PDA

View Full Version : IJshockeyclubs Canada?

Andy Clifton
15 september 2009, 07:55
Hoi Allen,

Vanaf 2 Oktober ga ik een rondrit maken door amerika en Canada en natuurlijk wil je dan als ijshockeyfan zoveel mogelijk ijshockeystadions zien.
Nu is het me redelijk gelukt om in Amerika alle Clubs/Ijshallen te vinden. Alleen voor Canada wil het me niet echt lukken.

Zijn er bij jullie misschien websites bekend waar ik dit kan vinden?

Het gaat mij om de Staten
Quebec en Ontario.

Alvast bedankt

Andy

Joep Meijsen
15 september 2009, 08:07
Hoi Allen,
Het gaat mij om de Staten
Quebec en Ontario.

Je zou naar de volgende liga's moeten kijken:

OHL, QMJHL, LNAH

De eerste twee zijn de junior-liga's in respectievelijk Ontario en Quebec. Die derde is een semi-profcompetitie in Quebec die ook wel bekend staat als de Slapshot-liga.

Verder heeft Toronto nog een AHL-team en Ottawa, Toronto en Montreal natuurlijk een NHL-ploeg.

Als je wil kun je zes tot zeven dagen per week ijshockey kijken in die streken :-)

Patrick van de Wijgert
15 september 2009, 11:55
Je zou naar de volgende liga's moeten kijken:

OHL, QMJHL, LNAH

De eerste twee zijn de junior-liga's in respectievelijk Ontario en Quebec. Die derde is een semi-profcompetitie in Quebec die ook wel bekend staat als de Slapshot-liga.

Verder heeft Toronto nog een AHL-team en Ottawa, Toronto en Montreal natuurlijk een NHL-ploeg.

Als je wil kun je zes tot zeven dagen per week ijshockey kijken in die streken :-)

Vergeet Hamilton niet !!!! Bulldogs AHL

Aanrader Brampton Battalions voor de gratis dingen en mooi stadion. Voor ijshockeysfeer tegen het grimmige aan Guelph Storm. Mooiste derby Guelph-Kitchener (OHL)

Voor het echt leuke altijd zoeken naar een damesijshockeywedstrijd op niveau.

Theo Appelhof
15 september 2009, 18:19

Aanrader Brampton Battalions voor de gratis dingen en mooi stadion. Voor ijshockeysfeer tegen het grimmige aan Guelph Storm. Mooiste derby Guelph-Kitchener (OHL)

Voor het echt leuke altijd zoeken naar een damesijshockeywedstrijd op niveau.
Patrick in welke plaats spelen de Brampton Battalions.

Aangezien ik eind Februari ook in Canada ben en wij natuurlijk ook naar de Bulldogs gaan lijkt het me leuk om ook naar die club te gaan kijken.

Mits het op onze route ligt.

In Toronto willen we een auto huren en dan onder andere naar Hamilton en naar Buffalo gaan dus ja lijkt me wel mooi als we daar ook naar toe kunnen gaan.

Alvast bedankt.

Groetjes Theo.

Joep Meijsen
15 september 2009, 18:30

Volgens mij hebben we deze discussie al een keer gehad, maar Hamilton was één van de saaiste ijshockeyervaringen uit mijn leven. Oude arena, weinig publiek, vervelend publiek, onge?nspireerd ijshockey.

Joep Meijsen
15 september 2009, 18:33
Patrick in welke plaats spelen de Brampton Battalions.

Brampton is een voorstad van Toronto. Goed te doen vanuit het centrum.

Eind februari? Dan mis je de play-offs in Nederland!

Remco Bambacht
15 september 2009, 19:00
Volgens mij hebben we deze discussie al een keer gehad, maar Hamilton was één van de saaiste ijshockeyervaringen uit mijn leven. Oude arena, weinig publiek, vervelend publiek, onge?nspireerd ijshockey.

Oh ja, en als je naar Hamilton gaat: koop het goedkoopste kaartje en loop dan gewoon rustig naar beneden...plek zet bij de boarding.

Anthony Schoenmakers
15 september 2009, 19:11
Oh ja, en als je naar Hamilton gaat: koop het goedkoopste kaartje en loop dan gewoon rustig naar beneden...plek zet bij de boarding.
En daar willen ze dan een NHL team naartoe brengen???? :Bonk3:

Abe Brouwer
15 september 2009, 19:25
Ik wil toch wel eens naar de Toronto Marlies en de Ottawa 67ers. Iemand er wel eens geweest?

Remco Bambacht
15 september 2009, 19:38
En daar willen ze dan een NHL team naartoe brengen???? :Bonk3:

Nou ja de AHL is niet een hele fijne liga om naar te kijken. De liga zit natuurlijk vol met spelers die zo snel mogelijk weg willen naar de NHL en de rest is er inmiddels achter gekomen dat ze de NHL nooit gaan halen. Teams wisselen veelvuldig van samenstelling door callups vanuit de NHL etc etc. Niet bevorderlijk voor een band tussen fans en team.

Remco Bambacht
15 september 2009, 19:40
Ik wil toch wel eens naar de Toronto Marlies en de Ottawa 67ers. Iemand er wel eens geweest?

Yep. Allebei een aanrader. Marlies spelen in een prachtig stadion (zit ook vaak leeg trouwens) en hebben de beste mascotte van de wereld..Duke the Dog! Alleen voor de mascotte zou ik er nog een keer heen gaan.

Ottawa 67's is een hele beleving. Spelen in het oude stadion van de Senators en de sfeer is er uitstekend. Elke wedstrijd in de OHL is een beleving, dat ijshockey verveelt nooit.

Jack Mulders
15 september 2009, 19:48

De Marlies uit Toronto vond ik persoonlijk best een aanrader, Abe.
Toen was er een fanfare en een rockband ,ok was er een hal waar men spellen voor de kinderen deed,daar kon me ook naar de droogtraining voor de wedstrijd de spelers zien warmlopen en voetballen. Ook kregen we bij de ingang een petje met de logo´s van beide team, het eten was er goed te verteren. IJshockeyspullen waren er wel maar een normale en geen uitgebreide keus.

Bij het stadion van de 76ers ligt ook een footbalstadion en een soort van Kasteel.
Toen we het ijsstadion van binnen betraden was er ipv een ijs een grote botenshow aan de gang.
Ligt trouwens aan die grote rivier die bevroren is en kort bij een centrumpje.

Bas-Jan van Roekel
15 september 2009, 20:06
Kleine tip,

Vergeet niet dat je op vakantie bent, kijk ook even om je heen als je buiten de ijsbaan bent!

Jack Mulders
15 september 2009, 20:17
Kleine tip,

Vergeet niet dat je op vakantie bent, kijk ook even om je heen als je buiten de ijsbaan bent!

Wij zagen toen alleen Tim Hortons en een dikke pak sneeuw , Bas Jan.....:mrgreen::mrgreen:

Theo Appelhof
15 september 2009, 20:25
Brampton is een voorstad van Toronto. Goed te doen vanuit het centrum.

Eind februari? Dan mis je de play-offs in Nederland!
Ja dat zie ik nu dus ook maar omdat het programma nu pas bekend is gemaakt.

Rob en Theo wilde na de Olimpics naar canada en we hadden globaal een datum geprikt van eind februari er is nog niets geboekt maar omdat mijn voorkeur uitging naar Dallas-Buffalo hadden we dus deze datum genomen.

Deze wedstrijd wordt gespeeld op 10 maart 2010.

Dus of dat dan kan weet ik nog niet en anders gaan we gewoon later.

Want ja verbeeld je dat de Devils de finale halen en misschien wel kampioen worden, zou toch erg zijn om dat niet bewust mee te mogen maken.

Weet nog niet precies wanneer de Play offs hier in Nederland gaan draaien maar goed mocht het zo zijn dan moeten we maar kijken of het bv een week later kan.

Zijn die datums al bekend denk het niet want tegen de tijd dat de play offs gaan draaien gaan de clubs met de bond om de tafel voor het programma.

Dus ja wat wordt dan de keus.

Maar goed zover is het nog niet.

In ieder geval bedankt voor de info.

Groetjes Theo.

Patrick van de Wijgert
15 september 2009, 21:22

Omdat het de affiliate van Canadiens is.........Das ongeinspireerd ijshockey klopt...lol
Ongeinspireerd ijshockey valt wel mee. Regelmatig gezien en moet zeggen valt niet tegen.
Oude arena wil ik over twisten. Publiek zijn we het wel over eens, en de prijzen van de drank. Pietje zou daar echt nooit zat weggaan voor 10 dollar per beker.

Gewoon na ene wedstrijd om de hoek naar Tailgate Charlies gaan. Supergezellig of Hess street, waar je nog kroegen hebt met een gezamelijke plee voor mannen en vrouwen.
Voor de echte liefhebber koop GUK sauce van Licks....

En Brampton, tis gewoon al leuk om die spelers in een soort van legeroutfit te zien rijden....

Jacqueline Stolze
16 september 2009, 06:19
Op http://www.omha.net/gfb kan je allerlei clubs/regio's vinden. Als je vervolgens naar een club/regio gaat zie je ook een overzicht van de ijsbanen aldaar.

Remco Bambacht
16 september 2009, 06:55
Kleine tip,

Eens, om een Subway of Sports Memorabilia shop te vinden.

Joep Meijsen
16 september 2009, 07:27

La Cage aux Sports.

Patrick van de Wijgert
16 september 2009, 10:47

Subway zonder Sports Memorabilia is soms al genoeg ;-)

Piet de Kort
16 september 2009, 11:50
Subway zonder Sports Memorabilia is soms al genoeg ;-)

The ONE DOLLAR SHOP is misschien ook een aanrader??? Wel effe tegen je vrienden zeggen dat je daar bent! :goodman:

Joep Meijsen
16 september 2009, 12:20
Duke the Dog!

http://www.torontomarlies.com/game_experience/duke.asp

Abe Brouwer
16 september 2009, 16:26
Kleine tip,

De Sawgrass Mills Mall tegenover de Florida Panthers is een absolute aanrader.