Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 5131415
Weergegeven resultaten: 141 tot 148 van 148

Discussie: Well done gemeente Heerenveen!

Hall of Fame Geert van der Meulen's schermafbeelding
    Fav. team
    Heerenveen Flyers / Smithers Steelheads
    Liked
    866

Standaard Re: Well done gemeente Heerenveen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karel van der Wal Bekijk bericht
    en weer verneuken ze ons. gisteren moesten er 3 ijzeren balken komen en 10 jaar verder spel en nu komen er 2 en gaan we 15 jaar verder. laat de winter maar komen, dan is ijzeren ook lekker koud aan je handen.
    En dan die bouwvakkers in de vorstverlet zeker?
    Groeten van:

Indien niet uitdrukkelijk vermeld berust elke gelijkenis met werkelijke personen of gebeurtenissen die worden genoemd in mijn postings louter op toeval!

GvdM on Twitter: http://www.twitter.com/Gevedem
    GvdM's Website: http://www.gvdm.nl
    Contact met GvdM: http://www.gvdm.nl/contact/
    Mijn LinkedIn profile: http://www.linkedin.com/profile/view...11&trk=tab_pro

2. Likes voor deze posting:

Retired Karel van der Wal's schermafbeelding
    Fav. team
    flyers
    Liked
    5.615

goed gelezen Geert, met vorstverlet houden ze geen rekening, ijzerwerk op de mm nauwkeurig en een maandje de sleutel op snelheid en hupsakee die zamboni het ijs op.

" je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn "

NHL draftpick Sintineke Menger's schermafbeelding
    Fav. team
    Flyers
    Liked
    265

Lees ik het goed!! Door deze ingreep kunnen we weer 15 jaar vooruit! Hoe zit het dan met een nieuwe hal.

5. Likes voor deze posting:

NHL Free agent Sietze de Vries's schermafbeelding
    Fav. team
    Flyers
    Liked
    2.494

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sintineke Menger Bekijk bericht
    Lees ik het goed!! Door deze ingreep kunnen we weer 15 jaar vooruit! Hoe zit het dan met een nieuwe hal.
    Die gaat nooit komen en dat weten we allemaal. Is beter om de klapschaatsers te voorzien van allerlei overbodige luxe dan je druk maken om wat ijshockeyers. Klein of groot.

7. Likes voor deze posting:

NHL draftpick Sintineke Menger's schermafbeelding
    Fav. team
    Flyers
    Liked
    265

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sietze de Vries Bekijk bericht
    Die gaat nooit komen en dat weten we allemaal. Is beter om de klapschaatsers te voorzien van allerlei overbodige luxe dan je druk maken om wat ijshockeyers. Klein of groot.
    En het geld dan wat de provincie voor 2020 heeft begroot/gereserveerd. Zou neerkomen op 2/3 van de begroting voor een nieuwe hal.
    Ik was al voorzichtig optimistisch.

NHL Free agent Sietze de Vries's schermafbeelding
    Fav. team
    Flyers
    Liked
    2.494

Hopen kunnen we altijd maar heb al te vaak plannen voorbij zien komen die bleven wat ze waren, plannen.

10. Likes voor deze posting:

Hall of Fame Geert van der Meulen's schermafbeelding
    Fav. team
    Heerenveen Flyers / Smithers Steelheads
    Liked
    866

De ijshockeyhal van Heerenveen is gerenoveerd in 2004, maar is dat allemaal wel goed gegaan? Af en toe krijg je de indruk dat het allemaal goedkoop moest waardoor een robuust dak is vervangen door een dak van veel mindere kwaliteit. Het Friesch Dagblad publiceert vandaag meer over die renovatie.

Oud-directeur Thialf: we wisten dat het dak niet optimaal was
    Het was jaren geleden al duidelijk dat het dak van de ijshockeyhal van Thialf niet al te robuust was. Het ijsstadion moest bij evenementen altijd voorzichtig zijn met de dingen die aan het dak werden gehangen. Dat zegt voormalig Thialf-directeur Jarko Nieweg.
    Vrijdag werd duidelijk dat bij de renovatie van het dak in 2004 niet genoeg maatregelen zijn genomen om de stabiliteit van de hal te garanderen. Het houten dak werd toen vervangen door stalen platen. Constructiebedrijf ABT Wassenaar concludeerde dat die vervanging niet goed is gegaan.
    Nieweg was destijds net aangesteld als directeur van het toen financieel noodlijdende stadion. Hij leidde de renovatie van de ijshockeyhal, die zo’n 3,5 miljoen euro kostte. De oud-directeur kan zich niet herinneren dat destijds ook het dak is vervangen, maar hij weet nog wel dat de draagkracht in de jaren na de renovatie geregeld een discussiepunt is geweest.
    In de ijshockeyhal werden in die jaren veel evenementen georganiseerd, zoals de ijsdansshow Holiday on Ice. Ook werd de hal wel gebruikt om gasten te ontvangen tijdens evenementen in de grote hal. Thialf gebruikte het dak toen wel om extra verlichting aan te hangen, of bijvoorbeeld zware gordijnen.
    ,,Er zijn weleens sterkteberekeningen gemaakt van het dak, om te kijken of de constructie het wel kon dragen”, zegt Nieweg. ,,Toen is al wel gezegd dat het dak niet veel kon hebben. Er mocht maar een beperkte hoeveelheid aan worden gehangen. Ik weet nog dat als er meer dan een halve meter sneeuw op het dak zou liggen, er niets meer aan de spanten mocht hangen. Het was niet optimaal, dat wisten we.”
    De renovatie van de ijshockeyhal was onderdeel van een reddingsplan van het destijds financieel noodlijdende ijsstadion. De gemeente had de hal eind 2003 voor één euro overgenomen, om juridisch mogelijk te maken dat de verbouwing met overheidsgeld werd betaald, en snel daarna zette Thialf de renovatie in gang.
    Ik weet nog dat als er meer dan een halve meter sneeuw op het dak zou liggen, er niets meer aan de spanten mocht hangen
    Nieweg zegt dat de stabiliteit van het dak - die nu dus niet goed blijkt te zijn - nooit een punt van discussie is geweest, voor zover hij zich kan herinneren. Dat geldt dus wel voor de draagkracht. ,,Maar daar is met deskundigheid naar gekeken. Meer kun je ook niet doen.”
    De oud-directeur herinnert zich nog wel een discussie over een ander onderdeel van de renovatie, de nieuwe vloer in de ijshockeyhal. De boarding zou destijds worden verplaatst van de binnenbaan in de grote hal naar de ijshockeyhal. ,,Toen de boarding geplaatst werd, bleek dat het niet klopte. De curve van de baan was anders dan die van de binnenbaan. Ik was daar destijds des duivels over. De architect had dat moeten weten, vond ik. Ik vond eigenlijk dat we de architect aan moesten pakken, maar bouwdeskundigen zeiden dat we daarin geen kans maakten.”
    Het resultaat van die discussie is, zegt Nieweg, dat de boarding rond de ijshockeyhal nooit helemaal perfect is geweest. ,,Met noodmaatregelen hebben we de boarding moeten aanpassen. Het resultaat was dat de boarding niet helemaal stabiel was. Dat was dus ook een discussie over stabiliteit tijdens de renovatie, al was het een heel andere.”
    Nieweg zegt voor de ijshockeyers te hopen dat de hal snel weer open kan. De gemeente sprak vrijdag de hoop uit dat dat uiterlijk 1 februari gaat gebeuren. Aannemer Van Wijnen wordt ingeschakeld om het dak de komende weken te verstevigen.
    Bron: Friesch Dagblad 24-12-2018
    Groeten van:

Indien niet uitdrukkelijk vermeld berust elke gelijkenis met werkelijke personen of gebeurtenissen die worden genoemd in mijn postings louter op toeval!

GvdM on Twitter: http://www.twitter.com/Gevedem
    GvdM's Website: http://www.gvdm.nl
    Contact met GvdM: http://www.gvdm.nl/contact/
    Mijn LinkedIn profile: http://www.linkedin.com/profile/view...11&trk=tab_pro

12. Likes voor deze posting:

Retired Karel van der Wal's schermafbeelding
    Fav. team
    flyers
    Liked
    5.615

bij de aanschaf van die mooie vierkante klok was het al een probleem of we die er konden neer hangen , uit eindelijk lukte dat maar het hangwerk mocht niet aan een elektrische motortje, dat werd te zwaar geacht, als er lampjes verwisseld of vervangen moesten worden moest je dat ding met een handbediende lier laten zakken, dat ging vrij gemakkelijk maar omhoog had ik staande op de ladder een halve dag nodig. we kochten dat ding samen met de rabobank, die er 10 jaar reclame aan mochten hangen, de lange klok aan de noordzijde moesten we inruilen en afleveren aan zwembad drachten. Ik heb begrepen dat bij de renovatie de klok eruit is gevallen en door bouwers is vervangen voor de nu 3 klokken en in eigendom zijn overgegaan aan Thialf,

" je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn "

14. Likes voor deze posting:

Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 5131415

Regels voor berichten