Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 31

Discussie: Convenant NIJB/clubs

Eerste divisie
    Liked
    8

Standaard Convenant NIJB/clubs

Van ijshockey.com:

De clubs in de eredivisie werken met de ijshockeybond aan een convenant om de ontwikkeling van de sport voor de komende jaren vast te leggen. Dit convenant moet dusdanig worden vastgelegd in de reglementen dat overtredingen door clubs kunnen worden bestraft door de competitieleiding of zelfs de tuchtcommissie.

Dat meldt bondsvoorzitter Joop Vullers in antwoord op vragen van IJshockey.com. Tijdens een eredivisie-overleg vorige week is onder meer gesproken over een plafond aan het aantal buitenlandse spelers voor het komende seizoen, het aantal imports dat nodig zal zijn in 2012-2013 en een daaraan gekoppeld stappenplan. Ook is ge?nventariseerd welke maatregelen genomen kunnen worden om Nederlands gekwalificeerde goalies meer ijstijd te gunnen.
    Vullers benadrukt dat het vooralsnog een inventarisatie betrof van de wensen van de clubs en dat er nog geen besluiten zijn gevallen. De punten uit het overleg worden op dit moment getoetst door de NIJB en op basis hiervan zal een conceptconvenant worden opgesteld. Eind deze maand moet duidelijk zijn welke richting gevolgd gaat worden, zodat het convenant juridisch kan worden getoetst aan de Nederlandse en Europese wetgeving. Er wordt gestreefd naar een definitief akkoord medio eind volgende maand.
    Het convenant voert verder dan alleen de vraag hoeveel imports er op het ijs mogen staan en welke rol Nederlandse goalies moeten spelen. Meer samenwerking tussen de clubs staat daarbij centraal. Daarbij moet worden gedacht een collectieve uitstraling en herkenbaarheid naar instanties en media toe. Belangrijke doelstelling is het scheppen van kansen voor Nederlandse talenten met het oog op nationale teams en een evenwichtigere competitie.
    De NIJB wil door middel van het convenant onder meer hoo het hoge percentage jonge ijshockeyers dat stopt voordat ze 21 worden terugdringen. Hoewel het afhaken van jongeren in een sport een normaal verschijnsel is, ligt het percentage bij ijshockey een stuk hoger dan gemiddeld.
    In principe hebben alle clubs volgens Vullers toegezegd bij het doorgaan van het convenant ook volgend jaar weer in de eredivisie uit te komen. In zowel Eindhoven als Utrecht wordt gewerkt aan een mogelijke overstap naar de eredivisie, maar dit hoeft niet persé al komend seizoen te gebeuren. Door nauwere samenwerking op onder meer organisatorisch gebied hopen de clubs in de eredivisie de overstap voor nieuwe clubs makkelijker te maken.

Met de vriendelijke groeten uit Groningen, waar we. als enige, eredivisieploeg twee Nederlandse goalies hebben die regelmatig spelen. Daarnaast heel veel talent dat nu een jaar eredivisie-ervaring heeft. Ik wens u allen veel succes met het opleiden van uw jeugd, wij hebben in ieder geval een stapje voor. Ik zie graag de Beker en de Kampioensschaal aan ons uitgereikt worden door de voorzitter van Den Haag in 2011. Alvast hartelijk dank. En ik hoop voor u op weinig file's richting Schiphol bij het afscheid van uw imports.

NHL Free agent Eric van der Putten's schermafbeelding
    Fav. team
    Trappers, Red Eagles, Boston Bruins
    Liked
    381

Standaard Re: Convenant NIJB/clubs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerard Kuiper Bekijk bericht
    Met de vriendelijke groeten uit Groningen, waar we. als enige, eredivisieploeg twee Nederlandse goalies hebben die regelmatig spelen. Daarnaast heel veel talent dat nu een jaar eredivisie-ervaring heeft. Ik wens u allen veel succes met het opleiden van uw jeugd, wij hebben in ieder geval een stapje voor. Ik zie graag de Beker en de Kampioensschaal aan ons uitgereikt worden door de voorzitter van Den Haag in 2011. Alvast hartelijk dank. En ik hoop voor u op weinig file's richting Schiphol bij het afscheid van uw imports.
    Zou het werkelijk zo vaart lopen?

Ik zat zojuist eens te kijken naar bijvoorbeeld de opstelling van Groningen in vergelijking met Tilburg.

Groningen 5 imports
    Tilburg 7 imports en 2 Nederlands-Canadezen

Nazarov en Nichols zijn na zoveel jaren Nederlandse dienst eigenlijk geen imports meer te noemen, dus dan zou Trappers ook 5 imports hebben.

Waar zit het grote verschil tussen Groningen en Tilburg dan eigenlijk?
    Laatst gewijzigd door Eric van der Putten : 8 februari 2008 om 00:31

Rob Boumans
    Guest

Van ijshockey.com:

De clubs in de eredivisie werken met de ijshockeybond aan een convenant om de ontwikkeling van de sport voor de komende jaren vast te leggen. Dit convenant moet dusdanig worden vastgelegd in de reglementen dat overtredingen door clubs kunnen worden bestraft door de competitieleiding of zelfs de tuchtcommissie.

Dat meldt bondsvoorzitter Joop Vullers in antwoord op vragen van IJshockey.com. Tijdens een eredivisie-overleg vorige week is onder meer gesproken over een plafond aan het aantal buitenlandse spelers voor het komende seizoen, het aantal imports dat nodig zal zijn in 2012-2013 en een daaraan gekoppeld stappenplan. Ook is ge?nventariseerd welke maatregelen genomen kunnen worden om Nederlands gekwalificeerde goalies meer ijstijd te gunnen.
    Vullers benadrukt dat het vooralsnog een inventarisatie betrof van de wensen van de clubs en dat er nog geen besluiten zijn gevallen. De punten uit het overleg worden op dit moment getoetst door de NIJB en op basis hiervan zal een conceptconvenant worden opgesteld. Eind deze maand moet duidelijk zijn welke richting gevolgd gaat worden, zodat het convenant juridisch kan worden getoetst aan de Nederlandse en Europese wetgeving. Er wordt gestreefd naar een definitief akkoord medio eind volgende maand.
    Het convenant voert verder dan alleen de vraag hoeveel imports er op het ijs mogen staan en welke rol Nederlandse goalies moeten spelen. Meer samenwerking tussen de clubs staat daarbij centraal. Daarbij moet worden gedacht een collectieve uitstraling en herkenbaarheid naar instanties en media toe. Belangrijke doelstelling is het scheppen van kansen voor Nederlandse talenten met het oog op nationale teams en een evenwichtigere competitie.
    De NIJB wil door middel van het convenant onder meer hoo het hoge percentage jonge ijshockeyers dat stopt voordat ze 21 worden terugdringen. Hoewel het afhaken van jongeren in een sport een normaal verschijnsel is, ligt het percentage bij ijshockey een stuk hoger dan gemiddeld.
    In principe hebben alle clubs volgens Vullers toegezegd bij het doorgaan van het convenant ook volgend jaar weer in de eredivisie uit te komen. In zowel Eindhoven als Utrecht wordt gewerkt aan een mogelijke overstap naar de eredivisie, maar dit hoeft niet persé al komend seizoen te gebeuren. Door nauwere samenwerking op onder meer organisatorisch gebied hopen de clubs in de eredivisie de overstap voor nieuwe clubs makkelijker te maken.

Beetje simpel om zo te denken,Gerard.Mocht Groningen in de komende jaren geen groter budget ter beschikking krijgen dan dit jaar het geval is dan zal door het terugdringen van imports juist jouw club aan de beurt zijn om leeggeplukt te worden door de clubs met de hogere budgets dus per saldo dien je dan feitelijk alleen als opleidingscentrum.

NHL Free agent Eric van der Putten's schermafbeelding
    Fav. team
    Trappers, Red Eagles, Boston Bruins
    Liked
    381

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Boumans Bekijk bericht
    per saldo dien je dan feitelijk alleen als opleidingscentrum.
    Da's natuurlijk ook waar!

Ook een punt is, hoe krijg je de spelersbank vol zonder opvulling van buitenaf, dus alleen met de beschikbare Nederlandse jongens en een paar imports...
    Laatst gewijzigd door Eric van der Putten : 8 februari 2008 om 00:39

Hall of Fame Jan Hofstede's schermafbeelding
    Fav. team
    Eaters Geleen
    Liked
    2.950

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric van der Putten Bekijk bericht
    Da's natuurlijk ook waar!

Ook een punt is, hoe krijg je de spelersbank vol zonder opvulling van buitenaf, dus alleen met de beschikbare Nederlandse jongens en een paar imports...
    Makkelijk....

Gewoon de eredivisie opheffen en met z'n allen naar de 1e divisie...
    of...
    De 1e divisie opheffen en met z'n allen naar de eredivisie...

Zorgwekkend is de haast achter dit convernant
    Ik kan je met vrijwel 100% zekerheid vertellen, dat dit convenant tot gevolg heeft, dat het 2e team van Geleen volgend jaar niet meer in competitie kan zijn... Wat betekend, dat een aantal spelers van Geleen volgend jaar buiten de competitie vallen.. Een andere zekerheid is, dat die spelers, die nu geforceerd moeten doorschuiven naar de ere-divisie, een ding zeker krijgen.... MINDER IJSTIJD....
    Ik schat zo in, dat dat voor Heerenveen ook het geval is...

Ik ben ook wel benieuwd waarom de 1e divisie zo matig bezet is, terwijl er, blijkbaar, zoveel Nederlandse jongens de boot missen...

Wat gaat er dadelijk met Dordrecht, Zoetermeer en Conjo-Trappers gebeuren, als Heerenveen2 en Geleen2 zich zouden moeten terugtrekken en Eindhoven en Utrecht de overstap maken...???

Uiteindelijk zal het straks betekenen dat de aankomende jeugd, U20 en deels U17..., of eredivisie-rijp moet zijn, of moet terug vallen op recreatiehockey..of stoppen...
    In ieder geval zal het betekenen dat, zoals Rob ook al stelt, de kapitaalkrachtigen zullen gaan shoppen bij de kapitaalarmen..

Dus Gerard... Maak jij je maar geen illusies... Als Martijn Oosterwijk zo'n kannon is, zoals jij beweert.... zal hij in 2011 niet meer in Groningen vertoeven... Het verleden heeft ons lessen geleerd...alleen hebben we er niets van opgestoken..

Ik feliciteer Tilburg al vast met haar kampioenschappen voor de komende 5 jaar...
    Laatst gewijzigd door Jan Hofstede : 8 februari 2008 om 07:08

Administrator Bestuur ijshockey.com Joep Meijsen's schermafbeelding
    Liked
    138

Met de vriendelijke groeten uit Groningen, waar we. als enige, eredivisieploeg twee Nederlandse goalies hebben die regelmatig spelen. Daarnaast heel veel talent dat nu een jaar eredivisie-ervaring heeft.
    Valt het jou ook op Gerard dat Groningen de enige club is in de eredivisie die geen enkele bijdrage levert aan de selectie van de nationale ploeg? En dat terwijl de bondscoach mede door blessures juist nu heel veel jonge spelers heeft opgeroepen.

De nationale ploeg onder 20 jaar telde tijdens het laatste WK slechts één speler uit Groningen (Keijzer), de U18 maar twee.

Het zal niet aan de bondscoaches liggen, Robb Serviss van de U20 kent de spelers van Groningen bijvoorbeeld perfect. Ik weet dus nog niet zo zeker of Groningen wel een voorsprong heeft op het gebied van talent ten opzichte van andere clubs.
    "Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in."
    Godfried Bomans

Hall of Fame Emile Joosten's schermafbeelding
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    2.035

Cool Re: Convenant NIJB/clubs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Hofstede Bekijk bericht

Zorgwekkend is de haast achter dit convernant

Ik feliciteer Tilburg al vast met haar kampioenschappen voor de komende 5 jaar...
    Ik vind het goed dat men nu een stap gaat zetten, waar al jarenlang alleen gediscussieerd wordt. Naar mijn mening zal het een afbouwende importregeling worden tot 2012.
    De reductie van imports zal dus geleidelijk aan worden ingevoerd.
    Alle clubs zullen meer nog dan nu al het geval is, aandacht moeten gaan besteden aan hun jeugd, waardoor het afhaakpercentage daar omlaag zal gaan.
    Belangrijk is dat alle clubs op één lijn komen en de neuzen dezelfde richting uit wijzen (daar ontbrak het in het verleden vaak aan).

En dat je Tilburg nu al feliciteert met haar nakende kampioenschappen kan ik wel waarderen, maar is niet meer dan een Calimero-uitspraak. Komop Jan, ook Geleen zal de komende seizoenen werken aan verbetering van haar team binnen de grenzen van de NIJB!
    de beste burger is een Tilburger;
    Emile

NHL regular Luitzen van der Heide's schermafbeelding
    Fav. team
    FLYERS
    Liked
    181

Als alle clubs inderdaad zich kunnen vinden in het convenant dan zou daarbij het onderstaande stappenplan een logische kunnen zijn.
    1. Een van de jeugdclubs los staande ere-divisie IJshockeyclub/vereniging die een duidelijk samenwerkingsverband heeft diezelfde jeugdclub.
    2. Een door de jeugdclub uitgedragen beleid gericht op het opleiden en laten spelen van zoveel mogelijk jeugd waarbij vanuit de bond de U17, U20 en eerste divisie de competities zijn waar de jeugdclubs hun spelers zeg maar wekelijks wedstrijden kunnen laten spelen.
    3. De U12 en U14 teams zouden dan binnen de landelijke organisaties in een vorm twee of vier wekelijkse toernooien kunnen spelen. Voordeel daarbij is dat de jeugd in een toernooiweekend meer met elkaar kan optrekken en dat gedurende dergelijke tournooien ook makkelijker het -onderlinge- niveau kan worden getoetst. Zelf zou ik een voorstander zijn van het per toerbeurt organiseren van een dergelijk weekenden...
    Opheffing van de eerste divisie is daarbij juist uitgesloten omdat dat de bakermat is van het Nederlands potentieel. Een eerste divisie speler kan nog steeds zijn niveau verbeteren en eventuele talenten -die om wat voor reden dan ook- tijdelijk buiten de boot vallen bij een ere-divisie team hoeven niet als bankvulling te fungeren.
    Laatst gewijzigd door Luitzen van der Heide : 8 februari 2008 om 08:36

Eredivisie Dennis Albers's schermafbeelding
    Fav. team
    NY Islanders, Boston Bruins,
    Liked
    165

Op basis van welke Nederlands spelers zou Tilburg het kampioenschap moeten winnen als er minder buitenlanders opgesteld mogen worden?

Tilburg wint haar kampioenschappen over de rug van de buitenlanders die zeker superieur zijn. Als het van de Nederlanders af moet komen dan is het zeker niet beslist. Tilburg wordt echt geen kampioen met alleen Dennis Donders en Max van Lieshout. Bovendien komt Bob Teunissen uit Nijmegen, Rody Jacobs uit Zoetermeer en Simon de Wit uit Dordtrecht. Dr zit niks bij wat in Tilburg opgeleid is waar je een kampioensteam om heen kan bouwen.

NHL regular Luitzen van der Heide's schermafbeelding
    Fav. team
    FLYERS
    Liked
    181

Volgens mij gaat de discussie niet over Tilburg tegen de rest van nederland. -of uberhaupt Tilburg en aanstaande Kampioenschappen- De thread gaat volgens mij over het aanstaande convenant...

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten