Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 10

Discussie: TILBURG TRAPPERS - EV LANDSHUT (PO FINALE Game#3) wedstrijdverslag

Hall of Fame Emile Joosten's schermafbeelding
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    2.045

Standaard TILBURG TRAPPERS - EV LANDSHUT (PO FINALE Game#3) wedstrijdverslag

Hoezo thuisvoordeel?
    Voor de derde maal op rij verliest in deze serie het thuisspelende team.
    Eigen vertrouwde hal en ijs, volgepakte tribunes met je eigen fans maar het voordeel is voorlopig alleen weggelegd voor de penningmeesters van de twee finalisten.
    Nadat Trappers twee dagen terug in extremis de wedstrijd had kunnen keren en de punten uit Beieren wegsleepte, liet het een gebroken ploeg achter.
    Vraag was natuurlijk of Landshut zich vandaag zou weten te herpakken.

Daar leek het in de eerste periode erg sterk op, het team van Axel Kammerer vloog evenals Trappers uit de startblokken en van beide kanten werden van begin af aan alle fysieke krachten in de strijd geworpen.
    Waar De Duitsers met hun drie bekende lijnen speelde ging Bo Subr voor een consequente inzet van een vierde lijn die werd gevormd door Delany Hessels, Jonne de Bonth en een speler vanuit een andere lijn, meestal de Nijmegenlijn.

De gedachte daarbij was natuurlijk om bij het team van Darmstad de lucht uit de longen te spelen en aan Tilburgse kant nog voldoende lucht over te houden voor aan het eind van de wedstrijd.
    Scheidsrechter Patrick Gogulla liet veel lopen en/of miste nogal wat overtredingen.
    In de achtste minuut werd er dan toch een eerste straf uitgedeeld en wel aan Jordy Verkiel.
    Waar de killing van Trappers doorgaans een sterk wapen is, werd de verdediging nu toch kapot gespeeld.
    Een strakke pass vanaf de zijkant kon voor het doeltje van Meierdres eenvoudig worden binnen getikt.

Dus zoals ook in eerdere wedstrijden achter de feiten aan!
    En dat lukte wonderwel na een ruime minuut.
    Het was de eerdergenoemde vierde lijn van Hessels en de Bonth en op aangeven van laatstgenoemde kon Kevin Bruijsten goalie Patric Berger eenvoudig verschalken.
    Met een 1-1 gelijke stand werd de eerste pauze gehaald.

Na vijf minuten in de tweede periode werd een aanval op het doel van Trappers afgeslagen en de weggespeelde puck werd op de blauwe lijn hard ingeschoten door verdediger Marius Nägele. Ian heeft vanwege de drukte voor zijn goaltje de puck nauwelijks zien aankomen.
    Dus weer een achterstand voor Trappers en dat speelt natuurlijk niet echt lekker.

Toch zagen we amper drie minuten na de tweede Duitse treffer het mooiste doelpunt van de avond vallen.
    Het was een aanval uit het boekje van de lijn Bruijsten, Bruijsten en Nagtzaam.Vnauit het eigen verdedigingsvak werd de puck met eenmaal aanraken van links naar rechts over het ijs geschoven zonder dat een Duitser de kans had er een stick voor te steken en nadat de puck drie- viermaal van boarding naar boarding was gespeeld mocht Kevin Bruijsten de puck hard in het doel van de verbouwereerde Berger schieten.
    Zo stond het na twee periodes 2-2 en was de gedachte dat Trappers op conditie het spel naar zich toe zou kunnen trekken.

Dat was echter niet het geval. Landshut pareerde de aanvallen van Trappers en kwam vaak gevaarlijk voor het doel van Meierdres.
    De goal zou aan beide kanten kunnen vallen.
    In de 45ste minuut wordt een overtreding begaan door Trappers maar wordt het spel voortgezet omdat Landshut in puckbezit is. Berger schaatst naar de bank en een zesde speler komt op het ijs.
    Trappers weet de puck niet te onderscheppen en de delayed penalty-situatie duurt erg lang.
    Vanuit de overtalsituatie weet Maximilian Forster te scoren en zijn ploeg voor de derde maal aan de leiding te brengen.

Voor de derde maal dus achter de feiten aan en ik moet zeggen dat Trappers er enorm voor heeft geknokt om weer langszij te komen.
    Het lukte niet, ook niet nadat Landshut een straf opliep en Meierdres uit het doel werd gehaald waardoor een zes op vier situatie ontstond.

2724 Toeschouwers zagen dat Landshut voor de tweede maal binnen een week een overwinning uit Stappegoor meenam en Trappers met lege handen achterliet.
    Zondagmiddag om 16.00 uur mag Trappers in Landshut proberen de stand in de serie weer gelijk te trekken.
    Laten we hopen dat het heroverde thuisvoordeel voor Landshut ook zondag een nadeel zal blijken te zijn.

BOXSCORE:
    08:49 0:1 PP1 PLIHAL T. (93) JIRIK A. (18 EHL A. (20)
    09:51 1:1 BRUIJSTEN K. (12) DE BONTH J. (26) HESSELS D. (28
    25:13 1:2 NÄGELE M. (55) PLIHAL T. (93)
    28:01 2:2 BRUIJSTEN K. (12) NAGTZAAM N. (71) BRUIJSTEN M. (20)
    45:09 2:3 FORSTER M. (81) OSTWALD E. (17)
    de beste burger is een Tilburger;
    Emile

NHL regular
    Liked
    83

Standaard Re: TILBURG TRAPPERS - EV LANDSHUT (PO FINALE Game#3) wedstrijdverslag

Laten we het hopen Emile. Dit is een ontzettend goede tegenstander. Rustig, weinig energie verbruik, goede passing en fysiek enorm sterk. Jammer, Stappegoor heeft zich vanavond wel van zijn beste kant laten zien. De sfeer was top.
    er is meer in het leven dan ijshockey, maar ik moet nog uitvinden wat dat is.

Eredivisie
    Liked
    116

Standaard Re: TILBURG TRAPPERS - EV LANDSHUT (PO FINALE Game#3) wedstrijdverslag

Goed verslag weer. Het leek er in de 2e periode op dat de vermoeidheid bij Landshut parten ging spelen. Het had er alle schijn van dat Trappers ze ging pakken. Niet dus. Wat een geslepen ploeg is dat. Ze stoppen met forechecken wanneer ze voorstaan, om krachten te sparen en het compact te houden. De bus parkeren. Trappers kwam daardoor heel moeilijk in de buurt van Berger. Waar ik wel schijtziek van wordt zijn die schwalbes en refs die daar in trappen. Eerst die check van Ivy in de 2e periode, wat geen overtreding was en een minuut voor tijd Montgomery. Dit hoort niet thuis bij de ijshockeysport. De ref trapte er weer in en zo was de kans op een slotoffensief bekeken, om daarna te gaan marchanderen door 18 sec. voor tijd een Landshut spelers voor een vermeende hooking te bestraffen. Dan voel je een wedstrijd, die van beide kanten enorm sportief was, totaal niet aan.Een straf is een straf, of die nou in de 10e minuut of de 59e minuut gemaakt wordt. Bij twijfel in de beslissende fase, en daar was dit een schoolvoorbeeld van, houdt een goede ref zijn arm omlaag.
    Ik denk dat we voor het eerst in 4 jaar onze meerdere hebben getroffen en Landshut zondag de titel pakt, maar ik hoop dat ik ongelijk heb.

4. Likes voor deze posting:

NHL regular
    Liked
    83

R
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Hooft Bekijk bericht
    Goed verslag weer. Het leek er in de 2e periode op dat de vermoeidheid bij Landshut parten ging spelen. Het had er alle schijn van dat Trappers ze ging pakken. Niet dus. Wat een geslepen ploeg is dat. Ze stoppen met forechecken wanneer ze voorstaan, om krachten te sparen en het compact te houden. De bus parkeren. Trappers kwam daardoor heel moeilijk in de buurt van Berger. Waar ik wel schijtziek van wordt zijn die schwalbes en refs die daar in trappen. Eerst die check van Ivy in de 2e periode, wat geen overtreding was en een minuut voor tijd Montgomery. Dit hoort niet thuis bij de ijshockeysport. De ref trapte er weer in en zo was de kans op een slotoffensief bekeken, om daarna te gaan marchanderen door 18 sec. voor tijd een Landshut spelers voor een vermeende hooking te bestraffen. Dan voel je een wedstrijd, die van beide kanten enorm sportief was, totaal niet aan.Een straf is een straf, of die nou in de 10e minuut of de 59e minuut gemaakt wordt. Bij twijfel in de beslissende fase, en daar was dit een schoolvoorbeeld van, houdt een goede ref zijn arm omlaag.
    Ik denk dat we voor het eerst in 4 jaar onze meerdere hebben getroffen en Landshut zondag de titel pakt, maar ik hoop dat ik ongelijk heb.
    Het zal moeilijk worden maar waar hoop is........In deze hele play offs is het ongelooflijk hoeveel boarding penalty’s Trappers al gehad heeft. Zelfs major penalty’s met wedstrijdschorsingen. Die Duitsers gaan liggen alsof ze nooit meer op kunnen staan en rijden vervolgens triomfantelijk lachend naar de bank en de volgende shift gewoon weer meedraaien. Hoewel ik een hoge pet op heb van Duitse referees heb ik nu echt het gevoel dat we deze hele play off serie tegen 6 veldspelers op moeten boksen.

Herne was al een zware brok, maar dit team is echt goed en heel slim. Ze schromen ook niet om met hun kont in de goal te gaan hangen bij een voorsprong en alleen maar icings te schieten ( zoals gisteren hun #17 steeds deed) of hun enige hoge man te zoeken. Trappers moet dan heel veel energie gaan leggen in een nieuwe opbouw. Hun rendement uit scoringskansen is echt ongelooflijk hoog waar Trappers heel veel kansen moet creeeren om een goal te maken.

En de kwaliteit van de imports van Landshut is echt hoger dan van onze kant. Wat dat betreft ben ik echt bang voor de toekomst als wij het zonder imports moeten gaan doen. Ik denk dat wij die niet op kunnen vullen met Nederlands talent. En nog zeker niet uit eigen gelederen. Met een import cq enforcer die het verschil wel kan maken ( Bonk, Lee, Snetsinger, Bowles,)hadden wij de wedstrijd gisteren naar ons toe getrokken is mijn overtuiging.

Een keer geen kampioen worden is overigens geen schande. We hebben echt wel prachtige wedstrijden gezien op Stappegoor. Hopelijk krijgen we er nog 1 te zien.
    Laatst gewijzigd door Gert Jan van der Maat : 27 april 2019 om 10:06
    er is meer in het leven dan ijshockey, maar ik moet nog uitvinden wat dat is.

NHL regular Bart van Oosterhout's schermafbeelding
    Fav. team
    Trappers
    Liked
    508

ik kreeg gisteren het idee dat de refs de opodracht hadden meegekregen om zoveel mogelijk tegen tt te fluiten, maw dat ze geen kampioen mogen worden.....
    "You win some you lose some
    It's all the same to me"
    (Lemmy 1980)

Eerste divisie
    Liked
    49

8. Likes voor deze posting:

NHL regular
    Liked
    51

Ik had gisteren het vermoeden dat er kort voor de 3e treffer van Landshut een overtreding werd gemaakt door Landshut tegen Meierdres tijdens de delayed penalty ? In de samenvatting op de site van Trappers - Landshut is dat deel niet opgenomen. Wel is te zien dat Meierdres een poging doet om verhaal te halen bij de referee.

Kan iemand bevestigen dat er sprake was van "Goalie Interference" ?
    Let's play Hockey !

NHL draftpick Peter Hendrix's schermafbeelding
    Fav. team
    Frölunda Indians, Tilburg Trappers
    Liked
    550

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michel Heerkens Bekijk bericht
    Ik had gisteren het vermoeden dat er kort voor de 3e treffer van Landshut een overtreding werd gemaakt door Landshut tegen Meierdres tijdens de delayed penalty ? In de samenvatting op de site van Trappers - Landshut is dat deel niet opgenomen. Wel is te zien dat Meierdres een poging doet om verhaal te halen bij de referee.

Kan iemand bevestigen dat er sprake was van "Goalie Interference" ?
    Nee, maar Roel Versteeg zegt duidelijk dat "The call is cancelled" Er werd door een ref dus gefloten, maar waarvoor is op de beelden niet te zien.

https://www.thefan.fm/oberliga/play/v-bto3q2mn8l4x-fa/

NHL regular
    Liked
    51

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Hendrix Bekijk bericht
    Nee, maar Roel Versteeg zegt duidelijk dat "The call is cancelled" Er werd door een ref dus gefloten, maar waarvoor is op de beelden niet te zien.

https://www.thefan.fm/oberliga/play/v-bto3q2mn8l4x-fa/
    "The call is cancelled" was voor een straf tegen Trappers. Vandaar ook de extra veldspeler van Landshut op het ijs. Echter als tijdens de delayed penalty sprake is van "een speler in the crease" of "Goalie Interference", dan had de referee het spel moeten stilleggen en af fluiten. Ik zag heel duidelijk dat Ian een tijd compleet uit balans was en moeite had om op de been te blijven. Waardoor heb ik niet helemaal kunnen waarnemen en uit de beelden op Sprade TV is het niet te zien omdat dit deel is weggelaten.
    Let's play Hockey !

Eredivisie Peet van Raak's schermafbeelding
    Liked
    64

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michel Heerkens Bekijk bericht
    Ian klaagde bij arbiter Gogulla omdat hij verwachtte/hoopte/erop rekende dat de Duitse leidsman het spel zou affluiten nadat Meierdres een schot van een Landshut speler met zijn blocker stopte. De ref deed dit echter niet waardoor de aanval doorliep en Landshut-aanvoerder Forster niet veel later de 2-3 kon binnentikken.

13. Likes voor deze posting:

Regels voor berichten