PDA

View Full Version : Tanner Nederlander?

Paul van Heertum
3 november 2009, 21:33
http://www.ijshockey.com/item/3044/De-Tuesday-Round-up-week-6

Heeft hij een Nederlands paspoort?

Als ik goed heb moet hij dan getrouwd zijn met een EU onderdaan want 5 jaar woont hij nog niet in Nederland?

Theo Appelhof
3 november 2009, 22:25
http://www.ijshockey.com/item/3044/De-Tuesday-Round-up-week-6

Heeft hij een Nederlands paspoort?

Als ik goed heb moet hij dan getrouwd zijn met een EU onderdaan want 5 jaar woont hij nog niet in Nederland?
Nou Paul neem aan dat hij niet voor de lol bij de selectie van Oranje is gehaald.

Dus denk dat er wel iets is waar door hij voor Oranje mag uitkomen.

Maar neem aan de de mensen van yshockey.com hier een duidelijk antwoord op kunnen geven.

Groetjes Theo.

Rene Kropholler
3 november 2009, 22:40
Tanner ze nicht had een oma en haar tante had een ned paspoort, daarom mag hij nu voor het Ned team uitkomen

Paul van Heertum
4 november 2009, 03:09
Nu we de grappige reactie van René gehad hebben, graag serieuze reacties

Abe Brouwer
4 november 2009, 05:16
Ze hebben toch ooit eens een Tsjechische doelman bij Oranje gehaald terwijl die 0 % binding had met Nederland?

Franke de Jong
4 november 2009, 09:01
volgens mij is er een regel dat je minimaal drie jaar in de nederlandse competitie moet hebben gespeeld voordat je voor het nationale team mag spelen.

Joep Meijsen
4 november 2009, 09:06
Ze hebben toch ooit eens een Tsjechische doelman bij Oranje gehaald terwijl die 0 % binding had met Nederland?

Dat was Kalousek geloof ik, maar dat had te maken met een tekort aan goalies toen. Op zich zijn er wel meer spelers meegeweest met Oranje naar toernooien die niet aan WK's mogen deelnemen, Bruinsma en Nichols bijvoorbeeld.

Dat staat hier los van. Tanner staat gewoon in de uitgebreide voorselectie voor het WK in Tilburg. Hij is volgens de teammanager bij het komende WK gekwalificeerd om voor Nederland te spelen.

Stefan Bouma
4 november 2009, 09:07
Is deze voorselectie ook ergens te vinden Joep? Ben zeer benieuwd!

Joep Meijsen
4 november 2009, 09:19
Is deze voorselectie ook ergens te vinden Joep? Ben zeer benieuwd!

Ik wilde dat gisteravond doen, maar door een aantal externe gebeurtenissen stond mijn hoofd gisteren niet naar ijshockey.

Stefan Bouma
4 november 2009, 09:26
Ok, geen probleem, zie het vanzelf verschijnen, iig bedankt.

Michael Schoenmakers
4 november 2009, 09:59
volgens mij is er een regel dat je minimaal drie jaar in de nederlandse competitie moet hebben gespeeld voordat je voor het nationale team mag spelen.

2 volledige seizoenen is dat volgens mij.

Karel van der Wal
4 november 2009, 11:52
2 volledige seizoenen is gelijk aan 3 jaren. 2007/2008 en 2008/2009 is dus eind 2009 drie jaar 2007-2008-2009. Belasting technisch wordt ook altijd gekeken naar situatie 31-12- van enig jaar.

Lou-Ann Bartels
4 november 2009, 15:59

Zo is het toch ook met o.a. Phil Groeneveld gegaan? Je hoeft er geen Nederlander voor te worden.

Michael Schoenmakers
4 november 2009, 16:37
2 volledige seizoenen is gelijk aan 3 jaren. 2007/2008 en 2008/2009 is dus eind 2009 drie jaar 2007-2008-2009. Belasting technisch wordt ook altijd gekeken naar situatie 31-12- van enig jaar.

Vin het nog al een verschil
2 volledige seizoenen of 3 jaar.

30- november 2007 beginnen
heel 2008 spelen
en op 1 januari 2009 ben je dus speel gerechtigd voor oranje?

Begin seizoen 2007/2008 begint in september.
siezoen 2008/2009 endigt april.
eind 2009 speel je seizoen 2009/2010.
Je speelt wel gedurende drie jaar tallen maar geen 3 volledige jaren.

dus er is wel degelijk een verschil tussen 2 seizoenen of 3 jaar.

Maar goed denk wel dat we hetzelfde bedoelen haha :Bonk3:

Michael Schoenmakers
4 november 2009, 16:39
Zo is het toch ook met o.a. Phil Groeneveld gegaan? Je hoeft er geen Nederlander voor te worden.

Heeft Phil geen 2 paspoorten? volgens mij wel hoor.

Sven van de Wall
4 november 2009, 16:40

als je een nieuw paspoort haalt,moet je de oude toch inleveren?

Lou-Ann Bartels
4 november 2009, 17:08

Oh, als dat zo is, sorry dan heb ik het mis. Ik dacht dat hij naar Nederland kwam om na een paar seizoenen voor het Ned. Team te mogen spelen, maar het kan zijn dat ik wat dingen door elkaar haal.

Paul van Heertum
4 november 2009, 18:17
Groeneveld is een NC, zijn opa is Nederlander en daardoor komt hij in de meeste gevallen in aanmerking voor een Nederlands paspoort met dubbele nationaliteit. Canadezen die recht hebben op een Nederlands paspoort moeten dat dus aanvragen en vervolgens 2 seizoenen in Nederland spelen om voor Oranje uit te mogen komen

In principe moeten mensen zonder dubbele nationaliteit hun huidige nationaliteit inleveren als ze Nederlander willen worden of ze moeten met een Europese zijn getrouwd en voor 3 jaar woonachtig zijn in Nederland of ze moeten 5 jaar aan een gesloten gewoond hebben in Nederland als minderjarige(De Guzman die een NC is nu) Voor naturalisatie zonder uitzondering(5 jaar gewoond hebbende als minderjarige in Nederland of getrouwd zijn met een EU onderdaan) moet je 5 jaar in Nederland gewoond hebben

Ik weet niet beter dat als Tanner en Don Nederlander willen worden ze hun huidige nationaliteit moeten inleveren, aangezien Tanner volgens mij nog niet 5 jaar in Nederland woont betekent dat hij net als Nazarov getrouwd is met een Nederlandse of met Europese.

Stel bijvoorbeeld dat een Canadees trouwt met iemand uit Canada met een Italiaans paspoort en in Nederland gaat wonen, dan heeft de Canadees na 3 jaar recht op een Nederlands paspoort zonder zijn Canadese nationaliteit op te geven

P.S. Joep, heb je ook aan de teammanager gevraagd of Tanner Nederlander is of gaat worden?

P.S2: Als Pronk en Heersink ook volgend jaar in Nederland spelen kunnen ze mee doen aan het wk 2012 en de OQ2013

Paul van Heertum
4 november 2009, 18:21
Spelers die ook in aanmerking om voor Nederland te spelen zijn bijvoorbeeld. Knutsen, Gordon, Bat, Bohac, Gross en nog een stuk of wat spelers meer, maar die spelers hebben geen Nederlands paspoort. Spelers uit de EU moeten ook hun huidige nationaliteit opgeven(Bohac) en hebben geen recht op een dubbele nationaliteit(of ze moeten trouwen met een Nederlandse dan wel)

Joep Meijsen
5 november 2009, 01:10
Phil Groeneveld G
Ian Meierdres G
Martijn Maghielse G

Glenn Bakx D
Mike Dalhuisen D
Rody Jacobs D
Nick de Jong D
Stanislav Nazarov D
Jordi van Oorschot D
Reinier Staats D
Mark Tanner D
Erik Tummers D
Max van Lieshout D
Nick Verbruggen D
Bjorn Willemse D
Rick Wijnen D

Peter van Biezen F
Alan van Bentem F
Kevin Bruijsten F
Mitch Bruijsten F
Marcel Bruinsma F
Tony Demelinne F
Diederick Hagemeier F
Ivy van den Heuvel F
Levi Houkes F
Marcel Kars F
Matt Korthuis F
Hans Kroon F
Steve Mason F
Jan Jaap Natte F
Marco Postma F
Akim Ramoul F
Bert van de Braak F
Casey van Schagen F
Jamie Schaafsma F
Brad Smulders F
Bob Teunissen F
Jamie Visser F
Ronald Wurm F

Begeleiding

Tommie Hartogs coach
Dave Livingston ass coach
Jack America teammanager
Bas Visser teamarts
Richard van Delft fysiotherapeut
Bert Simons equipement manager
Jeroen Zwaanswijk equipement manager

Paul van Heertum
5 november 2009, 02:27
Phil Groeneveld G
Ian Meierdres G
Martijn Maghielse G

Glenn Bakx D
Mike Dalhuisen D
Rody Jacobs D
Nick de Jong D
Stanislav Nazarov D
Jordi van Oorschot D
Reinier Staats D
Mark Tanner D
Erik Tummers D
Max van Lieshout D
Nick Verbruggen D
Bjorn Willemse D
Rick Wijnen D

Peter van Biezen F
Alan van Bentem F
Kevin Bruijsten F
Mitch Bruijsten F
Marcel Bruinsma F
Tony Demelinne F
Diederick Hagemeier F
Ivy van den Heuvel F
Levi Houkes F
Marcel Kars F
Matt Korthuis F
Hans Kroon F
Steve Mason F
Jan Jaap Natte F
Marco Postma F
Akim Ramoul F
Bert van de Braak F
Casey van Schagen F
Jamie Schaafsma F
Brad Smulders F
Bob Teunissen F
Jamie Visser F
Ronald Wurm F

11 spelers dus niet in Nederland geboren, hopelijk komt Don er ook nog bij voor het wk :)

Dat Brown er niet bij is vind ik eigenlijk wel verrassend

Stefan Bouma
5 november 2009, 15:53
Heb de spelers die er a.s. waarschijnlijk/sowieso niet bij zijn vetgedrukt.

Phil Groeneveld G
Ian Meierdres G
Martijn Maghielse G

Glenn Bakx D
Mike Dalhuisen D (competitie na)
Rody Jacobs D
Nick de Jong D
Stanislav Nazarov D
Jordi van Oorschot D
Reinier Staats D
Mark Tanner D
Erik Tummers D
Max van Lieshout D
Nick Verbruggen D
Bjorn Willemse D
Rick Wijnen D (blessure)

Peter van Biezen F
Alan van Bentem F (blessure)
Kevin Bruijsten F
Mitch Bruijsten F (comp na)
Marcel Bruinsma F
Tony Demelinne F
Diederick Hagemeier F
Ivy van den Heuvel F
Levi Houkes F
Marcel Kars F
Matt Korthuis F
Hans Kroon F
Steve Mason F (comp na)
Jan Jaap Natte F
Marco Postma F
Akim Ramoul F
Bert van de Braak F
Casey van Schagen F
Jamie Schaafsma F (comp na)
Brad Smulders F
Bob Teunissen F
Jamie Visser F
Ronald Wurm F

Zijn er nog meer niet?

Andy Clifton
5 november 2009, 16:27
Heb de spelers die er a.s. waarschijnlijk/sowieso niet bij zijn vetgedrukt.

Phil Groeneveld G
Ian Meierdres G
Martijn Maghielse G

Glenn Bakx D
Mike Dalhuisen D (competitie na)
Rody Jacobs D
Nick de Jong D
Stanislav Nazarov D
Jordi van Oorschot D
Reinier Staats D
Mark Tanner D
Erik Tummers D
Max van Lieshout D
Nick Verbruggen D
Bjorn Willemse D
Rick Wijnen D (blessure)

Peter van Biezen F
Alan van Bentem F (blessure)
Kevin Bruijsten F
Mitch Bruijsten F (comp na)
Marcel Bruinsma F
Tony Demelinne F
Diederick Hagemeier F
Ivy van den Heuvel F
Levi Houkes F
Marcel Kars F
Matt Korthuis F
Hans Kroon F
Steve Mason F (comp na)
Jan Jaap Natte F
Marco Postma F
Akim Ramoul F
Bert van de Braak F
Casey van Schagen F
Jamie Schaafsma F (comp na)
Brad Smulders F
Bob Teunissen F
Jamie Visser F
Ronald Wurm F

Zijn er nog meer niet?

Wat doet Maghielse nu hij een maatschappelijke Carriere heeft gekozen boven ijshockey.Gaat die wel mee of zegt hij nou Stuur Casper Swart maar of Stuur Tom Korte maar?

Lia Wammes
6 november 2009, 12:34
Beste Joep,

Dit is al meerdere keren ter discussie geweest, toen Kalousek voor het Nederlandse team heeft gespeeld, was er geen TEKORT aan Nederlandse GOALIES, maar hebben deze geen uitnodiging gehad.
Van de NIJB en Hartogs is hier ook nooit een rectificatie op geweest omdat ze weten dat ze toen fout zaten, zo zal het ook altijd in de Nederlandse ijshockey blijven.

Om in het Nederlandse Team te spelen moet een EER zijn en niet VRIENDJESPOLITIEK zoals het al lang en nu nog steeds is hierdoor wek je de indruk dat het een corrupte zooi is, en dat moet je ten alle tijden voorkomen.

Nu mogen er wer een stel nederlandse jongens opdraven, en als de mooie wedstrijden komen worden ze net zo makkelijk weer in de vuilnisbak gezet.

Ondanks dat ik het een supermooi spelletje vind moet je in Nederland wel gek zijn om je kinderen te laten ijshockeyen want het wordt helaas nooit wat, alleen door goede managers bij de verenigingen en de NIJB kan het op termijn misschien wat worden HOOP IK.

LANGE TERMIJN is altijd beter dan KORTE TERMIJN techniek.

Mike Norman
6 november 2009, 12:46
Om in het Nederlandse Team te spelen moet een EER zijn en niet VRIENDJESPOLITIEK zoals het al lang en nu nog steeds is hierdoor wek je de indruk dat het een corrupte zooi is, en dat moet je ten alle tijden voorkomen.

Dan ben ik wel benieuwd hoe jouw selectie er uit zou zien...

Joep Meijsen
6 november 2009, 13:05
Beste Joep,

Dit is al meerdere keren ter discussie geweest, toen Kalousek voor het Nederlandse team heeft gespeeld, was er geen TEKORT aan Nederlandse GOALIES, maar hebben deze geen uitnodiging gehad.

Hallo Lia,

Wij hebben deze discussie inderdaad eerder gevoerd. Dit gebeurde overigens in de tijd dat Doug Mason bondscoach was, al werden zijn taken in de bank toen waargenomen door Alexander Jacobs en Tom Hartogs.

Misschien dat de juiste formulering zou zijn, dat er geen Nederlandse goalies beschikbaar waren die volgens de bondscoaches geschikt waren voor het niveau. Overigens zat Peter Seton wel in de selectie toen.

Om op je andere punt terug te komen. Er zijn inderdaad relatief veel Nederlandse spelers in het buitenland actief op het moment. Ik zie dat eigenlijk louter als een positief punt voor hun ontwikkeling. Met jouw kwalificaties over 'vriendjespolitiek' en 'vuilnisbakken' heb ik derhalve heel weinig.

Jasper Maassen
6 november 2009, 13:33
Wat mij opvalt aan de voorselectie is dat er maar drie goalies geselecteerd zijn. Je mag er toch ook drie meenemen? Dus eigenlijk weten zij al zeker dat ze naar het WK gaan. Waarom niet bijvoorbeeld Casper Swart bij de voorselectie zetten?

Joep Meijsen
6 november 2009, 13:45
Wat mij opvalt aan de voorselectie is dat er maar drie goalies geselecteerd zijn. Je mag er toch ook drie meenemen? Dus eigenlijk weten zij al zeker dat ze naar het WK gaan. Waarom niet bijvoorbeeld Casper Swart bij de voorselectie zetten?

Ik vond dat ook wel de opvallendste ontbrekende naam. Een voorselectie is ook maar een voorselectie natuurlijk. Kan nog veel aan veranderen voor het april is.

Paul van Heertum
6 november 2009, 19:09
Iemand die al weet of Tanner al Nederlander is(of het gaat worden voor het WK) en of de Nederlandse nationaliteit verplicht is om voor Oranje te mogen uitkomen?

Rene Kropholler
6 november 2009, 19:40
zie posting 3 Paul

Joeri Loonen
7 november 2009, 14:39
Spelers die ook in aanmerking om voor Nederland te spelen zijn bijvoorbeeld. Knutsen, Gordon, Bat, Bohac, Gross en nog een stuk of wat spelers meer, maar die spelers hebben geen Nederlands paspoort. Spelers uit de EU moeten ook hun huidige nationaliteit opgeven(Bohac) en hebben geen recht op een dubbele nationaliteit(of ze moeten trouwen met een Nederlandse dan wel)

John Gordon heeft volgens mij nog geen twee aan eensgesloten seizoenen in Nederland gespeeld. Pas aan het begin van het derde aan eengesloten seizoen zou hij 'eligible' kunnen worden.

Jan Bohac heeft in het verleden al voor verschillende Tsjechische nationale teams uitgekomen op WK's dus dat wordt ook een lastig verhaal.

_j-

Paul van Heertum
7 november 2009, 16:40
John Gordon heeft volgens mij nog geen twee aan eensgesloten seizoenen in Nederland gespeeld. Pas aan het begin van het derde aan eengesloten seizoen zou hij 'eligible' kunnen worden.

Jan Bohac heeft in het verleden al voor verschillende Tsjechische nationale teams uitgekomen op WK's dus dat wordt ook een lastig verhaal.

_j-

Voor Europeanen geldt sws dat ze hun huidige nationaliteit niet mogen houden(of ze moeten met een Nederlandse trouwen) dus spelers als Bohac en Gross zullen waarschijnlijk toch niet hun paspoort inwisselen voor een Nederlandse. Voor Canadezen geldt ongeveer het zelfde, die moeten ook 5 jaar in Nederland wonen en moeten dan hun huidige nationaliteit opgeven. Je kan wel een verzoek in dienen om je huidige nationaliteit te mogen houden, misschien dat de NIJB daarmee kan helpen als Niccols dat wil

Bohac zou overigens na 4 jaar speelgerechtigd zijn voor Nederland maar das nog anderhalf seizoen weg