PDA

View Full Version : Oekraïne?

Eric van der Putten
17 april 2010, 17:11
Heb vandaag van iemand gehoord dat in het Brabants Dagblad werd gezegd dat Oekraïne misschien niet naar Tilburg kan komen... Wie weet hier meer van?

Misschien wordt het ergens anders op het forum al besproken, maar had geen tijd om het te gaan zoeken.

Abe Brouwer
17 april 2010, 17:31
Volgens Joop Vullers is er niks aan de hand.

Joep Meijsen
17 april 2010, 17:36
Ik begreep gisteravond van de toernooiorganisatie dat Oekraine een Schengen-visum heeft voor de selectie en dus gewoon met de bus naar Nederland kan komen.

Erik Kotvis
17 april 2010, 18:48
Ik heb vanochtend contact gehad met de teammanager van Oekraine. Ze waren op dat moment op weg naar Berlijn, waar ze morgenochtend om 8.00 uur per bus naar Tilburg verder reizen. Morgenmiddag staan ze op de ijsbaan Stappegoor. Mogelijk lopen ze hun training mis, verder geen probleem.

Levi de Beer
18 april 2010, 02:07
Ik begreep gisteravond van de toernooiorganisatie dat Oekraine een Schengen-visum heeft voor de selectie en dus gewoon met de bus naar Nederland kan komen.

Wat is in godsnaam een Schengen-visum?

Emile Joosten
18 april 2010, 06:39
Wat is in godsnaam een Schengen-visum?

Wat is een Schengenvisum?

Op dit moment vormen 25 landen een gezamenlijk gebied waarbinnen geen controle aan de binnengrenzen plaats vindt:

België;
Denemarken;
Duitsland;
Estland;
Finland;
Frankrijk;
Griekenland;
Hongarije;
Italië;
Letland;
Litouwen;
Luxemburg;
Malta;
Nederland;
Noorwegen;
Oostenrijk;
Polen;
Portugal;
Slovenië;
Slowakije;
Spanje;
Tsjechië;
IJsland;
Zweden;
Zwitserland.

Dit is het zogenaamde Schengengebied.

Levi de Beer
18 april 2010, 06:42
Wat is een Schengenvisum?

Op dit moment vormen 25 landen een gezamenlijk gebied waarbinnen geen controle aan de binnengrenzen plaats vindt:

België;
Denemarken;
Duitsland;
Estland;
Finland;
Frankrijk;
Griekenland;
Hongarije;
Italië;
Letland;
Litouwen;
Luxemburg;
Malta;
Nederland;
Noorwegen;
Oostenrijk;
Polen;
Portugal;
Slovenië;
Slowakije;
Spanje;
Tsjechië;
IJsland;
Zweden;
Zwitserland.
Dit is het zogenaamde Schengengebied.

Bedankt voor deze uitleg Emile. Waar komt "Schengen" vandaan? Vernoemd naar iemand?

Emile Joosten
18 april 2010, 06:52
Bedankt voor deze uitleg Emile. Waar komt "Schengen" vandaan? Vernoemd naar iemand?

De Verdragen van Schengen zijn overeenkomsten tussen een aantal Europese landen om het vrije verkeer van personen mogelijk te maken. De verdragen zijn genoemd naar de plaats van ondertekening, het Luxemburgse Schengen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Schengen_%28Luxemburg%29).

Piet de Kort
19 april 2010, 08:46
De Verdragen van Schengen zijn overeenkomsten tussen een aantal Europese landen om het vrije verkeer van personen mogelijk te maken. De verdragen zijn genoemd naar de plaats van ondertekening, het Luxemburgse Schengen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Schengen_%28Luxemburg%29).

Aldus http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen.

Ik mag hopen dat Oekraine dusdanig vermoeid is dat Nederland morgen gewoon wint. Robbie en Pietje zullen erbij zijn! ::thumbsup:: ::gowild:: ::groovydance::