Weergegeven resultaten: 1 tot 9 van 9

Discussie: TILBURG TRAPPERS - HANNOVER SCORPIONS (wedstrijdverslag)

Hall of Fame Emile Joosten's schermafbeelding
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    2.031

Standaard TILBURG TRAPPERS - HANNOVER SCORPIONS (wedstrijdverslag)

Vrijdag 15 februari om 20.00 uur staat er weer een mooie wedstrijd te wachten in een uitverkocht Stappegoor.
    Op dit moment zijn er nog 38 plaatsen te koop in vak E en staanplaatsen aan de boarding, maar het wordt zeker en vast een vol huis.
    En ook een spectaculaire wedstrijd want de huidige nummer één Tilburg Trappers, gaat de strijd aan met de nummer twee Hannover Scorpions.

Scorpions speelde tot nu toe één wedstrijd meer dan Trappers en heeft een achterstand van 7 punten op Trappers.
    Als Trappers de wedstrijd in winst weet om te zetten wordt het gat met Scorpions 10 punten en kan dat met nog één inhaalwedstrijd te gaan oplopen naar 13 punten voorsprong.
    Met nog slechts zeven wedstrijd te gaan voordat de play-offs van start gaan is Trappers in dat geval wel heel hard op weg naar het tweede kampioenschap in de Oberliga Nord en is het dus tot en met de halve finale van de play-offs verzekerd van thuisvoordeel in de series best of five.

Dat staat dus sowieso op het spel en verder, los van de onderlinge klassering, de rivaliteit tussen de beide verenigingen.
    Scorpions maakt er geen geheim van dat ze Trappers graag uit de Duitse competitie zien vertrekken.
    Gevolg hiervan is de niet altijd even vriendelijke uitingen vanaf de tribune.
    Tijdens de laatste wedstrijd in Tilburg, 23 november 2018, raakten supporters van Hannover slaags met Tilburgs beveiligingspersoneel en moesten er zelfs drie Duitsers na tussenkomst van de politie de nacht in een Tilburgse politiecel doorbrengen.
    Ondermeer dit incident heeft ertoe geleid dat Trappers maatregelen trof voor de wedstrijd van vanavond.
    Helaas is daar kennelijk in de communicatie iets niet gelopen zoals het zou moeten of kunnen, maar gevolg van een en ander is in elk geval dat we bij deze wedstrijd geen supporters van Scorpions zullen zien en dat is natuurlijk bijzonder spijtig en treurig.

Trappers en Scorpions speelden dit seizoen driemaal eerder tegen elkaar waarbij met name de wedstrijd in de hus de groot Eisarena in Hannover erg close waren.
    Op 12 oktober wint Scorpions na een penalty met 4-3shoot-out, terwijl Trappers op 11 januari twee punten in de wacht wist te slepen door in over-time middels een treffer van Kilian van Gorp de wedstrijd met 3-4 te winnen.
    De thuiswedstrijd voor Trappers op 23 november werd een simpele overwinning voor Tilburg met 8-3.
    Het was de wedstrijd waarin Trappers na ruim 10 minuten al met 4-0 leidde en coach Dieter Reiss zijn vaste goalie Christoph Mathis op dat moment inwisselde voor back-up Enrico Salvarini.

Maar we weten maar al te goed: in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.
    Scorpions is een goed en niet te onderschatten team.
    Teamtopscorer #11 Björn Bombis scoorde al 26 doelpunten en bracht 60 assists op zijn naam.
    Zijn teammaat met # 21 Patrick Schmid vond het net al 31 maal en bereidde 48 keer een doelpunt voor.

Hannover Scorpions heeft evenals stadgenoot Indians en Füchse Duisburg inmiddels het vereiste bedrag van € 25.000,00 ingelegd voor een mogelijke promotie naar de DEL2. Mogelijk ontmoeten genoemde teams Trappers nog ergens op weg naar de finale van de naderende play-offs. Ook dat zal vanavond meespelen in de hoofden van spelers, coaches en bestuur van beide verenigingen.

Afgelopen zondag reisden Jonne de Bonth en Ryan Collier niet mee naar Rostock.
    Jonne zal er vrijdag zeker niet bij zijn op het ijs terwijl ik Ryan wel weer verwacht; we gaan het zien.

Het zal een vreemde gewaarwording zijn om totaal geen supporters van het bezoekende team te zien.
    De wedstrijd wordt geleid door scheidsrechter Patrick Gogulla.
    Laatst gewijzigd door Emile Joosten : 13 februari 2019 om 15:13
    de beste burger is een Tilburger;
    Emile

NHL draftpick Peter Hendrix's schermafbeelding
    Fav. team
    Frölunda Indians, Tilburg Trappers
    Liked
    529

Standaard Re: TILBURG TRAPPERS - HANNOVER SCORPIONS (wedstrijdverslag)

Lees het verslag van Graeme McTaggart van Face-Off over het schwarzer Block van de Scorpions.

https://www.face-off.nl/2019/02/13/s...het-ijshockey/

NHL regular
    Liked
    83

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Hendrix Bekijk bericht
    Lees het verslag van Graeme McTaggart van Face-Off over het schwarzer Block van de Scorpions.

https://www.face-off.nl/2019/02/13/s...het-ijshockey/
    Goed artikel hoewel het een hoor wederhoor aspect van Duitse supporters ontbeert. Dat had ik graag gezien.
    er is meer in het leven dan ijshockey, maar ik moet nog uitvinden wat dat is.

NHL draftpick
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    475

Gert-Jan, Volgens insiders heeft de verslaggever wel degelijk gesproken met Hannover fans, tevens met voormalige aanhangers van het "Schwarzer Block".

NHL regular
    Liked
    83

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Coolen Bekijk bericht
    Gert-Jan, Volgens insiders heeft de verslaggever wel degelijk gesproken met Hannover fans, tevens met voormalige aanhangers van het "Schwarzer Block".
    Dat zou zo maar kunnen Robert, maar ik had graag wat Duitse reacties (met naam en toenaam) gezien op de strekking van dit artikel zodat ik kan zien hoe zij er over denken dat Tilburg deelname aan DEL2 blokkeert en wat zij vinden van Trappers' deelname aan de oberliga. Puur om mijn beeld compleet te maken, niet om de auteur te beschuldigen van een slecht artikel want dat is zeker niet het geval.

Kijk praktisch gezien kan ik me voorstellen dat Hannover fans en Essen fans vinden dat hun kans op promotie naar DEL2 een stukje kleiner wordt door de deelname van Trappers. Dat voelt niet goed bij die mensen en dat snap ik wel. Vervolgens - en dat lees ik ook wel in dit artikel - leggen sommige supporters en bestuurders de schuld hiervan volledig neer bij Trappers in plaats van dat ze intern gaan kijken wat ze zouden kunnen verbeteren. Ik ben als supporter en liefhebber van het ijshockey nieuwsgierig of er in Duitsland mensen zijn die er op die manier tegenaan kijken??
    er is meer in het leven dan ijshockey, maar ik moet nog uitvinden wat dat is.

NHL draftpick
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    475

Gert Jan, Check www.esbgforum.de dit is een ijshockeyforum voor het complete duitse ijshockey.

Eredivisie
    Liked
    516

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gert Jan van der Maat Bekijk bericht

Kijk praktisch gezien kan ik me voorstellen dat Hannover fans en Essen fans vinden dat hun kans op promotie naar DEL2 een stukje kleiner wordt door de deelname van Trappers. Dat voelt niet goed bij die mensen en dat snap ik wel. Vervolgens - en dat lees ik ook wel in dit artikel - leggen sommige supporters en bestuurders de schuld hiervan volledig neer bij Trappers in plaats van dat ze intern gaan kijken wat ze zouden kunnen verbeteren.
    Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen. Zolang Trappers niet kan promoveren vormt ze alleen een ideale sparringpartner voor de andere Oberliga Nord teams. Met alleen maar zwakkere tegenstanders zal Hannover Scorpions nooit het niveau krijgen om de sterkere teams uit de Oberliga Sud te verslaan, laat staan een vaste waarde in de DEL2 worden. Kortzichtige domheid en kwalijke stemmingmakerij van sommige Duitse besturen en een enkele coach, waar een deel van de fans klakkeloos achteraan loopt.

Fav. team
    Liked
    529

Hier staan wat reacties van Duitse fans maar, zeker voor Duitse begrippen, erg weinig mensen die zich uit durven te spreken,

https://www.esbgforum.de/thread/1933...rs/?pageNo=107

Boppe: Mc Taggert hat mit 5 Scorpions insider gesprochen wovon 3 ehemalige Schwarze Hemde Fans die nicht mehr mitmachen.
    Laatst gewijzigd door Peter Hendrix : 14 februari 2019 om 20:32

Fav. team
    Liked
    529

En een officiële reactie van Steffen Wiebe:

Hannover Scorpions

Gisteren om 02:12 ·

Abschließende Stellungnahme von unserem Fanbeauftragten Steffen Wiebe zum Auswärtsspiel in Tilburg
    Als offizieller Fanbeauftragter der Hannover Scorpions möchte ich in der Diskussion über das Stadionverbot für unsere Fans bei dem Spiel am 15.02.19 in Tilburg doch auf einige wenige Fakten hinweisen:

1. Da bestritten wird, dass Tilburg für die Scorpions ein pauschales Stadionverbot ausgesprochen hat, hier ein Auszug aus der Mail vom 18.01.19 von Herrn Sven Brok an Herrn Haselbacher: ​

Sehr geehrter Herr Haselbacher,
    Wir teilen Ihnen und Ihrer Organisation mit, dass wir uns entschlossen haben, am Freitag, 15. Februar 2019 beim Heimspiel von Tilburg Trappers gegen Hannover Scorpions den Fans von Hannover Scorpions den Zutritt zu unserem Eisstadion zu untersagen.“

2. Es ist richtig, dass nach Gesprächen zwischen dem DEB (Herrn Seeliger), Herrn Wiebe, unserem Rechtsanwalt Czech und den Tilburg Trappers das generelle Stadionverbot aufgehoben wurde.

3. Ohne im Detail darauf einzugehen, waren die Bedingungen unter denen wir hätten das Spiel besuchen dürfen, für uns nicht akzeptabel.

4. Sicherlich haben beide Seiten zu dieser unglücklichen Situation beigetragen. Wir werden alles dafür tun, dass das Verhältnis zwischen den Scorpions und Trappers wieder auf eine korrekte sportliche Basis gestellt wird.

5. Das Angebot der Trappers zu einem kurzfristig persönlichen Gespräch nehmen wir sehr gerne an und hoffen auf eine zukünftig faire Zusammenarbeit.
    Laatst gewijzigd door Peter Hendrix : 14 februari 2019 om 20:42

10. Likes voor deze posting:

Regels voor berichten