Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 40

Discussie: Landshut vs Trappers wedstrijd 4

Hall of Fame Emile Joosten's schermafbeelding
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    2.045

Standaard Re: Landshut vs Trappers wedstrijd 4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leo de Wit Bekijk bericht
    Idd 1 wedstrijd met 2800 man is weer 60.000 Euro alleen al aan entreegelden.
    Seizoenkaarthouders krijgen korting, sponsoren en genodigden betalen volgens mij niet extra. Vermoed ook dat je niet graag het ontbrekende bedrag tot 60.000 euro aan entreegelden wilt bijleggen.
    Maar dat het behalen van de finale op deze wijze een leuke cent in het laadje brengt, klopt wel!
    de beste burger is een Tilburger;
    Emile

2. Likes voor deze posting:

Eredivisie
    Liked
    116

De highlights staan weer online:
    https://www.thefan.fm/oberliga/play/v-btpryhi59lvt-fa/

60.000 Euro aan entreegelden is wel wat aan de hoge kant indd. We kunnen denk ik wel stellen dat de penningmeester al 4 jaar niets te klagen heeft gehad. Het kan niet anders dat Tilburg wel wat reserves heeft inmiddels.
    Bugdetten vind ik altijd een leuk discussiepunt. Trappers maakt de begroting nooit bekend. Voor deelname aan de DEL2 heb je minimaal 1,3 miljoen budget nodig. Dat was het budget van Tölzer Löwen afgelopen seizoen.

Voer voor een rekensommetje. Stappegoor heeft om en nabij de 2500 zitplaatsen en max 400 staanplaatsen. Voor een wedstrijd van dinsdag zal er wellicht voor boven de ring wat extra verkocht worden, maar dat is incidenteel.
    Van die 2500 zijn er 380 sponsorplaatsen en dik 200 voor genodigden, leden, spelers etc. Blijven er 1900 over voor de verkoop. Uitvak, kleine 300 eraf, nog 1600 over voor 'normale' ziitende fans. Trappers zit aan haar max seizoenskaarten, 1250, blijven er wekelijks 350 over voor vrij verkoop (excl. evt. uitvak en staanplaatsen). Trappers draaide in het reguliere seizoen (24 thuisduels) gemiddeld 2506 bezoekers. Daar komen 10 play-off duels bij met 2800 bezoekers. Gemiddeld grof genomen 2600 bezoekers maal 34 thuisduels is 88.400 bezoekers in het seizoen.
    Seizoenskaarten
    1250 x 220 euro (grof gemiddeld) = 275.000

Losse kaarten
    Seizoen 12,50 x 650 (incl uitvak) x 24 (wedstrijden = 195.000
    Play-offs 12,50 x 1900 x 10 = 237.500

Taal aan recettes in een seizoen:707.500

Sponsors
    380 stoelen - bestuur Trappers en Gasten = 350
    Stoel kost 2000 euro per seizoen = 700.000

Trappers heeft 2 hoofdsponsoren, 16 businesspartners en 118 'reguliere' sponsoren.
    16 businessparters betalen minimaal 20.000 per jaar = 320.000

De bedragen zijn eenvoudig terug te vinden in de brochure op de site. Ik zit nu al op dik 1,7 miljoen aan inkomsten.
    Dan heb ik de volgende zaken nog niet meegrekend:
    -Hoofdsponsors
    -Alle inkomsten uit reclame (boarding 1000 euro per meter), tribune, horecawand, plexi, omloop, ijsmachine, trap)
    -Horeca (88.400 bezoekers per jaar), ik zou echt niet weten wat een bezoeker gemiddeld uitgeeft.
    -inkomsten Sprade.tv. Ik geloof dat de thuisclub 3 euro van de 5 euro krijgt per kijker. (zullen geen grote bedragen zijn)

Volgens mij zit je dan met een begroting van 2 miljoen nog aan de voorzichtige kant en kan je daar moeiteloos mee deelnemen in de DEL2. Kosten zullen aanzienlijk stijgen met 5 duurde imports en extra reiskosten, maar met zo'n budget moet dat al haalbaar zijn, laat staan wanneer Stappegoor gaat uitbreiden. Ik ben er van overtuigd dat continuïteit en geduld de komende jaren heel belangrijk gaan zijn. Er komt een moment, na dit seizoen, komende seizoen of over 3 seizoenen dat er opeens 2 teams in de DEL2 kopje onder gaan endat je klaar moet staan. Wat ik me dan wel afvraag. Mocht dat moment er komen dat er meer dan 1 team promoveert uit de Oberliga en Tilburg mocht dat seizoen (mede door downgraden team zonder imports) de finale niet gehaald hebben, wordt dan Tilburg als gezonde zekere factor alsnog benaderd? Er zijn geen regels voor, want de DEL2 is onafhankelijk van de DEB. Het wordt een hele opgave zonder import dit succes te continueren. Met het huidige team niet, maar je moet er elk jaar rekening mee houden dat er 1,2 of 3 mee stoppen of in Nederland gaan spelen. In de BeNeLiga zie ik daar niet zo snel vervangers voor. Tilburg had er verstandig aan gedaan de afspraak te maken, dat zowel Nederlanders als Duitsers niet als import meer gelden voor beide partijen. Dan wordt de vijver wat groter om uit te vissen en loop je niet het risico dat je eigen vijver uitgeput raakt om succes te continueren.

Er bestaat namelijk een valkuil cq. bedreiging voor Trappers. De ene Bruijsten is al 32, de andere wordt 30. Nagtzaam komt ook in die buurt en van Oorschot wordt dit jaar 32. Waardige vervangers met Nederlands vlaggetje zijn er op dit moment niet. We investeren steeds meer in de jeugdopleiding, maar ik zie er nog te weinig van terug. Als je kijkt naar de puntenstatistieken van Trappers in de Play-Offs (16 duels) kijkt, staan er bij de eerste 10 spelers maar 2 in Tilburg opgeleide spelers bij, Ivy op 4 en Mickey op 10. Drie jaar geleden waren dat er nog 6 met Hagemeier, van Biezen, Willemse en Brekelmans erbij. De top 3 komt allemaal uit Nijmegen. Is dit allemaal toeval of reden om ons zorgen te maken over de ontwikkeling van de toekomstspelers? Ik zie helemaal niets van de jeugd. Betalen die fikse investeringen in de opleiding zich uit of worden we de komende jaren nog meer afhankelijk van spelers buiten Tilburg? Als het laatste het geval, waarom resulteren die flinke investeringen niet in talent? Je kunt best een ton extra investeren in de opleiding. Wanneer je die investeert in beter materiaal, meer en/ of beter betaalde coaches en kostenverlaging ouders dan wordt daar geen speler direct beter van. Hoe verloopt de aanwas en afhaken van jeugdleden over de afgelopen 10 jaar? Wat is de ambitie, wat zijn de plannen? Oberliga waardige spelers uit Tilburg die de afgelopen jaren gestopt zijn of elders spelen (Hagemeier, Brekelmans, van Biezen, Willemse) zijn allen vervangen door spelers buiten Tilburg. Het zal niet heel lang meer duren voordat je daar de generatie daarna (Bastings, van den Heuvel en Meierdres) aan toe kunt voegen. Ondanks de fikse investeringen in de jeugd lijkt Tilburg Trappers steeds minder Tilburgs te worden. Ik ben benieuwd of mijn zorgen gedeeld worden. Misschien (en hopelijk) ben ik slecht geïnformeerd en komt er een hele goede lichting aan.
    Laatst gewijzigd door Peter van Hooft : 29 april 2019 om 01:17

Talent
    Liked
    26

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Hooft Bekijk bericht

Er bestaat namelijk een valkuil cq. bedreiging voor Trappers. De ene Bruijsten is al 32, de andere wordt 30. Nagtzaam komt ook in die buurt en van Oorschot wordt dit jaar 32. Waardige vervangers met Nederlands vlaggetje zijn er op dit moment niet. We investeren steeds meer in de jeugdopleiding, maar ik zie er nog te weinig van terug. Als je kijkt naar de puntenstatistieken van Trappers in de Play-Offs (16 duels) kijkt, staan er bij de eerste 10 spelers maar 2 in Tilburg opgeleide spelers bij, Ivy op 4 en Mickey op 10. Drie jaar geleden waren dat er nog 6 met Hagemeier, van Biezen, Willemse en Brekelmans erbij. De top 3 komt allemaal uit Nijmegen. Is dit allemaal toeval of reden om ons zorgen te maken over de ontwikkeling van de toekomstspelers? Ik zie helemaal niets van de jeugd. Betalen die fikse investeringen in de opleiding zich uit of worden we de komende jaren nog meer afhankelijk van spelers buiten Tilburg? Als het laatste het geval, waarom resulteren die flinke investeringen niet in talent? Je kunt best een ton extra investeren in de opleiding. Wanneer je die investeert in beter materiaal, meer en/ of beter betaalde coaches en kostenverlaging ouders dan wordt daar geen speler direct beter van. Hoe verloopt de aanwas en afhaken van jeugdleden over de afgelopen 10 jaar? Wat is de ambitie, wat zijn de plannen? Oberliga waardige spelers uit Tilburg die de afgelopen jaren gestopt zijn of elders spelen (Hagemeier, Brekelmans, van Biezen, Willemse) zijn allen vervangen door spelers buiten Tilburg. Het zal niet heel lang meer duren voordat je daar de generatie daarna (Bastings, van den Heuvel en Meierdres) aan toe kunt voegen. Ondanks de fikse investeringen in de jeugd lijkt Tilburg Trappers steeds minder Tilburgs te worden. Ik ben benieuwd of mijn zorgen gedeeld worden. Misschien (en hopelijk) ben ik slecht geïnformeerd en komt er een hele goede lichting aan.
    Grotendeels eens, al doe je wel een paar spelers te kort. De Hondt staat 6e in de stats over het hele seizoen (vorig seizoen 5e en topscorer van Oranje!) en ook Verkiel (grotendeels in Tilburg opgeleid) en van Gorp hebben prima statistieken voor verdedigers in de Oberliga. Ook van Gestel,de Bonth (daar zit zeker nog groei in) en de Ruijter draaien volwaardig mee in het team.

Of de jongere spelers gaan doorbreken moet nog blijken, maar op de U20 WK waren ze wel de topscorers van Oranje. Ik denk dat met name de nieuwe weg om met een jong BeNe-team te werken en talenten al jong bij het Oberliga team te betrekken in de toekomst zijn vruchten gaat afwerpen. Verder zie je ook dat veel van de beste Nederlandse spelers een paar jaar in het buitenland hebben gespeeld. Het zou mooi zijn als dat vanuit Tilburg ook gestimuleerd zou worden. Maar investeren in de jeugd is wel iets voor de lange adem. Wanneer er nu een stuk of drie topspelers stoppen of weggaan, zou het op korte termijn wel een probleem zijn om te blijven aanhaken bij de top Oberliga, zeker omdat er buiten Tilburg ook nauwelijks alternatieve Nederlandse spelers beschikbaar zijn.
    Laatst gewijzigd door Arjan Kieboom : 29 april 2019 om 07:50

5. Likes voor deze posting:

Junior A
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    244

Goede post van Peter, maar ik vraag me af of Duitsers bij Tilburg niet meer laten tellen als import en omgekeerd Nederlanders niet meer als import laten tellen bij Duitse ploegen, wel zo'n slimme zet is.

Nu heeft Tilburg relatief weinig concurrentie. Aantal importplekken is in Duitsland beperkt, aanbod aan imports overweldigend, waardoor Tilburg het enige vissertje langs de kant is. Voor Nederlandse spelers met de kwaliteit en de ambities is Tilburg de plek. Dat wordt misschien anders als die spelers niet meer als import tellen in bijvoorbeeld de DEL2.

Ik denk dat het met natuurlijk verloop (spelers die stoppen, afbouwen, etc) al voldoende uitdaging is. Als je dan ook nog spelers kwijt gaat raken aan DEL2-ploegen, kan het nog weleens lastig worden. Denk ook dat het publiek liever dit team zit, met vooral Nederlanders dan 'n team met allerlei Duitse spelers (voor zo ver dat haalbare kaart is).

Er komen door de jaren heen ook altijd wel spelers voorbij die het in het buitenland hebben geprobeerd. Zie bv. Nagtzaam en Bruijsten, die nu bij Tilburg spelen. Ook nu spelen er nog wel wat Nederlanders in het buitenland en daarvan staan er op termijn vast wel een aantal open voor Tilburg.

Als Tilburg op termijn naar DEL 2 kan, dan kan dat eigenlijk alleen met evenveel imports als de Duitse teams. OL zonder imports kan op korte termijn wel. Montgomery is een prima speler, maar niet onmisbaar voor Tilburg. Wel is de generatie die Peter noemt natuurlijk een hele goede lichting voor Nederlandse begrippen. Wellicht dat er nog wat Canadezen met een Nederlands paspoort zijn te vinden.

En anders kan het natuurlijk ook altijd 'n keer gebeuren dat je een keer geen kampioen wordt in de OL.

7. Likes voor deze posting:

Eredivisie
    Liked
    116

Arjan, ik wil die spelers absoluut niet tekort doen hoor. Maar de nieuwe aanwas heeft de vertrekkende spelers niet op kunnen vangen, getuige de vele spelers die buiten Tilburg gehaald moesten worden. En niet elke speler heeft zin in een (lang) Oberliga avontuur, kijk maar naar van Hulten en Brekelmans.
    Antonius, voor de DEL2 lijkt me dat inderdaad niet verstandig, maar wel voor de Oberliga. Dan denk ik dat er maar weinig concurrentie is.

Junior A
    Liked
    196

Zie voor de korte termijn al een probleem ontstaan. De ruiter is heel blessuregevoelig en heeft dit seizoen al weinig gespeeld, hoorde dat er 1 van de Bruijstens weg gaat en het zal me niet verbazen als er van deze selectie minimaal 1 speler stopt. Tel daarbij op dat we zonder imports komend seizoen gaan spelen en dan verwacht ik een rol in de middenmoot. Zeker omdat er weinig aanwas is in de eigen club en in Nederland volgens mij ook niet. Wil je bovenin mee blijven strijden, zal je nlse spelers in buitenlandse competities moeten aantrekken of nlse Canadezen. We gaan het zien.

10. Likes voor deze posting:

Administrator Bestuur ijshockey.com Remco Bambacht's schermafbeelding
    Liked
    115

Hoe zit dat eigenlijk met NedCan in de Oberliga? Moeten die ook twee jaar spelen voordat ze als Nederlander worden gezien zoals internationaal bij WK's?

Junior A
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    244

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Hooft Bekijk bericht
    Arjan, ik wil die spelers absoluut niet tekort doen hoor. Maar de nieuwe aanwas heeft de vertrekkende spelers niet op kunnen vangen, getuige de vele spelers die buiten Tilburg gehaald moesten worden. En niet elke speler heeft zin in een (lang) Oberliga avontuur, kijk maar naar van Hulten en Brekelmans.
    Antonius, voor de DEL2 lijkt me dat inderdaad niet verstandig, maar wel voor de Oberliga. Dan denk ik dat er maar weinig concurrentie is.
    Voor de Oberliga valt dat inderdaad mee. Maar vraag me wel af of Duitse clubs er blij van worden als Tilburg geen imports meer haalt, maar in plaats daarvan Duitse spelers gaat halen bij andere OL clubs.

Idealiter zou je kunnen promoveren naar 'n DEL2 en degraderen naar 'n BeNe-RL (met NRW clubs en betere BeNe clubs). Als je uit een relatief klein vijvertje moet vissen, is het lastig om structureel een bepaald niveau vast te houden. Met een goede lichting aangevuld met imports kun je DEL2 spelen, maar met 'n mindere lichting bv. niet. Tilburg doet behoorlijk wat aan de jeugdopleiding, maar ijshockey is in Nederland nu eenmaal 'n kleine sport, dus dat vertaalt zich ook in weinig jonge spelertjes die kiezen voor ijshockey i.p.v. voor voetbal, tennis, hockey of tegenwoordig 'n carrière als e-sporter.

Meen dat Belgrado min of meer hetzelfde probleem had. Aantal spelers afgehaakt en daardoor onvoldoende spelers om mee te kunnen draaien in de Hongaarse competitie. Voor nu lukt het zonder Montgomery ook wel. Met vier (begin-)dertigers in de selectie, valt het aantal spelers dat op hele korte termijn afzwaait misschien ook wel mee. Eigenlijk ook niet verkeerd dat het geld wordt gestoken in andere dingen dan imports als dat voor het succes in de competitie niet echt nodig is.

13. Likes voor deze posting:

Mini
    Liked
    0

Wat mij betreft passen de laatste posts niet binnen het oorspronkelijke topic. Allemaal interessante en relevante onderwerpen welke vele supporters bezig houden. Maar wat mij betreft voor latere zorg. Laten we ons nu vooral bezig houden met de ontknoping van dit seizoen en deze fantastische serie! Met een positieve kijk en op enthousiate toon het team en de hele organisatie ondersteunen. Want dat verdienen ze! Ik zie al weer uit naar de voorbeschouwing van Emile.

NB: De (ontstane) situatie binnen de Oberliga, en daarin die van Trappers in het bijzonder, is niet de meest gelukkige. Dat weten we allemaal. Maar laten we vertrouwen hebben in de Trappers (technische) organisatie welke al jaren hun zaken goed voor elkaar hebben. Zodat wij steeds weer kunnen genieten van deze mooie sport.

15. Likes voor deze posting:

Eredivisie
    Liked
    116

Antoine, er is ook niemand die geen vertrouwen heeft in de organisatie of niet enthousiast is over deze geweldige play-off series? Mogen we daarom niet meer discussieren op notabene een ijshockeyforum??
    Er worden al zo weinig discussies meer gevoerd hier en in een subforum met slechts enkele wedstrijdtopics waar de groep actieve posters nog maar zo klein is, maakt dat offtopic gaan ook niet veel uit.

17. Likes voor deze posting:

Regels voor berichten