Weergegeven resultaten: 1 tot 3 van 3

Discussie: wat cijfers

NHL regular
    Liked
    83

Standaard wat cijfers

Wat toeschouwers cijfers van het seizoen 2019 tot nu toe.

Trappers heeft tot nu toe 24 wedstrijden hauptrunde gespeeld, 60218 toeschouwers, gemiddeld 2509 toeschouwers per wedstrijd.
    Trappers heeft tot nu toe 8 wedstrijden play offs gespeeld, 20521 toeschouwers, gemiddeld 2565 per wedstrijd.
    In totaal dus 80739 toeschouwers met een gemiddelde bezetting van 2523 per wedstrijd.

De drukst bezochte wedstrijd tot nu toe was in de hauptrunde tegen Scorpions met 2925 toeschouwers.
    De slechtst bezochte wedstrijd was de seizoensopener tegen Harzer Falken met 2175 toeschouwers.

Mooie cijfers om te overleggen lijkt mij voor een kleine sport als ijshockey in Nederland.
    er is meer in het leven dan ijshockey, maar ik moet nog uitvinden wat dat is.

Junior A Michael van Opstal's schermafbeelding
    Liked
    206

Standaard Re: wat cijfers

Mag menig eerste-divisie voetbalteam jalours op zijn!

NHL regular
    Liked
    83

Standaard Re: wat cijfers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael van Opstal Bekijk bericht
    Mag menig eerste-divisie voetbalteam jalours op zijn!

Om het compleet te maken nu het seizoen is afgelopen: 86388 toeschouwers in 34 wedstrijden betekent een gemiddelde van 2541 per wedstrijd.

Voor een criticaster als ik van het eerste uur mbt het oberliga avontuur betekent dit toch dat ik van (bijna) alle kanten in het ongelijk wordt gesteld. Het grote publiek weet de weg naar de hal dus meer dan goed te vinden en te waarderen als ik de beleving in de hal zie. Wat ik een beetje mis is de animositeit die we toch met enige Nederlandse ploegen hadden. Aan de andere kant is het ook mooi om te zien dat sport kan verbroederen zoals bijvoorbeeld met de Hamburg Crocodilles en dat bijna iedere Duitse opponent de hal met een applaus verlaat.

Eigenlijk is Stappegoor met een capaciteit van 2500 uitverkocht en zou je dus de conclusie kunnen trekken dat afgelopen seizoen iedere wedstrijd uitverkocht was. Met de extra staanplaatsen aan de boarding is de capaciteit opgekrikt naar 2925 en zou er dus nog ruimte zijn om nog zo'n kleine 400 betalende bezoekers per wedstrijd meer binnen te krijgen. Daar lijkt me een mooie uitdaging te liggen om dat structureel voor elkaar te krijgen. Uiteraard heeft dat ook te maken met de sportieve ambities en de kwaliteit van het team of de teams op het ijs. De oberliga nord staat wat dat betreft een beetje onder druk want diverse teams hebben het moeilijk.

Al met al slaat de balans door naar een mooi seizoen met mooie resultaten ondanks het missen van het kampioenschap. Wel genoeg stof tot nadenken en nog uitdaging genoeg naar de toekomst toe. Fijne zomer allemaal.
    er is meer in het leven dan ijshockey, maar ik moet nog uitvinden wat dat is.

4. Likes voor deze posting:

Regels voor berichten