Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 49

Discussie: ex-Turnhout goalie geeft zijn kant van het verhaal

Junior A
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    246

Standaard Re: ex-Turnhout goalie geeft zijn kant van het verhaal

Een beetje zeuren over Guy, maar intussen blaten jullie er zelf, zonder op de hoogte te zijn, lustig op los.

Talent Tom van Doorne's schermafbeelding
    Fav. team
    Eindhoven Kemphanen
    Liked
    60

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antonius van der Mee Bekijk bericht
    Een beetje zeuren over Guy, maar intussen blaten jullie er zelf, zonder op de hoogte te zijn, lustig op los.
    Hoe zit het dan echt, beste Anthonius? Hij vertelt een verhaal over het vertrek van de imports. Diezelfde imports vertellen een compleet ander verhaal, bovendien rammelt het verhaal van de voorzitter aan alle kanten. Dan vertelt hij voor televisie weer een ander verhaal.

Niemand buiten Turnhout hecht toch nog enige waarde aan zijn woorden? De KBIJF gaat alleen maar mee, omdat Turnhout 1 van de Belgische grootmachten is.

Maar vertel gerust hoe het echt zit en overtuig ons van ons ongelijk.
    .

Hall of Fame Piet de Kort's schermafbeelding
    Fav. team
    DESTIL TRAPPERS TILBURG
    Liked
    2.044

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ro Herregraven Bekijk bericht
    Het lag dus niet aan Pascal Keus ;-)
    Ik had ook niet anders verwacht. Keussie komt er wel.
    Grüsse von Piet von dem Trappers, Piet from the Treppers alias Piet vd Trappers, die nu al zeker weet dat het 1e van DESTIL Trappers Tilburg met Bo Subr aan het roer wederom KAMPIOEN van Duitsland gaat geworden. De kleine gerepareerde Oberligabeker van het seizoen 2015/2016 staat al in Tilburg. Let wel: er kan er maar 1 de eerste zijn. ZOALS ONZE VOORZITTER SCHREEF: Nie lullen maar pullen met bier vullen!!!

Junior A
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    246

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom van Doorne Bekijk bericht
    Hoe zit het dan echt, beste Anthonius? Hij vertelt een verhaal over het vertrek van de imports. Diezelfde imports vertellen een compleet ander verhaal, bovendien rammelt het verhaal van de voorzitter aan alle kanten. Dan vertelt hij voor televisie weer een ander verhaal.

Niemand buiten Turnhout hecht toch nog enige waarde aan zijn woorden? De KBIJF gaat alleen maar mee, omdat Turnhout 1 van de Belgische grootmachten is.

Maar vertel gerust hoe het echt zit en overtuig ons van ons ongelijk.
    Het verhaal van de imports rammelt ook aan alle kanten. Dat ze wellicht meer hadden voorgesteld van hun Eurotrip kan ik begrijpen, maar als ze een beetje realistisch waren geweest, hadden ze dit vooraf kunnen weten. Ze lopen te zeuren en te zaniken over België en Turnhout, maar een hoop dingen hadden ze zelf wel invloed op. Bv. de vuilnis opruimen. Dat deden ze kennelijk niet, terwijl ze daar toch tijd genoeg voor hadden. Wel zeuren over de medische staf en overbelasting, maar een fatsoenlijk dag- en nachtritme hielden ze er zelf ook niet op na. Ze eisen wel faciliteiten van het niveau van een NHL team, maar vertikken het zelf om professioneel met hun sport om te gaan. Er zijn ook wedstrijden geweest dat bepaalde spelers nauwelijks in staat waren om te spelen omdat ze nog een kater hadden.

Deze imports waren nog altijd niet gewend aan het tijdsverschil tussen NA en België, doordat ze hele nachten opbleven om wat te gamen en te skypen. Ga dan gewoon slapen of ruim de boel een beetje op als je dan toch niet kunt slapen. Trainen deden ze ook nauwelijks. Als de "locals", op wie ze kritiek hebben dat ze studeren/werken naast het ijshockey (wat noodzaak is voor het gros van de Nederlandse/Belgische spelers in de NSC), aan het trainen waren zaten O'Brien & co in de kantine bier te drinken. Als ze überhaupt al op kwamen dagen.

De wedstrijd tegen Eindhoven was schandalig. De 1e periode werd er correct gefloten (en ook straffen uitgedeeld), daarna liep de wedstrijd compleet uit de hand. Er werden geen straffen uitgedeeld en een aantal spelers van Eindhoven leken er op uit te zijn om bewust tegenstanders te blesseren. Als ik het goed heb, raakten er 3 of 4 spelers van Turnhout geblesseerd. Je kunt het de voorzitter kwalijk nemen dat hij Filimonovs en de langdurig geblesseerde spelers niet eerder heeft vervangen. Al kan ik niet in de clubkas kijken. Wellicht was daar geen geld voor en heeft men dat (terecht) niet gedaan.

Als de imports hun huiswerk hadden gedaan, dan hadden ze gezien dat Turnhout vorig jaar ook al relatief weinig spelers op de sheet had staan en dat een aantal daarvan alleen maar dienen om teamstraffen uit te zitten en het deurtje open te houden. Door de blessures is dit verergerd. Vorig jaar waren er echter ook voortdurend blessures. De imports van vorig jaar zeurden daar echter niet over. Toen stond er ook een team. De imports trainden toen vaker mee dan de imports dit jaar deden en bleven ook bijvoorbeeld na de wedstrijd gewoon mee eten met het team. Dit jaar waren de imports vaak al direct na de wedstrijd weg. Niet omdat ze geen honger hadden, want heb er weleens een paar gezien direct na de wedstrijd in de kebabtent tegenover de ijshal.

Ik vind het te simpel om te zeggen dat Turnhout er een zooitje van heeft gemaakt. Turnhout heeft een beperkte begroting en wil aan haar financiele verplichtingen voldoen. Dus niet in december opeens de salarissen van de spelers fors verlagen of een faillissement aanvragen en vrolijk verder gaan met een andere stichting. Om toch enige kwaliteit op het ijs te kunnen brengen, gaat dit ten koste van de breedte van de selectie. Besluiten er dan 6 of 7 jongens om opeens weg te gaan en kun je nog maar één import halen, dan heb je geen team meer wat er een wedstrijd van kan maken en dat laatste is m.i. wel een minimale eis om deel te nemen aan de NSC.

De Belgische bond gaat uiteraard mee. Ze hebben nog een bekerfinale op het programma staan en zijn er ook niet bij gebaat dat er een club helemaal van het toneel verdwijnt.

5. Likes voor deze posting:

Fav. team
    Eindhoven Kemphanen
    Liked
    60

Bedankt voor je uitleg, Antonius. Denk dat de waarheid, mede door jouw uitleg, misschien een beetje meer in het midden ligt. De brief aan de NIJB was zo opgesteld dat de schuld van het vertrek van de imports lag aan het feit dat ze zich niet veilig voelden, omdat ze niet werden beschermd door de refs. De imports zelf geven aan dat de blessures zijn ontstaan door overbelasting en gebrekkige medische staf. Gebrek aan fatsoenlijk dag/nachtritme kan bijdragen aan vermoeidheid. Het gebrek aan professionaliteit dat de club door de imports werd verweten an vice versa ook worden geplaatst, dus.

Dat Eindhoven spelers bewust uit waren op het toebrengen van blessures geloof ik niet direct, en ik was er die dag bij. In ieder geval niet zo bewust als de tanden van Eindhovenspeler Kevin Young die vorig seizoen door zanger/songwriter/ijshockeyer Scarlatto jr werden verwijderd, ;-).
    aan de andere kant kijk ik door een gekleurde bril.

En er zal vast meer zijn gebeurd. Bij de 14-0 wedstrijd in Eindhoven is een Turnhout speler, ik weet niet wie, kwaad naar de kleedkamer gelopen in tijdens de derde periode. De coach had voor de derde keer 'LOSER' naar hem geschreeuwd. Dat pikte hij niet. Heb ik niet van horen zeggen; was ik zelf getuige van. Spelers die niet profesioneel met hun sportleven omgaan en weinig teamspirit tonen zijn er veel. wij hebben er ook mee te maken gehad.

In ieder geval dank voor je uitleg, waardoor het de situatie wat mij betreft wel nuanceert. Daarentegen vind ik de reactie van de Turnhout voorzitter nog steeds beneden alle peil. Alles ligt aan de Nederlanders. Aan de NIJB, aan de refs en aan Eindhoven. Hand in eigen boezem zie ik helemaal nergens en dat is jammer.
    .

7. Likes voor deze posting:

Junior A
    Fav. team
    Tilburg Trappers
    Liked
    246

Bedankt voor je uitleg, Antonius. Denk dat de waarheid, mede door jouw uitleg, misschien een beetje meer in het midden ligt. De brief aan de NIJB was zo opgesteld dat de schuld van het vertrek van de imports lag aan het feit dat ze zich niet veilig voelden, omdat ze niet werden beschermd door de refs. De imports zelf geven aan dat de blessures zijn ontstaan door overbelasting en gebrekkige medische staf. Gebrek aan fatsoenlijk dag/nachtritme kan bijdragen aan vermoeidheid. Het gebrek aan professionaliteit dat de club door de imports werd verweten an vice versa ook worden geplaatst, dus.

Dat Eindhoven spelers bewust uit waren op het toebrengen van blessures geloof ik niet direct, en ik was er die dag bij. In ieder geval niet zo bewust als de tanden van Eindhovenspeler Kevin Young die vorig seizoen door zanger/songwriter/ijshockeyer Scarlatto jr werden verwijderd, ;-).
    aan de andere kant kijk ik door een gekleurde bril.

En er zal vast meer zijn gebeurd. Bij de 14-0 wedstrijd in Eindhoven is een Turnhout speler, ik weet niet wie, kwaad naar de kleedkamer gelopen in tijdens de derde periode. De coach had voor de derde keer 'LOSER' naar hem geschreeuwd. Dat pikte hij niet. Heb ik niet van horen zeggen; was ik zelf getuige van. Spelers die niet profesioneel met hun sportleven omgaan en weinig teamspirit tonen zijn er veel. wij hebben er ook mee te maken gehad.

In ieder geval dank voor je uitleg, waardoor het de situatie wat mij betreft wel nuanceert. Daarentegen vind ik de reactie van de Turnhout voorzitter nog steeds beneden alle peil. Alles ligt aan de Nederlanders. Aan de NIJB, aan de refs en aan Eindhoven. Hand in eigen boezem zie ik helemaal nergens en dat is jammer.
    Dank voor je reactie.

Ja, de waarheid zal ergens in het midden liggen. Dat de imports zich niet meer veilig voelden lijkt me ook onzin. Over de arbitrage valt best wat te zeggen, er hadden in Eindhoven best wat meer straffen uitgedeeld worden, maar lijkt me niet de hoofdreden van het vertrek van de imports. Overbelasting lijkt me sterk als reden van blessures. De medische staf is volgens mij redelijk. Ongetwijfeld zal dat in NA in een aantal competities beter zijn geregeld, maar Turnhout heeft vrij beperkte financiële middelen. Blessures zijn overigens inherent aan sport en bij ijshockey kun je tegen blessures lopen.

Ik had dat idee, weet niet of het echt zo is. Het pleit niet voor Turnhout dat vorig jaar er niets werd gezegd van het gedrag van Scarlato. In de Gazet van Antwerpen zei hij nota bene trots dat hij er al een paar in het ziekenhuis had gereden.

Winterschladen was dat volgens mij. Er was sowieso wrijving tussen de imports en sommige locals. In verband met het puntensysteem moest Turnhout wat meer Belgen op de sheet zetten en de Belgen van niveau spelen bij HYC en Leuven. Gevolg is dat het kwaliteitsverschil tussen sommige Belgen en de imports schrijnend was. Maar goed, ook dat weet je als import vantevoren. Als je je inleest, weet je ook dat veel Nederlandse en Belgische ijshockeyers niet rond kunnen komen van het ijshockeyen en zich al helemaal niet 'binnen' kunnen hockeyen. Er moet dan gewerkt en/of gestudeerd worden naast het ijshockey. Er is ook nog een leven na het ijshockey.

De arbiters hebben wat afgeblunderd, maar daar heeft in principe elk team last van. Over het gedrag van Eindhoven die wedstrijd valt ook best wat te zeggen, maar aan de andere kant is ijshockey een harde sport en moet je kunnen uitdelen en incasseren. Wat ik al zei, Scarlato was vorig jaar een held en een tegenstander die hetzelfde doet spreekt men schande van. Zo gaat het overal. Supporters van Nijmegen liepen hier vorig jaar ook te zeuren over het harde spel van Turnhout, maar je hoorde ze niet als Joly er hard in ging. Zo werkt het nu eenmaal.

Wat je Turnhout wel kunt verwijten is dat men niet eerder heeft ingegrepen op het feit dat deze imports de boel aan het verzieken waren. Ik en nog een aantal andere supporters zagen al eerder aankomen dat vroeg of laat er jongens zouden gaan lopen. Heb je dan krap 15 spelers, wat blessures en geen mogelijkheid tot vervanging, dan is het afgelopen. Baslyk kwam ook redelijk laat, Filimonovs was al een tijdje weg. Zal ook wel met de financiële mogelijkheden te maken hebben. Die waren er wellicht niet en als dan de imports gaan lopen, is het gebeurd.

Ik blijf het jammer vinden. Met fitte imports kon Turnhout het de Nederlandse teams best lastig maken.

Wat mij betreft zou Turnhout dan ook gewoon weer welkom moeten zijn in de NSC als ze daar financieel toe in staat zijn en een ploeg van afdoende niveau op de been kunnen brengen.

Fav. team
    Eindhoven Kemphanen
    Liked
    60

Ik blijf het jammer vinden. Met fitte imports kon Turnhout het de Nederlandse teams best lastig maken.

Wat mij betreft zou Turnhout dan ook gewoon weer welkom moeten zijn in de NSC als ze daar financieel toe in staat zijn en een ploeg van afdoende niveau op de been kunnen brengen.
    Iedereen vindt het jammer. Eindhoven heeft daar twee keer verloren, maar dat zul je je herinneren. Herentals en Turnhout leken dichterbij de Nederlandse teams te zijn gekomen en die ontwikkeling was goed.

Terugkomend op de voorzitter... hij heeft met zijn uitspraken veel goodwill verloren en zal, denk ik, in de toekomst met veel scepsis ontvangen worden. En dat is zonde, want een realistischere tekst zou veel schade voorklomen kunnen hebben.
    Niettemin ben ik blij dat je de moeite hebt genomen de zaak te nuanceren!
    .

Hall of Fame Jan Hofstede's schermafbeelding
    Fav. team
    Eaters Geleen
    Liked
    2.958

Terugkomend op de voorzitter...
    Die voorzitter heeft een tijd geleden zijn ontslag ingediend.... Zit er nog slechts tot een geschikte vervanger zich aandiend....

Fav. team
    Eindhoven Kemphanen
    Liked
    60

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Hofstede Bekijk bericht
    Die voorzitter heeft een tijd geleden zijn ontslag ingediend.... Zit er nog slechts tot een geschikte vervanger zich aandiend....
    Lijkt me voor de man en voor de club een verstandige beslissing.
    .

Nationaal team Peter Knops's schermafbeelding
    Fav. team
    Eaters
    Liked
    62

Het verhaal van de imports rammelt ook aan alle kanten. ..................
    .....
    Stel dat hetgene wat jij schrijft op waarheid berust is, dan vraag ik mij oprecht af hoe het mogelijk is dat club en teamleiding zo'n gedrag tolereren..

Dan is er toch al iets structureel verkeerd binnen de organisatie...?

Es se van te veur wits das se geis valle, dan geis se al vas ligge...
    ............................Lef is de afkorting van leven..........................

Regels voor berichten