PDA

View Full Version : Ook op de 2e ijsbaan ligt nu ijs in Tilburg

Michael Schoenmakers
24 september 2009, 13:12
YouTube - Eerste ijslaagje voor Ireen Wüstbaan

Piet de Kort
24 september 2009, 13:25
Des Brammetje Snoeren! Die ken ik nog, van zijn huwelijks aanzoek aan zijn vriendin vorige week op het ijs van de Stappegoor Arena in Tilburg! Ik weet alleen de trouwdatum niet meer! ::thumbsup::::cheerleader::::gowild::

Michael Schoenmakers
24 september 2009, 13:39
Des Brammetje Snoeren! Die ken ik nog, van zijn huwelijks aanzoek aan zijn vriendin vorige week op het ijs van de Stappegoor Arena in Tilburg! Ik weet alleen de trouwdatum niet meer! ::thumbsup::::cheerleader::::gowild::

Mis je nu al 1 week en het seizoen is nog niet begonnen volgens mij was dat 2 weken geleden :Bonk3:

Piet de Kort
24 september 2009, 15:15
Mis je nu al 1 week en het seizoen is nog niet begonnen volgens mij was dat 2 weken geleden :Bonk3:

Het gaat snel hé zo op de ijsbaan, als het gezellig is! Dus Hull is ook al langer dan 3 weken geleden! :goodman:

Paul van Heertum
24 september 2009, 15:22
Wat voor een soort ijsbaan is het? Kunnen de Trappers er ook gebruik van maken?

Piet de Kort
24 september 2009, 15:48
Wat voor een soort ijsbaan is het? Kunnen de Trappers er ook gebruik van maken?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ireen_W%C3%BCst_IJsbaan

http://www.ertussenuit.com/details/1027.htm

http://www.ijsclubtilburg.nl/fotoalbum/album/Bouw/

Paul van Heertum
24 september 2009, 15:50
Is die ijshockeybaan een goed uitgeruste ijsbaan of kan je daar alleen bijvoorbeeld de jeugd laten trainen?

Michael Schoenmakers
24 september 2009, 16:13
Is die ijshockeybaan een goed uitgeruste ijsbaan of kan je daar alleen bijvoorbeeld de jeugd laten trainen?

Als er jeugd op kan kan er ook een NHL team op.
Maar goed ik weet niet wat je er verder mee bedoeld er zit een normale boarding omheen met glas is verteld.

Paul van Heertum
24 september 2009, 16:19
Voldoet het aan alle eisen die de NIJB stelt?

Michael Schoenmakers
24 september 2009, 16:33
Voldoet het aan alle eisen die de NIJB stelt?

Ik verwacht niet dat daar wedstrijden van het 1e worden gespeeld misschien recranten.

Je moet het zien als de 2e hockeybaan in Eindhoven denk ik (echter is die wel buiten)

Michael Schoenmakers
24 september 2009, 16:34
Het gaat snel hé zo op de ijsbaan, als het gezellig is! Dus Hull is ook al langer dan 3 weken geleden! :goodman:

Ja maar dat staat me nog wel HEEEEL goed bij hehe can ik have one pintje?

Paul van Heertum
24 september 2009, 16:38
Als die baan inderdaad redelijk goed is uitgerust dan lijkt me dat fijn voor de Trappers, hebben ze wat meer mogelijkheden om hun leden meer ijstijd te geven want volgens mij zat de ijsbaan in Tilburg behoorlijk vol

Michael Schoenmakers
24 september 2009, 16:39
Als die baan inderdaad redelijk goed is uitgerust dan lijkt me dat fijn voor de Trappers, hebben ze wat meer mogelijkheden om hun leden meer ijstijd te geven want volgens mij zat de ijsbaan in Tilburg behoorlijk vol

Trappers heeft al nix te klagen over ijstijd.
Door de komst van de nieuwe baan kunnen de meeste ijshockey clubs op gunstigertijden trainen op 2 teams na Grrrr

http://www.ijsclubtilburg.nl/gallery/d/8613-2/L1010797.jpg
http://www.ijsclubtilburg.nl/gallery/d/8623-2/L1010805.jpg
http://www.ijsclubtilburg.nl/gallery/d/8601-2/L1010787.jpg
De nieuwe ijshockey baan met de boarding zichtbaar aanwezig incl glazen delen.
Fotos: ijsclub Tilburg

Paul van Heertum
24 september 2009, 16:41
Welke teams niet?

Michael Schoenmakers
24 september 2009, 16:47
Welke teams niet?

2 recreanten teams niet waar ik het van weet dan.
De Midnightplayers en de Rubberducks

Paul van Heertum
24 september 2009, 16:52
Die Midnights zullen toch wel om 3 uur ´s nachts ijs hebben?

Michael Schoenmakers
24 september 2009, 16:53
Die Midnights zullen toch wel om 3 uur ´s nachts ijs hebben?

Schijnt dat Bram en de andere ijsmeesters ook willen slapen lol.

Dennis Verhoof
24 september 2009, 17:15
Het is een wedstrijdklare ijsbaan. Met glas, speakers, klok, banken, officialbank etc.

Martijn Snoeren
24 september 2009, 17:27
Ik verwacht niet dat daar wedstrijden van het 1e worden gespeeld misschien recranten.

Je moet het zien als de 2e hockeybaan in Eindhoven denk ik (echter is die wel buiten)
Recranten.....:Bonk3: Proficiat michael,je eerste Gerwintje:grin:::happycheer::::hyper::

Michael Schoenmakers
24 september 2009, 17:53
Recranten.....:Bonk3: Proficiat michael,je eerste Gerwintje:grin:::happycheer::::hyper::

Damn

wedstrijd klaar wil nog niet zeggen volgens de richtlijnen van de NIJB, kan met niet voorstellen dat er zoveel licht komt te hangen dat aan deze regels word voldaan gemiddeld 750 lux is erg veel.

Patrick van de Wijgert
25 september 2009, 08:48
Is dat zo? Die 2 teams hadden ook goede trainingstijden alleen was dat op deze nieuwe baan.

Wel heeft de gemeente de belofte gedaan dat alle ijshockeyteams op de oude ijsbaan zouden blijven.

Onder het ijs loopt een mooie trap van de tunnel onder de 400 meter baan doorgemaakt Daar kan een goalie niet fatsoenlijk naar beneden en boven. Daar kun je leuke foto's van maken

Ferdinand van Berlo
25 september 2009, 09:04
Is dat zo? Die 2 teams hadden ook goede trainingstijden alleen was dat op deze nieuwe baan.

Wel heeft de gemeente de belofte gedaan dat alle ijshockeyteams op de oude ijsbaan zouden blijven.

Onder het ijs loopt een mooie trap van de tunnel onder de 400 meter baan doorgemaakt Daar kan een goalie niet fatsoenlijk naar beneden en boven. Daar kun je leuke foto's van maken

dan moet je er wel voor zorgen dat je boven aan de trap staat. als je onderaan staat sodemietert die goalie boven op je.

enige oplossing voor de goalie's is bij het ijs pas de legguards omdoen. denk niet dat ze het 'probleempje' met de trap nog op gaan lossen. de komende tijd zullen nog wel wat meer zaken aan het licht komen. dat is het nadeel als zo'n baan wordt aangelegd door mensen die er niet al teveel verstand van hebben.

Piet de Kort
25 september 2009, 09:18
dan moet je er wel voor zorgen dat je boven aan de trap staat. als je onderaan staat sodemietert die goalie boven op je.

enige oplossing voor de goalie's is bij het ijs pas de legguards omdoen. denk niet dat ze het 'probleempje' met de trap nog op gaan lossen. de komende tijd zullen nog wel wat meer zaken aan het licht komen. dat is het nadeel als zo'n baan wordt aangelegd door mensen die er niet al teveel verstand van hebben.

Ach, als er maar een kantine inzit. De rest is toch bijzaak! :goodman:

Michael Schoenmakers
25 september 2009, 10:54

Fout we konden idd netje op een gunstig tijdstip trainen in de nieuwe hal.
Echter krijgen we daar dan ook de opslag van de spullen heel netjes.
Maar op zaterdag sluit de nieuwe hal vroeg en wat als we dan zaterdag nog een wedstrijd hebben(deze zal dan plaats vinden in de oude hal)?
moeten we dan 2 uur eerder alle spullen naar de oude hal halen en deze onbeheerd achterlaten?
en wat na de wedstrijd?
Dus ja goede trainings tijden maar het totaal plaatje klopte voor geen meter. En dat weet jij ook Patrick. en Daarnaast de belofte dat alle bestaande tilburgse clubs in de oude hal konden trainen is natuurlijk ook van belang.

Anthony Schoenmakers
25 september 2009, 14:13
En daarnaast de belofte dat alle bestaande tilburgse clubs in de oude hal konden trainen is natuurlijk ook van belang.
Ik denk dat die zin niet helemaal klopt!!
Ik denk dat ze bedoelen dat de recreatie teams die al in Tilburg trainde het recht hebben om gebruik te mogen blijven maken van de "oude" ijshal.
Bv Devils en Pirates bestonden ook al, maar die gaan naar de nieuwe ijshal.

Michael Schoenmakers
25 september 2009, 14:20
Ik denk dat die zin niet helemaal klopt!!
Ik denk dat ze bedoelen dat de recreatie teams die al in Tilburg trainde het recht hebben om gebruik te mogen blijven maken van de "oude" ijshal.
Bv Devils en Pirates bestonden ook al, maar die gaan naar de nieuwe ijshal.

Ja klopt maar die trainde idd niet in Tilburg.
Komend seizoen wel volgens mij trainen dan alle Tilburgse teams ook daad werkelijk in Tilburg!.