View Full Version : Tommie Hartogs per direct gestopt bij Ned. Team
Piet de Kort
8 oktober 2009, 23:26
Het bestuur van de Nederlandse IJshockey Bond moet op zoek naar een andere bondscoach. Tommie Hartogs heeft per direct zijn functie als coach van het Nationale mannenteam neergelegd. Voor continuering van zijn positie als bondscoach werden aanvullende eisen gesteld. Het bestuur van de NIJB kon daar slechts gedeeltelijk aan tegemoet komen, hetgeen voor Tommie Hartogs onvoldoende was om tot een akkoord te komen.
De NIJB zal nu, in aanloop naar het Wereldkampioenschap Divisie IA 2010 te Tilburg, op zoek moeten naar een geschikte vervanger.
In de onderhandelingen over een aanstelling als trainer voor ijshockey-talenten binnen het Centrum voor Topsport en Onderwijs te Eindhoven, kwamen de partijen wel tot een mondelinge overeenstemming over de uitgangspunten. Het CTO-ijshockey is een initiatief van de gemeente Eindhoven, NOC*NSF en de NIJB. Een uniek concept waarin talenten hun sportontwikkeling en onderwijs optimaal kunnen combineren. Tom Hartogs en Robb Serviss zijn hiervoor de aangetrokken coaches.
Na een trail gedurende de maanden april tot en met juni 2009, is het CTO in september 2009 officieel van start gegaan.
De eerste resultaten zijn positief. Door het vervallen van zijn functie als bondscoach kan Tommie Hartogs zich volledig concentreren op de doorontwikkelingen van het CTO en de jeugdige ijshockeyers die daar hun talent verder vorm geven.
Paul van Heertum
8 oktober 2009, 23:28
Jammer dat hij die dubbel baan niet blijft doen
Abe Brouwer
9 oktober 2009, 06:46
En wie is de gelukkige die Hartogs mag opvolgen?
Piet de Kort
9 oktober 2009, 07:58
En wie is de gelukkige die Hartogs mag opvolgen?
Theo van Gerwen? :goodman:
Redactie IJshockey.com
9 oktober 2009, 08:00
Tommie Hartogs vertrekt na drie jaar als bondscoach van de Nederlandse ijshockeyers. De onderhandelingen over een nieuw contract zijn stukgelopen.
> Lees het volledige artikel op IJshockey.com... (http://www.ijshockey.com/200910/item.asp?ID=2992)
Michael Schoenmakers
9 oktober 2009, 08:44
Theo van Gerwen? :goodman:
Chris Eimers?
Remco Bambacht
9 oktober 2009, 09:08
Chris Eimers?
Ik weet niet of Theo van Gerwen nog wil maar het lijkt mij de enige geschikte (Nederlandse) kandidaat. Overigens qua resultaten ook de beste Nederlandse bondscoach.
Wel heel spijtig dat Hartogs stopt. Ondanks de drie vijfde plekken op de WK's vond ik het wel een fijne bondscoach. Verjongen is nooit eenvoudig maar hij heeft het toch gedaan zonder te degraderen.
Joep Meijsen
9 oktober 2009, 09:23
De Bruyn heeft het natuurlijk ook eerder gedaan. Een derde (of vierde?) termijn voor Mason of promotie voor Livingston wellicht? Hyrsky schijnt gestopt te zijn als bondscoach van Joegoslavië en Berteling is de beste naam in het Nederlandse ijshockey.
Maar eigenlijk zou ik de NIJB willen adviseren om niet te kiezen voor iemand die ook bij een club werkzaam is. Dat voorkomt al dan niet terechte verwijten. Maar dan wordt de spoeling natuurlijk nog dunner en daarvoor zal ook wel het budget ontbreken.
Chris van Lijden
9 oktober 2009, 09:31
Blijft hij wel nog betrokken bij de U20? Het artikel spreekt daar niet over.
Mvg
Bertie van Lijden
Remco Bambacht
9 oktober 2009, 09:31
Maar eigenlijk zou ik de NIJB willen adviseren om niet te kiezen voor iemand die ook bij een club werkzaam is. Dat voorkomt al dan niet terechte verwijten. Maar dan wordt de spoeling natuurlijk nog dunner en daarvoor zal ook wel het budget ontbreken.
Andy Tenbult :)
Joep Meijsen
9 oktober 2009, 09:33
Mvg
Bertie van Lijden
Lijkt me niet. Dat was onderdeel van zijn taak als bondscoach. Maar ik zal het, als ik tijd heb, navragen.
Patrick van de Wijgert
9 oktober 2009, 09:59
Lijkt me niet. Dat was onderdeel van zijn taak als bondscoach. Maar ik zal het, als ik tijd heb, navragen.
Ik denk van wel omdat zijn taak van het CTO nauw verbonden is met de U20....
Bondscoach in NL is altijd een baan waarbij er altijd belangenverstrengeling is. Geen dankbare taak omdat er altijd
Michael Schoenmakers
9 oktober 2009, 10:11
Ok dan Larry Suarez die is toch prestatie gericht ;)
Maar Ron Berteling idd zou een goede keus zijn alleen jammer dat hij dit dan ook weer moet combineren met zijn huidige functie als coach van Amsterdam.
Jorgen Overdijk
9 oktober 2009, 10:11
Alexander Jacobs.
Hij heeft in de jeugd ook bij oranje het maximale uit teams gehaald!
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 11:12
3 gegadigden wat mij betreft:
Alex Andjelic
Ron Berteling
Frank Gentges
Joep Meijsen
9 oktober 2009, 11:31
3 gegadigden wat mij betreft:
Frank Gentges
Ik heb grote waardering voor 'Der Frank' maar als bondscoach lijkt het me geen goede keuze. Het is een zeer intense coach en dat werkt niet als je een spelersgroep maar twee of drie keer per jaar bij elkaar hebt.
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 11:44
Ik heb grote waardering voor 'Der Frank' maar als bondscoach lijkt het me geen goede keuze. Het is een zeer intense coach en dat werkt niet als je een spelersgroep maar twee of drie keer per jaar bij elkaar hebt.
Ik denk dat "Der Frank" wel iets zou gaan wijzigen in het aantal keren samenbrengen van de groep. Ik denk zelfs dat hij daarnaast voor nog meer veranderingen zal zorgen vwb begeleiding en coaching NL-team.
Juist zijn intense werkwijze zou wel eens heel anders uit kunnen pakken dan in eerste instantie zou worden verwacht wanneer hij bondscoach zou worden.
Just my opinion Joep.
Joep Meijsen
9 oktober 2009, 12:15
Just my opinion Joep.
Daar is het een discussieforum voor.
Een compleet andere aanpak zou ook best kunnen werken. Maar of dat allemaal rond te krijgen en te financieren is.
Gerrit Hof
9 oktober 2009, 12:56
De NIJB heeft geen euro te besteden,ze zijn net zo arm als de gehele ned.ijshockeywereld bij elkaar (Hys nu even uitgezonderd,maar dat duurt ook nooit lang).
Het zal dus een soort 'vrijwilligersbaantje'worden.
Anders geen probleem,maar met het WK in Nederland volgend voorjaar wel zonde natuurlijk.
Behalve de genoemde kandidaten zou ik ook geen geschikte persoon weten (mijzelf uitgezonderd dan)
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 13:06
Solliciteren Gerrit
Gerrit Hof
9 oktober 2009, 13:11
Solliciteren Gerrit
Ik zou #19 iig meer op waarde schatten dan de vertrekkende bondscoach!
Harrie van Dam
9 oktober 2009, 13:17
Ik zou zeker geen coach kiezen die naast het Nederlands team ook een club doet.
Als ik de NIJB was zou ik proberen Mason proberen te strikken.
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 13:22
Krekt Gerrit
Rob Verschuuren
9 oktober 2009, 13:22
#3 Leo v.d. T.
Edwin van Os
9 oktober 2009, 14:23
#3 Leo v.d. T.
De vraag is moet de bondscoach mensen beter maken of zorgen dat er een team staat.
Ik denk in dit geval het laatste. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Berteling of inderdaad een coach die we nog niet kennen. Maar ja geld is een belangrijke factor natuurlijk.
Frank was een goede trainer voor Nijmegen afgelopen jaar. Maar is onderweg wel wat spelers kwijtgeraakt. Dus bondscoach lijkt me niet echt top.
Ron Ridderhof
9 oktober 2009, 14:49
De NIJB heeft geen euro te besteden,ze zijn net zo arm als de gehele ned.ijshockeywereld bij elkaar (Hys nu even uitgezonderd,maar dat duurt ook nooit lang).
blablabla......:goodman:
Remco Bambacht
9 oktober 2009, 15:06
De vraag is moet de bondscoach mensen beter maken of zorgen dat er een team staat.
Ik denk in dit geval het laatste. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Berteling of inderdaad een coach die we nog niet kennen. Maar ja geld is een belangrijke factor natuurlijk.
Je moet vooral een tactisch sterke coach hebben. Dan kom ik weer uit bij Theo van Gerwen die met een effectieve speelwijze optimale resultaten met Oranje haalde. Plus hij is niet gebonden aan een club. Bellen dus :)
Piet de Kort
9 oktober 2009, 15:32
Je moet vooral een tactisch sterke coach hebben. Dan kom ik weer uit bij Theo van Gerwen die met een effectieve speelwijze optimale resultaten met Oranje haalde. Plus hij is niet gebonden aan een club. Bellen dus :)
Hij is verbonden aan Tilburg volgens mij. Tenminste hij is er elke week. :goodman:
Remco Bambacht
9 oktober 2009, 15:37
Hij is verbonden aan Tilburg volgens mij. Tenminste hij is er elke week. :goodman:
Maar niet als coach :)
Anders krijg je die zeurpieten weer die ook Hartogs gingen afkraken...
Lou-Ann Bartels
9 oktober 2009, 15:53
Maar niet als coach :)
Anders krijg je die zeurpieten weer die ook Hartogs gingen afkraken...
Daarom ook maar liever Berteling niet... ::pray::
Abe Brouwer
9 oktober 2009, 17:16
Doug Mason lijkt mij ook een goede kandidaat. Alleen vraag ik me af in hoeverre dat te combineren is met zijn club Adler Mannheim.
Conny Dudok
9 oktober 2009, 17:21
#3 Leo v.d. T.
precies wat ik ook dacht
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 17:24
Dat wordt dan al snel een probleem denk ik Harrie.
Ik zou er zo niet 1 weten die het zou kunnen, behoudens Andjelic.
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 17:26
Frank was een goede trainer voor Nijmegen afgelopen jaar. Maar is onderweg wel wat spelers kwijtgeraakt. Dus bondscoach lijkt me niet echt top.
Mij juist wel Edwin. Misschien is dit wel eens nodig.................
Mike Norman
9 oktober 2009, 17:38
Misschien is het juist wel een voordeel als hij hier in Nederland coach is. Hoe gaat bijv Doug Mason zijn selectie samen stellen als hij nooit in NL kan kijken?
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 17:40
Misschien is het juist wel een voordeel als hij hier in Nederland coach is. Hoe gaat bijv Doug Mason zijn selectie samen stellen als hij nooit in NL kan kijken?
Wie bedoel je Mike?
Paul van Heertum
9 oktober 2009, 17:42
Daar heeft ie assistenten voor en oefenwedstrijden
Ik denk niet bijvoorbeeld dat Hartogs vorig jaar regelmatig ging kijken in de VS, Canada, Frankrijk of Italie
Mike Norman
9 oktober 2009, 17:52
Daar heeft ie assistenten voor en oefenwedstrijden
Ik denk niet bijvoorbeeld dat Hartogs vorig jaar regelmatig ging kijken in de VS, Canada, Frankrijk of Italie
Klopt. Maar dat zijn vrijwel allemaal zekerheden om te selecteren...
Paul van Heertum
9 oktober 2009, 17:55
Ik zie het probleem niet zo, je selecteert gewoon 25-30 spelers en haalt daar de 20 beste spelers uit.
Het blijft natuurlijk jammer dat ze er in Nederland niet in slagen om de 30 beste spelers voor 2 uur in de week op het ijs te krijgen, als dat zou lukken inclusief een intensieve voorbereiding zou je echt grote stappen kunnen zetten
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 18:06
Ik zie het probleem niet zo, je selecteert gewoon 25-30 spelers en haalt daar de 20 beste spelers uit.
Het blijft natuurlijk jammer dat ze er in Nederland niet in slagen om de 30 beste spelers voor 2 uur in de week op het ijs te krijgen, als dat zou lukken inclusief een intensieve voorbereiding zou je echt grote stappen kunnen zetten
Dat denk ik ook Paul. Dat lijkt me nou eens een leuke topic.
Paul van Heertum
9 oktober 2009, 18:10
Jammer dat er weinig geld is want ideaal zou zijn dat je op een dinsdagavond of zo in Utrecht 4 uur ijs huurt en 1,5 uur geeft aan de 20 beste jeugdspelers(eventueel in Eindhoven) en 2 uur voor het Nederlands team
Dan zou je volgens mij grote stappen vooruit kunnen zetten
Dat de jeugdspelers vantevoren trainen geeft je het voordeel dat ze kunnen zien waar ze naartoe kunnen groeien met hard werken en als er te weinig spelers zijn kan je putten uit de jeugdselectie
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 18:13
Jammer dat er weinig geld is want ideaal zou zijn dat je op een dinsdagavond of zo in Utrecht 4 uur ijs huurt en 1,5 uur geeft aan de 20 beste jeugdspelers(eventueel in Eindhoven) en 2 uur voor het Nederlands team
Dan zou je volgens mij grote stappen vooruit kunnen zetten
Dat de jeugdspelers vantevoren trainen geeft je het voordeel dat ze kunnen zien waar ze naartoe kunnen groeien met hard werken en als er te weinig spelers zijn kan je putten uit de jeugdselectie
Dus................probleem 1: Te weinig geld. Wat kost het "runnen" van een NL-selectie incl. trainingen.reiskosten etc.
Abe Brouwer
9 oktober 2009, 18:16
Dus................probleem 1: Te weinig geld. Wat kost het "runnen" van een NL-selectie incl. trainingen.reiskosten etc.
Goede vraag. Ook al omdat de NIJB geen inkomsten heeft uit bijv. oefenwedstrijden en merchandising.
Paul van Heertum
9 oktober 2009, 18:17
Te veel helaas want qua tijd en logistiek zijn er in Nederland weinig problemen
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 18:19
Goede vraag. Ook al omdat de NIJB geen inkomsten heeft uit bijv. oefenwedstrijden en merchandising.
Wel een/de cruciale vraag. Het gaat om geld, no money no honey nietwaar?
Misschien iemand die hier antwoord (bij benadering) op kan geven.
Ro Herregraven
9 oktober 2009, 18:25
Te veel helaas want qua tijd en logistiek zijn er in Nederland weinig problemen
Inderdaad, tijd en logistiek zijn geen probleem, de (jeugd)internationals zijn allemaal fulltime beschikbaar en verder is er geen enkele kunstschaats-, bandy- of shorttrackclub die aanspraak maakt op ijshuur.
Moet geen enkel probleem zijn om iedereen elke week doordeweeks naar pak 'm beet Utrecht te laten karren.
Eitje.
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 18:32
Kosten:
30 spelers reiskosten gemiddeld 300 km vv 26 keer a 19 ct/km = 44460
IJshuur, 2 uur per week (26 weken) a 150 per uur = 7800
Players fee 30 spelers a 150 euro, 26 keer = 117000
Fee begeleiding, training coaching (6 man a 150 euro)= 23400
Nu reeds 192660 euro en we zijn er nog niet..................
Oefenwedstrijden (8 per seizoen) = ????????
Materialen= ???????????
Bezoeken wedstrijden door TC=???????????
Overige onkosten (bellen, mailen blablabla)=??????????????
Opbrengsten:
Toeschouwers oefenwedstrijden (200 per keer a 10 euro)= 16000
Merchandising=??????????
Begint al aardig op een begroting te lijken van rond de half miljoen.....denk ik.
Vult u maar aan.
Abe Brouwer
9 oktober 2009, 18:47
Er vanuit gaande dat met name de reis- en verblijfskosten de grootste uitgavenposten zijn denk ik dat de kosten voor het nationaal team per jaar varieert. Zeker bij een WK in eigen land.
Martijn Liemburg
9 oktober 2009, 18:53
Naar mijn mening is verreweg de beste man voor deze job: Alex Andjelic!
De beste coach die ik in Thialf heb gezien.
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 18:53
Er vanuit gaande dat met name de reis- en verblijfskosten de grootste uitgavenposten zijn denk ik dat de kosten voor het nationaal team per jaar varieert. Zeker bij een WK in eigen land.
Inkomsten zullen in dt geval hoger zijn
Paul van Heertum
9 oktober 2009, 19:01
Ik zou die playersfee sws afschaffen
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 19:02
Dat is dan dus probleem 2 Paul: Voor niets gaat de zon op
Paul van Heertum
9 oktober 2009, 19:02
Reiskosten moet ook een stuk lager kunnen als je mensen met 4,5 man laat rijden(in de auto van de club als die er is)
Paul van Heertum
9 oktober 2009, 19:03
Dat is dan dus probleem 2 Paul: Voor niets gaat de zon op
Dan moet je geen ijshockeyer worden in Nederland
Anthony Schoenmakers
9 oktober 2009, 19:06
Reiskosten moet ook een stuk lager kunnen als je mensen met 4,5 man laat rijden(in de auto van de club als die er is)
Auto van de club: dat kost dus ook weer extra geld.
En met 4 á 5 man in een auto? Dat moet dan wel een flinke bak zijn, want dat betekend dat je dus ook 4 á 5 ijshockey tassen mee moet zeulen.
Abe Brouwer
9 oktober 2009, 19:09
Met 4,5 man in de auto en voor nop ijshockeyen?
Gerard van der Heide
9 oktober 2009, 19:19
Dan moet je geen ijshockeyer worden in Nederland
Die tijd is geweest Paul.
Heb je trouwens wel eens in een clubauto (Kia of zo) gezeten met 4,5 man en 4,5 ijshockeytassen? Hopelijk zit de goalie er niet bij in, dat wordt helemaal proppen.
Geert van der Meulen
9 oktober 2009, 20:09
Naar mijn mening is verreweg de beste man voor deze job: Alex Andjelic!
De beste coach die ik in Thialf heb gezien.
Hoeveel coaches heb je gezien in Thialf?
Gerrit Hof
9 oktober 2009, 20:30
Hoeveel coaches heb je gezien in Thialf?
de beste ijshockeycoach ooit in Thialf, speelde zelf ook mee en nog wel in de eerste lijn::magic::, en gaf daarbij ook nog training aan zijn medespelers::magic::.
En was ook nog eens een echte fries!!!!::fries::
Is ook nog bondscoach geweest trouwens.
Geert van der Meulen
9 oktober 2009, 20:40
Vraag van de avond:
Eén van de eerste buitenlandse coaches van Heerenveen was ook trainer van het Nederlands team. Hoe heette deze man?
Paul van Heertum
9 oktober 2009, 21:12
Met 4,5 man in de auto en voor nop ijshockeyen?
Ach je moet het zien als een MBA opleiding om je eigen te ontwikkelen. Als dat alleen mensen deden die daar voor betaald voor worden zouden er weinig mensen ´s avonds studeren
Kazs Krikke
9 oktober 2009, 22:14
Ach je moet het zien als een MBA opleiding om je eigen te ontwikkelen. Als dat alleen mensen deden die daar voor betaald voor worden zouden er weinig mensen ´s avonds studeren
Een MBA biedt een beter uitzicht op een beloning na afronding. Toch wel een wezenlijk verschil
Paul van Heertum
9 oktober 2009, 22:24
Een MBA biedt een beter uitzicht op een beloning na afronding. Toch wel een wezenlijk verschil
Ligt er maar net aan wat je als beloning ziet, ik denk dat je kans op een beter contract groter is als je een jaar met de beste spelers in Nederland samengespeeld hebt
Gerard Eisma
9 oktober 2009, 23:23
Ik denk dat:
Ron Berteling
Chris Eimers
en Leo v/d Thillart
(in willekeurige volgorde) de beste keuzes zijn om Hartogs op te volgen.
Niet toevallig de enige drie Nederlandse coaches in de eredivisie op dit moment.
groet,
Gerard
Abe Brouwer
10 oktober 2009, 11:30
De bond zal om financiele redenen inderdaad wel terugvallen op iemand die al bij een club zit.
Ro Herregraven
10 oktober 2009, 11:40
Vraag van de avond:
Eén van de eerste buitenlandse coaches van Heerenveen was ook trainer van het Nederlands team. Hoe heette deze man?
Wilde gok: Bob Jastremski?
Twan Witzier
10 oktober 2009, 11:43
Ik zeg kijk een wat meer naar spelers met een staat van dienst:
Den Haag bv. heeft Marco Kronenburg en Manitas Demelinne, die laatste keerde afgelopen jaar de wedstrijd van U20 Dordrecht vs Den haag volledig op tactisch niveau zodat Den haag won waar iedereen dacht dat het een verloren partij zou worden en het kampioenschap in rook op zag gaan, juist daar wist hij het team dat hij de 1e periode vanaf de tribune had staan bekijken samen met M. Kronenburg te raken in de spelersbank waar hij de coach kwam bijstaan en de wedstrijd won.
Zo zullen er nog wel VEEL meer jongens in Nederland rondlopen, daar zou de bond eens een nieuwe frisse wind vandaan moeten halen.
Je kan mij niet vertellen dat er niemand rondloopt die dit zou kunnen overnemen van de bestaande garde.
Niet elke speler zou dit kunnen dat weet ik ook wel, maar ze zijn er echt wel en er zou eens wat meer naar moeten worden gezocht i.p.v. steeds weer de oude kast open te trekken.
Frisse wind kan best wel eens wat nieuws en goeds brengen.
Mike Norman
10 oktober 2009, 14:09
@ Twan, godzijdank ga jij er niet over om de bondscoach aan te stellen!
Joep Meijsen
10 oktober 2009, 15:26
Mvg
Bertie van Lijden
Zoals ik het voorlopig begrepen heb, hangt dat nog een beetje in de lucht, maar is er wel de intentie.
Jan Nagtzaam
11 oktober 2009, 14:47
Zoals ik het voorlopig begrepen heb, hangt dat nog een beetje in de lucht, maar is er wel de intentie.
Laat hem daar dan ook maar wegblijven.
Geert van der Meulen
11 oktober 2009, 16:25
Wilde gok: Bob Jastremski?
Jiri Pleticha!
Hij mocht drie jaar naar het buitenland en werd bondscoach van Nederland. In het tweede seizoen (1970) werd hij ook trainer van Thialf, dat toen uitkwam in de tweede divisie.
Joeri Loonen
11 oktober 2009, 21:13
Ik weet niet of de spelers daar zo blij mee zijn, want om op tijd in Utrecht te zijn zullen ze eerder bij de baas vandaan moeten komen.
Maar laten we ervan uitgaan dat ze met hun hand over hun hart strijken, dan ligt er volgens mij ook nog een kostenpotje genaamd verzekeringen of hoe is dit exact geregeld? Ik neem niet aan dat de spelers 26 avonden onverzekerd rondschaaten.
_J-
Paul van Heertum
11 oktober 2009, 21:31
Ik weet niet of de spelers daar zo blij mee zijn, want om op tijd in Utrecht te zijn zullen ze eerder bij de baas vandaan moeten komen.
Maar laten we ervan uitgaan dat ze met hun hand over hun hart strijken, dan ligt er volgens mij ook nog een kostenpotje genaamd verzekeringen of hoe is dit exact geregeld? Ik neem niet aan dat de spelers 26 avonden onverzekerd rondschaaten.
_J-
Ijs regelen van 9 tot 11 of van 10 tot 12
Verzekering moet natuurlijk gewoon geregeld worden
Mitchell van Amelsfort
11 oktober 2009, 21:50
Sean Simpson..als hgij niet voor de NHL gevraagd wordt::hyper::
Alex van den Brink
12 oktober 2009, 08:26
@ Twan, godzijdank ga jij er niet over om de bondscoach aan te stellen!
Met dit antwoord heb je je zelf aardig buitenspel gezet, om een serieuze deelnemer te zijn, in deze discussie.
Twan haalde deze mannen aan als voorbeeld, niet als kandidaat.
Maar wat weet jij van de coach kwaliteiten van beide heren?
Ro Herregraven
12 oktober 2009, 08:29
De kans is inderdaad erg groot dat Sean Simpson de nieuwe bondscoach wordt.
Van Zwitserland.
Pieter van der Schuit
12 oktober 2009, 09:03
Met dit antwoord heb je je zelf aardig buitenspel gezet, om een serieuze deelnemer te zijn, in deze discussie.
Twan haalde deze mannen aan als voorbeeld, niet als kandidaat.
Maar wat weet jij van de coach kwaliteiten van beide heren?
Gelukkig gaat er hier niemand over de opvolging van Tommie Hartogs.
De reden dat men niet tot een nieuwe overeenkomst kwam is verder bij niemand bekend,persoonlijk vind ik het jammer dat er geen nieuwe overeenkomst tot stand kwam.
Een mening heeft iedereen wel, zo reageer ik op de posting van Alex, natuurlijk hebben deze twee genoemde mannen genoeg ervaring als speler..................maar hebben zij die ook of anders gezegd kunnen zij die ook overbrengen op een groep spelers.
Want tot op heden hebben beide heren nog geen team gecoacht op enig niveau.
Nogmaals ik twijfel niet aan hun kwaliteiten............... maar eerst zien.
Verder zou het inderdaad een verassende maar zeker een zéér goede keus zijn
als Sean Simpson de nieuwe bondscoach zou worden.
Marco Kronenburg
12 oktober 2009, 09:22
Beste heren, laat mij en mani aub buiten de discussie. Slaat nergens op.
grt marco
Ro Herregraven
12 oktober 2009, 11:11
Nee hoor, in Zwitserland zijn ze er al zo goed als uit: Sean Simpson wordt de opvolger van Ralph Krueger.
Joep Meijsen
12 oktober 2009, 12:27
Vandaag om vier minuten over elf heeft het ANP een kort bericht over het vertrek van Hartogs gepubliceerd. Mooi actueel.
Abe Brouwer
12 oktober 2009, 16:13
Nee hoor, in Zwitserland zijn ze er al zo goed als uit: Sean Simpson wordt de opvolger van Ralph Krueger.
Na de zomer pas. Ralph Krueger is komend seizoen nog bondscoach.
Alex van den Brink
12 oktober 2009, 21:52
Gelukkig gaat er hier niemand over de opvolging van Tommie Hartogs.
De reden dat men niet tot een nieuwe overeenkomst kwam is verder bij niemand bekend,persoonlijk vind ik het jammer dat er geen nieuwe overeenkomst tot stand kwam.
Een mening heeft iedereen wel, zo reageer ik op de posting van Alex, natuurlijk hebben deze twee genoemde mannen genoeg ervaring als speler..................maar hebben zij die ook of anders gezegd kunnen zij die ook overbrengen op een groep spelers.
Want tot op heden hebben beide heren nog geen team gecoacht op enig niveau.
Nogmaals ik twijfel niet aan hun kwaliteiten............... maar eerst zien.
Nu creëer je een mening op basis van aannames.
Wat is enig niveau?
Stefan Bouma
13 oktober 2009, 13:38
stond vanochtend ook nog in de Spits!
Alex van den Brink
13 oktober 2009, 15:27
Vandaag om vier minuten over elf heeft het ANP een kort bericht over het vertrek van Hartogs gepubliceerd. Mooi actueel.
Ze wilden zeker zijn dat hij niet terug kwam:Bonk3:
Piet de Kort
13 oktober 2009, 15:58
En gisteren in het NOS sportjournaal! Wat een aandacht in 1 keer! :Bonk3:
Danny Jurgens
14 oktober 2009, 09:06
Wat denk je van Paul Strople3 gegadigden wat mij betreft:
Alex Andjelic
Ron Berteling
Frank Gentges
Patrick van de Wijgert
14 oktober 2009, 14:08
Wat denk je van Paul Strople
Die is te lief....
Danny Jurgens
15 oktober 2009, 10:54
Ik denk dan ook nog aan Robb Servis . Deze is ook betrokken bij het CTO in Eindhoven . Ik heb in deze persoon wel het vertouwen en zal wel een goede vervanger zijn van Tommy Hartogs .Die is te lief....
Ro Herregraven
16 oktober 2009, 10:41
En inmiddels is het officieel:
http://www.iihf.com/home-of-hockey/news/news-singleview/article/simpsons-reward-switzerland.html?tx_ttnews%5BbackPid%5D=955&cHash=913f2b5f7d
Abe Brouwer
16 oktober 2009, 17:12
De Zwitserse bond zal ook wel beter betalen.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.