View Full Version : Nederland - Belgie in Heerenveen
Geer Beers
7 november 2009, 15:37
Wie gaan er vanavond naar het Thialf?
Frits de Lange
7 november 2009, 16:15
jij en je vrouwtje denk ik
Franke de Jong
7 november 2009, 17:54
ik ben vanavond van de partij, hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen en dat het een leuke pot ijshockey gaat worden
Hendrik Roorda
7 november 2009, 18:10
Hoop op een spannende wedstrijd met veel publiek.
Ed Francot
7 november 2009, 19:52
Goeie avond allemaal, is er al nieuws uit Heerenveen?
Patricia de Vries
7 november 2009, 21:02
tussenstand naar 2 periode 6-2
Emile Joosten
7 november 2009, 21:07
Je eerste bericht is meteen 'n goed bericht!!
Claudia Molle
7 november 2009, 22:40
Nederland heeft met 8-2 gewonnen in heerenveen
Dennis de Wit
7 november 2009, 22:56
België kwam met een doorbraak nog op 0-1, maar toen was het Nederland wat de klok sloeg. De straffen over en weer maakten het soms wat spannender.
Enkele fraai uitgespeelde goals werden afgewisseld met 'knoeierij' voor de goal, omdat de Belgische goalie nou eenmaal niet zo puckvast was.
De tweede treffer van de Belgen was een prima uitbraak waarbij de goalie in de verre hoek gepasseerd werd.
Ivy v/d Heuvel 2x (?) Jamie Visser tweemaal, Sander Dijkstra eenmaal en nog wat treffers...
Sommige mensen zijn na 2 periodes naar huis gegaan... Het was allemaal wat flauwtjes!
Theo van der Duin
7 november 2009, 22:58
Hoop op een spannende wedstrijd met veel publiek.
Nou spannend was het niet en veel publiek ook niet. Maar wel een leuke wedstrijd met ook weer Flyers succes. Dijkstra die de puck kreeg voor zijn eerste goal voor Nederland en twee goals van Visser. Ook Martijn mocht de derde periode op het ijs en heeft niets door gelaten.
Pieter van der Wal
8 november 2009, 00:01
Nou spannend was het niet en veel publiek ook niet. Maar wel een leuke wedstrijd met ook weer Flyers succes. Dijkstra die de puck kreeg voor zijn eerste goal voor Nederland en twee goals van Visser. Ook Martijn mocht de derde periode op het ijs en heeft niets door gelaten.
Niet veel publiek ? Volgens mij even zoveel als bij normale wedstrijden bij de Flyers, viel mij 100 % mee met het affiche wellicht meer toeschouwers dan in Nijmegen.
Jammer dat de thuisblijvers die te ver weg wonen en toch interesse in deze wedstrijd hadden, het heeft moeten doen met deze summiere Topic. De livesheet van de NIJB werd niet ingevuld en ook de SV van de Flyers had hier punten kunnen scoren om met hun nieuwe Liveticker deze met informatie te voorzien maar goed dat doen zij de afgelopen weken bij de Flyers zelfs al niet eens. Beetje jammer dat de slagroom wordt vergeten op deze taart. Wellicht een uitdaging voor de nieuwe SV i.o.
Ondanks de spreekkoren van goalie change/sjoelbak jegens van Looveren had hij zeer fraaie en een hoop reddingen die ik Cesar niet zo gauw zie doen en dan vooral op zijn blocker, mensen zien niet dat hij veelvuldig in de steek werd gelaten door zijn hopeloze verdediging. Was voor mij een verademing dat de gehele wedstrijd er een groep Flyer fans waren die constant de belgen steunden.
Karel van der Wal
8 november 2009, 08:55
Uiteraard waren er ook veel genodigden en sponsoren, maar ik denk dat er toch een 800 bezoekers waren, zowel de VIP tribune als de Oost tribune waren behoorlijke bezet. Ik denk dat wanneer de eerst aangekondigde tegenstander (Servië) of (Slovenie) er behoorlijk meer zouden zijn geweest.
Lijkt me duidelijk dat indien deze tegenstanders wel eens tegen en in Nederland willen spelen deze welkom zijn in Thialf. Volgens de berichten was dit pas de tweede interland in ruim 30 jaar dat er een ijshockey interland werd gespeeld in Thialf. Eens ..... 1984 mocht ik een jeugd wereld kampioenschap mede organiseren en ook toen waren er vele toeschouwers, dus meneer Putmans het mag en kan heus wel in het " hoge" Noorden.
En het was na afloop bere gezellig in de cantine voor de fan,s. Meer personeel dan klanten!
Abe Brouwer
8 november 2009, 09:11
Een team als Servie zal toch geen extra toeschouwers trekken? Volgens mij zijn die niet veel sterker dan Belgie. Verder meen ik dat het om 2 wedstrijden tegen Servie ging. Wellicht moet de NIJB eens proberen om Polen te halen. Ook al vanwege de vele Poolse gastarbeiders in Nederland.
Rob van Aalderen
8 november 2009, 15:35
Volgens de berichten was dit pas de tweede interland in ruim 30 jaar dat er een ijshockey interland werd gespeeld in Thialf. Eens ..... 1984 mocht ik een jeugd wereld kampioenschap mede organiseren en ook toen waren er vele toeschouwers, dus meneer Putmans het mag en kan heus wel in het " hoge" Noorden.
En het was na afloop bere gezellig in de kantine voor de fans. Meer personeel dan klanten![/QUOTE]
Dit las ik ook in het programmaboekje van gister. Even snel in het archief gedoken omdat ik wel wist dat deze info niet goed was. 1989 speelde het Nederlands team een vier landen toernooi in Thialf tegen Joegoslavie, Frankrijk en Finland B. In 1997 werd er een Olympische kwalificatiewedstrijd gespeeld tegen Groot Brittanie in Heerenveen. En dan was er nog de laatste keer dat de All Star game op het programma stond in Heerenveen. Een wedstrijd van het Nederlandsteam tegen een mix van imports die dat seizoen actief waren in Nederland. Datum even kwijt maar was begin 2000. Dus 30 jaar was lichtelijk overdreven. Schrijver van het voorwoord had zijn informatie dichter bij huis kunnen krijgen.
Levi Houkes
8 november 2009, 15:52
hey was voor ons een stukje rijden maar er was een leuke sfeer , eerlijk gezegd was het bij ons een beetje kil
begrijp niet dat er niet meer publiek komt , heerenveen toch een kleine 900 bij ons maar 350
was ook een korte voorbereiding voor de clubs voordat de tegenstander bekend was dat moet beter en voor de thuis blijvers live sheet en meer aandacht media
groeten charles
Theo van der Duin
8 november 2009, 17:29
Nou ik had veel meer publiek verwacht dan bij een reguliere wedstrijd. Daarom zeg ik dat het niet druk was. En daar blijf ik ook bij. Ik was er al vroeg en verwachte een rij bij de kassa. Niets van dat alles. En na afloop waren wij inderdaad de enige niet personeelsleden die in/bij de kantine waren. Toch een erg leuke avond gehad. Vooral de supporters die zelfs de Belgen aan gingen moedigen. Geweldig. De spreekkoren vond ik ook niet terecht. Een top goalie, die de Belgen van een nog groter verlies wist te behouden. Jamer dat de spelers niet meer in de kantine kwamen, maar ze kregen nog een maaltijd aangeboden in het restaurant en dat konden ze natuurlijk niet afslaan. Alles met elkaar dus een leuke avond gehad.
Abe Brouwer
8 november 2009, 17:32
Ik vind 800-900 man voor een dergelijke wedstrijd een behoorlijk aantal.
Theo van der Duin
8 november 2009, 17:38
Ja dat klopt Abe maar zoals ik hierboven al aangaf is dat ik meer verwacht had. Een interland kun je niet iedere week naar toe. Dus had ik verwacht dat er erg veel mensen zouden komen. Als ze tevreden zijn met 800 mensen dan heb ik dus verkeerd ingeschat hoeveel er op zo'n wedstrijd af komen.
Danny Micola
9 november 2009, 10:26
Als organisatie hadden we geen idee waar we op konden rekenen. De schrijvende pers kregen we niet mee. We hebben de ijshuur aan een drietal bedrijven weten te "verkopen" en daardoor wordt alles een stuk draaglijker. De bedrijven kregen in ruil een aantal kaarten en hebben hier goed gebruik van gemaakt.
Een wedstrijd tegen de Belgen sprak niemand echt aan. Overigens met alle respect voor de Belgen want zij hebben hun competitieschema volledig moeten wijzigen voor deze wedstrijd.
De Flyers maken deze week de balans op maar er blijft gelukkig geld over!
Wij bedanken alle mensen welke hebben bijgedragen hieraan en natuurlijk voor de sfeer.
Dennis de Wit
9 november 2009, 13:56
Ondanks de spreekkoren van goalie change/sjoelbak jegens van Looveren...
De spreekkoren vond ik ook niet terecht. Een top goalie, die de Belgen van een nog groter verlies wist te behouden.
Dat sloeg gewoon op poep!
Het was ook maar een zeer selecte groep stadionbezoekers die zichzelf weer eens liet horen.
Volgens mij was het zelfs slechts een enkeling die zichzelf een leuke avond (?) en schorre stem heeft bezorgd!
Meestal is deze groep heren wel origineel en is het juist leuk dat ze hun mond open doen. Het maakt zelfs nog enige sfeer rond de kille Jaap Eden baan.
Dit was eerder triest...
Karel van der Wal
9 november 2009, 20:13
Een team als Servie zal toch geen extra toeschouwers trekken? Volgens mij zijn die niet veel sterker dan Belgie. Verder meen ik dat het om 2 wedstrijden tegen Servie ging. Wellicht moet de NIJB eens proberen om Polen te halen. Ook al vanwege de vele Poolse gastarbeiders in Nederland.
Servie wordt (werd) getraind door de Flyers coach, bovendien kent men het Servische ijshockey amper en van de Belgen weten we uit hun deelname aan de NL competities dat het niet veel voorstelt. Uiteraard zien ook wij liever Polen en/of Denemarken.
Volgende keer maar weer in Thialf.
Dennis de Wit
11 november 2009, 13:33
foto's al gezien???
http://engelenphotos.mediaobjects.co.uk/c1778057.html
Remco Bambacht
11 november 2009, 13:39
Servie wordt getraind door de Flyers coach, bovendien kent men het Servische ijshockey amper en van de Belgen weten we uit hun deelname aan de NL competities dat het niet veel voorstelt. Uiteraard zien ook wij liever Polen en/of Denemarken.
Volgende keer maar weer in Thialf.
Correctie. Mark Pederson, coach van Tilburg, is de nieuwe bondscoach van Servie.
Stefan Bouma
11 november 2009, 14:13
Ghehe, en paar minuten later nieuwsbericht plaatsen :P
Ligt het aan mij of doet .com het ff goed ?
Karel van der Wal
11 november 2009, 21:59
Correctie. Mark Pederson, coach van Tilburg, is de nieuwe bondscoach van Servie.
Goed gelezen Remco - werd er inderdaad al door mijn grote vriend opgewezen dat ik binnenkort mijn posting zou moeten aanpassen. En grote vriend is geen DH. Maar ik ga hier het verdere nieuws niet brengen, daar zijn jullie voor toch. Al is dat twee dagen later - oud nieuws is ook nieuws
Ro Herregraven
8 december 2009, 19:23
En eindelijk zijn er de stats: http://www.rbihf.be/files/091107_NL-BE.pdf
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.