Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 tot 29 van 29

Discussie: nieuwe regel beneleague clubs mogen nu 3 imports halen

Nationaal team
    Liked
    13

Standaard Re: nieuwe regel beneleague clubs mogen nu 3 imports halen

Of het niveau van de imports beperken ipv het aantal.

NHL regular Leen van Vliet's schermafbeelding
    Fav. team
    HYS Den Haag
    Liked
    71

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puk Daniels Bekijk bericht

Waarom speel je dan effectief met 3 lijnen? Je gaat toch geen spelers alleen maar op de bank zetten omdat er een U21 regel is??? Dan help je je eigen talent om zeep.
    Veel teams zullen hun jonkies, als ze al beschikken over eigen talentjes, pas op het ijs zetten als de wedstrijd "veilig" is. Misschien drie of vier shiftjes in de derde periode.
    Verder legt het een grote druk op hun tijdsbesteding, zoals de combinatie leren en sporten. Alle trainingen bijwonen, alle wedstrijden meegaan. Ik ken jongens die tijdelijk moesten stoppen omdat de ouders vonden dat eerst de opleiding moest worden afgemaakt.
    Met de wedstrijd "veilig" bedoel ik niet alleen de stand maar ook de mate van hardheid en frustratie van de wedstrijd. Ik ben er zelf getuige van geweest hoe een volwassen speler bij een "jonkie" een poging deed om deze zwaar lichamelijk letsel toe te brengen, ook niet iets waar we op zitten te wachten.
    Gr. Leen
    __________________________________________________ ____________
    Sportieve bijsluiter:
    Behaalde resultaten in het verleden geven geen garanties voor de toekomst.

3. Likes voor deze posting:

NHL rookie Puk Daniels's schermafbeelding
    Liked
    976

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk van de Pas Bekijk bericht
    Hoi Puk, ondanks mijn voornemen niet meer te reageren op het forum kan ik het niet laten bij het lezen van jouw postings. Je weet dat ik bijzonder waardeer de wijze waarop je zaken benadert en je inzet voor het Limburgse ijshockey. Je stukken deden me echter de wenkbrauwen fronsen, ik vind het "oude wijn, in nieuwe zakken". Jouw stukken zouden ook geschreven kunnen zijn, 5, 10, 15 of zelfs meer dan 20 jaar geleden. Ik denk dat ik als ervaringsdeskundige spreek nu ik aan "mijn" 57e seizoen begin over enkele weken. Afspraken tussen besturen onderling zijn nog nooit 100% nagekomen.

Het feit dat Herentals het goed doet ligt aan het volgen van een policy (prima toch!) gekoppeld aan het feit dat men een rustige zeer deskundige coach heeft aangesteld.

Mij wordt wel eens gevraagd hoe zou jij het doen? Nu ik denk dat je gelijk hebt met je pijlen vooral te richten op de eigen jeugd en goede goed opgeleide trainers en begeleiders. Als ik zie dat Trappers komend jaar zonder imports gaat spelen en enkele eigen jongens vorig seizoen al behoorlijk wat ijstijd kregen ligt hier wellicht een voorbeeld voor de BeNe liga, ergo............lef hebben en GEEN imports meer!!!

Puk nog een vraag blijft de BeNe liga wel bestaan??
    Om misverstanden te voorkomen: Wat ik hier schrijf is mijn persoonlijke mening of visie.

Henk, inderdaad niets nieuws onder de zon.
    Volgens mij zal er niets veranderen zolang clubbesturen en technische staven elk jaar weer pogen het best mogelijke team op de been te brengen. De jeugdige spelers hebben daarin meestal een ondergeschikte rol want het gaat elke wedstrijd om het resultaat. Verandert dat niet, dan zal ook de BNL in zijn huidige opzet over een aantal jaren weer moeten worden vervangen door een nieuwe opzet, maar dan wel weer op een lager niveau.

Ik ben er van overtuigd dat er niet (veel) minder talent in de jeugd aanwezig is dan in de tijd van Lake Placid, alleen doen we er niets mee. Toen hadden we naast de Nederlandse Canadezen ook geweldige talenten in het team spelen. Pareltjes worden nu echter niet herkend of ontwikkeld, soms ontbreekt het bij deze talenten aan ambitie om tot de top door te stoten. Daarnaast zie je wel voorbeelden van jonge spelers die hun ontwikkeling in het buitenland voortzetten omdat het gras in andere landen groener is.
    Mijn maatstaf is de ranking van Nederland op de wereldranglijst. Mijn conclusie is dan dat er veel te weinig oogst is, ondanks de vruchtbare omgeving die de lage landen zeker bieden.
    Momenteel is het zo droevig gesteld dat er van 2 naar 3 imports is gegaan omdat teams niet genoeg spelers vinden om een enigszins representatief team op de been te krijgen. Dat is inderdaad absurd!

Het is ook absurd dat er een regel moet komen om met minimaal 4 U21 spelers naar een wedstrijd te gaan. Dat moeten clubs toch zelf willen. Al was het alleen al omdat je dan geen spelers van buitenaf hoeft aan te trekken, wat direct voelbaar is in je portemonnee.

In mijn visie is het publiek misschien wel de belangrijkste stakeholder. Komt die nog wel kijken als het niveau over 2 jaar weer lager wordt? Voor de doorsnee club worden spelers onbetaalbaar. Op een gegeven moment houdt het op en spelen teams nog maar voor de helft van het publiek en wordt ijshockey nog minder belangrijk.
    De keuze om te studeren naar deelname aan een competitie met eventueel buitenlandse teams die momenteel op ons niveau acteren is vanuit het perspectief van de belangrijkste stakeholder: Die willen gewoon elke week een lekkere pot ijshockey kijken bij hun eigen club. Jazeker, ik herken ook de problemen die er voor schoolgaande en werkende spelers bij wedstrijden op de vrijdag en zondag avond, maar dat was vroeger toch niet anders??? Het enige verschil is het aantal imports cq spelers met een dubbele nationaliteit. Wetende dat dat niet meer te betalen is moet je die kwaliteit zelf ontwikkelen. Dat vergt een ommezwaai in de beleidsvorming van het ijshockey. Is dat besef er niet, dan gaat het het hele verhaal uit als een nachtkaars.

En dit alles is ook niks nieuws! Als je geen successen boekt is er minder ambitie, minder budget, minder kwaliteit, minder aandacht, etc. De macht van het geld is te groot. Kunnen we die vicieuze cirkel doorbreken? Daar ben ik van overtuigd, maar de bal ligt bij de clubs en de ambitie van hun fans.

Sorry voor eventuele spelfouten: Het moest even er tussendoor.

5. Likes voor deze posting:

NHL rookie Puk Daniels's schermafbeelding
    Liked
    976

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leen van Vliet Bekijk bericht
    Veel teams zullen hun jonkies, als ze al beschikken over eigen talentjes, pas op het ijs zetten als de wedstrijd "veilig" is. Misschien drie of vier shiftjes in de derde periode.
    Verder legt het een grote druk op hun tijdsbesteding, zoals de combinatie leren en sporten. Alle trainingen bijwonen, alle wedstrijden meegaan. Ik ken jongens die tijdelijk moesten stoppen omdat de ouders vonden dat eerst de opleiding moest worden afgemaakt.
    Met de wedstrijd "veilig" bedoel ik niet alleen de stand maar ook de mate van hardheid en frustratie van de wedstrijd. Ik ben er zelf getuige van geweest hoe een volwassen speler bij een "jonkie" een poging deed om deze zwaar lichamelijk letsel toe te brengen, ook niet iets waar we op zitten te wachten.
    En net daar doe ik een beroep op clubs en fans. Accepteer een paar seizoenen dat het misschien even wat minder gaat en laat de jeugd leren. Op de bank wordt je echt niet beter!
    Als die meer ijstijd krijgen zal dat ook de jeugd in de jeugdteams besmetten. Er wordt altijd gesteld dat het eerste team is een uithangbord is voor de jeugd. Jonge spelers die echt meespelen in het eerste team hebben een veel grotere uitwerking!!! Net bij de jeugdteams moet je ambitie kweken en niet om zeep helpen.

7. Likes voor deze posting:

NHL draftpick Sintineke Menger's schermafbeelding
    Fav. team
    Flyers
    Liked
    265

Ik denk dat de echte supporters er wel achter staan om jeugdspelers de kans te geven zich verder te ontwikkelen op het hoogste niveau. Het is niet erg om een seizoen een stapje terug te doen, als dit is voor de ontwikkeling van de eigen jeugd. Maar ben bang dat club besturen en sponsoren daar juist weer niet achter staan.

9. Likes voor deze posting:

NHL Star
    Liked
    3

Brett Oliphant is de 3e import van Luik

NHL Free agent Sietze de Vries's schermafbeelding
    Fav. team
    Flyers
    Liked
    2.520

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sintineke Menger Bekijk bericht
    Ik denk dat de echte supporters er wel achter staan om jeugdspelers de kans te geven zich verder te ontwikkelen op het hoogste niveau. Het is niet erg om een seizoen een stapje terug te doen, als dit is voor de ontwikkeling van de eigen jeugd. Maar ben bang dat club besturen en sponsoren daar juist weer niet achter staan.
    Vraag me af of de meeste echte fans uberhaupt weten wat er allemaal speelt. Het handjevol hier op t forum zal t misschien met je eens zijn maar de rest? En wat zijn echte fans vraag ik me dan af.

NHL draftpick Sintineke Menger's schermafbeelding
    Fav. team
    Flyers
    Liked
    265

De echte fans, zijn de fans in voor- en tegenspoed en niet de succes supporters is mijn mening. En inderdaad, het grootste deel kijkt alleen naar het spelletje en heeft voor de rest geen flauw idee wat er speelt.

Junior A
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    244

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Corrie de Breij Bekijk bericht
    Of het niveau van de imports beperken ipv het aantal.
    Ik zie dan liever goede imports waar de rest zich aan kan optrekken en wat van kan leren. In plaats van imports die eigenlijk niet veel toevoegen.

14. Likes voor deze posting:

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten