PDA

View Full Version : U21 - cll

Janice Hoekstra
19 december 2009, 19:56
17 december -1 team heeft al meer dan de helft van de competitie er op zitten-1 team nu net de helft-en dan de rest. Op 17 december heeft de NIJB eindelijk de competitie opzet op de site gezet. Nu pas weten de teams hoe de competitie er uit hoort te zien.
Nu pas...nadat er al wedstrijden zijn gespeeld die als gelijkspel zijn geindigt omdat er volgens de NIJB scheidsrechters geen winnaar hoefde te zijn omdat het om een jeugdwedstrijd gaat. Nu pas is duidelijk dat bij een gelijkspel beslissende penalty shots zouden moeten zijn.
Nu pas is duidelijk dat er ook playoffs zijn....waar????....wanneer???? De competitie is pas 20 maart klaar. Leuven en Heerenveen zijn eind februari al uitgespeeld en zouden dan nog een maand moeten wachten op playoffs!
Kom op zeg....DIT IS TOCH NIET SERIEUS TE NEMEN :Bonk3:
Een competitie van 14 wedstrijden met periodes van 1 maand tussen wedstrijden.

En men vraagt zich af waarom ijshockey een kleine sport blijft???????

NIJB je moet je schamen!!

Ro Herregraven
19 december 2009, 21:03
NIJB je moet je schamen!!

Voor het vaststellen van het competitieprogramma is de NIJB voor 100% afhankelijk van de deelnemende clubs. Dus als er iemand zich moet schamen zijn het de clubs, niet de NIJB...

Janice Hoekstra
20 december 2009, 08:12
Sorry Ro maar ik ben het niet helemaal met je eens. Je hebt helemaal gelijk dat de clubs die in juni met zekerheid hebben aangegeven een U21 team in te schrijven het zich aan mogen trekken maar zonder consequenties voor dit soort gedrag van de clubs blijft dit een jaarlijks probleem. Alleen de NIJB kan hier consequenties aan vaststellen. Dat er na inschrijving ook weer teams terug (mogen) trekken is ook belachelijk. En als je dan als NIJB genoodzaakt bent om dan maar een CLL competitie de spelen dan moet het er ook als een respectable competitie uitzien!
Welke competitie ken jij waar er periodes van een maand tussen wedstrijden zit? En dan heb ik het niet alleen over het gat tussen laaste competitie wedstrijd en playoffs.
Dus je krijgt van mij gelijk ten opzichte van de clubs...maar het is de NIJB die de uiteindelijke competitie indeelt.

Geert van der Meulen
20 december 2009, 12:27
Voor het vaststellen van het competitieprogramma is de NIJB voor 100% afhankelijk van de deelnemende clubs. Dus als er iemand zich moet schamen zijn het de clubs, niet de NIJB...

Ik denk niet dat je begrijpt waar Janice op doelt.
Het gaat hier niet om het competitieprogramma waarbij ijstijden geregeld moeten worden en waarbij de inzet van de clubs nodig is.
Het gaat hierbij om de sturing die de NIJB als bond van alle ijshockeyers, niet alleen de eredivisie, moet geven om een goede competitie op te zetten.
Daarbij heeft men dit seizoen gefaald, ook al omdat sommige clubs blijkbaar nogal snel toezeggen een team in te schrijven, maar dit later (vlak voor competitiebegin) al weer terugtrekken.
Je kunt dus zeggen dat de alle partijen schuld hebben, NIJB en clubs, maar dat de bond vooral gefaald heeft op het punt waar ze verantwoordelijk voor is: het organiseren van een goede competitie voor alle teams en categorieën.