Weergegeven resultaten: 1 tot 2 van 2

Discussie: U21 regel

Nationaal team Peter Thijssen's schermafbeelding
    Fav. team
    devils/dragons U14
    Liked
    260

Standaard U21 regel

De nieuwe U21 regel verplicht de clubs om 4 uit eigen jeugd spelers onder de 21 op de wedstrijd sheet te hebben staan.

Ik zelf heb er namelijk als ouder van een jeugd speler die die functie gaat vervullen maar ook als supporter een dubbel gevoel bij.
    Als papa van ben je natuurlijk trots dat je kind deze rol mag gaan vervullen, hij mag tenslotte toch het gehele trainings programma in de zomer meedraaien met de grote jongens.
    En in elk geval de ervaring op doen hoe het dan allemaal gaat rond een bene liga wedstrijd.
    En misschien wel ergens een shiftje mee draaien.

Als supporter denk ik: We gaan een ere divisie voerbal club toch ook niet verplichten om 4 speler onder de 21 op de bank te zetten.
    Je zit toch met een maximale aantal spelers die op de sheet mogen.
    Nu zou je eigenlijk 4 ervaren speler de deur wijzen voor 4 bankzitters....
    Ik kan mijn zelf namelijk niet herinneren dat in het afgelopen seizoen bij alle teams er al 4 jeugd spelers op de sheet stonden en die bv ook nog een volledig mee draaide.

Hoe word hier door supporters/ouders/spelers en bestuursleden over gedacht?
    Moeten dit soort reglementen niet eerst eens goed overdacht worden door de juiste mensen voor dat ze van uit het niks in een keer verplicht worden gesteld aan de clubs?

Peter
    Laatst gewijzigd door Peter Thijssen : 7 juni 2019 om 11:04

Junior A
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    244

Standaard Re: U21 regel

Clubs met goede jeugd halen dat met twee vingers in de neus. En bij sommige andere clubs zullen er soms wel jongens op de sheet worden gezet, omdat het moet.

Destijds met het befaamde puntensysteem dat wel gezien bij Turnhout dat er soms jongens het deurtje open mochten houden of teamstraffen uit moesten zitten, omdat ze op de sheet stonden vanwege hun punten.

Wat is precies de regel en de definitie van "eigen jeugd" ?

Regels voor berichten