PDA

View Full Version : NIJB en Hartogs continueren alsnog samenwerking

Pieter van der Schuit
23 oktober 2009, 12:57
Lijkt mij goed nieuws.

De Nederlandse IJshockey Bond en Tommie Hartogs hebben alsnog een akkoord bereikt over het continueren van de samenwerking. Op 8 oktober was er sprake van een breuk tussen de bondscoach en het bestuur van de NIJB. Beide partijen beschouwden dat als uiterst ongelukkig en ongewenst.

Piet de Kort
23 oktober 2009, 13:07
Lijkt mij goed nieuws.

De Nederlandse IJshockey Bond en Tommie Hartogs hebben alsnog een akkoord bereikt over het continueren van de samenwerking. Op 8 oktober was er sprake van een breuk tussen de bondscoach en het bestuur van de NIJB. Beide partijen beschouwden dat als uiterst ongelukkig en ongewenst.

Hahaha, de NIJB zal ook nooit veranderen! Het blijft af en toe erg lachwekkend! ::happy::

Redactie IJshockey.com
23 oktober 2009, 13:20
Tommie Hartogs is alsnog terug als bondscoach van het Nederlands team. Beide partijen zijn na de breuk van eerder deze maand alsnog met elkaar in overleg gegaan, wat heeft geresulteerd in een nieuwe overeenkomst.

> Lees het volledige artikel op IJshockey.com... (http://www.ijshockey.com/200910/item.asp?ID=3019)

Nancy van de Camp
23 oktober 2009, 22:20
Hahaha, de NIJB zal ook nooit veranderen! Het blijft af en toe erg lachwekkend! ::happy::

Het zijn gewoon een stelletje bijleggers!!!!!

Remco Bambacht
24 oktober 2009, 00:45
Ik ben blij. Hartogs is de meest geschikte kandidaat hoewel ik na vanavond ook Mike Pellegrims in de toekomst naar voren schuif als bondscoach ;)

Gerard van der Heide
24 oktober 2009, 08:24
Lijkt mij goed nieuws.

Jammer.............

Patrick van de Wijgert
26 oktober 2009, 11:12
Jammer.............

Waarom?

Remco Bambacht
26 oktober 2009, 11:52
Hahaha, de NIJB zal ook nooit veranderen! Het blijft af en toe erg lachwekkend!

Hoezo? Slechte besluiten terugdraaien vind ik niet lachwekkend.

Piet de Kort
26 oktober 2009, 13:23
Hoezo? Slechte besluiten terugdraaien vind ik niet lachwekkend.

Slecht besluit? Of niemand anders kunnen vinden en dan alsnog maar water bij de wijn te doen! Hoe sterk is de NIJB? Het zal nooit veranderen bij de NIJB! :Bonk3:

P.s. Ik zit nog steeds te wachten op een evt. importbeperking! Is al jaren sprake van. Wil het ijshockey blijven voortbestaan, zal dit er toch ooit van moeten komen. De geldkraan kan niet open blijven staan en wie de jeugd heeft, heeft de toekomst! Dat wordt dan ook weer lachen! Wederom dan de vraag: hoe sterk staat de NIJB!

Remco Bambacht
26 oktober 2009, 13:43
P.s. Ik zit nog steeds te wachten op een evt. importbeperking! Is al jaren sprake van. Wil het ijshockey blijven voortbestaan, zal dit er toch ooit van moeten komen. De geldkraan kan niet open blijven staan en wie de jeugd heeft, heeft de toekomst! Dat wordt dan ook weer lachen! Wederom dan de vraag: hoe sterk staat de NIJB!

Andere discussie maar een importbeperking lijkt me niet de oplossing. Jeugd opleiden doe je niet in de eredivisie. Begin maar eens bij de jeugdopleiding en zorg voor coaches met echte diplomas. Pas als de jeugdopleiding volwaardig is, kun je gaan werken met een importbeperking. Als je nu bijv maximaal 6 imports per team toestaat dan daalt het niveau dramatisch. Er zijn gewoon niet genoeg jonge talenten om de imports te vervangen.

Maar noem jij maar een betere kandidaat dan Hartogs? De spelers werken graag met Hartogs, hij brengt een schat aan ervaring mee en hij heeft een succesvolle verjonging doorgevoerd in Oranje.

Piet de Kort
26 oktober 2009, 14:14
Maar noem jij maar een betere kandidaat dan Hartogs? De spelers werken graag met Hartogs, hij brengt een schat aan ervaring mee en hij heeft een succesvolle verjonging doorgevoerd in Oranje.

Als dat zo is, besluit dan niet om hem te laten gaan. Een andere coach? Ik zou niet weten wie dat zou willen doen maar ik heb (en had) dat besluit ook niet genomen! :goodman:

Remco Bambacht
26 oktober 2009, 14:25
Als dat zo is, besluit dan niet om hem te laten gaan.

Helemaal mee eens!

Piet de Kort
26 oktober 2009, 14:33
Andere discussie maar een importbeperking lijkt me niet de oplossing. Jeugd opleiden doe je niet in de eredivisie. Begin maar eens bij de jeugdopleiding en zorg voor coaches met echte diplomas. Pas als de jeugdopleiding volwaardig is, kun je gaan werken met een importbeperking. Als je nu bijv maximaal 6 imports per team toestaat dan daalt het niveau dramatisch. Er zijn gewoon niet genoeg jonge talenten om de imports te vervangen.

Je ziet het nu bij Grunninge. Eerder al bij Utreg. Gelukkig in mindere mate bij Amsterdammed.
Dit kan volgens mij zo niet door blijven gaan. De eerder genoemde teams kunnen niet mee omdat er gewoonweg geen geld is voor meer en (nog) betere imports.
Kopen, kopen, kopen! Eens houd het op lijkt mij en ook eens moet je mee met deze importbeperking beginnen.
De jeugd krijgt zo ook geen of weinig kans. Als elke team zich hieraan conformeert, moet het kunnen.
Er zijn genoeg systemen te bedenken dat dit zou kunnen werken.

Stel: totaal ieder team 5 imports. Komt (MOET) er meer Nederlandse jeugd op het ijs en waarom is dat niet aantrekkelijk.
En hou mij ten goede, natuurlijk zie ik ook graag veel NHL-ers rondrijden. Maar hier in Nederland kan dat helaas niet. Ook al heeft Tilburg een grote supportersschare, dit hou je niet vol.

Heden: Nimwege, Tilburg, Friezeveen, Ieturs en Eindhoven proberen allemaal Hys bij te houden. Natuurlijk is dit geweldig maar hoe lang kunnen deze 5 teams dit volhouden.
Ik hoop het niet maar de vraag is er wel: wie valt er in 2010/2011 weer af? :goodman:

Patrick van de Wijgert
26 oktober 2009, 14:45
Begin maar eens bij de jeugdopleiding en zorg voor coaches met echte diplomas. Pas als de jeugdopleiding volwaardig is, kun je gaan werken met een importbeperking. .

Diploma's heb ik ook maar maakt me geen goede coach. 80% in de jeugd heeft geen papieren.

En he tandere stuk daar heb je jet CTO voor. Zelfs Trappers wil zich gaan meten met het CTO (utopie?) Dus jeugdopleiding zit in de lift.

Joep Meijsen
26 oktober 2009, 14:46
Kopen, kopen, kopen! Eens houd het op lijkt mij en ook eens moet je mee met deze importbeperking beginnen.

Hoe verklaar je dan dat de begrotingen van clubs in de jaren tachtig en negentig veel hoger waren dat ze nu zijn, terwijl er toch écht sprake was van een importbeperking?

Het is heel simpel. Mocht Groningen, Utrecht of Amsterdam nu een bovengemiddeld talent hebben, dan wordt die in een situatie van importbeperking direct weggekaapt door een team met een hogere begroting.

De pool aan potentiële imports is bovendien veel groter dan de pool aan Nederlands talent. Dat betekent dat er schaarste wordt gecreëerd, wat prijsopdrijvend werkt.

Importbeperking zal derhalve waarschijnlijk leiden tot een groter verschil tussen de top en de onderkant van de eredivisie. En zoals Remco al zei een forse verlaging van het niveau.

Patrick van de Wijgert
26 oktober 2009, 15:08
Hoe verklaar je dan dat de begrotingen van clubs in de jaren tachtig en negentig veel hoger waren dat ze nu zijn, terwijl er toch écht sprake was van een importbeperking?

Het is heel simpel. Mocht Groningen, Utrecht of Amsterdam nu een bovengemiddeld talent hebben, dan wordt die in een situatie van importbeperking direct weggekaapt door een team met een hogere begroting.

De pool aan potentiële imports is bovendien veel groter dan de pool aan Nederlands talent. Dat betekent dat er schaarste wordt gecreëerd, wat prijsopdrijvend werkt.

Importbeperking zal derhalve waarschijnlijk leiden tot een groter verschil tussen de top en de onderkant van de eredivisie. En zoals Remco al zei een forse verlaging van het niveau.

De ideale situatie is eigen jeugd aangevuld met goede buitelanders.

Dezelfde mensen die eigen kweek willen zien liggen meestal ook over het niveau te zeuren. Een goede balans is alles waard.

Mocht het CTO zijn vruchten gaan afwerpen dan zullen de betere spelers in het buiteland gaan vertoeven en nooit meer een NL ijsbaan als ijshockeyer betreden buiten het feit dat als ze gaan afbouwen. Dat is dan ook niet goed volgens velen.

Joep Meijsen
26 oktober 2009, 15:24
De ideale situatie is eigen jeugd aangevuld met goede buitelanders.

Goede buitenlanders bepalen of je meedoet om het landskampioenschap, de beste Nederlanders maken het verschil.

Dezelfde mensen die eigen kweek willen zien liggen meestal ook over het niveau te zeuren. Een goede balans is alles waard.
Het is niet leuk om te zeggen, maar van de spelers die jaarlijks in heel Nederland vanuit de jeugdopleidingen doorstromen is maar een zeer beperkt aantal eredivisiewaardig. Het is niet voor niets zo dat de drie Nederlanders die nu college spelen alledrie hun opleiding grotendeels in het buitenland en via prive-trainingen hebben gehad.

Mocht het CTO zijn vruchten gaan afwerpen dan zullen de betere spelers in het buiteland gaan vertoeven en nooit meer een NL ijsbaan als ijshockeyer betreden buiten het feit dat als ze gaan afbouwen. Dat is dan ook niet goed volgens velen.Als het Nederlandse ijshockey weer een wat meer nationale uitstraling wil krijgen, zul je met het nationale team aansprekende uitslagen moeten laten zien. Zodra Nederlanders een plekje weten te vinden in sterkere competities, vertaalt zich dat ook op het niveau van de nationale ploeg. Het effect is in mijn ogen dan ook vooral positief.

Remco Bambacht
26 oktober 2009, 15:53
Je ziet het nu bij Grunninge. Eerder al bij Utreg.

Precies, je ziet daar wel het niveau als je geen imports haalt. Ga jij daar 170 euro voor neertellen voor een seizoenkaart?

Piet de Kort
26 oktober 2009, 16:06
Precies, je ziet daar wel het niveau als je geen imports haalt. Ga jij daar 170 euro voor neertellen voor een seizoenkaart?

Om een "sterrenteam vol met imports" te zien spelen ga ik ook geen 350 euro voor neer tellen! :goodman:(170 euro is misschien wel veel te weinig om dit team te financieren)

Als het niveau van een gelijkbaar niveau is, kan het toch spannend zijn en leuk voor een ieder!
Diegene die alleen naar het niveau kijkt, zal dan idd. wegblijven. Het gros ziet wel spannendere wedstrijden met een grote Nederlandse inbreng.
Gelijk opgaande jeugwedstrijden zijn toch ook vermakelijk ongeacht het spelniveau.
Ik blijf erbij; ijshockey met 5 imports aangevuld met jeugd hoeft per definitie niet onaantrekkelijk te zijn! ::wavetowel::

Remco Bambacht
26 oktober 2009, 16:20
Als het niveau van een gelijkbaar niveau is, kan het toch spannend zijn en leuk voor een ieder! Het gros ziet wel spannendere wedstrijden met een grote Nederlandse inbreng. Gelijk opgaande jeugwedstrijden zijn toch ook vermakelijk ongeacht het spelniveau.

Dan wordt het dus een volledige amateursport. Dat is een keuze.

Patrick van de Wijgert
26 oktober 2009, 16:29
Goede buitenlanders bepalen of je meedoet om het landskampioenschap, de beste Nederlanders maken het verschil.

Het is niet leuk om te zeggen, maar van de spelers die jaarlijks in heel Nederland vanuit de jeugdopleidingen doorstromen is maar een zeer beperkt aantal eredivisiewaardig. Het is niet voor niets zo dat de drie Nederlanders die nu college spelen alledrie hun opleiding grotendeels in het buitenland en via prive-trainingen hebben gehad.

Als het Nederlandse ijshockey weer een wat meer nationale uitstraling wil krijgen, zul je met het nationale team aansprekende uitslagen moeten laten zien. Zodra Nederlanders een plekje weten te vinden in sterkere competities, vertaalt zich dat ook op het niveau van de nationale ploeg. Het effect is in mijn ogen dan ook vooral positief.

Het Deense model

Paul van Heertum
26 oktober 2009, 16:43
Maxiamaal 7 spelers en 1 keeper niet opgeleidt in Nederland en maximaal 2 Nederlands Canadezen die niet speelgerechtigd zijn voor Nederland

Lijkt me prima haalbaar en dan daalt het niveau ook niet dramatisch en komen er meer kansen voor spelers die in Nederland zijn opgeleidt

Patrick van de Wijgert
26 oktober 2009, 18:31
Maxiamaal 7 spelers en 1 keeper niet opgeleidt in Nederland en maximaal 2 Nederlands Canadezen die niet speelgerechtigd zijn voor Nederland

Lijkt me prima haalbaar en dan daalt het niveau ook niet dramatisch en komen er meer kansen voor spelers die in Nederland zijn opgeleidt

Nederlandse Canadezen zijn dus ook nederlanders...

Paul van Heertum
26 oktober 2009, 18:40
Nederlandse Canadezen zijn dus ook nederlanders...

Dat zijn ze sws maar wat mij betreft ook Ijshockey Nederlanders. Ze kunnen gewoon voor Nederland uitkomen, net als de anderen met een Nederlands paspoort en die hier zijn opgeleidt

Door een softe import limiet in te stellen(Rijke clubs halen gewoon 1 of 2 NC´s en kunnen zo het verschil maken) is er veel minder kans dat een club er niet mee accoord gaat en heb je op termijn ook een beter Nederlands team

Een limiet instellen op het aantal spelers dat niet opgeleidt is in Nederland is overigens gewoon rechtsgeldig

Kazs Krikke
26 oktober 2009, 19:29
een limiet stellen op niet home grown mag niet direct maar alleen indirect als stimulatie: max X spelers op het roster waarvan minimaal Y home grown

Paul van Heertum
26 oktober 2009, 20:08
een limiet stellen op niet home grown mag niet direct maar alleen indirect als stimulatie: max X spelers op het roster waarvan minimaal Y home grown

Dat komt op het zelfde neer. Als de NIJB zegt dat er maar 7 spelers op het roster mogen staan die niet in Nederland zijn opgeleidt(of 18 van de 25 moeten home grown zijn) kunnen de clubs hoog en laag springen maar ze kunnen er maar 7 op het roster hebben staan

Kazs Krikke
26 oktober 2009, 20:11
alleen is er maar 1 van de 2 rechtsgeldig, ondanks dat ze beide hetzelfde effect hebben