View Full Version : Competitieschema's jeugdcompetities
Geert van der Meulen
6 oktober 2009, 22:10
Het duurde lang, maar het wedstrijdprogramma voor U12 is nu ook bekend. We weten het nu van de U12, U14 en U17.
Het schema van de U21 laat nog op zich wachten?
Theo van der Duin
6 oktober 2009, 22:22
U8 - U10 is er ook nog Geert.
Geert van der Meulen
7 oktober 2009, 08:46
U8 - U10 is er ook nog Geert.
Klopt, maar daar zijn teams genoeg. Er komt ook wel een competitie indeling, die zijn altijd laat bekend. Er zijn trouwens ook nog jeugdrecreanten en tweede en derde divisieteams.
De U21 heeft maar weinig teams en ook de Belgische U20 teams zullen meedoen. De clubs willen lijkt mij toch wel eens weten waar ze aan toe zijn.
Joep Meijsen
7 oktober 2009, 09:26
De clubs willen lijkt mij toch wel eens weten waar ze aan toe zijn.
In 99 van de 100 gevallen is een speelschema volgens mij laat vanwege de clubs.
Geert van der Meulen
7 oktober 2009, 09:33
In 99 van de 100 gevallen is een speelschema volgens mij laat vanwege de clubs.
Dat klopt helemaal: in 99 van de 100 gevallen!
Gregory Zuidvliet
12 oktober 2009, 16:09
Komt er überhaupt nog wel een U21 competitie? Als ik op de website van de NIJB kijk zie ik zo langzamerhand alle schema's voorbij komen, behalve die van de U21.. Of heb ik iets gemist?
Geert van der Meulen
12 oktober 2009, 16:17
Komt er überhaupt nog wel een U21 competitie? Als ik op de website van de NIJB kijk zie ik zo langzamerhand alle schema's voorbij komen, behalve die van de U21.. Of heb ik iets gemist?
Er is twee maal vergaderd of het U19 of U21 moest worden. Ondanks tegenstand van o.a. Heerenveen werd het een U21 competitie. Er zouden zeven teams aan mee doen. Daar vielen al drie van af, toen kwamen de Belgen er bij.
De laatste stand is dat van de NL clubs alleen Zoetermeer, Den Haag en Heerenveen (van de zeven teams zijn dus vier afgevalllen!) nog over zijn. Die gaan nu samen met vijf Belgische teams een competitie vormen.
Gregory Zuidvliet
12 oktober 2009, 16:40
Als de NIJB dus gewoon eerder een schema had gemaakt, konden die vier afgevallen clubs er niet onderuit en was de competitie met 7 teams gewoon een feit geweest. Of is dit te makkelijk geredeneerd. Ik vind het op zijn zachtst gezegd zeer opmerkelijk.
Geert van der Meulen
12 oktober 2009, 16:42
Als de NIJB dus gewoon eerder een schema had gemaakt, konden die vier afgevallen clubs er niet onderuit en was de competitie met 7 teams gewoon een feit geweest. Of is dit te makkelijk geredeneerd. Ik vind het op zijn zachtst gezegd zeer opmerkelijk.
Dat is te gemakkelijk geredeneerd. Er zijn gewoon een aantal clubs die hun afspraken niet nakomen. Dan kun je wel een competitie maken, maar als er geen team zijn ...
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.