Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 tot 47 van 47

Discussie: Toekomst Beneliga

Nationaal team
    Liked
    13

Standaard Re: Toekomst Beneliga

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Auke de Vries Bekijk bericht
    Het is in Belgie en Nederland een semi-prof bestaan, werken of studeren en daarnaast op ijshockey spelen, net zoals Korfbal, Volleybal, Basketbal, er zullen vast ook spelers zijn die alleen sport beoefenen en geen werk of studie daarnaast hebben
    De salarisen in Amerika liggen wel wat hoger dan in de BeNe-liga, dan hebben ze die 10 uren reizen er wel voor over.
    Met Crosby zijn jaarsalaris kun je een goed, heel goed BeNe-liga team neerzetten.
    Niet alleen in de NHL hoor, helemaal onderaan de piramide in de FHL moeten ze ook flink lang de bus in voor een habbekrats maar het was eigenlijk sarcastisch bedoeld natuurlijk .

NHL Free agent Auke de Vries's schermafbeelding
    Liked
    820

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Corrie de Breij Bekijk bericht
    Niet alleen in de NHL hoor, helemaal onderaan de piramide in de FHL moeten ze ook flink lang de bus in voor een habbekrats maar het was eigenlijk sarcastisch bedoeld natuurlijk .
    Als je het sarcastisch bedoeld, waarom vermeld je het dan niet of een erbij.
    Hoe groot is Amerika en hoe groot zijn België en Nederland......., zo groot als de kleinste Amerikaanse staat!!!!!!!!

Nationaal team
    Liked
    13

Als het er zo dik bovenop ligt lijkt het me niet nodig maar blijkbaar was het toch wat te subtiel allemaal.

Eredivisie
    Fav. team
    HYC
    Liked
    107

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Auke de Vries Bekijk bericht
    Mooi ideaal, maar als een "herenakkoord" al niet werkt, hoe zie je dit dan voor je.
    Een jeugdplan opzetten en de betere jeugdspelers weg halen bij de kleinere clubs zodra ze 17, 18 19 jaar oud zijn........., lijkt mij lood om oud ijzer zoals het nu gaat.
    Koppelen aan een licentie. Ik weet dat het een harde maatregel is, maar waar wil je binnen 10-15 jaar staan als Nederland en België zijnde. Wil je blijven aanmodderen en internationaal in Divisie II blijven spelen of wil je een vaste waarde worden in Divisie I . Ik neem graag het voorbeeld van Denemarken erbij, daar hebben ze op een bepaald moment 'het over een andere boeg gegooid' en staan nu in de wereldgroep en de Metal Ligaen mag er best wezen. Als dit in een land kan van amper 5,6 miljoen inwoners,waarom zou dit dan niet kunnen in Nederland en België.

Nationaal team
    Liked
    13

Omdat het winnen van prijzen in Nederland belangrijker is dan de sport zelf.

Hall of Fame Geert van der Meulen's schermafbeelding
    Fav. team
    Heerenveen Flyers / Smithers Steelheads
    Liked
    871

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gert Van der Velde Bekijk bericht
    Koppelen aan een licentie. Ik weet dat het een harde maatregel is, maar waar wil je binnen 10-15 jaar staan als Nederland en België zijnde. Wil je blijven aanmodderen en internationaal in Divisie II blijven spelen of wil je een vaste waarde worden in Divisie I . Ik neem graag het voorbeeld van Denemarken erbij, daar hebben ze op een bepaald moment 'het over een andere boeg gegooid' en staan nu in de wereldgroep en de Metal Ligaen mag er best wezen. Als dit in een land kan van amper 5,6 miljoen inwoners,waarom zou dit dan niet kunnen in Nederland en België.
    De populariteit van een sport zal ook wel meetellen denk ik?
    Denemarken heeft op die 5,6 miljoen inwoners zo'n 5000 ijshockeyers en 26 indoor ijshockeybanen, België met twee maal zoveel inwoners slechts 2500 ijshockeyers en 16 indoor banen.
    Zou de sport in België net zo populair zijn als in Denemarken zouden ze eigenlijk 10000 ijshockeyers en 65 indoor banen moeten hebben.
    Voor Nederland met zijn 17 miljoen inwoners, 4300 ijshockeyers en 20 indoor banen zouden dat er resp. 15000 en 60 moeten zijn.
    De Denen hebben verder het voordeel dat ze buur zijn van Zweden, een groot ijshockeyland waar veel Deense jeugd ook terecht kan.

En als je het over die indoor banen hebt, die zijn natuurlijk lang niet altijd voor ijshockey beschikbaar. Je hebt nog zaken als publieksschaatsen, shorttrack, schoonrijden, curling etc. die ook allemaal die ene hal in die ene stad moeten delen.
    In Heerenveen beschikt de jeugdstichting over 55 ijsuren per week. Die zijn niet alleen voor de jeugd, maar ook de recreatieteams en 2e, 4e en 5e divisieteams maken daar gebruik van. De professionele stichting gebruikt slechts 7,5 uur per week.
    Groeten van:

Indien niet uitdrukkelijk vermeld berust elke gelijkenis met werkelijke personen of gebeurtenissen die worden genoemd in mijn postings louter op toeval!

GvdM on Twitter: http://www.twitter.com/Gevedem
    GvdM's Website: http://www.gvdm.nl
    Contact met GvdM: http://www.gvdm.nl/contact/
    Mijn LinkedIn profile: http://www.linkedin.com/profile/view...11&trk=tab_pro

Nationaal team
    Liked
    13

Toch hebben we per ijsbaan relatief veel ijshockeyers, ongeveer 222 per ijsbaan. Vergelijk je dat met Polen waar er ongeveer 180 ijshockeyers per baan ingeschreven staan dan gaat het wat dat betreft vrij goed toch doet Polen het internationaal een stuk beter dan ons.
    Dan gaat de vlieger dat we te weinig ijshockyers zouden hebben niet helemaal op volgens mij.

Ook de competitie trekt met 751 gemiddeld niet meer toeschouwers dan de Nederlandse teams in Beneliga (784 gemiddeld) en dan is bij ons de grootste club naar Duitsland vertrokken en komt er bij het tweede team geen kip kijken wat het gemiddelde wat omlaag trekt.
    Aan de andere kant spelen de Polen wel redelijk consistent met 10 tot 12 Poolse teams (11 op dit moment?) en spelen wij competitie met 7 Nederlandse en 5 Belgische teams die het beduidend minder doen wat dat betreft dus het is ook niet zo dat Nederlanders een hekel hebben aan de sport ofzo ... waarom lukt het de Polen dan wel?

De vraag is hoe we meer rendement uit die toch vrij redelijke cijfers halen.

https://www.iihf.com/en/associations
    https://www.iihf.com/en/news/9527/eu...ndance-ranking

Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345

Regels voor berichten