View Full Version : Officiële DEL thread 2007-08 - deel 4
Roland Kiontke
10 maart 2008, 12:23
Raymond en Ger bedank voor jullie antwoord .
En dat KEV het niet gered heeft is natuurlijk zeer teleurstellend voor jullie .
Maar elk jaar weer heb je winnaars en verliezers en elk jaar weer beginnen we weer bij nul .
Dus is KEV volgend seizoen weer in de running om het beter te doen .
Trouwens over het hele seizoen gezien ben ik ook een verliezer , man wat was het vaak niet om aan te zien .
Dat ze nu negende worden betekend eigenlijk uitschakeling , maar ja de DEL maakt er weer een aparte competitie van .
Ik heb nog minstens één thuiswedstrijd en wat er daarna gebeurd ???
Dus Tellers ik voel jullie pijn , maar die gaat wel weer voorbij als we volgend seizoen weer in onze stadions staan , we zien ons daar .
Hockey Rules
Jeroen Pilon
10 maart 2008, 12:56
Beter kan ik het niet verwoorden. Voor een 'eenzame' Haiefan is het seizoen gelukkig nog niet voorbij maar ik leef mee met de trouwe KEV en DEG fans die op dit forum actief zijn. Ik kan mijn club jammergenoeg lang zo vaak niet zien als de meeste anderen hier en wat dat betreft heb ik naast een heel klein beetje 'jaloezie' (niet negatief bedoeld hoor) veel waardering voor jullie!
Ik hoop overigens dat Düsseldorf zich nog weet te plaatsen... het klinkt gek maar op een of andere manier geef ik ze tegen Berlijn bijvoorbeeld nog wel een klein kansje.
Vraagje voor de KEV fans: Zijn jullie tijdens de playoffs ook nog voor een specifieke club of bijvoorbeeld voor de underdog(s) ?
Ger Tellers
10 maart 2008, 19:04
Net als vorig jaar Jeroen de geheim tip Neurenberg,maar de Eisbären mogen er ook best wezen.
Verder hoop ik op een stunt van Iserlohn.
Ik wens je veel succes en plezier met de Haien.
En Roland mit das altbier.
Die macht am Rhein sind wir,und das bleibt immer so.
Wendy Tellers
10 maart 2008, 19:44
Roland en Jeroen: veel plezier en succes in de (pré) play offs.
Helaas is het seizoen over in Krefeld.
Wendy Tellers
10 maart 2008, 19:49
Vraagje voor de KEV fans: Zijn jullie tijdens de playoffs ook nog voor een specifieke club of bijvoorbeeld voor de underdog(s) ?
Om eerlijk te zijn heb ik zo wel mijn favoriete teams in de DEL. Oftewel dat ik bepaalde teams graag zie spelen.
Natuurlijk staan helemaal bovenaan Krefeld en Duisburg.
Daaronder komen Berlijn en Hamburg.
Daarna kwamen voorheen teams zoals Nurnberg, Mannheim etc.
Maar inmiddels maakt het me niet meer zo heel veel uit welke tegenstander er is.
Inmiddels zie ik alle teams wel graag regelmatig spelen.
Maar een echte voorkeur voor de titel Deutsche Meister heb ik niet.
Jeroen Pilon
10 maart 2008, 19:55
Bedankt allemaal! Ik heb er wel een goed gevoel over... Keulen heeft dit seizoen een sterk team en bovendien hebben we nog een appeltje te schillen met Mannheim. Aangezien de Haie dit seizoen nog niet hebben verloren met ondergetekende in het publiek zullen we hopelijk minstens 2 wedstrijden winnen ;-)
Raymond Tellers
10 maart 2008, 20:08
Ik heb Frankfurt altijd graag gezien totdat het akkefietje dat ze niet hoefde te degraderen vanwege Schwenningen en vervolgens prompt het seizoen erop kampioen werden. Dat gaf een enorme knak. Daar kwam nog eens bij dat Ian Gordon nog voor de play-downs tussen Frankfurt en Schwenningen al voor Frankfurt getekend had terwijl hij in Schwenningen speelde. Nou goed, ik ben wel gevoelig voor ex-Wild-Wings, dus is Gordon wel mijn favoriete goalie gebleven. En ik ben natuurlijk Dück-Fan. Dus ben ik niet zo zeer voor een bepaald team, maar bepaalde spelers waarvoor ik hoop dat ze het goed doen. Gordon (Frankfurt katjes) en Dück (Iserlohn kippetjes) dus.
Jack Mulders
10 maart 2008, 20:32
In Krefeld zou de bom gebarsten zijn , direct na de uitschakeling hebben Daniel Kunce en Jan Alinc de Pinguine laten weten dat ze ondanks een doorlopende contract absoluut weg willen bij Krefeld.
Vooral het commentaar van Kunce deed me pijn, hij heeft totaal geen plezier meer in Krefeld te spelen , ook de verwijten naar de coach zijn erg hard. Hij is erg hard in de kritiek naar Ehrenberger
Waarom Alinc weg wilt , heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Overigens zou Duisburg de 2 over willen nemen. (heeft misschien iets te maken met de manager Fritsmeier)
Jack Mulders
10 maart 2008, 20:33
Overigens ook van mijn kant , veel plezier gewenst aan de Ronald en Jeroen en de rest van de DEL gangers (zoals Wil Zwarthoed etc) in het verdere verloop van de play offs.
Paul van Heertum
10 maart 2008, 20:40
De coach kun je dan toch ook gewoon wegsturen?
Jack Mulders
10 maart 2008, 20:49
Ik weet het niet, mij heeft ie dit seizoen niet kunnen bekoren, om eerlijk te zijn.
Mijn kritiek hebben jullie in een andere posting mogen lezen.
Vooral de oudere en gevestigde spelers zouden moeite met de coach hebben.
Er moet iets gebeurt zijn , wat nog niet naar buiten is gekomen.
Dat dit is gebeurt doet me echt pijn aangezien Krefeld voor volgend jaar als degradatiekandidaat wordt gezien door vele fans die op het forum schrijven.
Toch iets positiefs?? ja, met het vertrek van Seli , Kunce en Alinc, kan Krefeld wel een verjongingskuur starten , tevens zijn dit behoorlijke dure spelers voor een klein clubje.
Jeroen Pilon
10 maart 2008, 21:05
Ze zijn misschien oud en duur maar tegelijkertijd zeker niet de minste! Walgelijk om dit soort berichten een dag na een uitschakeling tegen te komen. Komt er voor de Krefeldfans geen Saisonabschlussfeier?
Jack Mulders
10 maart 2008, 21:07
Er is een afsuitingsfeest gepland , weet alleen de exacte datum niet.
Zeker niet de minste spelers ,Jeroen.
Het is een keus van de spelers zelf, ook ik vind de vreemd om dit nog 24 uur na het gebeuren in de Duitse krant te kunnen lezen.
Jack Mulders
10 maart 2008, 21:16
Ook leuk nieuws vanuit Duisburg, gisteren moeten de fans van Duisburg en Wolfsburg elkaar hebben aangemoedigd. De fans van Duisburg zongen EHC en andersom werd EVD geroepen.
Ook heeft men een vechtpartij ludiek en grappig op het ijs vertoond, vooral Christain Hommel , kreeg hierbij veel lacherige gezichten om zich heen.
Dit was tevens het afscheidsduel van torsten Kienass bij Duisburg.
Wendy Tellers
10 maart 2008, 21:19
Komt echt wel hard aan voor een trouwe fan.
En dat vlak na de uitschakeling .......
Ger Tellers
11 maart 2008, 15:49
Wedstrijden die Premiere uitzend DatumUhrzeitHeimmannschaftGastmannschaft12. März 200819.20 UhrHamburg FreezersERC Ingolstadt14. März 200819.20 UhrDEG Metro StarsHannover Scorpions16. März 2008 *14.20 Uhr 18. März 200819.20 UhrViertelfinale - Spiel 1 20. März 200819.20 UhrViertelfinale - Spiel 2 22. März 200817.20 UhrViertelfinale - Spiel 3 24. März 200814.20 UhrViertelfinale - Spiel 4 26. März 2008 *19.20 UhrViertelfinale - Spiel 5 28. März 2008 *19.20 UhrViertelfinale - Spiel 6 30. März 2008 *14.20 UhrViertelfinale - Spiel 7 01. April 200819.20 UhrHalbfinale - Spiel 1/1 01. April 200819.20 UhrHalbfinale - Spiel 1/2 03. April 200819.20 UhrHalbfinale - Spiel 2/1(bei Heimrecht Kölner Haie)04. April 200819.20 UhrHalbfinale - Spiel 2/2 06. April 200814.20 UhrHalbfinale - Spiel 3/1 06. April 200818.20 UhrHalbfinale - Spiel 3/2 * falls notwendig
Jeroen Pilon
12 maart 2008, 21:35
Nu live op SopCast de wedstrijd Hamburg-Ingolstadt. Spannend!!!
Edit: En het is ook al afgelopen... de komende weken maar even niet meer werken op dinsdagavond. Ingolstadt wint in Hamburg met 3-5.
Jammer dat ze p2p-uitzendingen zo laat aankondigen! Prima beeld overigens :)
Ger Tellers
12 maart 2008, 21:44
Geweldig Jeroen, mooie wedstrijd.
En Vrijdag mooi naar de Dussies kijken.
Nogmaals bedankt Jeroen.
Raymond heeft me alles geregeld.
Jeroen Pilon
12 maart 2008, 21:45
Goed om te horen! Dit is echt een stuk leuker dan een liveticker of Beierse webradio ;-)
Jeroen Pilon
13 maart 2008, 13:12
Het schema is inmiddels iets uitgebreid... op 18 maart beginnen we met een knaller!
14 Maart - 19:15 - DEG Metro Stars vs Hannover Scorpions
16 Maart - 14.15 - Preplayoff wedstrijd
18 Maart - 19.15 - Kölner Haie vs Adler Mannheim
20 Maart - 19.15 - Iserlohn Roosters - Frankfurt Lions
22 Maart - 17.15 - Sinupret Ice Tigers - Preplayoff winnaar
Ger Tellers
13 maart 2008, 15:18
Bij mij zijn alle wedstrijden knallers Jeroen.:):)
Abe Brouwer
14 maart 2008, 22:44
De promotie/degradatie-regeling tussen DEL en 2e bundesliga gaat dan toch niet door. De ESBG (2e bundesliga/oberliga) gaat niet akkoord met een beslissingswedstrijd tussen de kampioen van de 2e bundesliga en de nummer laatst van de DEL.
Ger Tellers
15 maart 2008, 20:20
Ik had het al gezien,vind dit geen goede zaak.
Waarschijnlijk komt Kassel erbij en dan kunnen de andere ploegen zich geen ambities meer maken om hogerop te komen,of er moet een ploeg pleiten gaan.
Wendy Tellers
16 maart 2008, 20:21
De promotie/degradatie-regeling tussen DEL en 2e bundesliga gaat dan toch niet door. De ESBG (2e bundesliga/oberliga) gaat niet akkoord met een beslissingswedstrijd tussen de kampioen van de 2e bundesliga en de nummer laatst van de DEL.
Je bedoelt voor het volgend seizoen?
Dat is dan lekker voor de minder "rijke" teams.
Neem bijvoorbeeld maar Duisburg. Ze hebben al een aantal goede spelers van het afgelopen seizoen vastgelegd.
En ze zijn ook bezig met een aantal andere redelijke DEL spelers.
Ik neem aan dat ze dat onder andere doen omdat ze buiten de degradatie plaatsen willen blijven.
Maar wat wil de 2e liga dan?
Gewoon zoals voorheen?
Dat de kampioen in de 2e liga promoveert en de twee slechtste teams uit de DEL strijden in de play downs?
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen van de ESBG.
Van de andere kant weet je dan meteen of je in de DEL eventueel mee kan komen met het huidige team.
Raymond Tellers
16 maart 2008, 21:36
Volgens mij was het de laatste jaren steeds zo dat de laatste twee uit de DEL een serie speelde en de verliezer nog eens tegen de kampioen. Alleen door Wolfsburg en Schwenningen is dat twee keer niet gedaan omdat beide gewoon terug moesten.
Gewoon de laatste degraderen en de kampioen promoveren. Dat is het beste.
Jack Mulders
18 maart 2008, 09:24
In Krefeld , zou coach Jiri Ehrenberger op de schop staan, aangezien er veel dingen naar buiten zijn gebracht na het seizoen.Men zou hem het liefste als sport directeur willen zien.
Peter Draisasaitl, zou de eerste kandidaat zijn om hem op te volgen.
Diezelfde Coach heeft vorig jaar in Duisburg gecoacht, deze zou bekend staan om zijn harde functioneren als coach zijnde.
Daarnaast is ie betaalbaar voor Krefeld
Jack Mulders
26 maart 2008, 19:32
Krefeld heeft vandaag een nieuwe verdediger aangetrokken, Jim Fahey heeft een contract getekend voor 2 seizoenen, deze ex NHl speler (Sharks en Devils) is geboren in Boston.
Daarnaast heeft coach Jiri Ehrenberger ,definitief een nieuwe functie binnen de club en gaat men op zoek naar een andere coach die Duits zou spreken en de jeugd een kans bij het eerste team gaat geven.
Martin Bartek de topscoorder van de 2de liga zou in deze liga blijven en dus niet voor Krefeld uitkomen.
Ook ex pinguine kampioen, Christopher Brander zal niet terugkeren aangezien deze terug gaat naar Oostenrijk om persoonlijke redenen , die de doorslag gaf.
Jeroen Pilon
26 maart 2008, 22:09
KNIP - bericht verplaatst naar playoff topic
Jack Mulders
27 maart 2008, 18:43
Duisburg heeft de fin Ilpo Kauhanen als nieuwe goalie gecontracteerd. De reservegoalie van Adler Mannheim heeft voor 2 jaar getekend.
Daarnaast zou Christian Rohde bezig zijn om zijn contract te beeindigen bij de Fuchse en staat deze voor een overgang naar Ravensburg.
Jack Mulders
7 april 2008, 20:51
Wellicht oud nieuws, maar was dit vergeten te vermelden vorige week.
Krefeld heeft wederom een nieuwe verdediger gepresenteerd voor volgens seizoen.
Namelijk,Chris Heid, die uit de 2de bundesliga vanuit Regensburg komt.
Hij geld als Duitse-Canadees en is de opvolger van Martinovic bij Krefeld.
Wellicht dat binnen zienbare tijd de coach bekend wordt gemaakt, verwacht geen grote naam in ieder geval.
Fintan Planting
10 april 2008, 16:55
Igor Pavlov is de nieuwe coach van Krefeld Pinguine:
http://krefeld-pinguine.de/_cms/index.php?option=com_content&task=view&id=953
Abe Brouwer
10 april 2008, 17:22
Igor Pavlov is de nieuwe coach van Krefeld Pinguine:
http://krefeld-pinguine.de/_cms/index.php?option=com_content&task=view&id=953
Ooit assistent onder Peter Draisatl bij Revier Löwen. Staat bekend als een discipline-fanaat.
Jack Mulders
22 april 2008, 22:12
Vandaag heeft de 10de speler uit Krefeld een contract ergens anders getekend , Sasa Martinovic heeft in Ingolstadt getekend.
Verder staan ook Kunce en Alinc op de nominatie om te vertrekken, wat het aantal vertrokken spelers op 12 uit zal komen in Krefeld.
Een erg grote opruiming in ieder geval.
Joep Meijsen
24 april 2008, 11:42
Een leuk verhaal met de nieuwe coach van Düsseldorf, die gisteren voor het eerst met de pers sprak, inclusief dit mooie citaat.
„Haben Sie mal Schweizer Eishockey gesehen? Wenn ich dort so defensiv spielen lasse, wie es in der DEL üblich ist, überlebe ich keine Woche.“
http://www.rp-online.de/public/article/duesseldorf-stadt/559816/Kreis-will-offensive-Metro-Stars.html
Joep Meijsen
25 april 2008, 09:15
Augsburg Panters gaan aan de slag met een compleet Duits goalie-trio. De 23-jarige Dennis Endras stond al onder contract, maar speelde de afgelopen twee jaar voor Landsberg en Ravensburg in de Tweede Bundesliga en de 28-jarige Leonhard Wild komt over van EHC München. De doelman van de Duitse U18, Andreas Tanzer wordt de nummer drie, terwijl 'Peppi' Heiss de nieuwe goalietrainer is.
Vorig seizoen was Patrick DesRochers de doelman van Augsburg. Interessante move van de Panters.
Fintan Planting
25 april 2008, 16:17
Krefeld ontkent geruchten dat de club in faillissementsproblemen zou zitten. Volgens hen gaat het om een zaak van een privépersoon, waar de club volledig buiten staat.
http://krefeld-pinguine.de/_cms/index.php?option=com_content&task=view&id=956
Paul van Heertum
25 april 2008, 17:18
Echt lekker zal het toch wel niet gaan als het halve team ergens anders een contract tekent
Wendy Tellers
25 april 2008, 19:16
Paul, ga je wel eens in de DEL wedstrijden kijken?
Wendy Tellers
25 april 2008, 19:20
Gewoon de laatste degraderen en de kampioen promoveren. Dat is het beste.
Zo is het volgens mij ook gegaan bij de laatste degradatie.
Toen heeft Kassel tegen Duisburg de play downs gespeeld.
Kassel heeft verloren en is toen meteen gedegradeerd. Ze hebben toen niet meer tegen de kampioen in de 2e liga gespeeld.
Wendy Tellers
25 april 2008, 19:25
Daarnaast zou Christian Rohde bezig zijn om zijn contract te beeindigen bij de Fuchse en staat deze voor een overgang naar Ravensburg.
Persoonlijk vind ik Rohde toch echt wel DEL waardig! Dus ik vind het een opvallende move.
Wendy Tellers
25 april 2008, 19:34
Vandaag heeft de 10de speler uit Krefeld een contract ergens anders getekend , Sasa Martinovic heeft in Ingolstadt getekend.
Verder staan ook Kunce en Alinc op de nominatie om te vertrekken, wat het aantal vertrokken spelers op 12 uit zal komen in Krefeld.
Een erg grote opruiming in ieder geval.
Martinovic was geen opvallende speler. Zowel in positieve als negatieve zin niet.
Hij had wel als voordeel dat hij zowel in de verdediging als in de aanval inzetbaar was.
Alinc vind ik wel jammer. Alhoewel hij soms te veel alleen wilde doen als het niet naar zijn wens liep had hij mooie uitbraken of had mooie solo acties.
Kunce ..... tja. Zag hem altijd graag spelen. Maar de laatste maanden stond hij tijdens de powerplays alleen maar voor het doel waardoor er vaak een SH doelpunt van tegenstander viel. Dus ..... of het zo erg is dat hij weggaat?????
Laat maar een beetje opruiming komen. We zijn wel toe aan wat verfrissing!
De coach vond ik afgelopen jaar niets. Kwaliteiten waren wel aanwezig bij de spelers, maar door zijn omgooien met de lijnen werkte het vaak niet.
Niet alleen om de zoveel wedstrijden waren er andere lijnen, maar ook tijdens de wedstrijd zelf bleef hij maar wisselen!
Ik had ook vaak het idee dat hij het team niet echt kon motiveren.
En zo'n spelers als Ramsay en Maloney kunnen mij gestolen worden.
Tijdens het seizoen vond ik het wel leuk om eens wat fysiekere spelers te hebben, maar het opvliegerige wat ze regelmatig hadden vind ik belachelijk. In het begin was dat bij Maloney en laterna bij Ramsay.
Maar wat mij het ergste stoorde was in hun inzet tijdens de laatste paar wedstrijden. Vanaf het moment dat ze een nieuw contract hadden bij een ander team toonden ze geen inzet meer. En dat gedrag van een paar spelers heeft Krefeld de pre-play offs gekost.
Vasiljevs was niet voor niets zo woedend na de laatste wedstrijd!
Ger Tellers
25 april 2008, 19:37
Waarom zijn jullie nog steeds bezig met DEL thread 2007-2008???????
Ik weet niet of jullie het weten ,maar het seizoen is afgelopen:goodman:
We kunnen beginnen met::redrant::over 2008-2009.
Paul van Heertum
25 april 2008, 20:35
Paul, ga je wel eens in de DEL wedstrijden kijken?
Paar keer per jaar
Fintan Planting
25 april 2008, 20:38
Waarom zijn jullie nog steeds bezig met DEL thread 2007-2008???????
Ik weet niet of jullie het weten ,maar het seizoen is afgelopen:goodman:
We kunnen beginnen met::redrant::over 2008-2009.
Goed idee. Post hier maar verder, dames en heren:
http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=2607
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.