View Full Version : Nederlands Sledgehockey team goes Rode plein!
Mel Smid
18 oktober 2009, 18:54
Het Nederlands Sledgehockey team is uitgenodigt om van 11 t/m 13 december oefenwedstrijden te spelen op het Rode Plein in Moskou. Meer informatie volgt zsm.
Ro Herregraven
18 oktober 2009, 18:55
Wat ontzettend gaaf! Geniet ervan!
Mel Smid
18 oktober 2009, 20:13
Thanks Ro! Ik zit gelukkig weer bij de selectie en mag dit unieke gebeuren dus meemaken. Spelen daar dus in de buitenlucht met circa -15 ofzo haha. Er word binnenkort meer ruchtbaarheid aan gegeven. Schijnt toch wel uniek te zijn voor een Nederlands sportteam ofzo. ;)
Patrick van de Wijgert
18 oktober 2009, 20:24
Thanks Ro! Ik zit gelukkig weer bij de selectie en mag dit unieke gebeuren dus meemaken. Spelen daar dus in de buitenlucht met circa -15 ofzo haha. Er word binnenkort meer ruchtbaarheid aan gegeven. Schijnt toch wel uniek te zijn voor een Nederlands sportteam ofzo. ;)
Dus doe maar een tok aan met ingebouwd verwarmingssysteem.....
Mel Smid
18 oktober 2009, 20:40
Dus doe maar een tok aan met ingebouwd verwarmingssysteem.....
Of een partijtje thermo-wear zien te scoren hahaha.
De verdeling van de selectie ziet er vooralsnog zo uit voor Moskou:
- 7 spelers van de Amsterdam Huskies
- 2 spelers van de Tilburg Trappers
- 2 spelers van de Wiehl Penguins (Duitsland)
- 1 speler van de Heidelberg Knights (Duitsland)
Headcoach: Ger de Wit
Ass. Coach: Marco v/d Berg
Team Manager: Willeke Kotvis
Gerard van der Heide
19 oktober 2009, 19:54
Zie het anders als een verdienste van jullie vastberadenheid om door te zetten met de huskies de afgelopen jaren. Trouwens.......... kou ben je wel wat gewend. In Leeuwarden was het nou ook niet bepaald behagelijk is het wel?
Mel Smid
19 oktober 2009, 20:04
Zie het anders als een verdienste van jullie vastberadenheid om door te zetten met de huskies de afgelopen jaren. Trouwens.......... kou ben je wel wat gewend. In Leeuwarden was het nou ook niet bepaald behagelijk is het wel?
Ik ben pas sinds januari dit jaar terug gekeerd in de sport na een verzoek van de bondscoach ivm het WK, na een afwezigheid van 9 jaar. Maar er is sinds oktober 2008 een nieuwe weg in geslagen door de toen net aangestelde bondscoach Ger de Wit. Samen met Marco v/d Berg probeert hij de sport in Nederland de juiste kant op te sturen en af te willen van de speeltuin cultuur die er tot die tijd heerste. Het nieuwe denken heeft wel degelijk effect. Vandaar ook deze uitnodiging om in Moskou te spelen.
Mel Smid
9 december 2009, 11:53
Morgen vertrekt de selectie naar Moskou.
Gerard van der Heide
9 december 2009, 11:55
Morgen vertrekt de selectie naar Moskou.
succes....................... uhmm hou je mij (ons) hier op de hoogte?
Mel Smid
9 december 2009, 11:57
succes....................... uhmm hou je mij (ons) hier op de hoogte?
Zal proberen online te komen. ;)
Mel Smid
20 januari 2010, 12:01
Van de website van Amstel Tijgers Pro:
Nederlands sledge-hockey team op het Rode Plein
http://www.amsteltijgerspro.nl/cms/images/nieuws/berg_tretjak.jpg20-01-2010
Van 10 t/m 13 december vond er een paralympisch weekend plaats in Moskou.Met dit evenement werd het startsein gegeven voor de Paralympische spelen van 2014 in Sochi.
Het Nederlands team was daarvoor uitgenodigd door de Russische autoriteiten. Mede door steun van de Duitse delegatie kon het Nederlands Team, met de voor ons bekende vrijwilligers Ger de Wit en Marco v.d. Berg als respectievelijk bondscoach en assistent bondscoach, aan de Russen laten zien dat ijshockey ook kan worden gespeeld door mensen met een lichamelijke beperking. Op een ijsbaan op het Rode Plein, met het Kremlin als achtergrond, werd vrijdags in de avonduren een training gehouden en op zaterdag een demo-wedstrijd gespeeld tegen Wiehl uit Duitsland.
Niemand minder dan de legendarische doelman Vladimir Tretjak verrichtte de face off voor deze wedstrijd. De Paralympische spelen van 2014 in Rusland moeten laten zien dat er in het land waar mensen met een beperking tot voor kort geen kans hadden om voor het voetlicht te treden sinds de perestroika en glasnost veel is veranderd.
René Fortuin
20 januari 2010, 14:21
klasse,....
Rob Donkers
20 januari 2010, 14:44
bedankt Mel voor de informatie
moet een geweldige belevenis zijn geweest
en dan ook nog Vladimir Tretjak hebben gezien
Rob
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.