PDA

View Full Version : Snelheid van dit forum

Fintan Planting
11 januari 2010, 12:50
Vlak voor nieuwjaar hebben we dit forum verhuisd naar een nieuwe server, in de hoop de snelheid ervan op te krikken. Vooral tijdens wedstrijdavonden was de afgelopen maanden de serverload vaak dusdanig hoog, dat het inladen van pagina's erg langzaam ging.

Inmiddels draaien we bijna twee weken op het nieuwe platform, dus we zijn erg benieuwd naar de gebruikerservaringen. Je kunt je ervaringen kwijt in de poll hierboven, of in de comments in deze thread. Vanzelfsprekend zijn we ook via PB bereikbaar voor specifieke zaken.

Alvast bedankt voor jullie input.

Jasper Lesterhuis
11 januari 2010, 15:42
Ik gebruik het forum vooral veel mobiel en dat werkt top!

Bartele de Boer
11 januari 2010, 16:39
Volgens mij niks mee Fintan. Werkt bij mij net zoals voorheen.

Johan van der Donk
12 januari 2010, 06:32
Ik heb nooit problemen gehad met de snelheid van dit forum, ook niet als het erg druk was.

Bartele de Boer
12 januari 2010, 07:55
Ik heb nooit problemen gehad met de snelheid van dit forum, ook niet als het erg druk was.

Ja maar dat komt omdat jij alles met 1 oog ziet :goodman:. lol.

Claudia van Maurik
13 januari 2010, 10:30
Heb nog niet meegemaakt dat er meerdere wedstrijden tegelijk worden gespeeld.
Maar tot nog toe denk ik dat het wel sneller gaat.
Houd tenminste meer batterijspanning over na een wedstrijd!!!

Rob Donkers
13 januari 2010, 10:45
werkt prima hier
genoeg snelheid

Rob

Leen van Vliet
30 januari 2010, 12:56
Even voor de techneuten. ;-)

Over de snelheid heb ik geen klachten.
Gisteravond kreeg ik echter, na 23.00 uur, wel verschillende database errors voor geschoteld als ik op de rootregel bovenaan op ijshockeyforum.com klikte.
Ik heb geen idee of ik de enige ben met die error.

Groet Leen van Vliet

Fintan Planting
30 januari 2010, 13:01

Gisteravond kreeg ik echter, na 23.00 uur, wel verschillende database errors voor geschoteld als ik op de rootregel bovenaan op ijshockeyforum.com klikte.

Groet Leen van Vliet
Een andere gebruiker meldde gisteravond inderdaad ook database errors, maar dan tussen 21.00 en 22.00 uur. Ik heb het niet kunnen reproduceren, dus dan is het moeilijk zoeken helaas.

Mocht het nog een keer voorkomen: kopieer de exacte foutmelding svp even en mail die door naar redactie@ijshockey.com of plak die even in deze thread.

Alvast bedankt!

Piet de Kort
30 januari 2010, 13:03

Groet Leen van Vliet

Leen, ik had er gisteren tussen 21.00 en 22.00 uur last van. Ik heb dit vanochtend al door gespeeld naar ijshockey.com. De komende tijd even in de gaten houden en vet. een kopie maken van de database error!

Leen van Vliet
30 januari 2010, 13:13
Mocht het nog een keer voorkomen: kopieer de exacte foutmelding svp even en mail die door naar redactie@ijshockey.com of plak die even in deze thread.

Alvast bedankt!

Fintan,

Als de melding informatie bevat waar je iets aan zou hebben zou ik dat er uiteraard bij gezet hebben.

IE volstond nu met het standaard scherm database error, try to refresh your browserm, check your connection, enz.

Refresh (F5) hielp niet.
De Backspace knop hielp niet.
Workaround was de bladzijde terugknop (blauwe pijl naar links) waardoor je op de laatste pagina terug kwam.

Meer informatie heb ik op dit moment helaas niet voor je.

Ik had nog geen andere reacties gezien, maar nu ik jouw reactie , en die van Piet, lees begrijp ik dat ik niet de enige was.

Fintan Planting
30 januari 2010, 17:00
Fintan,

Als de melding informatie bevat waar je iets aan zou hebben zou ik dat er uiteraard bij gezet hebben.

IE volstond nu met het standaard scherm database error, try to refresh your browserm, check your connection, enz.

Refresh (F5) hielp niet.
De Backspace knop hielp niet.
Workaround was de bladzijde terugknop (blauwe pijl naar links) waardoor je op de laatste pagina terug kwam.

Meer informatie heb ik op dit moment helaas niet voor je.

Ik had nog geen andere reacties gezien, maar nu ik jouw reactie , en die van Piet, lees begrijp ik dat ik niet de enige was.
Dat is wel een gekke fout; ben ik nog niet eerder tegengekomen. Normaal krijg ik ook foutmeldingen van het forum per mail als er op databaseniveau iets fout gaat. Heb niets gezien nu, wat een ander type fout impliceert.

We zijn recent overgestapt op een dedicated server om de pieken in bezoekersaantallen beter te kunnen verwerken. Tot nu toe ging het vlekkeloos, maar we zullen dit in elk geval in de gaten blijven houden. Blijf het svp ook melden.

Leen van Vliet
31 januari 2010, 00:02
Uiteraard zal ik dit blijven melden.
Als het weer voorkomt zal ik zorgen dat je in ieder geval de precieze tijd hebt en een schermprint van wat ik te zien krijg
Als ik me goed herinner waren er op dat moment ets meer dan 300 mensen op de server, lijkt me niet echt een piekbelasting.

Claudia van Maurik
31 januari 2010, 15:20
Wat Leen hierboven schrijft heb ik ook gehad bij een Nijmegen wedstrijd. volgends mij de wedstrijd Geleen - Nijmegen van dinsdag.
Toen kreeg ik ook een error waar je helemaal niets mee kon doen.
Meerdere mensen hadden toen dit probleem.
Denk dat als je de topic over deze wedstrijd terug leest het wel kan vinden.

Fintan Planting
1 februari 2010, 12:52
Wat Leen hierboven schrijft heb ik ook gehad bij een Nijmegen wedstrijd. volgends mij de wedstrijd Geleen - Nijmegen van dinsdag.
Toen kreeg ik ook een error waar je helemaal niets mee kon doen.
Meerdere mensen hadden toen dit probleem.
Denk dat als je de topic over deze wedstrijd terug leest het wel kan vinden.
Ik ga het opnemen met de provider. Bedankt voor de tips.