PDA

View Full Version : IJshockey.com: Groeneveld blijft international

Redactie IJshockey.com
8 maart 2010, 15:50
Phil Groeneveld zal tijdens het komende wereldkampioenschap in Tilburg weer beschikbaar zijn voor bondscoach Tommie Hartogs. Groeneveld zal tijdens de oefenwedstrijd tegen Frankrijk zijn opwachting maken.

> Lees het volledige artikel op IJshockey.com... (http://www.ijshockey.com/item/3258/groeneveld-blijft-international)

Bartele de Boer
8 maart 2010, 16:04
Is Groeneveld blijven keepen in Canada? Anders vind ik het vreemd dat wij hier in Nederland allemaal roepen dat je een betere keeper wordt door veel ijstijd te pakken en dat nu Groeneveld die solliciteerd naar een baan bij de politie de opkomende jonge Nederlandse keepers hun de kans ontneemt.
Denk dat Hartogs wel genoeg inzicht heeft om te zien hoe Groeneveld ervoor staat. Anders Meierdress of Zwart maar op de goal.

Hendrik Bakker
8 maart 2010, 19:19
Of Minime

Paul van Heertum
8 maart 2010, 19:29
Is Groeneveld blijven keepen in Canada? Anders vind ik het vreemd dat wij hier in Nederland allemaal roepen dat je een betere keeper wordt door veel ijstijd te pakken en dat nu Groeneveld die solliciteerd naar een baan bij de politie de opkomende jonge Nederlandse keepers hun de kans ontneemt.
Denk dat Hartogs wel genoeg inzicht heeft om te zien hoe Groeneveld ervoor staat. Anders Meierdress of Zwart maar op de goal.

Als hij bij een goede senioren league is blijven spelen is dat niveau wsl zeker vergelijkbaar met de eredivisie

Jan Nagtzaam
8 maart 2010, 23:03

Eindhovens dagblad:

Ik kijk naar de toekomst", zegt Hartogs.

Een interview dat de Eindhovenaar vlak na zijn aanstelling als bondscoach gaf, staaft zijn antwoord. Hartogs zei daarin dat hij koos voor de jeugd, omdat hij veel meer zag in een beleid 'op de lange termijn' dan op de korte.

Ik ben benieuwd!

Paul van Heertum
8 maart 2010, 23:17
Ik zou kijken naar de gemiddelde leeftijd voor zijn aantreden en die na zijn aantreden, dat geeft wel een beeld

Remco Bambacht
8 maart 2010, 23:34

Wat ik begrepen heb, heeft Phil op recreatieniveau gespeeld.
Maar wees gerust: die man staat er wel wanneer het nodig is.

Meierdres is nog te onervaren om 5 topwedstrijden in zeven dagen te spelen.

En vergeet niet het is een WK he? Dus het gaat gewoon om presteren dus je moet de beste spelers opstellen. Dave Livingston is ook nog van grote waarde geweest met zulke constructies.

Paul van Heertum
9 maart 2010, 00:07
Wat ik begrepen heb, heeft Phil op recreatieniveau gespeeld.
Maar wees gerust: die man staat er wel wanneer het nodig is.

Meierdres is nog te onervaren om 5 topwedstrijden in zeven dagen te spelen.

En vergeet niet het is een WK he? Dus het gaat gewoon om presteren dus je moet de beste spelers opstellen. Dave Livingston is ook nog van grote waarde geweest met zulke constructies.

Stienstra ook maar invliegen?

Remco Bambacht
9 maart 2010, 08:19
Stienstra ook maar invliegen?

Geen idee. Ligt eraan of Dougie conditioneel nog in orde is :)

Paul van Heertum
9 maart 2010, 11:26
Zou je het doen als hij op een redelijk niveau speelt?(Major senior, waar voornamelijk oud profs spelen)

Remco Bambacht
9 maart 2010, 11:31
Zou je het doen als hij op een redelijk niveau speelt?(Major senior, waar voornamelijk oud profs spelen)

Ik zou hem wel oproepen ja. Met als argument: met Dave Livingston ging het ook goed!

Paul van Heertum
9 maart 2010, 11:34
Livingston speelde op zijn 43e nog in de eerste lijn maar ik denk dat het Nederlands team nu wel iets beter is dan toen

Remco Bambacht
9 maart 2010, 11:38
Livingston speelde op zijn 43e nog in de eerste lijn maar ik denk dat het Nederlands team nu wel iets beter is dan toen

Heel veel zal dat niet schelen hoor. Toen hadden we nog Hartogs, Hoogsteen, de Wit....

Paul van Heertum
9 maart 2010, 11:39
Heel veel zal dat niet schelen hoor. Toen hadden we nog Hartogs, Hoogsteen, de Wit....

In 2006 speelde hij profhockey, de jaren daarvoor was hij volgens mij assistent in de NCAA en toen speelden de Amsterdamse boys nog niet

Dat lijkt me een beter vergelijking