PDA

View Full Version : traag?

Abe Brouwer
29 november 2009, 21:13
Forum gaat heel traag. Ligt dat aan mijn computer of zijn er meer met dit probleem?

Harm Wietze Oldersma
29 november 2009, 21:25
Het lijkt er op dat meer mensen er last van hebben gezien de klachten in de 'live' topics

Theo Appelhof
29 november 2009, 21:26
Speelt al een tijd maar dacht dat dit alleen was als het erg druk op het Forum is was.

Misschien kunnen de mensen van ijshockey.com hier een duidelijk antwoord op geven.

Dit is dus wat mijn ervaring op dit gebied is.

Groetjes Theo.

Fintan Planting
29 november 2009, 22:35
De traagheid wordt veroorzaakt door een combinatie van factoren. Één ervan is de drukte op dit soort momenten op het forum. Een ander is de omvang van de achterliggende database. Ik heb net ruim 2.500 postings verwijderd waar al meer dan een jaar niet op was gereageerd, en die ook nog eens niet meer dan tien reacties in totaal hadden.

Hopelijk geeft dat voor dit moment even voldoende lucht. Bij mij lijkt het in elk geval wel te hebben geholpen.

PS: Het opschonen heeft helaas wel zijn effect op het aantal bedankjes dat mensen op hun naam hebben staan. Daar valt niets aan te doen. Het aantal geplaatste berichten is onaangetast.

Michael Schoenmakers
5 december 2009, 19:56
De traagheid wordt veroorzaakt door een combinatie van factoren. Één ervan is de drukte op dit soort momenten op het forum. Een ander is de omvang van de achterliggende database. Ik heb net ruim 2.500 postings verwijderd waar al meer dan een jaar niet op was gereageerd, en die ook nog eens niet meer dan tien reacties in totaal hadden.

Hopelijk geeft dat voor dit moment even voldoende lucht. Bij mij lijkt het in elk geval wel te hebben geholpen.

PS: Het opschonen heeft helaas wel zijn effect op het aantal bedankjes dat mensen op hun naam hebben staan. Daar valt niets aan te doen. Het aantal geplaatste berichten is onaangetast.

Nou dan toch bedankt het scheelt al iets inderdaad

Harry Batist
6 december 2009, 20:36
Momenteel is de boel weer erg traag met inladen

Joep Meijsen
6 december 2009, 21:14
Het forum doet op momenten als dit tussen de vijftig en zeventig pageviews per minuut. Dat is een behoorlijke last natuurlijk. We gaan de komende dagen nog eens kijken of we het forum verder kunnen versnellen.

Claudia van Maurik
6 december 2009, 22:30
Bedankt! Een post duurde vanavond soms bijna 30 sec

Michael Schoenmakers
8 december 2009, 00:00

een aantal zeg maar gerust 25% lol maar wel goed bezig hoor gaat echt een stuk sneller nu!

Robbert Tummers
8 december 2009, 07:25
Als er eens wat minder "flauwe kul" postings gedaan worden hoeft er ook niet zovaak opgeschoond te worden... ::censor::

Fintan Planting
9 december 2009, 12:10
Ik heb de afgelopen dagen de database nog wat verder opgeschoond, maar helaas zet dit maar beperkt zoden aan de dijk. We genereren hier met zijn allen op wedstrijdavonden een behoorlijke hoeveelheid dataverkeer, wat onze huidige shared hosting gewoon niet meer aan kan.

In overleg met de provider gaan we daarom het forum verhuizen naar een andere server. Hiervoor zal het forum een (deel van een) dag dicht moeten. Dit proberen we te plannen in de dagen tussen kerst en oud & nieuw, wanneer er geen wedstrijden worden gespeeld. De exacte dag waarop dit plaats zal vinden communiceren we vanzelfsprekend nog wel via het forum.

Voor nu zullen we het dus nog even moeten doen met de huidige snelheid. Maar we werken aan een structurele oplossing, die op niet al te lange termijn ingevoerd wordt.

Piet de Kort
9 december 2009, 12:42
In overleg met de provider gaan we daarom het forum verhuizen naar een andere server. Hiervoor zal het forum een (deel van een) dag dicht moeten. Dit proberen we te plannen in de dagen tussen kerst en oud & nieuw, wanneer er geen wedstrijden worden gespeeld. De exacte dag waarop dit plaats zal vinden communiceren we vanzelfsprekend nog wel via het forum.

Fintan, kan dat niet na 02.00 uur in de nacht, dan slaap ik toch! Enne ik moet tussen kerst & oud/nieuw werken, vandaar! :goodman: ::thumbsup:: ::happy::

Ton de Bruin
9 december 2009, 13:35
! :goodman: ::thumbsup:: ::happy::

Natuurlijk kan dat pietje ,ik denk trpouwens dat jij als groot verbruiker toch de rekening thuis krijgt ,dus de beide kerstdagen als jou was, ook maar gaan werken.

Gerard van der Heide
10 december 2009, 10:17
Fintan, kan dat niet na 02.00 uur in de nacht, dan slaap ik toch! Enne ik moet tussen kerst & oud/nieuw werken, vandaar! :goodman: ::thumbsup:: ::happy::

Ik heb gehoord dat de berichten-en bedankjesteller dan weer op NUL begint Pietje ::cheerleader::::devildance::

Harry Batist
10 december 2009, 21:10
Fintan, kan dat niet na 02.00 uur in de nacht, dan slaap ik toch! Enne ik moet tussen kerst & oud/nieuw werken, vandaar! :goodman: ::thumbsup:: ::happy:: Jij bent toch 24 uur online Piet, gezien jouw berichten, werken tussen kerst en oud/nieuw ga je zeker oliebollen verkopen.:goodman: