PDA

View Full Version : Selectie Nederlands team tegen All-Stars

Piet de Kort
22 januari 2010, 21:41
Trappers hofleverancier selectie Oranje

Vrijdag 22 januari 2010, www.trappers.nl (http://www.trappers.nl)

Destil Trappers is met zes spelers vertegenwoordigd in de selectie van het Nederlands ijshockeyteam, dat op zaterdag 6 februari in Eindhoven oefent tegen de All Stars. Die wedstrijd geldt voor Oranje als voorbereiding op het WK, dat medio april in Tilburg wordt gehouden. Ian Meierdres, Stanislav Nazarov, Bjorn Willemse, Marcel Kars, Casey Vanschagen en Peter van Biezen zijn door bondscoach Hartogs opgeroepen voor de oefenwedstrijd.
Verder kent de selectie, die uit spelers bestaat, die uitkomen in de Nederlandse competitie, weinig verrassingen. Tilburg is met zes spelers hofleverancier van de Nederlandse selectie. Den Haag en Eindhoven leveren ieder vijf spelers; Amsterdam en Nijmegen elk twee en Geleen en Heerenveen één. Groningen is niet van de partij.

Doel: Ian Meierdres (Tilburg) en Casper Swart (Amsterdam). Defense: Nick de Jong (Nijmegen), Stanislav Nazarov (Tilburg), Jordi van Oorschot (Den Haag), Reinier Staats (Eindhoven), Mark Tanner (Amsterdam), Erik Tummers (Geleen), Nick Verbruggen (Eindhoven) en Bjorn Willemse (Tilburg). Forwards: Peter van Biezen (Tilburg), Marcel Bruinsma (Den Haag), Bert van den Braak (Heerenveen), Tony Demelinne (Den Haag), Diederick Hagemeijer (Eindhoven), Ivy van den Heuvel (Eindhoven), Marcel Kars (Tilburg), Matt Korthuis (Den Haag), Marco Postma (Nijmegen), Casey Vanschagen (Tilburg), Bob Teunissen (Eindhoven) en Ronald Wurm (Den Haag).

Paul van Heertum
22 januari 2010, 22:02
Geen Smulders? Hopelijk heeft hij niet bedankt voor Oranje

Nieuwe spelers zijn zeg maar Stan, Tanner en Bruinsma, als je uit de VS en Canada nog wat versterking krijgt staat er volgens mij een selectie die toch wel een stuk beter is dan in april

Remco Bambacht
22 januari 2010, 22:05
Geen Smulders? Hopelijk heeft hij niet bedankt voor Oranje

Nieuwe spelers zijn zeg maar Stan, Tanner en Bruinsma, als je uit de VS en Canada nog wat versterking krijgt staat er volgens mij een selectie die toch wel een stuk beter is dan in april

Ik snap wel dat Smulders niet wordt opgeroepen, die gaat toch niet op het WK spelen.
Ik snap de selectie wel, mis alleen Lars van Sloun. Zeker in een oefenwedstrijd verdient deze jongen wel een kans. Hij zal misschien nog wel te jong zijn om mee te gaan naar het WK.

Paul van Heertum
22 januari 2010, 22:15
Waarom zou hij niet op het WK spelen?

Ro Herregraven
22 januari 2010, 22:28
Omdat hij vorig jaar geselecteerd was, maar afhaakte omdat hij een blessure zou hebben en geopereerd moest worden. Een week later speelde hij z'n eerste wedstrijd in Australië.

V.w.b. Van Sloun: zou zijn afwezigheid op het WK U20 er iets mee te maken hebben?

Remco Bambacht
22 januari 2010, 22:42
Omdat hij vorig jaar geselecteerd was, maar afhaakte omdat hij een blessure zou hebben en geopereerd moest worden. Een week later speelde hij z'n eerste wedstrijd in Australië.

Doodzonde, want Smulders en Schaafsma is een fantastisch duo.

Peet van Raak
22 januari 2010, 23:41

V.w.b. Van Sloun: zou zijn afwezigheid op het WK U20 er iets mee te maken hebben?

Voor de afwezigheid van Lars op dat WK had hij een goede reden. Ben met Remco eens dat hij in de voorbereiding zeker een kans moet krijgen. Hij is dit seizoen voor mij, samen met Ronald Wurm, de revelatie in de eredivisie.

Jan Hofstede
23 januari 2010, 09:39
Lars is, na Van Biezen en Theunissen, de meest scorende "echte Nederlandse" speler van dit seizoen... Werd door Hartogs nog geprezen tijdens de voorbeschouwing bij de bekerfinale.... Ook ik had verwacht dat Lars er bij zou zitten...

Harry Batist
23 januari 2010, 10:51
Mis toch wel een goede nederlandse speler en dat is Andri Salomonson, vreemd dat hij er niet bij is!!!

Koen van Laerhoven
23 januari 2010, 11:17
kan ook zo maar zijn dat van sloun en salomonson zelf bedankt hebben om wat voor reden, maar idd erg jammer dat ze er niet bij zitten. Ze verdienen het zeker

Remco Bambacht
23 januari 2010, 11:29
Lars is, na Van Biezen en Theunissen, de meest scorende "echte Nederlandse" speler van dit seizoen... Werd door Hartogs nog geprezen tijdens de voorbeschouwing bij de bekerfinale.... Ook ik had verwacht dat Lars er bij zou zitten...

Als je naar het spel van Lars kijkt dan vind ik hem ook een beter seizoen draaien dan vd Braak en Hagemeijer. Maar dat zijn natuurlijk weer andere type spelers die je ook nodig hebt in een selectie. Lars heeft wel scorend vermogen en dat is zeer wenselijk bij het Nederlands team. Nogmaals het WK zal denk ik nog te vroeg zijn voor hem (hoewel Mason en Bruijsten ook al op jonge leeftijd erbij waren), maar voor dit potje had ik hem graag erbij gezien.

Paul van Heertum
23 januari 2010, 23:14
Ik zou zeggen nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zo groot is de pot met Nationaal team spelers niet in Nederland

Gerard van der Heide
24 januari 2010, 00:46
En ik ben van mening dat Sander Dijkstra ook een plek verdient in dit NL team. Topper, van hem gaan we nog genieten

Peter Knops
24 januari 2010, 13:21
Als je naar het spel van Lars kijkt dan vind ik hem ook een beter seizoen draaien dan vd Braak en Hagemeijer. Maar dat zijn natuurlijk weer andere type spelers die je ook nodig hebt in een selectie. Lars heeft wel scorend vermogen en dat is zeer wenselijk bij het Nederlands team. Nogmaals het WK zal denk ik nog te vroeg zijn voor hem (hoewel Mason en Bruijsten ook al op jonge leeftijd erbij waren), maar voor dit potje had ik hem graag erbij gezien.

Dat denk ik niet... een puck sterke en scorende spelers als Lars is altijd een aanwinst voor het nationale team...

hij speelt niet voor niets in de eerste lijn....

ik denk dat er andere factoren een rol spelen en dat Ro gelijk heeft...

Paul van Heertum
24 januari 2010, 19:04
Ook geen Jamie Visser, een speler die anderhalve punt per wedstrijd scoort in Nederland

Abe Brouwer
24 januari 2010, 19:06
Ook geen Jamie Visser, een speler die anderhalve punt per wedstrijd scoort in Nederland

Misschien als de McDonalds op het Pius-plein dichtgaat tijdens het WK.

Kazs Krikke
25 januari 2010, 08:45
Mis toch wel een goede nederlandse speler en dat is Andri Salomonson, vreemd dat hij er niet bij is!!!

Heeft Andri een aantal jaar terug niet bedankt voor Oranje ivm werk/prive?