PDA

View Full Version : Officiële DEL thread 2007-08 - deel 4

Pagina's : [1] 2

Fintan Planting
8 januari 2008, 12:20
Deel 4 alweer van de DEL thread. Hier kunnen we verder posten over het 2007-08 DEL-seizoen.

De volgende teams doen dit seizoen mee aan de DEL:
http://i2.photobucket.com/albums/y42/akesson/del.gif

Belangrijke sites:
http://www.del.org (Duits)
http://www.hockeyweb.de (Duits)
http://www.eishockey.info (Duits)
http://www.germanhockey.net (Engels)

Vorige delen: 1 (http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=31), 2 (http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=61) & 3 (http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=418).

Abe Brouwer
8 januari 2008, 16:19
Even terugkomen op het bericht dat de Nürnberg Ice Tigers volgend seizoen wellicht niet meer in de DEL spelen. Een jaar of 2 geleden speelde dat ook al, maar toen sprong Sinupret bij waardoor de club Sinupret Ice Tigers ging heten. De man achter Sinupret, Günther Hertel, is het zat dat hij de enige is die er geld instopt en heeft aan de "Nürnberger Nachrichten" verklaard dat hij overweegt de stekker eruit te trekken als er niet meer sponsors komen.

Fintan Planting
8 januari 2008, 16:25
Even terugkomen op het bericht dat de Nürnberg Ice Tigers volgend seizoen wellicht niet meer in de DEL spelen. Een jaar of 2 geleden speelde dat ook al, maar toen sprong Sinupret bij waardoor de club Sinupret Ice Tigers ging heten. De man achter Sinupret, Günther Hertel, is het zat dat hij de enige is die er geld instopt en heeft aan de "Nürnberger Nachrichten" verklaard dat hij overweegt de stekker eruit te trekken als er niet meer sponsors komen.
Ik neem aan dat er ook wel een stukje 'powerplay' achter zit. Dit bericht zal hopelijk vooral bedoeld zijn om alle partijen op scherp te zetten. Maar een goed teken is het natuurlijk niet.

Ondertussen zegt coach Benoit Laporte gewoon vrolijk tegen diezelfde krant dat hij toch nog wel graag een extra buitenlander zou willen. En dat deze situatie heel vervelend is voor de verlengingsonderhandelingen met zijn spelers. Ook fijn...

Jordy Rutten
8 januari 2008, 17:36
Ik zou het toch wel jammer vinden. Maar een vraag: Komt Nürnberg dan in de 2. Eishockey-Bundesliga terecht of verdwijnt ie gewoon volledig?:Verward:

Jeroen Pilon
8 januari 2008, 18:49
Ik denk niet dat de DEL het ziet zitten om een club als Nürnberg te verliezen. De Ice Tigers hebben een modern stadion en vertegenwoordigen een grote stad.

Wat het gebrek aan sponsorgeld betreft... Hertel doet het zelf. Zijn bedrijf, Sinupret, houdt de komst van nieuwe sponsoren zelf tegen door de club de geweldige naam Sinupret Ice Tigers te geven i.p.v. het neutrale en veel meer uitstraling hebbende 'Nürnberg Ice Tigers'.

Als Sinupret stopt met sponsoren dan hoeft dat zeker niet nadelig te zijn... Lebkuchen-Schmidt bijvoorbeeld stopte destijds met de sponsoring uit protest tegen de verkwanseling van de clubnaam aan Sinupret. Met Nürnberg in de clubnaam is het team een stuk aantrekkelijker voor nieuwe sponsoren.

Fintan Planting
8 januari 2008, 20:17
Volgens hockeyweb.de is het niet mogelijk voor Nürnberg om de licentie aan een andere stad te verkopen. Er loopt een meerjarenlease op de arena en die kan zo'n transfer schijnbaar blokkeren. Ik snap alleen niet zo goed wat het team dan zou moeten. Failliet gaan?

Harry Pal
8 januari 2008, 20:51
Volgens hockeyweb.de is het niet mogelijk voor Nürnberg om de licentie aan een andere stad te verkopen. Er loopt een meerjarenlease op de arena en die kan zo'n transfer schijnbaar blokkeren. Ik snap alleen niet zo goed wat het team dan zou moeten. Failliet gaan?

Ik denk dat ze wel blijven bestaan, maar dan in de regionalliga Sud uitkomen, dus twee divisies naar beneden. Het is destijds ook gebeurd met Riessersee.

Abe Brouwer
8 januari 2008, 21:40
EHC Nürnberg 80 is de moedervereniging van de Ice Tigers. Die spelen in de Bayern-liga (regionalliga, 4e niveau). Volgens mij blijft dat ook zo als Ice Tigers uit de DEL verdwijnt. In dat geval zijn moedervereniging en DEL-team 2 rechtspersonen als ik het goed heb.

Raymond Tellers
10 januari 2008, 13:03
Straubing Tigers heeft voor komend seizoen twee aanvallers vastgelegd: Dusan Frosch en Dustin Whitecotton. Opvallend: beide 2. liga, beide Schwenningen en ... beide zelfde lijn! En de topscorers van Schwenningen. Die laatste twee punten zijn de reden voor Straubing om ze naar Beieren te halen.

Paul van Heertum
10 januari 2008, 14:41
Verdienen ze daar meer dan in de DEL?

Wendy Tellers
10 januari 2008, 21:16
Straubing Tigers heeft voor komend seizoen twee aanvallers vastgelegd: Dusan Frosch en Dustin Whitecotton. Opvallend: beide 2. liga, beide Schwenningen en ... beide zelfde lijn! En de topscorers van Schwenningen. Die laatste twee punten zijn de reden voor Straubing om ze naar Beieren te halen.
Ik las het net op de DEL site. Ik dacht: hé, twee bekende namen. Maar ik zie dat je het hier al hebt vermeld.
Een leuke aanwinst voor Straubing zou ik zeggen! Beide spelers zag ik graag bij Schwenningen spelen!

Wendy Tellers
10 januari 2008, 21:35
Krefeld is in onderhandeling met Loyns, Ramsay en Maloney voor een contractverlenging.
Van mij mogen ze alle drie wel blijven!!!

Raymond Tellers
10 januari 2008, 22:26
Verdienen ze daar meer dan in de DEL?

Is dit een reactie op mijn berichtje over Frosch en Whitecotton? Misschien dat je de namen even verwisseld had. Ze spelen dit jaar in de 2. Liga. Volgend jaar gaan ze juist naar de DEL toe. Straubing speelt DEL, Schwenningen 2. Liga. Voor Whitecotton is dat zijn debuut in de DEL. Voor Frosch betekent het een weerzien van de duitse top. Hij speelde een aantal jaren terug met Freiburg op het hoogste niveau. Als ik me niet vergis, promoveerde ze dat jaar en flikkerde er ook weer direct uit. Dat jaar ben ik naar een wedstrijd in Freiburg gaan kijken. We gaan ieder jaar wel een keer voor een weekje richting Schwenningen. Freiburg ligt aan de andere kant van het Schwarzwald. Dat ene jaar hebben we een week in Freiburg overnacht en hebben de oversteek naar Schwenningen gemaakt. Normaal overnachten we in Schwenningen en maken van daaruit tripjes naar Zwitserland. Hehehe, in dat jaar Freiburg ben ik nog 's avonds een keer alleen naar Basel gereden. Heb toen alleen een wedstrijd gekeken. Komt niet vaak voor.

Raymond Tellers
10 januari 2008, 22:26
Krefeld is in onderhandeling met Loyns, Ramsay en Maloney voor een contractverlenging.

Absoluut! Ramsay sowieso, Loyns ook wel en Maloney begint zich zelf te vinden in de DEL. Is allang niet meer zo'n mongool als eerst.

Jack Mulders
10 januari 2008, 22:49

Inderdaad hebben Loyns en Ramsay zich van het begin goed aangepast.
Maloney is de laatste weken goed op dreef begint zelfs nuttig te worden, terwijl ik hem in het begin een net niet speler vond.

Wat ook opvallend is dat Krefeld veel keuzes heeft gemaakt om een speler vanuit een lagere divisie te laten komen ,dat die daadwerkelijk ook bijna allemaal goed zijn gegaan, Schopper, Hager etc.
Dit zijn relatief jongere en goedkope spelers die nog veel jaren voor de boeg hebben(liefst in Krefeld).
Dat betekent toch dat het scoutingswerk redelijk tot goed gescoord heeft en dat mag ook wel eens gezegd worden.Tevens de complimenten aan de coach waar ik een lange tijd mijn twijfels over had(zeker met die wedstrijden waar wekenlang alles door elkaar werd gehutseld), die spelers ontplooien zich dan ook daadwerkelijk onder hem.
Kijken hoelang ze de eindspurt kunnen volhouden.

Krefeld is bezig om een groot gedeelte van de groep bij mekaar te houden en dat is wat ik graag mag zien.
Al was er wel deze week wel sprake dat Huebsher naar Rosenheim zou gaan met een forderlicenz, denk dat de coach juist alle spelers nodig zal hebben de komende weken en lijkt het me verstandig om deze binnen boord te houden ondanks dat ie niet zoveel ijstijd heeft gehad.

Ger Tellers
11 januari 2008, 14:08
Hou er wel rekening mee dat Ramsy een paar Eurotjes meer wil krijgen.
En wat Malony betreft,die begind toch zijn draai te vinden,dat zie je alleen al dat hij minder straffen nodig heeft.

Abe Brouwer
11 januari 2008, 21:57
Krefeld Penguine is een actie gestart om de noodlijdende voetbalclub KFC Uerdingen te helpen. Deze voetbalclub uit Krefeld is bijna failliet en dreigt te verdwijnen. Ooit onder de naam Bayer Uerdingen spelend in de bundesliga lijdt KFC Uerdingen een marginaal bestaan in de oberliga (4e niveau) en Krefeld Penguine wil hun voetbalcollega's een handje helpen. Wie op 2 februari de eerstkomende thuiswedstrijd van KFC Uerdingen bezoekt kan met het toegangskaartje voor slechts 10euro (normaal 20euro) een zitplaats aanschaffen in de voorverkoop voor de ijshockeywedstrijd Krefeld-Hamburg. De opbrengsten van die 10 euro-kaartjes gaat geheel naar KFC Uerdingen.

Rikkert Van Doorn
14 januari 2008, 11:00
Even een vraagje voor de Krefeldfans hier, als we vrijdag naar Krefeld afzakken voor de wedstrijd tegen de Metro Stars, zijn er dan nog kaarten te koop aan de kassa ?
We zouden met 4 of zo zijn. Krefeld is 'maar' 130 km van Turnhout, maar zonder ijshockey te zien, zou 't wel tijdverlies zijn :-)

Wendy Tellers
14 januari 2008, 11:03
Even een vraagje voor de Krefeldfans hier, als we vrijdag naar Krefeld afzakken voor de wedstrijd tegen de Metro Stars, zijn er dan nog kaarten te koop aan de kassa ?
We zouden met 4 of zo zijn. Krefeld is 'maar' 130 km van Turnhout, maar zonder ijshockey te zien, zou 't wel tijdverlies zijn :-)
De staanplaatsen zijn al uitverkocht!!!

Abe Brouwer
14 januari 2008, 11:20
http://forums.internationalhockey.net/showthread.php?t=6183

Leuk verslag van Krefeld-Frankfurt.

Ger Tellers
14 januari 2008, 15:55
Rikkert ,zoals Wendy zei waren de staanplaatsen gisteren al uitverkocht.
De zitplaatsen waren er nog genoeg, deze kosten wel 19 en 23 Euro.
Maar tegen de DEG is er wel wat te beleven.

Rikkert Van Doorn
14 januari 2008, 16:12
Ok, we zouden toch zitplaatsen pakken normaal gezien.
Kans zit er dik in dat we vrijdag eens afkomen dan.
Bedankt voor de info !!

Wendy Tellers
14 januari 2008, 17:59
Ok, we zouden toch zitplaatsen pakken normaal gezien.
Kans zit er dik in dat we vrijdag eens afkomen dan.
Bedankt voor de info !!
Nog een tip:
Wees op tijd! Er konden wel eens lange rijen staan! Alhoewel ........ het is bekend dat de staanplaatsen al uitverkocht zijn dus die mensen staan al allemaal niet meer in de rij.
Maar voor het geval de goedkopere zitplaatsen ook uitverkocht raken zou ik toch niet te laat komen!

Jack Mulders
14 januari 2008, 18:31
Nog een tip:
Wees op tijd! Er konden wel eens lange rijen staan! Alhoewel ........ het is bekend dat de staanplaatsen al uitverkocht zijn dus die mensen staan al allemaal niet meer in de rij.
Maar voor het geval de goedkopere zitplaatsen ook uitverkocht raken zou ik toch niet te laat komen!

Zorg dat je zowieso een kwartier voor het begin op je plaatsen bent, waarom?
Men heeft in Krefeld best een leuke voorbeschouwing op het ijs met een leuke lichtshow.
Vanaf dat moment begint voor mij de wedstrijd al, krijg nog altijd kippevel ervan omdat men hiermee ook terugblikt op het kampioensjaar van Krefeld in 2003.

Jack Mulders
14 januari 2008, 18:52
Rikkert ,zoals Wendy zei waren de staanplaatsen gisteren al uitverkocht.
De zitplaatsen waren er nog genoeg, deze kosten wel 19 en 23 Euro.
Maar tegen de DEG is er wel wat te beleven.

Ik snap er niets van, gisteren kreeg ik te horen dat er geen staanplaatsen meer te koop zijn, nu bezoek ik de site van Krefeld en staat dat er nog voor alle rangen kaarten te koop zijn, of bedoeld men met rangen juist de zitplaatsen?

Paul van Heertum
14 januari 2008, 19:51
Vrijdag dus Krefeld - DEG, lijkt me wel leuk om naar toe te gaan

Wendy Tellers
14 januari 2008, 21:18
krijg nog altijd kippevel ervan omdat men hiermee ook terugblikt op het kampioensjaar van Krefeld in 2003.
Tor, Tor, Tor für die Krefeld Pinguine!!!!

De beelden die bij die woorden horen bedoel je Jack????? :) :) :)

Jack Mulders
14 januari 2008, 21:54
Tor, Tor, Tor für die Krefeld Pinguine!!!!

De beelden die bij die woorden horen bedoel je Jack????? :) :) :)

Haha niet alleen die woorden, vanaf dat de lichten uitgaan, blik ik bijna wekelijks erop terug, met woorden alleen,:thumsup:kan ik het nog steeds niets uitleggen.

Wat ook leuk is dat collega´s die nog nooit in het echt een wedstrijd gezien hebben , al voordat ik over de wedstrijd begin , de uitslag al weten, zelfs de Duitse teletekst weten zij beter te vinden dan ikzelf.

Jack Mulders
14 januari 2008, 22:02
Ben het goede nieuws trouwens vergeten te vertellen, Patrick Hager en Sinan Akdag, hebben beide huin contract verlengt met een jaar.
De beide onder 20 spelers hebben zich voor een eerste volledige seizoen in de DEL en bij krefeld goed hun plaats weten te vinden.

Daarnaast het slechte nieuws voor Jordy Rutten, de wedstrijd tegen Hamburg is een dag vervroegd ivm een live uitzending van Premiere.
Voor me zelf ook balen, aangezien ik net vrij voor de eerdere datum heb gekregen, nu moet ik wederom gaan passen en meten en hopen op collega´s die kunnen ruilen.

Wendy Tellers
14 januari 2008, 22:20
Chris Herperger van Hannover is afgelopen weekend geblesseerd geraakt. Hij zal 12 weken niet kunnen mee spelen!
Hiermee missen de Scorpions een belangrijke speler. Herperger stond op de 2e plaats bij de topscorers van Hannover.

Wendy Tellers
14 januari 2008, 22:25
Haha niet alleen die woorden, vanaf dat de lichten uitgaan, blik ik bijna wekelijks erop terug, met woorden alleen,:thumsup:kan ik het nog steeds niets uitleggen.
Heb ik ook.
En met name het liedje "You never walk alone" roept bij mij mooie en aparte momenten op. En dan bedoel ik ook de afgelopen jaren in Krefeld. Dit vind ik altijd weer een weergave van de band tussen de fans en het team!
Overigens doet mij dit liedje ook terugdenken aan andere ijshockeymomenten van Duisburg, Schwenningen en Geleen.

Paul van Heertum
15 januari 2008, 00:58
Edit!

Jack Mulders
15 januari 2008, 18:48
Na Hamburg , wordt ook de wedstrijd van Krefeld tegen Hannover, verzet, nu alleen qua tijd, namelijk 14.30 uur ipv 18.30 uur.Dit wederom door een live verslag van die wedstrijd door Premiere.
Volgens mij is het ze goed bevallen afgelopen zondag, ondanks dat de sfeer wat slapjes was.
Missen we nu niet een wedstrijd van Duisburg, die zondag?

Jordy Rutten
15 januari 2008, 19:11
Na Hamburg , wordt ook de wedstrijd van Krefeld tegen Hannover, verzet, nu alleen qua tijd, namelijk 14.30 uur ipv 18.30 uur.Dit wederom door een live verslag van die wedstrijd door Premiere.
Volgens mij is het ze goed bevallen afgelopen zondag, ondanks dat de sfeer wat slapjes was.

Is de wedstrijd Krefeld-Hamburg verzet dan? Ik wilde daarnaartoe gaan. Wanneer wordt hij dan nou gespeeld?

Jack Mulders
15 januari 2008, 19:27
Is een dag vervroegd naar de Donderdag ipv de vrijdag, had dat al ergens aangegeven speciaal voor jou. Ook dit door een live verslag van Premiere.

Harry Pal
15 januari 2008, 20:50

De sfeer was in de derde periode wel goed. De wedstrijd was spannend. Leuk nog even met de Fam. Tellers te hebben gesproken.

Wendy Tellers
15 januari 2008, 21:47
Leuk nog even met de Fam. Tellers te hebben gesproken.
Was wederzijds Harry!

Wendy Tellers
15 januari 2008, 21:51
Nee. 17 februari speelt Duisburg uit in Ingolstadt.
Dit komt wel goed uit met de Eaters. Zij spelen dan de laatste thuiswedstrijd in de reguliere competitie. Dus dan hoef ik niet te kiezen!!!!!!

Maar verder mag die Premiere voor mij wegblijven.
Het zal wel zijn voordelen voor Krefeld hebben en zeker voor hun sponsoren.
Maar de fans zijn er niet blij mee. Je hoort hun altijd fluiten voor de wedstrijd!

Ger Tellers
15 januari 2008, 22:07
Zondag stond ik met Harry te praten en er kwam iemand bijstaan en stelde zich voor als René,ik zij dit tegen Wendy en die zij dat het misschien René van Dijk was.
Sorry René ,je zij dat je in Duitsland woonde en nu las ik dat je in Düssldorf woonde.
Ik hoop dat je Vrijdag bij de wedstrijd tegen de DEG bent ,kunnen we nog even kletsen.
Harry tot de volgende keer.

Rikkert Van Doorn
16 januari 2008, 10:12
Zo, tickets zijn in orde voor vrijdag, met dank aan een zeer vriendelijke dame van Krefeld ! Tickets worden klaargelegd, zodat we zeker zijn van onze plaats (blok 102).
Ik kijk er al naar uit !

Wendy Tellers
16 januari 2008, 12:27
Zo, tickets zijn in orde voor vrijdag, met dank aan een zeer vriendelijke dame van Krefeld ! Tickets worden klaargelegd, zodat we zeker zijn van onze plaats (blok 102).
Ik kijk er al naar uit !
Veel plezier! Dat jullie een mooie wedstrijd krijgen te zien die Krefeld wint!!! (Dan zien wij die ook)

Hebben jullie geluk gehad, want dit doen ze niet vaak.
Zij moeten de tickets meteen uitprinten, omdat het via een centraal ticketbureau gaat. Als jullie dan niet gaan hebben zij een probleem!!!

Rikkert Van Doorn
16 januari 2008, 12:41
Veel plezier! Dat jullie een mooie wedstrijd krijgen te zien die Krefeld wint!!! (Dan zien wij die ook)

Hebben jullie geluk gehad, want dit doen ze niet vaak.
Zij moeten de tickets meteen uitprinten, omdat het via een centraal ticketbureau gaat. Als jullie dan niet gaan hebben zij een probleem!!!

Inderdaad, dat zei ze. Ze zal mij vertrouwen eh :-)
Maar we gaan sowieso ze.

Jordy Rutten
16 januari 2008, 17:57
Is een dag vervroegd naar de Donderdag ipv de vrijdag, had dat al ergens aangegeven speciaal voor jou. Ook dit door een live verslag van Premiere.

Dankjewel:Worshippy::Shiny:

Jack Mulders
16 januari 2008, 18:30
Nee. 17 februari speelt Duisburg uit in Ingolstadt.
Dit komt wel goed uit met de Eaters. Zij spelen dan de laatste thuiswedstrijd in de reguliere competitie. Dus dan hoef ik niet te kiezen!!!!!!

Maar verder mag die Premiere voor mij wegblijven.
Het zal wel zijn voordelen voor Krefeld hebben en zeker voor hun sponsoren.
Maar de fans zijn er niet blij mee. Je hoort hun altijd fluiten voor de wedstrijd!

Oke dan missen we in ieder geval geen Duitse Super Sunday (de Pinguine en de Fuchse op een dag).

Zo zie je maar hoegauw de tv producers omslaan , eerst bijna het hele seizoen niet en nu drie keer op een korte tijd dat ze aanwezig zijn.
Toch hebben ze de mooiste wedstrijden gemist van Krefeld, haha.

Jack Mulders
16 januari 2008, 18:32
Inderdaad, dat zei ze. Ze zal mij vertrouwen eh :-)
Maar we gaan sowieso ze.

Inderdaad veel plezier Rikkert, we horen ook graag jouw mening hier op het forum.

Was zeker mev Ferrand die je gesproken hebt, super coole meid , probeert vrijwel altijd een oplossing met je te vinden.

Jack Mulders
16 januari 2008, 19:30
Speler Selivanov,heeft weer van zich doen spreken,door nu plotseling op de training te verschijnen, terwijl Krefeld dacht dat ie geopereerd zou worden, heeft deze plotsklap de operatie vermeden en hoopt dat het met spuiten in de knie over zou gaan.

De coach zou bij Premiere hebben gezegd dat Selivanov niet meer zou spelen, nu weet ik niet of dit door de blessure of door zijn schorsing kwam.

Wendy Tellers
16 januari 2008, 21:28
[quote=Jack Mulders;15038De coach zou bij Premiere hebben gezegd dat Selivanov niet meer zou spelen, nu weet ik niet of dit door de blessure of door zijn schorsing kwam.[/quote]

Het is een vreemd verhaal.
Maar op de site van Krefeld zegt de trainer dat hij donderdag weer met de volledige selectie hoopt te trainen, op Lyons en Bombis na.
Bombis hebben ze lange tijd niet aangehaald tijdens de voorbeschouwingen.
Ik heb een beetje het vermoeden ( en ook de hoop) dat Seli weer mee gaat doen. Anders had Jiri hem ook wel weer aangehaald!

Rikkert Van Doorn
17 januari 2008, 00:03
Inderdaad veel plezier Rikkert, we horen ook graag jouw mening hier op het forum.

Was zeker mev Ferrand die je gesproken hebt, super coole meid , probeert vrijwel altijd een oplossing met je te vinden.

Was inderdaad Anne Ferrand, heel vriendelijk en behulpzaam, echt super hoe ze ons geholpen heeft !

Ger Tellers
17 januari 2008, 18:19
Milo heeft zijn contract verlengd in Krefeld met 3jaar:)

Jack Mulders
17 januari 2008, 18:31
Milo heeft zijn contract verlengd in Krefeld met 3jaar:)

Erg opvallend aangezien, Dusan Milo al 34 jaar is.

Paul van Heertum
17 januari 2008, 18:39
Selivanov geven ze ook een 3 jarig contract dus waarschijnlijk houden ze wel van oude imports

Jeroen Pilon
17 januari 2008, 18:52
'Onze' Eis-opa is alweer bijna 41.. daar is Milo niks bij ;)

Ontopic: Milo is een veelzijdige verdediger met een aardig schot.. mooi dat hij blijft!

Jack Mulders
17 januari 2008, 18:54
'Onze' Eis-opa is alweer bijna 41.. daar is Milo niks bij ;)

Ontopic: Milo is een veelzijdige verdediger met een aardig schot.. mooi dat hij blijft!

haha, Jay als je het zo bekijkt, Milo is een echte ijsvreter, staat veelvuldig op het ijs.
Hij en zijn gezin moeten zich goed thuisvoelen in Krefeld.

Ger Tellers
17 januari 2008, 19:20
Jay en Jack,jullie hebben hem vaak zien spelen,dus:thumsup:

Paul van Heertum
17 januari 2008, 20:22
haha, Jay als je het zo bekijkt, Milo is een echte ijsvreter, staat veelvuldig op het ijs.
Hij en zijn gezin moeten zich goed thuisvoelen in Krefeld.

Het gaat er ook meer over, dat hij in seizoen 2010/2011 nog zijn geld waard is en de importplek waard is.

Ik vind het in elk geval niet slim om spelers van rond de 35 een 3 jarig contract te geven

Jeroen Pilon
17 januari 2008, 20:53
Jay en Jack,jullie hebben hem vaak zien spelen,dus:thumsup:
Dat valt in mijn geval wel mee maar die keren dát ik hem gezien heb heeft hij veel indruk op me gemaakt. Ik zal trouwens eens kijken of ik dit seizoen weer eens naar Krefeld kan komen.. mijn agenda staat al behoorlijk vol met wedstrijden in Keulen, eentje in Berlijn en eventueel nog eentje in Augsburg ::brrrr::

Jack Mulders
17 januari 2008, 21:08
Het gaat er ook meer over, dat hij in seizoen 2010/2011 nog zijn geld waard is en de importplek waard is.

Ik vind het in elk geval niet slim om spelers van rond de 35 een 3 jarig contract te geven

Ach ja je kunt Seli wel als voorbeeld geven, daar leg ik de naam Daniel Kunce wel naast en die is al 36 en heeft hierna nog een contract voor nog een seizoen.

Krefeld ziet Milo als een zeer belangrijke jongen, niet alleen op het ijs maar ook ernaast.

Jack Mulders
17 januari 2008, 21:09
Dat valt in mijn geval wel mee maar die keren dát ik hem gezien heb heeft hij veel indruk op me gemaakt. Ik zal trouwens eens kijken of ik dit seizoen weer eens naar Krefeld kan komen.. mijn agenda staat al behoorlijk vol met wedstrijden in Keulen, eentje in Berlijn en eventueel nog eentje in Augsburg ::brrrr::

Berlijn is een aanrader maar dat wist je natuurlijk allang, waarom daarnaast Augsburg als ik vragen mag? Een andere sympathieke club voor je?

Paul van Heertum
17 januari 2008, 21:32
Ach ja je kunt Seli wel als voorbeeld geven, daar leg ik de naam Daniel Kunce wel naast en die is al 36 en heeft hierna nog een contract voor nog een seizoen.

Krefeld ziet Milo als een zeer belangrijke jongen, niet alleen op het ijs maar ook ernaast.

Hij wordt niet minder belangrijk als hij tot medio 2009 of 2010 vast ligt

Kunce is ook een Duitser en Milo niet

Wendy Tellers
17 januari 2008, 21:35
Ik ben blij dat Milo bijgetekend heeft.
Wat hij over drie seizoenen nog waard is zien we dan wel weer. Dan is hij toch ook pas 37.
Op die leeftijd speelde Pellegrims ook nog als import in de DEL!!!! En had ook nog zijn waarde.

Wendy Tellers
17 januari 2008, 21:37
en eventueel nog eentje in Augsburg ::brrrr::
Volgens mij heeft Augsburg best een leuke hal. Ik ben er niet geweest, maar heb er foto's van gezien. Het lijkt mij nog een gezellige ouderwetse hal die volgens mij gedeeltelijk open is. (daarom natuurlijk ook dat mannentje erbij!!!)

Jeroen Pilon
17 januari 2008, 23:08
Ik ben uitnodigd door enkele Haiefans die ik heb leren kennen via een fanclub. Deze wonen verspreid over Bayern (o.a. Landsberg) en dus niet zo heel ver van Augsburg af. Het stadion van de Panther heeft een capaciteit van tegen de 8000 toeschouwers, waarvan het grootste gedeelte staplaatsen, en is aan 3 kanten open. Een hal mag je het eigenlijk niet noemen haha.

Met de club zelf heb ik overigens helemaal niets.. maar zo'n koud en winderig stadion bezoeken lijkt me wel een leuke ervaring!

http://www.aev-forum.de/index.php?PHPSESSID=0b53a24521049fdcfb1c717bad3398 4c&action=dlattach;topic=13547.0;attach=1782;image

Paul van Heertum
17 januari 2008, 23:15
Lijkt wel op de oude hal van DEG, ik heb het zelde zo koud gehad maar het was wel mijn eerste DEG - Koln

Wendy Tellers
17 januari 2008, 23:46
Die van Schwenningen is ook aan 1 zijde zo ver open. Als je er dan staat bij min ..... weet ik veel. Dan is het behoorlijk koud! Zeker als het wat waait!
Ik heb er nog foto's van hoe dik ik aangekleed was! Normaal passen mij mijn ijshockeyshirtjes bij lange na niet, maar deze keer zat hij als gegoten om mijn twee t-shirts met lange mouwen, dikke trui, dik vest en nog een winterjas!!!!!

Jeroen Pilon
18 januari 2008, 08:30
Dat probleem heb ik ook Wendy! Ik ben lang en behoorlijk tenger... ijshockeyshirts (en dan vooral de gamers) zijn meestal een paar maatjes te groot voor me. Gelukkig helpt het als je er een dikke trui of zelfs jas onder draagt.

Jack Mulders
19 januari 2008, 17:38
Duisburg goalie Lukas Lang, is weer eens uitgeleend aan de 2de bundesliga , ik meen aan Heilbron.
Zeer vreemd omdat eerder de andere goalie was uitgeleend.

Wendy Tellers
19 januari 2008, 18:51
Duisburg goalie Lukas Lang, is weer eens uitgeleend aan de 2de bundesliga , ik meen aan Heilbron.
Zeer vreemd omdat eerder de andere goalie was uitgeleend.
Inderdaad. Toen Muller naar Duisburg kwam ging Rohde naar een ander team.
Misschien is dit wel beter voor Lukas Lang en Christian Rohde. Zo krijgen beide goalies meer ijstijd.
Nadat Muller naar Koln vertrok en Rohde weer terug kwam wisselden ze zich af.

Jack Mulders
19 januari 2008, 19:23
Ik ben uitnodigd door enkele Haiefans die ik heb leren kennen via een fanclub. Deze wonen verspreid over Bayern (o.a. Landsberg) en dus niet zo heel ver van Augsburg af. Het stadion van de Panther heeft een capaciteit van tegen de 8000 toeschouwers, waarvan het grootste gedeelte staplaatsen, en is aan 3 kanten open. Een hal mag je het eigenlijk niet noemen haha.

Met de club zelf heb ik overigens helemaal niets.. maar zo'n koud en winderig stadion bezoeken lijkt me wel een leuke ervaring!

Leuk trouwens dat je uitgenodigd bent , Jay.

Iedere ijshal heeft zijn charme , de nieuwere zijn zekers luxer, maar de sfeer van die oudere hallen , blijven wel langer hangen in je geheugen.

Al moet ik eerlijk bekennen , zelfs in de KolnArena hebben we samen geweldige wedstrijden meegemaakt waar een volle hal meejuichte, moet wel erbij zeggen dat waren niet de wedstrijden van de Haie maar van het Duitse team in de A Poule een aantal jaren geleden, dus het moet kunnen.

Als je in Augsburg bent geweest, schrijf je dan een sfeerimpressie voor ons, ben zeer benieuwd naar nieuwe ervaringen onder de Buitenland schrijvers.

Jack Mulders
19 januari 2008, 19:24
Inderdaad. Toen Muller naar Duisburg kwam ging Rohde naar een ander team.
Misschien is dit wel beter voor Lukas Lang en Christian Rohde. Zo krijgen beide goalies meer ijstijd.
Nadat Muller naar Koln vertrok en Rohde weer terug kwam wisselden ze zich af.

Weet je toevallig wie nu 2de goalie is in Duisburg, Wendy?

Wendy Tellers
19 januari 2008, 19:31
Weet je toevallig wie nu 2de goalie is in Duisburg, Wendy?
Jackie, je begint op die ene te lijken ..... Je weet wel ...... (Geintje)
Ik denk Mirco Theurer. Ik heb hem nog nooit zien spelen. O jawel. Een keertje zien inspelen!!!! :twisted:

Jack Mulders
19 januari 2008, 21:38
Jackie, je begint op die ene te lijken ..... Je weet wel ...... (Geintje)
Ik denk Mirco Theurer. Ik heb hem nog nooit zien spelen. O jawel. Een keertje zien inspelen!!!! :twisted:

Haha, ik weet wie je bedoeld......Goeie inkopper zeg.

Zal de volgende keer als we weer eens in Duisburg zijn op die Theurer letten bij het inspelen. Thanks voor het antwoord.

Wendy Tellers
20 januari 2008, 16:52
Opvallend!!!!
Berlijn tegen Duisburg staat na de verlenging 1-1!
Ze gaan nu penalties schieten!

Ger Tellers
20 januari 2008, 16:55
Fuchse winnen met 2-1

Wendy Tellers
20 januari 2008, 16:55
Al afgelopen. Duisburg wint in Berlijn.
Lukas Lang stond op doel bij de Füchse!

Jeroen Pilon
20 januari 2008, 17:27
Geweldig resultaat voor de Füchse! Zo zien we maar dat een zondagmiddag zonder Haie toch best spectaculair kan zijn ;). De IceTigers staan nu weer even eerste maar wel met een wedstrijd meer gespeeld.

Jack Mulders
20 januari 2008, 21:05
Al afgelopen. Duisburg wint in Berlijn.
Lukas Lang stond op doel bij de Füchse!

Daar snap ik nu werkelijk niets van...

Maar zeer goed resultaat voor de Fuchse, KEV heeft het wederom eens laten liggen voor zichzelf en de duisburgers.

Jack Mulders
21 januari 2008, 22:58
Bij heeft Krefeld heeft wederom een jonkie bijgetekend, namelijk Andre Huebscher
.
Alexander Selivanov komt dit seizoen bij Krefeld niet meer aan spelen toe, hij blijft geschorst.
Er zou voor hem een contract klaar liggen in Zwitserland.

Daarnaast zou volgens Eishockeynews Ryan Ramsay de club ook verlaten aan het eind van het seizoen.

Raymond Tellers
22 januari 2008, 00:02
Daarnaast zou volgens Eishockeynews Ryan Ramsay de club ook verlaten aan het eind van het seizoen.

Nog niet gelezen maar geruchten geven Frankfurt aan.

Wendy Tellers
22 januari 2008, 09:39
Hamburg heeft een vervanger gezocht voor de geblesseerde doelman Jean-Marc Pelletier. Tot het einde van het seizoen zal de 27-jarige Phillipe Sauve het doel van de Freezers verdedigen. Sauve heeft 200 wedstrijden in de AHL gespeeld en 32 in de NHL.
Zijn laatste club was Iowa Stars in de AHL.

Paul van Heertum
22 januari 2008, 10:04
.
Alexander Selivanov komt dit seizoen bij Krefeld niet meer aan spelen toe, hij blijft geschorst.
Er zou voor hem een contract klaar liggen in Zwitserland.

Denk niet dat er iemand wakker van ligt in Krefeld

Raymond Tellers
22 januari 2008, 10:40

Bestuur en spelers misschien niet. Fans zullen er genoeg zijn die hier inderdaad wel wakker van liggen.

Wendy Tellers
22 januari 2008, 12:17
Ik lig er niet wakker van, maar vind het wel heel jammer.
Geruchten gaan er genoeg en er zou ook sprake zijn van een blessure.
Maar ik kan er alleen van uit gaan hoe hij op het ijs is. Niet meer de topper van twee seizoenen geleden. Vorig seizoen was hij het slechtste in de jaren dat ik hem gezien heb, maar toen had hij ook al een blessure. Dit seizoen zag ik hem graag spelen. Wel soms wisselvallig, maar altijd hardwerkend.
Om de één of andere rede is en blijft hij toch bij vele fans een publiekslieveling.

Wendy Tellers
22 januari 2008, 12:19
Was wel te verwachten. Is nog vrij jong, nieuw in de DEL en gebleken dat hij kan presteren. Dus andere teams komen er nu op af.
Jammer voor Krefeld. Zij hebben hem toch deze kant opgehaald!

Ger Tellers
22 januari 2008, 12:42
Zo gaat het altijd,de mindere clubs(geld)moeten ieder jaar maar spelers zoeken die betaalbaar zijn en zijn ze goed dan komen de de clubs met geld en dan zijn ze weg en de mindere clubs kunnen weer verder zoeken.
Ik denk dat het beter is dat de clubs een buitenlandse speler overnemen die in Duitsland speelt zijn oude club een bepaalde vergoeding moeten geven.

Ger Tellers
22 januari 2008, 22:04
Weer sensatie bij Duisburg,de volgende koploper Neurenberg verliest door penalty shots met 3-2.
Köln wint voor 17.000 toeschouwers met 3-1 van de DEG.
Krefeld verliest met 6-4 van Augsburg.:-|

Jeroen Pilon
22 januari 2008, 22:11
Kleine correctie: 4-1 is de einduitslag. Warriner scoorde nog een emptynetter met 2 seconden te gaan. Prima resultaat voor Keulen. Jammer voor de Düssi's; een overwinning tegen- en vooral in Keulen was een grote morele oppepper geweest.

Humba humba humba tätärä...

Wendy Tellers
23 januari 2008, 18:11
Er was totaal geen verschil te zien in het spel van de nummer 1 en de nummer 15 gisteravond! Ook Lukas Lang keepte een mooie wedstrijd voor de Füchse. Is die jongen goed met penalties stoppen!

Later een uitgebreider verslag.

Raymond Tellers
23 januari 2008, 18:15
Er was totaal geen verschil te zien in het spel van de nummer 1 en de nummer 15 gisteravond! Ook Lukas Lang keepte een mooie wedstrijd voor de Füchse. Is die jongen goed met penalties stoppen!

Later een uitgebreider verslag.

Lang stopte alle shots in Berlin EN in Duisburg. Als Duisburg de overtime in gaan, kunnen ze beter op de penalty shots wachten dan vol druk uit oefenen!

Wendy Tellers
24 januari 2008, 21:21
Krefeld heeft het contract met de 22-jarige verdediger Benedikt Schopper met een jaar verlengd.

Wendy Tellers
24 januari 2008, 21:23
Ook Duisburg heeft de eerste verlengingen van contracten bekend gemaakt.
Lukas Lang (vader van de goalie) blijft niet alleen tot het einde van dit seizoen trainer, maar ook het volgend seizoen.
Verder hebben Ray DiLauro, Petri Liimatainen, Dustin van Ballegooie, Igor Alexandrov en Morton Ask bijgetekend.

Jack Mulders
24 januari 2008, 21:24
En wederom heeft krefeld een jongere verdediger vasgelegd voor volgend seizoen, Benedikt Schopper blijft nog een jaar het zwart gele tenue dragen.
Tevens had Krefeld een Russische goalie genaamd Dusan Salficky op het oog om de laatste buitenlanderplaats te vergeven voor dit seizoen.
Dit is niet doorgegaan omdat de club waarvoor ie speelde nog in de race is voor de play offs en men geen riscio durft de nemen.

Jack Mulders
24 januari 2008, 21:25
haha je was me net iets te snel Wendy, excuses voor de dubbele info nu....

Jack Mulders
24 januari 2008, 21:26
Ook Duisburg heeft de eerste verlengingen van contracten bekend gemaakt.
Lukas Lang (vader van de goalie) blijft niet alleen tot het einde van dit seizoen trainer, maar ook het volgend seizoen.
Verder hebben Ray DiLauro, Petri Liimatainen, Dustin van Ballegooie, Igor Alexandrov en Morton Ask bijgetekend.

Geen slecht nieuws, heb het vermoeden dat Duisburg eindelijk eens bezig is om de toekomst vast te stellen.
Zal ook wel wat moeten gebeuren als er wederom een ploeg kan gaan promoveren in het volgende seizoen vanuit de 2de bundesliga.

Roland Kiontke
24 januari 2008, 22:18
Karel Lang

Wendy Tellers
24 januari 2008, 22:25
Karel Lang
Uh, wie doof!!!!!!!
Natuurlijk moet het Karel Lang zijn.
Op het moment dat ik het typte was ik aan het denken dat ik hoopte dat hierdoor Lukas ook nog een jaartje blijft!
Typen en denken tegelijk is moeilijk!!! ::sleep::

Wendy Tellers
26 januari 2008, 11:18
Met nog 11 wedstrijden te spelen in de DEL (sommigen nog 12) is er nog niemand zeker van een directe play off plaats.
Berlijn heeft zich wel al geplaats voor minimaal een pré play off plaats.
Dusseldorf die op de 11de plaats staat kan Berlijn niet meer in halen.

Jack Mulders
27 januari 2008, 19:34
Krefeld heeft voor het nieuwe seizoen een nieuwe goalie aangetrokken, Sebastien Charpentier komt vanuit Oostenrijk (Wenen) naar Duitsland.
Tevens is dit een oud goalie van de Washington Capitals.
Pavoni gaat de club dan verlaten.

Meer info volgt als ik me ietsjes beter voel.

Andy Clifton
27 januari 2008, 21:19
en is al bekend of jeff paul mag blijven? of moet hij zich nog bewijzen?

Abe Brouwer
27 januari 2008, 21:33
Ik denk dat ze dat begin maart beslissen als het reguliere seizoen voorbij is.

Raymond Tellers
28 januari 2008, 23:25

Lijkt me echt sterk! Hij speelde tegen Nürnberg nog geen periode en volgens mij in en tegen Krefeld moest hij ook voornamelijk op de bank toekijken. Nee, lijkt me sterk als die nog een jaar mag blijven!

Fintan Planting
29 januari 2008, 14:16
Krefeld heeft zojuist Selivanov op straat gezet. De 36-jarige Rus gaat per direct naar de Zwitserse NLA.

Wendy Tellers
29 januari 2008, 14:54
Krefeld heeft zojuist Selivanov op straat gezet. De 36-jarige Rus gaat per direct naar de Zwitserse NLA.
Ben ik dus niet blij mee ..................

Raymond Tellers
30 januari 2008, 15:37
Maloney naar Straubing volgens Eishockey news.

Raymond Tellers
30 januari 2008, 15:45
Marsters nieuwe goalie Krefeld voor de rest van dit seizoen.

Ger Tellers
30 januari 2008, 16:50
Zal ik niet om treuren dat Maloney weggaat.
Sportief gezien is dit dus geen vooruitgang(Euro?s?)

Jack Mulders
30 januari 2008, 17:47
Zal ik niet om treuren dat Maloney weggaat.
Sportief gezien is dit dus geen vooruitgang(Euro?s?)

In straubing krijgt ie een 2 jaren contract, in Krefeld is hem maar 1 jaar voorgelegd.
Qua salaris zal het inderdaad niet veel uit maken denk ik.

Ramsay , zou ook al getekend hebben bij een andere club.

Daarnaast is Krefeld in gesprek met oud kampioen Christopher Brander, zijn contract wordt niet verlengt in Hamburg.
Maar er zijn meerdere kapers op de kust voor hem en weet niet of die betaalbaar is voor Krefeld.

Jack Mulders
30 januari 2008, 21:51
Marsters nieuwe goalie Krefeld voor de rest van dit seizoen.

Hopelijk dat dit een schot in de roos is, al vind ik het moeilijk om iemand te laten wennen aan het team zo´n 10 wedstrijden voor het eind.

Is een begrijpelijke zet maar het tijdstip blijf ik vreemd vinden.

Jack Mulders
30 januari 2008, 22:28
Ik heb hier een overzicht van de selectie van Krefeld voor het volgend seizoen,als ik mis zit verbeter me aub.

Goalies

Sebastian Charpantier
Daniel Kovacic

Verdediging

Dusan Milo
Daniel Kunce
Benedikt Schopper
Richard Pavlikovsky
Sinan Akdag

Aanval

Herbert Vasiljevs
Boris Blank
Jan Alinc
Patrick Hager
Andre Huebscher
Roland Verwey
Daniel Pietta
Lyn Loyns

Diegene die nog geen contract hebben zijn

Andre Mangold
Doug Andress
Ryan ramsay
Sasa Martinovic
Daryl Andrews
Henrick Holscher

Bjorn Bombis

Spelers die Krefeld gaan verlaten zijn.

Brain Maloney
Reto Pavoni
Alexander Selivanov

Wie kan/mag er van de nog niet onder contract staande voor volgend seizoen blijven naar mijn Mening.

Lyn Loyns absoluut proberen te houden.Al zitten er enkele clubs achter hem aan,

Bjorn Bombis mag van mij nog een eerlijke kans krijgen omdat hij amper door een blessure uitviel.

Doug Andress Een twijfelgeval omdat hij een importplaats inneemt en ik nog steeds niet kan oordelen of ie het nivo kan halen om te slagen een liga hoger.

De rest mag gaan, opvallend is het aantal Canadezen wat niet echt kan slagen bij Krefeld(uitzonderingen daargelaten) komt dit door de samenwerking met het Oost Europese ijshockey omdat Krefeld daar veel spelers voor heeft?

Als ik het goed tel heeft Krefeld nu 5 importsspelers voor volgend sezioen, dat mogen er in totaal 10 zijn.

Fintan Planting
31 januari 2008, 12:03
Het contract met Reto Pavoni is zojuist ontbonden door Krefeld. Dat verklaart in elk geval waarom die Marsters deze week nog even werd binnengehaald.

PS: Krefeld beweert overigens gisteren pas benaderd te zijn door een Zwitsers team, nadat ze het nieuws over Marsters naar buiten hadden gebracht. Maar ik ben vrij achterdochtig van aard :mrgreen:

Jack Mulders
31 januari 2008, 19:24
Had al een tijd geleden het gevoel dat het tussen hem en Krefeld niet meer goed zou komen.
Hij is een prima sportman en een sympathieke vent,maar ik vind niet dat ie geslaagd is in de DEL.
Vooral het constant zijn en de rebounds,bleven ver achter bij een toch ervaren goalie, ik denk zelf dat ie de stap 10 jaar eerder had moeten maken, hem was niets meer af te leren.

De transfermarkt draait op volle toeren, Selivanov die de rest van het seizoen in Zwitserland speelt heeft voor volgend seizoen bij Duisburg getekend, de geruchten zijn dus waar, omdat hij een huis in het Rhein gebied gekocht heeft wilt deze zich nestelen in Duitsland.
Tevens is Frans Fritsmeier een goede vriend van hem.

Maar nu het goede nieuws, Lyn Loyns heeft voor 2 jaar verlengd in Krefeld, Toppie!!!

Ger Tellers
31 januari 2008, 20:55
Ze zijn goed bezig in Krefeld Jack::hyper::.

Jack Mulders
31 januari 2008, 21:24
Ze zijn goed bezig in Krefeld Jack::hyper::.

Zowel op als naast het ijs.... 3-5 tussenstand in Hamburg, Wendy, Danny, Rita en Raymond zullen goede zin hebben.

Fintan Planting
31 januari 2008, 21:45
Volgens mij hebben Raymond en Wendy inderdaad wel een spannend potje ijshockey gezien in Hamburg. Krefeld comfortabel voor in de slotfase, een comeback van Hamburg die door een goal van Jan Alinc teniet wordt gedaan. Klinkt als prima vermaak :)

Paul van Heertum
31 januari 2008, 21:46
De DEL is een mooi opvangtehuis voor mislukte Kings keepers

Ger Tellers
31 januari 2008, 21:47
5-6 eindstand.
Wendy stuurde div. sms ,mooi stadion maar weinig sfeer.
Vasiljevs speelde met Hager en Ramsy.

Jack Mulders
31 januari 2008, 21:47
Kan niet wachten totdat ze zaterdag een verslagje uitbrengen, met natuurlijk de foto´s van onze Raymonneke(vind ie niet leuk denk ik deze nickname)

Jack Mulders
31 januari 2008, 21:49
De DEL is een mooi opvangtehuis voor mislukte Kings keepers

Gaaaaappppp......

Fintan Planting
31 januari 2008, 21:51
Kan niet wachten totdat ze zaterdag een verslagje uitbrengen, met natuurlijk de foto´s van onze Raymonneke(vind ie niet leuk denk ik deze nickname)
Ben ook benieuwd naar de platen. Ik heb begrepen dat hij wel een mooie plek had om foto's te maken :mrgreen:

Jack Mulders
31 januari 2008, 21:52
Ben ook benieuwd naar de platen. Ik heb begrepen dat hij wel een mooie plek had om foto's te maken :mrgreen:

Ik snap hem helemaal Fintan!!!::hyper::

Ger Tellers
31 januari 2008, 23:04
Wendy vond Hamburg nog mooier als Berlijn.
Ze hebben flink lol,stonden met 30fans te zingen toen de spelers naar de bus gingen en die vonden dat mooi.

Jack Mulders
31 januari 2008, 23:08
Wendy vond Hamburg nog mooier als Berlijn.
Ze hebben flink lol,stonden met 30fans te zingen toen de spelers naar de bus gingen en die vonden dat mooi.

Nog mooier???? dan moet het daadwerkelijk verbazingwekkend zijn geweest!!!

Jack Mulders
31 januari 2008, 23:30
Als je moe bent van je jezelf moet je een kogel kopen

Van mezelf????

Andy Clifton
1 februari 2008, 08:46
Ik vind dit dus een erg ongepaste opmerking. Misschien toch een keer nadenken paul voor je iets zegt.

Wendy Tellers
1 februari 2008, 21:39
Nog mooier???? dan moet het daadwerkelijk verbazingwekkend zijn geweest!!!
Yep, het was een ervaring om niet meer te vergeten Jack!

Harry Pal
1 februari 2008, 22:35
Yep, het was een ervaring om niet meer te vergeten Jack!

Verder geen rare dingen gedaan in Hamburg, Wendy?

Wendy Tellers
2 februari 2008, 10:02
Verder geen rare dingen gedaan in Hamburg, Wendy?
Als je bedoelt of we op de Rehperbahn zijn geweest zoals je al in een andere posting aangaf dan is het antwoord: "nee".
Hamburg is een mooie stad, met aardige mensen en veel te beleven.
Ze hebben ook een heel komisch dialect daar!
Ik hoop er snel nog eens naar terug te gaan.
Wie weet, misschien wel met de pré play offs!

Raymond Tellers
2 februari 2008, 16:35

Grijns, jij weet beslist meer! Hoe weet jij dat nou weer :) Even zonder gekheid! Fintan heeft geregeld dat ik mijn plaatjes kon maken en dat was inderdaad super geregeld! Mocht zo naar de boarding door lopen. Werd zelfs door een man heel vriendelijk toegesproken en gewezen waar we moesten zijn. Toppie toppie. En het licht was super en de eerste keer dat ik de foto's kwa kleur niet heb hoeven bijwerken vanwege vreemde lichte waar de camera niet mee overweg kan.

Fintan: Thanks!!!

Raymond Tellers
2 februari 2008, 16:39

Oh? Weet ik niets van. Er is maar één ding waar ik niet zo goed tegen kan...maar je begrijpt het al: dat zeg ik niet ::hyper::

Fintan Planting
2 februari 2008, 17:53
Fintan: Thanks!!!
Graag gedaan, Raymond. Ben blij dat het een leuke ervaring voor jullie allemaal was. En natuurlijk dat Krefeld gewonnen heeft :)

Harry Pal
3 februari 2008, 13:20
Als je bedoelt of we op de Rehperbahn zijn geweest zoals je al in een andere posting aangaf dan is het antwoord: "nee".
Hamburg is een mooie stad, met aardige mensen en veel te beleven.
Ze hebben ook een heel komisch dialect daar!
Ik hoop er snel nog eens naar terug te gaan.
Wie weet, misschien wel met de pré play offs!

Het zou zo maar kunnen, dat die twee teams elkaar treffen. Het is al een flinke rit naar Hamburg vanuit Sneek, laat staan vanuit Zuid-Limburg/Krefeld. Moet zeggen dat de Freezers mij flink tegenvallen. Met de op een na hoogste begroting zou je veel meer verwachten van de Hamburg Freezers. Afgelopen seizoenen was de Color-Line arena steevast uitverkocht maar dit seizoen bij lang en na niet. Is deze arena niet een van de mooiste van Duitsland, Wendy?

Abe Brouwer
3 februari 2008, 13:32
In de DEL-allstars wedstrijd heeft Team Noord Amerika met 16-14 gewonnen van Team Europa. De wedstrijd in Dresden trok ruim 3000 toeschouwers in de nieuwe arena.

Raymond Tellers
3 februari 2008, 14:52
Drie goals van Vasiljevs en drie van Ramsay.

Wendy Tellers
3 februari 2008, 15:52
Is deze arena niet een van de mooiste van Duitsland, Wendy?
Ik heb nog lang niet alle ijshallen in Duitsland gezien, maar die van Hamburg vond ik schitterend.
Net iets kleiner dan die van Koln, maar wel mooier.
Ook de show was leuk met het vuurwerk en de stadionspreker die via het koord naar beneden kwam.
Aan de overkant van ons waren bovenin geen tribunes, maar daar waren eetgelegenheden. Dat zag ook wel apart uit.

Wendy Tellers
3 februari 2008, 16:44
Da's mooi!
Opvallend dat Ramsay erbij was.
In eerste instantie behoorde hij niet tot de selectie!

Wendy Tellers
5 februari 2008, 11:35
Jan Alinc scoorde ook 3 maal.
Hopelijk scoren ze volgende week ook zoveel in Dusseldorf!

Ger Tellers
7 februari 2008, 16:52
Kathan en Vikingstadt verlaten de DE,zij konden het niet eens worden over het nieuwe contract.
.

Jack Mulders
7 februari 2008, 20:17
Kathan en Vikingstadt verlaten de DE,zij konden het niet eens worden over het nieuwe contract.
.

Denk ook dat die 2 bij de grootverdieners horen.
Misschien gaan ze in Dusseldorf ook wel eens naar het geld kijken ipv loskraak alles uit te geven. Een groot budget, met een groot stadion, met grote salarissen en dus ook hoge kosten.

Abe Brouwer
7 februari 2008, 22:00
.
Gaan in het nieuwe seizoen voor de Hannover Scorpions spelen................

Jeroen Pilon
7 februari 2008, 22:03
Ik heb mooie dingen van de KVK-line gezien.. leuk dat Kathan en Vikingstadt naar dezelfde club wisselen.

Ger Tellers
8 februari 2008, 15:28
De KVK line was inderdaad goed,maar dit jaarmaakten ze het niet waar.
Misschien ook dat Kreutzer lang geblesseerd was.
Dinsdag zien we hun voor de 5de maal spelen,zal eens extra opletten.

Roland Kiontke
8 februari 2008, 22:06
Misschien ook dat Kreutzer lang geblesseerd was.

En Vikingstad ook .

Maar men zal in DDorf toch goede spelers terug moeten halen , anders komen er volgend seizoen nog minder mensen in de DOM .
Een team die wel wil hockeyen .

Roland Kiontke
8 februari 2008, 22:13
Harold Kreis wordt nieuwe headcoach bij mijn DEG voor volgend seizoen .
De mensen die het Duitse ijshockey al meer dan 10 jaar volgen moeten hem wel kennen .
Manheim oho Manheim oho .........

Wendy Tellers
9 februari 2008, 10:44
Dinsdag zien we hun voor de 5de maal spelen,zal eens extra opletten.
Voor Raymond en mij al de zesde keer! Waarvan drie keer op 4,5 week tijd!
Moet niet gekker worden .................. ::hyper::

Jack Mulders
9 februari 2008, 17:18
In de Del worden de laatste 2 competitiewedstrijden , de pre play off en de gewone play offs met 4 scheidsrechters geleid.

Jack Mulders
9 februari 2008, 17:20
Voor Raymond en mij al de zesde keer! Waarvan drie keer op 4,5 week tijd!
Moet niet gekker worden .................. ::hyper::

Komt er binnenkort een shirtje van de Deg in je collectie dan Wendy??::yummie:::Zwaai:

Ger Tellers
9 februari 2008, 19:09
Dus Jack zij zijn ook een beetje Deg fan,zij willen het alleen niet bekennen.:)
Roland,zien we je Dinsdag in Düsseldorf?.

Wendy Tellers
9 februari 2008, 19:28
Komt er binnenkort een shirtje van de Deg in je collectie dan Wendy??::yummie:::Zwaai:
Nee, never nooit!!!!
Zelfs niet als Vasiljevs er gaat spelen!

Als je een seizoenskaart hebt van Krefeld dan zie je ze al 2x per jaar. Dan nog een oefenwedstrijd, een uitwedstrijd van Duisburg in Dusseldorf, een thuiswedstrijd van Duisburg tegen Dusseldorf en dan nu een uitwedstrijd van Krefeld.
Is wel duidelijk aan welke teams het ligt!

Uitwedstrijden van Krefeld vind ik steeds leuker worden. Tja en Dusseldorf ligt lekker dichtbij!

Roland Kiontke
9 februari 2008, 20:00
Roland,zien we je Dinsdag in Düsseldorf?.

Hallo Ger , Ik zal ook Dinsdag weer aanwezig zijn ja .
Treffen zullen we ons niet op de parkeerplaats van tuincenter Dehner zoals een vorige keer , we zetten de auto namelijk verder weg en gaan de rest met de bus , dit doen we om nog een beetje het gevoel te krijgen hoe het ook al weer was om in een vol stadion te staan ::party::.

Maar zoals ik al zei ben ik aanwezig in block 015 , die gene die daar emotieloos bij staat ben ik ::poke:: , oooh ik vergeet helemaal dat er meer mensen emotieloos bij staan , hoe kan dat toch met zo'n op papier geweldig team ::hangman::.
En nee dit zijn niet mijn excuses voor verloren 3 punten , maar laten we toch hopen op een goede faire harde emotioneel beladen wedstrijd , IK heb dit wel verdiend .
Voor de rest wens ik jullie alvast een goede reis en een aangenaam verblijf .:Zwaai:

Wendy Tellers
10 februari 2008, 12:35
Maar zoals ik al zei ben ik aanwezig in block 015 , die gene die daar emotieloos bij staat ben ik ::poke:: , oooh ik vergeet helemaal dat er meer mensen emotieloos bij staan , hoe kan dat toch met zo'n op papier geweldig team ::hangman::.

Wij staan in het "gastenblock". Daar waar voor de wedstrijd regelmatig een banner te zien is in de kleuren van de Letse vlag met "HV" erop.
Welke kleur het precies is weet ik niet. Donkerrood/Paars?????? In ieder geval een mooie kleur! :)

Ik zal in de pauze je een biertje komen brengen. Moet mijn kaart dinsdag opmaken ............

Roland Kiontke
10 februari 2008, 13:41
Ik zal in de pauze je een biertje komen brengen. Moet mijn kaart dinsdag opmaken ............

Ja want na 9 Maart is de DOME gesloten ::jokersmile::.

En ik zal op de Banner van Vasiljevs letten , dan weet ik waar mijn gasten staan.
Komen alleen de Tellers of gaan er nog een paar Krefeld Nederlanders naar Ddorf toe ?

I'LL BE WATCHING YOU ::detective::.

Toedels......

Jeroen Pilon
10 februari 2008, 14:00
Behoorlijk lullig voor Düsseldorf dat uitgerekend Keulen het seizoen komt afsluiten.

Wendy Tellers
10 februari 2008, 14:59
Jack zal ook meekomen en nog een vriendin van ons uit Krefeld.

Roland Kiontke
10 februari 2008, 18:09
Behoorlijk lullig voor Düsseldorf dat uitgerekend Keulen het seizoen komt afsluiten.

Als dan al vast staat dat de DEG niet aan de pre-playoffs mee doet , dan zullen er meer fans uit cologne zijn dan Ddorf fans !
Want zeker zo'n wedstrijd doet niemand zich vrijwillig aan , nou ja ik wel dan ::loony::.
Maar ik kan me niet voorstellen dat die wedstrijd uberhaupt uitverkocht zal zijn .
Wanneer buiten de playoffs was er nog eens een beladen DEG- KEC ?????
Dat is helaas al jaren terug ::realmad:::evil:.
Maar het past perfect in het seizoen dat die Haie de gordijnen bij ons komen sluiten :Frustry:

Raymond Tellers
10 februari 2008, 21:05
Welke kleur het precies is weet ik niet. Donkerrood/Paars?????? In ieder geval een mooie kleur! :)

Zoals hieronder dus dus. Overigens goed dat je het zegt, want ik dacht de vlaggen thuis te laten. Het is met vijf personen al krap in de auto. Moet ik even wat passen voor de vlaggen gaan regelen. Zo gaat dat in Düsseldorf. Dju. Komt in orde.

http://www.raymondtellers.nl/icehockey/20070907/20070907016.jpg

Raymond Tellers
11 februari 2008, 23:17
Greilinger gaat voor Ingolstadt spelen. Opvallende speler. Kwam al erg jong op het hoogste niveau te spelen en was ook aardig op weg naar boven. Kreeg eerst in Nürnberg problemen met zijn coach en liet vervolgens in Mannheim zijn contract ontbinden. Daarna kreeg hij een knieblessure tot twee keer toe en moest zijn profcarriere stoppen. Voor lagere niveaus mocht hij daarna toch weer uitkomen ... daar is hij echter veel te sterk. Komt dus nu weer terug. Speelde overigens ook nog voor Schwenningen tussendoor.

Raymond Tellers
12 februari 2008, 16:05
Volgens geruchten zou Ramsay naar Düsseldorf gaan. Autsch autsch autsch! Laat hem dat niet voor het einde van het seizoen definitief bekendmaken, want hij gaat er aan!

Wendy Tellers
12 februari 2008, 23:06
Roland, gefeliciteerd.
Maar dat had ik in de ISS Dome al gezegd.
Leuk om weer eens met je gesproken te hebben!
In de eerste pauze was het voor mij een beetje pijnlijk om naar het Dusseldorf vak te komen. Snik snik snik.
Wat een eerste periode van Krefeld.
Zoveel powerplays achter elkaar onbenut laten en dan ook nog een sh-doelpunt tegen krijgen.
Nee, ik denk niet dat onze nieuwe goalie een vooruitgang is!
En dan maakten Andrews en Pavlikovsky ook nog de nodige fouten.
In de tweede periode kwamen de Pinguine goed terug.
Maar om dan op het laatst van de wedstrijd nog twee empty netters tegen te krijgen ....... terwijl ze weten dat de powerplays al niet goed lopen door te veel fouten ......

Ik heb me wel geamuseerd, maar verder moeten we deze avond maar snel vergeten.

Ger Tellers
12 februari 2008, 23:48
Wat een oen van een coach bij Krefelld.
Krefeld is flink aan het drukken en hij neemt een time out.
Krefeld komt niet meer in het spel enbinnen een minuut 2 empty netters.
En zo geeft Krefeld 4goals cadeau(2nog van de goaly).
Jammer Roland dat ik je niet gezien heb,Was nog komen kijken in vak 015.

Roland Kiontke
13 februari 2008, 19:57
Hallo daar Tellers .
Ger ik vind het ook jammer dat ik je niet heb gezien , ik was die grote knappe heer in vak 015 die je dus niet hebt gezien :wink:.
Leuk was het ook om Raymond en Wendy te zien .
De wedstrijd zelf ging eigenlijk hoe ik het verwacht had ( van Ddorf dan wel ) .
De eerste periode speelde de DEG best goed en agressief naar voren en op de man , dat dit resulteerde in een aantal strafminuten achter elkaar kan men over discussieren .
Maar de DEG stond achterin goed en ook natuurlijk het nodige geluk wat er dan bij hoort .
De 3-0 stand na de eerste periode was niet onverdiend ( hoewel ik dit niet verwacht had )

De tweede periode begon behouden van Ddorf , precies zo zoals we al het hele seizoen zien in de DOME .
Krefeld werdt sterker en als Ddorf dan ook nog eens een 5-4 en een 5-3 overtal voor 5 en 2 minuten werkelijk hopeloos verspeeld gaat het eigenlijk helemaal mis .
Ze krijgen een tegengoal en alles breekt in elkaar , Krefeld had fasen waarbij Ddorf in zijn eigen verdedigingsvak niet aan te pas kwam , de omgedraaide wereld van het de eerste periode .
Ook de derde periode vond ik weer angstig en onzeker van mijn DEG , stond toen 3-2 .
Het ging enigszins op en neer maar ik verwacht gewoon veel meer van mijn?? team .
Dat het uiteindelijk te hoog gewonnen werd met 6-3 had Krefeld ook aan zich zelf te danken om de eerste periode te verslapen en aan de ontzettend zwakke Marsters over de gehele wedstrijd .
Al met al was het een wedstijd die liet zien waarom onze teams staan waar ze staan .
Voor Krefeld echter kan de ontnuchtering ook nog komen en dit heeft nu met hun Goalie te maken , ik had al enkele stukken gelezen waarin stond dat Marsters geen goede figuur maakte .
Dit heb ik gisteren met eigen ogen mogen aanschouwen dat de belangrijkste plek op het ijs het zwakste bezet was , of hij pakt zich zelf nog of het gaat ook voor KEV nog een drama worden.
Verder hoop ik even goed dat mijn seizoen 9 maart eindigd ,want hoe wil je tegen teams als Nürnberg ,Berlin en ja ook Köln :Wave: bestaan als je al na één tegengoal uit elkaar valt .
Of is het "never say Die ".

Ik wens iedereen nog succes met de restelijke wedstrijden van het seizoen , nou ja bijna iedereen en dat is JAY PILON en zijn club in een niet nader te noemen uitwedstrijd :axe::Troost:

Raymond Tellers
13 februari 2008, 21:20
Ik wens iedereen nog succes met de restelijke wedstrijden van het seizoen , nou ja bijna iedereen en dat is JAY PILON en zijn club in een niet nader te noemen uitwedstrijd :axe::Troost:

Wel iedereen, maar niet in iedere wedstrijd ;)

Wendy Tellers
13 februari 2008, 22:02
Pech voor Nurnberg.
Eén van hun beste aanvallers valt vijf tot acht weken uit.
Scott King raakte gisteravond in de wedstrijd tegen Wolfsburg geblesseerd nadat hij een puck tegen zijn linker voet kreeg.

Jeroen Pilon
13 februari 2008, 22:05
De ondelinge balans is eindelijk weer eens in het voordeel van de Haie... de vierde en laatste derby van het seizoen mag de DEG van mij best winnen. Maar dan moeten ze het natuurlijk wel verdienen!

Wel jammer dat met het nieuwe speelschema de kans bestaat dat Köln en Düsseldorf elkaar volgend seizoen slechts 2 keer zullen treffen. Maar aan de andere kant wordt het dan misschien wel weer beladener.. ik kreeg de laatste keer niet de indruk dat het iets speciaals was.

Wendy Tellers
13 februari 2008, 22:09
Wel jammer dat met het nieuwe speelschema de kans bestaat dat Köln en Düsseldorf elkaar volgend seizoen slechts 2 keer zullen treffen. Maar aan de andere kant wordt het dan misschien wel weer beladener.. ik kreeg de laatste keer niet de indruk dat het iets speciaals was.
Ik vind het nieuwe speelschema maar niets!
Misschien is het een kwestie van wennen, maar ik vond het zo wel goed!

Raymond Tellers
13 februari 2008, 22:25
Krefeld zal wel vier wedstrijden tegen Köln en Düsseldorf hebben. Zij missen echter twee wedstrijden tegen Duisburg :(

Raymond Tellers
13 februari 2008, 22:28
Ryan Ramsay zou volgens een bericht in een duitse krant (ik gok even RP) een nieuwe aanbieding (een hogere!) van Krefeld te hebben gekregen. Kansen zouden daarmee groter worden dat hij blijft. Ben benieuwd. Ramsay laat wel van zich horen. Maar je kan wel zien ... het draait wellicht toch om de centjes. Alhoewel dat je zoiets niet kunt beoordelen. Misschien kiest een speler alleen voor een ander team als het verschil in salaris echt groot is. Als het verschil kleiner is, kan hij wellicht voor dat lagere bedrag kiezen als het hem ergens bevalt. Ik wist het ook wel als het salaris 100.000 of 200.000 is. Even fictief genomen. Het verschil tussen 100.000 en 110.000 is wezenlijk anders.

Wendy Tellers
13 februari 2008, 23:07
Ik hoop dat Ramsay in Krefeld blijft!

Andy Clifton
14 februari 2008, 11:47
Ik vind het nieuwe speelschema maar niets!
Misschien is het een kwestie van wennen, maar ik vond het zo wel goed!

Waar is het nieuwe schema te vinden?
Promoveren er volgend jaar eigenlijk weer teams naar de DEL of blijft het een gesloten systeem net als dit jaar?

Abe Brouwer
14 februari 2008, 11:55
Promoveren er volgend jaar eigenlijk weer teams naar de DEL of blijft het een gesloten systeem net als dit jaar?
Er is geen speelschema voor het nieuwe seizoen. Wel is bekend dat er 16 teams gaan spelen die 4 keer spelen tegen 11 tegenstanders en 2 keer tegen de overige 4 tegenstanders. Welke dat zijn wordt bepaald door de eindstand van dit seizoen. Er promoveert dus 1 team en vanaf volgend seizoen kan er weer gedegradeerd worden als ik het goed heb.

Fintan Planting
14 februari 2008, 11:59
Afgelopen seizoen is Wolfsburg gepromoveerd naar de DEL, maar er is niemand gedegradeerd. Dit gebeurt komend seizoen weer zo, wat dus betekent dat er een extra team bij komt.

In het nieuwe schema gaan de teams volgend jaar maar 52 wedstrijden spelen. Dit betekent dat niet alle 16 teams elkaar vier keer tegen zullen komen. De verdeling wordt bepaald op basis van groepen. Elke groep van vier teams komt de teams uit twee andere groepen vier keer tegen, terwijl er maar twee keer gespeeld wordt tegen de teams uit de vierde groep. De vier groepen zijn samengesteld op basis van de eindstand van 2006-07 (geen idee waarom niet op basis van 2007-08):

Groep A: 1 - 8 - 9 -16 (kampioen 2e Bundesliga 2007-08)
Groep B: 2 - 7 - 10 - 15 (Grizzly Adams Wolfsburg)
Groep C: 3 - 6 - 11 - 14
Groep D: 4 - 5 - 12 - 13

Wendy Tellers
14 februari 2008, 12:35
Er is geen speelschema voor het nieuwe seizoen. Wel is bekend dat er 16 teams gaan spelen die 4 keer spelen tegen 11 tegenstanders en 2 keer tegen de overige 4 tegenstanders. Welke dat zijn wordt bepaald door de eindstand van dit seizoen. Er promoveert dus 1 team en vanaf volgend seizoen kan er weer gedegradeerd worden als ik het goed heb.
Dat bedoelde ik ook met het nieuwe speelschema. Eigenlijk de nieuwe opzet dus.
Vanaf volgend seizoen willen ze inderdaad weer met promovatie en degradatie werken.
Maar volgens mij is dit nog niet zeker.

Jeroen Pilon
14 februari 2008, 13:12
Je moet bijna een wiskundige zijn om dit systeem te begrijpen. Bovendien vind ik dit systeem, net als de opzet van de NHL, niet eerlijk.

Fintan Planting
14 februari 2008, 13:22
Je moet bijna een wiskundige zijn om dit systeem te begrijpen. Bovendien vind ik dit systeem, net als de opzet van de NHL, niet eerlijk.
Het is sowieso gek dat vier wedstrijden voor zoveel complicaties zorgen. Dit gaat geheid tot scheve verhoudingen leiden, want twee extra wedstrijden tegen Duisburg (in huidige vorm) kunnen net zes punten opleveren die een ander team niet tegen een Augsburg kan pakken. Door de verdeling is het zo dat de nummer één tegen allemaal tegenstanders mag die behoorlijk uit de buurt staan, inclusief de nieuwkomer in de DEL. De nummer vier daarentegen moet het opnemen tegen de nummers vijf, 12 en 13. Dat zit toch allemaal behoorlijk dicht op elkaar.

Nou zal dat wel een argument zijn om de eindstand van 2006-07 te pakken in plaats van 2007-08: de onderlinge verhoudingen kunnen in 2008-09 natuurlijk weer heel anders liggen. Maar dan had je net zo goed een loting kunnen doen aan het begin van het seizoen...

Raymond Tellers
14 februari 2008, 14:29

Valt wel mee hoor. De lijstje met plaatsnummers heb je, stand van 2006/2007 erbij, schuiven die hap. Valt wel mee. Je kunt dus ook direct zien hoe vaak een team tegen de andere teams moet. Ingewikkeld is het niet, maar wel oneerlijk. Een tegenstander ligt je of ligt je niet. En je zal een tegenstander die je niet ligt, maar net twee keer ontwijken. Das lekker gunstig.

Raymond Tellers
14 februari 2008, 14:30
Het hele schema met team had ik volgens mij al eens in de tweede thread van de DEL uitgelegd.

Raymond Tellers
14 februari 2008, 14:33
Dit gaat geheid tot scheve verhoudingen leiden, want twee extra wedstrijden tegen Duisburg (in huidige vorm) kunnen net zes punten opleveren die een ander team niet tegen een Augsburg kan pakken.

Daarom verliezen zowel Berlijn alsook Nürnberg van Duisburg ... als nummer 1 *grijns grijns grijns* Een team ligt je ... of het ligt je niet. Daar zit het hem in. De onderverdeling in de groepen valt volgens mij wel mee. Zit daar echt zoveel verschil in? Je moet ook niet naar de verhouding binnen één groep bekijken, maar de verhouding binnen de drie groepen waarin een team vier wedstrijden speelt. Dan valt het al helemaal mee. Maar dan spreek je over het lopende seizoen. Een nieuw seizoen betekent een nieuwe krachtsverhouding.

Raymond Tellers
14 februari 2008, 14:37
Even opgezocht:

Gruppe A: 1 - 8 - 9 - 16 :
Mannheim, Frankfurt, Berlin, promovendus 2007/2008

Gruppe B: 2 - 7 - 10 - 15 :
Düsseldorf, Hamburg, Krefeld, Grizzly Adams Wolfsburg

Gruppe C: 3 - 6 - 11 - 14 :
Nürnberg, Hannover, Iserlohn, Duisburg

Gruppe D: 4 - 5 - 12 - 13 :
Ingolstadt, Köln, Straubing, Augsburg

Dus Mannheim, Frankfurt, Berlin en de promovendus van 2007/2008 speelt tegen iedereen vier keer behalve tegen Ingolstadt, Köln, Straubing en Augsburg. Tegen hun maar tweekeer. Uiteraard andersom hetzelfde.

Düsseldorf, Hamburg, Krefeld en Wolfsburg spelen tegen iedereen vier keer behalve tegen Nürnberg, Hannover, Iserlohn en Duisburg. En ... andersom hetzelfde.

Fintan Planting
14 februari 2008, 14:54
Je moet ook niet naar de verhouding binnen één groep bekijken, maar de verhouding binnen de drie groepen waarin een team vier wedstrijden speelt.
Oh ja, het zijn geen NHL-style conferences... :mrgreen: Maar ongeacht welk team in 2008-09 de zwakste broeder zal zijn: er zullen vier teams zijn die daar maar twee keer tegen aan mogen treden. En ik denk niet dat iedereen daar even blij mee is...

Raymond Tellers
14 februari 2008, 17:16
Oh ja, het zijn geen NHL-style conferences... :mrgreen: Maar ongeacht welk team in 2008-09 de zwakste broeder zal zijn: er zullen vier teams zijn die daar maar twee keer tegen aan mogen treden. En ik denk niet dat iedereen daar even blij mee is...

Hou je ook rekening met de andere kant van de medaille? Degene die tegen de minstzware mogen spelen, moeten ook tegen de zwaarste spelen! Maar goed, wat ik al zei, dit seizoen is vorig seizoen niet. Wat is zwaar en niet zwaar. Vorig jaar was Mannheim #1 en dit jaar #5 of #6? De nummers 8 en 9 staan nu 2 en 3! Dat is uit één groep (A). Je zal maar in groep D zitten ... dan lach je je kapot ... die hoeven namelijk maar twee keer tegen groep A en daar zitten zometeen Frankfurt en Berlijn in. Of te wel nummer 8 en 9 van vorig seizoen, maar dit jaar wel nummer 2 en 3. Lekker. En Mannheim die zullen volgend jaar ook wel weer sterker worden ... gezien de cyclus. Dan ben je blij in groep D :)

Wendy Tellers
14 februari 2008, 21:36
Even opgezocht:

Gruppe A: 1 - 8 - 9 - 16 :
Mannheim, Frankfurt, Berlin, promovendus 2007/2008

Gruppe B: 2 - 7 - 10 - 15 :
Düsseldorf, Hamburg, Krefeld, Grizzly Adams Wolfsburg

Gruppe C: 3 - 6 - 11 - 14 :
Nürnberg, Hannover, Iserlohn, Duisburg

Gruppe D: 4 - 5 - 12 - 13 :
Ingolstadt, Köln, Straubing, Augsburg

Dus Mannheim, Frankfurt, Berlin en de promovendus van 2007/2008 speelt tegen iedereen vier keer behalve tegen Ingolstadt, Köln, Straubing en Augsburg. Tegen hun maar tweekeer. Uiteraard andersom hetzelfde.

Düsseldorf, Hamburg, Krefeld en Wolfsburg spelen tegen iedereen vier keer behalve tegen Nürnberg, Hannover, Iserlohn en Duisburg. En ... andersom hetzelfde.
Dit vind ik dus al behoorlijk ingewikkeld! Met het schema erbij is het makkelijk in te vullen, maar als je het allemaal moet onthouden ...... pffffffff

Wendy Tellers
14 februari 2008, 21:38
De verhoudingen van dit seizoen zijn heel anders dan vorig seizoen. Zoals Raymond ook al aangeeft.
Ik vind het allemaal niet eerlijk.
Maarja. 16 teams zijn wel wat erg veel als iedereen 4 keer tegen elkaar moet spelen!

Abe Brouwer
15 februari 2008, 08:43
Maarja. 16 teams zijn wel wat erg veel als iedereen 4 keer tegen elkaar moet spelen!
Precies, eigenlijk had de DEL niet moeten uitbreiden en het op 14 teams moeten houden. Maar gedane zaken nemen geen keer. Wellicht was het beter geweest om de 4 groepen regionaal in te delen. Stel dat Kassel promoveert dan zou je de volgende groepen hebben: (Tussen haakjes de situatie als Schwenningen promoveert.)
A: Berlijn, Hamburg, Hannover, Wolfsburg
B: Duisburg, Iserlohn, Kassel, Krefeld (Duisburg, Düsseldorf, Iserlohn, Krefeld)
C: Düsseldorf, Frankfurt, Keulen, Mannheim (Frankfurt, Keulen, Mannheim, Schwenningen)
D: Augsburg, Ingolstadt, Neurenberg, Straubing
De groepen A-C en B-D spelen onderling dan 2 keer tegen elkaar. Op die manier weet je zeker dat je al die mooie derby's 4 keer kunt spelen.

Ger Tellers
15 februari 2008, 21:17
Dit is mij te ingewikkeld.
Voornaamste is dat ik alle ploegen kan zien,zoals dit jaar.
Het enige goeie is dat er weer iemand kan degraderen.
Maar dan krijg je weer dat de ploegen die promoveren of die geld genoeg hebben voor de DEL.

Wendy Tellers
15 februari 2008, 21:25
Ik zie een vreemde naam bij Duisburg staan vanavond.
Lars Erik Spets.
Hij scoort vanavond wel meteen een puntje!

Wendy Tellers
15 februari 2008, 21:35
Ik zie een vreemde naam bij Duisburg staan vanavond.
Lars Erik Spets.
Hij scoort vanavond wel meteen een puntje!
Oeps. Heb ik dus gemist. Waarschijnlijk omdat we toen in Hamburg waren voor een paar dagen, daarna carnaval en de pauze voor de landen wedstrijden.
Spets is een 22 jarige aanvaller uit Trondheim die sinds 29 januari in Duisburg speelt.
Inmiddels is dit zijn vierde wedstrijd voor de Füchse.

Wendy Tellers
15 februari 2008, 22:25
Duisburg wint met 1-6 in en van Straubing!!!!

Raymond Tellers
16 februari 2008, 01:43
Krefeld gaat nu de belangrijkste twee weken in! Waarom? Het laatste weekend zijn Iserlohn en Mannheim de tegenstanders. Dat zijn in principe de hoogstgeklasseerden die Krefeld nog krijgt. Eerst komen de drie allerbelangrijkste wedstrijd. Hannover is nog niet zeker van zijn zaak en die komen zondag op bezoek. Hannover precies nu een hak zetten, zou gunstig zijn want drie ploegen uit de top vier moeten nog tegen Hannover! Loodzwaar programma voor Hannover dus! Daarna Hamburg. Ook hier een onderling belang en ook Hamburg krijgt de hele top nog over zich heen. Daarna Augsburg ... nog een rechtstreeks duel. De onderlinge duels lijken me het belangrijkste. Daarna wordt het paniek: Wolfsburg en Straubing. Aangezien Krefeld veel van de 'slechtere' teams verliest ... hou ik mijn hart vast. Dit zijn echter de vijf wedstrijden die de sleutel vormen. Het heft in eigen handen nemen, dan is het laatste weekend niet meer van belang. Ben echter bang voor Wolfsburg en Straubing :(

Bart op de Beeck
16 februari 2008, 11:02
Gisteren de topper keulen nurnberg gaan bekijken!! Schitterende wedstrijd gezien met ongelooflijke sfeer in het stadion en in overtime gewonnen door de haaien!

Abe Brouwer
16 februari 2008, 13:16
Rond de wedstrijd tussen Eisbären Berlin en Hannover Scorpions hielden Eisbären-fans een protest-actie tegen de verhuizing naar de O2-Arena volgend seizoen. Men is boos omdat er weinig staanplaatsen in de O2-Arena zouden zijn. Tevens is er geen fancafé voor de fans in de nieuwe arena.

Jack Mulders
16 februari 2008, 14:03
Krefeld gaat nu de belangrijkste twee weken in! Waarom? Het laatste weekend zijn Iserlohn en Mannheim de tegenstanders. Dat zijn in principe de hoogstgeklasseerden die Krefeld nog krijgt. Eerst komen de drie allerbelangrijkste wedstrijd. Hannover is nog niet zeker van zijn zaak en die komen zondag op bezoek. Hannover precies nu een hak zetten, zou gunstig zijn want drie ploegen uit de top vier moeten nog tegen Hannover! Loodzwaar programma voor Hannover dus! Daarna Hamburg. Ook hier een onderling belang en ook Hamburg krijgt de hele top nog over zich heen. Daarna Augsburg ... nog een rechtstreeks duel. De onderlinge duels lijken me het belangrijkste. Daarna wordt het paniek: Wolfsburg en Straubing. Aangezien Krefeld veel van de 'slechtere' teams verliest ... hou ik mijn hart vast. Dit zijn echter de vijf wedstrijden die de sleutel vormen. Het heft in eigen handen nemen, dan is het laatste weekend niet meer van belang. Ben echter bang voor Wolfsburg en Straubing :(

Inderdaad een spannend slot, zoals het eigenlijk ook hoort, vele teams die nog kans maken om iets te kunnen halen.

Deze thuiswedstrijden dient men minimaal 8 punten te behalen.

Oppassen voor de kleine teams is het al het hele seizoen voor Krefeld, daar is ook nog de meeste winst te behalen voor Krefeld. Tegen deze teams moet Krefeld het spel maken, wat hun niet zo ligt.Met een betere tegenstander kan men makkelijker ,vooral aanvallend meegaan.
Defensief is nog heel wat te verbeteren.

Jack Mulders
16 februari 2008, 14:09
Krefeld , zou trouwens de topscoorder van de Bundesliga hebben gecontracteerd.
Dit is de slowaak Martin Bartek, die bij Essen speelt en vroeger in Duisburg heeft gespeeld.
De 27 jarige aanvaller heeft 35 goals en 46 assist behaald dit seizoen op een lager nivo, datwel.

Vind zowieso dat Krefeld veel spelers uit een lagere divisie een kans geeft sinds enkele seizoenen.

Hier zullen nog veel spelers betaalbaar zijn voor de Pinguine.

Jeroen Pilon
16 februari 2008, 14:35
Gisteren de topper keulen nurnberg gaan bekijken!! Schitterende wedstrijd gezien met ongelooflijke sfeer in het stadion en in overtime gewonnen door de haaien!

De sfeer is er de laatste weken echt op vooruit gegaan... ik verheug me nu al op de play-off's.

Bart op de Beeck
16 februari 2008, 19:59
De sfeer is er de laatste weken echt op vooruit gegaan... ik verheug me nu al op de play-off's.

ik ook, ga zeker proberen om er met de play offs ook te zijn! 12.828 betalende toeschouwers gisteren, daar kunnen we in Belgie alleen maar van dromen!

eerste 30 minuten was Nurnber echt wel de beter ploeg en zeeeer gevaarlijk telkens men voor het doel kwam!! Welk systeem zij speelden was me niet echt duidelijk maar geregeld als zij uitbraken kwamen zij met een 2tal schitternde passes steed met 4( :!: ) man voor het doel! Zij liepen dan ook mooi 0 2 uit. Naarmate de wedstrijd vorderde kwamen de haaien beter in de wedstrijd en door 2 fantastishe goalen kwamen ze op gelijke hoogte! en met powerplay, welke ze schitterend uitgespeeld hebben, in de overtime maakten ze 3 2. Kortom mooie sfeervolle avond beleefd met hoog niveau ijshockey waarbij de ice tigers, in mijn ogen, technish/ tactish de sterkste ploeg waren maar de haaien verdiende de overwinning op karakter en inzet!

Jack Mulders
18 februari 2008, 11:20
De geruchten zijn definitief , Ryan Ramsay gaat voor 2 seizoenen naar Dusseldorf.
Was een nek aan nek race met de Frankfurt Lions.

Wendy Tellers
18 februari 2008, 13:26
De geruchten zijn definitief , Ryan Ramsay gaat voor 2 seizoenen naar Dusseldorf.
Zal de jongen dus niet meer aanmoedigen de rest van het seizoen!!!!!
Niet dat het nodig is, want de laatste paar wedstrijden liet hij toch al niet veel zien.
Alleen telkens wat irritant gedrag.
Zoals gisteren. Maloney heeft een conflict met iemand voor het doel en Ramsay begint een paar meter verderop maar weer gewoon te slaan .......
Ik heb het idee dat hij de laatste tijd vaak frustie is.

Raymond Tellers
18 februari 2008, 13:59

Dju, balen! Zag het in het forum staan. Was een bericht uit de Rheinische Post. Wel raar dat de DEG zelf nog niets melden. Maar goed, schijnbaar komt het ook in de volgende Eishockey News.

Raymond Tellers
18 februari 2008, 14:05

Zo'n spelers kennen dat. Die kennen de onderlinge verhoudingen tussen teams en fangroepen niet. Nee natuurlijk gebeurt er niets tussen de fans, maar dat betekent niet dat er tussen fangroepen geen ergernis of antipathie bestaat. Even ter zijde: iemand kan best een team niet leuk vinden, dat betekent niet dat er onderling geen leuke contacten zijn. In sommige gevallen heb je een bloedhekel aan een team, maar kan goed door een deur met een fan van dat team. Anyway: Voor veel KEV-Fans is dit gewoon verraad, maar voor Ramsay is dat niet zo. Die kent dat niet. Neemt dat schijnbaar ook niet over. En ze zijn hier om geld te verdienen.

Jack Mulders
18 februari 2008, 14:06
Dju, balen! Zag het in het forum staan. Was een bericht uit de Rheinische Post. Wel raar dat de DEG zelf nog niets melden. Maar goed, schijnbaar komt het ook in de volgende Eishockey News.

Het is balen, dat een club die het financieel beter heeft dan Krefeld,de spelers weghaald
bij een club die hem naar europa heeft gehaald.
Maar op ieder nivo gebeurt dat.
Krefeld moet zijn spelers weghalen die qua financieel nog 1 a 2 rangen daar onder zit, kijk maar eens hoe het Landsberg vergaan is dit seizoen.
Dit gebeurt helaas op alle nivo´s en is niet alleen in Duitsland aan de gang.

Jack Mulders
18 februari 2008, 14:10

Krefeld zit in een fase waar men juist alle steun kan gebruiken, Wendy.

Begrijp best dat dit teleurstellend kan zijn voor een fan, maar dit zal altijd blijven bestaan in het ijshockey.

Je kunt er op trots op zijn dat juist Krefeld met een beperkt budget en met goed scoutingswerk deze speler heeft kunnen ontdekken en binnen heeft gehaald.

Wendy Tellers
18 februari 2008, 18:11
Je kunt er op trots op zijn dat juist Krefeld met een beperkt budget en met goed scoutingswerk deze speler heeft kunnen ontdekken en binnen heeft gehaald.
Wat houdt Krefeld eraan over?
Niets. Nul komma nul!

Wendy Tellers
18 februari 2008, 18:17
Krefeld zit in een fase waar men juist alle steun kan gebruiken, Wendy..
Natuurlijk blijf ik Krefeld steunen! Dat is toch logisch!
Gisteren was de stemming weer iets minder.
Geen negatieve dingen, maar er werd ook niet zo hard gezongen en getrommeld als een paar weken geleden.
Maar achter het goaltje waren er toch weer een paar bij die de hele wedstrijd hebben geklapt en gezongen. En ja hoor, daar was ik dus ook bij. ::party::

Maar terugkomen op Ramsay.
Zoals je weet klap ik altijd bij de aankondiging van het team bij een aantal spelers zoals Ramsay, Vasiljevs en Pavlikovsky. Dat zou ik dus bijvoorbeeld nu niet meer doen voor Ramsay!
Zal de jongen echt niets van merken!
Maar buiten dat was het ook min of meer als grapje bedoeld omdat hij naar de Dussies gaat!

Jack Mulders
18 februari 2008, 18:33
Wat houdt Krefeld eraan over?
Niets. Nul komma nul!

Financieel houdt men niets over , dan had men hem een contract voor meerdere seizoenen moeten laten tekenen.

Misschien wel een goede naam aan de overkant van de ocean. Dat men Krefeld meer ziet als een springplank om hogerop te komen.

Meer ook niet dan denk ik...

Jack Mulders
18 februari 2008, 18:38
Natuurlijk blijf ik Krefeld steunen! Dat is toch logisch!
Gisteren was de stemming weer iets minder.
Geen negatieve dingen, maar er werd ook niet zo hard gezongen en getrommeld als een paar weken geleden.
Maar achter het goaltje waren er toch weer een paar bij die de hele wedstrijd hebben geklapt en gezongen. En ja hoor, daar was ik dus ook bij. ::party::

Maar terugkomen op Ramsay.
Zoals je weet klap ik altijd bij de aankondiging van het team bij een aantal spelers zoals Ramsay, Vasiljevs en Pavlikovsky. Dat zou ik dus bijvoorbeeld nu niet meer doen voor Ramsay!
Zal de jongen echt niets van merken!
Maar buiten dat was het ook min of meer als grapje bedoeld omdat hij naar de Dussies gaat!

Begrijp dat je Krefeld blijft steunen, dat hij nu juist naar een rivaal gaat zullen hem meer fans als je denkt kwalijk nemen, weet ik zeker.

Misschien klapt er de volgende keer vrijwel niemand meer voor , kan ook vast en zeker gebeuren, maar indien hij scoort klappen we misschien wel weer allemaal, haha.

Had inderdaad begrepen dat de stemming erg gezapig(KEV forum) was, eigelijk raar in dit stadium van de competitie waar nog veel te winnen en te verliezen is.

Wendy Tellers
18 februari 2008, 21:41
maar indien hij scoort klappen we misschien wel weer allemaal, haha.
Maar dat is dan ook in het belang van de club!!!! ::party::

Fintan Planting
21 februari 2008, 16:47
Jean-Luc Grand-Pierre volgend seizoen terug in Duisburg!

Wendy Tellers
21 februari 2008, 18:08
Jean-Luc Grand-Pierre volgend seizoen terug in Duisburg!
Yep, voor twee seizoenen heeft hij getekend.
In 2005/2006 was hij publiekslieveling bij Duisburg.
Het jaar erna speelde hij bij Dusseldorf en dit seizoen speelde hij in de AHL.

Ik heb het idee dat Duisburg serieus aan een sterker team aan het werken is voor het komende seizoen. En niet meer alleen onbekende namen die zich nog in de DEL moeten bewijzen.

Ben eens benieuwd hoe de eerste ontmoeting tussen Alinc en Grand Pierre zal verlopen!!!!

Ger Tellers
21 februari 2008, 18:10
Dat zullen ze in Duisburg wel mooi vinden.
Maar voor veel aanvallers is het niet zo leuk,met zijn harde checks.

Wendy Tellers
21 februari 2008, 18:12
Dat zullen ze in Duisburg wel mooi vinden.
Maar voor veel aanvallers is het niet zo leuk,met zijn harde checks.
Zoals ik vorig seizoen al vele malen heb aangegeven:
Jean Luc Grand Pierre is een leuke speler om in je team te hebben, maar als tegenstander moet je hem niet hebben.
Hij speelt hard en fysiek ijshockey.

Bart op de Beeck
22 februari 2008, 08:24
Zoals ik vorig seizoen al vele malen heb aangegeven:
Jean Luc Grand Pierre is een leuke speler om in je team te hebben, maar als tegenstander moet je hem niet hebben.
Hij speelt hard en fysiek ijshockey.
I love it :)

Wendy Tellers
22 februari 2008, 08:46
I love it :)
Heb je toevallig Grand Pierre al eens zien spelen?
Als je van hard en fysiek ijshockey houdt dan is het een geweldige speler.
Niet voor niets een publiekslieveling.
Maar als het dan fout gaat gaat het meteen goed fout.
Daar kan Jan Alinc over mee praten. Hij is door een check van JL GP lange tijd geblesseerd geweest.
Zelfs in het begin van dit seizoen was hij nog niet helemaal hersteld.

Jeroen Pilon
22 februari 2008, 14:11
Spelers als Grand-Pierre zijn fantastisch om voor je eigen club te zien spelen. Ik was zelf altijd erg gecharmeerd van Hicks en Marshall; gehaat bij de tegenstanders maar publieslievelingen bij het eigen publiek.

Jack Mulders
22 februari 2008, 21:53
Donkere wolken drijven boven de stad Krefeld, na het zielloze verlies van gisteren tegen Hamburg in eigen stadion , weten alle concurrenten punten te pakken.
De fans zijn ziedend op de spelers en coach en dreigen met akties omdat men de inzet van de laatste wedstrijden ver onder de maat vinden. Zeker nu men in de belangrijke fase zit, laat het merendeel van spelersgroep het afweten.
Krefeld heeft veruit de slechtste powerplay van de DEL, waar men ook al 13 goals tegen kreeg dit seizoen.

Abe Brouwer
23 februari 2008, 17:44
Nürnberg Ice Tigers, Eisbären Berlin en Kölner Haie als eersten zeker van de playoffs. De Kölner Haie hebben trouwens nog nooit de playoffs gemist sinds de oprichting van de DEL in 1994.

Jack Mulders
23 februari 2008, 18:47
Volgende week spelen de Eisbaren uit Berlijn om 14.30 uur in Duisburg tegen de Fuchse, een bus vol Berlijnse supporters willen daarna de Pinguine aanmoedigen tegen Straubing om 18.30.

Morgen komen een aantal fans uit Nottingham naar Krefeld toe om de wedstrijd te bezichtigen.
Ben benieuwd naar de reacties van de fans van Krefeld , op het forum staan er dingen bij om de gehele eerste periode te missen , ook was men bezig met een groot spandoek, Bijv aanmoedigen moet men verdienen etc.

Abe Brouwer
24 februari 2008, 23:32
Frankfurt Lions is het 4e team dat zeker is van playoffs.

Jeroen Pilon
25 februari 2008, 08:34
Zoals het er nu uitziet wordt het voor Keulen best een leuke kwartfinale... de Iserlohn Roosters en titelverdediger Adler Mannheim lijken de voornaamste kanditaten om de tegenstander te worden. :)

Abe Brouwer
1 maart 2008, 10:27
Met nog 3 speeldagen te gaan is Nürnberg Ice Tigers vrijwel zeker regulier kampioen. Wat een plek in de nieuwe Champions League oplevert. Eisbären Berlin en Kölner Haie waren al zeker van playoffs en hebben samen met Nürnberg ook thuisrecht in de kwartfinale. Frankfurt Lions en Adler Mannheim zijn ook zeker van directe playoffs. De 5e directe playoff-plek lijkt naar Iserlohn Roosters te gaan, al heeft Hannover Scorpions ook nog een kans. Ingolstadt, Düsseldorf, Krefeld en Hamburg lijken het te moeten uitvechten voor de 3 overige preplayoff-plekken. Verder zal Duisburg definitief laatste worden dit seizoen.

Paul van Heertum
2 maart 2008, 03:25
Tot wanneer duren de play-offs ongeveer?

Abe Brouwer
2 maart 2008, 09:58
Tot wanneer duren de play-offs ongeveer?

Pre-playoffs: 11/12 maart, 14 maart en 16 maart (best of 3)
Kwartfinale: 18 maart, 20 maart, 22 maart, 24 maart, 26 maart, 28 maart en 30 maart (best of 7)
Halve finale: 1 april, 3/4 april, 6 april, 8 april en 10 april (best of 5)
Finale: 13 april, 15/16 april, 18 april, 20 april en 22 april (best of 5)

Paul van Heertum
2 maart 2008, 13:58
Dank je, ik kan dus eventueel naar de halve en finale.

Abe Brouwer
2 maart 2008, 14:45
Voor mij zijn alleen 16 en 30 maart mogelijke data om te gaan.

Abe Brouwer
3 maart 2008, 18:51
Michael Wolf van Iserlohn Roosters is door het blad Eishockey News gekozen tot speler van het jaar van de DEL.

Fintan Planting
3 maart 2008, 19:26
Michael Wolf van Iserlohn Roosters is door het blad Eishockey News gekozen tot speler van het jaar van de DEL.
Geen onterechte keuze lijkt me. Hij is toch wel de absolute scoringsensatie van dit jaar.

Jeroen Pilon
3 maart 2008, 23:12
Zeker weten, Wolf is echt een topper. Ik blijf het knap vinden van Iserlohn dat ze hem hebben weten te behouden!

Ger Tellers
4 maart 2008, 15:07
Hock is terecht als beste speler gekozen.
Ik heb hem dit jaar 3x zien spelen en kon me goed bevallen.
Ik hoop ook dat ze de beste jeugdspeler kiezen.
Dat moet dan ongetwijfeld Patrick Hager worden.
Zeer groot talent dat nu al constant in de tweede lijn meespeeld.

Fintan Planting
4 maart 2008, 15:24
Felix Schütz is gekozen tot Rookie van het Jaar.

Ger Tellers
4 maart 2008, 20:23
Het jeugdig talent Philip Riefers van Krefeld krijgt een contract van 3jaar.
Hij komt uit eigen jeugd en werd topscorer in de DNL met 40goals en 28 assist uit 36 wedstrijden,dus 68 punten.
Het Talent van de Haie Flaake had in totaal 74 punten.
Krefeld gaat volgend seisoen samenwerken met Landshut en het is mogelijk dat Riefers er 1jaar gaat spelen om ervaring op te doen.

Ger Tellers
4 maart 2008, 20:25
Sorry Riefers maakte de meeste goals in DNL dus 40.

Wendy Tellers
5 maart 2008, 21:31
Net eens de tabel en het komende (laatste) speelweekend in de DEL bekeken.
Pffffff, zoals het er nu naar uitziet wordt het spannend.
Waarschijnlijk valt pas zondag de beslissing wie van de vijf teams afvallen voor de pré play offs.
Het gaat tussen Hannover, Dusseldorf, Ingolstadt, Krefeld en Hamburg.

Wendy Tellers
5 maart 2008, 21:36
Theoretisch gezien kan Hannover zich ook nog direct plaatsen voor de play offs.
Dus die hebben nog alle mogelijkheden.
Directe plaatsing voor de play offs, plaatsen voor de pré play offs of helemaal afvallen voor de play offs.

Indien Hannover zich direct plaats zullen Mannheim of Iserlohn in de pré play offs terecht komen. Maar deze twee teams kunnen niet meer geheel buiten de (pré) play offs terecht komen.

Indien Krefeld zich plaatst en ze tegen Iserlohn of Dusseldorf moeten spelen zullen het druk bezochte wedstrijden gaan worden.
Maar goed dat we een seizoenskaart hebben!!! :)

Jack Mulders
5 maart 2008, 21:41
Geen onterechte keuze lijkt me. Hij is toch wel de absolute scoringsensatie van dit jaar.

Wat opvallend is dat er eindelijk sinds 15 jaren een Duitser deze competitie heeft gewonnen.

Patrick Hager is uiteindelijk 2de geworden in het klassement, dus ver zat Ger er in elk geval niet naast.

Jack Mulders
5 maart 2008, 21:43
Net eens de tabel en het komende (laatste) speelweekend in de DEL bekeken.
Pffffff, zoals het er nu naar uitziet wordt het spannend.
Waarschijnlijk valt pas zondag de beslissing wie van de vijf teams afvallen voor de pré play offs.
Het gaat tussen Hannover, Dusseldorf, Ingolstadt, Krefeld en Hamburg.

Hamburg staat helaas voor Krefeld met 1-2 voor aan het eind van de derde periode.
Nu moet Krefeld perse 4 punten behalen om niet van Ingolstadt afhankelijk te zijn.

Jammer dat Mannheim zo ver is....

Wendy Tellers
5 maart 2008, 21:51
Hannover kan zich nu dus al niet meer direct plaatsen voor de play offs.

De strijd voor de pré play offs gaat nu dus nog maar tussen Hannover, Dusseldorf, Ingolstad, Krefeld en Hamburg.
Na de overwinning van Hamburg vanavond staat Krefeld 11de.
Ze moeten dus sowieso zelf punten pakken dit weekend want anders is het afgelopen en einde seizoen na zondag voor Krefeld!!!! Snik snik snik.
En als ze dan al punten pakken zijn ze ook nog afhankelijk van wat de rest doet.

Als je ziet hoe ze in december en januari speelden!!!
Wat hebben we mooie wedstrijden gezien zowel in Krefeld als de uitwedstrijden in Hamburg, Berlijn en Duisburg!
En dan nu niet de pré play offs halen .......................

Jack Mulders
5 maart 2008, 21:55
Wat opvallend is dat er eindelijk sinds 15 jaren een Duitser deze competitie heeft gewonnen.

Patrick Hager is uiteindelijk 2de geworden in het klassement, dus ver zat Ger er in elk geval niet naast.

Wat ook nog vermeldingswaardig is dat Eishockeynews, Jan Alinc de waardevolste speler van Krefeld zou zijn, ben het eigenlijk daar niet mee eens.
Zijn zat andere spelers die hier een vermelding van zou moeten krijgen.

Fintan Planting
6 maart 2008, 20:41
Dustin Vanballegooie en Lars Erik-Spets zijn met onmiddelijke ingang ontslagen bij Duisburg. Beiden hadden een doorlopend contract voor komend seizoen, maar GM Ralph Pape hekelt de instelling bij zijn groep de laatste weken. 'Ik had graag meer mensen ontslagen, maar ik heb ook nog spelers nodig om wedstrijden te spelen.' Volgens Pape leken de inspanningen van afgelopen weekend op werkweigering.

http://www.hockeyweb.de/artikel.php?a=35055

Abe Brouwer
6 maart 2008, 20:42
Duisburg heeft Dustin Van Ballegooie en Lars-Erik Spets per direct ontslagen. Beide spelers wordt een verkeerde instelling verweten. Het contract met Justin Cox wordt daarentegen verlengd terwijl de club voor het nieuwe seizoen een nieuwe goalie zoekt.

Wendy Tellers
6 maart 2008, 22:14
Knap dat ze Justin Cox nog een jaar hebben kunnen behouden.
Ik had gedacht dat die wel door een of ander team weggeplukt zou worden.
Ik ben eens benieuwd waar Courchaine naar toe gaat.

Een nieuwe goalie?
Ze hebben twee redelijke goalies. Rohde en Lang.
Geen toppers, maar ik vind ze beter dan Pavoni en Marsters.

Raymond Tellers
6 maart 2008, 23:17
Courchaine zou naar Düsseldorf gaan. Dat stond op de site van Eishockey News, maar dit is nog niet bevestigd.

Lang schijnt de laatste weken niet zo sterk te zijn.

Ger Tellers
7 maart 2008, 10:38
Justin Cox is teminste een speler die wel karakter heeft,ook al is het Wendy niet haar favoriete speler.
v Ballegooie kan beter gaan doen wat zijn naam is.

Andy Clifton
7 maart 2008, 10:38
Lang schijnt de laatste weken niet zo sterk te zijn.

Ik vond hem Zondag in Duisburg tegen Berlijn rond uit slecht. er waren trouwens sowieson niet veel mensen die een behoorlijk nivo haalde zondag in duisburg.Het feit dat Jeff Paul 1 van de betere was zegt ook wel iets over de instelling van de rest.

Verder vond ik zondag de keeper van Krefeld zeker niet slecht echter staat hij nog heel onwennig in de goal en lijkt hij soms even in te dutten.Alsof hij dan ineens thuis bij de vrouw moet zijn.

Wendy Tellers
7 maart 2008, 13:53
Justin Cox is teminste een speler die wel karakter heeft,ook al is het Wendy niet haar favoriete speler.
Tis een goede speler, maar hij mekkert mij te veel tegen de scheids.

Roland Kiontke
9 maart 2008, 13:32
Vanmiddag om 14:30 uur DEG - KEC .
Ik heb deze derby de laatste 20 jaar niet een keer gemist .
Vandaag zal het echter de eerste keer zijn .............griep houd me al 5 dagen in zijn dwang .
nou ja , you win some , you loose some .
bah.....

Abe Brouwer
9 maart 2008, 13:34
Vervelend, Roland. Maar DEG zit in de preplayoffs met mogelijke thuiswedstrijden op dinsdag en zondag.

Jeroen Pilon
9 maart 2008, 14:46
Zoals het er nu uitziet mis je helemaal niks Roland.

Raymond Tellers
9 maart 2008, 14:57
Verder vond ik zondag de keeper van Krefeld zeker niet slecht echter staat hij nog heel onwennig in de goal en lijkt hij soms even in te dutten.Alsof hij dan ineens thuis bij de vrouw moet zijn.

Klopt. Lijkt inderdaad vaak slapend in zijn doel te staan. Vrijdag in Iserlohn hield hij er ook veel uit, maar zo goed als alles met een rebound!

Roland Kiontke
9 maart 2008, 19:28
Zoals het er nu uitziet mis je helemaal niks Roland.

Thank god for the flu , zal ik maar zeggen .
Nu weet ik niet of het tenminste een goede wedstrijd van 2 teams was of dat mijn Metro gurken zich niet geweerd hebben .
::catfight::

En laat ze tegen Hannover ook maar aan het kortste eind trekken .
10 wedstrijden voor het eind beginnen ze te spelen om dan nog in de pre- playoffs te komen ::loony::.
De mensen betalen voor het hele seizoen , maar dat intresseert ze schijnbaar niet meer .

Jeroen congrats met de overwinning :wink:

Jordy Rutten
9 maart 2008, 20:04
Laat ik deze vraag maar hier stellen, is vooral gericht aan de fans van het Duitse ijshockey (die van KEC in het bijzonder).

In het begin van deze video zie ik een mascotte (ik dacht van Köln???) het ijs op komen. Wij ontvangen onze mascotte altijd met een luid applaus. Ligt het aan mij of is het een vreemd Kölns gebruik om hun mascotte op een fluitconcert te trakteren:
306FxJj9ieY

Waarom doen de Haie-Fans dit?

Jeroen Pilon
9 maart 2008, 20:08
Laat ik deze vraag maar hier stellen, is vooral gericht aan de fans van het Duitse ijshockey (die van KEC in het bijzonder).

In het begin van deze video zie ik een mascotte (ik dacht van Köln???) het ijs op komen. Wij ontvangen onze mascotte altijd met een luid applaus. Ligt het aan mij of is het een vreemd Kölns gebruik om hun mascotte op een fluitconcert te trakteren:
306FxJj9ieY

Waarom doen de Haie-Fans dit?

De speaker leest uitgerekend op dat moment de opstelling van Düsseldorf voor.. dat wordt doorgaans met een fluitconcert beantwoord haha ;)

Jordy Rutten
9 maart 2008, 20:12
De speaker leest uitgerekend op dat moment de opstelling van Düsseldorf voor.. dat wordt doorgaans met een fluitconcert beantwoord haha ;)

Mooi, dat ook weer opgelost. Ik vond het al vreemd, mooi dat dat ook weer opgehelderd is.

Dank je.;)

Raymond Tellers
9 maart 2008, 22:14
Vanmiddag om 14:30 uur DEG - KEC .
Ik heb deze derby de laatste 20 jaar niet een keer gemist .
Vandaag zal het echter de eerste keer zijn .............griep houd me al 5 dagen in zijn dwang .
nou ja , you win some , you loose some .
bah.....

Beterschap. Je kan in elk geval naar de pre play offs en wellicht play offs. Daar wil ik na een week of 7 zeven sukkelen best nog een week of drie eraan plakken als ik dat kon zeggen.

Ger Tellers
10 maart 2008, 09:23
Beterschap Roland en succes met de DEG.