View Full Version : IJshockey.com: Strijd in Eerste Divise barst los
Redactie IJshockey.com
30 september 2009, 18:50
Komend weekeinde beginnen ook de ploegen in de Eerste Divisie aan de strijd om het kampioenschap. Den Haag en Den Bosch, de beide finalisten van afgelopen jaar, zijn ook dit jaar de uitgesproken favoriet.
> Lees het volledige artikel op IJshockey.com... (http://www.ijshockey.com/200910/item.asp?ID=2976)
Paul van Heertum
30 september 2009, 21:43
Hey ik heb effe een paar vraagjes
Weet iemand waar Max van Hooren speelde?
Hebben de niet EU spelers die in de eerste divisie spelen een verblijfsvergunning op basis van een studie? Lijkt me niet dat ze wel een verblijfsvergunning krijgen met hun ijshockey bezigheden?
Mike Norman
30 september 2009, 22:13
Opmerkelijk dat Turpijn bij Zoetermeer gaat spelen. Ene moment bij het NL team en nu 1e divisie...
Kazs Krikke
1 oktober 2009, 06:39
volgens mij is Turpijn een kind van de rekening geworden bij Utrecht
Sebastiaan Schuemie
1 oktober 2009, 08:05
Er staat wel een klein foutje in het artikel :)
"Een groot aantal Nederlandse spelers blijven Zoetermeer trouw: Jeroen Admiraal, Dennis van der Bol, Richard Borgman, Roland van Donge, Kevin van Leeuwen, Marko van Leeuwen, Niels Leeuwenkamp, Jelmer van Rooij en Matthijs Wiersma zullen ook dit jaar te bewonderen zijn in De Uithof."
Zoetermeer speelt toch in het Silverdome.
Remco Bambacht
1 oktober 2009, 08:14
Er staat wel een klein foutje in het artikel :)
Zoetermeer speelt toch in het Silverdome.
Thanks! Heb het meteen aangepast!
Joep Meijsen
1 oktober 2009, 08:47
Een jaar of drie geleden was er een Max van Hoorn op proef bij Nijmegen Devils.
http://www.ijshockeyfoto.com/pictures/8004-330.JPG
Remco Bambacht
1 oktober 2009, 08:50
Een jaar of drie geleden was er een Max van Hoorn op proef bij Nijmegen Devils.
Hij lijkt er in ieder geval wel op! Wat ik begrepen heb, is dat deze jongen in de buurt van Rotterdam werkt of woont...
Alex van den Brink
1 oktober 2009, 09:58
Hij lijkt er in ieder geval wel op! Wat ik begrepen heb, is dat deze jongen in de buurt van Rotterdam werkt of woont...
Hij is het, wel wat ouder geworden.
Maurice Ruppe
1 oktober 2009, 12:37
Hey ik heb effe een paar vraagjes
Weet iemand waar Max van Hooren speelde?
Van 2005 tot 2007 heeft er een Max VanHooren gespeeld bij de Dresden Kings, dat uitkomt in de Greater Lakes Junior C League binnen Ontario. Opmerkelijk is dat deze Max VanHooren bij dit team als goalie actief was. Toch lijkt het dezelfde persoon.
Remco Bambacht
1 oktober 2009, 13:01
Hij is het, wel wat ouder geworden.
Dat effect heeft Rotterdam nou eenmaal...
Patrick van de Wijgert
1 oktober 2009, 16:28
In ijshockeyend Nederland weet men half niet wat hier aan potentiele buitelandse eredivisie ijshockeyspelers werkt of studeert....
Paul van Heertum
1 oktober 2009, 16:46
Denk dat het wel meevalt. Om in de eredivisie mee te kunnen moet je best wat kunnen en die mensen moeten gewoon zelf hun werk doen
Paul van Heertum
1 oktober 2009, 17:04
Als je gaat kijken naar de nieuwe imports dan speelde Jobin junior A(Via Mason binnengekomen dacht ik) van Hernandez en Cesar kon ik niks vinden maar die speelden volgens mij junior hockey vorig seizoen. Van Chernyavsky kon ik niks vinden maar ik denk dat die ook wel speelde afgelopen jaar. Deschenes, Cornacchi speelden niet het afgelopen jaar maar hebben wel een behoorlijke profcarriere gehad.
Alle andere spelers speelden gewoon profijshockey in Europa of de VS of komen van college, dan is de keus al een stuk kleiner en iemand die goed kan ijshockeyen en in Nederland gaat wonen en werken moet zelf maar contact zoeken met de clubs als hij wil blijven spelen
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.