PDA

View Full Version : TV opnames SBS 6

Pieter van der Schuit
10 november 2009, 09:23
Ik ben benieuwd of er komend weekend bij de aanvang van de competitie door SBS 6 al TV opnames worden gemaakt.

Als ik de site bekijk zie ik daar nog geen teken van leven.

Ro Herregraven
10 november 2009, 09:54
Het is ook al herhaaldelijk aangegeven dat de uitzendingen pas in Januari zullen starten, dus dat is niet zo gek, Pieter.

Peet van Raak
10 november 2009, 11:03
Ik ben benieuwd of er komend weekend bij de aanvang van de competitie door SBS 6 al TV opnames worden gemaakt.

Als ik de site bekijk zie ik daar nog geen teken van leven.

Bij de start van het seizoen heb ik Leo Oldenburger gevraagd wanneer SBS met opnamen begint. Hieronder zijn reactie, Pieter...

Hallo Peter,

we besteden, helaas, geen aandacht aan de Ron Bertelingschaal. We beginnen pas over een paar maanden met onze uitzendingen. Ik hoop wel dat TV West of TV Gelderland opnames maakt, dan kunnen we die beelden later nog eens laten zien in Dit Is IJshockey.

Groetjes,
Leo

Joep Meijsen
10 november 2009, 11:35
Volgens Joop Vullers zijn het dertien uitzendingen dit jaar. De competitie loopt tot ongeveer halverwege maart, dus dan kun je terugrekenen.

Abe Brouwer
10 november 2009, 15:54
Er van uitgaande dat zondag 21 maart de laatste aflevering is zou de eerste al op zondag 27 december moeten zijn.

Leo Oldenburger
10 november 2009, 17:02
Hoewel er nog geen definitieve begindatum is vastgesteld, gaan we in januari van start. Zo snel er wel een definitieve begindatum is, laat ik dat hier (natuurlijk!) z.s.m. weten.

Pieter van der Schuit
10 november 2009, 20:13
Ro Herregraven, Peet van Raak, Joep Meijsen, Abe Brouwer en Leo Oldenburger bedankt voor jullie info en reacties

Aan leo Oldenburger heb ik dan nog de vraag of de site SBS 6 ijshockey wordt opgepimpt en of er dan ook al actuele informatie en uitslagen worden vermeld van de competitie die a.s vrijdag gaat beginnen.

Theo Appelhof
10 november 2009, 23:07
Hoewel er nog geen definitieve begindatum is vastgesteld, gaan we in januari van start. Zo snel er wel een definitieve begindatum is, laat ik dat hier (natuurlijk!) z.s.m. weten.
Leo even het volgende.

Zoals je misschien hebt gehoord gelezen is er 27 November een speciale dag Avond omtrent de aktie Yshockey tegen Kanker.

Is er een mogelijkheid dat SBS6 hier speciale aandacht aan kan geven.

Of is het zo omdat de yshockey uitzendingen pas later in de planning komen dit niet mogelijk is.

Groetjes Theo.

Abe Brouwer
11 november 2009, 05:08
Theo, volgens mij is de eerste uitzending pas in januari en zijn er tot die tijd geen andere afleveringen.

Paul van Heertum
11 november 2009, 06:06
Theo, volgens mij is de eerste uitzending pas in januari en zijn er tot die tijd geen andere afleveringen.

Lijkt me iets voor het hart van Nederland

Theo Appelhof
11 november 2009, 11:40
Begrijp jou reaktie, maar omdat deze dag een speciaal item heeft dus de vraag "signaal" naar Leo of SBS6 hier iets mee gaat doen.

Groetjes Theo.

Theo Appelhof
11 november 2009, 11:41
Lijkt me iets voor het hart van Nederland
Dat is ook een optie.

Groetjes Theo.

Leo Oldenburger
11 november 2009, 14:44
Aan leo Oldenburger heb ik dan nog de vraag of de site SBS 6 ijshockey wordt opgepimpt en of er dan ook al actuele informatie en uitslagen worden vermeld van de competitie die a.s vrijdag gaat beginnen.

Wij hebben niet de middelen en/of de menskracht om dat goed bij te houden. Maar dat hoeft ook niet; ijshockey.com is de allerbeste!

Leo Oldenburger
11 november 2009, 14:48
Leo even het volgende.

Zoals je misschien hebt gehoord gelezen is er 27 November een speciale dag Avond omtrent de aktie Yshockey tegen Kanker.

Is er een mogelijkheid dat SBS6 hier speciale aandacht aan kan geven.

Of is het zo omdat de yshockey uitzendingen pas later in de planning komen dit niet mogelijk is.

Groetjes Theo.

Nee, dit is echt iets voor Hart van Nederland. Volgens mij heb ik dat de initiatiefnemer van deze dag ook al gezegd. HvN is via de mail te bereiken en zeker als er bij vermeld wordt dat SBS6 de Nederlandse ijshockeycompetitie uitzendt, neemt de kans alleen maar toe dat ze er aandacht aan besteden.

Theo Appelhof
11 november 2009, 18:45
Nee, dit is echt iets voor Hart van Nederland. Volgens mij heb ik dat de initiatiefnemer van deze dag ook al gezegd. HvN is via de mail te bereiken en zeker als er bij vermeld wordt dat SBS6 de Nederlandse ijshockeycompetitie uitzendt, neemt de kans alleen maar toe dat ze er aandacht aan besteden.
Oke bedankt leo neem aan dat jacco deze posting ook leest.

Neem aan dat dit voldoende info geeft om de mensen van HVN er iets mee kunnen doen.

Groetjes Theo.

Jacco van der Stelt
11 november 2009, 19:22
Oke bedankt leo neem aan dat jacco deze posting ook leest.

Neem aan dat dit voldoende info geeft om de mensen van HVN er iets mee kunnen doen.

Groetjes Theo.

ik zal ook tv gelderland bellen en contact opnemen met hart in actie.

komt goed. begin volgende week komt er ook een promo filmpje !!

Theo Appelhof
11 november 2009, 21:51
ik zal ook tv gelderland bellen en contact opnemen met hart in actie.

komt goed. begin volgende week komt er ook een promo filmpje !!
Oke Jacco mooi hoop dat het een spetterende happening wordt.

Suc6.

Groetjes Theo.

Pieter van der Schuit
24 december 2009, 17:00
Welke wedstrijd heeft de primeur voor uitzending SBS 6?

zaterdag 2 januari 2010

18:00 Amstel Tijgers Amsterdam - Ruijters Eaters Geleen
20:15 Eindhoven Kemphanen - Groninger Grizzlies
20:15 HYS The Hague - DESTIL Trappers Tilburg
20:45 Romijnders Devils Nijmegen - Hajé Flyers Heerenveen

Abe Brouwer
24 december 2009, 17:07
Ik neem aan dat 3 januari de eerste aflevering is? Ik denk dat de laatste 2 wedstrijden dan zeker in de uitzending komen.

Jasper Lesterhuis
24 december 2009, 19:15
Ik denk dat het zal afhangen van welke teams er meebetalen.. Of is daar inmiddels al duidelijkheid over? Kan toch niet zo zijn dat wederom slechts een aantal teams meedoen?

Abe Brouwer
24 december 2009, 19:28
Er is nog helemaal niks bekend over de SBS-uitzendingen. Op hun site staat alleen informatie over vorig seizoen. Geen idee trouwens welke clubs hebben betaald.

Jean-Paul Broeren
24 december 2009, 20:51
Er is nog helemaal niks bekend over de SBS-uitzendingen. Op hun site staat alleen informatie over vorig seizoen. Geen idee trouwens welke clubs hebben betaald.

ik doe ook interviews in nijmegen , kijk hier voor de beelden

http://www.dailymotion.com/video/xbmhyz_nijmegen1-sport-ijshockey-nijmegen_sport (http://www.dailymotion.com/video/xbmhyz_nijmegen1-sport-ijshockey-nijmegen_sport)

Abe Brouwer
28 december 2009, 06:42
Geen uitzending a.s. zondag volgens de SBS-website.

Joep Meijsen
28 december 2009, 10:32
Geen uitzending a.s. zondag volgens de SBS-website.

Volgens mij begint het aan het einde van januari.

Ro Herregraven
28 december 2009, 10:43

Voor zover ik weet (maar die info kan inmiddels achterhaald zijn) pas drie... :(

Eigenlijk is het dus een wonder dat het nog niet gecancelled is, en ik ga er van uit dat dit het laatste seizoen is dat we op TV zien.

Zolang niet elke club de noodzaak er van inziet er er geld voor vrijmaakt in de begroting, is dit initiatief kansloos...

Luitzen van der Heide
28 december 2009, 13:01
Voor zover ik weet (maar die info kan inmiddels achterhaald zijn) pas drie... :(

Eigenlijk is het dus een wonder dat het nog niet gecancelled is, en ik ga er van uit dat dit het laatste seizoen is dat we op TV zien.

Zolang niet elke club de noodzaak er van inziet er er geld voor vrijmaakt in de begroting, is dit initiatief kansloos...

Zou het misschien ook niet zo kunnen zijn dat de clubs wel budget willen vrijmaken, maar gewoonweg niet kunnen?

Afgezien van een drietal bastions waar mogelijk nog wel "extra" gelden zijn te organiseren lijkt het voor de rest van de clubs toch vooral zaak eerst de eigen begrotingen te realiseren.

Dat is niet negatief bedoeld hoor, maar toch wel de realiteit denk ik. En voor wat betreft het moeten kopen van zendtijd. Ik denk dat ook de omroepen best eens naar het potentieel van ijshockey mogen kijken. Want hoe vaak ik niet een afgezaagde film of serie in herhaling voorbij zie komen in de programering van de diverse zenders...

Van dat geld zou men ook net zo goed andere keuzes kunnen maken op bijvoorbeeld sportief gebied. Of wat te denken van de publieke omroep. Wilde de regering immers niet dat wij met zijn allen meer gingen sporten? Waarom dan is er toch vrijwel geen aandacht voor de kleinere sporten bij de publieke omroep?

Dit is overigens niet bedoeld als iets ten nadele van het initatief van SBS6 wat ik van harte ondersteun.

Harrie van Dam
28 december 2009, 13:04
Ik denk dat het zal afhangen van welke teams er meebetalen.. Of is daar inmiddels al duidelijkheid over? Kan toch niet zo zijn dat wederom slechts een aantal teams meedoen?

Dat valt behoorlijk tegen, helaas komt het geld maar van een paar clubs (personen).

Gerard van der Heide
28 december 2009, 13:07
Dat valt behoorlijk tegen, helaas komt het geld maar van een paar clubs (personen).

Leo Oldenburger weet vast meer................ toch Leo????

Remco Bambacht
28 december 2009, 13:07
Dit is overigens niet bedoeld als iets ten nadele van het initatief van SBS6 wat ik van harte ondersteun.

Volgens mij komt het initiatief niet bij SBS6 vandaan maar bij de (paar) clubs. SBS6 vindt alles best zolang er maar betaald wordt voor die zendtijd. Al zend je dwergwerpen uit...

Luitzen van der Heide
28 december 2009, 13:48
Volgens mij komt het initiatief niet bij SBS6 vandaan maar bij de (paar) clubs. SBS6 vindt alles best zolang er maar betaald wordt voor die zendtijd. Al zend je dwergwerpen uit...

Bedankt voor de aanvulling!

Ik dacht dat SBS (en was het niet eyeworks) zich had(den) opgeworpen als voorvechter voor de ijshockeysport.

Abe Brouwer
28 december 2009, 17:17
Ik dacht dat SBS (en was het niet eyeworks) zich had(den) opgeworpen als voorvechter voor de ijshockeysport.

Nou ja, ze hebben een half uurtje over voor ons. Mits we betalen uiteraard.

Gerard van der Heide
29 december 2009, 00:18
Leo zit bij de PDC zie ik net

Leo Oldenburger
29 december 2009, 02:01
Hoewel er nog geen keiharde afspraken zijn gemaakt, ga ik er van uit dat we op zondag 24 januari de eerste uitzending hebben.

Abe Brouwer
29 december 2009, 06:16
Hoewel er nog geen keiharde afspraken zijn gemaakt,

Dat klinkt niet echt bemoedigend, om eerlijk te zijn.

Gerard van der Heide
29 december 2009, 19:14
Dat klinkt niet echt bemoedigend, om eerlijk te zijn.

Leo zit toch erg dicht bij het vuur. Wanneer het anders zou zijn dan zou dit volgens mij ook door hem gemeld worden..........hoop ik.

Pieter van der Schuit
30 december 2009, 12:25
Volgens Joop Vullers zijn het dertien uitzendingen dit jaar. De competitie loopt tot ongeveer halverwege maart, dus dan kun je terugrekenen.

Er van uitgaande dat zondag 21 maart de laatste aflevering is zou de eerste al op zondag 27 december moeten zijn.

Dan worden er geen dertien wedstrijden uitgezonden?

Leo Oldenburger
30 december 2009, 12:41
Dan worden er geen dertien wedstrijden uitgezonden?

Klopt, we spreken nu over 10 afleveringen (net als vorig jaar).

Bram Hendriks
30 december 2009, 22:57
Triest.

Pieter van der Schuit
31 december 2009, 01:09
Hoewel er nog geen keiharde afspraken zijn gemaakt, ga ik er van uit dat we op zondag 24 januari de eerste uitzending hebben.

De bekerfinale valt dus buiten het uitzendschema?

Gerard van der Heide
31 december 2009, 01:14
10 is nog steeds beter dan niks. Toch?

Jasper Lesterhuis
31 december 2009, 02:28
Triest.

lekker constructieve opmerking.. ::check::

Vergeet niet dat er ook nog een 1 uur durende special over het NL team gemaakt gaat worden.. Al met al dus best wel wat ijshockey op tv :)

Abe Brouwer
31 december 2009, 06:14
Triest.

Ga jij het geld betalen voor meer afleveringen? Zowel SBS6 als de clubs valt niks te verwijten. De clubs hebben gewoon niet meer geld en SBS6 is geen liefdadige instelling.

Emile Joosten
31 december 2009, 07:01
Bovendien zijn niet alle verenigingen bereid of in staat om te betalen voor de TV-uitzendingen!!

Robbert Tummers
31 december 2009, 07:19
Bovendien zijn niet alle verenigingen bereid of in staat om te betalen voor de TV-uitzendingen!!

Ik denk vooral dat laatste zal bij menig club een probleem zijn. Zijn al blij als ze zonder problemen het seizoen financieel kunnne bolwerken... laat staan nog geld "over" houden voor tv of andere zaken.

Bram Hendriks
31 december 2009, 15:33
Triest/Treurig/Jammer. Komt voor mij op hetzelfde neer.

Triest dat de partijen in deze TV-uitzendingen de voorgenomen plannen niet ten uitvoer kunnen brengen.
Treurig dat dit weer met geld te maken heeft.
Jammer voor de ijshockey supporters die hierdoor weer een aantal uitzendingen mislopen.

Maar goed, kijk wel uit naar de 10 uitzendingen die schijnbaar toch wel weer komen. Heb trouwens gehoord/gelezen dat de bekerfinale wel gaat worden uitgezonden door een samenwerking met de Limburgse regiozender en een andere partij. Kijk zo, kan het dus ook.

Abe Brouwer
31 december 2009, 15:39
Het gaat dus om 10 afleveringen vanaf 24 januari. Dat zou dan betekenen dat de laatste aflevering op 28 maart is. Lijkt me nogal laat, helemaal als de finale al na 3 wedstrijden beslist is.

Bartele de Boer
6 januari 2010, 12:01
Staat nu op de site van SBS 6 dat de wedstrijd a.s. vrijdag tussen Den Haag en Heerenveen live is.
SBS 6 -> sport -> ijshockey -> live beelden.

http://www.sbs6.nl/web/show/id=321173/langid=43

Iniden dit niet juist is laten ze de standen dan ook even aanpassen. Is voor de kijkers straks ook leuker wanneer ze op de site een andere stand zien staan dan waar ook maar.

Stefan Bouma
6 januari 2010, 13:02
Zou mooi zijn als we het kunnen volgen!

Abe Brouwer
6 januari 2010, 13:17
Misschien kijk ik niet goed maar ik zie alleen een aankondiging van Tilburg-Den Haag op 20 maart 2009. Verder nog standen en andere gegevens van vorig seizoen.

Bartele de Boer
6 januari 2010, 13:20
Misschien kijk ik niet goed maar ik zie alleen een aankondiging van Tilburg-Den Haag op 20 maart 2009. Verder nog standen en andere gegevens van vorig seizoen.

Wanneer je de link pakt kom je op de bewuste pagina. Staat onderaan Vrijdag Live
Den Haag - Heerenveen
Live vanuit De Uithof Den Haag.

Leo Oldenburger
6 januari 2010, 13:25
Vorig jaar rond deze tijd, hebben we deze wedstrijd gedaan. Weet je zeker dat je niet naar het programma van 2009 zit te kijken.
Voorlopig nog niets definitiefs. Er zijn allerlei goede bedoelingen uitgesproken, maar concreet is er nog niks.
Ook ik ga er van uit dat we de 24e beginnen, maar de tijd begint te dringen.

Abe Brouwer
6 januari 2010, 13:27
Wanneer je de link pakt kom je op de bewuste pagina. Staat onderaan Vrijdag Live
Den Haag - Heerenveen
Live vanuit De Uithof Den Haag.

Niet dus....................

Levi de Beer
6 januari 2010, 14:32

Toch een gekke wereld. In het voetbal worden de clubs ervoor betaald... :Bonk3:

Abe Brouwer
6 januari 2010, 14:35

Met miljoenen-kijkcijfers gaat het inderdaad veel makkelijker.

Joep Meijsen
6 januari 2010, 15:21

NHL-teams in de Verenigde Staten krijgen ook geen geld voor de nationale televisierechten. De deal met NBC/Versus is ook met gesloten beurzen. Er is sprake van delen van advertentie-inkomsten na aftrek van de kosten van de uitzending. Ook de KHL in Rusland geeft zijn uitzendrechten gratis weg. Ik heb weleens gehoord dat de Zweedse clubs relatief de beste televisiedeal hebben na de Canadese NHL-teams.

Abe Brouwer
6 januari 2010, 15:27
Een kwestie van vraag en aanbod dus.

Bartele de Boer
6 januari 2010, 15:34
Vorig jaar rond deze tijd, hebben we deze wedstrijd gedaan. Weet je zeker dat je niet naar het programma van 2009 zit te kijken.
Voorlopig nog niets definitiefs. Er zijn allerlei goede bedoelingen uitgesproken, maar concreet is er nog niks.
Ook ik ga er van uit dat we de 24e beginnen, maar de tijd begint te dringen.

Ja ik denk ook dat ik naar 2009 zit te kijken. Vond het wel grappig dat deze wedstrijd vrijdag a.s. ook op de rol staat. Alleen vroeg ik mij af waarom alvast niet als aanloop alles gaan updaten.
Vermelden dat SBS 6 de bekerfinale gaat uitzenden?
Standen aanpassen aan huidige stand van zaken?

Vooropgesteld dat dit geen kritiek is van mijn kant maar alleen een constatering Leo.

Leo Oldenburger
6 januari 2010, 15:46
Alleen vroeg ik mij af waarom alvast niet als aanloop alles gaan updaten.

Zo snel er iets te melden of aan te kondigen valt, zullen we alles ook gaan updaten. Maar (jammergenoeg) voorlopig valt er nog niets te melden, dan wel aan te kondigen. Kan natuurlijk elk moment veranderen.

Jan Schut
6 januari 2010, 23:16
Ja ik denk ook dat ik naar 2009 zit te kijken. Vond het wel grappig dat deze wedstrijd vrijdag a.s. ook op de rol staat. Alleen vroeg ik mij af waarom alvast niet als aanloop alles gaan updaten.

Vooropgesteld dat dit geen kritiek is van mijn kant maar alleen een constatering Leo.

Ik weet wel dat de beker finale live op tv limburg en tv west komt.

Gelezen via de zenders

Wim Raateland
7 januari 2010, 20:28
We moeten als supporters van het ijshockey wat actie ondernemen richting de omroepen met sportprogramma's zoals NOS en SBS. Met ijshockey in Nederland zitten we een met een klein aantal teams dat op het hoogste niveau kan meedraaien. Door meer aandacht in media zullen er meer sponsors interesse gaan tonen in het ijshockey.

Piet Jansen
7 januari 2010, 20:35
Misschien wordt het wel tijd om met een andere zender te praten. Vindt het bespottelijk dat de clubs geld moeten geven om op tv te komen En als er clubs bij zijn die het niet hebben er dan mijn inziens (kan het fout hebben) niks gebeurt. Kijk dat de clubs geen geld krijgen voor de uitzendingen ok maar betalen om tijdens een verloren uurtje van SBS uitgezonden te worden terwijl SBS dan ook nog reclame gelden binnen krijgen dat vindt ik toch wel een beetje te ver gaan. Misschien RTL 7 die zenden het eerste divisie voetbal niet meer uit op vrijdag avond.

Wim Raateland
7 januari 2010, 21:14
Piet daar ben ik het helemaal mee eens. Clubs hebben moeite genoeg om eigen begroting rond te krijgen. En moeten dat geld niet gebruiken om op een verloren uurtje op tv te komen. Zondagmiddag 12 uur is toch geen tijd! Ik word zelf een beetje achterlijk van al het voetbal op tv. Zelfs als er geen voetbal is wordt er voetbal uitgezonden.

Pieter van der Schuit
7 januari 2010, 21:15
We moeten als supporters van het ijshockey wat actie ondernemen richting de omroepen met sportprogramma's zoals NOS en SBS. Met ijshockey in Nederland zitten we een met een klein aantal teams dat op het hoogste niveau kan meedraaien. Door meer aandacht in media zullen er meer sponsors interesse gaan tonen in het ijshockey.

Een actie richting alle omroepen die een sportprogramma presenteren.
Met de nadruk op sport (volgens mij omvat deze benaming meerdere sporten)
Vaak ziet men meer dan 80% voetbal en zijn de andere sporten bijna niet in beeld.
Wanneer er bijvoorbeeld meer ijshockey op TV zou komen geeft dit ook meer ruimte voor sponsoring (meer interesse mogelijke sponsors)

Verder ben ik van mening dat een sportprogramma een breed beeld zou moeten bieden van de sport in het algemeen.
Een sportprogramma zoals studio sport zou ook alleen deze naam mogen voeren als men niet meer dan 50% van één en dezelfde sport uitzend.

Een proefproces zou ook meer duidelijkheid kunnen bieden , maar ja wie durft dit en dan hebben we het nog niet over de kosten van zo'n proces.

Wim Raateland
7 januari 2010, 21:29
Ik zie niets in het beginnen van een proces tegen naam van een programma.
Als alle ijshochey-supporters richting NOS, SBS, RTL en Veronica met emails gaan bestoken dan worden ze daar wellicht wakker. Komende maanden is er zoveel ijshockey dat kan worden uitgezonden dat erg spannend kan worden: Bekerfinale Nederland, Vanouver Olympische Spelen, Tilburg WK B-landen, finale competitie Nederland en WK voor toplanden in Duitsland.

Abe Brouwer
7 januari 2010, 21:48
Ik denk niet dat de omroepen gevoelig zijn voor onze smeekbeden. Ze kiezen gewoon voor de sporten die het meeste opbrengen. Je mag sowieso blij zijn dat SBS6 tegen betaling wat wil uitzenden. Vergeet ook niet dat SBS6 hele mooie afleveringen maakt. Met dreigen naar een andere zender te stappen bereik je niks, de zenders staan echt niet in de rij voor ijshockey. Overigens heeft een gerespesteerd lid van dit forum al eens jaren geleden een actie opgezet om ijshockey op tv te krijgen maar zonder resultaat.

Andy Clifton
7 januari 2010, 21:51
Nee vooral doorgaan met zeiken. De kans dat SBS6 zometeen een middelvinger opsteekt
en heeft van laat maar lekker zitten word wel steeds groter.
En als jullie echt denken dat er in Nederland op dit moment ook maar een zender is die staat te wachten op ijshockey die moet echt wakker worden.
Nederland is een land van voetbal en schaatsen dat zijn sporten die geld kunnen vragen. De rest moet het doen met betalen voor de kosten die Sbs6 maakt.
Laten we in Godsnaam blij zijn met dat beetje aandacht wat we krijgen.
NOS RTL en Veronica zijn nie geintresseerd in ijshockey.

Tim van der Meulen
7 januari 2010, 21:51
Misschien wordt het wel tijd om met een andere zender te praten. Vindt het bespottelijk dat de clubs geld moeten geven om op tv te komen En als er clubs bij zijn die het niet hebben er dan mijn inziens (kan het fout hebben) niks gebeurt. Kijk dat de clubs geen geld krijgen voor de uitzendingen ok maar betalen om tijdens een verloren uurtje van SBS uitgezonden te worden terwijl SBS dan ook nog reclame gelden binnen krijgen dat vindt ik toch wel een beetje te ver gaan. Misschien RTL 7 die zenden het eerste divisie voetbal niet meer uit op vrijdag avond.

Eerst maar eens afwachten wat er de 24ste gebeurd, maar vind het helemaal niet zo'n gekke gedachtengang. Om dat verloren RTL7 uurtje ijshockey uit te gaan zenden...

Ik vraag mij af:
Is er nou niet een sponsor te vinden die garant wil staan voor een kostendekkend Tv-plan?
Koppel de sponsornaam aan de eredivisie. (destijds bij voetbal KPN/Holland Casino eredivisie)
Voor beide partijen moet dit uiteindelijk in mijn ogen een win-win situatie opleveren.

10x ? 10.000,- = ? 100.000,- p/seizoen!
Alhoewel ik 10 uitzendingen dan wel te mager vind.

Piet Jansen
7 januari 2010, 21:55
SBS maakt id mooie uitzendingen maar dat is ook nie wat ik zeg. Vindt het alleen vreemd dat er voor betaald moet worden, en jammer dat als niet iedere club betaald heeft er ook niks gebeurt. Zelfs de standen worden niet bijgewerkt en ze kunnen toch in ieder geval gewoon het wedstrijdschema bijgewerkt op tt plaatsen ? Vindt het gewoon jammer hoe dat nu gaat. Het gaat ze dus echt totaal niet om de sport alleen om de centen

Abe Brouwer
7 januari 2010, 22:00
Tv-omroepen zijn tegenwoordig helaas geen liefdadigheids-instellingen meer. Natuurlijk is het raar dat er voor betaald moet worden, maar wat moet je anders? Als nu een omroep aanbiedt gratis uit te zenden dan zeggen de NIJB en clubs echt wel ja. Maar die omroep is er blijkbaar gewoon niet.

Tim van der Meulen
7 januari 2010, 22:03
SBS maakt id mooie uitzendingen maar dat is ook nie wat ik zeg. Vindt het alleen vreemd dat er voor betaald moet worden, en jammer dat als niet iedere club betaald heeft er ook niks gebeurt. Zelfs de standen worden niet bijgewerkt en ze kunnen toch in ieder geval gewoon het wedstrijdschema bijgewerkt op tt plaatsen ? Vindt het gewoon jammer hoe dat nu gaat. Het gaat ze dus echt totaal niet om de sport alleen om de centen

Over de uitzendingen op SBS valt niks aan te merken idd. En ik verwacht dat ze dit seizoen die positieve lijn door gaan zetten.

Het gaat ook bij de commerciëlen alleen maar om het geld. En het is erg jammer dat het zo is. En dat er niet een omroep is die het ijshockey wel onder de aandacht kan brengen. Zonder hier een hoge bijdrage voor te vragen

Maar Eyeworks sport produceert het programma toch?
Vraagt SBS wel een bijdrage voor het uitzenden?
Ik denk dat alleen productie kosten worden gevraagd á ? 10.000,- per aflevering.

Piet Jansen
7 januari 2010, 22:08
Tv-omroepen zijn tegenwoordig helaas geen liefdadigheids-instellingen meer. Natuurlijk is het raar dat er voor betaald moet worden, maar wat moet je anders? Als nu een omroep aanbiedt gratis uit te zenden dan zeggen de NIJB en clubs echt wel ja. Maar die omroep is er blijkbaar gewoon niet.
Belachelijk straks wel ijshockey op de OS te zien bij de NOS. Vindt dat dat mooi gecombineerd had kunnen worden met gewoon iedere week even 10 minuten ijshockey uit ons landje op TV

Abe Brouwer
7 januari 2010, 22:30
Dat olympisch ijshockey is onderdeel van de tv-deal die de NOS heeft met het IOC. Als je de rechten koopt dan koop je alle sporten. Maar de NOS zend dan vooral schaatsen uit.

Bart van Oosterhout
8 januari 2010, 18:59
een deal maken met het produktie bedrijf van paul de leeuw. Die gaat toch die docu serie over het nederlands team maken?

Joppe di Peltio
8 januari 2010, 20:58
RTL zijn ook geldratten, ik heb van iemand gehoord die naast iemand woont die momenteel Dakar rijdt dat deze persoon iets van 5000 euro moet betalen om uberhaupt in beeld te komen. Hij is de beste motorrijder die medoet, weet zo zijn naam echter niet

Bart van Oosterhout
9 januari 2010, 08:21
dat zal dan wel verhoeven zijn

Mike Norman
9 januari 2010, 09:33
Nederland op zn smalst weer...
Ik vind er niks raars aan dat je zelf mee moet betalen. Voor niks gaat de zon op! En ik denk dat het een goede investering is. Menig sponsor wordt er héél blij van als hij ineens landelijk op tv komt. En het is maar 2 a 5 procent van je begroting (sponsorgeld!!!).

Abe Brouwer
9 januari 2010, 09:47
We kunnen ook terug naar de NOS. Die zenden gratis uit volgens mij. Maar dan krijg je over een heel seizoen nog niet eens een uur zendtijd. Met 10 afleveringen bij SBS6 krijg je 5 uur zendtijd en wordt er ook nog eens ijshockey-promotie gemaakt. Wat is dan het beste? Al verwacht ik dat de NOS straks het WK gaat doen.

Marcel Breg
9 januari 2010, 14:10
Ik weet niet wat beter is. Alleen de NOS word door meer mensen bekeken en ook door mensen die niet per-se van ijshockey houden en er toevallig tegenaan zouden kunnen lopen op een zondagmiddag schaatsen bijvoorbeeld. En dan is de vraag, wil je de supporters een programma geven of nieuwe supporters maken?

Er kijken zeker weten (denk ik haha) meer mensen handbal, basketbal etc naar de NOS op studio sport als wanneer het een eigen programma om half10 op zondag ochtend bij SBS heeft. Of er moet al Formule1 o.i.d. achter aankomen.

Julie Bruijn
9 januari 2010, 15:36
Nederland op zn smalst weer...
Ik vind er niks raars aan dat je zelf mee moet betalen. Voor niks gaat de zon op! En ik denk dat het een goede investering is. Menig sponsor wordt er héél blij van als hij ineens landelijk op tv komt. En het is maar 2 a 5 procent van je begroting (sponsorgeld!!!).

Naar mijn idee worden de meeste clubs in Nederland door lokale bedrijven gesteund. Dat soort bedrijven hebben, mijn inziens, meer belang bij veel aandacht van regionale en lokale omroepen dan van omroepen als SBS6 of NOS. De spreekwoordelijke 'bakker op de hoek' zal heus niet meer klandizie krijgen omdat hij op zondagochtend voorbij flitst op SBS6.
Dus of de huidige sponsoren zo heel blij worden van landelijke televisie aandacht durf ik te betwijfelen.

Jan Hofstede
9 januari 2010, 16:24
Naar mijn idee worden de meeste clubs in Nederland door lokale bedrijven gesteund. Dat soort bedrijven hebben, mijn inziens, meer belang bij veel aandacht van regionale en lokale omroepen dan van omroepen als SBS6 of NOS. De spreekwoordelijke 'bakker op de hoek' zal heus niet meer klandizie krijgen omdat hij op zondagochtend voorbij flitst op SBS6.
Dus of de huidige sponsoren zo heel blij worden van landelijke televisie aandacht durf ik te betwijfelen.

Dat hoofdzakelijk locale bedrijven sponseren heeft daar natuurlijk alles mee te maken. Wil je landelijke sponsoren bij het ijshockey betrekken, is aandacht in de landelijke media (SBS, NOS, Telegraaf...etc) wel belangrijk... Helaas laten oa de publieke omroep en het Nationaal dagblad De Telegraaf het behoorlijk afweten...

Het Nederlandse schaatsen is alleen maar groot, omdat de NOS en de dagbladen daar aandacht aan geven... Hier lopen beslist niet meer schaatstalenten rond als in bijvoorbeeld Zweden (in tegendeel).... De media-aandacht is hier echter wel vele malen groter... waardoor veel betere condities geschapen kunnen worden...

Rudy Bouquet
9 januari 2010, 16:32
Dat hoofdzakelijk locale bedrijven sponseren heeft daar natuurlijk alles mee te maken. Wil je landelijke sponsoren bij het ijshockey betrekken, is aandacht in de landelijke media (SBS, NOS, Telegraaf...etc) wel belangrijk... Helaas laten oa de publieke omroep en het Nationaal dagblad De Telegraaf het behoorlijk afweten...

Het Nederlandse schaatsen is alleen maar groot, omdat de NOS en de dagbladen daar aandacht aan geven... Hier lopen beslist niet meer schaatstalenten rond als in bijvoorbeeld Zweden (in tegendeel).... De media-aandacht is hier echter wel vele malen groter... waardoor veel betere condities geschapen kunnen worden...

Vandaag een groot stuk in de Telegraaf over de CTO.

Maar verder heb je gelijk Jan.

Abe Brouwer
9 januari 2010, 21:51
Het Nederlandse schaatsen is alleen maar groot, omdat de NOS en de dagbladen daar aandacht aan geven

En waarom besteden NOS en dagbladen dan zoveel aandacht aan schaatsen? Zomaar?

Mike van t Veer
9 januari 2010, 21:53
Ik lees net in het Noord-Hollands dagblad van 8 januari dat het ijshockey niet meer wordt uitgezonden door SBS. Eindhoven en Geleen zouden niet aan hun financiele verplichtingen hebben voldaan.

Ik heb al even gekeken of ik het artikel op internet kon vinden, maar niet dus. (of ik kijk niet goed)

Abe Brouwer
9 januari 2010, 22:02
Ik lees net in het Noord-Hollands dagblad van 8 januari dat het ijshockey niet meer wordt uitgezonden door SBS. Eindhoven en Geleen zouden niet aan hun financiele verplichtingen hebben voldaan.

Ik heb al even gekeken of ik het artikel op internet kon vinden, maar niet dus. (of ik kijk niet goed)

Dat zou heel slecht nieuws zijn voor het Nederlands ijshockey! ::censor::

Carola Kolbe-Vondeling
9 januari 2010, 22:17
Dat artikel staat vandaag ook in het Dagblad van het Noorden

Wim Raateland
9 januari 2010, 23:48
Als supporters moeten we niet wachten en hopen dat het ijshockey op tv komt.
ik zie het als kip en het ei verhaal.
aandacht op tv levert meer supporters op en maakt sport groter enz.
als supporters kunnen we onze bijdrage leveren dat het ijshockey meer onder de aandacht komt

niet mijn eigen idee (beter gejat dan slecht zelf bedacht)
alle supporters nemen de volgende wedstrijd een collega, buurman, oom mee naar de volgende wedstrijd van hun team
dan is al een stap gezet

weten we dan nog bedrijven die hun reclamecenten in sport willen stoppen dan moeten we ook niet nalaten om ze het ijshochey onder de aandacht te brengen

Remco Bambacht
10 januari 2010, 00:38
Uit het BD:

Tilburg - De Nederlandse ijshockeycompetitie komt dit seizoen niet terug op televisie.

Het bestuur van de Stichting IJshockeybelangen Eredivisie heeft deze week de stekker uit het project getrokken, nadat Eindhoven en Geleen niet aan de betalingen wilden voldoen.

De bedoeling was dat het productiebedrijf Eyeworks vanaf 24 januari tien programma's over de eredivisie zou maken die opnieuw door SBS 6 zouden worden uitgezonden.

"Voor de komende twee jaar hadden we een hoofd- en cosponsor gevonden", aldus Frans van Dommelen, voorzitter van de vorig jaar opgerichte stichting en voorzitter van de Tilburgse ijshockeyclub Trappers. "De clubs moesten samen nog 55.000 euro opbrengen."

Naast een basisbedrag van 2500 euro per seizoen zou elke club betalen per uitgezonden wedstrijd. Uiteenlopend van 250 euro voor de bezoekende club bij een korte samenvatting tot 1500 euro voor de thuisclub bij een 'wedstrijd van de week'. Te veel voor Geleen en Eindhoven. "We willen alle medewerking verlenen, maar hebben ons budget nu anders ingericht en kunnen niet acht- of negenduizend euro betalen", geeft Eindhovenvoorzitter De Haan toe.

Abe Brouwer
10 januari 2010, 08:25
Dat was het dus. Terug naar de NOS?

Michael van Opstal
10 januari 2010, 09:31
Eeuwig zonde.... Het blijft maar behelpen wat sommige clubs voor beleid voeren:-(

Leo Oldenburger
10 januari 2010, 11:13
Inderdaad heel jammer dat het (voorlopig?) dit seizoen van de baan is. Ik heb wel begrepen dat er, links en rechts, nog wordt gekeken of het alsnog op een één of andere manier kan worden gerealiseerd. Maar wij, van SBS, gaan er nu maar van uit dat het dit seizoen niet door gaat.

Met het vinden van een nieuwe sponsor is het wellicht raadzaam om vól in te zetten voor volgend seizoen. Al in een vroegtijdig stadium nadenken (en daarin stappen ondernemen) hoe je wilt dat het programma er uit gaat zien. Ik, persoonlijk, hoop dat we volgend seizoen weer ijshockey op TV krijgen. En dan natuurlijk het liefst bij SBS.

Piet de Kort
10 januari 2010, 11:18
Eeuwig zonde.... Het blijft maar behelpen wat sommige clubs voor beleid voeren:-(

Het is ook raar dat je als club moet betalen om op TV te komen!

Mike Norman
10 januari 2010, 12:01
Ploegen die hun geld terugkrijgen kunnen dan wel nog een import halen..

Leo Oldenburger
10 januari 2010, 12:10
Het is ook raar dat je als club moet betalen om op TV te komen!

Op commerciele stations, als RTL en SBS, is het allesbehalve raar dat zendtijd gekocht wordt. Dat bebeurt aan de lopende band. Kijk overdag maar eens naar programma's op die zenders. Hoevaak zie je niet; "Dit programma wordt medemogelijk gemaakt door Product X." En verder op in het programma zie je dan een item waarin Product X, duidelijk in beeld, wordt gebruikt. Kijk al die tuin, huis en/of gezondheidsprogramma's maar eens.
Om te voorkomen dat de clubs de zendtijd moeten kopen, moet je er voor zorgen dat er sponsors zijn die die zendtijd kopen. En als je die niet vindt, dan moet je zelf de beurs trekken. Dat doe je om op TV te komen (investeren, heet dat), waardoor er sponsors gëinteresseerd raken die het seizoen er op de zendtijd kopen.
Vergeet niet, stations als RTL en SBS krijgen niet, zoals de publieke omroepen publiek geld, maar moeten de programma's financieren uit reclame inkomsten. Niks raar aan, dus.

Harry Batist
10 januari 2010, 13:01
Het is ook raar dat je als club moet betalen om op TV te komen! Zie ook regelmatig spotje over bierreclame en dan staat er ook: Mogelijk gemaakt door Piet de Kort.:goodman:

Michael van Opstal
10 januari 2010, 13:03

Ik denk dat sommige clubs daarop ook hebben ingezet! Zo van, weet je wat "we halen gewoon een buitenlander ipv de televisie gelden te betalen" Er zijn vast andere clubs met een beetje budget die de gelden betalen.....

Weet 100% zeker dat er zo gedacht is door de betrokken clubs die niet willen betalen.
Oftewel ze hebben gegokt en verloren op het einde van de rit!

Patrick van de Wijgert
10 januari 2010, 13:53
Uit het BD:

Tilburg - De Nederlandse ijshockeycompetitie komt dit seizoen niet terug op televisie.

Het bestuur van de Stichting IJshockeybelangen Eredivisie heeft deze week de stekker uit het project getrokken, nadat Eindhoven en Geleen niet aan de betalingen wilden voldoen.

De bedoeling was dat het productiebedrijf Eyeworks vanaf 24 januari tien programma's over de eredivisie zou maken die opnieuw door SBS 6 zouden worden uitgezonden.

"Voor de komende twee jaar hadden we een hoofd- en cosponsor gevonden", aldus Frans van Dommelen, voorzitter van de vorig jaar opgerichte stichting en voorzitter van de Tilburgse ijshockeyclub Trappers. "De clubs moesten samen nog 55.000 euro opbrengen."

Naast een basisbedrag van 2500 euro per seizoen zou elke club betalen per uitgezonden wedstrijd. Uiteenlopend van 250 euro voor de bezoekende club bij een korte samenvatting tot 1500 euro voor de thuisclub bij een 'wedstrijd van de week'. Te veel voor Geleen en Eindhoven. "We willen alle medewerking verlenen, maar hebben ons budget nu anders ingericht en kunnen niet acht- of negenduizend euro betalen", geeft Eindhovenvoorzitter De Haan toe.

Ijshockey in NL ten voeten uit.

Piet de Kort
10 januari 2010, 13:57
Op commerciele stations, als RTL en SBS, is het allesbehalve raar dat zendtijd gekocht wordt.

Dat doe je om op TV te komen (investeren, heet dat), waardoor er sponsors gëinteresseerd raken die het seizoen er op de zendtijd kopen.
Vergeet niet, stations als RTL en SBS krijgen niet, zoals de publieke omroepen publiek geld, maar moeten de programma's financieren uit reclame inkomsten. Niks raar aan, dus.

Ik heb altijd gedacht dat SBS6 ijshockey wilde promoten door het uit te zenden. Het blijkt dus dat SBS6 dit wel wil uitzenden als het maar allemaal betaald word! :goodman:

Geert van der Meulen
10 januari 2010, 14:04
Ik heb altijd gedacht dat SBS6 ijshockey wilde promoten door het uit te zenden. Het blijkt dus dat SBS6 dit wel wil uitzenden als het maar allemaal betaald word! :goodman:

SBS6 wil alleen maar geld verdienen, net zoals alle andere organisaties. Of het nou sportwedstrijden zijn, weerberichten of kerkdiensten, er moet natuurlijk wel aan verdiend worden.
Als het krinkjespuien nationale aandacht wil en de Nederlandse Krinkjespuiersbond betaalt genoeg komt dat ook op TV en wordt het ook gepromoot.

Emile Joosten

Terwijl voetbalclubs dik betaald krijgen voor de uitzendrechten van hun wedstrijden!

Piet Jansen
Blijkt wel uit het feit dat ze nog geen geldt hadden gehad en ook niks aan de standen en prog doen. Beetje triest zelfs de NOS besteed nog meer aandacht(die wel gratis is neem ik aan) op TT

Abe Brouwer
10 januari 2010, 15:39
Terwijl voetbalclubs dik betaald krijgen voor de uitzendrechten van hun wedstrijden!

Ik heb anders begrepen dat de jupiler league clubs nauwelijks wat krijgen voor de samenvattingen op RTL7. Diezelfde zender is trouwens gestopt met de live uitzendingen van de jupiler league. In de eredivisie zien we dat de NOS de samenvattingen voor een spotprijs kregen terwijl de livezender Eredivisie Live structureel te weinig abbonnees heeft. Dus met dat dik betaald valt het wel mee, al zijn het voor ijshockey begrippen best wel leuke bedragen.

Joeri Loonen
10 januari 2010, 18:03
Blijkt wel uit het feit dat ze nog geen geldt hadden gehad en ook niks aan de standen en prog doen. Beetje triest zelfs de NOS besteed nog meer aandacht(die wel gratis is neem ik aan) op TT

Gratis mede op kosten van de belastingbetaler ja. Vandaar dat op teletekst ook een breed scala aan sporten aanwezig is.

_j-

Martijn Liemburg
11 januari 2010, 13:24
Inderdaad heel jammer dat het (voorlopig?) dit seizoen van de baan is. Ik heb wel begrepen dat er, links en rechts, nog wordt gekeken of het alsnog op een één of andere manier kan worden gerealiseerd. Maar wij, van SBS, gaan er nu maar van uit dat het dit seizoen niet door gaat.

Met het vinden van een nieuwe sponsor is het wellicht raadzaam om vól in te zetten voor volgend seizoen. Al in een vroegtijdig stadium nadenken (en daarin stappen ondernemen) hoe je wilt dat het programma er uit gaat zien. Ik, persoonlijk, hoop dat we volgend seizoen weer ijshockey op TV krijgen. En dan natuurlijk het liefst bij SBS.

Als je het ijshockey in NL weer op de kaart wil zitten moet het weer op TV. Die prachtige uitzendingen van vorige seizoen dienen toch een vervolg te krijgen... toch?

Cees Oerlemans
11 januari 2010, 13:59
Volgend jaar verplicht stellen voor clubs die mee willen doen aan de ere divisie. Wil je niet mee betalen dan kun je ook niet meedoen. Dan kan er vooraf rekening mee worden gehouden bij het samenstellen van de begrotingen. Zal dan wel door de NIJB moeten worden geborgd in regelgeving, zoals ook nu al is gebeurd mbt andere huishoudelijke zaken. Dan maar een import minder, maar het ijshockey moet snel terug op tv. dat is de enige hoop op uitbouw van onze sport in nederland

Gerard van der Heide
11 januari 2010, 14:23
Op commerciele stations, als RTL en SBS, is het allesbehalve raar dat zendtijd gekocht wordt. Dat bebeurt aan de lopende band. Kijk overdag maar eens naar programma's op die zenders. Hoevaak zie je niet; "Dit programma wordt medemogelijk gemaakt door Product X." En verder op in het programma zie je dan een item waarin Product X, duidelijk in beeld, wordt gebruikt. Kijk al die tuin, huis en/of gezondheidsprogramma's maar eens.
Om te voorkomen dat de clubs de zendtijd moeten kopen, moet je er voor zorgen dat er sponsors zijn die die zendtijd kopen. En als je die niet vindt, dan moet je zelf de beurs trekken. Dat doe je om op TV te komen (investeren, heet dat), waardoor er sponsors gëinteresseerd raken die het seizoen er op de zendtijd kopen.

Wat kost zo'n grapje dan ongeveer Leo? Als je uitgaat van een heel seizoen ijshockey en hetzelfde format (TV en internet)als afgelopen jaar?

Abe Brouwer
11 januari 2010, 16:28
Wat wordt nu de volgende stap van NIJB en clubs? Terug naar de NOS?

Ro Herregraven
11 januari 2010, 16:33
Wat wordt nu de volgende stap van NIJB en clubs? Terug naar de NOS?

Hoezo "terug"? De laatste reguliere uitzendingen van Nederlands Competitieijshockey waren van RTL Veronique met Jur Raatjes, weet je nog?

De NOS, nee, dat lijkt me geen optie... Met een beetje mazzel zenden ze wat finaleflitsen uit, maar meer zal er niet in zitten.

Ook het WK zal er, gezien de speeltijd van Oranje, zeer bekaaid afkomen, vrees ik.

Abe Brouwer
11 januari 2010, 16:47
De laatste keer dat ik een reguliere wedstrijd op NOS zag was met dat beruchte incident tussen Vd Braak en Groeneveld.

Jan Hofstede
11 januari 2010, 20:38

Ruilen....

Roger W. de Groot
11 januari 2010, 21:19
Ruilen....

Was het halen van de bekerfinale begroot in het Geleense? Bedrag wat je daar aan over houdt hadden ze kunnen gebruiken voor de tv uitzendingen.
Alle clubs wisten dit toch vantevoren. Als er clubs zo klein blijven denken, dan verdien je als ijshockeyland ook niet om groter te worden. ::censor::
Een dikke middelvinger van Geleen en Eindhoven naar het Nederlandse ijshockey, iets anders kan ik er niet van maken.

Jan Hofstede
11 januari 2010, 22:59
Was het halen van de bekerfinale begroot in het Geleense? Bedrag wat je daar aan over houdt hadden ze kunnen gebruiken voor de tv uitzendingen.
Alle clubs wisten dit toch vantevoren. Als er clubs zo klein blijven denken, dan verdien je als ijshockeyland ook niet om groter te worden. ::censor::
Een dikke middelvinger van Geleen en Eindhoven naar het Nederlandse ijshockey, iets anders kan ik er niet van maken.

Schreeuwen vanaf de buitenkant kunnen we allemaal, Roger... Harde taal zonder ook maar enige inhoudelijke kennis.... is roepen als een kip zonder kop... Ik ga er van uit dat het Geleense bestuur redenen heeft om die beslissingen te nemen zoals zij die genomen hebben... en meer kan ik er niet van maken...

René Hendriksen
11 januari 2010, 23:26
Nee vooral doorgaan met zeiken. De kans dat SBS6 zometeen een middelvinger opsteekt
en heeft van laat maar lekker zitten word wel steeds groter.
En als jullie echt denken dat er in Nederland op dit moment ook maar een zender is die staat te wachten op ijshockey die moet echt wakker worden.
Nederland is een land van voetbal en schaatsen dat zijn sporten die geld kunnen vragen. De rest moet het doen met betalen voor de kosten die Sbs6 maakt.
Laten we in Godsnaam blij zijn met dat beetje aandacht wat we krijgen.
NOS RTL en Veronica zijn niet geintresseerd in ijshockey.

Pikant detail uit de Veronica-Story:

Op donderdag 12 oktober 1972 kwamen de Haagse vereniging HYS en Veronica 538 tot elkaar en werd de combinatie HYS VERONICA 538 geboren. Waarom ijshockey? Bul Verweij (http://www.veronicastory.nl/hendrik-bull-verweij/) zag veel paralellen tussen Veronica 538 en HYS en Rob Out (http://www.veronicastory.nl/rob-out/) de immer nijvere producer van Veronica 538 wilde stunten In Canada is het de sport die als nummer 1 staat en de NHL - National Hockey League - is in Canada en de Verenigde Staten uitermate populair. Het is ook een sport waarvan men in de ban raakt. De snelheid en de gratie waar mede de ijshockeyers zich over de ijsvlakte begeven en elkaar de puck op maat weten toe te schuiven moet de toeschouwer die kijkt wel boeien. Dat ging ook door de gedachten van Bul Verweij en Rob Out.
Hoe zullen wij de luisteraars als ze niet naar Veronica 538 luisteren bliven boeien?
Dit nu zal Veronica trachten te bereiken in het samengaan met eentoon aangevende ijshockeyvereniging in Nederland HYS, dat twaalf maal kampioen van Nederland is geweest en er alles aan heeft gedaan - door het formeren van een nog sterker team dan vorig jaar - de nationale titel die nu in het bezit is van Tilburg naar Den Haag terug te brengen. En dat zal moeten lukken en wel om twee redenen.
De eerste is uiteraard omdat HYS VERONICA 538 geen berg mag zijn die een muis baart en zijn nieuwe aanhang, de luisteraars van radio Veronica 538 niet mag teleurstellen. De tweede reden is ?De Uithof?. Op deze modernste baan van Nederland die concurrentie met andere Europese nieuwe banen glansrijk zal
kunnen doorstaan met HYS VERONICA 538 inspiratie putten om de hoogste ijshockeytrede te kunnen bezetten, Op deze ?Uithof? met 3000 zitplaatsen en 1000 staanplaatsen - ieder zijn eigen kuipstoeltje - met zijn grandioze verlichting, zijn aangename verwarming, zijn hypermoderne scoringsbord, zal vanaf 1 december op vrijdag- en maandagavond het puik der schreeuwende kelen zijn die zich kunnen uitleven als HYS VERONICA 538 over het ijs vliegt.

Rudy Bouquet
12 januari 2010, 00:03
Schreeuwen vanaf de buitenkant kunnen we allemaal, Roger... Harde taal zonder ook maar enige inhoudelijke kennis.... is roepen als een kip zonder kop... Ik ga er van uit dat het Geleense bestuur redenen heeft om die beslissingen te nemen zoals zij die genomen hebben... en meer kan ik er niet van maken...

Natuurlijk is het jammer dat het ijshockey dit seizoen niet op SBS te zien is. Dit stuk media heeft het ijshockey nodig om sponsoren te binden en verder te ontwikkelen. Nu maakt het ijshockey weer een pas op de plaats.
Natuurlijk is het niet goed om op eenzijdige berichtgeving conclusies te trekken, maar dat komt hier wel vaker voor. Maar ook een dagblad als het BD zou iets meer nuance in de berichtgeving in kunnen brengen, door even navraag te doen bij beide clubs naar hun beweegreden om niet in te stappen. In plaats van alleen het nieuws te vernemen van een betrokkene van wie het doel niet is bereikt. Pas dan kun je je echt een oordeel vormen over de mate van "schuldigheid".

Ferry van Maanen
12 januari 2010, 00:32
Mocht het uitzenden van de bekerfinale doorgaan en een behoorlijk kijkcijfer opleveren , wellicht zijn TV Limburg en TV West genegen om er mee door te gaan.
Deze omroepen herhalen veel , en wat kan er dan op tegen zijn b.v. op de late zondagmiddag een IJshockey eredivisie wedstrijd ( of goede samenvatting) te programmeren i.p.v . een "zoveelste" herhaling van het regio nieuws of dergelijke
Uiteraard in Limburg de Eaters en op West HIJS.
Eyeworks als dure producent is dan ook overbodig , overigens mijn complimenten voor Leo Oldenburger die de uizendingen van vorig jaar op prima wijze van commentaar heeft voorzien.

Michiel van Ginneken
12 januari 2010, 07:29
Maar ook een dagblad als het BD zou iets meer nuance in de berichtgeving in kunnen brengen, door even navraag te doen bij beide clubs naar hun beweegreden om niet in te stappen. In plaats van alleen het nieuws te vernemen van een betrokkene van wie het doel niet is bereikt. Pas dan kun je je echt een oordeel vormen over de mate van "schuldigheid".
:?

Zo maar wat roepen is ook een kunst op zich:

Te veel voor Geleen en Eindhoven. "We willen alle medewerking verlenen, maar hebben ons budget nu anders ingericht en kunnen niet acht- of negenduizend euro betalen", geeft Eindhovenvoorzitter De Haan toe.

Jan Hofstede
12 januari 2010, 08:00
Mocht het uitzenden van de bekerfinale doorgaan en een behoorlijk kijkcijfer opleveren , wellicht zijn TV Limburg en TV West genegen om er mee door te gaan.
Deze omroepen herhalen veel , en wat kan er dan op tegen zijn b.v. op de late zondagmiddag een IJshockey eredivisie wedstrijd ( of goede samenvatting) te programmeren i.p.v . een "zoveelste" herhaling van het regio nieuws of dergelijke
Uiteraard in Limburg de Eaters en op West HIJS.
Eyeworks als dure producent is dan ook overbodig , overigens mijn complimenten voor Leo Oldenburger die de uizendingen van vorig jaar op prima wijze van commentaar heeft voorzien.

Ook de regioomroep is afhankelijk van de kijkcijfers. Ik ben bang dat de regio-omroepen in Limburg en/of Zuid-Holland te weinig kijkers (dus ook adverteerders) zullen trekken met de regulaire wedstrijden. Omroep Brabant met de hockeyhoek Tilburg-Eindhoven-Den Bosch zou het misschien kunnen lukken... maar ook daar lijkt het me moeilijk...

Danny Micola
13 januari 2010, 10:42
Het is niet verstandig clubs aan te wijzen of ze wel of niet mee doen. Het zgn zwarte pieten is voor mij en de clubs totaal niet interessant. Er is maar 1 belang en dat is het ijshockey belang. Alle clubs hebben tv keihard nodig. Wij merken het aan de toeschouwers aantallen. Deze zijn beter dan vorig jaar. Zeker in het begin van het seizoen waren deze beter dan afgelopen jaren.
Ik hoop jullie snel nader te informeren.

Wim van Beijsterveldt
13 januari 2010, 12:47
Maar ook een dagblad als het BD zou iets meer nuance in de berichtgeving in kunnen brengen, door even navraag te doen bij beide clubs naar hun beweegreden om niet in te stappen. In plaats van alleen het nieuws te vernemen van een betrokkene van wie het doel niet is bereikt. Pas dan kun je je echt een oordeel vormen over de mate van "schuldigheid".

Dat zal moeilijk gaan Rudy. Bij het BD is het de kunst al jaren van het negatieve uit te gaan en dat als 1e te belichten. Maakt dan niet uit welke sport het is. Men denkt er nog steeds met sensatie beter te scoren denk ik. Beter kan men aan plaatselijke of regionale sport promotie doen. Je hoeft het dan natuurlijk niet mooier te maken dan het is. Volgens mij levert dat per saldo meer abonnees voor het BD en toeschouwers bij de clubs op. Ik zie andere regionale kranten het dikwijls van een positieve kant belichten!

Marco Franken
16 januari 2010, 23:28
Op ijshockey.com

Het Nederlandse ijshockey komt dit jaar toch gewoon op televisie. De uitzendingen verhuizen echter van SBS6 naar RTL7.
Dat zegt Danny Micola, bestuurslid van IJshockey Belangen Eredivisie (IJBE) en Heerenveen Flyers tegen IJshockey.com. Ook het uitzendtijdstip verandert. De uitzendingen zijn wekelijks op zaterdagmiddag om 16.00 uur te zien met een herhaling op zondagmorgen. De opzet van de programma's blijft ongeveer hetzelfde als afgelopen jaar bij SBS.
Daarmee is er op de valreep toch nog een overeenkomst bereikt. Vorige week leek de kans op voorzetting van het televisieproject nog verkeken toen bleek dat verschillende clubs niet bij konden of wilden dragen aan de financiering. Te elfder ure is alsnog een oplossing gevonden, waarbij alle clubs meedoen met het project. De verhuizing naar RTL is onderdeel van de oplossing.
Eyeworks blijft de uitzendingen produceren, waarbij de eerste uitzending op zaterdag 30 januari zal worden uitgezonden. Dit betekent dat de uitzendingen zullen bestaan uit een combinatie van vrijdagwedstrijden en ontmoetingen uit het weekeinde ervoor. Er worden in totaal dit seizoen tien uitzendingen gemaakt, net zo veel als afgelopen jaar.

Meer lezen: http://www.ijshockey.com/item/3174/ijshockey-verhuist-naar-rtl7#ixzz0coiFidTA
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial

Andy Clifton
17 januari 2010, 15:10
Op ijshockey.com

Het Nederlandse ijshockey komt dit jaar toch gewoon op televisie. De uitzendingen verhuizen echter van SBS6 naar RTL7.
Dat zegt Danny Micola, bestuurslid van IJshockey Belangen Eredivisie (IJBE) en Heerenveen Flyers tegen IJshockey.com. Ook het uitzendtijdstip verandert. De uitzendingen zijn wekelijks op zaterdagmiddag om 16.00 uur te zien met een herhaling op zondagmorgen. De opzet van de programma's blijft ongeveer hetzelfde als afgelopen jaar bij SBS.
Daarmee is er op de valreep toch nog een overeenkomst bereikt. Vorige week leek de kans op voorzetting van het televisieproject nog verkeken toen bleek dat verschillende clubs niet bij konden of wilden dragen aan de financiering. Te elfder ure is alsnog een oplossing gevonden, waarbij alle clubs meedoen met het project. De verhuizing naar RTL is onderdeel van de oplossing.
Eyeworks blijft de uitzendingen produceren, waarbij de eerste uitzending op zaterdag 30 januari zal worden uitgezonden. Dit betekent dat de uitzendingen zullen bestaan uit een combinatie van vrijdagwedstrijden en ontmoetingen uit het weekeinde ervoor. Er worden in totaal dit seizoen tien uitzendingen gemaakt, net zo veel als afgelopen jaar.

Meer lezen: http://www.ijshockey.com/item/3174/ijshockey-verhuist-naar-rtl7#ixzz0coiFidTA
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial

Zou de live wedstrijd op internet ook door RTL gedaan worden?
of is deze mooie extra optie van SBS nu volledig weg?

Marco Franken
17 januari 2010, 17:09
ik heb geen idee, is ook een samenwerking van L1 en TV west dacht ik

Pieter van der Schuit
28 januari 2010, 00:38
Waar staan de camera's van RTL 7

In de eerste uitzending van a.s. zaterdag 30 januari (16.00 uur) komen de volgende wedstrijden op het scherm: Amstel Tijgers-HYS The Hague (gespeeld op woensdag 27 januari), Nijmegen Devils-HYS The Hague en Flyers Heerenveen-Eaters Geleen (beide wedstrijden worden gespeeld op vrijdag 29 januari). Op zondag is de herhaling om 09.30 uur.

In de tweede uitzending komen de volgende wedstrijden op het scherm:de nummers 1 en 2 in de eredivisie DESTIL Trappers en Nijmegen Devils.( 31 januari) De beelden van deze wedstrijd zijn te zien in de uitzending van zaterdag 6 februari (16.00 uur) en op zondag in de herhaling, die om 9.30 uur begint. Verder in de tweede aflevering van ‘Eredivisie IJshockey’ samenvattingen van Amstel Tijgers-Flyers Heerenveen en Groninger Grizzlies-Eindhoven Kemphanen (beide wedstrijden worden gespeeld op zaterdag 30 januari).

Eric van der Putten
28 januari 2010, 09:03
Als je op rtl7.nl naar TV-gids gaat en dan op overmorgen klikt (vandaag dus), dan staat er dat er om 16:00u op RTL7 Wielerland uitgezonden gaat worden. Niks geen ijshockey dus...

Abe Brouwer
28 januari 2010, 15:49
Als je op rtl7.nl naar TV-gids gaat en dan op overmorgen klikt (vandaag dus), dan staat er dat er om 16:00u op RTL7 Wielerland uitgezonden gaat worden. Niks geen ijshockey dus...

Staat ook in mijn tv-gids. Hopelijk is het een fout en is er om 16.00 gewoon ijshockey.

Etienne Henrichs
28 januari 2010, 17:49
15:00 Wielerland
15:30 Golf & More
16:00 Eredivisie IJshockey

Het staat er gewoon bij heren ;) of het is aangepast sinds vanochtend of Eric heeft verkeerd gekeken.

Abe Brouwer
28 januari 2010, 18:45
Reken maar dat het aangepast is en dat Eric wel goed gekeken heeft. Ik denk alleen dat ik mijn papieren tv-gids moet aanpassen. Gelukkig bleek het een fout te zijn.

Dennis de Wit
28 januari 2010, 22:57
Ik heb zo'n vermoeden dat de 'uitzending gemist' functie van RTL gehandhaafd blijft?

dus via UPC digitale televisie betalen voor het terugkijken, maar via rtlgemist.nl wel gratis beschikbaar!

Zou mooi zijn!

Jasper Lesterhuis
28 januari 2010, 23:01
Ik heb zo'n vermoeden dat de 'uitzending gemist' functie van RTL gehandhaafd blijft?

dus via UPC digitale televisie betalen voor het terugkijken, maar via rtlgemist.nl wel gratis beschikbaar!

Zou mooi zijn!

Via UPC digitale tv gewoon opnemen en later terugkijken :)

Abe Brouwer
29 januari 2010, 20:31
Jammer dat er op de RTL7-site nog geen aankondiging te zien is.

Henry Tittse
29 januari 2010, 23:41
Er stond maar 1 camera bij Nijmegen- Den Haag. Ik dacht dat er met 7 camera's gedraaid werd?

Theo Appelhof
30 januari 2010, 00:01
Er stond maar 1 camera bij Nijmegen- Den Haag. Ik dacht dat er met 7 camera's gedraaid werd?
Koste schijnbaar te veel geld zo een grote groep mensen te laten werken op de vrijdag avond.

Maar goed beter een Camera dan helemaal geen.

Groetjes Theo.

Gerard van der Heide
30 januari 2010, 12:01

Morgenochtend om 09:30 ijshockey op RTL7

Ro Herregraven
30 januari 2010, 12:05
Vorig jaar was er ook maar 1 camera bij de wedstrijden. Alleen de 'wedstrijd van de week' werd met meerdere camera's gefilmd. Geert, hoeveel camera's waren er gisteren in Thialf? En Rudy, hoeveel waren er afgelopen woensdag in Amsterdam?

Henry Tittse
30 januari 2010, 12:10
Vorig jaar was er ook maar 1 camera bij de wedstrijden. Alleen de 'wedstrijd van de week' werd met meerdere camera's gefilmd. Geert, hoeveel camera's waren er gisteren in Thialf? En Rudy, hoeveel waren er afgelopen woensdag in Amsterdam?

De "wedstrijd van de week" was toch Nijmegen-Den Haag?

Leen van Vliet
30 januari 2010, 12:13

Ik heb woensdag in Amsterdam 2 vaste camera's naast elkaar zien staan.
Of er nog portable's waren heb ik niet gezien.

Mark Janssen
30 januari 2010, 12:29
vandaag om 4 uur op rtl 7
kijk maar eens op een tv gids op internet

Edwin Grouwstra
30 januari 2010, 13:06
Geert, hoeveel camera's waren er gisteren in Thialf?

Geert zal zeggen: 2 !!

Joep Meijsen
30 januari 2010, 13:11
Het ijshockey op SBS is niet meer. Tijd dus om dit topic te sluiten. Verdere discussie kan hier:

http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=9247