PDA

View Full Version : 03/03: Backup van forum teruggezet

Fintan Planting
3 maart 2010, 15:08
Beste gebruikers,

IJshockeyforum.com is afgelopen nacht helaas doelwit geweest van een hacker. Ons hostingbedrijf heeft daarna de stekker uit de site gehaald om verdere schade te voorkomen.

Er is zojuist een backup teruggezet van enkele weken oud. Dit is uit veiligheidsredenen bewust een wat oudere backup. Vanzelfsprekend betreuren wij het dat hierdoor informatie verloren is gegaan in de vorm van postings en persoonlijke berichten.

Ook bestaan gebruikers die in die periode zijn toegevoegd niet meer binnen het forum. Op dit moment beraden we ons nog over het toelatingsbeleid, aangezien daar mogelijk een veiligheidsrisico zit. Mensen die door deze situatie hun account kwijt zijn raad ik aan om zich opnieuw aan te melden, maar geduld te hebben voor de goedkeuring.

Onze excuses voor het ongemak. Hopelijk kunnen we nu gewoon weer verder ongestoord door met onze dagelijkse discussies.

Geert van der Meulen
3 maart 2010, 16:23
Al mijn waardevolle postings, gedachten die ik wilde delen met mijn vrienden van het forum zijn verloren geraakt!
Vanavond maar overuren maken! :)

Serieus: succes er mee!

Edwin van Ulsen
3 maart 2010, 17:18
Thanx voor de duidelijkheid- wel balen, maar het is niet anders ::bluedoh::

Succes verder met het forum- weet zelf hoeveel tijd er in kan gaan zitten! :thumsup:

Marcel de Groot
3 maart 2010, 18:05
Beste gebruikers,

IJshockeyforum.com is afgelopen nacht helaas doelwit geweest van een hacker. Ons hostingbedrijf heeft daarna de stekker uit de site gehaald om verdere schade te voorkomen.

Er is zojuist een backup teruggezet van enkele weken oud. Dit is uit veiligheidsredenen bewust een wat oudere backup. Vanzelfsprekend betreuren wij het dat hierdoor informatie verloren is gegaan in de vorm van postings en persoonlijke berichten.

Ook bestaan gebruikers die in die periode zijn toegevoegd niet meer binnen het forum. Op dit moment beraden we ons nog over het toelatingsbeleid, aangezien daar mogelijk een veiligheidsrisico zit. Mensen die door deze situatie hun account kwijt zijn raad ik aan om zich opnieuw aan te melden, maar geduld te hebben voor de goedkeuring.

Onze excuses voor het ongemak. Hopelijk kunnen we nu gewoon weer verder ongestoord door met onze dagelijkse discussies.

Enig idee wat het doel vd hacker was?

Fintan Planting
3 maart 2010, 18:23
Enig idee wat het doel vd hacker was?
Ik heb geen idee. De-facen, infecteren of simpelweg offline halen zijn allemaal opties. Alhoewel voor dat laatste het tijdstip wel wat apart was. Het was in elk geval een gerichte aanval en geen worm of iets dergelijks.

Robbert Nijholt
3 maart 2010, 18:35
Ik heb geen idee. De-facen, infecteren of simpelweg offline halen zijn allemaal opties. Alhoewel voor dat laatste het tijdstip wel wat apart was. Het was in elk geval een gerichte aanval en geen worm of iets dergelijks.

Vraag me nu ineens af, Is er bekend waar vandaan er gehackt is ? ik bedoel NL ? usa?
En blijven er voor jullie eventuele IP adressen zichtbaar van de dader?

Persoonlijk vind ik Hackers altijd maar kansloze figuren, want wat schieten zij er nou mee op om een forum plat te gooien !?!

Nou ja, Succes met de weder opbouw!

Grt,
Robbert

Fintan Planting
3 maart 2010, 18:39
Vraag me nu ineens af, Is er bekend waar vandaan er gehackt is ? ik bedoel NL ? usa?
En blijven er voor jullie eventuele IP adressen zichtbaar van de dader?

Persoonlijk vind ik Hackers altijd maar kansloze figuren, want wat schieten zij er nou mee op om een forum plat te gooien !?!

Nou ja, Succes met de weder opbouw!

Grt,
Robbert
Ja, we hebben een (buitenlands) IP-adres kunnen tracen. Maar het is maar zeer de vraag of daar enige waarde aan gehecht moet worden, want een beetje hacker kan dat wel cloaken.

En het waarom? Geen idee. Misschien was het persoonlijk, misschien niet. Waarschijnlijk zullen we het nooit weten.

Conny Dudok
3 maart 2010, 19:30
Altijd triest dat er mensen zijn die dit doen. Ik heb er zelf helaas ook ervaring mee, alleen hadden wij geen goede back up waardoor alles weg was. Dat was ook een gerichte aanval maar het is bijna nooit te traceren waar vandaan en waarom.

Bedankt voor het herstellen van dit mooie forum.

Piet de Kort
3 maart 2010, 20:43
Ik schrok al; Welkom, Piet de Kort. Je laatste bezoek: 11 februari 2010 om 16:13! Dé kan nie!

Claudia van Maurik
3 maart 2010, 20:48
ja piet bij mij gaat het al om een paar honderd minder postings en bedankjes maar bij jou zal het wel in de duizend lopen of hoeveel post jij gemiddeld in een kleine maand?
Vind het wel jammer, kan nu de postings van gisteravond niet meer na lezen. Dat doe ik eigenlijk altijd. Maar nu is het dus niet mogelijk en gaat het wel om halve finales. Maar ja gelukkig doet het forum het weer.

Piet de Kort
3 maart 2010, 20:56
ja piet bij mij gaat het al om een paar honderd minder postings en bedankjes maar bij jou zal het wel in de duizend lopen of hoeveel post jij gemiddeld in een kleine maand?
Vind het wel jammer, kan nu de postings van gisteravond niet meer na lezen. Dat doe ik eigenlijk altijd. Maar nu is het dus niet mogelijk en gaat het wel om halve finales. Maar ja gelukkig doet het forum het weer.

Claudia, ik was gisteren ook wat laat thuis uit Den Haag en dacht vanavond eens lekker alles te gaan lezen. Jammer maar helaas, wel begrijpelijk.::gowild::

Maar ik kan wel een stootje hebben hoor met mijn postings en bedankjes! ::worship::

P.s. Korte update van gisteren in Den Haag: Van Baast/Bergman tegen Trappers 4-1.::happy::

Wim Raateland
3 maart 2010, 22:43
Erg jammer dat dit forum doelwit is geweest van zo'n zieke geest.

ik vind het forum een super aanvulling op de ijshockey-competitie
de supporters zijn nog niet zo dik bezaaid in nederland en op deze manier kom je wel met elkaar in contact.

succes met verdere opbouw en acties op de hackers buiten te houden

Bart van Oosterhout
4 maart 2010, 18:25
Ja, we hebben een (buitenlands) IP-adres kunnen tracen.

Misschien wel een oud eredivisie speler, die het niet eens was met de kritiek die ep op hem geleverd werdt via dit forum?::redrant::

Piet Jansen
4 maart 2010, 20:22
Misschien wel een oud eredivisie speler, die het niet eens was met de kritiek die ep op hem geleverd werdt via dit forum?::redrant::
Misschien wel tilburg supporters die niet uitgelachen wilden worden na hun optreden in Den Haag ::cheerleader::

Gerrit Hof
4 maart 2010, 20:29
Erg jammer dat dit forum doelwit is geweest van zo'n zieke geest.

ik vind het forum een super aanvulling op de ijshockey-competitie
de supporters zijn nog niet zo dik bezaaid in nederland en op deze manier kom je wel met elkaar in contact.

succes met verdere opbouw en acties op de hackers buiten te houden

pas maar::loony:::rolleyes:::groovydance:: op met die de Kort