PDA

View Full Version : U18 naar WK in Kiev

Danny Jurgens
10 maart 2010, 11:51
Opmaak hindert leesbaarheid, zie posting drie voor de selectie

Patrick van de Wijgert
10 maart 2010, 11:54
Verassend geen Trappersspelers.
Op een ex Trapper na.

Danny Jurgens
10 maart 2010, 12:15
FF opnieuw

Goalie,s

Rowan Delil Geleen
Junior van den Hout Amsterdam

Defence

Fons van Hoorn Amsterdam
Mitchel Knoop Moskitos Essen (Dld)
Remco Knoren Geleen
Chris Louwers Eindhoven
Bryan Mens Geleen
Dax van der Velden Amsterdam

Forwards

Julian Berteling Amsterdam
Robin van Beveren Amsterdam
Luca Heutmekers Dusseldorfer EG (Dld)
Julian van Lijden Krefeld (Dld)
Quincy Merk Amsterdam
Deniz Mete Ankara Panthers (Tur)
Kevin Nijland Heerenveen
Mike Overweg Eindhoven
Siem van Sluis Groningen
Mike Verschuren Eindhoven
Mitchel van Holten Nijmegen
Jordy Otter Heerenveen

Coaches

Wil Zwarthoed
Ron Berteling
Danny Jurgens

Begeleiding

Jack Ham
Dick Wilbers
Rik Tacken
Sorry mensen ging iets fout met de posting is iets te groot uit gevallen . Veel lees plezier

Jorgen Overdijk
10 maart 2010, 12:18
Danny veel plezier en geniet er van!

Zeker een leuke begeleidingsgroep!

Jorgen

Joep Meijsen
10 maart 2010, 12:24
Deniz Mete Ankara Panthers (Tur)

Dit is toch wel een unicum voor een Nederlandse jeugdselectie. Grappig.

Danny Jurgens
10 maart 2010, 12:29
Hij is trouwens Kampioen geworden dit jaar met zijn team. Dit is toch wel een unicum voor een Nederlandse jeugdselectie. Grappig.

Geert van der Meulen
10 maart 2010, 21:55
Succes in Kiev!

Abe Brouwer
10 maart 2010, 21:59
Even voor de duidelijkheid: tegenstanders zijn Australie, Belgie, Slovenie, Spanje en Oekraine.

Danny Jurgens
11 maart 2010, 09:40
Klopt helemaalEven voor de duidelijkheid: tegenstanders zijn Australie, Belgie, Slovenie, Spanje en Oekraine.

William Bastiaan
14 maart 2010, 21:57
Als oom van Rowan en ijshockey gek (na 12 jaar coachen en 3 jaar in het bestuur - in Geleen) en wat vrije tijd over hebbende, dacht ik "kom, laat ik eens naar dit WK gaan kijken" :-)

Het ticket is geboekt, nu het hotel nog! Nagevraagd bij Hotel Tourist ... vol.
Alternatieven zijn er natuurlijk wel maar het is leuker 'n hotel te nemen waar (mogelijk) ook anderen verblijven. Iemand die ook naar Kiev gaat?

Gaarne spoedige reactie op: William.Bastiaan@gmail.com

Simon Schneider
21 maart 2010, 17:06
Veel succes Danny met de hele groep .
Hoop dat het beter gaat dan het Christ Verwijst toernooi dit weekend met CTO/ U-16.
::realmad::::realmad::::realmad::
Maar zo te zien aan de begeleiding gaat het in Kiev wel voor de prijzen denk ik.
roeten,
Simon

Chris van Lijden
21 maart 2010, 17:26
Verwacht er eerlijk gezegd niet te veel van, dit gezien de wedstrijden tegen Iserlohn en Amsterdam.
Maar wie weet, als deze groep zich vindt, kunnen er leuke dingen gebeuren.

Groetjes,

Bertie

Abe Brouwer
21 maart 2010, 17:42
Ik neem aan dat Oekraine de grote favoriet is?

Chris van Lijden
21 maart 2010, 17:47
Volgens Julian is het sterkste team Slovenië. Daar zitten jongens in die op een redelijk hoog niveau in Amerika spelen en natuurlijk Gal Koren. Niets voor niets bij Mannheim. We zullen het allemaal zien!!!

Groetjes,

Bertie

William Bastiaan
21 maart 2010, 20:40
Vanuit Kiev ... de eerste training achter de rug ... begon stroef maar de 2e helft verliep stukken beter.

Het is dit maal een toernooi waar vooraf weinig over de uiteindelijke uitslag valt te zeggen. Australie vorig jaar kampioen in een divisie lager. Hoe zijn ze in te schatten op een tree hoger? Ze zullen in ieder geval gemotiveerd zijn.
Belgie ... kunnen tussendoor schitteren maar zijn over de hele linie genomen een van de, op papier, zwakkere teams.
Slovenie lijkt het sterkst team te hebben maar zullen zij hun draai vinden?
Ukraine speelt thuis dus zullen zeker hun beste beentje voor zetten.
Zelfs Spanje mag niet onderschat worden. Dit team schijnt al wat jaren bij elkaar te zijn en zullen vriend en vijand wel eens kunnen verrassen.
Kortom Nederland zal de handen vol krijgen om hier een goed resultaat neer te zetten! Diverse teams zullen aan elkaar gewaagd zijn en dus hier en daar punten verspelen. Althans dat is nu de verwachting en het kan dus alle kanten op.

Opvallend is dat bijna elk deelnemend land een of meerdere spelers heeft die in het buitenland worden opgeleid! Dus mag je verwachten dat het niveau, in z'n algmeen, ook stijgende is.

Hoe dan ook "we gaan ervoor!"

Morgen (laat op de dag) hier een kort verslag van die wedstrijd!

Paul van Heertum
21 maart 2010, 21:26
Dank je :)

Is Gaspar Kopitar overigens het kleine broertje van Anze? Op hockeydb staat dat hij in de VS is geboren

William Bastiaan
22 maart 2010, 09:12

Is Gaspar Kopitar overigens het kleine broertje van Anze? Op hockeydb staat dat hij in de VS is geboren

Geen idee Paul,
Het zal ook een beetje moelijk zijn om te vragen. De teams zijn allemaal erg op zichzelf gesteld en hebben nauwelijks interactie.

De training vanochtend verliep goed; allen waren duidelijk gemotiveerd. Anderhalf uur voor de wedstrijd komt men terug naar het stadion (waar ik deze week mijn 'basis' heb).
Vanavond het wedstrijd verslag van Australie - Nederland (aanvang 13:00 lokale tijd = 12:00 in NL)

Michiel van Ginneken
22 maart 2010, 10:25

Gaspar is inderdaad een broertje van Anze, maar is gewoon in Jesenice geboren, net als Anze. Volgens mij woont heel de familie Kopitar (waaronder dus zijn broertje) voortaan in de USA, dus misschien dat het misverstand daar uit voorkomt.

Hendrik Bakker
22 maart 2010, 11:48
Succes daar

Paul van Heertum
22 maart 2010, 13:14
Gaspar is inderdaad een broertje van Anze, maar is gewoon in Jesenice geboren, net als Anze. Volgens mij woont heel de familie Kopitar (waaronder dus zijn broertje) voortaan in de USA, dus misschien dat het misverstand daar uit voorkomt.

Ik dacht inderdaad dat het dat was. Bij Dalhuisen staat ook vaak bij hometown een plaats in de VS

Remco Bambacht
22 maart 2010, 13:56
1-4 voor Nederland met nog vier minuten te gaan.

Doelpunten: Julian van Lijden 2x, Kay Gielen 2x

Remco Bambacht
22 maart 2010, 14:00
Scoreverloop:

09.46 Spencer Austin 1-0
38.24 Julian van Lijden (Dax van de Velden, Deniz Mete) 1-1
42.59 Julian van Lijden (Mike Verschuren, Dax van de Velden) 1-2 SHG
50.02 Kay Gielen (Siem van Sluijs, Luca Heutmekers) 1-3 PPG
55.41 Kay Gielen (Luca Heutmekers, Siem van Sluijs) 1-4
59.19 Mike Verschuren (-) 1-5

Paul van Heertum
22 maart 2010, 14:23
Mooi zo, jammer dat het nog weinig zegt, wel mooi om zo in het toernooi te groeien

Redactie IJshockey.com
22 maart 2010, 14:50
Het Nederlands team onder 18 jaar is het WK in Kiev begonnen met een zege op Australië. De ploeg van bondscoach Wil Zwarthoed scoorde vier keer in de derde periode voor een 1-5 zege.

> Lees het volledige artikel op IJshockey.com... (http://www.ijshockey.com/item/3277/u18-begint-wk-met-zege)

Daniël Eimers
22 maart 2010, 21:37
op naar de volgende overwinning!!

William Bastiaan
23 maart 2010, 10:54
De overige uitslagen van maandag:
Ukraine - Belgium 0 : 8
Slovenia - Spain 9 : 2

Niet alleen gebaseerd op deze uitslagen maar ook op het vertoonde spel is Slovenie mijn favoriet voor de titel en Ukraine de nummer twee. Dit zijn beide de sterkst teams uit dit toernooi. Als ons team 3e zou worden dan hebben ze het goed gedaan!
Maar ... eerst moet men dan nog winnen van Belgie (altijd super gemotiveerd tegen NL) en Spanje dat zeker geen lachwekkend team op de been heeft gebracht.

Opvallend is dat bij elk team jongens spelen die, gedurende het seizoen/jaar, in het buitenland spelen (in de Oostenrijkse, Duitse, Finse, Amerikaans en Canadese competitie). Als ik even snel naar de begeleiding kijk dan ontdekt ik diverse Amerikaanse en Canadese namen als 'head-coach'. IJshockey wordt een echt international 'produkt', ook lokaal!

Jasper Maassen
23 maart 2010, 13:00
De overige uitslagen van maandag:
Ukraine - Belgium 0 : 8
Slovenia - Spain 9 : 2

Niet alleen gebaseerd op deze uitslagen maar ook op het vertoonde spel is Slovenie mijn favoriet voor de titel en Ukraine de nummer twee. Dit zijn beide de sterkst teams uit dit toernooi. Als ons team 3e zou worden dan hebben ze het goed gedaan!
Maar ... eerst moet men dan nog winnen van Belgie (altijd super gemotiveerd tegen NL) en Spanje dat zeker geen lachwekkend team op de been heeft gebracht.

Ik denk dat er iets niet klopt William, of had Oekraïne veel, heel veel, pecht in de afwerking?

Maar ik neem aan dat het 8-0 voor Oekraïne was?

Jasper Maassen
23 maart 2010, 13:01
Ik dacht inderdaad dat het dat was. Bij Dalhuisen staat ook vaak bij hometown een plaats in de VS

Maar hometown is natuurlijk ook iets anders dan place of birth. Het geeft alleen maar aan waar de speler woont, niet waar hij geboren is...

Gregory Zuidvliet
23 maart 2010, 19:17
Slovenië staat na 2 perioden met 13-0 voor tegen onze zuiderburen.

William Bastiaan
23 maart 2010, 20:09
Sorry maar het moest uiteraard 8:0 zijn!
De uitslagen van vandaag waren:
Spanje - Australie. 6-3
Slovenië - Belgie. 19-0 !!
De Australiers vroegen mij maar vooral van Belgie te winnen om deze groep te overleven :-)

William Bastiaan
24 maart 2010, 18:06
NL speelde een hele goede 1e periode en geeft de Oekraine geducht tegenstand. Kleine foutjes en een niet geweldige finish (wat zuiverheid van schieten betreft) maken dat ze met 1-0 achter staan. De tegenstander toont respect en dat is goed. De druk blijft echter aanhouden. Beide teams hebben ook straffen gehad. NL zelfs het voordeel van 2x 5 op 3 voor een deel. Hopenlijk gaan ze op deze voet door!

William Bastiaan
24 maart 2010, 18:51
De 2e periode was er een waar meer individuele fouten werden gemaakt, m.n. dekkingsfouten. De gevolgen ... Oekraïne scoorde al snel de 2-0 en ondanks het harde werken wil het scoren aan onze kant niet lukken. Schoten zijn of onnauwkeurig of een gemakkelijke prooi voor de goalie. NL kreeg, na een tripping bij een doorbraak, een penalty shot tegen. Rowan kon die helaas niet stoppen. Aan het eind van de periode werd de Puck uit de voor gespeeld en kon een vrijstaande man de 4-0 aantekenen, de stand na 2 periodes. NL heeft niet helemaal doorgezet met war ze begonnen waren.

Abe Brouwer
24 maart 2010, 19:39
Eindstand 7-0 voor Oekraine.

William Bastiaan
24 maart 2010, 20:13
Helaas was het gas een beetje op in de 3e periode en men ging en daar compenseren. Het regende straffen maar als ik eerlijk was de helft daarvan eigenlijk onzin. De scheidsrechter bestrafte of een gegeven moment zelfs een Nederlandse speler omdat zijn tegenstander tegen hem aanviel. Negatief hoogtepunt was dat NL 5 min 3 tegen 5 moest spelen en wel 8 minuten met een man minder. Het onderuit halen van Julian van Lijden toen die dreigde door te breken werd niet gezien.
Goals konden dan ook niet uitblijven en de eindstand van 7-0 mag ik wel geflatteerd noemen.
Als je 'n moeilijke naam hebt zorgt dat voor complicaties. Man of the Match werd Rowan Delil maar het was erg onduidelijk. Toen Rowan naar voren kwam werd de naam nogmaals in de microfoon omgeroepen en nu leek het Overweg te zijn. Dus Rowan stond zijn plaats af aan Overweg. Achteraf excuses maar het was toch Rowan die 36 Schoten had.
Nu ervan leren en snel vergeten, morgen de wedstrijd tegen Belgie en die zijn altijd gemotiveerd tegen NL.

Edwin van de Pas
25 maart 2010, 12:55
Op een ex Trapper na.

2 ex trappers Patrick.
Junior en Deniz

Chris van Lijden
25 maart 2010, 14:13
Tsjonge, tsjonge wat een uitslagen zet Slovenië er neer.
Twee keer 19-0 zowel tegen de Belgen als tegen de Australiërs.

Bertie

William Bastiaan
25 maart 2010, 14:37
Ja Chris nou weet wie echt goed is, favoriet en dat onze jongens morgen de handen vol zullen hebben! :-)

we beginnen zo aan de warming up voor de 'buren' strijd

Dennis Verhoof
25 maart 2010, 15:17
Op een ex Trapper na.

hey patrick, het zijn 2 x trappers, junior vh Hout en Deniz Mete! ;)

het is overigens nog niet voldoende hoor ;)

William Bastiaan
25 maart 2010, 16:06
De 1e periode zit erop en het wil nog niet echt lukken met het spel. Na anderhalve minuut al de eerste straf tegen en door een dekkingsfout scoort Belgie de 0-1. Vervolgens nog 2 achtereenvolgende straffen.
Het duurde tot de 10e minuut eer NL kon tegenscoren. Toen NL enkele minuten later de 2-1 scoorde leek men de controle weer terug te krijgen. Helaas zijn er teveel individuele fouten en door dat men een Belg door laat schaatsen tot dat hij kon schieten staat het plotseling weer 2-2! De Belgen putten hier moed uit en gaan door. Bij vlagen is te zien dat NL het sterkere team heeft maar kan dat niet in doelpunten uitdrukken. Op naar de 2e periode en hopenlijk gaat het beter.

William Bastiaan
25 maart 2010, 16:47
De 2e periode werd een periode van herstel, terug naar zoals ijshockey bedoeld is. Al zag dat in de eerste paar minuten er nog niet naar uit. Toen de 3-2 gescoord werd kwam er definitief meer rust in het spel. De 2e helft van de periode was het voornamelijk NL dat het spel maakte. Goalen konden dan ook niet uitblijven en na de 4-2 werd het uiteindelijk 5-2 aan het eind van de periode. Hopenlijk blijven ze op het laatste niveau doorgaan.

William Bastiaan
25 maart 2010, 17:38
jammer genoeg kon men in de 3e periode niet doorgaan op hetzelfde niveau. Te veel foutjes maakten vloeiend spel onmogelijk. Toch waren er een paar mooie combinaties die helaas niet met een score konden worden afgerond. Het duurde dan ook tot ver in de periode eer we weer eens konden juichen (6-2). Aan het eind waren er nog enkele goede kansen maar die werden niet benut. De eindstand 6-2 en de punten zijn binnen. Het team bevindt zich nog op koers.

Morgen zal het vooral hard werken worden en hopenlijk niet met te veel straffen want dat blijft tegen Slovenie niet zonder consequenties.

Paul van Heertum
25 maart 2010, 17:57
Als ik naar de uitslagen kijk mag je blij zijn als je het onder de dubbele cijfers houdt. Als je dan tegen Spanje wint heb je de derde plaats binnen en dat lijkt me het hoogst haalbare

William Bastiaan
25 maart 2010, 18:46
Morgen moet overigens overmorgen zijn!

Klopt Paul, het zal hard werken worden. Als ze het niveau van de 1e periode tegen de Ukraine halen ben ik zeer blij. Ook toen moest men hard werken en dwongen het respect van de tegenstander af. Ik zal (in mijn eentje) de nogal luide 'Hollander' zijn (met oranje petje)! :-)

William Bastiaan
27 maart 2010, 10:45
Sedert gisteren namiddag zijn er internet problemen op en rond de ijsbaan. Het is dus mogelijk dat een verslag niet of eerst erg laat door komt, waarvoor mijn excuses!

De ochtend training was een beetje rommelig; hopelijk is dat een goed voorteken dat de 'meute' er voor gaat tegen Slovenie. Het zal in ieder geval 'alle hens aan dek' worden!

Peter Knops
27 maart 2010, 11:59
...en dat lijkt me het hoogst haalbare

En daar is helemaal niks mis mee...

William Bastiaan
27 maart 2010, 13:24
http://fhu.com.ua/ua/multimedia/index/photo
dit is de site van de Oekrainse ijshockey bond waar ook vanalles vermeldt over het toernooi (beetje moeilijk te lezen :-)
De link geeft de mogelijkheid foto's van elke wedstrijd te bekijken (zo'n 15 per wedstrijd). Hopelijk lukt het!

Chris van Lijden
27 maart 2010, 13:33
Waarom speelt Julian niet? Wij weten van niets!!!!!

Groetjes,

Bertie

William Bastiaan
27 maart 2010, 14:36
Nou de 1e periode zit er op. Het is heel hard werken, ze komen ogen en meters te kort. Na 3 min lag de Puck er al in, voor Slovenie. Het verschil? Handelingssnelheid, schaatstechniek, zuiverheid van spelen, noem maar op. Nederland heeft zich enkele kansen kunnen creeeren maar moet zich voornamelijk tot verdedigen beperken. Opvallend was dat men de straffen bijna ongeschonden door kwam.
De goalen vielen overigens vrij snel en bij een stand van 4-0 vroeg NL een time out aan. Daarna viel nog 1 goal zodat de ruststand 5-0 is. Overigens doet Julian van Lijden niet mee vanwege een rugkwetsuur. Hopelijk speelt hij weer tegen Spanje.

William Bastiaan
27 maart 2010, 15:18
Het begin van de 2e periode moeten de jongens gedacht hebben "we zullen ze eens wat laten zien" en dat deden ze! Ze waren er overal boven op. De kansjes kwamen ook en wat ... in de 7e minuut scoorde men de 1-5! In de 10 minuut stelde Slovenie weer orde op zaken en maakten 'n paar gebruik van de man meer situatie. Na een stand van 8-1 werd Rowan Delil gewisseld voor Junior van Hout. Daarna werd nog een maal gescoord en is de stand aan het eind van de 2e periode 9-1.

William Bastiaan
27 maart 2010, 15:23
Bertie, Julian zit naast hier naast me en het gaat goed. Het is hem nog niet gelukt om naar huis te bellen (technisch).

William Bastiaan
27 maart 2010, 16:06
De derde periode werd er een van zoeken naar openingen in het spel van de tegenstander. Nederland kwam regelmatig in de aanval maar kon niet een vuist maken terwijl Slovenie meester is in het afmaken van de kansen die men zich verschafte. Regelmatig werd er gescoord terwijl Nederland op 30 sec na een 5 tegen 3 overleeft (eigenlijk moet ik hier zeggen "verwerkt" had want dat was het wel!). De eindstand werd uiteindelijk 14-1 waarbij aan NL zijde Van de Velde de man of the match werd.

Nu lering hier uit trekken, snel vergeten en voorbereiden op de belangrijkste en laatste wedstrijd van het toernooi, dat tegen Spanje om het brons!

Paul van Heertum
27 maart 2010, 16:55
En daar is helemaal niks mis mee...

Het betekent wel dat je onder 18 team op een (veel) lager niveau acteert dan het hoofdteam, dat lijkt me niet wenselijk

William Bastiaan
27 maart 2010, 17:19
Ansich klopt dat Paul maar als je eens kijkt naar Slovenie en de teams in de poule hierboven dan is het verschil, in alle opzichten, behoorlijk groot. Slovenië heeft niet meer aktieve ijshockers dan Nederland maar 'haalt' daar wel meer uit. Waar ligt dat aan? Nou ten dele aan de cultuur en ten dele aan de begeleiding (hier bedoel ik de investering op club niveau mee). Bij ons is er altijd een gebrek aan geld/sponsors en als dat er is wordt het niet altijd even wijs uitgegeven. Wenselijk is veel maar er moet toch wel meer achter zitten dan dat!

Chris van Lijden
27 maart 2010, 17:32
Nou, voor Julian is het dus einde toernooi. Door een check opgelopen bij de wedstrijd tegen België rugkneuzing.

KLOTE

Bertie

William Bastiaan
27 maart 2010, 17:39
Dat is mogelijk Bertie maar hij voelt zich nu al veel beter dan gisteren. We hopen voor en het team dat hij er toch bij is. Daarbij zal men zeker geen risico's nemen.

Chris van Lijden
27 maart 2010, 17:41
Julian zelf zegt morgen niet te spelen dus einde toernooi.

Groet,

Bertie

Paul van Heertum
27 maart 2010, 17:42
Ansich klopt dat Paul maar als je eens kijkt naar Slovenie en de teams in de poule hierboven dan is het verschil, in alle opzichten, behoorlijk groot. Slovenië heeft niet meer aktieve ijshockers dan Nederland maar 'haalt' daar wel meer uit. Waar ligt dat aan? Nou ten dele aan de cultuur en ten dele aan de begeleiding (hier bedoel ik de investering op club niveau mee). Bij ons is er altijd een gebrek aan geld/sponsors en als dat er is wordt het niet altijd even wijs uitgegeven. Wenselijk is veel maar er moet toch wel meer achter zitten dan dat!

Denk vooral dat er in de bergen een echte wintersportcultuur heerst, dat is in Oostenrijk en Italie ook zo

Abe Brouwer
27 maart 2010, 17:44
Denk vooral dat er in de bergen een echte wintersportcultuur heerst, dat is in Oostenrijk en Italie ook zo

Er zal daar ook meer ijs zijn om te trainen en spelen.

William Bastiaan
27 maart 2010, 18:06
Denk niet dat het aande bergen ligt. In Scandinavië valt het qua bergen wel mee; de winters en meer toegankelijkheid (qua beschikbaarheid van ijs en cultuur) maakt het wel gemakkelijker. Ik blijf erbij dat het verschil zo groot wordt door de juiste begeleiding.
Als ik alleen eens naar het aantal Amerikaanse/Canadese coaches kijk (ook bij Slovenie) die het nationale team begeleiden dan kun je toch vaststellen dat er geïnvesteerd wordt!

Paul van Heertum
27 maart 2010, 18:19
Er zal daar ook meer ijs zijn om te trainen en spelen.

Zonder ijs en sneeuw geen wintersport cultuur.

In Nederland ga je voetballen of hockeyen en daar ga je skieen of ijshockeyen in de winter. Dat leidt gewoon tot betere talentontwikkeling. Een ijshockeyclub is in sommige kleine plaatsen net zoiets als in Nederland een voetbalvereniging is

Abe Brouwer
27 maart 2010, 18:30
Er gaan gewoon weinig kinderen op ijshockey. Waarom zouden ze ook? Op voetballen of hockey gaan is veel aantrekkelijker. Alleen kinderen die helemaal gek zijn van ijshockey blijven dan over. Probleem is ook dat die kinderen eerst schaatsen moeten leren en buiten de wedstrijden en trainingen niet kunnen ijshockeyen. Verder wordt de sport vrijwel genegeerd in de media waardoor kinderen geen voorbeelden hebben waar ze zich aan kunnen optrekken.

Geert van der Meulen
27 maart 2010, 18:33
Denk niet dat het aande bergen ligt. In Scandinavië valt het qua bergen wel mee; de winters en meer toegankelijkheid (qua beschikbaarheid van ijs en cultuur) maakt het wel gemakkelijker. Ik blijf erbij dat het verschil zo groot wordt door de juiste begeleiding.
Als ik alleen eens naar het aantal Amerikaanse/Canadese coaches kijk (ook bij Slovenie) die het nationale team begeleiden dan kun je toch vaststellen dat er geïnvesteerd wordt!

In Slovenië heb je zelfs flink minder ijshockeyers dan in Nederland, een kleine 1000.
Maar dan heb je er wel 1000 op een bevolking van 2 miljoen, je hebt wel zeven ijshockeystadion (zes overdekt en 1 onoverdekt) en wel een scheidsrechterskorps van 42 man en ook nog eens twee vrouwen.
Als sport is ijshockey dus wel populairder dan in Nederland en zal er daarom wellicht ook meer geld aan worden besteed.

Abe Brouwer
27 maart 2010, 18:42
Het helpt ook wel als het nationale ijshockeyteam vaak in de A-groep zit en je een speler in de NHL hebt.

Paul van Heertum
27 maart 2010, 18:58
Het helpt ook wel als het nationale ijshockeyteam vaak in de A-groep zit en je een speler in de NHL hebt.

Kom er maar in Mike Dalhuisen :P

Abe Brouwer
27 maart 2010, 19:22
Kom er maar in Mike Dalhuisen :P

Wie is dat?

Jorre van de Ven
27 maart 2010, 19:37
Er gaan gewoon weinig kinderen op ijshockey. Waarom zouden ze ook? Op voetballen of hockey gaan is veel aantrekkelijker. Alleen kinderen die helemaal gek zijn van ijshockey blijven dan over. Probleem is ook dat die kinderen eerst schaatsen moeten leren en buiten de wedstrijden en trainingen niet kunnen ijshockeyen. Verder wordt de sport vrijwel genegeerd in de media waardoor kinderen geen voorbeelden hebben waar ze zich aan kunnen optrekken.

goed omschreven,
iedereen vindt ook ijshockey films leuk om te zien, maar ouders vinden het duur, en alleen in eindhoven kan je regelmatig recreatief ijshockey, voor zover ik weet verder nergens.
Bij kampioen devils ook helaas nooit.
En dat scheelt ook al erg, of je moet eronder of je kan er nauwlijks wat mee..

Patrick van de Wijgert
27 maart 2010, 20:01
In Slovenië heb je zelfs flink minder ijshockeyers dan in Nederland, een kleine 1000.
Maar dan heb je er wel 1000 op een bevolking van 2 miljoen, je hebt wel zeven ijshockeystadion (zes overdekt en 1 onoverdekt) en wel een scheidsrechterskorps van 42 man en ook nog eens twee vrouwen.
Als sport is ijshockey dus wel populairder dan in Nederland en zal er daarom wellicht ook meer geld aan worden besteed.

Slovenie is een wintersportland en zijn al 10-11 jaar geleden begonnen met het naturaliseren van spelers om het niveau omhoog te tillen. 1 ervan was Stanley Reddick een ex-NHL goalie

Paul van Heertum
27 maart 2010, 22:36
Hoeveel zijn er ongeveer geweest? Ze moeten er sws 2 jaar spelen, ze kunnen niet zomaar komen

William Bastiaan
28 maart 2010, 10:49
De warming up is achter de rug en, alhoewel het weer beter gaat met Julian van Lijden, speelt hij helaas niet mee. Hij is nog niet vrij van pijn bij het schaatsen.
De mannen zijn er klaar voor en hopenlijk kunnen ze dat op het ijs laten zien!

Abe Brouwer
28 maart 2010, 11:06
Hoeveel zijn er ongeveer geweest? Ze moeten er sws 2 jaar spelen, ze kunnen niet zomaar komen

Volgens mij niet veel. Ik meen dat Marcel Rodman er ook een van is. En uiteraard hebben ze 2 jaar in de Sloveense competitie gespeeld destijds.

Peter Knops
28 maart 2010, 11:09
De warming up is achter de rug en, alhoewel het weer beter gaat met Julian van Lijden, speelt hij helaas niet mee. Hij is nog niet vrij van pijn bij het schaatsen.
De mannen zijn er klaar voor en hopenlijk kunnen ze dat op het ijs laten zien!

Kom op mannen... succes... pak die spanjolen....:smiley_geleen:

Peter Knops
28 maart 2010, 11:14
ze zitten op koers.. 1-0.... mooi

Peter Knops
28 maart 2010, 11:25
11.271 - 1 EQESP22. BORONAT, Orio

Dat is niet de bedoeling............

William Bastiaan
28 maart 2010, 11:37
De 1e periode zit er op. Nederland heeft het beste van het spel maar is slecht in de afwerking. Daarentegen is Spanje gevaarlijk met het uitbreken. Nederland scoorde in de 8e minuut maar kreeg een tegenslag te verwerken toen hun beste man, vanuit een moeilijke hoek tegenscoorde.
Ze zullen wat zorgvuldiger moeten omspringen met de kansen die ze krijgen. In het algemeen een goede pot ijshockey waarbij we nu eens niet in de strafbank terecht kwamen.

William Bastiaan
28 maart 2010, 12:19
Gedurende de 2e periode waren de teams echt aan elkaar gewaagd. De schoten van Spanje zijn wat gevaarlijker als de Nederlandse. Als alle goede kansen er in waren geweest dan had Nederland moeten leiden met 4-3. Deze periode bezocht Nederland ook een paar keer de strafbank en dat werd direkt door de Spanjaarden afgestraft. De tweede helft van de periode kwam het vuur een beetje terug en er werd weer voor meters gevochten. Dat resulteerde in de gelijkmaker 20 sec voor het einde van de periode.
Nu de 3e op gelijke wijze!

Peter Knops
28 maart 2010, 13:06
ZONDE.. dit is toch een domper... geen medaille....

Abe Brouwer
28 maart 2010, 13:11
Op dat soort toernooien telt echt alleen de 1e plaats. Veel verschil is er niet of je 2e, 3e, 4e of 5e wordt. Verder is het inderdaad jammer dat we van een land als Spanje verliezen.

Peter Knops
28 maart 2010, 13:46
Op dat soort toernooien telt echt alleen de 1e plaats. Veel verschil is er niet of je 2e, 3e, 4e of 5e wordt. Verder is het inderdaad jammer dat we van een land als Spanje verliezen.

Onzin... waarom zou het niet mooi zijn als je op dit "soort" tournooien een zilveren of bronzen medaille haalt..

het is gewoon zo dat wij niet veel of zelfs niets te zoeken hebben in division I, Nederland is gewoon een divisie II land voor zowel U18 als ook U20.. dan is een zo hoog mogelijk resulaat en dus ook een medaille een hele mooie prestatie.

de gouden plak van 3 jaar geleden was uniek, maar niemand had de illusie dat ze zich konden handhaven in DIV I....

Vorig jaar was de vierde plek een deceptie, en dit jaar had een medaille een hele mooi opsteker geweest.....

William Bastiaan
28 maart 2010, 13:48
Wel, dat was het! De 3e periode was Nederland weer ietsje beter, zeker aan het eind van de wedstrijd maar het afwerken dat is niet geweldig. Het is toch wat anders dan zo hard mogelijk slaan. Spanje had momenten dat ze door het oog van de naald kropen maar ze haalden de overtime. Onze mannenvergaten toen echter dat er op de een of Ndere manier nog een tandje bij moest. De eerste aanval was het al raak. De Puck werd van achter de goal naar de paal gespeeld en daar waren dan 3 spelers naar de Puck aan het slaan. De Spanjaard sloeg het felst.

Het is nu voorbij zonder het beoogde brons. Hopenlijk heeft men er veelvan geleerd en vooral onthouden waar er nog aan gewerkt moet worden.

Abe Brouwer
28 maart 2010, 13:50
Of je nou 2e, 3e, 4e of 5e wordt. In al die gevallen promoveer je niet en blijf je in div1.

William Bastiaan
28 maart 2010, 13:54
Sorry maar mijn verbinding is een tijdje weggevallen.
De jongens zijn wel teleurgesteld, logisch maar ze hebben het aan zichzelf te wijten. De kansen hebben ze gehad; over de hele wedstrijd genomen waren ze iets beter maar hebben dat niet kunnen afdwingen. Vele verbeteringspunten gezien en er is heel veel werk aan de winkel wil men van een van de jongens een goede Eredivisie speler maken.
Zoals eerder gemeldt, de begeleiding op lokaal niveau zal daar de basis voor moeten leggen en hopenlijk lukt dat!

William Bastiaan
28 maart 2010, 14:13
Het laatste wat ik nog te melden heb is over Spanje. het team heeft nu haar beste prestatie ooit geleverd. Spanje, tochgeen ijshockey of wintersport land, heeft enkele jaren in de opleiding geïnvesteerd (Engelstalige coaches, weet nog niet waar ze vandaan komen). Daar ligt toch de basis van alles, de investering!

Morgen terug naar Zwitserland en zien dat ik mijn boterham weer kan verdienen. :-)