Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 tot 11 van 11

Discussie: TILBURG TRAPPERS - ESC WOHNBAU MOSKITOS ESSEN (wedstrijdverslag)

Eredivisie
    Fav. team
    Kolner Haie
    Liked
    8

Standaard Re: TILBURG TRAPPERS - ESC WOHNBAU MOSKITOS ESSEN (wedstrijdverslag)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emile Joosten Bekijk bericht
    Vanavond de eerste competitiewedstrijd van Trappers in het nieuwe seizoen.
    Ook een eerste wedstrijd in de Oberliga Nord zonder imports aan Tilburgse zijde.
    Vanwege een langer durende blessure bij Aaron McLeod van de Moskitos, kon Frank Gentges zijn ploeg vanavond met slechts één enkele import het ijs op sturen.
    En natuurlijk vanavond ook de eerste competitiewedstrijd met de op last van de gemeente Tilburg aangebrachte nieuwe boarding en de netten all over the place. Het heeft de voorbije dagen al tot voldoende deining geleid dus laat ik er hier ook maar over beginnen.
    Twintig jaar geleden zocht ik tijdens de bouw van Stappegoor de voor mij beste zitplaats in vak C uit. Onderste rij tegen het hek achter de spelersbank van de tegenstander. Mooi zicht a over de baan alleen de verre hoek aan de rechter kant was niet goed zichtbaar.
    Maar nu verlies ik zo'n 20% van het ijsoppervlak en is de wedstrijd niet altijd goed te volgen.
    Probleem is het golfdakje op de spelersbank; daar kijk je tegenaan, of dwars doorheen en dan zie je wel schimmen van spelers maar dat is dan ook alles. Ik kan net het doeltje onder de klok zien maar alles rechts daarvan is uit beeld. Jammer en uitermate vervelend.
    Er is wat mij betreft een wanprestatie geleverd en dan is het redelijk dat er een goede oplossing komt of de seizoenkaart wordt vergoed want zonder ingreep ben ik weg. De oplossing is het dak van de spelersbank halen of tenminste 40 cm verlagen. Voorts sluit het net aan de zijkant van de spelersbank niet aan op de boarding en blijft er een gapend gat.
    Tot zover de accomodatie en dan nu het spel.
    Voorafgaand eerst de terechte huldiging van de gestopte Iy van den Heuvel.
    Bo Subr moest het met zijn team vanavond doen zonder de geblesseerde Kevin Bruijsten.
    Met de smalle selectie kon Delany Hessels in de derde lijn acteren, maar het alom bekende vier lijnenspel kan niet meer worden gespeeld.
    Jammer omdat juist met zo'n vierde lijn er extra longen op het ijs konden worden gebracht.
    Het is even wennen aan de nieuwe lijnen waarbij met name de lijn Bison, Stempher, de Hondt als een tierelier draait.
    Essen viel me vanavond erg tegen. Het kwam in de eerste periodes slechts driemaal voor het doel van Ian Meierdres maar scoorde daaruit wel tweemaal.
    Het eerste doelpunt werd mooi in de lange hoek binnen geschoten en het tweede heb ik niet kunnen zien omdat er onder het dakje van de spelersvbank werd gespeeld.
    Dat was een bittere pil, direct na negen minuten tegen een 0-2 achterstand aankijken.
    Gelukkig werd 21 seconden na de tweede Duitse treffer het Anschlusstor gescoord door Jonne de Bonth die na een prima pass van Max Hermens de puck lekker in het dakje achter Hendrik Hane kon chippen.
    Kort voor de eerste dweil kon Danny Stempher uitbreken en alleen op Hane afschaatsen. Hane was kansloos op de inzet van Danny; 2-2 en pauze.
    De tweede periode was goed en wel op gang toen Kilian van Gorp voor een boarding naar de strafbank werd verwezen door de vanavond zwak fluitende Patrick Leven. De penaltykill is een sterk punt van Trappers maar ditmaal werden we toch verschalkt door Enrico Saccomani die op miraculeuse wijze Ian in de crease wist te passeren.
    Dus weer tegen een achterstand aankijken en achter de feiten aanschaatsen.
    Dat deed Trappers overigens goed vanavond; er werd geknokt voor elke meter ijs.
    Halverwege de tweede periode was het wederom Dannu Stempher die de stand mocht gelijktrekken na een fraaie combinatie me Reno de Hondt.
    De 3-3 bleef tot de slotperiode op het bord staan.
    Trappers domineerde in de laatste periode maar het komt nog niet altijd makkelijk tot scoren.
    Tien minuten vóór einde wedstrijd was het weer mijn favorite lijntje dat tot scoren kwam. Ditmaal op goed doorzetten van Jordy Verkiel waarna Reno de Hondt vlak voor het doel de puck heerlijk kon binnenrijden.
    4-3 En voor de eerste maal vanavond op voorsprong.
    Essen ging met de moed der wanhoop nog voor een gelijkmaker maar het kon geen echte vuist maken en de Tilburgse defense kon de spaarzame aanvallen eenvoudig parreren.
    Zo werd de eerste wedstrijd met de hakken over de sloot gewonnen en mocht Danny Stempher voor de eerste maal dit seizoen de bloemen voor de Man of the Match in ontvangst nemen.

BOXSCORE:
    07:25 0:1 LEBLANC P. (32) HUEBSCHER A. (61) HOFFMANN E. (15)
    09:11 0:2 HUEBSCHER A. (61) LEBLANC P. (32) WILLASCHEK D. (12)
    09:32 1:2 DE BONTH J. (26) HERMENS M. (81) HESSELS D. (28
    19:13 2:2 STEMPHER D. (95) COLLIER R. (4) BISON B. (9
    22:41 2:3 PP1 SACCOMANI E. (19) LEBLANC P. (32) HUEBSCHER A. (61)
    29:28 3:3 STEMPHER D. (95) DE HONDT R. (77) VERKIEL J. (13)
    49:48 4:3 DE HONDT R. (77) VERKIEL J. (13) VAN OORSCHOT J. (44)

Mooi verslag, jammer dat er bij een blessure niet met 4 lijnen gespeeld kan worden. Selectie van Trappers is ietscte smal denk ik. 5 vertrekkers en 2 aanwinsten dat is wat in onbalans. Ik had eugenlijk nog wel 1 of 2 aanvallers erbij verwacht.

Denk dat het bij schorsingen en/of blessures in het seizoen net wat te krap is.

2. Likes voor deze posting:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten