PDA

View Full Version : IJshockey.com: De koning van Canada

Redactie IJshockey.com
23 september 2009, 21:00
De komende Olympische Spelen worden dé Spelen voor team Canada. In Vancouver zijn de spelers bijna verplicht een gouden medaille claimen om het fanatieke en kieskeurige Canadese publiek tevreden te houden. Nergens in de selectie is de twijfel groter dan bij de goalies. Wie mogen het shirt van Canada aantrekken?

> Lees het volledige artikel op IJshockey.com (http://www.ijshockey.com/200910/item.asp?ID=2963)

Luuk van Dijk
23 september 2009, 21:40
Hee Robert, waarom Cam Ward op 2? Niet mijn goalie in ieder geval.

Mijn lijstje zou zijn:
- Brodeur
- Fleury
- Luongo

Allen top-goalies met een eigen stijl van keepen. Hiermee zouden ze op de spelen een groot aantal spelers kunnen verrassen.

Paul van Heertum
23 september 2009, 21:55
Tuurlijk wordt Brodeur de starter

Mike Norman
23 september 2009, 21:57
1. Brodeur
2. Fleury
3. Mason

Eindelijk iemand die het met me eens is dat Luongo overrated is.

p.s. Leuk stukje! Mag ook wel is gezegd worden..

Jasper Maassen
23 september 2009, 22:13
Toch denk ik dat Luongo meegaat. Is dit overigens een bewuste spelwijze of een typo: Eddie Belfout ?

Robert van de Ven
23 september 2009, 23:23
Hey luuk,

Sorry weinig tijd gehad, je schaatsen liggen geslepen en wel klaar iig.
Waarom Ward op 2? Ward is naar mijn mening een zeer zekere goalie. Waar Luongo naar mijn mening zwaar overrated is, is Ward duidelijk underrated!

Als je de afgelopen seizoenen onder de loep neemt is het duidelijk dat Ward tijdens de play-offs een versnelling over heeft. Fleury heeft vorig seizoen en ook dit seizoen momenten gehad waarop men dacht van: WOW om vervolgens houdbare pucks te laten schieten. Dit seizoen heeft Fleury laten zien dat hij gegroeid is, echter naar mijn mening had Fleury voor deze Penguins een kleinere bijdrage als toen Ward met de Hurricanes won. Ward was de laatse play offs de enige reden waarom de Hurricanes zo ver waren gekomen. Fleury had je ook kunnen vervangen door Mason, Huet of door Ward en dan waren ze nog kampioen geworden. Op dit moment wordt er teveel verwacht van Fleury, hij is een groot talent en zal naar mijn mening verkomen. Maar hij is vooral goed door het team. Wissel Fleury is om met Price, ook een groot talent, ik denk dat dan iedereen had geroepen om Price. Echter deze heeft minder geluk qua team.

Mike, bedankt voor het compliment. Mason zie ik echt niet in de goal staan, denk dat je dat die jongen ook nog niet aan moet willen doen. En idd Luongo is zeer overrated.

Jasper, nee dat is geen bewuste spelfout. Eddie Belfour is echt by far mijn favoriete goalie ooit! Draag niet voor niets nr 20. (natuurlijk ook een beetje voor Tretiak he).

Hoor het graag!
Robert

Paul van Heertum
23 september 2009, 23:30
Fleury heeft naar mening dus wel de finals gewonnen voor de Pens. Denk niet dat het gelukt was als hij geblesseerd was geweest

Robert van de Ven
23 september 2009, 23:35
Paul,

Ik denk dat in de laatste wedstrijd hij zeker goed heeft gekeept. Maar in de gehele stanley cup campange hadden de penguins het met een andere goalie (natuurlijk wel van enigzins caliber) ook gered. Het is zeker niet zo dat ik Fleury onderschat of een minder goalie vind. Juist door de manier waarop hij in de finale keepte heb ik hem als derde erbij gezet. Wanneer hij in zijn spel zit, fantastich om naar te kijken. Het kan echter bij hem sneller omslaan als bij Ward of Brodeur.
Dat Brodeur trouwens eerste is, daar is iedereen het toch wel over eens hier.

Robert

Mike Norman
23 september 2009, 23:38
Ik ben misschien ietwat bevooroordeeld over Mason (zoals jij miss over Ward). Persoonlijke keuzes / voorkeuren. Ok, kwalitatief niet zo goed als die andere, maar een genot om naar te kijken. Die man heeft zo fantastisch staan keepen afgelopen jaar en zoveel meegemaakt ondertussen, dus waarom geen Olympics? Maar volgens mij heb jij Steve Mason in je hoofd en niet Chris zoals in je stuk...

Ivo Willems
24 september 2009, 00:37
Wou het net aankaarten, zat het stuk te lezen en de beschrijving van Chris Mason klopte niet echt ;)

De Mason die beschreven wordt is de Columbus goalie, ipv de 33 jarige St Louis goalie.

Michael Immerzeel
24 september 2009, 12:44
Brodeur
Ward
Fleury

Luongo is zeker een goede keeper maar al deze keepers hebben en gewonnen en Brodeur heeft bovendien heel veel ervaring Ward inmiddels ook wel...
Luongo heeft nog geen team naar the next level kunnen tillen, wat echt niet wegneemt dat hij een goede keeper is...

Robert van de Ven
24 september 2009, 13:32
Hmm jullie zouden wel is een punt kunnen hebben...:Bonk3:

Het feit alleen al dat ik hem door elkaar haal met een andere goalie sterkt mij in het idee dat hij de minder is....::afro::

Heb ik me daar een beetje ermee uit gered? :d

Groeten Robert

Luuk van Dijk
24 september 2009, 23:41
Haha, uiteraard red je jezelf er daar niet mee uit!