PDA

View Full Version : Spelers wisselen

Robert van de Ven
11 januari 2010, 00:14
Hey,

Ik heb een vraag omtrent het uitwisselen van spelers. Gisteren toen de red eagles uit denbosch tegen Den Haag moesten aantreden had Den Haag een 5tal spelers uit de eredivisie overgeplaatst richting het tweede team. Zitten hier nu nog regels aan vast?

Ik begrijp dat het bijv. normaal is dat in de NHL een speler een competitie lager wordt ingezet, kijk naar Dipietro een aantal weken terug, echter het niveau verschil in Nederland is dusdanig dat een gehele lijn uit de eredivisie een wedstrijd kan winnen.

Ik ben dus ontzettend benieuwd naar de regels omtrent deze wisselingen en of deze wisselingen aan een bepaald aantal vastzitten of dat dit zonder quota kan gedaan worden.

Alvast bedankt!

Robert

Eric van der Putten
11 januari 2010, 08:59
Hey,

Ik heb een vraag omtrent het uitwisselen van spelers. Gisteren toen de red eagles uit denbosch tegen Den Haag moesten aantreden had Den Haag een 5tal spelers uit de eredivisie overgeplaatst richting het tweede team. Zitten hier nu nog regels aan vast?

Ik begrijp dat het bijv. normaal is dat in de NHL een speler een competitie lager wordt ingezet, kijk naar Dipietro een aantal weken terug, echter het niveau verschil in Nederland is dusdanig dat een gehele lijn uit de eredivisie een wedstrijd kan winnen.

Ik ben dus ontzettend benieuwd naar de regels omtrent deze wisselingen en of deze wisselingen aan een bepaald aantal vastzitten of dat dit zonder quota kan gedaan worden.

Alvast bedankt!

Robert

Alweer? Een aantal weken geleden in Den Bosch deden er ook een paar mee. Saillant en leuk detail is dat de wedstrijd toen verloren werd door een gemist penaltyshot van Salomonsen.

Jacqueline Stolze
11 januari 2010, 09:04
Wie waren die 5 spelers dan? Er deden 2 jeugdige (eredivisie) basisspelers mee, te weten Tony Demelinne en Ronald Wurm. De 3e was (eredivisie) bankzitter Willy Schut. Meer kan ik er toch echt niet van maken.
Overigens deden er ook enkele U-21 spelers mee (onder andere Nick van Zon, Stace van Bentem, Jason Sardarkhan).

Robert van de Ven
11 januari 2010, 13:39
Gaat nu toevallig om Den Bosch - Den Haag. Ik zal navragen welke spelers er waren.

Ik vroeg mij gewoon af hoeverre dit in de regels is toegestaan. Dus niet alleen bij deze wedstrijd maar in de algemene zin.

Robert

Robert van de Ven
11 januari 2010, 13:43
Jaqueline,

Ik keur het idee ook niet direct af mocht het zo in de regels staan. Ik denk alleen maar dat het verschil te groot is tussen onze eredivisie spelers en eerste divisie spelers.
Mochten de regels dit toelaten en jullie eredivisie haalt bijv. de play offs niet, dan kan het gehele eerste team dus eerste divisie gaan spelen?

Ik ben dus vooral benieuwd naar de regels omtrent dit en denhaag-denbosch is hiervoor een mooi voorbeeld gebleken.

Robert

Jacqueline Stolze
11 januari 2010, 14:49
Je kan het vinden op:
http://www.nijb.com/pdf/BijlageBijHetSportreglementNIJB(2009-2010).pdf

Ronald en Tony zijn geboorte jaar 1987 en waarschijnlijk aangemeld. Willy Schut volgens mij 1988.
Andri Salomonson heeft de vorige keer waarschijnlijk die "vrije" plaats gebruikt.
Jordy van Oorschot (1987) en Alan van Bentem (1986) komen ook nog in aanmerking om mee te spelen.

Tonny Staal
11 januari 2010, 16:34
Als ik me niet vergis kan eeb club een paar spelers op een soort "Up & Down"-lijst zetten...
Zodat deze spelers bijv bij het ere-divisie team weinig ijstijd krijgt wel zonder gevolgen mee kan spelen bij (in dit geval) een 1e divisie-team.
Of hier echter een maximum aanzit van spelers weet ik niet...

Tonny Staal
11 januari 2010, 16:46
Je kan het vinden op:
http://www.nijb.com/pdf/BijlageBijHetSportreglementNIJB(2009-2010).pdf

Ronald en Tony zijn geboorte jaar 1987 en waarschijnlijk aangemeld. Willy Schut volgens mij 1988.
Andri Salomonson heeft de vorige keer waarschijnlijk die "vrije" plaats gebruikt.
Jordy van Oorschot (1987) en Alan van Bentem (1986) komen ook nog in aanmerking om mee te spelen.

Er is toch geen maximun leeftijd hiervoor? of wel?
Die spelers zijn daar toch gewoon voor aangemeldt...

Robert van de Ven
11 januari 2010, 23:25
OK bedankt voor de opheldering.

ik weet nog niet zo zeker wat ik ervan moet vinden. Ik ben er namelijk van overtuigd dat talent of waarde voor een team niet in leeftijd is uit te drukken. Volgens de Nederlandse regels zou Sidney Crosby dus ook in de eerste en eredivisie mogen uitkomen....

Ik denk dus namelijk dat je een team kan samenstellen van jonge talentvolle canadezen en deze eventueel 2 competities kan laten draaien. Ik weet dat dit vergezocht is maar het zou theoretisch kunnen, ik ben dan van mening dat dit geen goede ontwikkeling is voor de ijshockey sport. Aan de andere kant is het nu dus ook mogelijk om hele jonge talentvolle nederlanders in beide divisies mee te laten doen.

Den Haag heeft echter wel mensen in de eerste divisie gezet die dus blijkbaar normaal te goed zijn voor de eerste divisie en een beetje onderaan bungelen als het aankomt op eredivisie niveau. Dit neemt niet weg dat ze overall gezien wel een eredivisie niveau hebben.

Ik ben van mening dat het voor de nederlandse competitie beter is als dit strengen wordt geregeld simpelweg omdat dit, met buitenlanders etc, kan leiden tot competitievervalsing. Dit puur omdat onze gehele competitie niet sterk genoeg is.

In dit soort gevallen zou denbosch dus de gehele U17 selectie kunnen sturen om het eerste team rust te gunnen. Je weet namelijk bijna zeker dat er niet veel te halen valt op het moment dat er bijv. 10 eredivisie spelers meedoen (leeftijd maakt dan even niet uit). Zo krijg je dus draken van wedstrijden evt.

Maar het zijn de regels.

Vind het toch vreemd.

Robert

Erik van den Berg
3 februari 2010, 11:04
Beste Robert,

je reageert toch al wat bescheiden. Want ik denk er net zo over als jij. Even een voorbeeld a.s zaterdagavond spelen Zoetermeer en Hys in de eerste divisie tegen elkaar. Dit zijn mijn 2 favoriete teams die ik graag zie spelen en ik hoop op een finalewedstrijd tussen deze 2 teams. Van Hys kant hoor ik dat er een aantal eredivisiespelers gaan mee spelen, als ze beschikbaar zijn (Ned team tegen All stars) Dan denk ik aan mijn favoriete spelers bij Hys, Tony, Jordy en Alan en verder Ronald, Willy en Andri. uit de regls blijkt dat dit mag. Dit zijn allen kwalitatief goede spelers. jacqueline vond blijkbaar de "jonge"leeftijd een belangrijker argument waarmee ze de eredivisie kwaliteiten van deze spelers blijkbaar minder belangrijk vindt. als dit je argument is dan vind je de kwaliteit van de eerste divisiespelers blijkbaar te laag. Of spelen hier nog andere sentimenten. spelers van zoetermeer die overstappen naar den haag en andersom. In zoetermeer gaat het verhaal dat ze contacten hebben met het jeugdteam van Sparta Praha, en ben benieuwd of de spelers zijn aangemeld en zaterdag mee mogen spelen. ook is natuurlijk mogelijk dat beide teams met de gebruikelijke spelers uit de eerste divisie spelen. ben benieuwd. Hopelijk fluit Coen Hensing, de vorige wedstrijden die ik van hem gezien heb floot hij meer dan oke.

Tsja en nu moet ik kiezen tussen zoetermeer en den Haag. Ik hoop op een sportieve en voor het publiek spannende wedstrijd.:Zwaai:

groeten
Erik

Robert van de Ven
3 februari 2010, 17:32
Erik,

Het is algemeen bekend dat ik een zeer bescheiden en innemende persoonlijkheid heb....::proost::

Mocht Zoetermeer jeugdspelers van Praag opstellen dan is de eerste divisie dus gedoemd om te mislukken. In mij ogen, waarschijnlijk een utopie, is de eerste divisie bedoeld om Nederland talenten klaar te stomen voor de eredivisie. Dit met de hulp van wat oudere spelers die aan het afbouwen zijn.

Echter door de vele imports is de eerste divisie nu een vangbak aan het worden voor Nederlandse talenten.

Daarom moeten de clubs in de eerste divisie het ook niet willen om de eerste divisie te "besmetten" met spelers uit de eredivisie of uit het buitenland die in NL eredivisie waardig zijn. Men snapt nog steeds niet dat het zich uiteindelijk manifesteert in de teruglopende kwaliteit van ons nationale team.

Het is al te zot voor woorden dat er een canadese goalie moet worden overgevlogen die daar slechts nog recreatief speelt. Volgens mij hadden we nu veel betere nederlandse goalies gehad als ze de goalies gewoon hadden laten spelen.

Kijk naar de goalies van vroeger: Göber, Geisterfer, Trommelen. Dat waren goalies die echt wel konden keepen.

Al denk ik dat het goalieprobleem in Nederland zo ondertussen zijn eigen topic verdient lol..

Ik ben al genoeg afgedwaald, wat ik dus wil stellen is het volgende: Om het nederlands ijshockey enigzins eerlijk en vooral open te houden met zicht op de toekomst zijn spelerswisselen van de eredivisie richting de eerste divisie gewoon ontzettend nutteloos. En het maakt echt totaal geen klap uit hoe oud die spelers zijn. Het gaat om de kwaliteit.

En Erik bedankt dat je het me eens bent!

Robert

Erik van den Berg
3 februari 2010, 20:03
Beste Robert,

ik ben het voor meer dan 100% met je eens. Op de manier die o.a. hys hanteert is er sprake van competitievervuiling en dit is inderdaad niet goed voor het ijshockey van de eerste divisie. De opmerking van de Spartak Praha spelers was bedoeld om een discussie op gang te brengen, niet met jou want wij zijn het met elkaar eens. Maar kijk eens naar de reacties van Jacqueline en Twan beiden fanatieke Hys aanhangers die het er blijkbaar mee eens zijn dat ten koste van alles gewonnen moet worden. ook hoorde ik dat een zekere jaromir j. belangstelling heeft om de gelederen van Zmeer te versterken (grapje). Na de wedstrijd a.s. zaterdag zal ik een reactie geven op de wedstrijd

groeten
Erik::nlpatriot::

Robert van de Ven
3 februari 2010, 20:31
Erik,

Correct. Kijk ik kom uit denbosch en natuurlijk hoop ik dat ons eerste wint. Wanneer ons eerst zijn kampioenschap prolongeert dan is dit gebeurt met spelers die alleen maar in de eerste divisie hebben gespeeld. Sommige spelen trouwens ook af en toe U21. Maar dat is niet van hoger naar lager maar van lager naar hoger en dat moet je altijd stimuleren.

Uit de uitslagen is gebleken dat de eredivisie spelers wel degelijk verschil uitmaakte als je de tweede wedstrijd vergelijkt met de eerste.

Jmmr dus. Ik hoop nog steeds dat de regels omtrent dit worden aangescherpt.

Robert

Erik van den Berg
3 februari 2010, 20:56
Robert,

Den Bosch is inderdaad een aanwinst voor de 1ste divisie en vorig jaar terecht kampioen.
dank voor je aanzet van deze discussie en hoop nog altijd op een reactie van Twan ( een naam typisch voor iemand uit Brabant of Limburg) en Jacqueline

\Erik

Jacqueline Stolze
4 februari 2010, 07:29
Als ere divisie team wil je een zo breed mogelijke selectie hebben om blessure’s, grote hoeveelheid wedstrijden en schorsingen te kunnen opvangen.
In de praktijk komt het er op neer dat er regelmatig een man of 5 op de bank vertoeven.

Vorig seizoen heeft men rond de Kerst Ronald Wurm teruggehaald naar Den Haag. Helaas aangemeld als ere divisie speler, waardoor hij zo’n beetje het meerendeel op de bank heeft gezeten. Op de trainingen heeft hij een hoop geleerd, maar in de wedstrijden?

Dit seizoen zijn Willy Schut en James Easter een mooi voorbeeld. Zij krijgen amper speelminuten in de ere divisie. Willy nog minder dan James.

De diverse Nederlandse spelers hebben dit seizoen veel geluk gehad dat ze door blessure’s regelmatig aan spelen toekomen, want de dure imports komen niet op de bank.

Kijk naar vorig seizoen. Een uitstekende Joy Turpijn thuis tegen Utrecht werd ook nog Man of the Match. De volgende wedstrijd zat hij op de tribune, want de imports waren weer speelklaar!

Met Korthuis, Bohac, Selivanov, Bekar, Bruinsma, Lalonde kan je al 2 lijnen vormen. Tel daarbij Natte en er zijn 2 plaatsen over voor Wurm, Salomonson, Easter, Demelinne, Schut en van Bentem. Schat zelf de kans op speeltijd maar in voor deze jongens!
Leren ze daar dan veel van?

Bij een willekeurige voetbalvereniging kan een speler na een langdurige blessure via een 2e team terugkomen. Wedstrijdritme op doen en weer “gebracht” worden.
Natte en Selivanov zijn maanden geblesseerd geweest. Trainen en gelijk de ere divisie in zonder wedstrijdritme. Is dat een goede zaak?

Overigens is dit geen nieuw probleem. Wat is het verschil met bijvoorbeeld Eindhoven en Den Bosch zelf?
Waarom spelen Tony Ras en Joey Verreijen bij Eindhoven zowel 1e divisie als U-17? Zit zelfs 2 divisie’s verschil tussen.
Den Bosch heeft 2 jaar terug een (goede) nieuwe start gemaakt, maar wel met inzet van heel wat U-17 spelers die ook in de 1e divisie uit moesten komen. Bij de jeugd heb je dezelfde discussie. Waarom gebruiken dit soort clubs 1e divisie waardige spelers ook in de U-17?

Het gebeurt door de hele linie heen, dus staat los van ere of 1e divisie, U-21 of U-17!

Ronald Groenheijde
4 februari 2010, 10:15
Overigens is dit geen nieuw probleem. Wat is het verschil met bijvoorbeeld Eindhoven en Den Bosch zelf?
Waarom spelen Tony Ras en Joey Verreijen bij Eindhoven zowel 1e divisie als U-17? Zit zelfs 2 divisie’s verschil tussen.
Den Bosch heeft 2 jaar terug een (goede) nieuwe start gemaakt, maar wel met inzet van heel wat U-17 spelers die ook in de 1e divisie uit moesten komen. Bij de jeugd heb je dezelfde discussie. Waarom gebruiken dit soort clubs 1e divisie waardige spelers ook in de U-17?

Het gebeurt door de hele linie heen, dus staat los van ere of 1e divisie, U-21 of U-17!
::animgoal::
Jacqueline,

het mee laten spelen van U17 spelers bij de 1e of eredivisie is iets anders dan eredivisie spelers laten meespelen bij de 1e divisie. Van laag naar hoog is iets wat normaal gesproken in elke tak van sport gebeurd!!!

Remco Bambacht
4 februari 2010, 10:32
Ben het helemaal eens met Jacqueline als zij het heeft over Willy Schut.

Toch heb ik ook gezien dat Tony Demelinne en Andri Salomonson af en toe mee hebben gespeeld in de ED. Dan vervalt het argument dat de spelers daar meer van leren. Salomonson en Demelinne zijn van een niveau dat deze jongens echt helemaal niets meer leren in de Eerste Divisie en krijgen genoeg ijstijd bij het eerste.

Erik van den Berg
4 februari 2010, 11:30
Het zal toch niet waar zijn dat een herstellende Selivanov a.s. zaterdag tegen Zmeer meespeelt. Dan is er toch echt sprake van competitievervuiling. Maar Den haag kennende doen ze dat waarschijnlijk niet.

Jacqueline Stolze
4 februari 2010, 12:17
het mee laten spelen van U17 spelers bij de 1e of eredivisie is iets anders dan eredivisie spelers laten meespelen bij de 1e divisie. Van laag naar hoog is iets wat normaal gesproken in elke tak van sport gebeurd!!![/QUOTE]

Volgens de NIJB regels mag je onbeperkt switchen indien geboren in 1988 of later. Er mogen 5 spelers geboren in 1985, 1986 of 1987 onbeperkt switchen mits aangewezen.

Er mag maximaal 1 oudere speler onbeperkt switchen (niet in de play off's).

De beslissing om deze spelers aan te wijzen is dus in een vroegtijdig stadium genomen. Waarschijnlijk ook ingegeven door het feit dat de kans groot was dat er wekelijk 3 (jongere) Nederlandse spelers op de bank zouden belanden.

Tony is overigens een uitzondering. Hij is pas later in het seizoen ingestroomd voor slechts 1 maand. Wat als men zijn contract (om wat voor reden dan ook) niet had verlengd? Had hij dan niet meer mogen spelen?

Wanneer speelt een U-17/U21 speler mee bij de 1e divisie en wanneer speelt een 1e divisie speler mee bij de U-17/U21?
Wat is daar de leidraad voor?
Marko van Leeuwen (Zoetermeer) speelt 14 wedstrijden in de 1e divisie. Tevens 7 wedstrijden in de U-21. Is hij dan een 1e divisie speler, omdat hij daar de meeste wedstrijden heeft gespeeld en de U-21 komt versterken (zoals wordt beweerd over bv Ronald Wurm en Willy Schut) of een U-21 speler die "af en toe" met de 1e divisie mee doet?
Zo zijn er nog legio voorbeelden.
Echter, alle spelers doen mee in leeftijdscategorieen waar zij speelgerechtigd voor zijn.
Het riekt enigzins naar willekeur. Het niveau verschil tussen de ere en 1e divisie is aanzienlijk, maar dat geldt ook voor het verschil tussen de 1e divisie en de U21/U17.

Luitzen van der Heide
4 februari 2010, 13:08
Wat ik me zou kunnen voorstellen van de eerste divisie is dat dit de kraamkamer van de Nederlandse spelers moet zijn voor de ere-divisie. Ik zou me dus heel goed kunnen voorstellen dat bijvoorbeeld de Nederlandse jongens, die in de ere-divisie spelen, onbeperkt zouden kunnen worden ingezet in de eerste divisie. Anders wordt het met door ere-divisie teams ingehuurde Buitenlandse spelers (imports).

Los van het gegeven dat ik vind dat een import qua niveau altijd een toegevoegde waarde moet hebben in de ere-divisie vind ik bovendien dat een dergelijke speler geen ijstijd zou mogen opslokken van een talentvolle -maar nog niet (volwaardige) gevestigde eredivisie- speler.

Ook niet als het gaat om het terugkeren na een blesure. De mogelijkheid om tijdens reguliere wedstrijden in de ere-divisie een gebleseerde speler te laten terugkeren zijn immers ook aanwezig en als het goed is dat is de veronderstelde meerwaarde van een `import` dermate dat het gedoseerd terugbrengen binnen de eigen divise altijd nog beter is dan het laten opdoen van wedstrijdritme in een lagere divisie.

Daarmee voorkom je dus (mogelijke) excessen zoals besproken en doe je recht aan de bestaande competitie.

Erik van den Berg
4 februari 2010, 13:31
De diverse Nederlandse spelers hebben dit seizoen veel geluk gehad dat ze door blessure’s regelmatig aan spelen toekomen, want de dure imports komen niet op de bank.

Kijk naar vorig seizoen. Een uitstekende Joy Turpijn thuis tegen Utrecht werd ook nog Man of the Match. De volgende wedstrijd zat hij op de tribune, want de imports waren weer speelklaar!

Met Korthuis, Bohac, Selivanov, Bekar, Bruinsma, Lalonde kan je al 2 lijnen vormen. Tel daarbij Natte en er zijn 2 plaatsen over voor Wurm, Salomonson, Easter, Demelinne, Schut en van Bentem. Schat zelf de kans op speeltijd maar in voor deze jongens!
Leren ze daar dan veel van?

In dit stukje geeft Jacqeline precies aan waar het probleem zit. Door de overvloed aan buitenlandse spelers komen de haagse talenten niet of bijna niet aan spelen toe. Ze bezitten eredivisie kwaliteiten en horen in een dergelijk team thuis. Het feit dat er zoveel buuitenlandse spelers bij den haag meespelen zorgt ervoor dat talenten opgebrand raken en hun heil ergens anders gaan zoeken.

Patrick van de Wijgert
4 februari 2010, 15:06
1e divisie is voor opleiding van jeugdspelers en voor de "bankzitters"van het eerste team om wedstrijdritme op te doen.
En een mix van jeugdspelers met ervaren spelers kan soms goed werken. Leeftijdsgrens is er niet.
Voor sommige teams de hoogste trede omdat de stap naar de hoogste divisie financieel niet haalbaar is.
Elk team heeft zo zijn eigen insteek en zijn eigen doel.

Monique Snellen
4 februari 2010, 15:30
Wow Patrick, wat ben jij voortaan verstandig. Verstand komt met de jaren.

Patrick Geerts
4 februari 2010, 15:55
Wow Patrick, wat ben jij voortaan verstandig. Verstand komt met de jaren.
Nu jij nog.:weedman:

Robert van de Ven
4 februari 2010, 18:36
Ik ben het grotendeels eens met Luitzen echter ik vind nog steeds dat een bankzitter bij de eredivisie niet in de eerste divisie thuis hoort. Over het algemeen, wat Luitzen ook zegt, zijn deze bankzitter ook nog is van Nederlandse afkomst.

Ik ben zelf nog steeds redelijk jong (25:twisted:) vind ik zelf maar vroeger toen er een restrictie zat op buitenlandse spelers kwamen deze excessen dus niet voor.

Jacqueline stelt vast dat in denbosch en zoetermeer spelers van U17 of U21 meedoen met de eerste divisie. Dit moet natuurlijk ten alle tijde kunnen mits ze een normaal seizoen seizoen draainen in het team waar ze horen.
En nogmaals ik denk dat die leeftijdsgrenzen niet zoveel zeggen, het is idd een regel van de bond dat wilt echter niet zeggen dat het niet bestreden mag worden. Juist een discussie is er goed voor om dergelijke regels te veranderen.

In mijn ogen is het simpel: Eerste divisie een kweekvijver voor de eredivisie en spelers kunnen daar afbouwen. Dan krijg je idd een mix van jong en ervaren. Nooit zou het zo kunnen zijn dat eredivisie spelers terug worden gezet. Bankzitters of niet.

Ik ben er heilig van overtuigd dat als men dit volhoud en vervolgens een grens trekt bij een x aantal exports dat het niveau van het nederlandse ijshockey omhoog gaat.
Zowel goalies als spelers.

Clubs gaan pas aan de gang met nederlandse spelers als er geen geld meer is tegenworodig. Kijk naar amsterdam, er is geen geld meer dus nu zeggen ze van: We gaan ons richten op onze jeugd. Dat moet je JUIST doen als je wel geld hebt. 3 of 4 jaar geleden toen er een vrachtwagen vol geld kwam aangekacheld in Amsterdam kochten ze alleen maar imports....
De algehele tendens moet veranderen om ook dit te veranderen.

Robert

Patrick van de Wijgert
4 februari 2010, 20:32
Ik ben het grotendeels eens met Luitzen echter ik vind nog steeds dat een bankzitter bij de eredivisie niet in de eerste divisie thuis hoort. Over het algemeen, wat Luitzen ook zegt, zijn deze bankzitter ook nog is van Nederlandse afkomst.

Ik ben zelf nog steeds redelijk jong (25:twisted:) vind ik zelf maar vroeger toen er een restrictie zat op buitenlandse spelers kwamen deze excessen dus niet voor.

Jacqueline stelt vast dat in denbosch en zoetermeer spelers van U17 of U21 meedoen met de eerste divisie. Dit moet natuurlijk ten alle tijde kunnen mits ze een normaal seizoen seizoen draainen in het team waar ze horen.
En nogmaals ik denk dat die leeftijdsgrenzen niet zoveel zeggen, het is idd een regel van de bond dat wilt echter niet zeggen dat het niet bestreden mag worden. Juist een discussie is er goed voor om dergelijke regels te veranderen.

In mijn ogen is het simpel: Eerste divisie een kweekvijver voor de eredivisie en spelers kunnen daar afbouwen. Dan krijg je idd een mix van jong en ervaren. Nooit zou het zo kunnen zijn dat eredivisie spelers terug worden gezet. Bankzitters of niet.

Ik ben er heilig van overtuigd dat als men dit volhoud en vervolgens een grens trekt bij een x aantal exports dat het niveau van het nederlandse ijshockey omhoog gaat.
Zowel goalies als spelers.

Clubs gaan pas aan de gang met nederlandse spelers als er geen geld meer is tegenworodig. Kijk naar amsterdam, er is geen geld meer dus nu zeggen ze van: We gaan ons richten op onze jeugd. Dat moet je JUIST doen als je wel geld hebt. 3 of 4 jaar geleden toen er een vrachtwagen vol geld kwam aangekacheld in Amsterdam kochten ze alleen maar imports....
De algehele tendens moet veranderen om ook dit te veranderen.

Robert

Klopt niet helemaal....... toen de buitelandse invasie in Amsterdam er was, toen was er geen jeugd. Nu wel. Dit omdat er in die tijd van onderaf wel naar de jeugd werd gekeken, al dan niet voor iemand eigen zijn bestwil.
Ook de leerschool voor JJ Natte is er geweest daar.
Neemt niet weg dat als nu de zilvervloot weer binnenvaart hetzelfde gebeurt.
Vandaar dat de mindere clubs in de eredivisie een betere springplank zijn voor jeugdige talenten als de eerste divisie. Vette jaren, magere jaren.....

Janice Hoekstra
4 februari 2010, 22:33
Erik,

Correct. Kijk ik kom uit denbosch en natuurlijk hoop ik dat ons eerste wint. Wanneer ons eerst zijn kampioenschap prolongeert dan is dit gebeurt met spelers die alleen maar in de eerste divisie hebben gespeeld. Sommige spelen trouwens ook af en toe U21. Maar dat is niet van hoger naar lager maar van lager naar hoger en dat moet je altijd stimuleren.

Robert

Welke spelers van Den Bosch spelen af en toe U21? Onmogelijk aangezien Den Bosch geen U21 team heeft.

Robert van de Ven
5 februari 2010, 00:23
Janice,

We hebben een U21 team wat alleen maar traint. Ze trainen daar dus mee. Correctie.
Bedankt voor de tip!

Slaap lekker iedereen.

Robert

Twan Witzier
5 februari 2010, 07:59
Selivanov mag inderdaad spelen as. zaterdag in Zoetermeer, ik kan iedereen met 100% zekerheid melden dat de gesprekken gaande zijn tussen coach 1e en Ere divisie voor meerdere spelers i.v.m. de uitwedstrijd U21 Den Haag in België.
Den Haag gebruikt gewoon de regels van de NIJB, als Selivanov vanavond niet speelt is de kans heel groot dat er is gekozen voor een oplossing om Selivanov uit te laten komen om wat wedstrijd ritme te krijgen bij het tweede team ( daar is het 2e team toch ook voor ? ).
Selivanov doet al twee weken mee met trainen in de 1e divisie ook, dus raar zal het zeker niet zijn als hij erbij is in Zoetermeer om wat te kunnen pucken.
Het is gewoon het geluk of de pech van Den Haag dat Selivanov een operatie achter de rug heeft gehad, pech voor de Ere divisie en geluk voor de 1e divisie.
Ik denk dat de kans dat Selivanov vanavond speelt heel klein is.
Elke club zou zijn beste spelers opstellen toch ?
Den Haag zal willen winnen in Zoetermeer en recht willen zetten wat krom is gemaakt, als je dan op de rand moet lopen is het niet anders, ik zou Selivanov zeker opstellen.
Leuke 3e lijn zou zijn Selivanov, Versteeg en Schut, zaterdag weet iedereen wat de coach`s gaat doen ( een aantal weten het al maar die zeggen niks die lachen alleen maar als je het vraagt )

Edwin van Ulsen
5 februari 2010, 09:28
Het niveau verschil tussen de ere en 1e divisie is aanzienlijk, maar dat geldt ook voor het verschil tussen de 1e divisie en de U21/U17.
Het GROOTSTE verschil in mijn ogen........ het 1e divisie team heeft een dayjob en steekt daarnaast alle/ ontzettend veel vrije tijd in ijshockey terwijl het ere divisie team dag in- dag uit rond kan rijden en zich minder druk hoeft te maken over alles eromheen ::que::

Selivanov mag inderdaad spelen as. zaterdag in Zoetermeer, ik kan iedereen met 100% zekerheid melden dat de gesprekken gaande zijn tussen coach 1e en Ere divisie voor meerdere spelers i.v.m. de uitwedstrijd U21 Den Haag in België. Den Haag gebruikt gewoon de regels van de NIJB.
Den Haag zal willen winnen in Zoetermeer en recht willen zetten wat krom is gemaakt, als je dan op de rand moet lopen is het niet anders.
Het klopt helemaal, ze maken gebruik van de regels van de NIJB, maar recht zetten wat krom is gemaakt...... beeeeetje kort door de bocht, vindt je niet? Zoetermeer uit is verloren dus dan moeten lijnen uit de ere divisie het opknappen- denk dat DAT pas krom is.... :|

Het wordt in ieder geval(op z'n zachtst gezegd) een spannende wedstrijd :smiley_tijgers:

Erik van den Berg
5 februari 2010, 10:15
Selivanov mag inderdaad spelen as. zaterdag in Zoetermeer, ik kan iedereen met 100% zekerheid melden dat de gesprekken gaande zijn tussen coach 1e en Ere divisie voor meerdere spelers i.v.m. de uitwedstrijd U21 Den Haag in België.
Den Haag gebruikt gewoon de regels van de NIJB, als Selivanov vanavond niet speelt is de kans heel groot dat er is gekozen voor een oplossing om Selivanov uit te laten komen om wat wedstrijd ritme te krijgen bij het tweede team ( daar is het 2e team toch ook voor ? ).
Selivanov doet al twee weken mee met trainen in de 1e divisie ook, dus raar zal het zeker niet zijn als hij erbij is in Zoetermeer om wat te kunnen pucken.
Het is gewoon het geluk of de pech van Den Haag dat Selivanov een operatie achter de rug heeft gehad, pech voor de Ere divisie en geluk voor de 1e divisie.
Ik denk dat de kans dat Selivanov vanavond speelt heel klein is.
Elke club zou zijn beste spelers opstellen toch ?
Den Haag zal willen winnen in Zoetermeer en recht willen zetten wat krom is gemaakt, als je dan op de rand moet lopen is het niet anders, ik zou Selivanov zeker opstellen.
Leuke 3e lijn zou zijn Selivanov, Versteeg en Schut, zaterdag weet iedereen wat de coach`s gaat doen ( een aantal weten het al maar die zeggen niks die lachen alleen maar als je het vraagt )

Dus de opzet tijdens de training van Hys 1e divisie klopt toch! (spionage) Misschien kunnen we RTL 7 vragen opnamen te komen maken voor de uitzending van volgende week. conclusie Money rules!!
Twan ik begrijp je opmerking niet: Recht maken wat krom is gemaakt..... HuHH:confused: enige uitleg graag.

Edwin van Ulsen
5 februari 2010, 10:33
Dus de opzet tijdens de training van Hys 1e divisie klopt toch! (spionage) Misschien kunnen we RTL 7 vragen opnamen te komen maken voor de uitzending van volgende week. conclusie Money rules!!
Marc Visschers: "Na goed overleg met het bestuur, de technische staf van de Eredivisie en spelersgroep, hebben we een beslissing genomen die in ieder geval één verrassing kent! Ik zeg niet wie, maar ons team
zal hier dankbaar gebruik van maken. Daarnaast zal een voormalig teamgenoot weer zijn rentree in de opstelling maken"

Erik, wil je die info met ons delen? Mag ook via een pb'tje(voor het geval we het al niet wisten) :wink:

Janice Hoekstra
5 februari 2010, 10:39
Janice,

We hebben een U21 team wat alleen maar traint. Ze trainen daar dus mee. Correctie.
Bedankt voor de tip!

Slaap lekker iedereen.

Robert

Hé Robert dat is grappig. Ik had begrepen dan Den Bosch zich terug had getrokken van de U21 competitie omdat Den Bosch niet genoeg ijstijd had voor U21 trainingen.
Zo zie je maar weer dat je niet alles moet geloven wat je hoort. :lies:??

Erik van den Berg
5 februari 2010, 11:55
Marc Visschers: "Na goed overleg met het bestuur, de technische staf van de Eredivisie en spelersgroep, hebben we een beslissing genomen die in ieder geval één verrassing kent! Ik zeg niet wie, maar ons team
zal hier dankbaar gebruik van maken. Daarnaast zal een voormalig teamgenoot weer zijn rentree in de opstelling maken"

Erik, wil je die info met ons delen? Mag ook via een pb'tje(voor het geval we het al niet wisten) :wink:

Zag Marco kronenburg, Alan van Bentem en Andri Salomonson. Jordy van Oorschot en Tony Demelinne zijn niet beschikbaar ivm Ned team. De verrassing is mogelijk al bekend in een vorig bericht, maar deze persoon heb ik niet herkend. Na het snowboarden was mijn beeld niet zo scherp meer.

Maar ik ben benieuwd wat er werkelijk speelt zaterdag. Hoop op een fantastische partij ijshockey van beide ploegen. Ben tenslotte supporter van Hys eredivisie en met name van Jordy van Oosrschot en Tony Demelinne, beiden ooit zoetermeerspelers
en van het jeugdige eerste divisieteam van zoetermeer dat ik voor het eerst zag spelen tegen dordrecht dit jaar. Een team met toekomst

groeten

Tsja in de tijd dat Corky de Graauw speelde waren er ook veel nederlandse canadezen die in de competitie en het ned team speelde. Deze discussie over de aantallen buitenlanders lijkt er een van alle tijden. Jammer dat na 1980 het ijshockey in Ned zo is weggezakt. De herinnering aan de afgeladen tribunes op Houtrust doet me nog steeds goed
::canpatriot::

Erik

Twan Witzier
5 februari 2010, 13:33
Wat krom is, Heel simpel in 1 rechte lijn 1e worden.
Zoetermeer heeft die rechte lijn krom gemaakt net als Den Bosch, om 1e te kunnen worden moet er dus gewonnen worden ( dat kan je noemen recht zetten wat krom is ).
Weet niet wie Marko Kronenburg heeft gezien maar die zit heel ver weg, is die al terug ?
Ik ga lekker kijken morgen en de beste zal wel winnen !!!!

Wie de beste is zien we morgen allemaal, wie er morgen speelt zullen we morgen vroeg in de ochtend kunnen zien, ik heb gehoord dat ze nog een laatste training afwerken om 7.00 in de Uithof.

Edwin van Ulsen
5 februari 2010, 14:04

Wie de beste is zien we morgen allemaal
Ik ga morgen ook lekker kijken met de kids...... maar blijf het "flauw" vinden dat er blijkbaar veel zwaarder "geschut" in wordt gezet om koste wat het kost te winnen om thuis voordeel te halen in de Play offs :NoSmile:

Of de beste dan zal winnen laat ik in het midden- is hetzelfde als een kompleet team achter de hand houden om een toernooi naar je hand te zetten: geeft gewoon een "raar" onderbuikgevoel ::que::

Er is trouwens maar weinig "krom" geweest in de lijn die HIJS heeft getrokken- kijk naar de scores en het doelsaldo: zit toch weinig verschil in m.b.t. de Panters ;)

We gaan het in ieder geval morgenavond allemaal meemaken..... en genieten met een grote G! :mrgreen:

Erik van den Berg
5 februari 2010, 14:19
Wat krom is, Heel simpel in 1 rechte lijn 1e worden.
Zoetermeer heeft die rechte lijn krom gemaakt net als Den Bosch, om 1e te kunnen worden moet er dus gewonnen worden ( dat kan je noemen recht zetten wat krom is ).
Weet niet wie Marko Kronenburg heeft gezien maar die zit heel ver weg, is die al terug ?

Wie de beste is zien we morgen allemaal, wie er morgen speelt zullen we morgen vroeg in de ochtend kunnen zien, ik heb gehoord dat ze nog een laatste training afwerken om 7.00 in de Uithof.

Mijn bron meldde dat die opmerking van Kronenburg niet juist is, sorry, Maar wie lijkt op hem?
He Twan die van de extra training had je beter op 1 april kunnen maken en dan kijken wie er intrapt.

Robert van de Ven
5 februari 2010, 14:22
janice,

Ik weet niet of je indirect mij een leugenaar wilt noemen maar dat kan je dan beter gewoon zeggen ipv emoticon gebruiken. Onze U21 traint mee met het U17 team. We hebben niet zon hele grote U21 selectie maar dat wist jij natuurlijk al?

Wat me hier vooral steekt is dat supporters/liefhebbers van hun eigen clubje altijd alles goed praten wat hun vereniging doet om te kunnen winnen. Uiteindelijk, vind ik, moet je kijken wat de gevolgen zijn voor het Nederlandse ijshockey. Als DenBosch hetzelfde had gedaan had ik dat ook afgekeurd.

En iedereen vergelijkt het instromen van eredivisie spelers met bijv. voetbal of wat dan ook. Dat kan gewoon niet. Elk stysteem is anders en doordat er bij ijshockey 5 mensen spelen ipv 11 is de invloed van 1 speler beduidend groter op het moment dat hij speelt in een groep van 5 dan in een groep van 11. Selivanov is dusdanig goed die hoeft echt geen ritme op te doen in de eerste divisie. Als hij kan spelen hoort hij gewoon in de eredivisie thuis. Volgens mij is dat redelijk duidelijk.

En zo kan je idd alles rechtpraten wat krom is.

Erik,

Vroeger was het wel degelijk in de competitie anders. Dat het in het nederlands team niet altijd naar voren kwam is een tweede maar dat heeft ook met andere zaken te maken. Je had toen een nederlands team met ook echt goede nederlandse spelers sommige NL spelers waren, naar mijn mening, vergelijkbaar met een NL/CA maar dan werd er toch vaak voor de Canadees gekozen. Maar als je keek naar de Nederlandse competitie op zich dan zaten er echt wel goede Nederlandse speles in. Ik, als goalie, kijk nogal snel naar goalies van toen. En toen er gewoon Nederlandse goalies waren lag dat niveau iig beduidend hoger vroeger.

Robert

Edwin van Ulsen
5 februari 2010, 14:22
He Twan die van de extra training had je beter op 1 april kunnen maken en dan kijken wie er intrapt.
:mrgreen: ::thumbsup::

Twan Witzier
5 februari 2010, 14:35
We zullen morgen zien of het een grap was of dat de persoon waar ik het van heb gelijk heeft ( als je zekerheid wil bel je de Uithof op en vraag je of je ijs kan huren morgen om 7.00 dan heb je gelijk je antwoord ).
Ik heb net gebeld en weet het nu of het waar is of niet, 0900-deuithof en vragen naar de beschikbare uren voor zaterdag 6-2-2010 ( ff bellen en je weet wat ik weet ).

Over Marco Kronenburg had ik dus toch gelijk dat het niet kon omdat hij in het buitenland verblijft !!!!!!!
Weet je wie op Marco lijkt, zijn broertje René Kronenburg ook kaal en een goede speler alleen veeeeel aardiger.
Ik schrijf niks hier zonder dat ik 10 x alles heb nagekeken en het zeker weet anders slaat het nergens op om iets te schrijven lijkt mij.

Ik persoonlijk hoop dat twee teams met de selectie gaan spelen waarmee ze elkaar in de Play-off tegen zullen komen, eerlijk en we weten hoe de kansen voor beide partijen liggen.
Maargoed dat vind ik misschien denken de coaches en teamleiding daar heel anders over, als ik coach was zou ik ook willen winnen kosten wat het kost ( beide opties vind ik wat voor te zeggen ).

Edwin van Ulsen
5 februari 2010, 14:50
Ik heb net gebeld en weet het nu of het waar is of niet, 0900-deuithof en vragen naar de beschikbare uren voor zaterdag 6-2-2010.

Ik persoonlijk hoop dat twee teams met de selectie gaan spelen waarmee ze elkaar in de Play-off tegen zullen komen, eerlijk en we weten hoe de kansen voor beide partijen liggen.
Maargoed dat vind ik misschien denken de coaches en teamleiding daar heel anders over, als ik coach was zou ik ook willen winnen kosten wat het kost ( beide opties vind ik wat voor te zeggen ).
Twan, had het overigens wel een goeje grap gevonden, maar dat terzijde :mrgreen:

Ook ik hoop dat de selectie bestaat uit de mensen die tijdens de play offs gaan spelen,
mede daar beide teams veel hebben gewonnen/ goed hebben gepresteerd.... ;)

Only time will tell.... en we gaan het morgenavond zien :smiley_tijgers:

Erik van den Berg
5 februari 2010, 15:59
Twan
even naar de Uithof gebeld Kan ook met een ander dan 0900 nummer en het ijs is morgen om 07.00 uur beschikbaar, kreeg de indruk dat men het een gekke vraag vond. citaat: U zei, morgenochtend?? hoe laat 07.00 uur ?? Hu is niet gebruikelijk kan wel en is nog beschikbaar

Ben het ook jou en Edwin eens het zijn allebei prima teams en nogmaals hoop in op een eindstrijd tussen DH en Zmeer.

Zo even genoeg, het weekend is begonnen, op weg naar huis en morgen tot ziens in Silverdome

Angelo Bomius
5 februari 2010, 16:53
Het is niets dat er teams tegelijk spelen, maar dan kom je met personele problemen te zitten. De U-21 speelt om de 1e plaats uit in Leuven, dus die heeft alle beschikbare spelers nodig.
Een aderlating voor de 1e divisie, want dat scheelt ze bijna een lijn. Begreep daarstraks op de baan dat eerder gestopte spelers als Kronenburg, Kick en Raats een kans op spelen hebben evenals ere divisie bankzitters Easter, Schut, van Bentem, Jobin en trainer/coach Visscher.
Easter is een vraagteken, omdat Selivanov en Salomonson ook graag willen spelen.
Mocht Jobin niet beschikbaar zijn zit Cor Hoogendoorn waarschijnlijk op de bank als back-up voor Claudia.
Mocht Bruinsma morgen afvallen bij het Nationale team dan speelt hij ook in Zoetermeer.
Twan het gelijk. Kan wel eens een verrassende opstelling zijn morgen.

Patrick van de Wijgert
5 februari 2010, 17:01
Mocht Jobin niet beschikbaar zijn zit Cor Hoogendoorn waarschijnlijk op de bank als back-up voor Claudia.

Zitten zal hij, op de bank of op zijn goal :partyman:

Theo van der Duin
5 februari 2010, 17:42
Twan
even naar de Uithof gebeld Kan ook met een ander dan 0900 nummer en het ijs is morgen om 07.00 uur beschikbaar, kreeg de indruk dat men het een gekke vraag vond. citaat: U zei, morgenochtend?? hoe laat 07.00 uur ?? Hu is niet gebruikelijk kan wel en is nog beschikbaar

Ben het ook jou en Edwin eens het zijn allebei prima teams en nogmaals hoop in op een eindstrijd tussen DH en Zmeer.

Zo even genoeg, het weekend is begonnen, op weg naar huis en morgen tot ziens in Silverdome

Zo gek is het niet hoor. 20 maart staan wij met het U8 team van Heerenveen ook om 7.00 uur op het ijs van de Uithof.::orderorder:: Maar echt blij zijn we daar niet mee.

Angelo Bomius
5 februari 2010, 18:58
Zo gek is het niet hoor. 20 maart staan wij met het U8 team van Heerenveen ook om 7.00 uur op het ijs van de Uithof.::orderorder:: Maar echt blij zijn we daar niet mee.

Theo,
Is een voorlopig schema! Waarschijnlijk komt er nog een team bij. Dat resulteert in een extra vrijdag U-8 wedstrijd. Spelen dan 4 teams op vrijdag. De overige 4 beginnen om 07.00 en 07.35 uur op zaterdag. Het blijft inderdaad erg vroeg!

gr,
Angelo

Theo van der Duin
5 februari 2010, 21:06
Vooral door de afstanden. Normaal zijn wij een uur van te voren in de kleedkamers. Dat zou dan al om 6.oo uur zijn. Moeten we om 4.00 uur rijden. Wij hebben dus maar een extra nacht in het hotel geboekt. Weet jij wanneer het schema vast staat Angelo?

Angelo Bomius
6 februari 2010, 19:05
Hopelijk is het dinsdag definitief. Er waren 3 vraagtekens. Allereerst had het Russische U-10 team problemen om betaalbare tickets te vinden. Vandaag door gekregen dat ze vrijdag de 19e aankomen en de 25e terug vliegen.
Het Letse Pardaugava komt zeker met de U-12 en U-10. De U-8 was een vraagteken en heeft vandaag aangegeven dat ze inderdaad niet komen (was al rekening mee gehouden).
Nu staat alleen de aanvang op vrijdag nog open. We proberen met een andere gebruiker een uur te ruilen, zodat we vrijdag om 16.30 uur kunnen beginnen.
Maandag- of dinsdagavond is daar een gesprek over (de Uithof werkt niet echt mee!!!).
Als dat geregeld is dan is het schema zoals gepubliseerd op de website definitief (www.eic-tournaments.com (http://www.eic-tournaments.com)).