View Full Version : Selectie Ned team voor EIHC
Rob Boumans
7 januari 2008, 21:32
Ik ben benieuwd of Jan Jaap Natte dit keer wel bij de selectie zit.Het is de hoogst geplaatste Nederlander (niet Ned-Can) op de 6e plaats v.w.b. de punten.Volgende op die lijst staat pas op nr. 23 ...
mvg Rob
Laurens de Jager
8 januari 2008, 15:13
Zou ook mooi zijn als Stienstra nog mee zou doen alhoewel ik vrees dat dat niet meer zal gebeuren...
Rob Boumans
8 januari 2008, 16:07
Zou ook mooi zijn als Stienstra nog mee zou doen alhoewel ik vrees dat dat niet meer zal gebeuren...
Waarom niet,Laurens?
Ro Herregraven
8 januari 2008, 16:08
We hebben zowiezo nog wat talent in het buitenland zitten, alhoewel ik niet in alle gevallen weet in welke mate ze nog beschikbaar zijn, als ze uberhaupt nog wel hockeyen:
Groeneveld, Schaafsma, Euverman, Dalhuisen, Bruijsten, Hagemeijer, Demelinne, Mason, Wurm, Van Waardenburg, Brandasu, Van Rijswijk, Hofland, Houkes, Nagtzaam, Van Lijden, en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog wel een aantal.
Verder hebben we naast Groeneveld de volgende goalies in de aanbieding:
Swart, Van der Holst, Meierdress, Korte, Oosterwijk
Ik heb alleen de goalies gepakt waarvan ik denk dat ze wellicht in aanmerking komen.
Laat uw commentaar maar horen!
In de Defence:
Bekkering, Verbruggen
De Wit, Willemse
Tummers, De Jong
Van Oorschot, Jacobs
Ik heb Schaafsma, Landman en v.d. Thillart al geschrapt, aangezien ik niet denk dat die in zullen gaan op een eventuele uitnodiging. Misschien dat het ook geen kwaad kan iemand als Jeffrey Moor al eens mee te laten doen.
Zie ik iemand over het hoofd? Hoort hier iemand bij, of hoort een van de bovengenoemden hier niet thuis? Wat als Dalhuisen wel meedoet? Wie blijft er dan thuis?
Voorin:
De Nederlandse Canadezen:
Stienstra, Kars, Smulders
J. Schaafsma (?), Korthuis, Vanschagen
Visser (?)
Dan heb je al twee lijnen.
Ook hier: Misschien Marcel BRUINSMA eens mee laten doen?
Dan zijn er nog 6 plekken over voor in potentie de volgende namen:
Natte, Bruijsten, Postma
Ramoul, Easter, Teunissen,
Salomonson, Landman, Van den Heuvel
Kroon, Van Biezen, Van den Braak.
Wie wel? Wie niet? en Waarom?
Laat de discussies maar losbarsten!
Rob Boumans
8 januari 2008, 16:17
We hebben zowiezo nog wat talent in het buitenland zitten, alhoewel ik niet in alle gevallen weet in welke mate ze nog beschikbaar zijn, als ze uberhaupt nog wel hockeyen:
Groeneveld, Schaafsma, Euverman, Dalhuisen, Bruijsten, Hagemeijer, Demelinne, Mason, Wurm, Van Waardenburg, Brandasu, Van Rijswijk, Hofland, Houkes, Nagtzaam, Van Lijden, en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog wel een aantal.
Ik heb alleen de goalies gepakt waarvan ik denk dat ze wellicht in aanmerking komen.
In de Defence:
Bekkering, Verbruggen
De Wit, Willemse
Tummers, De Jong
Van Oorschot, Jacobs
Ik heb Schaafsma, Landman en v.d. Thillart al geschrapt, aangezien ik niet denk dat die in zullen gaan op een eventuele uitnodiging. Misschien dat het ook geen kwaad kan iemand als Jeffrey Moor al eens mee te laten doen.
Zie ik iemand over het hoofd? Hoort hier iemand bij, of hoort een van de bovengenoemden hier niet thuis? Wat als Dalhuisen wel meedoet? Wie blijft er dan thuis?
Voorin:
Visser (?)
Natte, Bruijsten, Postma
1. Wat doet Beckering op jouw lijstje van 1e keus
2. Waarom b.v Visser,Kars,Smulders wel in je 1e keus en JJ Natte als eventuele opvulling
Zowel Kars als Smulders blinken dit seizoen niet bepaald uit in doeltreffendheid.. en
Visser heeft mij nog nooit kunnen bekoren
Geert van der Meulen
8 januari 2008, 16:24
Waarom wel Meierdress, Korte, Van der Holst en Oosterwijk terwijl Martijn Maghielse elk weekeinde in de eerste divisie hele sterke wedstrijden staat te spelen?
In de Defence:
Bekkering, Verbruggen
De Wit, Willemse
Tummers, De Jong
Van Oorschot, Jacobs
Voorin:
Visser (?)
Natte, Bruijsten, Postma
Jordy Rutten
8 januari 2008, 16:25
Stienstra
Nee, dan zullen ze mij in ieder geval niet op de tribunes zien.
Cor van der Holst
8 januari 2008, 17:04
2. Waarom b.v Visser,Kars,Smulders wel in je 1e keus en JJ Natte als eventuele opvulling
Zowel Kars als Smulders blinken dit seizoen niet bepaald uit in doeltreffendheid.. en
ik ben het helemaal met je eens jan jaap !!
hoort gewoon in de vaste basis van het nat team, is absoluut een van de beste ned spelers op dit moment
Laurens de Jager
8 januari 2008, 19:05
Waarom niet,Laurens?
Omdat hij vorige keer ook al liet gaan vanwege nood met de zaak van zn pa en destijds wou hij al stoppen. Wat dat betreft mag Trappers van geluk spreken dat hij er nog een jaar aan vast heeft geplakt. Maar ik ga er van uit dat dit zn laatste seizoen zal zijn in Holland en wellicht als ijshockeyer.
...Dan heb je al twee lijnen.
Marcel mag nog niet meedoen als ik het goed heb, hij zou dan nog 1 jaar in NL moeten spelen om speelgerechtigd te zijn maar correct me if i'm wrong :)
Fintan Planting
8 januari 2008, 19:13
Marcel mag nog niet meedoen als ik het goed heb, hij zou dan nog 1 jaar in NL moeten spelen om speelgerechtigd te zijn maar correct me if i'm wrong :)
De EIHC is geen officieel toernooi, dus daar kan hij wel worden opgesteld. Is in het verleden al eens vaker gedaan met Ned-Cans die op termijn inzetbaar zouden zijn voor het Nederlands team.
Ro Herregraven
9 januari 2008, 13:30
De EIHC is geen officieel toernooi, dus daar kan hij wel worden opgesteld. Is in het verleden al eens vaker gedaan met Ned-Cans die op termijn inzetbaar zouden zijn voor het Nederlands team.
Daarom zou ik er niet vreemd van opkijken als Moor en Bruinsma geselecteerd zouden worden voor het EIHC. Of het ook verstandig is is een ander verhaal, want die 2 mogen dus niet meedoen aan het WK.
Paul van Heertum
9 januari 2008, 13:32
Ik zou ze vanaf volgend jaar wel meenemen, of misschien meenemen als een soort van stagaire.
Ro Herregraven
9 januari 2008, 13:36
Waarom wel Meierdress, Korte, Van der Holst en Oosterwijk terwijl Martijn Maghielse elk weekeinde in de eerste divisie hele sterke wedstrijden staat te spelen?
Omdat de 1e Divisie toch net effe wat anders is dan de Eredivisie. John Versteeg en Maarten de Groot zul je ook niet in de selectie aantreffen.
Ro Herregraven
9 januari 2008, 13:38
Omdat we niet dik in de verdedigers zitten. Ik ben ook geen fan van hem, maar wie zou je i.p.v. hem willen meenemen naar Innsbruck?
Omdat ik toch op de een of andere manier discussie wil uitlokken :-)
Wat mij betreft gaat Natte mee, hoor, begrijp me niet verkeerd...
Remco Bambacht
9 januari 2008, 13:44
Bekkering hoeft niet mee van mij, voegt helemaal niets toe aan het team.
Dus blijft over:
Verbruggen, De Wit, Willemse, Tummers, De Jong, Van Oorschot
Waarom zullen we deze heren niet aanvullen met talenten zoals Wijnen en van Lieshout? Dit WK heeft een groot voordeel en een groot nadeel:
Je ziet in een beresterke poule dus promoveren doe je niet
Je hebt een zwakke broeder in de poule dus degraderen doe je niet.
Dan zie ik liever een Wijnen/Van Lieshout ervaring opdoen dan Bekkering weer mee te laten glijden.
Geert van der Meulen
9 januari 2008, 13:48
Omdat de 1e Divisie toch net effe wat anders is dan de Eredivisie. John Versteeg en Maarten de Groot zul je ook niet in de selectie aantreffen.
Dus alleen eredivisiespelers zijn goed genoeg?
Tom Korte en Martijn Oosterwijk vallen dit seizoen op omdat ze veel reddingen verrichten op de vele schoten die ze om de oren krijgen en Ian Meierdress omdat hij soms mag opdraven als de overwinning voor Trappers al binnen is.
Let wel, ik vind het heel goede goalies, maar Maghielse verdient zeker een kans.
Anders moet je maar eens navraag doen bij John Versteeg hoe goed Maghielse is.::hyper::
Ro Herregraven
9 januari 2008, 14:14
Maghielse verdient zeker een kans.
Kun je me dan een antwoord geven op de volgende vragen:
Waarom werd dan op stel en sprong Grinnell gehaald, en Kelleher aangehouden, als Machielse zo goed is?
Waarom niet Machielse laten keepen totat Kelleher beter is?
Waarom moet Machielse wel de kans krijgen in het Nationaal Team, terwijl hij die kans bij zijn eigen club niet eens krijgt?
Ro Herregraven
9 januari 2008, 14:15
Dit WK heeft een groot voordeel en een groot nadeel:
Je ziet in een beresterke poule dus promoveren doe je niet
Je hebt een zwakke broeder in de poule dus degraderen doe je niet.
Dan zie ik liever een Wijnen/Van Lieshout ervaring opdoen dan Bekkering weer mee te laten glijden.
Goed punt. Ben benieuwd wat Hartogs doet met de defences...
Geert van der Meulen
9 januari 2008, 14:34
Waarom werd dan op stel en sprong Grinnell gehaald, en Kelleher aangehouden, als Machielse zo goed is?
Waarom moet Machielse wel de kans krijgen in het Nationaal Team, terwijl hij die kans bij zijn eigen club niet eens krijgt?
Als je goed hebt opgelet weet je dat Maghielse in die periode ook één wedstrijd backup goalie is geweest omdat Sjoerd Idzenga niet speelgerechtigd was.
Wat je laatste opmerking betreft: misschien weet je wel niet alles van de hoed en de rand.
Ro Herregraven
9 januari 2008, 14:43
Wat je laatste opmerking betreft: misschien weet je wel niet alles van de hoed en de rand.
Misschien wel, misschien niet... ;-)
Roderick Lagendijk
9 januari 2008, 16:13
Hij heeft hier zelf zijn eigen redenen voor!
Hij zou eerst niet eens spelen in de eerste divisie omdat hij geen spullen meer had, meen ik. Maar dat weet ik niet zeker.
Dus misschien zou je het niet bij de club moeten zoeken.
Cor van der Holst
9 januari 2008, 18:01
Hij heeft hier zelf zijn eigen redenen voor!
Hij zou eerst niet eens spelen in de eerste divisie omdat hij geen spullen meer had, meen ik. Maar dat weet ik niet zeker.
Dus misschien zou je het niet bij de club moeten zoeken.
je moet het inderdaad bij de club zoeken , het is al een tijdje bekent dat ook heerenveen net als de rest van de sl teams geen vertrouwen genoeg heeft in de ned goalies,
en dat groningen en( nijmegen gedeeltelijk)met ned goalies speelt is meer om financiele reden !!
ik vind het ook onbegrijpelijk dat martijn geen backup goalie is bij heerenveen ,maar dat zal wel een andere reden hebben ,ik denk dat martijn liever speelt dan het deurtje open en dicht te doen
En ned team goalies worden alleen gekozen uit sl teams al hebben ze dan geen wedstrijd ervaring
Geert van der Meulen
9 januari 2008, 21:41
je moet het inderdaad bij de club zoeken , het is al een tijdje bekent dat ook heerenveen net als de rest van de sl teams geen vertrouwen genoeg heeft in de ned goalies,
en dat groningen en( nijmegen gedeeltelijk)met ned goalies speelt is meer om financiele reden !!
ik vind het ook onbegrijpelijk dat martijn geen backup goalie is bij heerenveen ,maar dat zal wel een andere reden hebben ,ik denk dat martijn liever speelt dan het deurtje open en dicht te doen
En ned team goalies worden alleen gekozen uit sl teams al hebben ze dan geen wedstrijd ervaring
Gelukkig lopen bij de jeugdstichting van Heerenveen mensen rond die de moed hebben gehad dit seizoen een eerste divisie team in te schrijven in de competitie. Daardoor kan een goede goalie als Martijn inderdaad spelen in plaats van het deurtje open en dicht te doen.
En van spelen wordt je nooit slechter, ook niet en zeker niet in de eerste divisie.
Portier kun je altijd nog worden!
Gerard Kuiper
9 januari 2008, 21:54
Onzin, Groningen speelt met 2 Nederlandse goalies omdat:
a) ze goed zijn
b) ze nog veel beter gaan worden
c) een import-goalie weinig zou toevoegen
Ik ben van mening dat met name Martijn Oosterwijk binnen 3/4 jaar tot de beste Nederlandse goalies behoort. Dat wij nu dubbele cijfers om de oren krijgen ligt niet aan Tom of Martijn maar aan de zwakke defence, en aan het belachelijke systeem dat Andy Tenbult speelde.
Roderick Lagendijk
9 januari 2008, 22:53
Onzin, Groningen speelt met 2 Nederlandse goalies omdat:
a) ze goed zijn
b) ze nog veel beter gaan worden
c) een import-goalie weinig zou toevoegen
Ik ben van mening dat met name Martijn Oosterwijk binnen 3/4 jaar tot de beste Nederlandse goalies behoort. Dat wij nu dubbele cijfers om de oren krijgen ligt niet aan Tom of Martijn maar aan de zwakke defence, en aan het belachelijke systeem dat Andy Tenbult speelde.
Ben ik niet me je eens dat die Oosterwijk binnen 3/4 jaar tot de beste behoort. Zoals hier al eerder is aangegeven hebben we in Nederland een aantal goede Nederlandse goalies. Ik noem hier een Meierdres, Maghielse, Idzenga, Swart. Dit vind ik goalies die de potentie hebben om binnen 3/4 jaar tot de top van Nederland kunnen behoren mits ze speeltijd krijgen.
Maar om terug te komen op Oosterwijk hij is pas 16 dacht ik en dan verwacht jij dat hij al op zijn 19de/20ste tot de top van Nederland behoort? Lijkt mij een beetje vroeg. Maar we zullen het zien!
Gerard Kuiper
9 januari 2008, 23:37
Ben ik niet me je eens dat die Oosterwijk binnen 3/4 jaar tot de beste behoort. Zoals hier al eerder is aangegeven hebben we in Nederland een aantal goede Nederlandse goalies. Ik noem hier een Meierdres, Maghielse, Idzenga, Swart. Dit vind ik goalies die de potentie hebben om binnen 3/4 jaar tot de top van Nederland kunnen behoren mits ze speeltijd krijgen.
Maar om terug te komen op Oosterwijk hij is pas 16 dacht ik en dan verwacht jij dat hij al op zijn 19de/20ste tot de top van Nederland behoort? Lijkt mij een beetje vroeg. Maar we zullen het zien!
Hij is 17. Heb je hem weleens zien spelen? Hij heeft er voor ons heel wat uitgehaald.
Joep Versteden
10 januari 2008, 07:59
Hij is 17. Heb je hem weleens zien spelen? Hij heeft er voor ons heel wat uitgehaald.
Als ik bij jullie in de goal zou staan zou ik ook best veel pucks tegen me aageschoten krijgen ::hyper:: Niks ten nadele van Martijn, ik heb de beste kerel maar één keer aan het werk gezien volgens mij en toen moest ie 'slechts' 13 keer vissen, er zijn betere jonge goalies in Nederland.
Joep Meijsen
10 januari 2008, 08:08
er zijn betere jonge goalies in Nederland.
Maar er zijn weinig jonge goalies in Nederland die (als de ontwikkeling doorzet) met 21 al vier seizoenen in de eredivisie hebben gespeeld. Dat zou hem wel een enorme voorsprong geven op sommige van de andere namen die in dit topic zijn genoemd en die op dit moment al ouder zijn en vooral poortjes open en dicht doen bij hun clubs.
Voor het seizoen was er overigens op Radio Noord een interview met Andy Tenbult en die meldde toen dat Tom Korte binnen afzienbare tijd international zou zijn. Vorig jaar werd overigens gesteld dat Meierdres en Idzinga zo'n beetje door de technische leiding van Oranje zijn ge?dentificeerd als goalies van de toekomst.
Roderick Lagendijk
10 januari 2008, 09:41
Ja heb hem wel zien spelen. Maar kan niet zeggen dat ik onder de indruk van hem was. Net als Tom Korte, dat vind ik echt niet een goalie die international kan worden...
Jan Hofstede
10 januari 2008, 10:09
Vorig jaar werd overigens gesteld dat Meierdres en Idzinga zo'n beetje door de technische leiding van Oranje zijn ge?dentificeerd als goalies van de toekomst.
Ik denk dat Meierdres de meest getalenteerde Nederlandse goaly op dit moment is... Zo denk iik ook dat beide goalys van Groningen, Oosterwijk en Korte, te licht zijn voor het eredivisiewerk...
Andy Clifton
10 januari 2008, 10:35
Ik denk dat Meierdres de meest getalenteerde Nederlandse goaly op dit moment is... Zo denk iik ook dat beide goalys van Groningen, Oosterwijk en Korte, te licht zijn voor het eredivisiewerk...
Ik ben het voledig eens met het antwoord van Jan.Echter denk ik dat Casper ook heel getalenteerd is.in hoevere je natuurlijk nog kan spreken van een talent als iemand al zoveel heeft gespeeld en gewonnen als casper.
Oosterwijk en Korte zijn naar mijn idee veel te licht voor de eredivisie en hebben in de wedstrijden die ik gezien heb ook genoeg foutjes gemaakt om verdediging en team in de problemen te brengen.
Verder vind ik het flauw om een coach die weg gaat nu ineens af te vallen omdat hij het allemaal verkeerd gedaan zou hebben ....
Joep Meijsen
10 januari 2008, 10:39
Verder vind ik het flauw om een coach die weg gaat nu ineens af te vallen omdat hij het allemaal verkeerd gedaan zou hebben ....
Waar gebeurt dat dan?
Jan Hofstede
10 januari 2008, 11:04
Waar gebeurt dat dan?
Geert Kuiper schrijft...
Vind ik persoonlijk ook een zwak excuus..
Jasper Maassen
10 januari 2008, 11:34
Ik heb tegen allemaal gespeeld en ik heb in alle bescheidenheid best een redelijke kijk op goalies.
Meierdres is inderdaad een groot talent. Niks aan toe te voegen verder.
De goalies van Groningen zijn mijns inziens beiden te licht om in de eredivisie te spelen. In de twee jaar eerste divisie die ik tegen Korte heb gespeeld sprong hij er nou niet bepaald bovenuit. In het tweede jaar was wel duidelijk dat hij progressie had geboekt, maar mijns inziens zat hij daar tegen zijn top. Ik vond Davidge bijvoorbeeld een betere goalie.
International zie ik Korte niet worden.
En voor dat mensen gaan zeggen dat ik dit uit rancune schrijf: ik vind van mezelf ook niet dat ik het niveau van de eredivisie heb en ik ben met een reden gestopt met spelen op eerste divisieniveau. Dit is dus puur als neutrale observatie.
Cor van der Holst
11 januari 2008, 15:09
Als de bond de nederlandse goalies niet steunt door een gepaste maatregel ,dan speelt er niet een ned goalie meer op het hoogste niveau nu niet en nooit niet meer !
het hoogst haalbare als spelende goalie zal eerste divisie zijn ,heeft machielse het toch goed bekeken !!
Maar geloof me als er geld is in groningen komt er ook een buitenlandse goalie!!
want eerlijk is eerlijk het niveau van de import goalies is dit jaar een stuk beter dan vorig jaar en komen oosterwijk en korte veel te kort
Geert van der Meulen
11 januari 2008, 16:05
Als de bond de nederlandse goalies niet steunt door een gepaste maatregel ,dan speelt er niet een ned goalie meer op het hoogste niveau nu niet en nooit niet meer !
het hoogst haalbare als spelende goalie zal eerste divisie zijn ,heeft machielse het toch goed bekeken !!
Maar geloof me als er geld is in groningen komt er ook een buitenlandse goalie!!
want eerlijk is eerlijk het niveau van de import goalies is dit jaar een stuk beter dan vorig jaar en komen oosterwijk en korte veel te kort
Tuurlijk zou het mooi zijn als er een maatregel werd genomen om import goalies te weren.
Maar ja, je weet ook wel dat dan ongetwijfeld de clubs weer met advocaten en kort gedingen, terugtrekken uit de competitie etc. gaan dreigen.
Joep Meijsen
11 januari 2008, 17:05
Tuurlijk zou het mooi zijn als er een maatregel werd genomen om import goalies te weren.
En dan heb je in een keer veertien Nederlandse goalies nodig. Hmmm. Lastig.
Gelukkig praat Cor over een 'gepaste maatregel' en niet over 'weren'. Zonder het puntensysteem van Tony Hengst als oplossing voor ieder probleem in het Nederlandse ijshockey te willen zien, zit daar natuurlijk de interessante mogelijkheid in om clubs te belonen voor het opstellen van een Nederlandse doelman. Wie afziet van een in punten dure import-goalie kan deze weer elders in de ploeg besteden.
Je laat clubs de vrijheid, maar stimuleert het opstellen van Nederlandse goalies.
Zijn er trouwens landen in Europa waar import-goalies niet mogen spelen? In Rusland moet er stevig voor betaald worden geloof ik, maar een volledig verbod?
Karel van der Wal
11 januari 2008, 17:32
in italie Joep, daardoor kregen wij Kelleher
Joep Meijsen
11 januari 2008, 17:36
in italie Joep, daardoor kregen wij Kelleher
Dat is alleen in de tweede divisie dan?
Jan Hofstede
11 januari 2008, 18:00
Gelukkig praat Cor over een 'gepaste maatregel' en niet over 'weren'. Zonder het puntensysteem van Tony Hengst als oplossing voor ieder probleem in het Nederlandse ijshockey te willen zien, zit daar natuurlijk de interessante mogelijkheid in om clubs te belonen voor het opstellen van een Nederlandse doelman. Wie afziet van een in punten dure import-goalie kan deze weer elders in de ploeg besteden.
Je laat clubs de vrijheid, maar stimuleert het opstellen van Nederlandse goalies.
Zijn er trouwens landen in Europa waar import-goalies niet mogen spelen? In Rusland moet er stevig voor betaald worden geloof ik, maar een volledig verbod?
Persoonlijk zou ik nooit er voor kiezen om te bezuinigen op de goaly...m.i. de meest belangrijke persoon binnen het team....
Ik zou wel er voor kiezen dat er een verplichting komt voor import-goaly's, om zich een aantal uren per week bezig te houden met jeugdig talent.. Zou trouwens voor iedere import-speler moeten gelden...
Jordy Rutten
11 januari 2008, 18:05
Persoonlijk zou ik nooit er voor kiezen om te bezuinigen op de goaly...m.i. de meest belangrijke persoon binnen het team....
Ik zou wel er voor kiezen dat er een verplichting komt voor import-goaly's, om zich een aantal uren per week bezig te houden met jeugdig talent.. Zou trouwens voor iedere import-speler moeten gelden...
En waarom dan?
Abe Brouwer
11 januari 2008, 18:09
In de DEL is ooit een voorstel geweest dat clubs voor elke buitenlandse goalie 2 importlicenties moest hebben. Haal je een buitenlandse goalie dan mag je daarna 1 import minder halen. Heb je maar 1 plek over voor een import dan kan je geen buitenlandse goalie halen. Het voorstel heeft het nooit gehaald overigens.
Jan Hofstede
11 januari 2008, 18:13
En waarom dan?
Waarom wat... Jordy...? Waarom ik nooit zou bezuinigen op de goaly, of de verplichting voor import-spelers...???
Jordy Rutten
11 januari 2008, 18:20
Waarom dit?
Jan Hofstede
11 januari 2008, 18:37
Waarom dit?
Omdat de gemiddelde import-speler van een hoger niveau is als de gemiddelde jeugdtrainer in Nederland... waardoor de kwaliteit van trainen stijgt... Het vertellen hoe dingen beter kunnen is een...het op de juiste manier voor doen is een ander...
Dat geld voor een goaly ook... Behalve uiteraard een aangeboren reflex en concentratievermogen, kan een goede importgoaly exact vertellen waarop tijdens het spel gelet moet worden... m.b.t. positie, houding, gedrag van de tegenspeler etc....
Op dit moment loopt er in Nederland maar een persoon rond, die een waardevolle goalytrainer zou kunnen zijn...Martin Trommelen..
Joep Meijsen
11 januari 2008, 18:51
Het aardige is, dat van de laatste vijf seizoenen drie keer de landstitel is binnengehaald met (voornamelijk) een Nederlandse doelman op goal (twee keer Swart, één keer Trommelen). Heerenveen met twee Nederlandse goalies (Nijland, Van der Holst) heeft jaren achter elkaar de finale gespeeld.
Ik zit eens door het boek van Udo Reinholt te bladeren en in de jaren negentig is het al niet veel anders. Utrecht twee keer kampioen met Kambeitz en O'Brien, maar daarna Nijmegen met Walenciak/Hendriks, Tilburg met Trommelen/Hendriks (3), Nijmegen met Loos/Kroeze/Den Hartog (4).
Toen golden er veelal beperkingen op het aantal imports en kozen teams er toch voor om met een Nederlandse doelman het seizoen in te gaan.
Jan Hofstede
11 januari 2008, 19:04
Het aardige is, dat van de laatste vijf seizoenen drie keer de landstitel is binnengehaald met (voornamelijk) een Nederlandse doelman op goal (twee keer Swart, één keer Trommelen). Heerenveen met twee Nederlandse goalies (Nijland, Van der Holst) heeft jaren achter elkaar de finale gespeeld.
Ik zit eens door het boek van Udo Reinholt te bladeren en in de jaren negentig is het al niet veel anders. Utrecht twee keer kampioen met Kambeitz en O'Brien, maar daarna Nijmegen met Walenciak/Hendriks, Tilburg met Trommelen/Hendriks (3), Nijmegen met Loos/Kroeze/Den Hartog (4).
Toen golden er veelal beperkingen op het aantal imports en kozen teams er toch voor om met een Nederlandse doelman het seizoen in te gaan.
Nu zullen Trommelen en Swart/Nijland (in goede doen), niet ondergeschikt zijn aan de gemiddelde import-goaly... Feit is, dat iedere tegenstander kansen creeert... of de tegenstander nu Gronningen of Heerenveen heet... Op het moment moet de goaly er staan...
Geleen is daar een mooi voorbeeld van.... Met Kalousek zaten we op gemiddeld 3,5 tegengoals p/wedstrijd...met Novello op nog geen 2 tegengoals per wedstrijd...
Maar hoe dan ook...Joep.. Het blijft mijn mening voor wat het waard is...
Geert van der Meulen
11 januari 2008, 20:17
Of je kunt niet goed rekenen of je bent vergeten dat er bij sommige clubs NL goalies op de bank zitten, waarvan sommige worden genoemd als toekomstige internationals, maar die jammer genoeg zelden of zelfs nooit op het ijs komen.
Als je in één keer alle import goalies weert heb je volgens mij per club dit nodig:
Groningen: 0 (heeft er al twee)
Heerenveen: 0 (heeft er al twee)
Tilburg: 0 (Trommelen kan wel terug)
Nijmegen: 1
Amsterdam: 1
Geleen: 2
Den Haag: 1
Zijn er dus 9 minder dan jij beweert!
Hoe dan ook, je zult iets moeten doen. Een kandidaat international het hele jaar op de bank laten zitten helpt natuurlijk niet voor de toekomst!
Geert van der Meulen
11 januari 2008, 20:19
Omdat de gemiddelde import-speler van een hoger niveau is als de gemiddelde jeugdtrainer in Nederland... waardoor de kwaliteit van trainen stijgt... Het vertellen hoe dingen beter kunnen is een...het op de juiste manier voor doen is een ander...
Dat geld voor een goaly ook... Behalve uiteraard een aangeboren reflex en concentratievermogen, kan een goede importgoaly exact vertellen waarop tijdens het spel gelet moet worden... m.b.t. positie, houding, gedrag van de tegenspeler etc....
Op dit moment loopt er in Nederland maar een persoon rond, die een waardevolle goalytrainer zou kunnen zijn...Martin Trommelen..
Daarmee ga je er van uit dat elke goede import speler automatisch een goede trainer is. Dat is natuurlijk niet zo.
Om iets over te brengen op anderen heb je andere vaardigheden nodig dan alleen maar ijshockey kwaliteiten.
Bovendien doe je de NL trainers tekort die met de jeugd bezig zijn. Je zult er zelf ook wel een kennen.
Cor van der Holst
11 januari 2008, 21:11
Daarmee ga je er van uit dat elke goede import speler automatisch een goede trainer is. Dat is natuurlijk niet zo.
Om iets over te brengen op anderen heb je andere vaardigheden nodig dan alleen maar ijshockey kwaliteiten.
Bovendien doe je de NL trainers tekort die met de jeugd bezig zijn. Je zult er zelf ook wel een kennen.
jij begrijpt het Geert !! komt nog bij waar moeten die ned goalies voor opgeleid worden als ze toch geen kans hebben om eerste goalie te worden ,want waarom zijn de imports beter ?? die stonden in hun jeugd elke dag op het ijs tegen hier in nederland maar 2 of 3 keer per week dat zie ik hier in nederland niet gebeuren,zelfs hier in nederland trainen de imports veel meer omdat de ned spelers moeten werken of naar school moeten,dus zullen wij dat niveau nooit halen,we zullen dus in de toekomst misschien net als american footbal( eigenlijk is het al bezig) beter een prof liga moeten opstarten en daar onder een competitie met uitsluitend nederlandse spelers , weet je ook gelijk waar het nederlandse hochey staat ,dat zal ongeveer het niveau van groningen en nijmegen worden!!( zonder deze te kort te doen overigens)
Jan Hofstede
11 januari 2008, 21:38
Klopt Geert, je hebt meer nodig als alleen ijshockeykwaliteiten..., maar in ieder geval ijshockeykwaliteiten...
En ik ken inderdaad jeugdtrainers die vol bezieling bezig zijn met de jeugd, maar die ook realistisch genoeg zijn om te beseffen dat de hulp van imports meer dan welkom is.... Daarmee doe ik de Ned-trainers niet te kort... Ik draag alleen een hulpmiddel aan....
Geert van der Meulen
11 januari 2008, 21:42
Klopt Geert, je hebt meer nodig als alleen ijshockeykwaliteiten..., maar in ieder geval ijshockeykwaliteiten...
En ik ken inderdaad jeugdtrainers die vol bezieling bezig zijn met de jeugd, maar die ook realistisch genoeg zijn om te beseffen dat de hulp van imports meer dan welkom is.... Daarmee doe ik de Ned-trainers niet te kort... Ik draag alleen een hulpmiddel aan....
Zeker, maar maak mij niet wijs dat de imports in Nederland worden geselecteerd op hun didactische kwaliteiten.
Jan, al veertig jaar wordt er elke keer weer geroepen dat imports goed zijn voor de ontwikkeling van de NL jeugd en natuurlijk kan dat best zo zijn. Het is nu echter zo dat jeugd aan de kant moet blijven en het risico loopt voor altijd een talent te blijven.
Ro Herregraven
11 januari 2008, 22:06
Hele hele hele dikke FOEI, Jan!
Vaclav Sochor!
Jan Hofstede
11 januari 2008, 22:08
Hele hele hele dikke FOEI, Jan!
Vaclav Sochor!
Hoezo een dikke foei Ro...
Vaclav spendeert nul komma nul aandacht aan de jeugdgoaly's...
Ro Herregraven
11 januari 2008, 22:23
Of je kunt niet goed rekenen of je bent vergeten dat er bij sommige clubs NL goalies op de bank zitten, waarvan sommige worden genoemd als toekomstige internationals, maar die jammer genoeg zelden of zelfs nooit op het ijs komen.
Als je in één keer alle import goalies weert heb je volgens mij per club dit nodig:
Groningen: 0 (heeft er al twee)
Heerenveen: 0 (heeft er al twee)
Tilburg: 0 (Trommelen kan wel terug)
Nijmegen: 1
Amsterdam: 1
Geleen: 2
Den Haag: 1
Zijn er dus 9 minder dan jij beweert!
Hoe dan ook, je zult iets moeten doen. Een kandidaat international het hele jaar op de bank laten zitten helpt natuurlijk niet voor de toekomst!
Een beetje meer Realisme zou je sieren, Geert.
Groningen: Oosterwijk en Korte
(Ok, daar kom je in principe een seizoen wel mee door. ze zijn allebei nog jong en hebben allebei potentieel. Maar wat doe je bij blessures? Jeff Honebeeke en Koen Sijbesma?)
Heerenveen: Machielse en Idzenga
(Hetzelfde verhaal als Groningen. 2 jonge getalenteerde goalies. Maar wat als er 1 wegvalt? Nadia Zijlstra? Brian Bakker?)
Tilburg: Meierdress en Den Hartog
(Trommelen streep ik door, ik denk niet dat we die nog gaan zien.
Den Hartog is natuurlijk ook nog maar een vraagteken.
Wie volgt? Sterkens? Biyah? Van Rooij? Van den Hout?)
Nijmegen: Swart en ???
(Wie moet er naast Swart komen te staan? Van Broekhoven? Is er uberhaupt een alternatief?)
Amsterdam: Zonneveld en Van Duin
(Is dat uberhaupt een duo wat voldoende kwaliteit heeft voor de eredivisie? En wie volgt er? Sturkenboom?)
Geleen: Cuijpers en ???
(wie ga je daarnaast zetten? Lejeune? Van Sloun? Delil?)
Den Haag: Van der Holst en ???
(wie ga je permanent daarnaast zetten? Claudia Van Leeuwen? En als 3e goalie? Den Ridder?)
Als we jou redenatie volgen moeten zowiezo heelk wat U20 en U17-teams hun goalies afstaan, en wie vult hun plaatsen in in die jeugdteams?
Aan de andere kant zul je zien dat de marktwaarde van die paar ?cht goede goalies (vd Holst, Swart) sterk zal stijgen, met als gevolg dat we er uiteindelijk weinig mee opschieten.
Joep Meijsen
11 januari 2008, 22:48
Maar hoe dan ook...Joep.. Het blijft mijn mening voor wat het waard is...
Daar is het een discussieforum voor :-) Ik vond het alleen wel een interessante opsomming.
Joep Meijsen
11 januari 2008, 22:51
Of je kunt niet goed rekenen of je bent vergeten dat er bij sommige clubs NL goalies op de bank zitten
Zie het antwoord van Ro. En denk eens na over de effecten op de eerste divisie en de hogere jeugdteams. Het volledig weren van import-goalies is nauwelijks realistisch te noemen.
Stimuleer clubs op een positieve manier om Nederlandse goalies een kans te geven, daarmee bereik je het doel een stuk beter. Het stimuleert ook voor clubs om te investeren in de opleiding van keepers.
Geert van der Meulen
12 januari 2008, 08:25
Zie het antwoord van Ro. En denk eens na over de effecten op de eerste divisie en de hogere jeugdteams. Het volledig weren van import-goalies is nauwelijks realistisch te noemen.
Stimuleer clubs op een positieve manier om Nederlandse goalies een kans te geven, daarmee bereik je het doel een stuk beter. Het stimuleert ook voor clubs om te investeren in de opleiding van keepers.
Ik geef toe dat ik het best een beetje chargeer, maar denk ook eens na over de gevolgen voor de eerste divisie en de hogere jeugdteams. Daar zitten nu goalies die soms moeten afhaken omdat er geen plaats meer is bij de hogere teams.
We hebben jaren gehad zonder import goalies en altijd waren er goalies.
Maar we gaan weer in het zelfde straatje rond, net zoals het NL ijshockey al jaren doet. Deze discussie is gemakkelijk op te diepen uit kranten van zeg 20 a 30 jaar geleden. Altijd is er hetzelfde gezegd over imports en de kansen die dat bied voor de NL jeugd.
Ondertussen hebben we steeds weer gezien dat eredivisieclubs failliet gingen, daarmee vaak de jeugd met zich mee slepend. Nijmegen had een paar jaar geleden een ijshockeyschool en een paar heel goede jeugdteams. Na het laatste faillissement (of was het het voorlaatste alweer) was het in één keer afgelopen.
Dank u wel!
Joep Meijsen
12 januari 2008, 08:53
Na het laatste faillissement (of was het het voorlaatste alweer) was het in één keer afgelopen.
Dank u wel!
Er is weinig tot geen verband tussen de problemen bij de 'profs' in Nijmegen en de ijshockeyschool/jeugd. De oorzaken liggen heel anders en het is een ingewikkeld verhaal. Laat je eens bijpraten door mensen die er meer vanaf weten.
Spijtig dat je vaak zo bitter overkomt in dit soort discussies, stimuleert niet erg tot uitgebreide reacties.
Paul van Heertum
12 januari 2008, 19:57
Welke huidige importgoalie´s zijn van Div1 niveau?
Jack Mulders
12 januari 2008, 20:28
Wil even zeggen als buitenstaander, dat dit een heerlijke discussie is, die ik met genoegen lees. duidelijk naar elkaar, zeer intressant en met respect naar elkaar, complimenten jongens.
Heerlijk om te lezen!!!
Geert van der Meulen
12 januari 2008, 20:31
Wil even zeggen als buitenstaander, dat dit een heerlijke discussie is, die ik met genoegen lees. duidelijk naar elkaar, zeer intressant en met respect naar elkaar, complimenten jongens.
Heerlijk om te lezen!!!
Sinds wanneer ben jij een buitenstaander?
Cor van der Holst
12 januari 2008, 20:34
Welke huidige importgoalie´s zijn van Div1 niveau?
stel het eens anders !!
welke ned goalie in de sl(een paar in de 1ediv) zou bij genoeg wedstrijdtijd niet op dit niveau meekunnen?en zou de aanvoer naar het nat team daar niet beter mee gebaat zijn ?
Jack Mulders
12 januari 2008, 20:35
Sinds wanneer ben jij een buitenstaander?
Sinds midden ijshockeyseizoen 2006, Geert.
Geen wedstrijd meer gezien in Nederland, op een aantal jeugdwedstrijden na van een Ned team in Canada.
Geert van der Meulen
12 januari 2008, 20:39
stel het eens anders !!
welke ned goalie in de sl(een paar in de 1ediv) zou bij genoeg wedstrijdtijd niet op dit niveau meekunnen?en zou de aanvoer naar het nat team daar niet beter mee gebaat zijn ?
Gelukkig zag ik dat Ron Berteling vanavond in de derde periode Zonneveld in de goal zette. Amsterdam stond achter, er was niets meer te winnen, dus Berteling gunt zijn jonge goalie de ervaring.
Nijmegen staat 8-0 achter, Swart zit er ongetwijfeld doorheen, maar voor Broekhoven is het toch weer de mogelijkheid wat ervaring op te doen.
Gold dat maar voor meer goalies!:Frown:
Paul van Heertum
12 januari 2008, 21:17
stel het eens anders !!
Ik denk geen 7
Nederland speelt Div 1 dus als dat belangrijk is moeten de Nederlandse (back-up) goalies de import uit het net spelen.
Als ze dat niet kunnen komen ze tekort voor het Nationaal team
Geert van der Meulen
12 januari 2008, 21:59
Nederland speelt Div 1 dus als dat belangrijk is moeten de Nederlandse (back-up) goalies de import uit het net spelen.
Erg lastig, met zo'n deurtje in de hand!
Cor van der Holst
12 januari 2008, 23:15
Ik denk geen 7
je vergeet 1 ding !! dat het nat team toevallig 1 importgoali heeft , maar wat als deze eens wegvalt !!
moet er dus niet eens snel wat gedaan worden of gaan we een paar importgoalies nationaliseren
Cor van der Holst
12 januari 2008, 23:20
Ik denk geen 7
volgens mij verwar jij ook het nat team met de nat competitie
Paul van Heertum
12 januari 2008, 23:22
Erg lastig, met zo'n deurtje in de hand!
Niet iedereen die speeltijd krijgt wordt ooit goed genoeg voor het NT
Paul van Heertum
12 januari 2008, 23:23
volgens mij verwar jij ook het nat team met de nat competitie
Ik niet, maar de argumenten zijn op zie ik
Paul van Heertum
12 januari 2008, 23:24
je vergeet 1 ding !! dat het nat team toevallig 1 importgoali heeft , maar wat als deze eens wegvalt !!
moet er dus niet eens snel wat gedaan worden of gaan we een paar importgoalies nationaliseren
Als je Heerenveen bent haal je dan gewoon een andere of als je Geleen bent begin je met 2 imports
Geert van der Meulen
12 januari 2008, 23:24
Niet iedereen die speeltijd krijgt wordt ooit goed genoeg voor het NT
Geweldige dooddoener Paul, als je niet speelt wordt je zeker niet goed genoeg!
Cor van der Holst
12 januari 2008, 23:27
Als je Heerenveen bent haal je dan gewoon een andere of als je Geleen bent begin je met 2 imports
Sorry het word laat misschien dat ik deze morgen wel begrijp !!
Hans Maertzdorff
12 januari 2008, 23:28
Volgens mij ben jij echt de grootste l.u.l hier op het forum::hyper::
Zoek zelf eens iets op, altiijd maar die vragen, weet je wel waar de google knop zit???????????????????????????
Paul van Heertum
12 januari 2008, 23:30
Volgens mij ben jij echt de grootste l.u.l hier op het forum::hyper::
Zoek zelf eens iets op, altiijd maar die vragen, weet je wel waar de google knop zit???????????????????????????
Wat klopt er niet Hans?
Hans Maertzdorff
12 januari 2008, 23:32
Wat klopt er niet Hans?
Kijk je eerdere postings maar eens na!!!
Paul van Heertum
12 januari 2008, 23:33
Geweldige dooddoener Paul, als je niet speelt wordt je zeker niet goed genoeg!
Zeker niet minder een dooddoender dan dat je niks leert met het deurtje open en dicht doen
Het is gewoon heel simpel als je kwaliteiten goed genoeg zijn, krijg je vanzelf speeltijd. In een seizoen zijn sws een paar momenten dat je de kans krijgt. Die moet je dan pakken.
Andere keepers is het ook gelukt, dus dan kunnen anderen het ook
Leuk als een keeper in Nederland geboren is maar als hij niet goed genoeg is voor Div1 heb je er als NT nog steeds niks aan
Paul van Heertum
12 januari 2008, 23:34
Kijk je eerdere postings maar eens na!!!
Dat vroeg ik niet
Jasper Maassen
13 januari 2008, 10:59
Hoezo een dikke foei Ro...
Vaclav spendeert nul komma nul aandacht aan de jeugdgoaly's...
Hoe dat nu is weet ik niet (Vaclav wordt er overigens ook niet jonger op), maar vroeger deed hij dat dus wel. En op een hele goede manier zelfs. Tegenwoordig zijn zijn methodes wellicht wat verouderd, maar nog steeds nuttig op een bepaalde manier. Ook om de basis aan te leren is hij een goede trainer. Ik heb veel van hem geleerd, Guido Lejeune heeft veel van hem geleerd, mijn broer heeft veel van hem geleerd en ik ga er vanuit dat ook Honoré Loos veel van hem geleerd heeft. Hoe ver het teruggaat weet ik niet, wellicht kan zelfs Guido Walenciak nog in dit rijtje.
Dus voor je nogmaals een bewering hier neerzet die zo stellig is, check eerst je feiten even.
Ro Herregraven
13 januari 2008, 12:01
Hoe ver het teruggaat weet ik niet, wellicht kan zelfs Guido Walenciak nog in dit rijtje.
Marcel Nijland was ook altijd lyrisch over Vaclav.
Cor van der Holst
13 januari 2008, 13:30
Zeker niet minder een dooddoender dan dat je niks leert met het deurtje open en dicht doen
Het is gewoon heel simpel als je kwaliteiten goed genoeg zijn, krijg je vanzelf speeltijd. In een seizoen zijn sws een paar momenten dat je de kans krijgt. Die moet je dan pakken.
Andere keepers is het ook gelukt, dus dan kunnen anderen het ook
Leuk als een keeper in Nederland geboren is maar als hij niet goed genoeg is voor Div1 heb je er als NT nog steeds niks aan
ik begijp echt niets van je postings(nog steeds niet),wat bedoel je nu met 1div ??
superliga of eerste div !
ik praat over goalies uit de superliga die mogelijk voor het ned team moeten gaan uitkomen in de toekomst alleen geen toekomst hebben met de huidige situatie
volgens mij praat jij over goalies die maar eerst(zonder wedstrijdtijd) de importgoalies moeten verbeteren alvorens ze voor het nat team mogen gaan uitkomen ?
als dat zo is denk ik dat je het niet helemaal goed begrijpt wat ik bedoel
Paul van Heertum
13 januari 2008, 13:38
ik begijp echt niets van je postings(nog steeds niet),wat bedoel je nu met 1div ??
superliga of eerste div !
ik praat over goalies uit de superliga die mogelijk voor het ned team moeten gaan uitkomen in de toekomst alleen geen toekomst hebben met de huidige situatie
volgens mij praat jij over goalies die maar eerst(zonder wedstrijdtijd) de importgoalies moeten verbeteren alvorens ze voor het nat team mogen gaan uitkomen ?
als dat zo is denk ik dat je het niet helemaal goed begrijpt wat ik bedoel
Division 1 = oude B poule
Cor van der Holst
13 januari 2008, 14:16
Ik denk geen 7
ik begrijp een beetje wat je bedoeld
dan kan ik je nu zeggen dat niet een ned goalie de import uit het net speelt en dus allemaal te kort komen voor het nat team !
komen we dus terug op mijn stelling !!word het niet eens tijd dat we daar wat aan doen??
dus zorgen dat de ned goalies ijstijd krijgen !! en hoe!??
Paul van Heertum
13 januari 2008, 14:30
De oplossing ligt in iedergeval niet in het wel of niet opstellen van een goalie in de SL, want de beste speelt toch.
De oplossing ligt in het goed opleiden. Als je dat goed doet krijgen die goalie´s vanzelf een kans en als je het nog beter doet groeien ze (misschien zonder de SL) door naar een hoger niveau
Geert van der Meulen
13 januari 2008, 14:44
De oplossing ligt in iedergeval niet in het wel of niet opstellen van een goalie in de SL, want de beste speelt toch.
De oplossing ligt in het goed opleiden. Als je dat goed doet krijgen die goalie´s vanzelf een kans en als je het nog beter doet groeien ze (misschien zonder de SL) door naar een hoger niveau
En dan zijn ze goed opgeleid, dan hebben ze hun hele jeugd in vertegenwoordigende teams gespeeld, dan zijn ze daar te oud voor, hoe vaak zouden ze dan volgens jou de kans moeten krijgen hun waarde te bewijzen?
Paul van Heertum
13 januari 2008, 14:49
En dan zijn ze goed opgeleid, dan hebben ze hun hele jeugd in vertegenwoordigende teams gespeeld, dan zijn ze daar te oud voor, hoe vaak zouden ze dan volgens jou de kans moeten krijgen hun waarde te bewijzen?
Door goed te trainen en te spelen in het eerste
Cor van der Holst
13 januari 2008, 14:50
ik geef het op,je begrijpt er dus echt niets van!!
Geert van der Meulen
13 januari 2008, 14:51
Ja, ja, dan train je in je jeugd tien uur per week, mag je in het eerste het deurtje open en dicht doen. Schiet je niks mee op.
Zou je niet eens een kans moeten krijgen als je team ver voor staat of zelfs als je team ver achter staat?
Zou je niet een kans moeten krijgen als je team speelt tegen een veel zwakkere tegenstander?
Cor van der Holst
13 januari 2008, 15:10
hopeloos geval!! daar krijgen ze dus de kans niet voor !!
wat voor sport heb jij gedaan en welk niveau, oooo !! misschien ben je pas 12 jaar !! in dat geval mijn excuses!!
Paul van Heertum
13 januari 2008, 15:14
Hoe zijn andere Nederlandse keepers aan hun sL ervaring gekomen?
Paul van Heertum
13 januari 2008, 15:15
ik geef het op,je begrijpt er dus echt niets van!!
Jij wel gelukkig en nog veel meer van je mening onderbouwen
Cor van der Holst
13 januari 2008, 15:51
Hoe zijn andere Nederlandse keepers aan hun sL ervaring gekomen?
door te spelen in de sl !!
alleen sinds de laatste seizoenen is de nieuwe trent import goalies bij bijna alle teams,waardoor de ned goalies niet meer spelen, jezus ben je nieuw in ijshockeyland
Paul van Heertum
13 januari 2008, 15:58
door te spelen in de sl !!
alleen sinds de laatste seizoenen is de nieuwe trent import goalies bij bijna alle teams,waardoor de ned goalies niet meer spelen, jezus ben je nieuw in ijshockeyland
De importgoalie bestond dus niet in de 80er en 90er jaren?
Ro Herregraven
13 januari 2008, 21:26
De importgoalie bestond dus niet in de 80er en 90er jaren?
Dat klopt!
Voorbeeldje uit 1993-1994:
Geleen: Nijland - Baggen - Sochor
Nijmegen: Walenciak - Hendriks - Kroeze
Rotterdam: Kambeitz - Jordaan
Tilburg: Trommelen - Hendriks - Bogaard
Assen: Vijfschaft - Dijkema
Dordrecht: o.a. Erades
Den Bosch: Geisterfer - Burgerhof
Den Haag: o.a. Schenkhuizen - v/d Holst (Cor, ja!)
Utrecht: o.a. Beukers
Eindhoven: o.a. Fredriks - Van Doremalen
Ro Herregraven
13 januari 2008, 21:27
dan kan ik je nu zeggen dat niet één ned goalie de import uit het net speelt en dus allemaal te kort komen voor het nat team !
komen we dus terug op mijn stelling !!word het niet eens tijd dat we daar wat aan doen??
dus zorgen dat de ned goalies ijstijd krijgen !! en hoe!??
Je zou kunnen beginnen door op 't forumtoernooi je zoon ijstijd te geven i.p.v. jezelf ;-)
Ro Herregraven
13 januari 2008, 22:11
Uit het boek van Udo en van de NIJB-site heb ik het volgende gehaald:
Alle Kampioensgoalies vanaf 1964 tot afgelopen jaar
Voor zover te achterhalen, heb ik de imports in vet,
de Ned/Can's in rood,
en de Nederlanders in blauw gezet.
Bij diegenen waar ik geen idee had, heb ik het zwart gelaten.
1964-1965: Kurt Brown, Ferry de Wit
1965-1966: Bruno Forlin, Ferry de Wit
1966-1967: Bruno Forlin, Ferry de Wit
1967-1968: John Dave Fisher, Ferry de Wit
1968-1969: St. Jean, Ferry de Wit, H. Koeton
1969-1970: H. v/d Boogaard, A. LeClair, P. LeBlanc
1970-1971: Gerry Göbel, Vincent van Schilt, Jaroslav Bulejcik,
1971-1972: Gerry Göbel, H. Kolen
1972-1973: Vincent van Schilt, Jeff v/d Molengraft
1973-1974: Gerry Göbel, Vincent van Schilt
1974-1975: Gerry Göbel, Hans Christiaans, Jaroslav Bulejcik
1975-1976: Gerry Göbel, Vincent van Schilt
1976-1977: Johan Siemonsma, Tom Tesselaer
1977-1978: Johan Siemonsma, Harry van Bilsen,
1978-1979: Johan Siemonsma, Harry van Bilsen, Tom Tesselaer
1979-1980: Ted Lenssen, Ger Liefering, Dave Kats
1980-1981: Ted Lenssen, Ger Liefering
1981-1982: Ted Lenssen, Ger Liefering
1982-1983: Ger Liefering, Danny Micola von Fürstenrecht
1983-1984: Jan Bruysten, Randy Wagenaar
1984-1985: Cor Hoogendoorn, Ferry de Kok
1985-1986: Theo Mertens, Mark O'Brien
1986-1987: Michael Geisterfer, Rob v/d Ent
1987-1988: Guido Walenciak, Jan Bruysten, Paul Hendriks
1988-1989: Michael Geisterfer, Ed Nienhuis, Rob v/d Ent, Rene Wust
1989-1990: Michael Geisterfer, Ed Nienhuis, Jan Bruysten
1990-1991: Chad Kambeitz, Mark O'Brien,
1991-1992: Chad Kambeitz, Michael Geisterfer, Henk Beukers
1992-1993: Guido Walenciak, Paul Hendriks
1993-1994: Martin Trommelen, Marco Hendriks
1994-1995: Martin Trommelen, Marco Hendriks
1995-1996: Martin Trommelen, Marco Hendriks
1996-1997: Honoré Loos, Bjorn Kroeze, Marcel den Hartog
1997-1998: Honoré Loos, Bjorn Kroeze
1998-1999: Honoré Loos, Bjorn Kroeze, Jeff Vijfschaft
1999-2000: Honoré Loos, Bjorn Kroeze
2000-2001: Martin Trommelen, Marcel den Hartog, John Reich
2001-2002: Ben Vanderklok, Matt Barnes
2002-2003: Ben Vanderklok, Phil Groeneveld,
2003-2004: Ben Vanderklok, Casper Swart, Yordan van Hoegee
2004-2005: Mark McArthur, Joe Watkins, Phil Groeneveld, Yordan van Hoegee, Jacob van Duin, Jerry Tertaas, Boy Schreuders,
2005-2006: Kyle Nixon, Casper Swart, Bjorn Kroeze, Thijs van Broekhoven
2006-2007: Nick Boucher, Emil Lundgren, Phil Groeneveld, Martin Trommelen, Ian Meierdress
Paul van Heertum
13 januari 2008, 22:15
Dat klopt!
Voorbeeldje uit 1993-1994:
Geleen: Nijland - Baggen - Sochor
Nijmegen: Walenciak - Hendriks - Kroeze
Rotterdam: Kambeitz - Jordaan
Tilburg: Trommelen - Hendriks - Bogaard
Assen: Vijfschaft - Dijkema
Dordrecht: o.a. Erades
Den Bosch: Geisterfer - Burgerhof
Den Haag: o.a. Schenkhuizen - v/d Holst (Cor, ja!)
Utrecht: o.a. Beukers
Eindhoven: o.a. Fredriks - Van Doremalen
Zeker willekeurig gekozen?
Ro Herregraven
13 januari 2008, 22:33
Nee, ik heb bewust het jaar gekozen waarin we voor 't laatst 10 ploegen in de eredivisie hadden
Je mag 't ook doen voor een later jaar, hoor.
Zoals je ziet werd er pas 6 seizoenen geleden voor 't eerst een importgoalie kampioen (ook al waren er al eerder importgoalies, denk bijvoorbeeld maar aan Clint Owen, Marc-Andre Blondeau, Dieter Van der Broeck, Bjorn Steylen, Paul Cohen, Scott Easton en Marco Panzeri)
Cor van der Holst
13 januari 2008, 22:50
Je zou kunnen beginnen door op 't forumtoernooi je zoon ijstijd te geven i.p.v. jezelf ;-)
He" Ro !!
je kan ook te ver gaan !!
ik heb meer ijstijd als ruud dus moet ie wel van hoge huizen komen !!
Jasper Maassen
14 januari 2008, 09:01
Nee, in die jaren was er ook een verbod op importgoalies, alleen Ned-Can's mochten (als ik me niet vergis). Wat is gevolg? Er spelen goalies die ook na die tijd nog een vaste plaats kunnen claimen, door hun jarenlange ervaring: Trommelen, Nijland, Baggen, Schenkhuizen, Loos en Den Hartog.
Met andere woorden Paul van Heertum: het wordt tijd om toe te geven dat een verbod of beperking op importgoalies zijn vruchten afwerpt voor het niveau van de Nederlandse goalie.
Joep Meijsen
14 januari 2008, 09:12
Nee, in die jaren was er ook een verbod op importgoalies, alleen Ned-Can's mochten (als ik me niet vergis).
Ik herinner me uit midden jaren negentig in ieder geval nog Finse keepers bij Eindhoven en volgens mij Utrecht.
Het lijkt me eerder dat de totale beperking van het aantal imports een belangrijke rol speelde. Als je er maar drie mag hebben, zoals in grote delen van de jaren negentig het geval was, werd er veelal blijkbaar niet gekozen voor een doelman.
De rol van 'toeval' mag ook niet helemaal worden uitgesloten. Wellicht kwam er eind jaren tachtig/begin jaren negentig gewoon een goede generatie goalies naar boven. Niet toevallig een jaar of twaalf na de glorietijd van het Nederlandse ijshockey met de Olympische Spelen en dergelijke.
Door de opening van (relatief) veel ijsbanen in de jaren zeventig, was er bovendien wat meer talent beschikbaar dan nu wellicht.
Jasper Maassen
14 januari 2008, 11:21
Ik herinner me uit midden jaren negentig in ieder geval nog Finse keepers bij Eindhoven en volgens mij Utrecht.
Het lijkt me eerder dat de totale beperking van het aantal imports een belangrijke rol speelde. Als je er maar drie mag hebben, zoals in grote delen van de jaren negentig het geval was, werd er veelal blijkbaar niet gekozen voor een doelman.
De rol van 'toeval' mag ook niet helemaal worden uitgesloten. Wellicht kwam er eind jaren tachtig/begin jaren negentig gewoon een goede generatie goalies naar boven. Niet toevallig een jaar of twaalf na de glorietijd van het Nederlandse ijshockey met de Olympische Spelen en dergelijke.
Door de opening van (relatief) veel ijsbanen in de jaren zeventig, was er bovendien wat meer talent beschikbaar dan nu wellicht.
Ik ben er vrij zeker van dat er één of twee seizoenen een verbod op buitenlandse goalies is geweest. Dat was in die tijd ongeveer. Chad Kambeitz mocht wel spelen, omdat hij Nederlandse Canadees is. En toeval is misschien een factor, maar toeval dat er een aantal jaar achter elkaar goede goalies voortgebracht werden? Dan denk ik niet meer aan toeval.
Joep Meijsen
14 januari 2008, 12:25
En toeval is misschien een factor, maar toeval dat er een aantal jaar achter elkaar goede goalies voortgebracht werden? Dan denk ik niet meer aan toeval.
Ik nuanceer de term toeval feitelijk zelf al in mijn posting. In de jaren negentig werd de generatie groot die tijdens de topjaren van het Nederlandse ijshockey met de sport begon. Ik meen ook dat het aantal leden van de bond in de jaren tachtig een hoogtepunt bereikte, maar dat zou ik eens na moeten kijken.
Het was overigens ook een periode waarin relatief veel geld omging in het Nederlandse ijshockey. Veel meer dan nu in ieder geval. Daardoor konden Nederlandse ijshockeyers zich ook meer focussen op de sport.
Het Nederlandse ijshockey bereikte in de jaren negentig juist een dieptepunt als het gaat om zaken als geld en de opleiding van talenten. Verschillende ijsbanen werden gesloten of geprivatiseerd waardoorr minder ijstijd beschikbaar kwam. Daarbij werd en wordt er in Nederland maar weinig gedaan aan de opleiding van coaches.
Als kanttekening daarbij....het is feitelijk bekeken natuurlijk raar dat er wel een fulltimer bezig is met het opleiden van scheidsrechters, maar dat er niemand is die zich op dat niveau bezig houdt met coaches en jeugdijshockeyers.
Joep Meijsen
14 januari 2008, 12:29
Ik ben er vrij zeker van dat er één of twee seizoenen een verbod op buitenlandse goalies is geweest.
Kan ook best hoor. Maar dan bestond die regel in ieder geval in Ik heb er met wat bladeren vandeweek geen bewijs van gevonden, maar het Nederlandse ijshockey is niet zo sterk in het vastleggen van regelwijzigingen.
Cor van der Holst
14 januari 2008, 16:13
Kan ook best hoor. Maar dan bestond die regel in ieder geval in Ik heb er met wat bladeren vandeweek geen bewijs van gevonden, maar het Nederlandse ijshockey is niet zo sterk in het vastleggen van regelwijzigingen.
we zijn wel lekker aan het discuseren, maar eigenlijk zouden de ned goalies eens voor zichzelf op moeten komen, sta eens op met z,n allen gooi, de handdoek is in de ring voor een seizoen ,totale boycot van de eerste en superliga ,dan maar een jaartje alleen trainen, en natuurlijk zal de superliga doordraaien maar hoe dan met de eerste divisie ?
misschien worden ze bij de bond eens wakker geschud !!
op deze manier zal iedere talentvolle en welwillende goalie vroegtijdig de handdoek gooien !! wil je het hoogste bereiken of neem je genoegen met een deurkruk ?
hoe sterk zijn jullie echt ??::cry2::::fight::
Paul van Heertum
14 januari 2008, 16:15
Nee, in die jaren was er ook een verbod op importgoalies, alleen Ned-Can's mochten (als ik me niet vergis). Wat is gevolg? Er spelen goalies die ook na die tijd nog een vaste plaats kunnen claimen, door hun jarenlange ervaring: Trommelen, Nijland, Baggen, Schenkhuizen, Loos en Den Hartog.
Met andere woorden Paul van Heertum: het wordt tijd om toe te geven dat een verbod of beperking op importgoalies zijn vruchten afwerpt voor het niveau van de Nederlandse goalie.
Meer concurrentie leidt nooit een daling in niveau de SL is (semi) profsport, daar moet je gewoon voor kwaliteit gaan.
En de Nederlandse keeper kan beginnen als back-up en vanuit daar doorgroeien. Dat gaat makkelijker met een goede importgoalie dan met een eerste divisiekeeper of slechter.
Het NT heeft ook niks aan een speler die er een import niet kan uitspelen, omdat hij het niveau van div1 niet aankan
Ronald Diehle
15 januari 2008, 00:21
Door een samenloop van meerdere "conflicterende" belangen wil ik hierbij alleen zeggen dat ik deze discussie met meer dan normale interesse volg. Ik moedig de mensen aan om hun mening te geven over de toekomstmogelijkheden van Nederlandse goalies. Voor deze kleinste bloedgroep binnen ons Nederlandse ijshockey zijn de minste toekomstmogelijkheden geschapen. Spelers zijn oneindig uitwisselbaar op het ijs; er is maar plaats voor één goalie in de drie vierkante meter grease.
Herman Herregraven
15 januari 2008, 01:58
Door een samenloop van meerdere "conflicterende" belangen wil ik hierbij alleen zeggen dat ik deze discussie met meer dan normale interesse volg. Ik moedig de mensen aan om hun mening te geven over de toekomstmogelijkheden van Nederlandse goalies. Voor deze kleinste bloedgroep binnen ons Nederlandse ijshockey zijn de minste toekomstmogelijkheden geschapen. Spelers zijn oneindig uitwisselbaar op het ijs; er is maar plaats voor één goalie in de drie vierkante meter grease.
Spreekt hier Ronald de voorzitter of Ronald de goalie????
Maar ff zonder onzin?
Ik ben denk ik niet de enige die zich verbaasd heeft,
dat jullie in het eerste Devil jaar met toch een beperkt budget een importgoalie hebben aangetrokken?
Dit terwijl Casper in 2006 mede verantwoordelijk was voor het kampioenschap
en hij in 2006/2007 een meer dan verdienstelijk seizoen in Geleen meedraaide?
Joep Meijsen
15 januari 2008, 07:56
Ik ben denk ik niet de enige die zich verbaasd heeft,
dat jullie in het eerste Devil jaar met toch een beperkt budget een importgoalie hebben aangetrokken…
Ter nuancering van dit punt. Benjamin Finkenrath is volgens de zuivere definitie natuurlijk een importgoalie, maar woont op korte afstand van de Nederlandse grens. Dichterbij Nijmegen dan de gemiddelde uitwedstrijd voor de Devils in de eredivisie.
Nijmegen Devils kende afgelopen zomer een nogal late start, wat betekent dat het niet makkelijk was een evenwichtige selectie samen te stellen. Omdat er nogal veel mensen zijn in Nijmegen met goede contacten in het Duitse ijshockey, er spelen onderhand meer Nijmeegse jeugdspelers in Duitsland dan in Nijmegen zelf, zijn er contacten met jonge, Duitse spelers uit de regio. Musga en Finkenrath zijn daar voorbeelden van.
De kosten zijn, buiten de noodzakelijke internationale transfer, niet te vergelijken met die van een traditionele import.
Paul van Heertum
16 januari 2008, 09:05
Iemand die weet waar je het aantal gespeelde minuten of wedstrijden kan vinden van de keepers?
Jasper Maassen
16 januari 2008, 09:43
Meer concurrentie leidt nooit een daling in niveau de SL is (semi) profsport, daar moet je gewoon voor kwaliteit gaan.
En de Nederlandse keeper kan beginnen als back-up en vanuit daar doorgroeien. Dat gaat makkelijker met een goede importgoalie dan met een eerste divisiekeeper of slechter.
Het NT heeft ook niks aan een speler die er een import niet kan uitspelen, omdat hij het niveau van div1 niet aankan
Je begrijpt nog steeds niet dat wedstrijdervaring veel belangrijker is dan trainingservaring. Natuurlijk is het leuk om te leren van een importgoalie, zeker als je zelf een jonge goalie bent. Maar hoe gaat dat in Nederland? Er wordt het jaar erna weer een importgoalie gehaald. Je krijgt als Nederlandse goalie weer geen ijstijd, want er is een import die beter is. Omdat je geen ijstijd krijgt word je zelf ook niet beter. Het seizoen erna komt er weer een importgoalie, etc. etc.
Je laatste zin slaat nergens op, waarom kun je een import er niet uitspelen OMDAT je het niveau van Division 1 niet aan kan? Is het niet zo dat je als goalie het niveau van Division 1 niet aankan OMDAT je nooit de kans krijgt op regelmatige basis te laten zien wat je kan?
Een jonge goalie mag fouten maken. Dat hoort in het leerproces. Sterke wedstrijden afwisselen met zwakke is doodnormaal dan. Af en toe 10 minuten invallen is niet constructief.
Als je het nu nog niet begrijpt weet ik het ook niet meer.
Paul van Heertum
16 januari 2008, 10:27
Je begrijpt nog steeds niet dat wedstrijdervaring veel belangrijker is dan trainingservaring. Natuurlijk is het leuk om te leren van een importgoalie, zeker als je zelf een jonge goalie bent. Maar hoe gaat dat in Nederland? Er wordt het jaar erna weer een importgoalie gehaald. Je krijgt als Nederlandse goalie weer geen ijstijd, want er is een import die beter is. Omdat je geen ijstijd krijgt word je zelf ook niet beter. Het seizoen erna komt er weer een importgoalie, etc. etc.
Je laatste zin slaat nergens op, waarom kun je een import er niet uitspelen OMDAT je het niveau van Division 1 niet aan kan? Is het niet zo dat je als goalie het niveau van Division 1 niet aankan OMDAT je nooit de kans krijgt op regelmatige basis te laten zien wat je kan?
Een jonge goalie mag fouten maken. Dat hoort in het leerproces. Sterke wedstrijden afwisselen met zwakke is doodnormaal dan. Af en toe 10 minuten invallen is niet constructief.
Als je het nu nog niet begrijpt weet ik het ook niet meer.
A)Fouten maken doe je maar in de eerste divisie of in wedstrijden waar er niks op het spel staat
b) Als je als Nederlandse goalie het niveau van een import benadert komt er vanzelf een moment dat de club je een echte kans geeft of je gaat naar een club waar je wel de kans krijgt om eerste keeper te worden. Een Nederlandse keeper zal over het algemeen goedkoper zijn dan een import, waarna er weer meer geld over blijft voor een (betere) verdediger of aanvaller
c) Als je het niveau van Div1 aankan krijg je vanzelf meer speeltijd. De meeste coaches willen gewoon 2 vrijwel gelijke keepers en zullen je dan ook ijstijd geven.
Cor van der Holst
16 januari 2008, 10:53
reactie op laatste bericht van PAUL VAN HEERTUM A. je krijgt niet eens de kans om fouten te maken omdat je niet speelt
b.als je als ned goalie het niveau benadert van een import word er van uit gegaan dat de import te zwak is en word een sterkere import gehaald
c. blijf je maar doorhameren over het aankunnen van div 1 eerste en superliga je gooit echt alles doorelkaar
d. je hebt in deze discussie temaken gehad met minimaal 4 goalies met vrijwel dezelfde mening en toch denk jij het beter te weten
ik heb eerder in deze discussie iemand jou horen beledigen waarschijnlijk kent hij jou goed !!
sommigen hebben een bord voor hun kop maar jij woont volgens mij in een bunker
Paul van Heertum
16 januari 2008, 10:59
Misschien kan ik er wel een beetje objectiever tegen aan kijken omdat ik geen zoon heb die niet aan de bak komt in de SL vanwege de imports
Ro Herregraven
16 januari 2008, 10:59
A)Fouten maken doe je maar in de eerste divisie of in wedstrijden waar er niks op het spel staat
Moet jij eens kijken naar de blunders doe bijvoorbeeld Patrick Roy en Martin Brodeur maakten in de Stanley Cup Finals. Allebei briljante goalies, en toch maken ook zij fouten, ook als er wat op het spel staat.
b) Als je als Nederlandse goalie het niveau van een import benadert komt er vanzelf een moment dat de club je een echte kans geeft of je gaat naar een club waar je wel de kans krijgt om eerste keeper te worden.
Nee, want dan voldoet de import duidelijk niet, en wordt er een sterkere gehaald. Als je twee keer zoveel betaalt voor een importgoalie dan verwacht je ook dat hij twee keer zo goed is als je Nederlandse backup.
De meeste coaches willen gewoon 2 vrijwel gelijke keepers en zullen je dan ook ijstijd geven.
De meeste penningmeesters willen echter maar 1 dure (import)goalie en 1 goedkope lokale backup.
Welk team in de SL heeft nu volgens jou 2 vrijwel gelijke keepers? Ik kan er maar 2 noemen: Groningen en Nijmegen. Toevallig de nummer laatst en voorlaatst op de ranglijst, met de laagste budgetten.
Ro Herregraven
16 januari 2008, 11:01
Misschien kan ik er wel een beetje objectiever tegen aan kijken omdat ik geen zoon heb die niet aan de bak komt in de SL vanwege de imports
Of misschien heb je er werkelijk de ballen verstand van, dat kan natuurlijk ook.
Je moet op voorhand niets uitsluiten, vind ik.
Jasper Maassen
16 januari 2008, 11:08
b) Als je als Nederlandse goalie het niveau van een import benadert komt er vanzelf een moment dat de club je een echte kans geeft of je gaat naar een club waar je wel de kans krijgt om eerste keeper te worden. Een Nederlandse keeper zal over het algemeen goedkoper zijn dan een import, waarna er weer meer geld over blijft voor een (betere) verdediger of aanvaller
c) Als je het niveau van Div1 aankan krijg je vanzelf meer speeltijd. De meeste coaches willen gewoon 2 vrijwel gelijke keepers en zullen je dan ook ijstijd geven.
Wedstrijden waar niks op het spel staat zijn volledig anders als wedstrijden waar wel wat op het spel staat. Daar zit een gigantisch verschil tussen. Net als er een verschil tussen 1e divisie en superliga zit: Groningen werd vorig jaar kampioen met een goalieduo dat prima functioneerde VOOR DAT NIVEAU. Dit jaar worden ze in het overgrote deel van de wedstrijden weggeschoten, met hetzelfde goalieduo. Ander voorbeeld. In 2004-2005 werd Zoetermeer kampioen in de eredivisie, met redelijk gemak. In het seizoen erna spelen ze, met zo mogelijk een iets sterkere selectie, een oefenwedstrijd tegen Amsterdam. Uitslag 12-0 zo uit mijn hoofd. Een heel seizoen lang heb ik gespeeld in de 1e divisie, met een GAA van 2.75 (laagste van de divisie, even ter verduidelijking). In de eerste periode van voornoemde oefenwedstrijd krijg ik 9 goals tegen. Ligt dat dan puur en alleen aan mij? Of ligt dat aan het feit dat er een gigantisch niveauverschil is?
Ik kan je wel zeggen dat dat het laatste is. Wanneer jonge keepers regelmatig wedstrijdervaring opdoen in de hoogste divisie, schiet je daar veel meer mee op dan met wedstrijdervaring in de eerste divisie.
Ten aanzien van punt B: je zegt: "ALS je als Nederlandse goalie het niveau benadert..." Hoe wil je dat niveau benaderen wanneer je nooit de kans krijgt om te spelen? Zoals Cor al zegt: dan is de import van een te laag niveau en komt er een betere terug. Imports zijn duur en zullen daarom minder snel op de bank gezet worden dan een Nederlandse goalie die voor een habbekrats speelt. Klint slecht, maar zo gaat het wel. Maar nogmaals: een Nederlandse goalie zal zich nooit vol kunnen ontwikkelen door af en toe een wedstrijdje mee te pikken maar verder vooral de armspieren te trainen met het poortje.
Dus jouw ALS komt zelden of nooit voor.
Punt C: Ik begrijp dat je met div1 het internationale niveau bedoelt. Prima, vertel me dan maar eens waarom Casper Swart niet de onomstreden nummer 1 is. Vertel me dan maar eens waarom Marcel den Hartog nergens een contract kan krijgen. Vertel me dan maar eens waarom Martijn Maghielse in de eerste divisie moet spelen. Vertel me dan maar eens waarom Tilburg het nodig vond om een import te halen.
Paul van Heertum
16 januari 2008, 11:10
Moet jij eens kijken naar de blunders doe bijvoorbeeld Patrick Roy en Martin Brodeur maakten in de Stanley Cup Finals. Allebei briljante goalies, en toch maken ook zij fouten, ook als er wat op het spel staat.
Alleen is de kans dat een import een grote fout maakt een stuk kleiner dan een onervaren Nederlandse keeper
Nee, want dan voldoet de import duidelijk niet, en wordt er een sterkere gehaald. Als je twee keer zoveel betaalt voor een importgoalie dan verwacht je ook dat hij twee keer zo goed is als je Nederlandse backup.
Als een goede Nederlandse keeper die zich bewezen heeft op het hoogste niveau kan je als Nederlandse club er geen halen die 2 keer zo goed is omdat je dan praat over DEL/AHL/NHL niveau
De meeste penningmeesters willen echter maar 1 dure (import)goalie en 1 goedkope lokale backup.
Welk team in de SL heeft nu volgens jou 2 vrijwel gelijke keepers? Ik kan er maar 2 noemen: Groningen en Nijmegen. Toevallig de nummer laatst en voorlaatst op de ranglijst, met de laagste budgetten.
Misschien zijn er wel niet, dat zou ook kunnen natuurlijk? Als Meizerdes het niveau benadert van Calcovaccio dan zou Suarez hem wel een keer of 15 laten starten en niet 5 keer, schijnbaar is Meizerdes nog niet goed genoeg. Dan moet hij zich maar verbeteren of bijvoorbeeld een jaar gaan keepen bij Nijmegen of Groningen
Maar ik heb niet gekeept dus ik heb geen recht van spreken
Paul van Heertum
16 januari 2008, 11:14
Wedstrijden waar niks op het spel staat zijn volledig anders als wedstrijden waar wel wat op het spel staat. Daar zit een gigantisch verschil tussen. Net als er een verschil tussen 1e divisie en superliga zit: Groningen werd vorig jaar kampioen met een goalieduo dat prima functioneerde VOOR DAT NIVEAU. Dit jaar worden ze in het overgrote deel van de wedstrijden weggeschoten, met hetzelfde goalieduo. Ander voorbeeld. In 2004-2005 werd Zoetermeer kampioen in de eredivisie, met redelijk gemak. In het seizoen erna spelen ze, met zo mogelijk een iets sterkere selectie, een oefenwedstrijd tegen Amsterdam. Uitslag 12-0 zo uit mijn hoofd. Een heel seizoen lang heb ik gespeeld in de 1e divisie, met een GAA van 2.75 (laagste van de divisie, even ter verduidelijking). In de eerste periode van voornoemde oefenwedstrijd krijg ik 9 goals tegen. Ligt dat dan puur en alleen aan mij? Of ligt dat aan het feit dat er een gigantisch niveauverschil is?
Ik kan je wel zeggen dat dat het laatste is. Wanneer jonge keepers regelmatig wedstrijdervaring opdoen in de hoogste divisie, schiet je daar veel meer mee op dan met wedstrijdervaring in de eerste divisie.
De esentie van topsport, als jij graag leuk een wedstrijdje wil keepen moet je lekker bij de recreanten gaan keepen. In de SL gaat het in de eerste plaats om resultaat en niet om het ontwikkelen van talent
Ten aanzien van punt B: je zegt: "ALS je als Nederlandse goalie het niveau benadert..." Hoe wil je dat niveau benaderen wanneer je nooit de kans krijgt om te spelen? Zoals Cor al zegt: dan is de import van een te laag niveau en komt er een betere terug. Imports zijn duur en zullen daarom minder snel op de bank gezet worden dan een Nederlandse goalie die voor een habbekrats speelt. Klint slecht, maar zo gaat het wel. Maar nogmaals: een Nederlandse goalie zal zich nooit vol kunnen ontwikkelen door af en toe een wedstrijdje mee te pikken maar verder vooral de armspieren te trainen met het poortje.
Totdat je er niet meer een kan halen die veel beter is en dan wordt je eerste keeper
Punt C: Ik begrijp dat je met div1 het internationale niveau bedoelt. Prima, vertel me dan maar eens waarom Casper Swart niet de onomstreden nummer 1 is. Vertel me dan maar eens waarom Marcel den Hartog nergens een contract kan krijgen. Vertel me dan maar eens waarom Martijn Maghielse in de eerste divisie moet spelen. Vertel me dan maar eens waarom Tilburg het nodig vond om een import te halen.
Waarschijnlijk dat ze in de ogen van de coach die afgerekend wordt op zijn resultaten dat een import beter is
Maar ik heb nooit gekeept dus ik heb geen recht van spreken
Jasper Maassen
16 januari 2008, 11:19
Maar ik heb niet gekeept dus ik heb geen recht van spreken
Ik denk nu oprecht dat je of heel jong bent en nog niet zo heel lang komt kijken, of te dom bent om in te zien dat mensen die op dit gebied weten waar ze het over hebben gelijk hebben.
Jij denkt dus serieus dat als je het niveau van een Nederlandse topgoalie x2 doet, je dan op DEL/AHL/NHL niveau uitkomt? Sorry, maar dan kan ik niet serieus met je discussiëren.
Je hebt het over goalies in Nederland, maar dan kun je nog niet eens hun namen spellen: Meierdres en Colaiacovo.
Waarom is de kans dat een Nederlandse onervaren goalie een fout maakt groter? Juist, omdat hij geen ervaring heeft! En hoe krijgt hij die? Door wedstrijden te spelen!
Dat Suarez Meierdres niet vaker opstelt is omdat Colaiacovo een stuk duurder is dan Meierdres en zoals Ro al aangeeft: die worden geacht beter te spelen en dus ook vaker. Wanneer Tilburg verder was gegaan met Trommelen was dat voor de ontwikkeling van Ian veel beter geweest: hij had namelijk meer starts gekregen.
Ik hoop dat je nu eindelijk inziet dat je je ongelijk moet toegeven. Verder denk ik niet dat ik nog veel zal antwoorden nu, ik heb namelijk over anderhalf uur een tentamen.
Michael van Opstal
16 januari 2008, 11:27
Succes....
Jasper Maassen
16 januari 2008, 11:28
De esentie van topsport, als jij graag leuk een wedstrijdje wil keepen moet je lekker bij de recreanten gaan keepen. In de SL gaat het in de eerste plaats om resultaat en niet om het ontwikkelen van talent
Totdat je er niet meer een kan halen die veel beter is en dan wordt je eerste keeper
Waarschijnlijk dat ze in de ogen van de coach die afgerekend wordt op zijn resultaten dat een import beter is
Maar ik heb nooit gekeept dus ik heb geen recht van spreken
De essentie van topsport is inderdaad winnen. Een tweede ding van topsport is het nationale team, waarvoor jij altijd zo nuttig op zoek bent naar Nederlandse Canadezen die vast hier willen spelen (***SARCASME***). Om dat Nationale team van niveau te voorzien, moeten goalies dus wel ervaring hebben. En die krijg je alleen door op het hoogste niveau te spelen. Iemand die nog moet leren is nog niet meteen een recreant of iemand die alleen lekker een potje wil spelen.
Wanneer het niet meer mogelijk is om een betere import te halen dan de Nederlandse goalie in kwestie, speelt die Nederlandse goalie allang niet meer in Nederland. Als hij werkelijk zo goed is, zit hij sowieso in het buitenland. Je mist echter volledig mijn punt. Als een Nederlandse goalie zo goed is, wordt hij inderdaad eerste keus. Mijn punt was echter dat de Nederlandse goalie nooit zo goed kan worden, omdat hij nooit de kans krijgt. Jij wil de beste laten spelen en verwacht dat een Nederlander net zo goed of zelfs beter wordt dan een import met alleen training en evt wedstrijden in een divisie lager. WAKE UP KIDDO!
En als de resultaten dan beter zouden zijn met een import, verklaar me dan eens waarom in de laatste 4 seizoenen 3x een team met een Nederlandse goalie kampioen is geworden?
En dat je zelf geen goalie bent maakt niet uit, het zou je wel sieren om in te zien dat mensen die meer ervaring hebben op dit gebied wellicht gelijk zouden kunnen hebben, omdat ze het hebben meegemaakt.
Jasper Maassen
16 januari 2008, 11:28
Succes....
Dankje...
Paul van Heertum
16 januari 2008, 11:29
Ik denk nu oprecht dat je of heel jong bent en nog niet zo heel lang komt kijken, of te dom bent om in te zien dat mensen die op dit gebied weten waar ze het over hebben gelijk hebben.
Jij denkt dus serieus dat als je het niveau van een Nederlandse topgoalie x2 doet, je dan op DEL/AHL/NHL niveau uitkomt? Sorry, maar dan kan ik niet serieus met je discussiëren.
Hij is in elk geval niet meer haalbaar
Je hebt het over goalies in Nederland, maar dan kun je nog niet eens hun namen spellen: Meierdres en Colaiacovo.
Jij wel gelukkig
Waarom is de kans dat een Nederlandse onervaren goalie een fout maakt groter? Juist, omdat hij geen ervaring heeft! En hoe krijgt hij die? Door wedstrijden te spelen!
Wedstrijden spelen kan je ook in de eerste divisisie
Dat Suarez Meierdres niet vaker opstelt is omdat Colaiacovo een stuk duurder is dan Meierdres en zoals Ro al aangeeft: die worden geacht beter te spelen en dus ook vaker. Wanneer Tilburg verder was gegaan met Trommelen was dat voor de ontwikkeling van Ian veel beter geweest: hij had namelijk meer starts gekregen.
Waarschijnlijk denkt Suarez dat hij met Colaiacovo meer kans heeft op de titel dan met Trommelen
En ook als Suarez Meierdres een wedstrijd of 10-15 geeft in plaats van 5 nu dan nog raakt Colaiacovo niet zijn ritme kwijt en heeft hij een betere reservekeeper mocht Colaiacovo geblsseerd raken
Ik hoop dat je nu eindelijk inziet dat je je ongelijk moet toegeven. Verder denk ik niet dat ik nog veel zal antwoorden nu, ik heb namelijk over anderhalf uur een tentamen.
Succes met je tentamen
Ik heb geen recht van spreken want ik heb niet in de eerste divisie gekeept
Jasper Maassen
16 januari 2008, 11:31
Ik heb geen recht van spreken want ik heb niet in de eerste divisie gekeept
Nogmaals, dat maakt niks uit, het helpt alleen voor wat eigen ervaring op dit gebied.
En wedstrijden spelen kun je ook op 1e divisie niveau, is, voor de honderdduizendste maal, van een heel andere aard dan wedstrijden spelen in de eredivisie. Ik meen dat ik dat zojuist met enkele voorbeelden duidelijk had gemaakt...
Bedankt voor het succes.
Paul van Heertum
16 januari 2008, 11:39
De essentie van topsport is inderdaad winnen. Een tweede ding van topsport is het nationale team, waarvoor jij altijd zo nuttig op zoek bent naar Nederlandse Canadezen die vast hier willen spelen (***SARCASME***). Om dat Nationale team van niveau te voorzien, moeten goalies dus wel ervaring hebben. En die krijg je alleen door op het hoogste niveau te spelen. Iemand die nog moet leren is nog niet meteen een recreant of iemand die alleen lekker een potje wil spelen.
Als het niveau van het Nederlands team het doel is kan je beter een stuk of 5 Nederlandse Canadezen halen uit Canada of de VS. Vette kans dat die beter zijn of worden dan de in Nederland geboren keepers.
Leren moet je niet doen in SL maar in de eerste divisie.
Wanneer het niet meer mogelijk is om een betere import te halen dan de Nederlandse goalie in kwestie, speelt die Nederlandse goalie allang niet meer in Nederland. Als hij werkelijk zo goed is, zit hij sowieso in het buitenland. Je mist echter volledig mijn punt. Als een Nederlandse goalie zo goed is, wordt hij inderdaad eerste keus. Mijn punt was echter dat de Nederlandse goalie nooit zo goed kan worden, omdat hij nooit de kans krijgt. Jij wil de beste laten spelen en verwacht dat een Nederlander net zo goed of zelfs beter wordt dan een import met alleen training en evt wedstrijden in een divisie lager. WAKE UP KIDDO!
Je moet geen ijstijd geven op basis van een geboorteplaats maar op basis van prestaties
En als de resultaten dan beter zouden zijn met een import, verklaar me dan eens waarom in de laatste 4 seizoenen 3x een team met een Nederlandse goalie kampioen is geworden?
Omdat Caspar Swart op dit moment de enige keeper is die het niveau van een import kan benaderen
En dat je zelf geen goalie bent maakt niet uit, het zou je wel sieren om in te zien dat mensen die meer ervaring hebben op dit gebied wellicht gelijk zouden kunnen hebben, omdat ze het hebben meegemaakt.
Misschien dat je me beter kan vertellen hoe je een puck moet stoppen van topsport heb je in ieder geval geen kaas gegeten
.....Maar ik heb dan nooit in de eerste divisie gekeept
Paul van Heertum
16 januari 2008, 11:41
Nogmaals, dat maakt niks uit, het helpt alleen voor wat eigen ervaring op dit gebied.
En wedstrijden spelen kun je ook op 1e divisie niveau, is, voor de honderdduizendste maal, van een heel andere aard dan wedstrijden spelen in de eredivisie. Ik meen dat ik dat zojuist met enkele voorbeelden duidelijk had gemaakt...
Alleen maar meer reden dus om een importgoalie te halen en niet een uit de eerste divisie
Ro Herregraven
16 januari 2008, 11:42
Ik denk dat Paul van Heertum dit jaar moet meedoen met het forumtoernooi.
Geert van der Meulen
16 januari 2008, 11:50
Ik ga niet allemaal lezen wat jij hier nog aan het kwetteren bent over goalies, imports, winnen etc.
Het is duidelijk dat jij iemand bent die alleen maar op de tribune zit en van ijshockey, opleiding, jeugd etc. helemaal geen verstand hebt.
Als een goalie goed genoeg is krijgt hij vanzelf speeltijd?
Beste jongen, hoe wil je dat hebben? Je kunt nog zo goed zijn, maar altijd is er wel een smoesje om de jonge backup goalie niet op te stellen. De enige coach in de eredivisie die het door heeft is Ron Berteling, hij geeft zijn jonge goalie zo vaak mogelijk de kans. Als de stand na de tweede periode zodanig is dat er niks meer te winnen of te verliezen valt (dat laatste voor Ron helaas niet zo vaak) zet hij Zonneveld op het ijs. Dan doe je ervaring op, daar leer je van!
Veel coaches doen dat niet, hebben daar geen boodschap aan. Ze willen alleen maar het kampioenschap, hebben lak aan lange termijn denken.
Jarenlang had Heerenveen twee goede goalies met twee jonge goalies op de achtergrond. En nu? Met een goed beleid hadden ze nog steeds twee NL goalies gehad en nu? Nu speelt één van de talenten (die jaren terug al een halve finale wedstrijd won in de play-offs) in de eerste divisie. De andere zit al het hele seizoen op de bank en komt er nooit af om te spelen. Waar blijf je nou met je opmerkingen?
p.s. Ik kan je nog wel aan een oud telefoonboek van BC helpen, kun je gaan speuren naar Nederlanders die ijshockeyen.
Paul van Heertum
16 januari 2008, 11:57
Mensen hebben ook nog wel eens de rare gewoonte om ziek te zijn, koppijn te hebben, geblesseerd te zijn, moeders of vaders te hebben die ziek worden of kinderen te hebben die geboren worden of om een slechte dag te hebben
Er zijn vrijwel geen keepers die altijd kunnen spelen, mooie kans voor de jonge back-up om zijn kans te pakken
Jasper Maassen
16 januari 2008, 11:59
Misschien dat je me beter kan vertellen hoe je een puck moet stoppen van topsport heb je in ieder geval geen kaas gegeten
Goed, als je met modder gaat gooien: ijshockey in Nederland is geen topsport, dus er valt voor mij geen brood te verdienen. Ik doe het nu nog alleen voor de lol, in de studenten 2 liga. Ik heb mijn studie voor laten gaan. Wanneer het zo was dat ik had kunnen leven van ijshockey in Nederland, had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.
En als ik van topsport geen kaas heb gegeten, heb jij geen kaas gegeten van fatsoenlijk discussiëren, want dat kun je niet. Oprechte vraag: hoe oud ben je eigenlijk?
En nee, je hebt niet in de eerste divisie gekeept. Ik wel en ik ben blij dat ik dat heb kunnen doen. Gelukkig lever jij je bijdrage aan het Nederlandse ijshockey als superscout voor het nationale team.
Jasper Maassen
16 januari 2008, 12:02
Ik denk dat Paul van Heertum dit jaar moet meedoen met het forumtoernooi.
Dan kom ik zeker kijken, hij mag zelfs mijn uitrusting lenen!:thumsup:
Geert van der Meulen
16 januari 2008, 12:02
Mensen hebben ook nog wel eens de rare gewoonte om ziek te zijn, koppijn te hebben, geblesseerd te zijn, moeders of vaders te hebben die ziek worden of kinderen te hebben die geboren worden of om een slechte dag te hebben
Er zijn vrijwel geen keepers die altijd kunnen spelen, mooie kans voor de jonge back-up om zijn kans te pakken
Dat klopt en in het NL ijshockey haal je dan gewoon weer een nieuwe import!
Kun je beter je geld aan besteden dan aan de opleiding van jeugd. Heb je helemaal gelijk aan!:Pukey:
Paul van Heertum
16 januari 2008, 12:03
Pas als het net als bij Keleher weken of maanden duurt.
Kansen komen er altijd
Ro Herregraven
16 januari 2008, 12:27
Pas als het net als bij Keleher weken of maanden duurt.
Kansen komen er altijd
Nee hoor, dan halen ze Grinnell! Je argumenten zijn door de werkelijkheid al achterhaald!
Ro Herregraven
16 januari 2008, 12:29
Omdat Caspar Swart op dit moment de enige keeper is die het niveau van een import kan benaderen
En hoe is dat zo gekomen, denk je?
Verdiep je voor de gein eens in de carri?re van Casper totnutoe...
Paul van Heertum
16 januari 2008, 12:33
Ik vermoed zo dat hij eerst een paar jaar back-up was en steeds beter werd en zelf zijn speeltijd verdient heeft in plaats van te verdienen omdat hij in Nederland geboren is
Paul van Heertum
16 januari 2008, 12:33
Nee hoor, dan halen ze Grinnell! Je argumenten zijn door de werkelijkheid al achterhaald!
Wat ik zei klopt gewoon
Ro Herregraven
16 januari 2008, 12:38
Ik vermoed zo dat hij eerst een paar jaar back-up was en steeds beter werd en zelf zijn speeltijd verdient heeft in plaats van te verdienen omdat hij in Nederland geboren is
Hou nou eens op met wat te vermoeden en verdiep je eerst eens in de materie voordat je zomaar wat onzin neerkrabbelt.
Check op ijshockey.com eens de hockeydb, en kijk waar hij heeft gespeeld, en wie er naast hem goalie was (Blondeau, Noble, Tapp, McInerney). Dan zie je dat hij na telkens achter een import te hebben gestaan, en amper speeltijd te hebben gekregen bij Nijmegen, hij naar Amsterdam is gegaan waar hij w?l de kans heeft gekregen.
Ro Herregraven
16 januari 2008, 12:39
Wat ik zei klopt gewoon
Misschien kan Joop Vullers jou nog wel gebruiken als Vice-Voorzitter.
Paul van Heertum
16 januari 2008, 12:39
En wat is er mis mee om naar een andere club te gaan waar je meer perspectieven hebt?
Paul van Heertum
16 januari 2008, 12:40
Oh ja? Hebben Idzenga en Machielse dan de kans gehad, dit jaar?
Beide 0 minuten?
Geert van der Meulen
16 januari 2008, 13:01
Beide 0 minuten?
Idzenga: 0 minuten in de eredivisie.
Maghielse: 720 minuten in de eerste divisie. Hij is de enige goalie in de eerste divisie die met zijn team een punt tegen Utrecht heeft gepakt.
Paul van Heertum
16 januari 2008, 13:09
En in de andere competities?
Geert van der Meulen
16 januari 2008, 13:16
En in de andere competities?
? Je bedoelt?
Paul van Heertum
16 januari 2008, 13:44
Beker
Jan Hofstede
16 januari 2008, 13:45
Hoe dat nu is weet ik niet (Vaclav wordt er overigens ook niet jonger op), maar vroeger deed hij dat dus wel. En op een hele goede manier zelfs. Tegenwoordig zijn zijn methodes wellicht wat verouderd, maar nog steeds nuttig op een bepaalde manier. Ook om de basis aan te leren is hij een goede trainer. Ik heb veel van hem geleerd, Guido Lejeune heeft veel van hem geleerd, mijn broer heeft veel van hem geleerd en ik ga er vanuit dat ook Honoré Loos veel van hem geleerd heeft. Hoe ver het teruggaat weet ik niet, wellicht kan zelfs Guido Walenciak nog in dit rijtje.
Dus voor je nogmaals een bewering hier neerzet die zo stellig is, check eerst je feiten even.
Jouw reactie had ik ff helemaal gemist.... dus bij deze...
Vaclav komt gemiddeld 2 a 3 keer in de week buurten.... Ik kan je dus met stellige zekerheid vertellen wat hij momenteel...(want daar hebben we het over) wel en niet doet... Ik kan je hier ook met stellige zekerheid vertellen dat Vaclav, momenteel geen energie stopt in de jeugdopleiding...
We hebben het niet over "vroeger"... we hebben het over nu...
En als we dan toch Vaclav ter sprake brengen.... Met alle beweringen zoals hier geplaatst, zal hij het waarschijnlijk oneens zijn.....
In zijn visie is de goaly de meest belangrijke persoon binnen het team, de goaly bepaald voor 50% het resultaat.... Het heeft geen zin dure spelers te halen zonder een volwaardige "winning" goaly..
Hij ergert zich vaak aan het knullige aankoopbeleid, zoals dat bij de meeste teams plaats vindt.... Dure spelers worden aangetrokken en met het beetje restantbudget wordt dan nog eens gekeken of er misschien nog ergens een leuke goaly weg te halen is...
Ro Herregraven
16 januari 2008, 13:45
En wat is er mis mee om naar een andere club te gaan waar je meer perspectieven hebt?
Daar is helemaal niets mis mee. Het probleem in Nederland is echter dat er op dit moment geen enkele club meer is waar een dergelijk perspectief er is.
Paul van Heertum
16 januari 2008, 13:53
Daar is helemaal niets mis mee. Het probleem in Nederland is echter dat er op dit moment geen enkele club meer is waar een dergelijk perspectief er is.
Of de keepers zijn niet goed genoeg
Paul van Heertum
16 januari 2008, 13:54
Vaclav komt gemiddeld 2 a 3 keer in de week buurten.... Ik kan je dus met stellige zekerheid vertellen wat hij momenteel...(want daar hebben we het over) wel en niet doet... Ik kan je hier ook met stellige zekerheid vertellen dat Vaclav, momenteel geen energie stopt in de jeugdopleiding...
En als we dan toch Vaclav ter sprake brengen.... Met alle beweringen zoals hier geplaatst, zal hij het waarschijnlijk oneens zijn.....
In zijn visie is de goaly de meest belangrijke persoon binnen het team, de goaly bepaald voor 50% het resultaat.... Het heeft geen zin dure spelers te halen zonder een volwaardige "winning" goaly..
Hij ergert zich vaak aan het knullige aankoopbeleid, zoals dat bij de meeste teams plaats vindt.... Dure spelers worden aangetrokken en met het beetje restantbudget wordt dan nog eens gekeken of er misschien nog ergens een leuke goaly weg te halen is...
Vaclav pleit dus in feite voor een goede (import) goalie
Geert van der Meulen
16 januari 2008, 14:03
Beker
Ook geen minuut speeltijd. Begrijp je het nu?
Ro Herregraven
16 januari 2008, 14:53
Of de keepers zijn niet goed genoeg
Yep, dat zal 't zijn.
Schrijf jij effe een brief naar Rene Fasel waarin je vraagt of het Nationaal Team ook een importgoalie kan opstellen tijdens het komende WK?
Je hebt dit forum overtuigd, dan zal je dat bij de IIHF ook vast wel lukken.
Heb je al wat keepers op 't oog voor Innsbruck? Je moet er 3 meenemen, ben benieuwd wie jij mee zou nemen.
Jan Hofstede
16 januari 2008, 15:14
Vaclav pleit dus in feite voor een goede (import) goalie
Vaclav pleit voor het belang van de goaly binnen het team... Te vaak staat de goaly op de sluitpost van de begroting, terwijl het eigenlijk de belangrijkste speler binnen het team is...
Vaklav pleit in principe ook voor een zo jong mogelijke back-up goaly... Jonge goaly's kan je nog redelijk goed "gedrag" af en aan leren....maar het talent moet hoe dan ook aanwezig zijn... Als je nu in Geleen kijkt, dan zie je Novello als 1e keus en Kalousek als back-up.... Bij Kalousek is voor Vaclav weinig eer te behalen... Het "gedrag"van Kalousek is zo ingeworteld, dat het bijna niet meer te corrigeren is...
Het grootste Nederlandse talent is in zijn ogen Meierdres.... Het enige manco bij Ian is momenteel nog zijn leeftijd en de daarmee gepaard gaande mentale groei... Ian zal dus, zo begrijp ik, mentaal gehard moeten worden...
Ik heb het met Vaclav ook vaker gehad over de jeugd, en dan in het bijzonder over de jonge goaly's...
Hij ziet als grootste manco het gebrek aan een representatieve competitie... Als je Geleen pakt, zie je dat er voor spelers vanaf 16 jr, eigenlijk geen echte mogelijkheden meer zijn.. Je bent dan verplicht door te stromen naar de 1e divisie of zelfs eredivisie, of wanneer je daar nog niet rijp voor bent, je heil elders te zoeken.. Punt blijft, dat jonge puberende spelers wedstrijden moeten spelen en dan bij voorkeur op een passend niveau....
Geert van der Meulen
16 januari 2008, 15:14
Yep, dat zal 't zijn.
Schrijf jij effe een brief naar Rene Fasel waarin je vraagt of het Nationaal Team ook een importgoalie kan opstellen tijdens het komende WK?
Heb je al wat keepers op 't oog voor Innsbruck? Je moet er 3 meenemen, ben benieuwd wie jij mee zou nemen.
Geen centje pijn, hij is nu al aan het speuren op internet naar drie goalie met een Nederlands klinkende naam. Misschien belt hij ze meteen wel op, scheelt de bondscoach weer een hoop werk!::party::
Ro Herregraven
16 januari 2008, 15:18
Geen centje pijn, hij is nu al aan het speuren op internet naar drie goalie met een Nederlands klinkende naam. Misschien belt hij ze meteen wel op, scheelt de bondscoach weer een hoop werk!::party::
Gratis tip: John Vanbiesbrouck is een Belg, en gestopt.
Paul van Heertum
16 januari 2008, 15:20
Yep, dat zal 't zijn.
Sterke argumenten, kan vast niet sterker toch?
Paul van Heertum
16 januari 2008, 15:22
Vaclav pleit voor het belang van de goaly binnen het team... Te vaak staat de goaly op de sluitpost van de begroting, terwijl het eigenlijk de belangrijkste speler binnen het team is...
Vaklav pleit in principe ook voor een zo jong mogelijke back-up goaly... Jonge goaly's kan je nog redelijk goed "gedrag" af en aan leren....maar het talent moet hoe dan ook aanwezig zijn... Als je nu in Geleen kijkt, dan zie je Novello als 1e keus en Kalousek als back-up.... Bij Kalousek is voor Vaclav weinig eer te behalen... Het "gedrag"van Kalousek is zo ingeworteld, dat het bijna niet meer te corrigeren is...
Het grootste Nederlandse talent is in zijn ogen Meierdres.... Het enige manco bij Ian is momenteel nog zijn leeftijd en de daarmee gepaard gaande mentale groei... Ian zal dus, zo begrijp ik, mentaal gehard moeten worden...
Ik heb het met Vaclav ook vaker gehad over de jeugd, en dan in het bijzonder over de jonge goaly's...
Hij ziet als grootste manco het gebrek aan een representatieve competitie... Als je Geleen pakt, zie je dat er voor spelers vanaf 16 jr, eigenlijk geen echte mogelijkheden meer zijn.. Je bent dan verplicht door te stromen naar de 1e divisie of zelfs eredivisie, of wanneer je daar nog niet rijp voor bent, je heil elders te zoeken.. Punt blijft, dat jonge puberende spelers wedstrijden moeten spelen en dan bij voorkeur op een passend niveau....
Precies dus wat Heerenveen, Tilburg en Amsterdam doen. Een import met een jonge back-up
Janice Hoekstra
16 januari 2008, 16:08
Nee hoor....dan halen ze er gewoon nog een import goalie voor!
Janice Hoekstra
16 januari 2008, 16:13
Sorry....gisteravond de hele discussie gevolgd...net opgepakt waar ik was gestopt...direct reageren natuurlijk....en dan pas weer verder lezen en zie ik dat dit al was gezegd door Geert.
So sorry!!!
Paul van Heertum
16 januari 2008, 16:23
Nee hoor....dan halen ze er gewoon nog een import goalie voor!
Als de import lang is uitgeschakeld is wel waarschijnlijk als het iets van een paar wedstrijden niet
Jasper Maassen
16 januari 2008, 18:34
Kan gebeuren dat je het mist, no hard feelings :)
Zoals ik al zei, ik weet natuurlijk hoe het niet zit, ik loop nu al ruim vier seizoenen niet meer in Geleen rond. Ik was verbaasd over het feit dat Vaclav tegenwoordig niks meer met de jeugd doet, terwijl dat vroeger wel zo was (vandaar mijn hele opsomming).
Tony Hengst
16 januari 2008, 22:49
Ik kenMaghielse niet, maar wel het verschil tussen de eerste divisie endeeredivisie.Dat is zo levensgroot, dat de eerste lijn vande eerste divisie nog niet inaanmerking komt voor de derde lijn van een eredivisie team.
Als ik niet de warheid spreek, dan begrijp ik Maghielse niet, wantdan zou hij bij een eredivisie team moeten gaan spelen om in HET Nederlands team te gaan spelen.
Jan Hofstede
17 januari 2008, 09:38
Ik ken Maghielse niet, maar wel het verschil tussen de eerste divisie en de eredivisie. Dat is zo levensgroot, dat de eerste lijn van de eerste divisie nog niet in aanmerking komt voor de derde lijn van een eredivisie team.
Als ik niet de waarheid spreek, dan begrijp ik Maghielse niet, want dan zou hij bij een eredivisie team moeten gaan spelen om in HET Nederlands team te gaan spelen.
Absoluut waar Tony... De eerste lijn van de meeste eerste divisie teams, redden het niet tegen de derde lijn van eredivisie teams.... Onze jeugdspelers in de eredivisie, zouden de kannonen van de eerste divisie zijn. Daar heb je gelijk ook het grote probleem wat betreft de noodzakelijkheid van imports....
Beperking van imports en het verplichten van een Nederlandse goaly, betekend voor de komende 5 jaar maar 1 ding.....
Tilburg viert 5 jaar lang feest, en de rest mag hopen dat er voldoende talent komt bovendrijven om de aansluiting te bewerkstelligen....
Wat Maghielse betreft.... niet alles is zoals het lijkt....
Paul van Heertum
17 januari 2008, 10:17
Ik ben overigens wel voor maar een importgoalie, zoals Geleen het doet is niet goed alleen moet de Nederlandse goalie er maar voor zorgen dat hij beter wordt of net zo goed zodat de import niet meer nodig is
Ro Herregraven
17 januari 2008, 11:49
Ik ben overigens wel voor maar een importgoalie, zoals Geleen het doet is niet goed alleen moet de Nederlandse goalie er maar voor zorgen dat hij beter wordt of net zo goed zodat de import niet meer nodig is
Je mag me even uitleggen hoe een 17-jarige jeugdgoalie er (zonder wedstrijdervaring op te kunnen doen!) voor moet zorgen dat hij in 1 seizoen net zo goed wordt als een 9 jaar oudere importgoalie met 8 jaar internationale ervaring.
Jan Hofstede
17 januari 2008, 12:21
Wil jij ook even uitleggen Paul, waarom Geleen het in jouw ogen niet goed doet....
Paul van Heertum
17 januari 2008, 12:50
Ze spelen met 2 imports, eigenlijk zou daar een jonge Nederlandse back up goalie moeten zitten.
Maar stel dat de import goalie wordt afgeschaft met welke 14 keepers zouden de SL ploegen dan spelen?
Paul van Heertum
17 januari 2008, 12:51
Je mag me even uitleggen hoe een 17-jarige jeugdgoalie er (zonder wedstrijdervaring op te kunnen doen!) voor moet zorgen dat hij in 1 seizoen net zo goed wordt als een 9 jaar oudere importgoalie met 8 jaar internationale ervaring.
Goed om te zien dat jij ook voor de importgoalie bent
Ro Herregraven
17 januari 2008, 15:10
Goed om te zien dat jij ook voor de importgoalie bent
Wiseass...
OK, je mag me dan even uitleggen hoe de importgoalie zo goed is geworden...
Paul van Heertum
17 januari 2008, 16:48
Trainen, trainen en nog een keer trainen
Wim van Leer
17 januari 2008, 16:55
Als een club besluit om een import goalie te halen heeft volgens de technische staf geen van de beschikbare goalies het gewenste niveau. De tweede goalie is dus per definitie slechter als de import eerste.
Gezien het niveau in Nederland zijn in het buitenland altijd betere spelers te vinden. Kwestie van geld.
Als verenigingen hun jeugdopleiding alleen richten op het eerste team en trachten 1 speler per jaar eredivisiewaardig op te leveren en de afvallers te laten afvloeien naar een andere sport dan wordt de sport nooit groter als ie nu is en zal de huidige situatie niet verbeteren.
Het lijkt mij logisch dat de derde lijnen van Heerenveen,Tilburg en Geleen beter zijn dan hun eerste lijnen in het tweede team.
Tilburg 5 jaar slapen als er geen imports gebruikt mogen worden? Vergeet het maar. Het talent wordt dan uit Tilburg weggekocht door een andere club met sponsorgeld.
Als de eredivisie gevuld wordt met imports dan zal het Nederlands team voor het merendeel bestaan uit spelers uit de eerste divisie.
Paul van Heertum
17 januari 2008, 17:10
Geen club in Nederland kan 20 imports halen. Verder zijn er wel een stuk of 50 Nederlandse spelers te vinden die makkelijk het niveau van de SL aankunnen en die zijn goedkoop
Cor van der Holst
17 januari 2008, 18:33
Bedankt voor het succes.
Jasper ik ben blij dat je de discussie hebt overgenomen,maar beter antwoord je niet meer!!
hier valt niet mee te dicusseren !!
Cor van der Holst
17 januari 2008, 18:35
antwoord van iemand die geen beter antwoord weet te vinden (sukkel dus)
Cor van der Holst
17 januari 2008, 18:50
Als een club besluit om een import goalie te halen heeft volgens de technische staf geen van de beschikbare goalies het gewenste niveau. De tweede goalie is dus per definitie slechter als de import eerste.
Gezien het niveau in Nederland zijn in het buitenland altijd betere spelers te vinden. Kwestie van geld.
Als verenigingen hun jeugdopleiding alleen richten op het eerste team en trachten 1 speler per jaar eredivisiewaardig op te leveren en de afvallers te laten afvloeien naar een andere sport dan wordt de sport nooit groter als ie nu is en zal de huidige situatie niet verbeteren.
Het lijkt mij logisch dat de derde lijnen van Heerenveen,Tilburg en Geleen beter zijn dan hun eerste lijnen in het tweede team.
Tilburg 5 jaar slapen als er geen imports gebruikt mogen worden? Vergeet het maar. Het talent wordt dan uit Tilburg weggekocht door een andere club met sponsorgeld.
Als de eredivisie gevuld wordt met imports dan zal het Nederlands team voor het merendeel bestaan uit spelers uit de eerste divisie.
het houd dus in dat het aantal spelers in de ned competitie stijgt door veel imports, maar het houd ook in dat de kwaliteit van het ned hockey zal dalen en daarmee ook het van het nat team !
het nat niveau zal in de toekomst het niveau worden tussen sl en eerste div lijkt mij
Paul van Heertum
17 januari 2008, 19:18
antwoord van iemand die geen beter antwoord weet te vinden (sukkel dus)
Er was geen vraag dus ook geen antwoord.
Volgende keer meer succes met afzeiken
Geert van der Meulen
17 januari 2008, 20:31
Trainen, trainen en nog een keer trainen
Het is jou in ieder geval niet gelukt!::hyper::
Michael van Opstal
17 januari 2008, 21:29
Geen club in Nederland kan 20 imports halen. Verder zijn er wel een stuk of 50 Nederlandse spelers te vinden die makkelijk het niveau van de SL aankunnen en die zijn goedkoop
Den Haag,Geleen en Heerenveen zijn toch al aardig op weg!
Ronald Diehle
17 januari 2008, 21:37
Elke eredivisieclub is verplicht om de beschikking te hebben over drie goalies. Bij zeven clubs in de eredivisie moet je de beschikking hebben over 21 goalies. Op dit moment zijn er gewoon niet voldoende gekwalificeerde Nederlandse goalies aanwezig om te voldoen aan deze behoefte.
Het ontbreekt op dit moment aan echte structurele beleid binnen het Nederlandse ijshockey in het algemeen en bij de clubs in eredivisie in het bijzonder om hieraan invulling te geven. Pas als hieraan werkelijk inhoud wordt gegeven en de wil wordt getoond is een oplossing voor deze problematiek mogelijk.
Tot die tijd is elke club min of meer aan zichzelf verplicht om hieraan de beste oplossing voor zichzelf te kiezen. Bij concensus van alle clubs is pas een oplossing van de geschetste problematiek mogelijk.
Wim van Leer
17 januari 2008, 21:40
het houd dus in dat het aantal spelers in de ned competitie stijgt door veel imports, maar het houd ook in dat de kwaliteit van het ned hockey zal dalen en daarmee ook het van het nat team !
het nat niveau zal in de toekomst het niveau worden tussen sl en eerste div lijkt mij
Het aantal nederlandse ijshockers zal dalen, want er komen geen teams bij.
Inderdaad zal het niveau van het nationale team zakken naar iets tussen sl en 1e divisie.
Dus luidt de conclusie: veel imports leveren leuke wedstrijden in de sl op, maar zijn voor de ontwikkeling van het ijshockey in Nederland en met name het nationale team funest.
Geert van der Meulen
17 januari 2008, 21:47
Elke eredivisieclub is verplicht om de beschikking te hebben over drie goalies. Bij zeven clubs in de eredivisie moet je de beschikking hebben over 21 goalies. Op dit moment zijn er gewoon niet voldoende gekwalificeerde Nederlandse goalies aanwezig om te voldoen aan deze behoefte.
Het ontbreekt op dit moment aan echte structurele beleid binnen het Nederlandse ijshockey in het algemeen en bij de clubs in eredivisie in het bijzonder om hieraan invulling te geven. Pas als hieraan werkelijk inhoud wordt gegeven en de wil wordt getoond is een oplossing voor deze problematiek mogelijk.
Tot die tijd is elke club min of meer aan zichzelf verplicht om hieraan de beste oplossing voor zichzelf te kiezen. Bij concensus van alle clubs is pas een oplossing van de geschetste problematiek mogelijk.
Hoe is het eigenlijk met dat initiatief van jullie. Wordt dat nog een beetje gesteund door de NIJB en de clubs?
Ronald Diehle
17 januari 2008, 22:41
Dat initiatief van ons zal ook dit jaar weer worden voortgezet met de Stichting Dutch Top Goalies. De Stichting heeft weer voornemens om een goalietraining te organiseren in de lentemaanden van dit jaar in 's-Hertogenbosch. We moeten hierover nog afspraken maken met de IJshockeyvereniging Red-Eagles uit 's-Hertogenbosch over de beschikbaarheid van ijs.
Het creëren van draagvlak voor ons doel kost uiteraard veel tijd en energie en is iets wat niet van een op de andere dag te realiseren is. We doen uiteraard onze best om een positieve bijdrage aan het onderwerp van deze discussie te leveren.
Paul van Heertum
17 januari 2008, 23:54
Den Haag,Geleen en Heerenveen zijn toch al aardig op weg!
Den Haag 16 tegen 14 (2 Nederlandse Canadezen)
Geleen 14 tegen 11 (1 Nederlandse Canadees)
Heerenveen 12 tegen 12 (2 Nederlandse Nederlandse Canadezen)
Het beste lijkt me om af te spreken dat 8 of 9 spelers en 1 keeper zonder Nederlands paspoort mogen spelen
Jasper Maassen
18 januari 2008, 08:35
Jasper ik ben blij dat je de discussie hebt overgenomen,maar beter antwoord je niet meer!!
hier valt niet mee te dicusseren !!
Ik was ook niet meer van plan om te reageren. Je hebt mensen met een bord voor hun kop, maar dit is een compleet regenwoud...
Cor van der Holst
18 januari 2008, 08:37
dat is dus precies wat ik bedoel en misschien wel voor wil strijden !!
je moet het aantrekkelijk maken voor goalies,ze moeten een toekomst hebben ,iets om naar uit te kijken en om voor te strijden !!
nu strijden ze om een plek aan de deur lijkt me op de lange duur niet erg aantrekkelijk.
dus een grote taak voor de bond om in te grijpen en de clubs dwingen tot andere maatregelen
zoals we nu bezig zijn neemt het aantal en de kwaliteit van de ned goalies af en zal misschien wel eens kunnen leiden tot degradatie van het nat team.
Cor van der Holst
18 januari 2008, 08:50
Het aantal nederlandse ijshockers zal dalen, want er komen geen teams bij.
Inderdaad zal het niveau van het nationale team zakken naar iets tussen sl en 1e divisie.
Dus luidt de conclusie: veel imports leveren leuke wedstrijden in de sl op, maar zijn voor de ontwikkeling van het ijshockey in Nederland en met name het nationale team funest.
het aantal spelers zal niet zo snel dalen , maar je ziet nu al een stijging van het aantal recreatie teams en een stijging van het niveau daarvan,dat houd in dat een hoop uitgerangeerde spelers hun heil zoeken in de recreatie competitie !
verder ben ik het helemaal eens met je conclusie zoals ik al schreef !
Cor van der Holst
18 januari 2008, 08:52
::hyper::::party::Den Haag 16 tegen 14 (2 Nederlandse Canadezen)
Geleen 14 tegen 11 (1 Nederlandse Canadees)
Heerenveen 12 tegen 12 (2 Nederlandse Nederlandse Canadezen)
Het beste lijkt me om af te spreken dat 8 of 9 spelers en 1 keeper zonder Nederlands paspoort mogen spelen
Jan Hofstede
18 januari 2008, 10:31
Volgens mij wordt binnen deze discussie voorbij gegaan aan de werkelijke oorzaak, en is de noodzaak van de vele imports slechts een gevolg...
Oorzaak is mi. de jeugd zelf...
Het gebrek aan jeugdcompetitie, de belangrijkste ontwikkelingsfase voor jonge sporters, zal naar de nabije toekomst toe laten zien dat de noodzaak van imports blijft bestaan.. Hier mag mij iemand uitleggen hoe je op korte termijn een eredivisie, 1e divisie, 2e divisie en 3e divisie kan laten bestaan terwijl....alleen... Amsterdam, Groningen, 's Hertogenbosch, Dordrecht, Zoetermeer en Tilburg binnen alle jeugdcompetitie vertegenwoordigd zijn...
Hoe zou men in Geleen de komende jaren moeten overleven, als het "oudste" jeugdteam de U14 is...
Enige optie is het opheffen van het 2e team...en dan nog zal het gevolg zijn, dat het algehele niveau van Geleen sterk daalt....
Zo mag je dat soort problemen ook bij Nijmegen, Heerenveen en Den Haag verwachten...
Het gebrek aan mogelijkheden dwingt jonge, onrijpe spelers, te vroeg door te schuiven of simpelweg af te vallen...
Mijn idee is, dat wanneer je structureel zaken wilt veranderen, je zal moeten beginnen bij de basis... en dat is de jeugd...
Als laatste mag mij dan nog iemand uitleggen hoe het mogelijk is, dat wanneer het aantal imports de doorstroom van jeugd zou belemmeren, er dan niet meer 1e divisie teams actief zijn....
Joep Meijsen
18 januari 2008, 12:03
Volgens mij wordt binnen deze discussie voorbij gegaan aan de werkelijke oorzaak, en is de noodzaak van de vele imports slechts een gevolg...
Ik las toevallig vandeweek een oud interview met Antoine Geesink. Die promoveerde met Jong Oranje nog naar de A-poule, halverwege de jaren negentig verloren de Nederlandse jeugdteams zelfs incidenteel van een land als Spanje en was Mexico een vaste tegenstander voor de verschillende teams. Dat was in een tijd dat het Nederlandse ijshockey een herstart maakte op nul-niveau met weinig imports en Nederlandse-Canadezen. Toch zijn uit die generatie nauwelijks toppers voortgekomen, terwijl er kansen genoeg waren.
Als je naar Oranje kijkt, zie je daar ook een duidelijk gat. Ergens rond de eeuwwisseling is op een aantal plekken met vallen en opstaan het jeugdijshockey weer wat serieuzer aangepakt. De gevolgen zie je in een verbetering van het niveau van de nationale jeugdteams en dus zouden er ook weer wat meer spelers moeten doorbreken.
De weg vooruit met de jeugd kan langs twee wegen leiden. De jeugdcompetities moeten aanzienlijk versterkt worden of er moet fors ge?nvesteerd worden in de paar talenten die uit de jongere jeugdcompetities naar voren komen door middel van buitenlandse stages en eventueel een opleidingsteam waarvoor een jaar of twee geleden plannen waren in Eindhoven.
Jan Hofstede
18 januari 2008, 12:16
De weg vooruit met de jeugd kan langs twee wegen leiden. De jeugdcompetities moeten aanzienlijk versterkt worden of er moet fors ge?nvesteerd worden in de paar talenten die uit de jongere jeugdcompetities naar voren komen door middel van buitenlandse stages en eventueel een opleidingsteam waarvoor een jaar of twee geleden plannen waren in Eindhoven.
Joep, wat dit betreft staan we precies een lijn... alleen zou ik voor een en-en situatie kiezen...
Joep Meijsen
18 januari 2008, 12:45
Joep, wat dit betreft staan we precies een lijn... alleen zou ik voor een en-en situatie kiezen...
Als dat haalbaar is, ben ik daar natuurlijk ook voor. De problemen van het Nederlandse jeugdijshockey zijn echter dusdanig legio, dat dit erg lastig is.
- Peperduur
- Grote afstanden voor uitwedstrijden
- Weinig ijstijd/ongunstige tijden
- Gebrek aan gekwalificeerde coaches
- Iets oudere jeugd kan nauwelijks worden ingepast
- Afhakers door andere sporten/activiteiten verkleinen de basis
- Talentvolle jeugd verdwijnt over de grens, waardoor ook het niveau daalt
- Betere spelers die blijven worden hierdoor weinig uitgedaagd
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Bij de jongste jeugd is de sport nog redelijk gezond, maar daarna wordt het snel minder.
Luitzen van der Heide
18 januari 2008, 15:23
Als dat haalbaar is, ben ik daar natuurlijk ook voor. De problemen van het Nederlandse jeugdijshockey zijn echter dusdanig legio, dat dit erg lastig is.
- Peperduur
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Bij de jongste jeugd is de sport nog redelijk gezond, maar daarna wordt het snel minder.
Al de punten die je opnoemt Joep daar kan ik mij in vinden. Maar hoe nu om te gaan met deze constateringen. Dat doe je mijn inziens dus zeker niet door te zeggen (en dan ook nog eens vol te houden) dat je alleen een redelijke ijshockey-speler kunt worden door al op jonge leeftijd te beginnen.
Ik snap de motivatie van de mensen die deze stelling verkondigen heus wel maar een dergelijke opstelling volhouden kan op termijn zeker de doodsteek van de sport betekenen.
Om het eens anders te zeggen. Ik zou liever een (open) club hebben met 800 jeugdleden waarbij er mogelijk 10 of 15 talentvolle spelers zitten dan een (gesloten) club hebben van 150 jeugdleden die worden veronderstelt op termijn goed te kunnen ijshockeyen omdat ze voor hun 10e zijn begonnen met ijshockey.
Punt is dat die 800 jeugdleden meer betekenen dan alleen maar jeugdspeler zijn....
Cor van der Holst
18 januari 2008, 15:24
Het gebrek aan jeugdcompetitie, de belangrijkste ontwikkelingsfase voor jonge sporters, zal naar de nabije toekomst toe laten zien dat de noodzaak van imports blijft bestaan.. Hier mag mij iemand uitleggen hoe je op korte termijn een eredivisie, 1e divisie, 2e divisie en 3e divisie kan laten bestaan terwijl....alleen... Amsterdam, Groningen, 's Hertogenbosch, Dordrecht, Zoetermeer en Tilburg binnen alle jeugdcompetitie vertegenwoordigd zijn...
Hoe zou men in Geleen de komende jaren moeten overleven, als het "oudste" jeugdteam de U14 is...
Enige optie is het opheffen van het 2e team...en dan nog zal het gevolg zijn, dat het algehele niveau van Geleen sterk daalt....
Zo mag je dat soort problemen ook bij Nijmegen, Heerenveen en Den Haag verwachten...
Het gebrek aan mogelijkheden dwingt jonge, onrijpe spelers, te vroeg door te schuiven of simpelweg af te vallen...
Mijn idee is, dat wanneer je structureel zaken wilt veranderen, je zal moeten beginnen bij de basis... en dat is de jeugd...
Als laatste mag mij dan nog iemand uitleggen hoe het mogelijk is, dat wanneer het aantal imports de doorstroom van jeugd zou belemmeren, er dan niet meer 1e divisie teams actief zijn....
ieder team uit de sl zal misschien wel verplicht moeten zijn om een eerste div te hebben of een georganiseerde samen werking met een andere vereniging om de afgevallen spelers toch een mogelijkheid te geven door te gaan in de sport !
eigenlijk is dit tussen den haag en zoetermeer al gaande alleen dan niet georganiseerd,
een uitstekende trainer vanaf jongste die competitie spelen,!! Hijs heeft in de tijd van Bikars daar emorm veel plezier van gehad maar dat efect is nu uitgewerkt !
volgens mij is het aantal eerste div team juist iets toegenomen
er is zelfs een sl team uit voortgekomen
Joep Meijsen
18 januari 2008, 15:48
Om het eens anders te zeggen. Ik zou liever een (open) club hebben met 800 jeugdleden waarbij er mogelijk 10 of 15 talentvolle spelers zitten dan een (gesloten) club hebben van 150 jeugdleden die worden veronderstelt op termijn goed te kunnen ijshockeyen omdat ze voor hun 10e zijn begonnen met ijshockey.
Dat zou natuurlijk ook fantastisch zijn. Als het Nederlandse ijshockey erin slaagt om het aantal jeugdspelers fors te verhogen, zou dat een enorme impuls zijn. Met de huidige druk op ijsuren in ijshallen vrees ik echter dat geen club de aanwas naar achthonderd jeugdleden aan zou kunnen.
Een idee wat ik een tijdje geleden hoorde, maar waarover het nu stil is, was een plan voor een ijshockeycompetitie tussen scholen. Verschillende scholen zouden in een ijshockeystad een speler/oud-speler van de club toegewezen krijgen om kinderen die ervoor kiezen een aantal basistrainingen te geven om het vervolgens op te nemen tegen andere scholen. Een sponsor zorgt voor de jerseys, de club voor materialen en de spelers voor een kleine bijdrage per persoon in de kosten (vijf euro per keer of zo).
Ik vrees echter dat de infrastructuur van het Nederlandse ijshockey een sterke groei van het aantal teams helemaal niet aan zou kunnen.
Ferdinand van Berlo
18 januari 2008, 16:11
Dat zou natuurlijk ook fantastisch zijn. Als het Nederlandse ijshockey erin slaagt om het aantal jeugdspelers fors te verhogen, zou dat een enorme impuls zijn. Met de huidige druk op ijsuren in ijshallen vrees ik echter dat geen club de aanwas naar achthonderd jeugdleden aan zou kunnen.
Een idee wat ik een tijdje geleden hoorde, maar waarover het nu stil is, was een plan voor een ijshockeycompetitie tussen scholen. Verschillende scholen zouden in een ijshockeystad een speler/oud-speler van de club toegewezen krijgen om kinderen die ervoor kiezen een aantal basistrainingen te geven om het vervolgens op te nemen tegen andere scholen. Een sponsor zorgt voor de jerseys, de club voor materialen en de spelers voor een kleine bijdrage per persoon in de kosten (vijf euro per keer of zo).
Ik vrees echter dat de infrastructuur van het Nederlandse ijshockey een sterke groei van het aantal teams helemaal niet aan zou kunnen.
daar zit denk ik ook het probleem. voor zover ik weet is er geen een team in nederland die meerdere jeugdteam´s van de zelfde leeftijd hebben. zoals je al aangeeft zijn de ijstijden het grootste euvel. er is dan maar 1 manier om op te lossen. meer ijsbanen, of uitwijken naar andere banen. ik hoop dat de nieuwe ijsbaan een positieve ontwikkeling voor de jeugd zal zijn. hoe meer spelers, hoe mee talent er komt bovendrijven.
zo´n scholencompetitie is een leuk idee, maar niet uitvoerbaar op de ijsbanen die er nu zijn. optie is dan misschien wel het ´plankjeshockey´.
Jan Hofstede
18 januari 2008, 16:28
- Peperduur
De opsomming die je hierboven geeft, Joep..is feitelijk een (gedeeltelijke) weergave van de scheuren in het fundament van het "instituut" IJshockey Nederland...
Een bouwwerk welk door kunstgrepen bij elkaar gehouden wordt.. maar waar een stabiele basis ontbreekt....
Een juiste visie verwoord in een goed plan, met daarin de doelsteling op korte termijn en lange termijn, met medewerking van alle, en dan bedoel ik ook echt alle ijshockey verenigingen in Nederland, zou helend kunnen werken...
Jan Hofstede
18 januari 2008, 16:42
Je zou ook grensoverschrijdend kunnen samenwerken.... Denk aan de ijsbanen in Belgie en Duitsland.... Hoe doet Tilburg dat trouwens...? Zij zijn in vrijwel alle competities vertegenwoordigd...
Paul van Heertum
18 januari 2008, 17:17
Stel dat je van 4 tot 10 ijs verhuurd van maandag tot vrijdag en zaterdag en zondag van 10 tot 10.
Dat zijn 54 uur en daarvan moeten de ijshockey wedstrijden gespeeld worden, curling, kunstschaatsen, schortrack, vrij schaatsen en misschien nog wat andere evenementen
Dan zal de meeste ijstijd wel makkelijk verhuurd zijn.
Misschien is het te proberen om een baan in bijvoorbeeld Utrecht of Heerenveen langer open te houden en de grote talenten daar in april en mei te laten trainen, net zoals nu gebeurt in Den Bosch
Wim van Leer
18 januari 2008, 18:40
daar zit denk ik ook het probleem. voor zover ik weet is er geen een team in nederland die meerdere jeugdteam´s van de zelfde leeftijd hebben.
Zoetermeer heeft zowel in U14 als U12 twee teams.
Paul van Heertum
18 januari 2008, 19:10
In theorie kan je met 3 uur beide teams 2 uur laten trainen, maar echt ideal is het niet om op een half veld te trainen
Ferdinand van Berlo
18 januari 2008, 20:08
Zoetermeer heeft zowel in U14 als U12 twee teams.
oke, dank je voor de informatie. maar het is wel meer uitzondering dan regel.
Luitzen van der Heide
18 januari 2008, 21:06
Van dit idee wist ik niet maar wel had ik gehoord van het volgende: http://www.knsb.nl/KNSB-nieuws/vervolg_ndb.asp?id=4606
Donderdagavond was hierover in HJOED een reportage.
Cor van der Holst
19 januari 2008, 13:08
wel weet ik dat een aantal geleden HIJS ook met scholen is bezig geweest !! kinderen konden via school een sport naar keuze beoefenen,
de uitrusting werd door Hijs beschikbaar gesteld uiteindelijk is dit ook weer met een sisser afgelopen!!
Geert van der Meulen
19 januari 2008, 13:13
wel weet ik dat een aantal geleden HIJS ook met scholen is bezig geweest !! kinderen konden via school een sport naar keuze beoefenen,
de uitrusting werd door Hijs beschikbaar gesteld uiteindelijk is dit ook weer met een sisser afgelopen!!
De schaatsbond maakt zich terecht zorgen. Door het ontbreken van echte winters komen kinderen bijna niet meer met ijssport in aanraking.
Je kunt hier wel praten over eredivisie, over imports, over 14-jarigen die moeten gaan ijshockeyen, maar als je niks aan de werkelijke oorzaken doet, zal het allemaal niks uithalen.
Ik heb het al eens eerder geschreven: landen als Canada, Oostenrijk, Duitsland, etc. etc. beschikken over veel buitenbanen die vaak door iedereen mogen worden gebruikt zodat sporten als ijshockey ook binnen het bereik van kinderen komen. Het is niet voor niets dat die landen zo veel ijshockeybeoefenaren hebben.
In Nederland ligt de kans in het bouwen van kleine hallen die gemakkelijk te exploiteren zijn. Ook faciliteiten met 'plankjesijs' (binnen of buiten) kunnen daarbij helpen!
Paul van Heertum
19 januari 2008, 13:20
Welke langebaan schaatsers zijn op natuurijs begonnen met schaatsen? Ik denk vrij weinig, alle kampioenen komen gewoon van kunstijs af.
Voor marathonschaatsen zal het wel invloed hebben denk ik
Abe Brouwer
19 januari 2008, 13:41
Heb in Rovaniemi(Finland) ooit een ijshockeybaan met plexiglas gezien op een speelplaats. Vrij toegankelijk voor iedereen. Verder heb ik in Mississauga(Canada) een enrom complex gezien met binnenin 6 ijshockeybanen die constant in gebruik is. De jeugd in de bekende ijshockeylanden kan al schaatsen en ijshockeyen voordat ze op ijshockey gaan. Nederlandse ijshockeyjeugd moet dat eerst leren op de club voordat ze beginnen met ijshockey. In de grote ijshockeylanden ziet de jeugd verder ook veel ijshockey op tv waardoor er idolen ontstaan. Hoeveel uur ijshockey ziet een Nederlandse jongen die gek is op ijshockey? Dus blijven alleen de jeugd over die helemaal idolaat is van ijshockey. Probleem is ook dat je met ijshockey niet veel kan bereiken zowel op sportief als financieel gebied.
Geert van der Meulen
19 januari 2008, 13:44
Welke langebaan schaatsers zijn op natuurijs begonnen met schaatsen? Ik denk vrij weinig, alle kampioenen komen gewoon van kunstijs af.
Voor marathonschaatsen zal het wel invloed hebben denk ik
Bel de KNSB en Aegon eventjes Paul. Het is toch zonde dat ze zoveel geld besteden aan een project dat het volgens jou niet waard is?
Of begrijp gewoon dat het daar niet over gaat. Het gaat de KNSB om kinderen aan het schaatsen te krijgen. Iets dat je vroeger in deze maanden buiten kon doen.
Ik weet niet of in jouw woonplaats voorkomt, maar als er hier ijs op de meren en sloten ligt, gaan de kinderen schaatsen en zie je zelfs veel kinderen ijshockeyen.
Paul van Heertum
19 januari 2008, 15:44
Kampioenen worden geboren op de kunstijsbanen
Herman Herregraven
19 januari 2008, 18:33
De schaatsbond maakt zich terecht zorgen. Door het ontbreken van echte winters komen kinderen bijna niet meer met ijssport in aanraking.
Je kunt hier wel praten over eredivisie, over imports, over 14-jarigen die moeten gaan ijshockeyen, maar als je niks aan de werkelijke oorzaken doet, zal het allemaal niks uithalen.
Ik heb het al eens eerder geschreven: landen als Canada, Oostenrijk, Duitsland, etc. etc. beschikken over veel buitenbanen die vaak door iedereen mogen worden gebruikt zodat sporten als ijshockey ook binnen het bereik van kinderen komen. Het is niet voor niets dat die landen zo veel ijshockeybeoefenaren hebben.
In Nederland ligt de kans in het bouwen van kleine hallen die gemakkelijk te exploiteren zijn. Ook faciliteiten met 'plankjesijs' (binnen of buiten) kunnen daarbij helpen!
Onlangs een uitzending op tv gezien met die domme plastic plankjes...
Blijkbaar een intiatief van de KNSB om jeugd weer aan 't schaatsen te krijgen...
Daar zag je dus een 'trosje' jeugd die met geleende knalrode (toepasselijk..) plastic ijshockeyschaatjes...
Die over het ijs liepen...
Is blijkbaar een voordeel van dit materiaal...
Je kunt er ook met schaatsen aan gewoon over heen lopen...
Geert van der Meulen
20 januari 2008, 17:36
Onlangs een uitzending op tv gezien met die domme plastic plankjes...
Blijkbaar een intiatief van de KNSB om jeugd weer aan 't schaatsen te krijgen...
Daar zag je dus een 'trosje' jeugd die met geleende knalrode (toepasselijk..) plastic ijshockeyschaatjes...
Die over het ijs liepen...
Is blijkbaar een voordeel van dit materiaal...
Je kunt er ook met schaatsen aan gewoon over heen lopen...
Daarom zeg ik ook: "Ook faciliteiten met 'plankjesijs' (binnen of buiten) kunnen daarbij helpen!".
Waar het om gaat is dat het schaatsen populair wordt gemaakt. Schaatsen is de basis van o.a. ijshockey. Maak eerst de kinderen enthousiast voor schaatsen en laat ze dan kennis maken met alle sporten: langebaan, sprint, kunstrijden, short-track en ijshockey.
Laat hen de keuze maken en niet de ouders!
Casper Swart
23 januari 2008, 01:48
Eerder in de discussie werd een opmerking gemaakt over het verloop (en voornamelijk de start) van mijn carriére als keeper. Bij deze zal ik het even uit de doeken doen, voor de ge?nteresseerden. Dit is naar het beste van mijn herinneringen, dus ik hoop dat ik alles correct beschrijf.
Ik begon bij de Nijmegen Tigers, als back-up voor verschillende canadese keepers. Dit is vrij normaal. Ik had inmiddels meerdere jaren bij het eerste meegetraind en werd na mijn jaar Alaska gevraagd om back-up te worden. Het eerste jaar zeer weinig gespeeld, en het tweede jaar ging het niet financieel erg goed met de Tigers. Dit bracht Tapp zover om plotseling te vertrekken (na achterstallige betaling kreeg hij er genoeg van) en mocht ik richting het einde van het seizoen een aantal wedstrijden spelen. Toen we de halve finales bereikten, werd er toch maar een canadees aangetrokken. Laat ik even zeggen dat dit verloop niet erg motiverend werkt bij nederlandse goalies. Krijg je eindelijk de kans, toch weer net niet. Echter begrijp ik de beslissing, ze durfden het niet aan om met zo'n jonge goalie de play-offs in te gaan.
Na dit seizoen bleek de club failliet, en er kwam geen nieuw team dat jaar in Nijmegen. Ik had me nog niet voldoende kunnen bewijzen (niet in de play-offs) en was bezig met mijn studie, en besloot dan maar in het tweede van Nijmegen te gaan spelen, in de hoop dat het volgende jaar wel weer ijshockey op eredivisieniveau gespeeld zou worden.
Toen kwam het verlossende telefoontje uit Amsterdam. Groeneveld bleek langdurg geblesseerd en ze hadden een goalie nodig. Op dat moment besloot ik er voor te gaan en mijn studie "on hold" te zetten. Ik daar spelen, en me proberen te bewijzen. Lastig en het scheelde niet veel of het was niet gelukt. Toen kwam het continental cup toernooi in Rouen. Tijdens dit toernooi bewees ik onder druk te kunnen presteren, en geloofde men in mij in Amsterdam.
Dit zorgde ervoor dat ik ook daarna aangehouden werd en veel speelde, wat leidde tot een beker en een landskampioenschap.
Ik wil even kwijt dat ik A'dam daar gigantisch dankbaar voor ben. Zonder dit vertrouwen was ik waarschijnlijk afgezakt naar lagere niveau's of zelfs gestopt. Men had daar een geweldig sterk team, met naar mijn mening een van de sterkste teams in een lange tijd in het nederlands ijshockey. Dat men toch het vertrouwen in mij en de rest van het team had om mij aan te houden als eerste keeper, ondanks dat ik nog geen echte ervaring had als goalie in de eredivisie... Als dit vertrouwen er niet was geweest was ik waarschijnlijk niet langer actief geweest als goalie (op eredivisie-niveau)
Om terug te komen op de jeugdgoalies. Ik keek in mijn jeugd op naar Honoré Loos, geboren Nederlander, als keeper van Nijmegen. Hierbij was hij zo succesvol, dat ik mezelf destijds een doel heb gesteld. Ik wilde per sé minimaal 1 keer kampioen worden met Nijmegen, als eerste doelman. Ik geloofde dat ik dit kon, mede omdat Honoré dit ook kon. Hij motiveerde me (onbewust) om beter te worden en er voor te gaan. Nu is mijn vraag: hoe moeten de jongere keepers van Nederland zulke doelen aan zichzelf stellen als er ieder jaar weer (een andere) import gehaald wordt door het gros van de eredivisieclubs. Het duurt niet lang voordat de twijfel er in sluipt, en je gaat denken dat je nooit een échte kans gaat krijgen. Want als je dan een kans krijgt, moet het allemaal maar net op zijn plek vallen. (zoals bij mij) Het is dan best reëel om maar op te geven, ik weet het uit eigen ervaring, het spookte rond in mijn hoofd...
Ik pleit voor een beperking van importgoalies. Vergeef me, het is inderdaad partijdig, als beoefenend ijshockeykeeper. Maar ik geloof echt dat dit het beste is voor de sport en de kansen van het nationaal team. Om ons steentje bij te dragen aan de toekomst van o.a. het Nederlands team, zijn wij ook begonnen met de trainingen van de Dutch Top Goalies. Ik hoop dan ook dat ons initiatief werkelijk een bijdrage zal leveren en dat nederlandse keepers kansen hebben in de eredivisie, ook als het niet direct op zijn plek valt. Keepers hebben nu eenmaal tijd nodig om te groeien. Het probleem van de positie ligt echter aan het belang ervan. Een keeper kan slechte dagen hebben en niet optimaal presteren, welke gevolgen kan hebben voor de positie van de club. Een speler kan minder presteren, maar een ander kan dit goed maken, of de coach kan hem zonder veel problemen op de bank laten zitten. Verdedigers kunnen veel goedmaken bij een zwak spel van een keeper, maar lang niet alles. Desondanks vind ik dat er soms maar een gok genomen moet worden. Uiteindelijk zal dit leiden tot betere nederlandse keepers en wellicht zal dit zich ook gaan vertalen in een betere positie van het nationaal team. Dit is m.i. wat de sport nodig heeft om in de kijker van het nederlands publiek te komen.
Met vriendelijke groeten,
#37 Nijmegen Devils
Casper Swart
Harm Wietze Oldersma
23 januari 2008, 08:14
knip....Uiteindelijk zal dit leiden tot betere nederlandse keepers en wellicht zal dit zich ook gaan vertalen in een betere positie van het nationaal team. Dit is m.i. wat de sport nodig heeft om in de kijker van het nederlands publiek te komen.
Met vriendelijke groeten,
#37 Nijmegen Devils
Casper Swart
Mooi, duidelijk verhaal van een ervaren Nederlandse speler. Daar is geen woord Frans bij Casper, een goalie die niet opgesteld wordt in de Eredivisie kan zich nooit echt bewijzen.
Ik denk ook dat je gelijk hebt met betrekking tot het nationaal team, dat zie je ook in andere sporten. Zodra het nationaal team presteert op niveau komt er media aandacht en in het vervolg daarop ook voor de competitie van die sport.
Paul van Heertum
23 januari 2008, 10:32
Caspar,
zou je willen dat er dus een verbod komt op importgoalies of slechts op 1 importkeeper(en 2 Nederlandse keepers)?
Paul van Heertum
23 januari 2008, 10:48
Waarom kan je ook niet als bestuur de eis stellen dat de coach de back-up 10 keer laat starten?
Ro Herregraven
23 januari 2008, 11:04
Waarom kan je ook niet als bestuur de eis stellen dat de coach de back-up 10 keer laat starten?
Een goede coach is allergisch voor een bestuur dat zich met de opstelling van zijn team bemoeit. Oftewel dit komt de arbeidsverhoudingen niet ten goede.
Paul van Heertum
23 januari 2008, 11:33
Je Duitse coach heeft volgens mij gewoon de doelstelling meegekregen om het jonge talent van de club een kans te geven
Verder kan de coach ook niet accoord gaan met de doelstelling en de baan niet aannemen
Ro Herregraven
23 januari 2008, 12:46
Verder kan de coach ook niet accoord gaan met de doelstelling en de baan niet aannemen
Vind er maar eens eentje die dat wel doet...
Paul van Heertum
23 januari 2008, 13:11
Ja, werk zat voor de coaches
Andy Clifton
23 januari 2008, 13:20
Je Duitse coach heeft volgens mij gewoon de doelstelling meegekregen om het jonge talent van de club een kans te geven
Ik weet niet of je nu gewoon probeert zoveel mogelijk postings op je naam te krijgen of dat je echt probeert zinvolle discusies uit te lokken.Maar een harde eis is iets heel anders als een doelstelling.
Jij zegt dat het bestuut moet eisen dat de backup goalie minimaal 10 wedstrijden keept per seizoen.
De coach van geleen heeft een doelstelling gekregen.Dat is iets heel anders een coach mag de doelstelling naast zich neerleggen als dit de prestaties ten goede komt.
En ik blijf zeggen helaas is er in nederland bijna geen enkele club die zulke sterke nederlanders heeft dat het leuk is om daar voor naar het stadion te gaan.
In geleen maakt McGarry het ijs tot een spektakel
In Tilburg doet Colaiacovo dat
In Nijmegen moet ik zeggen dat ik het niet weet maar ik denk toch Meanchoff of Tataryn
In Heerenveen is het toch de Mccarthy Broertjes
In Amsterdam vind ik tot op dit moment Malts en Deeves dat doen
In groningen is het Tremblay
In Den Haag is het denk ik Hecimovic
Al met al nederlanders zijn belangrijk maar je kunt niet zonder goede buitenlanders.Want mensen komen voor goed ijshockey naar de banen en niet voor leuke aardige nederlanders.
Paul van Heertum
23 januari 2008, 14:26
Je maakt mij niet wijs dat Nijmegen of Groningen in een keer van bijvoorbeeld Tilburg winnen als die met de back-up gaan spelen.
Er zijn best kansen voor een back-up als die het niveau een beetje aankan, en zoals Caspar al zei komen die kansen er altijd, want er is niemand die altijd goed is, nooit ziek is of in vorm is
Jan Hofstede
23 januari 2008, 14:30
EN WAT ALS HET NIVEAU VAN DE GOALY NIET VOLDOET...
Ik weet niet hoe jij naar de eredivisie kijkt Paul... Maar in mijn beleving is de eredivisie geen opleidingsinstituut....
Spelers die op eredivisie-niveau willen acteren, hebben de gehele jeugdopleiding gevolgd en zijn eventueel/zo mogelijk gerijpt bij het 2e team...en hebben aangetoont voor het grote werk klaar te zijn... Helaas werkt dat in Nederland niet zo...
Er zal een visie moeten komen, met vanuit die visie een doelstelling op zowel korte als lange termijn...
De roep om minder imports en meer eigen spelers, kan alleen dan gehoor krijgen, als je bij de basis begint... en die basis is de jeugd..!!! Niet de U20 of de U17....nee de U12 of liever nog jonger...
Te beginnen met..:
-Geld, geld en nog eens geld...
-Een goede (bewezen) jeugdtrainer die full-time met de jeugdafdeling bezig is...
-Dat in samenweking met oud-spelers en teambegeleiders....
-Zorgen voor een volwaardige competitie voor alle leeftijden...
-Voldoende ijstijd voor trainingen en wedstrijden...
-Eventueel district selecties..(Zuid-Noord-Oost-West)
-Vanuit de district selctie....selecties voor het Nationaal team
Ijshockey minnende sponsoren moeten begrijpen, dat wanneer zij werkelijk vruchten willen plukken voor de toekomst....de jeugd niet vergeten mag worden...
Zoals het nu gaat, is het dweilen met de kraan open...
Het fundament is de jeugd.... Pas als het fundament stevig staat, kan je naar boven kijken....
Paul van Heertum
23 januari 2008, 14:38
Ik denk dat mijn mening over de importgoalie best duidelijk is maar ik vind wel dat de 2e en 3e keeper voor Nederland moeten kunnen uitkomen en als het even kan ze ook een kans verdienen. Maar het gaat erom dat die kans verdient wordt, niet gegeven omdat je toevallig in Nederland geboren bent
Jan Hofstede
23 januari 2008, 14:50
Ik denk dat mijn mening over de importgoalie best duidelijk is maar ik vind wel dat de 2e en 3e keeper voor Nederland moeten kunnen uitkomen en als het even kan ze ook een kans verdienen. Maar het gaat erom dat die kans verdient wordt, niet gegeven omdat je toevallig in Nederland geboren bent
Jouw mening is mij beslist niet duidelijk...
Iemand die de volgende zin schrijft...
geeft mij niet het gevoel, dat hij begrijpt waar het over gaat....
Paul van Heertum
23 januari 2008, 15:22
Een van de argumenten is dat de back-up geen kans krijgt en alleen het poortje mag dienen. Dat kun je oplossen door de coach een eis mee te geven dat hij de back-up laat starten of speeltijd geeft.
Als je dat voor het seizoen aangeeft kun je dat best eisen
Jan Hofstede
23 januari 2008, 15:40
Een van de argumenten is dat de back-up geen kans krijgt en alleen het poortje mag dienen. Dat kun je oplossen door de coach een eis mee te geven dat hij de back-up laat starten of speeltijd geeft.
Als je dat voor het seizoen aangeeft kun je dat best eisen
Mijn mening....?? NOOIT...
De coach bepaalt..en niemand anders.... Zal een, zich zelf respecterende, coach ook nooit in mee gaan...
Enig idee hoe belangrijk een goede goaly is binnen een team...Paul???
Paul van Heertum
23 januari 2008, 15:49
Ja weet ik, en ik had het niet over jou mening maar over een van de meningen(in deze topic)
Paul van Heertum
23 januari 2008, 17:18
Thijs van Broekhoven (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#broekhoven)DevilTim Knudson (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#knudson)TijgerQuentin Cuijpers (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#cuijpers)EaterTom Korte (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#korte)GrizzliePaulo Colaiacovo (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#colaiacovo)TrapperClaudia van Leeuwen (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#leeuwen) The HagueBenjamin Finkenrath (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#finkenrath)DevilMartijn Maghielse (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#maghielse)FlyerMarcel den Hartog (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#hartog)TrapperIan Meierdres (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#meierdres)TrapperSami Heinonen (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#heinonen)The Hague Frank Novello (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#novello)EaterRuud van der Holst (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#holst)The Hague Martijn Oosterwijk (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#oosterwijk)GrizzlieJeff Honebeeke (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#honebeeke)GrizzlieKoen Sijbesma (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#sijbesma)GrizzlieSjoerd Idzenga (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#idzenga)FlyerCasper Swart (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#swart)DevilTomas Kalousek (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#kalousek)EaterMartin Trommelen (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#trommelen)TrapperTim Kelleher (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#kelleher)FlyerKisito Zonneveld (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#zonneveld)Tijger
7 van de 22 keepers in de SL zijn imports, dat betekent dat er nog altijd 15 voor Nederland kunnen spelen
P.S. Grinnel staat er niet op
Cor van der Holst
23 januari 2008, 17:27
Mijn mening....?? NOOIT...
De coach bepaalt..en niemand anders.... Zal een, zich zelf respecterende, coach ook nooit in mee gaan...
Enig idee hoe belangrijk een goede goaly is binnen een team...Paul???
als je met het nat team wil blijven meedoen is het heel belangrijk dat je goede goalies hebt!!!!! goed gezien Jan !! maar dan wel nederlandse goalies te verstaan !!! aan imports heb je niets !
daarom is het zo belangrijk dat er een import verbod komt voor goalies
geen imports betekent voor iedereen de zelfde handicap (sorry !!maar zo schilderen wij ned goalies af)
leuk stukje casper !!
Cor van der Holst
23 januari 2008, 17:37
Thijs van Broekhoven (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#broekhoven)DevilTim Knudson (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#knudson)TijgerQuentin Cuijpers (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#cuijpers)EaterTom Korte (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#korte)GrizzliePaulo Colaiacovo (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#colaiacovo)TrapperClaudia van Leeuwen (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#leeuwen) The HagueBenjamin Finkenrath (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#finkenrath)DevilMartijn Maghielse (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#maghielse)FlyerMarcel den Hartog (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#hartog)TrapperIan Meierdres (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#meierdres)TrapperSami Heinonen (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#heinonen)The Hague Frank Novello (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#novello)EaterRuud van der Holst (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#holst)The Hague Martijn Oosterwijk (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#oosterwijk)GrizzlieJeff Honebeeke (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#honebeeke)GrizzlieKoen Sijbesma (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#sijbesma)GrizzlieSjoerd Idzenga (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#idzenga)FlyerCasper Swart (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#swart)DevilTomas Kalousek (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#kalousek)EaterMartin Trommelen (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#trommelen)TrapperTim Kelleher (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#kelleher)FlyerKisito Zonneveld (http://goaliecamp.ijshockey.com/eredivisie_07-08.htm#zonneveld)Tijger
7 van de 22 keepers in de SL zijn imports, dat betekent dat er nog altijd 15 voor Nederland kunnen spelen
je spreekt jezelf behoorlijk tegen, volgens jouw mening moeten ze eerst maar eens de imports er uit spelen voor ze goeg genoeg zijn voor het nat team
je bent inderdaad byzonder onduidelijk en onsamenhangend
Paul van Heertum
23 januari 2008, 17:43
Je reactie is bijzonder onduidelijk en onsamenhangend
Cor van der Holst
23 januari 2008, 17:47
Je reactie is bijzonder onduidelijk en onsamenhangend
DAT ZEG IK !!!
Paul van Heertum
23 januari 2008, 17:48
Dan begryp ik het niet
Misschien dat je kan uitlegen wat er onduidelijk en onsamenhangend is, zeg maar onderbouwen van je mening
Jasper Maassen
23 januari 2008, 18:46
Goed, ik laat me toch weer verleiden om in deze discussie deel te nemen. Je hebt nu alleen naar nationaliteit gekeken. Kijk je ook naar ervaring, speeltijd, etc? Namen die ertussen staan zijn onder andere Den Hartog en Maghielse: hoeveel eredivisiewedstrijden hebben die dit seizoen gespeeld? Juist ja, je hebt jezelf klemgelu.ld.
Oh en doe me een lol en ga andere mensen niet verbeteren op hun taal- of typfouten, wanneer je er zelf zo ontzettend veel maakt...
Overigens ben ik wel benieuwd bij welke club jij gaat kijken. Ga je überhaupt kijken? En ik ben ook nog steeds benieuwd naar je leeftijd. Ik krijg langzaamaan het idee dat ik te maken heb met een kleuter die sinds kort kan googlen en knippen en plakken...
Paul van Heertum
23 januari 2008, 21:39
Niet klemgeluld(en zeker niet door je sterke argumenten in je laatste posting), geen kleuter en bij Nijmegen, Tilburg en DEL
Jan Hofstede
23 januari 2008, 22:52
als je met het nat team wil blijven meedoen is het heel belangrijk dat je goede goalies hebt!!!!! goed gezien Jan !! maar dan wel nederlandse goalies te verstaan !!! aan imports heb je niets !
daarom is het zo belangrijk dat er een import verbod komt voor goalies
geen imports betekent voor iedereen de zelfde handicap (sorry !!maar zo schilderen wij ned goalies af)
leuk stukje casper !!
Cor,
Ik erken het probleem met betrekking tot imports etc...
Directe beperking van imports en een eventueel verbod op import-goalys werkt mi. averechts en lost niets op... Teams als bijvoorbeeld Den Haag en Geleen zullen in een vrije val belanden.... met het risico dat sponsoren zich terug trekken... Zoals ik eerder al schreef moet begonnen worden bij de basis...of te wel bij het vroegste begin..de jeugd...
Je kan wel de visie hebben, dat bijvoorbeeld over 5 jaar, minimaal 10 Nederlandse spelers in de selectie moeten zitten...en over 10 jaar minimaal 15 Nederlandse spelers..
Wil je over 5 tot 10 jaar nog meedoen op eredivisieniveau, dan zal je nu de koppen bij elkaar moeten steken, en er werk van moeten maken...
Ronald Diehle
24 januari 2008, 00:48
Ondanks de "conflicterende" belangen het volgende (een gouden kooi heeft gelukkig tralies):
Vanuit financieel oogpunt moet bekeken worden naar de financierbaarheid van ijshockey in Nederland. IJshockey in Nederland heeft een bepaalde imago op het gebied van financiën.
Ik ben wel eens benieuwd welke club het seizoen 2007-2008 gaat afgesloten met een "straight" positieve exploitatieresultaat voor belastingen. Ik denk dat de jeugdverenigingen hierin het beste scoren. De Eredivisieclubs schat ik in hieraan minder kans om daaraan navolging te kunnen geven; excuses voor degene die dit wel oprecht naleven.
Geld doet kwaad, doch het kan niet zo zijn dat duur betaalde imports worden binnengehaald en de schulden van een club niet worden betaald. De toekomst van het Nederlandse ijshockey hangt af in hoeverre dit nog te financieren is. Elke bestuursbeleid van een jeugdvereniging aan de ene kant of Eredivisieclub van de andere kant is afhankelijk van deze randvoorwaarde.
De jeugd heeft de toekomst, dus laten we hierin investeren. Totdat de jeugd voldoende talent voortbrengt, moeten we roeien met de riemen die we hebben binnen het Nederlandse ijshockey. Dit lijkt mij absoluut een taak van de NIJB, waarin gelukkig een change of wind heeft plaatsgevonden.
Cor van der Holst
24 januari 2008, 08:28
Ondanks de "conflicterende" belangen het volgende (een gouden kooi heeft gelukkig tralies):
Vanuit financieel oogpunt moet bekeken worden naar de financierbaarheid van ijshockey in Nederland. IJshockey in Nederland heeft een bepaalde imago op het gebied van financiën.
Ik ben wel eens benieuwd welke club het seizoen 2007-2008 gaat afgesloten met een "straight" positieve exploitatieresultaat voor belastingen. Ik denk dat de jeugdverenigingen hierin het beste scoren. De Eredivisieclubs schat ik in hieraan minder kans om daaraan navolging te kunnen geven; excuses voor degene die dit wel oprecht naleven.
Geld doet kwaad, doch het kan niet zo zijn dat duur betaalde imports worden binnengehaald en de schulden van een club niet worden betaald. De toekomst van het Nederlandse ijshockey hangt af in hoeverre dit nog te financieren is. Elke bestuursbeleid van een jeugdvereniging aan de ene kant of Eredivisieclub van de andere kant is afhankelijk van deze randvoorwaarde.
De jeugd heeft de toekomst, dus laten we hierin investeren. Totdat de jeugd voldoende talent voortbrengt, moeten we roeien met de riemen die we hebben binnen het Nederlandse ijshockey. Dit lijkt mij absoluut een taak van de NIJB, waarin gelukkig een change of wind heeft plaatsgevonden.
mooie en terechte uitspraken ,alleen hoop ik dat die wind flink waait en wel de goede richting heen anders kon het wel eens te laat zijn !
ik wens de NIJB daarin veel sterkte
Jasper Maassen
25 januari 2008, 08:40
Niet klemgeluld(en zeker niet door je sterke argumenten in je laatste posting), geen kleuter en bij Nijmegen, Tilburg en DEL
Zucht... Ik heb je ook niet klemgeluld, dat heb je zelf gedaan. In eerste instantie zeg je dat goalies ervaring moeten hebben op eredivisieniveau, voordat ze voor het nationaal team in aanmerking kunnen komen. Nu kom je met een rij namen op de proppen waartussen een aantal goalies zitten die nauwelijks ijstijd hebben gehad of zelfs eerste divisie spelen. Je zegt wel dat deze allemaal meekunnen naar het WK. Beetje tegenstrijdig, niet? Maar goed, als je dat niet wil inzien houdt het op. Ik neem je niet meer serieus, ik denk dat ik niet de enige ben hierin. Wat mij betreft ga je lekker verder met het volschrijven van het Nationaal Team-gedeelte van dit forum, door lekker op jezelf te reageren.
Paul van Heertum
26 januari 2008, 21:35
Ze zijn alleemaal speelgerechtigd voor Nederland alleen heb je er op Caspar Swart na alleen vrij weinig aan als je in Division1 wil blijven
Geert van der Meulen
27 januari 2008, 10:00
Ze zijn alleemaal speelgerechtigd voor Nederland alleen heb je er op Caspar Swart na alleen vrij weinig aan als je in Division1 wil blijven
Ongelooflijk grote lummel dat je bent! Heb je al die jongens wel eens zien spelen? Wat voor kennis heb jij dat jij kunt bepalen of ze goed genoeg zijn of niet?
Abe Brouwer
27 januari 2008, 10:04
Ongelooflijk grote lummel dat je bent!
Zulke taal zijn we niet van je gewend, Geert.............:RedFace:
Geert van der Meulen
27 januari 2008, 10:05
Zulke taal zijn we niet van je gewend, Geert.............:RedFace:
Sorry Abe! Zal het nooit meer doen!:Hypocrite:
Paul van Heertum
27 januari 2008, 10:12
Ongelooflijk grote lummel dat je bent! Heb je al die jongens wel eens zien spelen? Wat voor kennis heb jij dat jij kunt bepalen of ze goed genoeg zijn of niet?
Ja en kan ik
Geert van der Meulen
27 januari 2008, 10:16
Ja en kan ik
Gauw bondscoach worden dan!
Paul van Heertum
27 januari 2008, 10:43
Waar kan ik solliciteren?
Geert van der Meulen
27 januari 2008, 11:11
Waar kan ik solliciteren?
Als je dat niet eens weet ...
Cor van der Holst
28 januari 2008, 21:39
Ja en kan ik
in een andere topic (ere div ; het niveau van groningen )zag ik dat je vroeg naar de kwaliteit van de groningen spelers
als je het zo goed weet waarom vraag je daar dan om !!
Paul van Heertum
28 januari 2008, 22:33
Omdat ik ze niet heb zien spelen, maar probeer het nog een keer zou ik zeggen. Je pogingen tot nu toe zijn behoorlijk triest
Jasper Maassen
29 januari 2008, 08:14
Omdat ik ze niet heb zien spelen, maar probeer het nog een keer zou ik zeggen. Je pogingen tot nu toe zijn behoorlijk triest
Wacht even, je hebt dus de spelers van Groningen nooit gezien, maar hierboven zeg je dat je de goalies wel hebt gezien. Naar wat voor wedstrijden kijk jij dan? Met alleen goalies? Waar worden die gehouden? Lijkt me wel wat namelijk...
Je bent gewoon een onmogelijk mannetje...
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.