PDA

View Full Version : IJshockey.com: Valse lente voor Leafs

Redactie IJshockey.com
14 oktober 2009, 12:40
Leafs-fans zijn gewend te lijden. Meer dan veertig jaar zonder cup en vijf jaar zonder plek in de play-offs staan daarvoor garant. De komst van Brian Burke als general manager leek het begin van een nieuwe lente. De zes nederlagen op rij bij het begin van het nieuwe seizoen komen dan ook aan als mokerslagen.

> Lees het volledige artikel op IJshockey.com (http://www.ijshockey.com/200910/item.asp?ID=3001)

Alex van den Brink
14 oktober 2009, 12:44
Leafs-fans zijn gewend te lijden. Meer dan veertig jaar zonder cup en vijf jaar zonder plek in de play-offs staan daarvoor garant. De komst van Brian Burke als general manager leek het begin van een nieuwe lente. De zes nederlagen op rij bij het begin van het nieuwe seizoen komen dan ook aan als mokerslagen.

> Lees het volledige artikel op IJshockey.com (http://www.ijshockey.com/200910/item.asp?ID=3001)
Ik heb gister de 6e westrijd gezien en idd als leafsfan wordt je niet blij.
Ze laten het ook duidelijk merken, de laatste 10 min van de wedstrijd alleen maar boe geroep.
En gejuich bij de laatste minuut van de wedstrijd.

Joep Meijsen
14 oktober 2009, 13:01
Ik heb de eerste periode zitten kijken vanmorgen en ben er daarna snel doorheen geskipt. Het zelfvertrouwen is nu al op een nulpunt. Al waren de reddingen op de lijn van White wel leuk om te zien. Die had meer saves dan de doelman.

Alex van den Brink
14 oktober 2009, 14:01
Klopt bijna, het gekke is dat de Leafs meer schoten op goal hadden dan de Avelange/ 31 om 28.
Het was ook niet zo dat de Avel echt veel beter waren.

Er zaten ook een paar kippevel momenten in de avond, een minuut stilte voor Ted Kennedy #9 and Captain en het aplaus voor Tucker bijna de hele commercialbreak lang.

Het is toch een belevenis om er bij aanwezig te zijn.

Joep Meijsen
14 oktober 2009, 15:42

Was je er live bij?

En je hebt gelijk. Het eren van oude helden doen ze in Noord-Amerika geweldig en dit was ook weer enorm goed gedaan.

Vorige week was er ook al zo'n bijeenkomst rond Al Macinnes in St. Louis. Die heeft daar letterlijk een standbeeld gekregen bij de ingang.

Remco Bambacht
14 oktober 2009, 15:47
Er zaten ook een paar kippevel momenten in de avond, een minuut stilte voor Ted Kennedy #9 and Captain en het aplaus voor Tucker bijna de hele commercialbreak lang.

Leuk om te horen dat, ik mis de announcer van de Leafs enorm. Wat een geweldige stem heeft die man.

Tsja, Darcy Tucker...de slachter van Ottawa, hoe ging dat liedje ook alweer? Darcy Tucker you little mother.....

Etienne Henrichs
14 oktober 2009, 15:55
Klopt bijna, het gekke is dat de Leafs meer schoten op goal hadden dan de Avelange/ 31 om 28.
Het was ook niet zo dat de Avel echt veel beter waren.

Das niet zo gek bij the Avs dit seizoen ;) tot nu toe elke wedstrijd minder schoten dan de tegenstander... maar toch bovenaan in de Western Conference ;) met absoluut hoogtepunt tegen de sharks, 5-2 overwinning maar Colorado had 21 schoten en SJ 40 !
Effectiviteit is bij de avs enorm omhoog gegaan en de nieuwe keeper van de Avs valt me uitstekend mee! Shutout tegen de Canucks(35 schoten) en een saving percentage van .940 na 6 wedstrijden ! alleen de keepers met 4 wedstrijden of minder hebben een hogere percentage dan hem.

Joep Meijsen
14 oktober 2009, 16:26
Tsja, Darcy Tucker...de slachter van Ottawa, hoe ging dat liedje ook alweer? Darcy Tucker you little mother.....

Three Cheers for Ottawa, They think they have a Shotawa. They must be smoking Pottawa, cause the Cup will never go to Ottawa.

Ik neurie het regelmatig in de auto

YouTube - Adam Sandler - Three Cheers For Ottawa

Lou-Ann Bartels
14 oktober 2009, 17:12
YouTube - Darcy Tucker hits Sami Kapanen & Jeremy Roenick goal

Michael Immerzeel
14 oktober 2009, 19:59
ben trouwens wel benieuwd of phil kessel veel verschil kan maken, en don cherry had het over een draft pick die niet bij de selectie kwam na training camp maar volgens hem een talent is... ben zijn naam kwijt...

Alex van den Brink
14 oktober 2009, 20:49
Was je er live bij?

En je hebt gelijk. Het eren van oude helden doen ze in Noord-Amerika geweldig en dit was ook weer enorm goed gedaan.

Vorige week was er ook al zo'n bijeenkomst rond Al Macinnes in St. Louis. Die heeft daar letterlijk een standbeeld gekregen bij de ingang.
Ik was live aanwezig.

Ik moest ze ff voorbereiden op de komst van Alex A. ;-))

Piet de Kort
14 oktober 2009, 21:36
YouTube - Darcy Tucker hits Sami Kapanen & Jeremy Roenick goal (http://www.youtube.com/watch?v=1E1EaHOQre0)

Zo hebben wij Clown Walling van Ieturs (volgens mij ook nr. 24) ook wel eens het ijs in de Stappegoor Arena te Tilburg zien verlaten!
Het blijft lachwekkend, tenminste wanneer de betrokken speler er geen blijvend letsel aan overhoud! :goodman:

Piet de Kort
14 oktober 2009, 21:37
Ik was live aanwezig.

Ik moest ze ff voorbereiden op de komst van Alex A. ;-))

Is je dochter er ook bij of mocht ze nu niet mee, Alex? :goodman:

Bas-Jan van Roekel
15 oktober 2009, 01:59
ben trouwens wel benieuwd of phil kessel veel verschil kan maken, en don cherry had het over een draft pick die niet bij de selectie kwam na training camp maar volgens hem een talent is... ben zijn naam kwijt...

Dat was Nazem Kadri..
Deze speler had een geweldige pre-season.
http://www.youtube.com/watch?v=HVfNxfa_Zuc

Alex van den Brink
15 oktober 2009, 07:12
Is je dochter er ook bij of mocht ze nu niet mee, Alex? :goodman:
Ze mocht deze keer niet mee, maar volgende week gaan we wel samen met het NL inline team naar Lugano.

Joep Meijsen
15 oktober 2009, 07:26
Ik was live aanwezig.

Dat zijn mooie dingen om mee te maken. Ik heb de Leafs sinds 1999 niet meer live zien winnen. Ik ben er toch een keer of vijf geweest sindsdien en altijd maar verliezen. Met een afstraffing door Washington als dieptepunt. En toen speelde Ovechkin niet eens goed.

Als je tijd hebt, is het bezoeken van een wedstrijd van de Marlies ook wel leuk. Geweldige mascotte en ze hebben altijd wat extra activiteiten. De Marlies worden op het moment ook heel actief ingezet door de Leafs-organisatie om recente immigrantengroepen uit Azië en Afrika kennis te laten maken met ijshockey. Daar heeft de club een heel programma voor opgezet.

Marco Spelten
15 oktober 2009, 13:57
Die 1-7 tegen de Flyers was ook wel vet.....

Ik heb ze nog nooit live zien winnen. Heeft wel wat...:-)

Alex van den Brink
15 oktober 2009, 15:24
Dat zijn mooie dingen om mee te maken. Ik heb de Leafs sinds 1999 niet meer live zien winnen. Ik ben er toch een keer of vijf geweest sindsdien en altijd maar verliezen. Met een afstraffing door Washington als dieptepunt. En toen speelde Ovechkin niet eens goed.

Als je tijd hebt, is het bezoeken van een wedstrijd van de Marlies ook wel leuk. Geweldige mascotte en ze hebben altijd wat extra activiteiten. De Marlies worden op het moment ook heel actief ingezet door de Leafs-organisatie om recente immigrantengroepen uit Azië en Afrika kennis te laten maken met ijshockey. Daar heeft de club een heel programma voor opgezet.
Ik kom zaterdag weer terug en de Marlies spelen niet in deze periode, kon het niet vinden iig.

Vanavond ga ik nog de OHL kijken in St. Catherina vlak bij Niagara. en morgen middag vliegen we terug.

Michiel van Ginneken
15 oktober 2009, 21:15
Om maar even te mierenneuken; volgens mij wonnen de Leafs in 1967 hun laatste cup en niet in 1968, toen won Montreal namelijk ;)

Joep Meijsen
16 oktober 2009, 20:10
Om maar even te mierenneuken; volgens mij wonnen de Leafs in 1967 hun laatste cup en niet in 1968, toen won Montreal namelijk ;)

Ik moet ook niet schrijven over informatie die ik liever verdrin(k)g

Paul van Heertum
16 oktober 2009, 20:18

Slim, Marlies zal een stuk betaalbaarder zijn dan Leafs lijkt me

Abe Brouwer
18 oktober 2009, 21:18
Tot overmaat van ramp kunnen de Leafs steeds moeilijker hun kaartjes slijten:

www.thespec.com/Sports/article/655207

Joep Meijsen
25 oktober 2009, 11:37
En weer een nederlaag voor de Leafs. Niet verdiend, maar wel op het scorebord. De parade in Boston kan al bijna beginnen, lottery-tickets are a coming.

Dennis Albers
25 oktober 2009, 12:37
En weer een nederlaag voor de Leafs. Niet verdiend, maar wel op het scorebord. De parade in Boston kan al bijna beginnen, lottery-tickets are a coming.

Ik vind wel dat Ron Wilson niet moet zeuren.

'If we'd have played Luongo two weeks ago we might have scored six goals but tonight he was on top of things and made a couple of real stretch saves that only a guy like he can make.'

Abe Brouwer
25 oktober 2009, 12:48
Volgemde maand ben ik zelf bij de Leafs. Zal ik dan getuige zijn van hun eerste zege?

Joep Meijsen
25 oktober 2009, 13:43
Volgemde maand ben ik zelf bij de Leafs. Zal ik dan getuige zijn van hun eerste zege?

De grap van radiopresentator Bob McCown in Toronto is op het moment dat het fictieve tweede NHL-team in Toronto maar één punt minder heeft dan de Leafs.

Etienne Henrichs
25 oktober 2009, 19:03
Nou Detroit valt anders ook fors tegen en Colorado de absolute verassing :) dik bovenaan Western Conference en al 2 keer van Detroit gewonnen :D En Craig Anderson is absoluut de meest verassende en beste goalie tot nu toe :D (Gister Detroit 49 SOG, 1 Goal)

Monique Snellen
25 oktober 2009, 19:09
Hoi Abe, Ik hoop eerlijk gezegd dat we niet tot volgende maand hoeven te wachten.
Go Leafs Go

Ivo Willems
25 oktober 2009, 19:59
Nou Detroit valt anders ook fors tegen en Colorado de absolute verassing :) dik bovenaan Western Conference en al 2 keer van Detroit gewonnen :D En Craig Anderson is absoluut de meest verassende en beste goalie tot nu toe :D (Gister Detroit 49 SOG, 1 Goal)

Vind het echt genieten, Colorado heeft niet de beste spelers dit seizoen, maar ze tonen wel strijdlust. Craig Anderson was het afgelopen jaar al een betere goalie in Florida, maar daar kozen ze toch voor Vokoun. Ben blij dat Colorado hem de kans heeft gegeven als 1e goalie.

Lijkt erop dat we eindelijk solide goaltending hebben in Denver, Aebischer, Theodore & Budaj waren het allemaal net niet ;)

Theo Appelhof
25 oktober 2009, 21:04
Tot overmaat van ramp kunnen de Leafs steeds moeilijker hun kaartjes slijten:

www.thespec.com/Sports/article/655207
Ja mooi dan is de kans groter als wij in Februari maart daar zijn kaarten kunnen krijgen.

Maar goed het is natuurlijk wel zo dat je ze wel betere resultaten gunt.

Groetjes Theo.

Abe Brouwer
27 oktober 2009, 06:57
Hoi Abe, Ik hoop eerlijk gezegd dat we niet tot volgende maand hoeven te wachten.
Go Leafs Go

Hoeft ook niet meer, gisternacht een mooie 6-3 zege bij Anaheim Ducks.

Monique Snellen
27 oktober 2009, 08:56
Gelukkig niet Maar jij mag van mij toch een overwinning zien als je daar bent, graag zelfs.

Etienne Henrichs
27 oktober 2009, 18:15
Vind het echt genieten, Colorado heeft niet de beste spelers dit seizoen, maar ze tonen wel strijdlust. Craig Anderson was het afgelopen jaar al een betere goalie in Florida, maar daar kozen ze toch voor Vokoun. Ben blij dat Colorado hem de kans heeft gegeven als 1e goalie.

Lijkt erop dat we eindelijk solide goaltending hebben in Denver, Aebischer, Theodore & Budaj waren het allemaal net niet ;)
Ik vind het ook absoluut genieten alleen moeten we nog afwachten hoe ze het doen met Budaj op goal want dat is toch een aardig verschil :( hopen dat Budaj zich wil bewijzen en dan komen we een heel leuk seizoen tegemoet voor Colorado :D

Joep Meijsen
1 november 2009, 15:55
Er zit verbetering in bij de Leafs. Absoluut. Buffalo werd bij vlagen weggespeeld, terwijl het team tegen Montreal heel goed terugkwam. Het levert nog geen overwinningen op, maar wel punten.

Cyril de Boer
8 november 2009, 03:30
Nu iig op weg naar hun eerste thuisoverwinning!? 4-1 tegen red wings en nog 10 min te gaan..gogogo...

Piet de Kort
8 november 2009, 11:15
Mooie middag/avond/nacht in The Air Canada Centre. Nu bezig voor diegene die vannacht moesten slapen. ESPN! :goodman:

Abe Brouwer
8 november 2009, 11:35
Ze zijn nu de gevallen Canadese soldaten aan het herdenken.

Theo Appelhof
8 november 2009, 15:25
Leuk om weer eens een winnend Toronto te zien.

Groetjes Theo.

Redactie IJshockey.com
8 november 2009, 21:30
Na hun slechtste start ooit hebben de Maple Leafs langzaam de weg omhoog gevonden. Ondanks beter spel bleven overwinningen uit, maar met de terugkeer van Phil Kessel en Jonas Gustavson lukt het de Leafs nu ook om wedstrijden daadwerkelijk te winnen.

> Lees het volledige artikel op IJshockey.com (http://www.ijshockey.com/item/3052/Leafs-vinden-weg-omhoog)

Piet de Kort
8 november 2009, 22:30
Ze zijn nu de gevallen Canadese soldaten aan het herdenken.

Ik was de wedstrijd al voor de 2e keer aan het bekijken, Abe! Ondanks RW Detroit fan, heb ik ook nog altijd een zwak voor Maple Leafs Toronto! :goodman: