Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 tot 40 van 40

Discussie: Landshut vs Trappers wedstrijd 4

Eerste divisie Perry van Boxtel's schermafbeelding
    Fav. team
    Trappers en Wash. Caps
    Liked
    202

Standaard Re: Landshut vs Trappers wedstrijd 4

DEL2 is een utopie speculeren heeft naar mijn idee geen zin....het is een aparte organisatie met stemrecht voor de teams. Die zijn niet voor extra “reis en verblijfkosten” bovenop hun budget...dat is het grootste struikelpunt...Trappers zal ook dan met full time profs moeten gaan werken.....heel leuk allemaal maar niet realistisch zeker omdat “wij” geen “ijshockeyklimaat” hebben...volgend seizoen een degelijk team op de been brengen zal al een uitdaging zijn....

Mini
    Liked
    0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Hooft Bekijk bericht
    Antoine, er is ook niemand die geen vertrouwen heeft in de organisatie of niet enthousiast is over deze geweldige play-off series? Mogen we daarom niet meer discussieren op notabene een ijshockeyforum??
    Er worden al zo weinig discussies meer gevoerd hier en in een subforum met slechts enkele wedstrijdtopics waar de groep actieve posters nog maar zo klein is, maakt dat offtopic gaan ook niet veel uit.
    Hallo Peter,
    Natuurlijk is een forum bedoeld om discussies te voeren. Ik lees als "passief" forumlid dan ook altijd met veel interesse ieders bijdrage en mening. Zo ook die van jou. Het is dan ook totaal niet persoonlijk. Ga vooral zo door! Geef inzicht vanuit meerdere invalshoeken en toont alleen ieders betrokkenheid!

Ik vond het alleen verwarrend om in een Topic over Game 4 allerlei financiële en organisatorische bespiegelingen over komend seizoen te lezen als ook het beschouwen van prestaties van spelers welke nu nog volop in competitie zijn. Kan ook aan mijn "forum" onervarenheid liggen.
    Maar één ding hebben we in ieder geval gemeen; de passie voor de ijshockey sport en Trappers in het bijzonder. Let's play hockey. Op naar game 5!

3. Likes voor deze posting:

Eredivisie
    Liked
    116

Ik snap het Antoine en je hebt ook zeker een punt! Op naar morgen!~

Eredivisie
    Liked
    116

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perry van Boxtel Bekijk bericht
    DEL2 is een utopie speculeren heeft naar mijn idee geen zin....het is een aparte organisatie met stemrecht voor de teams. Die zijn niet voor extra “reis en verblijfkosten” bovenop hun budget...dat is het grootste struikelpunt...Trappers zal ook dan met full time profs moeten gaan werken.....heel leuk allemaal maar niet realistisch zeker omdat “wij” geen “ijshockeyklimaat” hebben...volgend seizoen een degelijk team op de been brengen zal al een uitdaging zijn....
    Ik vind het geen utopie. Het had niet veel gescheeld of we waren 2 jaar geleden al toegetreden. Dat reis en verblijfkostenverhaal zou helemaal geen dilemma mogen zijn. Nu hebben ze de 'luxe' dat de DEL2 zich vooral in Zuid-Duitsland afspeelt. Maar wat nou als Duisburg, of nog erger Hannover, Rockstock, Berlijn of Hamburg zouden promoveren? Dat is voor de meeste DEL2 net zo ver of soms nog verder dan Tilburg. Wanneer er 2 teams in de financiële problemen komen, kan de deur voor Tilburg zomaar weer opengaan. ZE gaan echt niet met 12 teams aan de competitie beginnen. Het verlies van die inkomsten zijn duurder dan die 2 tripjes naar Tilburg in een seizoen, lijkt mij.

6. Likes voor deze posting:

Eerste divisie
    Liked
    47

In okyober 2018:
    DEL2 heeft de statutaire verplichting om Duits ijshockey te promoten en Duits talent te ontwikkelen. Volgens de statuten is er (dus) geen mogelijkheid om een ​​buitenlandse club in de liga op te nemen.
    De meerderheid van de DEL2 clubs is niet bereid om de statuten te veranderen.
    Zie ook: https://www.hockeyweb.de/del2/tilbur...lichkeit-94652

In de Spielordnung 2018/19 staat:
    Für jede Mannschaft dürfen maximal 20 Feldspieler, 2 Torhüter und 1 Nottorhüter auf dem Spielbericht eingetragen werden. Davon dürfen maximal 17Spieler mit regulären Lizenzen eingetragen werden. Unter diesen regulären Lizenzen dürfen maximal vier ausländische Spieler sein. Ausländische Spieler sind Seite 15 von 30Spielordnung der DEL2 (August 201solche, die zum Zeitpunkt der Lizenzerteilung nicht die deutsche Staatsangehörigkeit besitzen.
    Zie: https://www.del-2.org/media/regeln/S...DEL2_18-19.pdf

8. Likes voor deze posting:

Junior A
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    238

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Hooft Bekijk bericht
    Ik vind het geen utopie. Het had niet veel gescheeld of we waren 2 jaar geleden al toegetreden. Dat reis en verblijfkostenverhaal zou helemaal geen dilemma mogen zijn. Nu hebben ze de 'luxe' dat de DEL2 zich vooral in Zuid-Duitsland afspeelt. Maar wat nou als Duisburg, of nog erger Hannover, Rockstock, Berlijn of Hamburg zouden promoveren? Dat is voor de meeste DEL2 net zo ver of soms nog verder dan Tilburg. Wanneer er 2 teams in de financiële problemen komen, kan de deur voor Tilburg zomaar weer opengaan. ZE gaan echt niet met 12 teams aan de competitie beginnen. Het verlies van die inkomsten zijn duurder dan die 2 tripjes naar Tilburg in een seizoen, lijkt mij.
    Ja en nee. Als de Duitsers voldoende clubs hebben voor DEL2 om een competitie te draaien en iedereen kan netjes z'n rekeningen betalen, dan maakt Tilburg geen kans. Als er ploegen weg gaan vallen, dan wel. Helemaal ondenkbaar is dat naar mijn idee niet. Maar zolang Tilburg niet nodig is, gaan ze Tilburg niet toelaten.

Denk dat het verstandig is om er klaar voor te zijn als het zo ver is. En zo niet, dan doorgaan met waar Tilburg al mee bezig is. Investeren in jeugd, want dat is toch de manier om structureel mee te kunnen blijven draaien.

Toekomst qua spelers op korte termijn zie ik ook niet somber in. Het aantal dertigers valt nog wel mee.
    Laatst gewijzigd door Antonius van der Mee : 29 april 2019 om 20:17

B-Junior
    Fav. team
    Hyc Herentals
    Liked
    54

Eerst morgen nog de titel pakken he ;-)
    Net nog op de valreep 2 vrijgekomen "sfeervak" tickets kunnen bemachtigen ...
    Maak maar plaats, 2 Belgen die komen mee beleven !

Peter

11. Likes voor deze posting:

Eredivisie
    Liked
    116

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antonius van der Mee Bekijk bericht
    Ja en nee. Als de Duitsers voldoende clubs hebben voor DEL2 om een competitie te draaien en iedereen kan netjes z'n rekeningen betalen, dan maakt Tilburg geen kans. Als er ploegen weg gaan vallen, dan wel. Helemaal ondenkbaar is dat naar mijn idee niet. Maar zolang Tilburg niet nodig is, gaan ze Tilburg niet toelaten.

Denk dat het verstandig is om er klaar voor te zijn als het zo ver is. En zo niet, dan doorgaan met waar Tilburg al mee bezig is. Investeren in jeugd, want dat is toch de manier om structureel mee te kunnen blijven draaien.

Toekomst qua spelers op korte termijn zie ik ook niet somber in. Het aantal dertigers valt nog wel mee.
    Dat is duidelijk. Zolang ze daar gezond zijn met 14 teams is de kans dat Tilburg toegelaten wordt nihil. Zoals Ron van Gestel al zei: "Wie weet wat er in de toekomst gebeurd, er zijn meerdere wegen naar Rome." Echter kennen we ook niet de ins en outs van die stemming. Hoeveel en welke clubs waren voor of tegen en wat waren de redenen? Wij gaan toch door waar anderen stoppen? Ik zou het niet zomaar opgeven, want er is best veel aan gelegen. Spelen in de DEL2 zou uitbreiding Stappegoor verantwoorden. Spelers die na een paar jaar OL het wel gezien hebben, zijn wel te porren voor DEL2. Wanneer we gepromoveerd zouden zijn, waren Hagemeier en Willemse niet gestopt. En in de DEL2 zijn alle spelers op tijd klaar voor de WK's. Mits je niet in de finale play-offs terechtkomt. Die kans is nihil. Nu staat Tilburg stil in de ontwikkeling en moet het team zelfs gaan downgraden (zonder imports) om de OL teams niet allemaal tegen je te krijgen. Ik denk dat de DEL2 teams het niet zozeer te doen is om die reiskosten 2 keer per jaar, of om het feit dat Tilburg niets bijdraagt aan de ontwikkeling van het Duitse ijshockey. Als het echt om de kosten gaat, valt daar wel een touw aan vast te knopen. Betaal het eerste jaar de overnachtingen voor de bezoekende teams. Mercure is een sponsor van Trappers. Sluit een sponsordeal. 30 (thuiswedstrijden) x 15 kamers a 50 euro per nacht, ben je met 22.500 euro klaar. Dat hebben ze morgen al terug verdiend. En Mercure profiteert mee, want DEL2 teams schijnen meer uitfans mee te nemen die ook ergens moeten slapen. Zomaar een gek idee hoor, maar voor problemen bestaan oplossingen. Je zou een soort van bidbook kunnen maken wat je stuurt naar de DEL2 clubs. Er komt natuurlijk ook een stukje gunfactor bij kijken. Reduceer de prijs van het uitvak naar 5 euro voor de fans die 700 km afleggen. Dat verdien je aan de bar wel weer terug.
    Ik denk echter dat de werkelijke reden is, dat ze Tilburg als een serieuze bedreiging zien voor play-off plaatsen. Een promovendus uit de OL doet normaliter in de DEL2 mee om de onderste plekken of degradeert na het eerste jaar weer. Als je het huidige Tilburg versterkt met 4 imports van niveau, doen ze gewoon mee om de 1e 8 plaatsen. Met vier sterke imports en het spelen tegen dat soort tegenstanders, geeft de ontwikkeling van de (jonge) Nederlandse spelers een enorme boost. Kijk eens wat spelen op niveau in het buitenland met spelers als Hagemeier, Bruijsten en Nagtzaam gedaan heeft. Die waren in de BeNeLiga nooit zo goed geworden lijkt mij.
    Terug naar die gunfactor. Had voor aanvang van de play-offs een elegante invitatie naar alle voorzitters van de DEL2 teams gestuurd. "Wir möchten Sie kennenlernen." Een arrangement voor 2 personen (vrouw of collega bestuurslid mag ook mee) voor een Trappers thuisduel in de play-offs. Met VIP-tickets, diner vooraf, luxe hotelovernachting bij (sponsor) Mercure. Geheel vrijblijvend, zonder dat het overkomt als omkoping. Leg ze in de waten, presenteer jezelf en kom erachter wat je kansen zijn om van een nee een ja te maken. Waar ligt het pijnpunt en wat kunnen we daar aan doen? Stel dat je 3 nee's kunt overtuigen, wat voor een meerderheid kan zorgen? Of organiseer een groot weekendtoernooi in de voorbereiding met 3 DEL2 teams en Tilburg van vrijdag tot zondag. Dan heb je ze 3 dagen over de vloer. 3 dagen volle hut, feesttent, uit-supporters erbij. Blijven lobbyen. Lukt het niet heb je er in elk geval alles aan gedaan.
    Laatst gewijzigd door Peter van Hooft : 29 april 2019 om 23:33

Hall of Fame Emile Joosten's schermafbeelding
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    2.028

Belangrijke boodschap ter overweging voor Mercure!
    Goed doordacht plan maar alles valt of staat toch bij de beslissing van de GmbH.
    de beste burger is een Tilburger;
    Emile

Junior A
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    238

Eens met de post van Peter, maar ben bang dat je het niet in eigen hand hebt. Hoe cru het ook mag klinken, voor DEL2-ambities is het hopen dat er teams omvallen.

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Regels voor berichten