Weergegeven resultaten: 1 tot 5 van 5

Discussie: DEL plant voorbereidingstoernooi

NHL Star
    Liked
    3

Standaard DEL plant voorbereidingstoernooi

Düsseldorf
    Ter voorbereiding op het nieuwe DEL-seizoen zou een bekertoernooi over twee en een halve week kunnen plaatsvinden.
    "De ISS Dome heeft het aangevraagd, is optie A. Het is de bedoeling om een ​​ronde van 16 te maken, dan is er een winnende ronde en een verliezend toernooi zodat alle teams genoeg games krijgen", onthult DEG-manager Niki Mondt ( 41). "Alle clubs hebben hetzelfde probleem, er zouden moeilijkheden zijn geweest met potentiële tegenstanders uit het buitenland. Het is ideaal om jezelf op sportief niveau te kunnen meten zonder de hoge reis- en hotelkosten. "

In Düsseldorf? DEL plant een toernooi met 16 deelnemers

De 14 DEL-clubs plus twee tweedeklassers of gastteams moeten deelnemen. "Er zou 's avonds elke dag een wedstrijd zijn, daarvoor hadden de clubs ook de mogelijkheid om elke dag testwedstrijden te spelen", aldus DEL-directeur Gernot Tripcke (52).
    De start van het seizoen in de DEL werd uitgesteld van 18 september tot een nog niet nader gespecificeerde datum in november. Volgens Tripcke is de vergunning in de DEL inmiddels gebaseerd op volle hallen. 'Maar als we pas in november met een lagere capaciteit mogen starten, zal iedereen zijn nummers opnieuw moeten aanpassen', gaf hij toe. De competitie had vorige week alle 14 clubs de licentie voor het komende seizoen verleend.
    De Duitse ijshockeybond wil donderdag haar hygiëneconcept presenteren. Op basis hiervan hoopt de competitie ten minste gedeeltelijk voor toeschouwers te kunnen spelen. In tegenstelling tot voetbal zijn professionele clubs veel meer afhankelijk van de inkomsten van het publiek.
    Laatst gewijzigd door Patrick Sandifort : 14 juli 2020 om 17:09

Talent Jeroen Raaijmakers's schermafbeelding
    Fav. team
    Krefeld Pinguine
    Liked
    34

Standaard Re: DEL plant voorbereidingstoernooi

Hoewel ik snak naar ijshockey vraag ik me af hoe we ons dit voor moeten stellen. Ik heb sinds het weer toegestaan is om spelers aan te trekken geen publicaties gezien van nieuwe aanwinsten. Wel van een paar contractverlengingen. Natuurlijk zijn er clubs die weinig personele wisselingen hebben en maar een paar spelers in hoeven te passen maar er zijn beslist teams waar weer een half team vervangen gaat worden.
    Maar in de basis wel prettig als het zwarte schijfje weer uit het vriesvakje mag.

Hall of Fame Abe Brouwer's schermafbeelding
    Liked
    121

Het toernooi zal van 17 oktober t/m 1 november gespeeld worden in de ISS Dome te Düsseldorf. Start van het nieuwe seizoen in de DEL zal vrijdag 13 november zijn en de laatste speeldag van het reguliere seizoen is op 3 april. Dat betekent 52 speeldagen in 142 dagen! De playoffs starten dan op 5 april.
    Vierde niveau, wie had dat kunnen bedenken?

Talent Jeroen Raaijmakers's schermafbeelding
    Fav. team
    Krefeld Pinguine
    Liked
    34

Afgelopen seizoen ben ik in 13 van de 14 stadions minimaal eenmaal geweest om de Pinguine aan het werk te zien. Dat beviel me uitstekend en ik had hetzelfde plan voor dit seizoen opgepakt maar om eerlijk te zijn gaat dat bijna onmogelijk zijn met zo' n strak programma. Aan de andere kant Met een tactische geplande week vrij is er misschien nog wel wat mogelijk.
    Ik las ergens dat de DEL2 mogelijk een maand eerder van start zal/wil gaan. (besluit moet nog genomen worden). Misschien daar alvast warm lopen voor het nieuwe seizoen?
    Ik moet het echter allemaal nog zien gebeuren. Als er een tweede golf komt staat alles weer op losse schroeven.

Hall of Fame Abe Brouwer's schermafbeelding
    Liked
    121

De start datum van 13 november is nog niet bevestigd aldus de DEL. Men wil zo vroeg mogelijk beginnen. Probleem is echter dat tussen 5 en 8 november de Deutschland Cup gepland staat in Krefeld.
    Vierde niveau, wie had dat kunnen bedenken?

Regels voor berichten