Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 58

Discussie: Update van het forum

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
    Bestuur IJshockey.com Fintan Planting's schermafbeelding
    Liked
    118

Standaard Update van het forum

Beste forumgebruikers,

Zoals jullie kunnen zien heeft ons forum weer een opfrisbeurt gehad. Naast de cosmetische verandering zijn er ook technisch een aantal wijzigingen doorgevoerd. Hieronder zal ik de belangrijkste veranderingen voor de gebruikers bespreken.

We zijn overgestapt op een flexibele lay-out; de breedte van het forum past zich nu automatisch aan aan je scherm. Daarnaast zijn icoontjes toegevoegd aan het forumoverzicht om het geheel overzichtelijker en makkelijker te navigeren te maken.

De meest in het oog springende toevoeging is het activiteitenoverzicht (zie menubalk bovenaan). Dit is een soort berichten-stream, zoals veel gebruikers die zullen kennen van Facebook. Hiermee is eenvoudig te zien wat er recent op het forum is gewijzigd. Natuurlijk is het normale forumoverzicht en het overzicht met recente berichten ook nog steeds beschikbaar.

Er is nu ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld alleen te bekijken wat je forum-vrienden recent hebben gedaan. Hiervoor ga je naar je profiel en kijk je op het tabblad 'My activity'. Door de sub-tabs daar kun je op verschillende zaken filteren.

De mobiele versie van het forum heeft ook een flinke upgrade gekregen. Met een overzichtelijkere lay-out, grotere knoppen en ondersteuning voor beeld en video is het nu geschikter voor de smartphones die veel van onze gebruikers tegenwoordig hebben. Om deze versie te gebruiken hoef je alleen het forum te openen op je telefoon; het systeem zou automatisch moeten detecteren dat het de mobiele versie moet serveren (iets dat we ook nog in IJshockey.com in willen bouwen).

De overige wijzigingen hebben geen heel direct effect op het dagelijks gebruik van het forum, dus ik zal verder niet in detail treden.

Er zijn nog wel een aantal zaken die we willen 'tweaken'. Er ontbreekt nu bijvoorbeeld nog een nieuwsfeed van IJshockey.com, die we nog wel ergens in willen bouwen Is inmiddels gebeurd. Maar in verband met de aankomende oefenwedstrijden wilden we niet langer wachten met het upgraden van het forum.

Mocht je tegen zaken aanlopen die niet goed of niet lekker werken, meld het dan gerust in deze thread of via PM. Dan ga ik kijken wat er aan te doen valt

Veel plezier met deze nieuwe versie van het forum.

EDIT (op basis van postings hieronder, maar hier verzameld voor overzichtelijkheid):

- Het is nu mogelijk Youtube links direct te plakken, dus gewoon de hele URL neerzetten en het systeem neemt dit over.
    - Het is in de mobiele versie nu ook mogelijk om te quoten
    - De icoontjes die bij de verschillende fora staan zijn in de meest gangbare browsers deels transparant (en dus wat vager) als er geen nieuwe postings in staan. Dit helpt vanaf de voorpagina met het bepalen welke fora nieuwe postings hebben.
    - De nieuwsfeed van IJshockey.com is intussen ook ingebouwd. Deze is te vinden direct onder de livescores-box.

2. Likes voor deze posting:

Mini Bart van de Leur's schermafbeelding
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    80

Standaard Re: Update van het forum

Zit er super gelikt uit,

complimenten aan het team
    Met vriendelijke Trapper groet,

Bart van de Leur

NHL regular Jasper Maassen's schermafbeelding
    Fav. team
    Eaters, Panters
    Liked
    100

Over het algemeen ziet het er goed uit vind ik. Fijn dat de newsfeed nog ergens terug gaat komen, die vind ik erg fijn.

Een punt van kritiek: Ik zou het fijn vinden als de topics waarin nieuwe berichten zijn geplaatst weer vetgedrukt kunnen worden. Het kleurcontrast tussen wel en geen nieuw bericht is voor mij (en wellicht ook anderen) veel te klein. In de oude versie zag ik het echter zonder moeite. Zou daar iets aan gedaan kunnen worden zonder dat ik de hele skin hoef te veranderen?

5. Likes voor deze posting:

Liked
    118

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Maassen Bekijk bericht
    Fijn dat de newsfeed nog ergens terug gaat komen, die vind ik erg fijn.
    Bedoel je deze? Die kun je vanuit de oranje menubalk bovenaan bereiken met de knop 'recente postings'.

Een punt van kritiek: Ik zou het fijn vinden als de topics waarin nieuwe berichten zijn geplaatst weer vetgedrukt kunnen worden. Het kleurcontrast tussen wel en geen nieuw bericht is voor mij (en wellicht ook anderen) veel te klein. In de oude versie zag ik het echter zonder moeite. Zou daar iets aan gedaan kunnen worden zonder dat ik de hele skin hoef te veranderen?
    Zal ik nog even naar kijken. Het was me nog niet opgevallen en ik heb op dit moment geen ongelezen postings. Maar dat moet wel op te lossen zijn.

Fav. team
    Eaters, Panters
    Liked
    100

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fintan Planting Bekijk bericht
    Bedoel je deze? Die kun je vanuit de oranje menubalk bovenaan bereiken met de knop 'recente postings'.
    Nee, ik bedoel de balk met de laatste berichten van ijshockey.com

Liked
    118

Nee, ik bedoel de balk met de laatste berichten van ijshockey.com
    Oh die

EDIT:
    De nieuwsfeed van IJshockey.com staat inmiddels ook weer in deze site.

Liked
    118

Nu wel. Het verschil tussen een ongelezen posting en een gelezen posting ziet er bij mij zo uit:

Het verschil tussen gelezen (normaal) en ongelezen (vet) is mij zo wel duidelijk. Ziet het er bij jou anders uit?

Fav. team
    Eaters, Panters
    Liked
    100

Nu wel. Het verschil tussen een ongelezen posting en een gelezen posting ziet er bij mij zo uit:

Het verschil tussen gelezen (normaal) en ongelezen (vet) is mij zo wel duidelijk. Ziet het er bij jou anders uit?
    Het enige verschil dat ik zie (en dat dus met moeite), is een oranje achtergrond bij het envelopje of een zwarte achtergrond. Verder is de dikte van de letters hetzelfde. Ook zijn de envelopjes steeds ongeopend.

Edit: als ik bij "New Posts" kijk, zie ik wel een verschil. Op de fora zelf niet...

Liked
    118

Het enige verschil dat ik zie (en dat dus met moeite), is een oranje achtergrond bij het envelopje of een zwarte achtergrond. Verder is de dikte van de letters hetzelfde. Ook zijn de envelopjes steeds ongeopend.

Edit: als ik bij "New Posts" kijk, zie ik wel een verschil. Op de fora zelf niet...
    Bij mij zijn zowel bij de recente postings als in de individuele fora postings vet als ze ongelezen zijn. Of we hebben het over iets anders, of jij krijgt op jouw scherm iets anders te zien dan ik. Kun je me een screenshotje sturen?

Fav. team
    Eaters, Panters
    Liked
    100

Bij mij zijn zowel bij de recente postings als in de individuele fora postings vet als ze ongelezen zijn. Of we hebben het over iets anders, of jij krijgt op jouw scherm iets anders te zien dan ik. Kun je me een screenshotje sturen?
    Op dit moment staat het goed, dus het lijkt opgelost. Bedankt iig!

Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten