PDA

View Full Version : Bij het voetballen kan het wel

Patrick van de Wijgert
11 maart 2010, 11:25
http://voetbal.nl.msn.com/Nieuws-item/177364/Amrabat-switcht-Ik-ben-natuurlijk-niet-achterlijk.htm?msn=true

In vertegenwoordigende nederlandse elftallen hebben gestaan en toch voor Marokko uitkomen.
Even paspoort aanvragen en het is klaar.
Zo zou het moeten kunnen. Geen marrokaanse competitie voor hem.

Een Nederlandse Canadees is ook een nederlander en zou dus voor het NL ijshyockeyteam uit MOETEN mogen komen, zonder die zotte regeltjes.

Kazs Krikke
11 maart 2010, 15:34
Een Nederlandse Canadees is ook een nederlander en zou dus voor het NL ijshyockeyteam uit MOETEN mogen komen, zonder die zotte regeltjes.

klopt helemaal, maar als kleinduimpje in de ijshockeywereld ga je dat niet zomaar veranderd krijgen

Abe Brouwer
11 maart 2010, 17:15
Heel simpel: de FIFA hanteert andere regels dan de IIHF. Binnen de IIHF zijn de bonden akkoord gegaan met de regels, dus er is niks tegen te doen.

Remco Bambacht
11 maart 2010, 17:29
klopt helemaal, maar als kleinduimpje in de ijshockeywereld ga je dat niet zomaar veranderd krijgen

In de ijshockeywereld wordt ook alles gedaan om de kleine landen klein te houden. Kijk zo'n regel is desastreus voor Nederland, Belgie en in mindere mate Frankrijk.

Sterke Ned-Can's zoals Dustin van Ballegooie en Calvin Elfring hebben wel interesse in Oranje maar zien het niet zitten om twee jaar in NL te spelen.

Sterke Duits-Canadezen of Duits-Tsjechen vinden het geen probleem om twee jaar in DEL te spelen.

Kazs Krikke
11 maart 2010, 17:48
mag je wel voor Nederland uitkomen als je alleen de NL nationaliteit hebt, je hele leven in Enschede woont, maar alleen in Essen hebt gespeeld?

Abe Brouwer
11 maart 2010, 17:55
mag je wel voor Nederland uitkomen als je alleen de NL nationaliteit hebt, je hele leven in Enschede woont, maar alleen in Essen hebt gespeeld?

Ja, dan wel. Ook als jouw voorbeeld zijn hele leven in Duitsland woont. Het gaat volgens mij puur om het paspoort dat je bij geboorte krijgt.

Joeri Loonen
11 maart 2010, 18:50
In de ijshockeywereld wordt ook alles gedaan om de kleine landen klein te houden. Kijk zo'n regel is desastreus voor Nederland, Belgie en in mindere mate Frankrijk.

Vind dit een beetje kort door de bocht. Er moet iets van regulering zijn anders ga je toestanden krijgen zoals een Qatar dat een blik AHL Canadezen een paspoort geeft en met 22 van hen aan een WK deelneemt.

De situaties zoals ze waren in de tijd met al die Franco-Canadiens had ook tot gevolg dat er geen aandacht meer werd geschonken aan de Franse jeugd (in elk geval financieel gezien).

Ik zeg niet dat het de beste of meest elegante oplossing is, maar voor het 'algemenere ijshockeybelang' zal er iets van regulering moeten zijn lijkt me. Ik denk niet dat men in de ivoren torens een plan heeft gesmeed om kleine landen, klein te houden. In zo'n conspiracy geloof ik niet. Daar zijn reeds andere mechanisme voor (gebruikt) zoals het uitbreiden/inkrimpen van divisies, het niet kunnen degraderen vanwege host. Maar ook met deze maatregelen zijn er kleintjes omhoog gekomen (Letland, Hongarije, Slovenie etc.) en grotere, vooral financieel gezien, naar beneden gegaan (Zwitserland, Duitsland of Oostenrijk).

_j-

Patrick van de Wijgert
11 maart 2010, 20:38
Vind dit een beetje kort door de bocht. Er moet iets van regulering zijn anders ga je toestanden krijgen zoals een Qatar dat een blik AHL Canadezen een paspoort geeft en met 22 van hen aan een WK deelneemt.

De situaties zoals ze waren in de tijd met al die Franco-Canadiens had ook tot gevolg dat er geen aandacht meer werd geschonken aan de Franse jeugd (in elk geval financieel gezien).

Ik zeg niet dat het de beste of meest elegante oplossing is, maar voor het 'algemenere ijshockeybelang' zal er iets van regulering moeten zijn lijkt me. Ik denk niet dat men in de ivoren torens een plan heeft gesmeed om kleine landen, klein te houden. In zo'n conspiracy geloof ik niet. Daar zijn reeds andere mechanisme voor (gebruikt) zoals het uitbreiden/inkrimpen van divisies, het niet kunnen degraderen vanwege host. Maar ook met deze maatregelen zijn er kleintjes omhoog gekomen (Letland, Hongarije, Slovenie etc.) en grotere, vooral financieel gezien, naar beneden gegaan (Zwitserland, Duitsland of Oostenrijk).

_j-

Nederlandse Canadezen hebben recht op een NL paspoort !
Er zit NL bloed in. Das iets anders als Qatar.
Het enige waar dit werkt is met individuele sporten. Niet met teamsporten.

De regels zijn krommer als krom.
Dienen alleen ter bescherming van de grote landen.

Paul van Heertum
12 maart 2010, 02:38
Ja, dan wel. Ook als jouw voorbeeld zijn hele leven in Duitsland woont. Het gaat volgens mij puur om het paspoort dat je bij geboorte krijgt.

Nee, zolang je maar geen 2 nationaliteiten hebt

Paul van Heertum
12 maart 2010, 02:41

_j-

Volgens de regels van de FIFA kunnen Canadezen pas na 2 jaar voor Quatar uitkomen en Nederlandse Canadezen meteen voor Nederland

Er moet in het kort gezegd sprake zijn van een bloedband die mag gaan tot de 4e generatie(bij Cvitanich ging het tot de 5e generatie en hij kan dus NIET voor Croatie uitkomen)

Paul van Heertum
12 maart 2010, 02:44
In het voetbal hebben ze overigens de regels versoepeld. Eerst moest je voor je 21e je voetbalnationaliteit kiezen en nu kan je kiezen zolang je geen officiele A-interland hebt gespeeld.

Voor het voetbal zou het goed zijn als ze de 2 jaren regel zouden overnemen, nu spelen er in het Italiaanse jeugdteam Argentijnse spelers die pas net in Italie wonen. Het is wachten op het moment dat Italie spelers gaat selecteren uit Brazilie, Argentinie, Engeland of Spanje en die nooit in Italie hebben gewoond of gespeeld

Patrick van de Wijgert
12 maart 2010, 09:48
In het voetbal hebben ze overigens de regels versoepeld. Eerst moest je voor je 21e je voetbalnationaliteit kiezen en nu kan je kiezen zolang je geen officiele A-interland hebt gespeeld.

Voor het voetbal zou het goed zijn als ze de 2 jaren regel zouden overnemen, nu spelen er in het Italiaanse jeugdteam Argentijnse spelers die pas net in Italie wonen. Het is wachten op het moment dat Italie spelers gaat selecteren uit Brazilie, Argentinie, Engeland of Spanje en die nooit in Italie hebben gewoond of gespeeld

Het gaat toch om het staatsburgerschapo...Er zijn gewoon mensen met 2 paspoorten.

Paul van Heertum
12 maart 2010, 16:28
Nee, het gaat om speelgerechtigdheid en de IIHF stelt andere eisen dan de FIFA

Paul van Heertum
13 maart 2010, 03:58
Sterke Duits-Canadezen of Duits-Tsjechen vinden het geen probleem om twee jaar in DEL te spelen.

Als je ze betaalt zoals Selivanov, Ignatiev of Johansson de NC´s die niet uit de top leagues in Europa komen of in de AHL vast ook niet.

Dat geldt ook wel in mindere mate voor Tilburg en in nog mindere mate voor Geleen, Eindhoven, Nijmegen of Heerenveen maar met wat wil kan je best goede NC´s halen

Abe Brouwer
13 maart 2010, 09:14
Amsterdam heeft al bewezen dat als je flink met de geldbuidel rammelt je dan prima NeCa's kunt halen. Dan gaat het er alleen maar om of zulke spelers bereid zijn om 2 jaar in de Nederlandse competitie te spelen. Calvin Elfring kon bij Amsterdam de best betaalde speler ooit van het Nederlandse ijshockey worden maar bleef liever in de 2e bundesliga spelen.

Paul van Heertum
13 maart 2010, 17:16
Amsterdam heeft al bewezen dat als je flink met de geldbuidel rammelt je dan prima NeCa's kunt halen. Dan gaat het er alleen maar om of zulke spelers bereid zijn om 2 jaar in de Nederlandse competitie te spelen. Calvin Elfring kon bij Amsterdam de best betaalde speler ooit van het Nederlandse ijshockey worden maar bleef liever in de 2e bundesliga spelen.

Dat hou je altijd natuurlijk, maar ik ben er van overtuigd dat je prima goede NC´s kan halen met zoveel geld. Desnoods haal je ze uit junior B(Bruinsma) of CIS(Pronk en Heersink) maar met zoveel geld moet je gewoon spelers van het kaliber 2. bundesliga, ECHL, Italie en CHL kunnen halen

De vraag is alleen of je het wil. Boucher en Groenestege hebben vergelijkbare stats(en die van Groenestege zijn wsl iets beter) en toch gaat Nijmegen voor Boucher en die is na een jaar weer weg terwijl je met Groenestege veel meer kans hebt dat hij een 2e jaar blijft en je hoeft ook geen geld achter te laten bij de IND en na 2 seizoenen ook niet meer voor ITC

Paul van Heertum
17 maart 2010, 16:11
Maradona will BVB-Star nicht Paraguay lockt Barrios mit WM-Garantie

Von JÖRG WEILER und JOACHIM SCHUTH
Dieser Doppelpack stößt für den BVB das Tor nach Europa gaaaanz weit auf...
Lucas Barrios (25) hatte vor dem Bochum-Spiel knapp fünf Wochen Ladehemmung (7. Februar/2:3 gegen Frankfurt): Nach dem tollen 4:1 und seinen beiden „Abstaubern“ hat der Borusse inzwischen 13 Treffer und sogar gute Chancen, sich in seiner ersten Bundesliga-Saison die Torjäger-Kanone zu holen...

...nur in seiner Heimat ist er trotzdem kein Thema.

Maradona will den BVB-Star nicht – Paraguay lockt Barrios mit WM-Garantie.

BILD erfuhr: Argentiniens Nationaltrainer Diego Maradona (49) plant die Weltmeisterschaft in Südafrika ohne den Borussen. Im internen Kreis ließ er verlauten: Barrios spielt in meinem Konzept überhaupt keine Rolle.

Im Gegensatz zu Paraguays Nationalcoach Gerado Martino (47): Der gibt alles, damit Barrios, dessen Mutter in Paraguay geboren ist, bei der WM an der Seite von Nelson Valdez (26) stürmt: Dafür will er ihn sogar mit einer Stammplatz-Garantie ködern.

Schon vor der Saison wollten ihn Martino unbedingt haben. Barrios sagte mit der Begründung ab: „Mein Herz schlägt für Argentinien.“ Da hatte er noch Hoffnung, es über das Sprungbrett Bundesliga zu Diego zu packen.

Das kann er sich jetzt abschminken. Genauso wie die Teilnahme an der WM – wenn er sich nicht doch noch für Paraguay entscheidet.

Valdez ist von der Idee, Barrios „umzupolen“ begeistert: „Ein Spieler wie Lucas mit seinen Torjäger-Qualitäten hilft jedem Land weiter. Ich würde mich freuen, wenn sich Lucas entschließt, für Paraguay zusammen mit mir zu stürmen. Aber das ist seine Entscheidung!“

Bild

Lucas Barrios een speler die in Argentinie is geboren daar speelde en via Chili in Duitsland komt gaat waarschijnlijk voor Paraguay spelen omdat hij bij Argentinie geen kans krijgt. Waarschijnlijk is het de derde Argentijn op dit WK die voor Paraguay

Dat moet je natuurlijk als zichzelf respecterend voetballand zoals Paraguay niet doen

Paul van Heertum
30 juni 2010, 14:54
Effe een vraagje:

Waarom kan Oren Eizenman voor Israel uitkomen?

Levi de Beer
30 juni 2010, 15:10

Sterke Ned-Can's zoals Dustin van Ballegooie en Calvin Elfring hebben wel interesse in Oranje maar zien het niet zitten om twee jaar in NL te spelen.

Je kunt je afvragen of het "leuk" is dat er spelers voor Nederland uitkomen, die nog nooit voet op Nederlandse bodem hebben gezet...?

Paul van Heertum
30 juni 2010, 15:21
De spelers kunnen ook nee zeggen.

Maar het lijkt me dat de NIJB hooguit de spelers kan halen die ergens anders in Europa spelen omdat daar de competitie aansluit aan het WK en het waarschijnlijk goedkoper is om te halen.

Denk dat het dan hooguit om 5 á 8 spelers gaat en die moeten ook nog allemaal moeten willen en kunnen