Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 24

Discussie: samenwerking Beneleague teams en de Liga west komt er

NHL Free agent Sietze de Vries's schermafbeelding
    Fav. team
    Flyers
    Liked
    2.544

Standaard Re: samenwerking Beneleague teams en de Liga west komt er

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rindert Strikwerda Bekijk bericht
    Het zijn dus eigenlijk een soort oefenwedstrijden die je erbij krijgt. Zullen spelers blij mee zijn, drie keer extra een lange rit naar Duitsland voor de boeg. Voor de supporters zal het wel weer één grote onduidelijkheid worden m.b.t. de stand enzovoort, er is nu al geen touw aan vast te knopen.
    Het is een eerste aanzet voor iets wat in de toekomst nog wel eens hard nodig kan zijn. Bij voorbaat dit soort dingen roepen is een beetje prematuur. En de ritten zijn niet verder dan tegen onze Limburgse of Belgische vrienden.

Eredivisie
    Fav. team
    Kolner Haie
    Liked
    8

In mijn optiek een goede ontwikkeling, ik begreep dat ook teams uit de Regionalliga Nord zoals Hamburger Sv en Nordhorn ook interesse hebben. Ook in Duitsland wordt er erg positief over gedacht en de DEB steunt het.

Na alle gedoe over Tilburg eindelijk wat meer positief gedrag van de Duitsers over NL samenwerking.

Begrijp eigenlijk niet waarom Hijs niet meedoet, zo ver zijn die reizen nu ook weer niet. Ik verwacht spannende wedstrijden teams ontlopen elkaar niet veel denk, Leuven iets te zwak denk ik.

Als favoriet zie ik Diez Limburg dat is een sterk team.
    Laatst gewijzigd door Leo de Wit : 14 augustus 2019 om 17:37

NHL rookie Puk Daniels's schermafbeelding
    Liked
    980

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kazs Krikke Bekijk bericht
    De uitslagen tussenMicroz Eaters Limburg, UNIS Flyers Heerenveen, ERA Renomar HYC Herentals, Chiefs Leuven, Luik Bulldogs en Select 4-u Devils Nijmegen worden in de stand van zowel de BeNe als de IRC verwerkt. De BeNe teams gaan dus geen extra wedstrijden tegen elkaar spelen.

De stand in de IRC wordt opgemaakt uit de 6 wedstrijden die de Bene-teams tegen de Duitsers spelen + de uitslagen van de Bene wedstrijden onderling = 16 wedstrijden

Plus natuurlijk de wedstrijden die Liga West onderling speelt. Dan worden het er 6+10+10 = 26 per team

Nationaal team
    Liked
    13

Zou het niet gewoon een halve competitie zijn tussen deelnemers aan deze competitie?

Dus 6+6 is 12, lijkt mij het meest overzichtelijkst en ook het eerlijkst.

Fav. team
    Flyers
    Liked
    2.544

3xuit en 3x thuis tegen een Regioteam is 6 wedstrijden. Daarbij opgeteld de uit en thuiswedstrijd tegen de beneteams in de beneliga die meedoen, 10 wedstrijden. Hetzelfde geld voor de regioteams. Dus stand nieuwe comp gaat over 16 wedstrijden waarvan 10 ook meetellen voor BeNeliga.

Nationaal team
    Liked
    13

Maar er doen maar 6 BeNe teams mee toch of zie ik wat over het hoofd?

Nationaal team
    Liked
    13

Ja ik zie wat over het hoofd, 6 teams = 5 wedstrijden.
    Uit en thuis is dus 10.

Maar ik zou het logischer vinden als er tussen de Nederlandse (en Duitse) teams ook gewoon een halve competitie gedraaid werd dus 6+5=11.

Anders krijg je straks weer gezeur dat het in de ene groep makkelijker is punten te verzamelen dan de andere.

Fav. team
    Flyers
    Liked
    2.544

Geen idee hoe bepaald wordt welk team je uit of thuis krijgt. Denk door loting? Hadden we dit ook niet ooit voor de beker? Begrijp niet wat je bedoeld met groepen eigenlijk. Zijn gewoon 12 teams in 1 competitie.
    Laatst gewijzigd door Sietze de Vries : 14 augustus 2019 om 22:15

Nationaal team
    Liked
    13

De Duitse teams spelen maar 1x tegen bv Nijmegen terwijl de Nederlanders in dat geval 2x tegen Nijmegen zouden spelen en omgekeerd.

Dat zou ik proberen te voorkomen door gewoon ook onderling 1 keer uit of thuis tegen elkaar te spelen.

Retired Karel van der Wal's schermafbeelding
    Fav. team
    flyers
    Liked
    5.702

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puk Daniels Bekijk bericht
    De wens van een club is niet altijd gebaseerd op wat spelers willen, maar misschien wel dat de club iets extra's voor de fans wil doen. De extra reiskosten zullen bij de doorsnee deelnemer wel worden gecompenseerd door de extra recettes. De clubs worden er gemiddeld niet echt rijker of armer door.
    Voor Heerenveen zal de extra reistijd best wel meevallen. Bij een bezoek aan 4 van de 6 Duitse deelnemende Clubs is de reistijd minder dan bij bezoeken aan Geleen, Luik, Leuven of Mechelen.
    De uitslagen en ranglijsten zullen vast op de website van de BNL worden bijgehouden. Met enige uitleg erbij zal blijken dat het niet zo ingewikkeld of verwarrend zal zijn.
    Puk, ik heb me vooral wat reisafstand betreft vergewist en en ja inderdaad afstand neuss, herford,hammer vallen mee, ik heb zelf in de jaren van feenstra verwarming/rheem producent van verwarmings ketel, o.a. gewerkt op ons kantoor te neuss en vond dat altijd een klere eind rijden. nu blijkt dat zelfs Dinslaken korter bij is dan Geleen. Blijft het feit dat je op vrijdagavond/middag vrijaf moet nemen en de zaterdagavond wedstrijd thuis in gevaar komt. Dus zal de thuis speeldag voor Heerenveen weer een puzzel worden met sc heerenveen

" je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn "

Regels voor berichten