View Full Version : IJshockey.com: Het sprookje Craig Anderson
Redactie IJshockey.com
28 oktober 2009, 20:00
Ieder NHL-seizoen heeft zijn verhalen. Hét verhaal in oktober tot nu toe is het sprookje van doelman Craig Anderson. De Amerikaan leidde zijn team naar één van de beste starts uit de geschiedenis en brak tussendoor ook nog even een record van Patrick Roy.
> Lees het volledige artikel op IJshockey.com (http://www.ijshockey.com/200910/item/3032/Het-sprookje-Craig-Anderson)
Laurens de Jager
28 oktober 2009, 20:23
Kleine correctie als het aan mij zou liggen; "...met winnaars als claude lemieux.."
Met alle respect voor jou Joep maar Claude Lemieux was een behoorlijk smerige speler naar mijn idee niet echt een winnaar. Maar dat is mijn mening.
Joep Meijsen
28 oktober 2009, 20:27
Kleine correctie als het aan mij zou liggen; "...met winnaars als claude lemieux.."
Met alle respect voor jou Joep maar Claude Lemieux was een behoorlijk smerige speler naar mijn idee niet echt een winnaar. Maar dat is mijn mening.
No offense taken. Je kwalificatie van hem als 'smerige speler' klopt ook helemaal. Maar Lemieux is ook een speler die op beslissende momenten beslissende doelpunten maakte, met drie verschillende teams de Stanley Cup heeft gewonnen en een Conn Smythe op zijn naam heeft. Daarmee ben je óók een winnaar. Daarvoor hoef je geen sympathieke kerel te zijn.
Abe Brouwer
28 oktober 2009, 20:27
De enige keer dat ik Craig Anderson zag keepen speelde hij niet best. Vorig jaar zag ik hoe hij na 4 tegendoelpunten voortijdig gewisseld werd tijdens Panthers-Canadiens.
Etienne Henrichs
28 oktober 2009, 22:13
De enige keer dat ik Craig Anderson zag keepen speelde hij niet best. Vorig jaar zag ik hoe hij na 4 tegendoelpunten voortijdig gewisseld werd tijdens Panthers-Canadiens.
Dat was vorig jaar en dat was de enige keer ;) ik heb tot nu toe heel veel wedstrijden van hem gekeken en een Save % van .940 en 2 Shut outs na alle 12 wedstrijden, dat zegt niet niks ;)
Hij maakt waanzinnige saves op ook ongelovelijk belangrijke momenten zoals de eerste wedstrijd tegen Detroit waarin ze 2-0 achterstaat en hij maakt een waanzinnige save om de 3-0 te voorkomen en met die stand zou het gespeeld zijn(Colorado wint uiteindelijk na een shoot out)
Enigste waarin hij tot nu toe een beetje minder in is in penalty shots maarja hij maakt dat meer dan goed in de reguliere speeltijd.
Robert van de Ven
3 november 2009, 13:02
Hey,
Ik ben iig benieuwd of hij het volhoudt. Van Manny legace bijv werd ook een tijd gedacht dat hij "the next big thing" was. Won 10 wedstrijden achter elkaar, heeft anderson dat verbroken of geevenaard trouwens? ben ik benieuwd naar, maar waar is legace nu?
Legace ging van een solide back up naar een all star goalie en toen weer terug dit alles in tijdsgebied van 4 jaar ofzo.
Over het algemeen zie je goede goalies al snel bovenkomen drijven vooral als ze van amerikaans of canadeze origne zijn. Belfour, Roy, Brodeur, Turco etc etc. Tim Thomas is een uitzondering, die had er al een hele europese tour opzitten. En hasek kreeg pas laat zijn kans, mede ook door het taalprobleem etc.
Andersom doet het erg goed, ik ben persoonlijk erg benieuwd of hij het volhoudt. Ik heb er iig een hard hoofd in.
Hoop voor hem natuurlijk dat hij het tegendeel kan bewijzen.
Robert
Nico Groen
4 november 2009, 21:29
2 names om deze discussie een beetje "op te warmen" Vladislav Tretjak en Ron Hextal .....
Robert van de Ven
5 november 2009, 13:57
Nico,
Kan je mij vertellen waarom je deze namen noemt? Tretiak had volgens mij niet eens een sprookje want hij kwam de nhl niet binnen vanwege restricties vanuit de russische bond/regering.
Hoor het iig graag.
R
Michel Heerkens
7 november 2009, 21:47
En ook tegen de Chicago Blackhwks speelde Craig Anderson een puike wedstrijd, waarbij hij bij de stand 3 - 3 een aantal goede saves maakte om Colorado richting verlenging te loodsen om na een shootout alsnog te winnen.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.