PDA

View Full Version : Fairplay en respect

Twan Witzier
3 januari 2010, 12:11
Wedstrijd Dordrecht Lions gestaakt ::orderorder::

2 januari 2010
De ijshockeywedstrijd in Zoetermeer tussen Dordrecht Lions en Zoetermeer Panters is zaterdagavond vanwege een massale vechtpartij gestaakt ::redrant::.
Na negen minuten in de derde periode liep het volledig uit de hand. In een minutenlang durende vechtpartij werden aan beide kanten rake klappen uitgedeeld::check2::. Volgens de betrokkenen is er niet met sticks geslagen::whiterant::. De scheidsrechters wilde na afloop geen commentaar geven op de gebeurtenissen en de mogelijke gevolgen::tease::.

De beelden van dit incident zijn maandag vanaf 17.25 uur te bekijken in TV Rijnmond Sport.

Emile Joosten
3 januari 2010, 12:24
Geweldig weer!!!
Laat die gasten de autowegen maar sneeuwvrij maken; kunnen we op het hoogste niveau gewoon doorspelen en allemaal gaan kijken!!

Gerrit Hof
3 januari 2010, 12:29
Vlgs mij is het beter hier wat aan te doen(indien mogelijk) ipv ons druk te maken over evt Olympische Spelen.
Dit soort incidenten zijn vroeg of laat de doodsteek voor het ned. ijshockey vrees ik.

Henry Tittse
3 januari 2010, 15:56
Tja, ik zal wel een hoop commentaar krijgen. Maar kijk eens naar AHL/ECHL/NHL, daar komt dit ook wel voor hoor. Als er maar geen publiek of officials bij betrokken zijn/worden vind ik dit ook bij het ijshockey horen.

Abe Brouwer
3 januari 2010, 18:49
Tja, ik zal wel een hoop commentaar krijgen. Maar kijk eens naar AHL/ECHL/NHL, daar komt dit ook wel voor hoor. Als er maar geen publiek of officials bij betrokken zijn/worden vind ik dit ook bij het ijshockey horen.

Naar mijn weten worden wedstrijden in de AHL/ECHL/NHL nooit gestaakt wegens vechten.

Leuk ook dat het op op tv te zien is:Bonk3:.

Mike Norman
3 januari 2010, 18:57
Naar mijn weten worden wedstrijden in de AHL/ECHL/NHL nooit gestaakt wegens vechten.

Eensch..

Henry Tittse
3 januari 2010, 21:02

Klopt, omdat de scheidsrechters het daar iets anders afhandelen als bij ons.::penaltybox::

Mike Norman
3 januari 2010, 21:06
Klopt, omdat de scheidsrechters het daar iets anders afhandelen als bij ons.::penaltybox::
Mensen als jij hebben ze over de plas ook..

Henry Tittse
3 januari 2010, 21:08
Mensen als jij hebben ze over de plas ook..

En wat kun jij lekker discussieren en onderbouwen zeg.::realmad::

Mike Norman
3 januari 2010, 21:13
Maw, overal wordt geklaagd. Zo ook op NHL refs!

Abe Brouwer
3 januari 2010, 21:37
Het ligt dus aan de scheidsrechters dat die wedstrijden gestaakt worden?

Harrie van Dam
4 januari 2010, 09:54
En dat na een achterstand van 8-1 voor Dordrecht!
Gaat nergens over.

Geert van der Meulen
4 januari 2010, 15:38
De beelden staan hier, geen fraaie beelden. Politie er bij, coaches die niet bepaald vriendelijk tegen elkaar zijn. Enfin, reclame voor het ijshockey, daar ga je graag met je kinderen heen.

http://www.youtube.com/rtvrijnmond

Abe Brouwer
4 januari 2010, 15:59
Heftige beelden, met name in de catacomben. Dat doet de sport niet veel goed.

Mike Norman
4 januari 2010, 16:39
Lekker ook dat er Rijnmond er bij was...
Iedereen is duidelijk in beeld, je kan de rugnummers er zo uit halen om ze vervolgens een jaar te schorsen.

Abe Brouwer
4 januari 2010, 16:48
Waarom was er eigenlijk een tv-camera aanwezig voor zo'n wedstrijdje?

Geert van der Meulen
4 januari 2010, 16:51
Waarom was er eigenlijk een tv-camera aanwezig voor zo'n wedstrijdje?

Wedstrijdje? Dordrecht is het top ijshockeyteam binnen de region.
Als je op de site van TV Rijnmond kijkt is daar nogal veel belangstelling voor ijshockey.

Abe Brouwer
4 januari 2010, 16:56
Wedstrijdje? Dordrecht is het top ijshockeyteam binnen de region.
Als je op de site van TV Rijnmond kijkt is daar nogal veel belangstelling voor ijshockey.

Leuk dan dat een eerste divisie middenmoter zoveel aandacht krijgt.

Twan Witzier
4 januari 2010, 19:22
Lekker op TV zeggen ik heb niks gedaan, ha ha das wel erg makkelijk van de coach uit Dordrecht.
Wel grappig dat er bij Christof ondertiteling stond ( praat nou eens Nederlands Christof ).
As. weekeinde in Den Haag te gast Den Bosch en Dordrecht 1e divisie, stuard`s gezocht voor beide wedstrijden denk ik !!
Den Haag veel geluk.

Remco Bambacht
4 januari 2010, 19:46
Wat vonden jullie het meest schokkend aan de beelden?
Ik zag Admiraal enorm inslaan op die speler van Dordt maar waarom springt de linesman daar niet tussen? Verder zie ik in het begin een speler in de bank van Zoetermeer een flinke tik uitdelen. Die ruzie in de catacomben vind ik niet zo heel erg, dat gebeurt wel eens vaker.

Remco Bambacht
4 januari 2010, 19:49
YouTube- Massale knokpartij bij ijshockeyduel tussen Dordrecht Lions en Zoetermeer

Theo van der Duin
4 januari 2010, 19:56
Geen goede reclame voor het mooie spelletje.

Bartele de Boer
4 januari 2010, 21:54
Team A:Zoetermeer Panters
Team B: Dordrecht Lions
Datum / Tijd:
02 jan 2010 20:00
Scheidsrechter:
BECKERS, Wim
Linesmen: KURVER, Ilse: OOSTERLING, Stef

Voortgang:

Final 8 -1Plaats / Competitie:Zoetermeer Eerste divisie

Toeschouwers: 350
Penalties A 134 Penalties B 174

Kan bijna niet anders een record.

Piet Jansen
4 januari 2010, 22:49
Volgens mij zie je in het begin van het stukje een speler van Zoetermeer die wegrijdt en door een van Dordrecht achterna gereden wordt. Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld meestal he en tja er kan er maar 1 de sterkste zijn

Patrick van de Wijgert
5 januari 2010, 07:19
Een coach is de reflectie van een team. Belgische coaches die slecht met emoties om kunnen gaan. Waar heb ik dat meer gezien?????

Er is weinig aan de hand , alleen had de scheids in een eerder stadium harder moeten optreden.

Als de NIJB ballen heeft worden de spelers die in de bank stonden en de speler aanpakte op het ijs voor een lange tijd geschorst.

Tineke Beckers
5 januari 2010, 11:49
Een coach is de reflectie van een team.

Als het inderdaad zo zou zijn dat de coach de reflectie is van een team, wat betekent de Matchpenalty voor de coach van Dordrecht dan voor zijn team?

46:00: PEN Dordrecht Lions: HC: Richard de WILDE 25 min Abuse of Officials

5D144WILDE, R.P. de
Dordrecht Lions MATCH
Het betreft de 1e match penalty van deze team-official dit seizoen.Er is nog geen besluit genomen of deze zaak aan de tuchtcommissie zal worden voorgelegd

Patrick van de Wijgert
5 januari 2010, 12:54
Als het inderdaad zo zou zijn dat de coach de reflectie is van een team, wat betekent de Matchpenalty voor de coach van Dordrecht dan voor zijn team?

46:00: PEN Dordrecht Lions: HC: Richard de WILDE 25 min Abuse of Officials

5D144WILDE, R.P. de
Dordrecht Lions MATCH
Het betreft de 1e match penalty van deze team-official dit seizoen.Er is nog geen besluit genomen of deze zaak aan de tuchtcommissie zal worden voorgelegd

Het gedrag van een coach is nogal eens bepalend voor het gedrag van de spelers.

Roel Bruggeman
5 januari 2010, 15:09
Piet,

Iedereen mag een eigen mening hebben over dit voorval, maar personen op deze manier beschuldigen gaat gewoon veel te ver.

En wat betreft de gestaakte wedstrijd.....SHIT HAPPENS!!!

Had hem ook liever gewoon uitgespeeld.

Tonny Staal
5 januari 2010, 16:35
Piet,

Iedereen mag een eigen mening hebben over dit voorval, maar personen op deze manier beschuldigen gaat gewoon veel te ver.

En wat betreft de gestaakte wedstrijd.....SHIT HAPPENS!!!

Had hem ook liever gewoon uitgespeeld.

He Bruggeman,

jij weet wat er allemaal precies gebeurd is. Mogen we jou kant van het verhaal niet horen?
Of een PB-tje...

René Fortuin
5 januari 2010, 16:36
Ik word er een beetje raar van,....overal op het ijs vliegen de spelers elkaar in de haren, slaan opelkaar in ect,...en de scheids krijgt de schuld. Hij ziet niks heeft,... niks te maken met het gebrek aan zelfbeheersing van de spelers en coaches.

Lui, kijk eerst naar je eigen gedrag en daarna oordeel over iemand anders.

Tonny Staal
5 januari 2010, 16:43
Ik zag Admiraal enorm inslaan op die speler van Dordt maar waarom springt de linesman daar niet tussen? Verder zie ik in het begin een speler in de bank van Zoetermeer een flinke tik uitdelen. Die ruzie in de catacomben vind ik niet zo heel erg, dat gebeurt wel eens vaker.

Dat die jongen van Zoetermeer slaat uit de bank is in mijn ogen een reactie die hij doet op de klap die hij krijgt van diezelfde speler.
Je ziet de speler van Dordrecht daar als 3e man komen, terwijl die speler vd Panters in de bank eerst nog probeert de 2 spelers op het ijs uit elkaar wilt halen. Waarbij Admiraal niet slaat, maar op de speler blijft leunen. kijk maar vanaf 30 sec..
Daar probeert hij die jongen beet te pakken en krijgt een tik, daar slaat hij op terug. Dat tv Rijnmond die klap in "slowmotion" laat zien is meer volgens mij om Zoetermeer schuldiger te laten lijken. Aan de straf-verdeling op de sheet zijn de zwaardere straffen toch aan Dord ze zijde...

Mike Norman
5 januari 2010, 16:58
@ Tonny

Probeer je het nou goed te praten? Is het de linkse media?
Begrijp me niet verkeerd, als ik geslagen wordt sla ik ook terug, maar neem de consequenties als een man..

Tonny Staal
5 januari 2010, 17:16
@ Tonny

Begrijp me niet verkeerd, als ik geslagen wordt sla ik ook terug, maar neem de consequenties als een man..

Nee hoor.. Ik praat niks goed...
Maar ik kreeg het gevoel dat de meeste ZMP als schuldige aanwezen en daar ben ik het zeker niet mee eens..
En ik geef mijn mening met argumenten toch over wat andere (in mijn ogen) verkeerd zien..

Ik vind ook dat dit niet op het ijshockeyveld thuis hoort. een vechtpartijtje 1 op 1 vind ik persoonlijk top, hoort bij de sport..

Maar hoe dit filmpje gefilmd en in elkaar gezet is vind ik persoonlijk dat ZMP als schuldige wordt aangewezen en Dord niet.

dat wou ik ermee zeggen ;)

Remco Bambacht
5 januari 2010, 17:26
Ik ben het wel met Tonny eens dat de montage zodanig is dat je op basis van dit filmpje niemand kunt schorsen. Ik heb het gevoel alsof ik iets mis want zo vreselijk schokkend vind ik de beelden nog steeds niet.

Tonny Staal
5 januari 2010, 17:40
Ik ben het wel met Tonny eens dat de montage zodanig is dat je op basis van dit filmpje niemand kunt schorsen. Ik heb het gevoel alsof ik iets mis want zo vreselijk schokkend vind ik de beelden nog steeds niet.

Ben ik ook met je eens Remco.
Een grote vechtpartij waarbij waarschijnlijk (denk ik) door supporters de politie is gebeld.
Voor het ijshockey zijn zulke beelden natuurlijk niet goed. Maar dit gebeurt wel eens zo af en toe...
Hopen dat dit soort dingen niet vaker gebeuren. Maar ik vind dit persoonlijk geen MASSALE vechtpartij.. Zijn de spelers die op het ijs staan, de banken blijven dicht.

Tonny Staal
5 januari 2010, 17:43
@ Tonny

Wie begint er over de consequenties, of begrijp ik je nou verkeerd.
Ik vind ook dat de spelers die schuldig zijn aan dit geschorst moeten worden.
Zowel van Zoetermeer of Dordrecht. En wie die schuldige zijn, is aan scheidsrechters en eventueel de tuchtcommisie.

Daarvoor had ik de wedstrijd moeten zien om dat oordeel te kunnen geven ;):Bonk3:

Mike Norman
5 januari 2010, 17:50
@ Tonny

Duidelijk, begreep je even verkeerd.
Ik vind het ook verre van schokkend, maargoed het hoort niet en het lijkt me logisch dat er hiervoor wat schorsingen worden uitgedeeld (consequenties).

Erik van den Berg
5 januari 2010, 22:29
Als liefhebber van ijshockey werd ik uitgenodigd de wedstrijd Zoetermeer tegen Dordrecht bij te wonen. Kwam terecht achter de bank van Dordrecht en heb me verbaasd over de gedragingen van coach de Wilde (what's in the name) Hij wist in de eerste periode en volgende periodes zijn spelers aardig op te fokken en hij uitte zich in woord en gebaar negatief tegen de scheidsrechters en linesmen. Dat eea ontaarde is voor een (groot) deel te wijten aan zijn gedrag. Dit ondanks zijn commentaar op you tube waarin hij met zijn onschuldige reebruine ogen beweerde dat het allemaal niet aan hem lag. Zijn matchpenalty zegt genoeg.

Tonny Staal
6 januari 2010, 04:53
Als liefhebber van ijshockey werd ik uitgenodigd de wedstrijd Zoetermeer tegen Dordrecht bij te wonen. Kwam terecht achter de bank van Dordrecht en heb me verbaasd over de gedragingen van coach de Wilde (what's in the name) Hij wist in de eerste periode en volgende periodes zijn spelers aardig op te fokken en hij uitte zich in woord en gebaar negatief tegen de scheidsrechters en linesmen. Dat eea ontaarde is voor een (groot) deel te wijten aan zijn gedrag. Dit ondanks zijn commentaar op you tube waarin hij met zijn onschuldige reebruine ogen beweerde dat het allemaal niet aan hem lag. Zijn matchpenalty zegt genoeg.

Dat van de coach R. de Wilde heb ik ook gehoord,, Ook dat die niet helemaal spoort :Bonk3:

Twan Witzier
6 januari 2010, 09:54
Niks nieuws toch de houding van de coach is nog steeds zoals die altijd is geweest.
lekker pittig mannetje altijd in de bank ( kan je van de coach in Den Haag niet zeggen, de Ere divisie coach dan hé ).

http://www.dumpert.nl/mediabase/774001/de04f451/ijshockeyspelert_pesten.html
zo kan je ook spelers pesten ( wel leuk zo bij de play offs iemand achter de strafbank ).

Stefan Bouma
6 januari 2010, 10:09
Den Haag heeft op het moment geen eredivisie coach hoor ;)

Tonny Staal
6 januari 2010, 17:11
Niks nieuws toch de houding van de coach is nog steeds zoals die altijd is geweest.
lekker pittig mannetje altijd in de bank ( kan je van de coach in Den Haag niet zeggen, de Ere divisie coach dan hé ).

http://www.dumpert.nl/mediabase/774001/de04f451/ijshockeyspelert_pesten.html
zo kan je ook spelers pesten ( wel leuk zo bij de play offs iemand achter de strafbank ).

Een lekker pittig mannetje zijn als coach of je spelers de opdracht geven iemand de wedstrijd uit te rijden is toch wel iets anders of niet Twan?

Jacco van der Stelt
6 januari 2010, 17:39

ach jongens, kom op dit hoort er soms even bij... daarom komen mensen ook naar ijshockey he !!!

Enigste wat ik gezien heb is dat die speler van dordrecht vast gehouden wordt door 2 man die in de bank staan, dat zou zeer zwaar bestraft moeten worden.

Voor de rest niet echt schokkend.

Bart van Oosterhout
6 januari 2010, 18:32
hoe is het eigenlijk in het ijshockey geregeld als er een speler uit de bank komt voor een vechtpartij?

Twan Witzier
6 januari 2010, 19:23
Ik mag niet teveel schrijven Tonny anders krijg ik straf ha ha.
Maar je heb gelijk pittig was niet het goede woord.

Erik van den Berg
6 januari 2010, 21:21
Wisten jullie overigens dat de dordrechtspeler die meedeed aan de vechtpartij uit de bank kwam?

Robin Hageman
6 januari 2010, 22:19
Volgens mij zie je in het begin van het stukje een speler van Zoetermeer die wegrijdt en door een van Dordrecht achterna gereden wordt. Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld meestal he en tja er kan er maar 1 de sterkste zijn

Arme jongen de nr 23 van zoetermeer die achterna gereden wordt en er vlug vandoor gaat, misschien laat dit filmpje de reden zien waarom hij achterna gereden wordt.
--> YouTube- lafaard.AVI

De coach van zoetermeer heeft zijn spelers perfect onder controle ;)

mvg

Johan van der Donk
7 januari 2010, 09:01
ach jongens, kom op dit hoort er soms even bij... daarom komen mensen ook naar ijshockey he !!!

Dat het zo HEEL af en toe uit de hand loopt heeft te maken met het fysieke contact in deze sport., maar we moeten er voor waken dat dit niet gezien wordt als een vast onderdeel van het "spel" en dat het verplicht is om elkaar elke wedstrijd naar de keel te vliegen.
Want ik kom dus niet voor het knokken naar ijshockey, want dan ging ik wel naar een andere sport kijken.

Abe Brouwer
7 januari 2010, 09:04
En toch is vechten het eerste waar een ijshockeyleek aan denkt zodra het over ijshockey gaat. :Bonk3:

Remco Bambacht
7 januari 2010, 09:12
En toch is vechten het eerste waar een ijshockeyleek aan denkt zodra het over ijshockey gaat. :Bonk3:

En waar de volle stadions in Canada het hardst voor juichen.

Abe Brouwer
7 januari 2010, 09:17
En waar de volle stadions in Canada het hardst voor juichen.

Inderdaad. Kijk eens naar de toeschouwers zodra het knokken op het ijs is. Die genieten er gewoon van!

Edwin van Ulsen
7 januari 2010, 09:35
Denk dat je daar nog wel eens gelijk in kunt hebben daar hij niet weggestuurd werd :NoSmile:

Bekijk de hele wedstrijd nog eens in gedachte, dan is het agressieve spel van Dordt toch wel tekenend: #23 werd meerdere keren van achter gechecked, daar werd ook niet voor gefloten- wat heeft hij nou te winnen in zijn eerste wedstrijd? De coach van Dordt "schreeuwde" zich schoor met zijn verwensingen naar de refs....... iets wat hij eerder deed in het AD artikel dat nog steeds op jullie site te lezen/ te vinden is: http://www.dordrechtlions.nl/admin/uploads/files/Problemen%20met%20mentaliteit.pdf (http://www.dordrechtlions.nl/admin/uploads/files/Problemen%20met%20mentaliteit.pdf)

Ik vindt het geven van de middelvinger aan de ref(spelers van Dordt) ook weinig getuigen van respect,
maar dat terzijde..... ::penaltybox::

De clip die RTV Rijnmond heeft gemaakt is éénzijdig: enkel het gevecht staat er op, dus je kunt geen volledig beeld van de wedstrijd vormen...... en met 8-1 was het spelletje toch al gespeeld, dus het was een onnodig einde van de wedstrijd :|

Edwin van Ulsen
7 januari 2010, 10:07
Inderdaad. Kijk eens naar de toeschouwers zodra het knokken op het ijs is. Die genieten er gewoon van!
Second that- valt me ook op als ik weer eens ESPN aanzet: hoort er misschien(een beetje) bij, maar er zitten er soms tussen waarbij ik me afvraag of ze wel de juiste sport hebben gekozen en niet beter konden gaan boksen :Bonk3:

Ik ga altijd met mijn kids richting de wedstrijden, en zij vinden het "spannend", maar krijgen wel een heeeeel verkeerd beeld wat ze zometeen zelf te doen staat: checken e.d. o.k.(mits normaal), maar op de vuist gaan heeft in mijn ogen nog weinig met de sport van doen(net als ouders die met elkaar op de vuist gaan): in the end is het een teamsport waar we allemaal graag naar kijken. Mijn zoon van 12 zag het allemaal heel duidelijk en gaf de volgende analyse toen we naar huis reden: als je geen zin hebt om sportief te spelen, kom dan niet en blijf lekker thuis. Hij ziet het gelukkig nog als sport en niet als normaal dat ze met elkaar op de vuist gaan :goodman:

Jacco van der Stelt
7 januari 2010, 10:34
Dat het zo HEEL af en toe uit de hand loopt heeft te maken met het fysieke contact in deze sport., maar we moeten er voor waken dat dit niet gezien wordt als een vast onderdeel van het "spel" en dat het verplicht is om elkaar elke wedstrijd naar de keel te vliegen.
Want ik kom dus niet voor het knokken naar ijshockey, want dan ging ik wel naar een andere sport kijken.

En toch ben ik ervan overtuigd dat als je meer zou toelaten waardoor het allemaal toch wat harder zou worden je meer publiek trekt.
Leuk dat technische snelle spel, maar toch trekt dat minder publiek dan als het wat harder zou worden.

Iedereen vind slapshot zo'n leuke film, en dat is niet omdat je er zo mooi technisch spel ziet hoor.

Stefan Bouma
7 januari 2010, 10:49
Second that- valt me ook op als ik weer eens ESPN aanzet: hoort er misschien(een beetje) bij, maar er zitten er soms tussen waarbij ik me afvraag of ze wel de juiste sport hebben gekozen en niet beter konden gaan boksen :Bonk3:

Lees dit maar ff http://www.sportsnet.ca/hockey/2009/01/05/laraque_last_word/ Daar verteld George Laraque, een enforcer over de rol van vechten in de NHL. Tuurlijk de reputatie gevechten zijn soms wat jammer en gemaakt. Maar vind het mooi artikel.

Roel Bruggeman
7 januari 2010, 13:41
Arme jongen de nr 23 van zoetermeer die achterna gereden wordt en er vlug vandoor gaat, misschien laat dit filmpje de reden zien waarom hij achterna gereden wordt.
--> YouTube- lafaard.AVI (http://www.youtube.com/watch?v=-5aCeAXXGXw)

mvg

Volgens mij was je zelf de grootste oorzaak van het uit de hand lopen van deze wedstrijd.

Even een tip: vraag de hele opname op bij RTV Rijnmond, kan je nog eens haarfijn terugzien hoe jullie zijn weggespeeld en wanhopig proberen om toch nog wat terug te doen.

Wellicht kan je er nog wat van leren.

En wat betreft jullie coach:

Zoek een andere bereiken jullie volgend seizoen wel de playoffs.:yawinkle:

Erik van den Berg
7 januari 2010, 14:36
Helemaal gelijk Roel, zijn overtredingen wijzen op een gebrek aan techniek

Gregory Zuidvliet
7 januari 2010, 14:54
De NHL en de eerste divisie zijn een wereld van verschil, en dan bedoel ik niet qua niveau, maar ook qua respect. In de NHL heb je dan wel enforcers, maar zij vechten met elkaar en na de wedstrijd drinken ze bij wijze van spreken een biertje. Hier in Nederland is het in de eerste divisie elk jaar wel een keer raak met een massale vechtpartij waardoor de wedstrijd gestaakt moet worden en de politie de boel moet sussen. Het lijkt wel oorlog. Maarja wat kan hier aan gedaan worden? Geef Dordrecht en Zoetermeer maar een weekje of 2 pauze, dat lijkt me misschien nog het beste. Zware consequenties, maar je moet toch ergens beginnen om het respect tegenover elkaar op het ijs terug te krijgen.

Geert van der Meulen
7 januari 2010, 14:56
De NHL en de eerste divisie zijn een wereld van verschil, en dan bedoel ik niet qua niveau, maar ook qua respect. In de NHL heb je dan wel enforcers, maar zij vechten met elkaar en na de wedstrijd drinken ze bij wijze van spreken een biertje. Hier in Nederland is het in de eerste divisie elk jaar wel een keer raak met een massale vechtpartij waardoor de wedstrijd gestaakt moet worden en de politie de boel moet sussen. Het lijkt wel oorlog. Maarja wat kan hier aan gedaan worden? Geef Dordrecht en Zoetermeer maar een weekje of 2 pauze, dat lijkt me misschien nog het beste. Zware consequenties, maar je moet toch ergens beginnen om het respect tegenover elkaar op het ijs terug te krijgen.

Helemaal gelijk, ik zou het alleen gebrek aan discipline willen noemen.
Kijk naar de vechtpartijen en andere onverkwikkelijkheden die zich vorig seizoen een ook dit seizoen weer voordoen in Nederland bij de U17.

Abe Brouwer
7 januari 2010, 15:36
Ik denk ook dat het een gebrek aan discipline is. Blijkbaar denkt men dat het ijs een vrijplaats is om maar lekker uit je bol te gaan. Overigens zien we dat verschijnsel ook bij het amateurvoetbal.

Tonny Staal
7 januari 2010, 16:49
--> YouTube- lafaard.AVI (http://www.youtube.com/watch?v=-5aCeAXXGXw)

mvg

Joh..
Nou hij reed weg maar handschoenes deed die uit omdat die wel wou hoor..
Maar aan de straffen te zien is die toch de slimmer geweest of niet? Veel schorsingen voor je team... Voor de panters wel minder, maar ik weet hoe pijn die 8-1 nederlaag bij je voelt, want zo'n afslachting hebben jullie tegen zoetermeer niet gehad de laatste jaren. Zijn vaak leuke en goede wedstrijden tussen die teams...

Maar als je zo stoer zo'n filmpje kan plaatsen, heb je ook filmpjes van jullie high-stickin en slashing op staan, waar spelers geblesserd door zijn geraakt of niet?
Je bent nu net zo schijnheilig als je coach..

Joy Turpijn
7 januari 2010, 17:07
--> YouTube- lafaard.AVI

mvg
Hageman plak dan nog 20 seconden voor dat dat gebeurd aan het filmpje en dan zie je wat de oorzaak is (jij die als een bezetene hem in ze rug elbowt en de boarding in plakt). Kan er niet tegen dat Dordrecht zo scheinheilig doet. Ik zou nooit reageren hier maar jullie moeten jullie achterstand gewoon nemen en de wedstrijd uitspelen. na de eerste periode beginnen jullie te hakken en de puck is voor jullie gewoon verdwenen en kijken alleen maar of je ergens iemand kan blesseren of pijn kan doen. Gelukkig zag ik iemand in me dooie hoek aankomen anders werd ik het ijs af gedragen (ipv hem).

Nog iets anders de scheidsrechter floot in mijn ogen tot dusver een prima wedstrijd, hij heeft een paar dingen gemist maar dat zal je altijd wel hebben aan beide kanten.

groetjes

Robin Hageman
7 januari 2010, 18:39
Hageman plak dan nog 20 seconden voor dat dat gebeurd aan het filmpje en dan zie je wat de oorzaak is (jij die als een bezetene hem in ze rug elbowt en de boarding in plakt). Kan er niet tegen dat Dordrecht zo scheinheilig doet. Ik zou nooit reageren hier maar jullie moeten jullie achterstand gewoon nemen en de wedstrijd uitspelen. na de eerste periode beginnen jullie te hakken en de puck is voor jullie gewoon verdwenen en kijken alleen maar of je ergens iemand kan blesseren of pijn kan doen. Gelukkig zag ik iemand in me dooie hoek aankomen anders werd ik het ijs af gedragen (ipv hem).

Nog iets anders de scheidsrechter floot in mijn ogen tot dusver een prima wedstrijd, hij heeft een paar dingen gemist maar dat zal je altijd wel hebben aan beide kanten.

groetjes

Ik gaf deze jongen idd een check maar absoluut niet in zijn rug en ook werd hij niet in de boarding geplakt aangezien we in het verlengde van de boarding reden dus vielen we beiden gewoon op het ijs. In de ogen van de scheidsrechter niet eens een overtreding die volgens jou prima floot.

Mijn mening over het geheel is dat de vlam in de pan slaat omdat het feit dat het een harde wedstrijd van "beide kanten" was en dat de scheidsrechter gewoon niet ingrijpt en heel veel mist. Dit leidt weer tot veel frustraties bij beide teams. De klap in het gezicht die de nr 23 uitdeeld aan mijn teammaatje is op dat moment de druppel op de gloeiende plaat en er ontstaan diverse knokpartijtjes. Vervelend is ook nog is dat dit precies voor jullie bank gebeurd waardoor het een en ander erger lijkt dan dat het werkelijk is.

Frustratie bij mij is er natuurlijk wel dat als iemand me onderuitschopt daarna mijn teammaatje, die er niets mee te maken heeft, vol een klap in het gezicht geeft en vervolgens zijn handschoenen op het ijs gooit (volgens mij leidt dit direct tot een match) er dan vanaf komt met een game. Ik accepteer mijn match omdat ik achter hem aan ga in de emotie van de wedstrijd en ook mijn handschoenen uit doe, maar straffen moeten wel gelijk uitgedeeld worden en ik verwacht dan ook dat de nijb aan de hand van alle beelden de juiste beslissingen neemt.

Erg jammer vind ik ook dat een aantal mensen hier op het forum onze coach zwart gaan maken. Hij heeft een team met enkel nederlandse spelers grotendeels uit eigen opleiding twee jaar lang naar respectievelijk de finale en de halve finale geleid. Het maximaal haalbare voor ons aangezien wij niet de middelen hebben om meerdere buitenlanders en enkele oud eredivisie spelers aan te trekken. Echter we zijn zeer trots op de resultaten die we als team behaald hebben.

Als laatste wens ik jullie veel succes deze competitie

mvg

Tonny Staal
7 januari 2010, 19:09
Ik gaf deze jongen idd een check maar absoluut niet in zijn rug en ook werd hij niet in de boarding geplakt aangezien we in het verlengde van de boarding reden dus vielen we beiden gewoon op het ijs. In de ogen van de scheidsrechter niet eens een overtreding die volgens jou prima floot.

Mijn mening over het geheel is dat de vlam in de pan slaat omdat het feit dat het een harde wedstrijd van "beide kanten" was en dat de scheidsrechter gewoon niet ingrijpt en heel veel mist. Dit leidt weer tot veel frustraties bij beide teams. De klap in het gezicht die de nr 23 uitdeeld aan mijn teammaatje is op dat moment de druppel op de gloeiende plaat en er ontstaan diverse knokpartijtjes. Vervelend is ook nog is dat dit precies voor jullie bank gebeurd waardoor het een en ander erger lijkt dan dat het werkelijk is.

Frustratie bij mij is er natuurlijk wel dat als iemand me onderuitschopt daarna mijn teammaatje, die er niets mee te maken heeft, vol een klap in het gezicht geeft en vervolgens zijn handschoenen op het ijs gooit (volgens mij leidt dit direct tot een match) er dan vanaf komt met een game. Ik accepteer mijn match omdat ik achter hem aan ga in de emotie van de wedstrijd en ook mijn handschoenen uit doe, maar straffen moeten wel gelijk uitgedeeld worden en ik verwacht dan ook dat de nijb aan de hand van alle beelden de juiste beslissingen neemt.

Erg jammer vind ik ook dat een aantal mensen hier op het forum onze coach zwart gaan maken. Hij heeft een team met enkel nederlandse spelers grotendeels uit eigen opleiding twee jaar lang naar respectievelijk de finale en de halve finale geleid. Het maximaal haalbare voor ons aangezien wij niet de middelen hebben om meerdere buitenlanders en enkele oud eredivisie spelers aan te trekken. Echter we zijn zeer trots op de resultaten die we als team behaald hebben.

Als laatste wens ik jullie veel succes deze competitie

mvg

Dat je coach goede resultaten boekt kan het nog wel zo zijn dat het (af en toe) lijkt alsof er een steekie los zit bij hem.. Heb jou coach wel vaker uit ze pan zien gaan en als jullie dat in Dort normaal vinden, omdat hij jullie naar een halve en finale wedstrijd 'brengt".. Dan moet je eens weten wat er een wereld voor je open gaat als je een coach heb waar alle steekjes goed zijn..
Want jij lijkt het dus goed te vinden dat JOU coach, JOU teamspelers opfokt, om een speler uit de wedstrijd te rijden?

Kom op...

Erik van den Berg
7 januari 2010, 20:32
Respect

Dat Zoetermeer afgelopen zaterdag een klasse beter was dan Dordrecht is een feit. Jammer dat het na 49 minuten uit de hand liep. Ik heb de discussie deze week met belangstelling gevolgd. Naast de niet ter zake doende opmerkingen van deelnemers uit alle hoeken van het land die zich een mening hebben aangemeten, springen er een aantal opmerkingen uit. Voor de laatste opmerkingen van Robin Hageman heb ik respect hij geeft aan waar het fout is gegaan bij zijn team en hemzelf. Als iedereen zo genuanceerd zich zou uiten dan zijn we weer een stap verder. Laten we aannemen dat de tuchtcommissie afgaat op wat de scheidsrechter en de linesmen te melden hebben en niet afgaan op allerlei subjectieve en onvolledige berichtgeving en laten we vooral respect tonen voor de scheids en linesmen, zij proberen ook een hobby te bedrijven. Lastig als het publiek negatief reageert maar niet acceptabel als de spelers en coaches zich misdragen. Hopelijk wordt de competitie op een sportieve manier vervolgd.

Een voorspoedig 2010 voor iedere ijshockeyliefhebber
Erik

Edwin van Ulsen
7 januari 2010, 20:52
heb je ook filmpjes van jullie high-stickin en slashing op staan, waar spelers geblesserd door zijn geraakt of niet?
na de eerste periode beginnen jullie te hakken en de puck is voor jullie gewoon verdwenen en kijken alleen maar of je ergens iemand kan blesseren of pijn kan doen.
Kan ik me helemaal in vinden, en ook daarom is de clip van RTV Rijnmond niet "het volledige verhaal":
er zijn er voldoende die hebben gezien hoe het ging, en met 2 man 1 man attacken is "not done"...
zeker als je probeert nog iemand erbij te roepen om die ene Panter aan te pakken, nietwaar?::bluerant::

Als coach dan maar meteen opperen dat de Panters de rest van het jaar straf moeten hebben(om zelf alsnog in de play-offs te komen?), dan zegt dat veel over respect naar de scheids, linesmen en je tegenstander: zelf reflectie kan dan zeker geen kwaad.

Respect en fairplay was de aanhef van dit topic: laten we daarom respect hebben naar de scheids en linesmen voor hun beslissingen en het seizoen sportief en fair voortzetten! :goodman:

Erik, je kon het niet beter afsluiten: een voorspoedig(en sportief) 2010 voor iedere ijshockeyliefhebber 8)

Twan Witzier
11 januari 2010, 17:30
Heerlijke spannende game gezien gisteren in Dordrecht 3-6 voor Den Haag geworden.
Goede snelle game van twee kanten, ik snap niet waar iedereen het over heeft die gasten in Dordrecht waren super aardig.

Erik van den Berg
11 januari 2010, 19:21
Hebben ze toch wat geleerd

Edwin van Ulsen
12 januari 2010, 09:34
Denk dat dat wel verklaarbaar is daar er een aantal straffen uitgedeeld zijn, dus niet iedere speler komt nu aan de bak :NoSmile: Hoop wel dat de Panters weer op sterkte zijn de volgende wedstrijd- ze hebben een week extra "wedstrijd-rust" gekregen :wink:

Misschien ook dat het team uit Dordrecht met een andere instelling het seizoen uitspeelt en niet meer op "ram-koers" gaat of hoe je het ook wilt noemen :goodman:

Erik van den Berg
17 januari 2010, 11:16
Coach De Wilde heeft er ter zitting blijk van gegeven, dat hij deze en dergelijke alternatieve overlegmethoden – waarop de TC hem ook ter zitting wees – als de betere ziet en deze ook zal beproeven. De TC ziet daarin aanleiding hem een volledig voorwaardelijke straf op te leggen, namelijk een voorwaardelijke schorsing voor vier competitiewedstrijden, met een proeftijd van vier jaar. Dat doet de TC bij deze.

zie ook NIJB tuchtcommissie.

Misschien leert hij hier iets van::angel::

Edwin van Ulsen
17 januari 2010, 22:33
Misschien leert hij hier iets van::angel::
Vast wel- zal ook fijn zijn voor zijn eigen spelers dat hij niet zo op ze zit af te geven:
in the end komen we allemaal kijken naar een mooie en faire wedstrijd met lekker veel actie
waarbij de sterkere wint op spelgebied: was gister in ieder geval SMULLEN in Den Bosch :mrgreen: