Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 20

Discussie: Amsterdam-Herentals 09-22019

NHL rookie
    Liked
    299

Standaard Re: Amsterdam-Herentals 09-22019

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sietze de Vries Bekijk bericht
    En weer een zege voor Amsterdam, nu tegen Mechelen. Na een 3-0 achterstand toch een zege met 4-6.
    Amsterdam is alvast aan het opwarmen voor de play-offs tegen Heerenveen
    nvg Rob

2. Likes voor deze posting:

NHL Free agent Sietze de Vries's schermafbeelding
    Fav. team
    Flyers
    Liked
    2.506

Altijd leuk tegen Amsterdam😃

NHL regular
    Fav. team
    Flyers Heerenveen Toronto Maple Leafs
    Liked
    2.088

Zaterdag maar even kijken bij de generale repetitie dan.

NHL rookie
    Liked
    299

Dan zal ik vrijdag even komen kijken in Heerenveen hoe het gaat tegen een betere tegenstander en dan zie ik je zaterdag wel in Amsterdam
    mvg Rob

6. Likes voor deze posting:

NHL regular
    Fav. team
    Flyers Heerenveen Toronto Maple Leafs
    Liked
    2.088

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Boumans Bekijk bericht
    Dan zal ik vrijdag even komen kijken in Heerenveen hoe het gaat tegen een betere tegenstander en dan zie ik je zaterdag wel in Amsterdam
    mvg Rob
    Tot zaterdag!
    Op 'e wyn van juster kinst hjoed net sile!

NHL rookie Kurt Vermylen's schermafbeelding
    Fav. team
    HYC
    Liked
    1.083

Hebben jullie de tijd en zin al is gevonden om de wedstrijdverslagen op HYC facebook te volgen? Dit is alvast één van de mooiste die ik heb mogen lezen van JVDB....prachtige eerlijke parabel waar lessen uit getrokken zijn

Amsterdam 7 - HYC 6
    Vertellinghe ter lering ende wysheidt
    In de Kempen leefde er eens een jonge, sterke haas. Roodkop - omwille van zijn prachtige glanzende vacht- was de trots van zijn streek. Talloze dieren hadden al met hem geduelleerd in handigheid en snelheid. Maar of het nu een beer, panter of een bulldog was: telkens was de haas hen te vlug af. Geen wonder dat Roodkop overal op uitbundige wijze werd gevierd.
    Een heel eind verder in een ander land woonde een zwarte schildpad, oud maar heel geslepen. De schildpad heette (Ver)Steegje omdat hij in zijn stad aan het water elke paadje, bruggetje of poortje kende. Dat leverde hem ondanks zijn sloomheid heel wat winst. Op een dag nodigde Steegje de Kempense haas uit voor een koers. 'Die haas ziet er toch wel wat welgedaan en hovaardig uit', dacht Steegje. 'Misscchien is dat mijn kans'.
    De twee dieren zouden drie rondjes maken om de overwinnaar te kennen. Bij de start stoof Roodkop weg. Amper was hij vertrokken of de haas bespeurde Steegje van geen kant meer. Roodkop besloot om even te genieten van de prachtige gezichten in de stad van Steegje: een mager bruggetje, herenwoningen... een koninklijk paleis zelfs. 'Oei, daar is de pad alweer,' schrok Roodkop en hij zette het snel weer op een lopen. De zwarte schildpad leek geen partij voor de haas. Omdat hij toch wat rust kon gebruiken, zette Roodkop zich opnieuw even aan de kant voor een hazenslaapje. Op zijn bankje vielen zijn ogen toe. Toen Steegje hem nog in de eerste ronde voorbij kroop, droomde de haas net van blinkende bekers en triomfen in verre landen.
    De oude schildpad werkte zich uit de naad. Hier en daar profiteerde de slimmerd wel van een doorsteekje op de route maar vooral zijn inzet oogste lof van iedereen. Toen Roodkop eindelijk wakker schoot, was de schildpad dan ook al op vijf puckworpen (*) van de meet. De Kempense haas begon te rennen voor zijn leven. Dichter en dichter naderde hij de pad maar met nog één puckworp voor de boeg, ging Steegje als eerste over de meet. De haas weende tranen met tuiten maar was tegelijk blij met de les die de schildpad hem leerde. 'Nooit zou hij nog in slaap vallen op zo'n gerieflijk bankje.'
    (*) Universele lengtemaat op het ijs

NHL Free agent Sietze de Vries's schermafbeelding
    Fav. team
    Flyers
    Liked
    2.506

Prachtig verhaal 😃

Eredivisie
    Liked
    13

Doet niet helemaal recht aan de wedstrijd zelf maar prachtig verslagje inderdaad en op dit punt in de competitie hoef je er ook niet veel meer woorden aan vuil te maken denk ik al vind ik ome John sloom noemen wat raar hoor.

Vond het een geweldige wedstrijd in ieder geval, veel doelpunten, knokpartijtje met de blote vuisten en alle stoelen bezet ... de drie punten zijn een mooie bonus .

11. Likes voor deze posting:

Eerste divisie Tjalling Talma's schermafbeelding
    Fav. team
    Friesland Flyers
    Liked
    661

Inderdaad, schitterend verhaal. Meteen ook een mooie metafoor voor andere hazen. Onderschat nooit de schildpad!
    Je kunt nooit met 2-0 voorstaan in een uitwedstrijd...

13. Likes voor deze posting:

Hall of Fame Geert van der Meulen's schermafbeelding
    Fav. team
    Heerenveen Flyers / Smithers Steelheads
    Liked
    869

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kurt Vermylen Bekijk bericht
    In de Kempen leefde er eens een jonge, sterke haas. Roodkop - omwille van zijn prachtige glanzende vacht- was de trots van zijn streek. Talloze dieren hadden al met hem geduelleerd in handigheid en snelheid. Maar of het nu een beer, panter of een bulldog was: telkens was de haas hen te vlug af. Geen wonder dat Roodkop overal op uitbundige wijze werd gevierd.
    Roodkop! Me dunkt dat die haas na de wedstrijd zijn naam wel eer aan deed!
    Groeten van:

Indien niet uitdrukkelijk vermeld berust elke gelijkenis met werkelijke personen of gebeurtenissen die worden genoemd in mijn postings louter op toeval!

GvdM on Twitter: http://www.twitter.com/Gevedem
    GvdM's Website: http://www.gvdm.nl
    Contact met GvdM: http://www.gvdm.nl/contact/
    Mijn LinkedIn profile: http://www.linkedin.com/profile/view...11&trk=tab_pro

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten