Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 10

Discussie: Trappers geweerd uit finale

NHL regular
    Liked
    83

Standaard Trappers geweerd uit finale

Ik lees in artikelen dat Trappers dit jaar geen gooi mag doen naar een kampioenschap in de oberliga. Ook al wordt Trappers kampioen in de OLNord dan nog gaat de verliezend finalist naar de finale tegen de kampioen van de OL Zuid.

Heeft men in Duitsland nu de constructie gevonden om de lastige Trappers klip voorgoed te omzeilen, of is dit een gevolg van de huidige crisis en geldt het alleen voor dit seizoen? En wat doet dit met de motivatie van het team? Die worden toch tot een soort figurantenrol veroordeeld, die spelen helemaal nergens (meer)om.

Het lijkt mij een duivels dilemma voor Trappers hoe ze hiermee om moeten gaan. In Duitsland weet men ook wel dat er voor Trappers nauwelijks aantrekkelijke alternatieven te vinden zijn. Ik ben erg benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.
    er is meer in het leven dan ijshockey, maar ik moet nog uitvinden wat dat is.

Junior A Michael van Opstal's schermafbeelding
    Liked
    206

Standaard Re: Trappers geweerd uit finale

Einde oefening in Duitsland,
    Zit niets anders op dan terug te gaan naar NDL en de eerstkomende 25 jaar kampioen te worden.
    De Alpen ligue zal het ook niet worden denk ik wegens reistijden etc, en andere omringende landen ?
    Zou niet weten waar een sportieve en financiele uitdaging voor de Trappers zou kunnen liggen......

Talent
    Liked
    220

Triest. Vrees dat we inderdaad terug naar Nederland moeten. Spelen " um sonst" verveelt vlug....

Nationaal team
    Liked
    541

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gert Jan van der Maat Bekijk bericht
    Ik lees in artikelen dat Trappers dit jaar geen gooi mag doen naar een kampioenschap in de oberliga. Ook al wordt Trappers kampioen in de OLNord dan nog gaat de verliezend finalist naar de finale tegen de kampioen van de OL Zuid.

Heeft men in Duitsland nu de constructie gevonden om de lastige Trappers klip voorgoed te omzeilen, of is dit een gevolg van de huidige crisis en geldt het alleen voor dit seizoen? En wat doet dit met de motivatie van het team? Die worden toch tot een soort figurantenrol veroordeeld, die spelen helemaal nergens (meer)om.

Het lijkt mij een duivels dilemma voor Trappers hoe ze hiermee om moeten gaan. In Duitsland weet men ook wel dat er voor Trappers nauwelijks aantrekkelijke alternatieven te vinden zijn. Ik ben erg benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.
    De problemen die sommige clubs in de Oberliga met Trappers hebben; wel meedoen aan de play-offs en teams uitschakelen, maar zelf niet mogen promoveren zijn hier niet mee weg genomen. Trappers kan nog steeds tegenstander uitshakelen.

Aangezien er geen goede alternatieven zijn, is er ook geen dilemma. Het is wachten op het keren van het sentiment en op problemen bij andere clubs in de Oberliga en DEL2. Dan is Trappers waarschjnlijk wel welkom.

5. Likes voor deze posting:

Junior A Michael van Opstal's schermafbeelding
    Liked
    206

Ik geloof dat de DEB al meerdere keren heeft aangegeven dat een promotie van de TRAPPERS er niet in zit...
    Niet in DEL 2 en zelfs never nooit in DEL 1. Dat is marktwerking. geen een sponsor in Duitsland geeft iets om de Hollandse sponsorship.

Wolfsburg is Volkswagen(of aanverwant)
    Munchen Red bull
    Koln is REWE group
    Enz Enz Enz....
    En dan doe ik de kleine sponsors in de oberliga niet eens tekort.

Het enige waar ik aan denk ik TRAPPERS te laten sponsoren zolas vele jaren eerder DESTIL PROLIANS.
    Een grote groep uit Frankrijk met heel veel centjes.(money rules)

Maar daarna de vraag, in welke competitie?

Veel wijsheid bestuur voor deze moeilijk taak.

Hall of Fame Emile Joosten's schermafbeelding
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    2.099

Trappers kan natuurlijk altijd kampioen worden van de Oberliga Nord maar mag dan niet de grote finale spelen tegen de kampioen van Zuid aangezien dat is voorbehouden aan het hoogst eindigende team van Noord.
    Op zich vervelend natuurlijk maar wel zoveel eerlijker voor de teams uit Noord want stel dat Trappers voortdurend kampioen wordt van de OL-Nord dan kan er vanuit die competitie nooit een team prolongeren naar de Del2.
    Dus jammer dat Trappers de grote finale niet zal mogen spelen maar wel betere kansen voor de OL-Nordteams om te kunnen promoveren.
    En dit laatste maakt het verblijf van Trappers in de OL-Nord natuurlijk wel wat makkelijker.
    Mogelijk dus toch een win-win-situatie!
    Laatst gewijzigd door Emile Joosten : 18 februari 2021 om 15:21
    de beste burger is een Tilburger;
    Emile

8. Likes voor deze posting:

Eerste divisie
    Liked
    28

Spelen in de finale van de Oberliga Nord tegen een team dat zich spaart voor de “echte” finale, lijkt me geen waardige afsluiting van de het seizoen. Hopelijk is dit eenmalig, anders wordt dit een doodlopend spoor. Misschien dan toch maar eens kijken of de Britse competitie een optie is. Terug naar Nederland zou het einde van professioneel ijshockey in Tilburg zijn lijkt me.

Eredivisie
    Liked
    79

Ieder seizoen bakken toeschouwers. Ook in eerdere seizoenen geen mogelijkheid tot promotie.
    Ik denk dat de fans gewoon de spectaculaire Oberliga wedstrijden willen blijven zien.
    Ik zeer zeker.
    Wanneer mag ik als ijshockey schrijvert een keer langskomen?

11. Likes voor deze posting:

Eredivisie
    Liked
    79

'alleen ploegen die in aanmerking komen voor promotie naar de DEL2 om het kampioenschap in de Oberliga mogen spelen.' staat er op ijshockeynederland.nl. Dus dat betekent dat alleen de negen Oberligaclubs die een licentie DEL2 op zak hebben toegang krijgen tot de finale.

Eredivisie
    Fav. team
    Kolner Haie
    Liked
    8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael van Opstal Bekijk bericht
    Ik geloof dat de DEB al meerdere keren heeft aangegeven dat een promotie van de TRAPPERS er niet in zit...
    Niet in DEL 2 en zelfs never nooit in DEL 1. Dat is marktwerking. geen een sponsor in Duitsland geeft iets om de Hollandse sponsorship.

Wolfsburg is Volkswagen(of aanverwant)
    Munchen Red bull
    Koln is REWE group
    Enz Enz Enz....
    En dan doe ik de kleine sponsors in de oberliga niet eens tekort.

Het enige waar ik aan denk ik TRAPPERS te laten sponsoren zolas vele jaren eerder DESTIL PROLIANS.
    Een grote groep uit Frankrijk met heel veel centjes.(money rules)

Maar daarna de vraag, in welke competitie?

Veel wijsheid bestuur voor deze moeilijk taak.
    Het ligt niet aan de DEB want die gaan helemaal niet over de DEL2. Dat is een eigen firma los van de bond met 14 leden. Dat zijn over het algemeen teams uit Zuid Duitsland. Die zitten niet op Trappers te wachten en zien liever een Duits team erbij komen, bij voorkeur uit Zuid. Dat is de laatste jaren ook steeds gebeurd.

Met een grote sponsor zou het wellicht lukken maar die zal dan ook belangen in Duitsland moeten. CoolBlue gaat binnenkort naar de beurs en wil uitbreiden in Duitsland. Dat zou kwa geld, naam en bekendheid voor de sponsor ideaal zijn.

Trappers moet gewoon doorgaan en ook weer met imports gaan spelen want ze moeten wel veel toegeven. Ik zie nog wel wat clubs in de DEL2 en Oberliga op de fles gaan dan komen de kansen vanzelf. Maar wat meer lobby power kan ook geen kwaad. Volgens mij is er veel waardering voor de Trappers bij clubs en bond.

14. Likes voor deze posting:

Regels voor berichten