PDA

View Full Version : Zou een stunt er in zitten

Paul van Heertum
4 januari 2010, 23:05
Stunt = medailleplek
Sensatie = promotie

Het team van vorig jaar

Goal

Groeneveld
Swart
Machielse Meierdres

Defense

Staats Dalhuisen
Verbruggen Nazarov
De Jong
Van Oorschot
Euverman
Tummers
Willemse

Aanval

Hagemeijer Natte
Vd Heuvel Mason
Demelinne
Van Biezen
Bruijsten
Teunissen
Houkes Bruinsma
Van Schagen
Korthuis
Kars
Schaafsma
Ramoul Smulders
Postma

Als ik het zo bekijk en je een beetje geluk hebt dat alle spelers beschikbaar zijn heb je op 4,5 plaatsen of zo een betere speler staan dan vorig jaar terwijl dat alle spelers weer een jaar ouder en ervaren zijn

Gerard van der Heide
5 januari 2010, 07:30
Stunt = medailleplek
Sensatie = promotie

Het team van vorig jaar

Goal

Groeneveld
Swart
Machielse Meierdres

Defense

Staats Dalhuisen
Verbruggen Nazarov
De Jong
Van Oorschot
Euverman
Tummers
Willemse

Aanval

Hagemeijer Natte
Vd Heuvel Mason
Demelinne
Van Biezen
Bruijsten
Teunissen
Houkes Bruinsma
Van Schagen
Korthuis
Kars
Schaafsma
Ramoul Smulders
Postma

Als ik het zo bekijk en je een beetje geluk hebt dat alle spelers beschikbaar zijn heb je op 4,5 plaatsen of zo een betere speler staan dan vorig jaar terwijl dat alle spelers weer een jaar ouder en ervaren zijn

Smaken verschillen dus.

Paul van Heertum
5 januari 2010, 07:35
Smaken verschillen dus.

Moet je eerst weten wat je smaak is

Abe Brouwer
5 januari 2010, 08:43
Ik verwacht een 4e plek. Feit is dat Oranje op WK's al heel lang geen stunt uitgehaald heeft.

De laatste keer dat Oranje op een WK niet verloor van een hoger aangeslagen tegenstander was tijdens Grenoble 2001 toen ze bijna van Frankrijk wonnen, de Fransen maakten toen vlak voor tijd nog 4-4. Duur puntverlies voor de Fransen, zo zou later blijken.

De laatste keer dat Oranje buitenshuis op een WK van een hoger aangeslagen tegenstander won was tijdens Katowice 1997 toen zowel gastland Polen (3-1) en Denemarken (5-3) verslagen werden. Denemarken degradeerde toen naar de C-poule en kijk waar ze nou staan!

Het grote probleem van Oranje is dat ze niet 60 minuten geconcentreerd bij de les kunnen blijven. Ook ontbeert de selectie een winnaarsmentaliteit.

Oostenrijk en Oekraine zijn een maatje te groot, van Japan verliezen we waarschijnlijk ook. Litouwen kunnen we wellicht verslaan en van Servie moet gewoon gewonnen worden.

Mike Norman
5 januari 2010, 08:55
Opzich zou je daarmee wel wat wedstrijden mee moeten kunnen winnen... Promotie lijkt me ver weg, maar 3e plek niet.
Visser mag toch ook mee?
Aangezien de weg van verjonging is ingeslagen, komen wat mij betreft Van Sloun, Wurm, Nagtzaam ook in aanmerking als ze zo doorgaan.
Dan zou ik uitkomen op:
Schaafsma - Bruinsma - Postma
Van Biezen - Kars - Visser
Mason - Bruijstens - Demelinne
Van Sloun - Nagtzaam - Wurm
Teunissen

Joep Meijsen
5 januari 2010, 09:00
De laatste keer dat Oranje op een WK niet verloor van een hoger aangeslagen tegenstander was tijdens Grenoble 2001 toen ze bijna van Frankrijk wonnen, de Fransen maakten toen vlak voor tijd nog 4-4. Duur puntverlies voor de Fransen, zo zou later blijken.

De 1-1 tegen Italië in 2005 tijdens het WK in Eindhoven was ook geen slecht resultaat natuurlijk. Volgens mij nog met een goal van Mark Bultje. Een jaar eerder was er nog een gelijkspel tegen Hongarije, dat toch ook een aardige opmars heeft doorgemaakt in het internationale ijshockey. In 2007 was er nog overtime tegen Polen.

Joep Meijsen
5 januari 2010, 09:15
Ramoul Smulders

Ging Smulders niet weer terug naar Australië, net als vorig jaar?

Stefan Bouma
5 januari 2010, 09:20
Ik zou Hagemeijer & v/d Heuvel altijd meenemen, jonge jongens die het later moeten waarmaken. Waarom zou je ze dan thuis laten?

Abe Brouwer
5 januari 2010, 09:22
De 1-1 tegen Italië in 2005 tijdens het WK in Eindhoven was ook geen slecht resultaat natuurlijk. Volgens mij nog met een goal van Mark Bultje. Een jaar eerder was er nog een gelijkspel tegen Hongarije, dat toch ook een aardige opmars heeft doorgemaakt in het internationale ijshockey.

Dat was ik vergeten te melden. Dom van me, want het was een heel goed resultaat. Oranje hield toen knap stand tegen een betere tegenstander. Die gelijkspel tegen Hongarije tel ik eigenlijk niet mee aangezien Hongarije en Nederland elkaar niet veel ontliepen destijds. Het verschil op de IIHF-ranglijst was slechts 1 plaats. Ervoor was Oranje altijd de betere van Hongarije.

Paul van Heertum
5 januari 2010, 14:55
Ging Smulders niet weer terug naar Australië, net als vorig jaar?

Geen idee, maar volgens mij doen de meeste Canadezen dat maar een keer. Het kan in principe ook samen. Als ik het goed begrepen heb was het vorig jaar een combinatie van willen naar Canada en een blessure.

Het zou mij niet verbazen als hij wel weer beschikbaar is, is ook te hopen want hij scoort makkelijk

Paul van Heertum
5 januari 2010, 14:59
Opzich zou je daarmee wel wat wedstrijden mee moeten kunnen winnen... Promotie lijkt me ver weg, maar 3e plek niet.
Visser mag toch ook mee?
Aangezien de weg van verjonging is ingeslagen, komen wat mij betreft Van Sloun, Wurm, Nagtzaam ook in aanmerking als ze zo doorgaan.
Dan zou ik uitkomen op:
Schaafsma - Bruinsma - Postma
Van Biezen - Kars - Visser
Mason - Bruijstens - Demelinne
Van Sloun - Nagtzaam - Wurm
Teunissen

Denk niet dat Visser kans maakt maar ik denk dat als alleen prestaties dit seizoen zouden tellen hij wel mee zou moeten

Zou wel benieuwd zijn naar Kars en Visser samen in een lijn. Lijkt me niet makkelijk om tegen 2 grote spelers te spelen en dan misschien nog iemand zoals Hagemeijer of Postma erbij

Paul van Heertum
5 januari 2010, 15:05
Ik verwacht een 4e plek. Feit is dat Oranje op WK's al heel lang geen stunt uitgehaald heeft.

De laatste keer dat Oranje buitenshuis op een WK van een hoger aangeslagen tegenstander won was tijdens Katowice 1997 toen zowel gastland Polen (3-1) en Denemarken (5-3) verslagen werden. Denemarken degradeerde toen naar de C-poule en kijk waar ze nou staan!

Het grote probleem van Oranje is dat ze niet 60 minuten geconcentreerd bij de les kunnen blijven. Ook ontbeert de selectie een winnaarsmentaliteit.

Oostenrijk en Oekraine zijn een maatje te groot, van Japan verliezen we waarschijnlijk ook. Litouwen kunnen we wellicht verslaan en van Servie moet gewoon gewonnen worden.

De speler worden natuurlijk ook ieder jaar een jaartje ouder en ervarener. Er zijn best veel spelers van 86 á 88 die al 3 of 4 grote toernooien gespeeld hebben, denk dat weinig teams dat kunnen zeggen. Ik denk dat normaal gesproken 3 spelers die in de NCAA spelen ook mee moeten kunnen komen en Nazarov, Bruinsma en Smulders zijn natuurlijk gewoon een versterking

Lijkt me dat er een beter team staat dan vorig jaar als de meeste of alle spelers beschikbaar zijn

Volgens mij heb je voor een stunt ook maar een sensatie nodig tegen Oekraine of Oostenrijk en moet je winnen tegen Japan, Litouwen en Servie. Dan eindig je op 10 punten, dan denk ik dat je sws 3e wordt

Abe Brouwer
5 januari 2010, 15:32
Dat spelers van Oranje elk jaar ouder en ervarener worden zegt niks. Ook spelers van de 5 andere teams worden ouder en ervarener.

Joep Meijsen
5 januari 2010, 15:41
Geen idee, maar volgens mij doen de meeste Canadezen dat maar een keer. Het kan in principe ook samen. Als ik het goed begrepen heb was het vorig jaar een combinatie van willen naar Canada en een blessure.

Het zou mij niet verbazen als hij wel weer beschikbaar is, is ook te hopen want hij scoort makkelijk

Helaas.

http://www.bluetongues.com.au/

Paul van Heertum
5 januari 2010, 15:51
Dat spelers van Oranje elk jaar ouder en ervarener worden zegt niks. Ook spelers van de 5 andere teams worden ouder en ervarener.

Ik vind van wel. Een jonge speler van begin 20 ontwikkelt zich ieder jaar en een speler van rond de dertig nauwelijks meer, vandaar ook dat het op termijn vruchten moet afwerpen om met jonge spelers te spelen

Van het team van vorig jaar

1991: Houkes
1990: Staats
1989: Bruijsten
1988: Ivy, Hagemeijer
1987: Demelinne, Van Oorschot
1986: Ramoul, Machielse
1985: Tummers

Daarbij kunnen nog Nagtzaam(1990), Dalhuisen 2 toernooien(1989), Mason(1988 ), Van Sloun(1988 ), Bruinsma(1986), Kevin Bruijsten, 3 toernooien(1987), Meierdres 2 toernooien (1988 ) en Wurm(1987) komen