View Full Version : Zo krijg je de A-status
Abe Brouwer
4 september 2009, 06:37
Namens het NOC/NSF heeft Erica Terpstra het Nederlands damesvoetbalteam de A-status verleend. Volgens bondscoach Vera Pauw kunnen de dames nu fulltime gaan voetballen en zich beter voorbereiden op wedstrijden. Het Nederlands damesvoetbalteam bereikte gisteravond na strafschoppen tegen Franktijk de halve finale op het EK-damesvoetbal in Finland.
Michael Schoenmakers
4 september 2009, 08:36
Namens het NOC/NSF heeft Erica Terpstra het Mederlands damesvoetbalteam de A-status verleend. Volgens bondscoach Vera Pauw kunnen de dames nu fulltime gaan voetballen en zich beter voorbereiden op wedstrijden. Het Nederlands damesvoetbalteam bereikte gisteravond na strafschoppen tegen Franktijk de halve finale op het EK-damesvoetbal in Finland.
En terecht toch?
Ik denk als het nationale ijshockey team zo in een A landen toernooi zou presteren dat ze dat ook krijgen.
Ludo van Vliet
4 september 2009, 09:34
Namens het NOC/NSF heeft Erica Terpstra het Mederlands damesvoetbalteam de A-status verleend. Volgens bondscoach Vera Pauw kunnen de dames nu fulltime gaan voetballen en zich beter voorbereiden op wedstrijden. Het Nederlands damesvoetbalteam bereikte gisteravond na strafschoppen tegen Franktijk de halve finale op het EK-damesvoetbal in Finland.
Dat Mederlandse team, is dat een team van Medelanders?? Allemaal allochtonen??
Jasper Maassen
4 september 2009, 11:35
Ik heb vanaf de tweede helft gekeken naar de wedstrijd en ik moet zeggen dat ze het heel slim speelden. Als je kwalitatief een mindere spelersgroep hebt, moet je een goede tactiek hebben waaraan iedereen zich houdt, en dat is ook gebeurd. On-Nederlands spel, maar wel zeer effectief. Chapeau!
Paul van Heertum
4 september 2009, 13:09
Investeren in vrouwenvoetbal is echt geld weg gooien
Michael Schoenmakers
4 september 2009, 13:47
Zie liever de dames voetballen dan de heren
http://www.mysites.nl/upload/logo/logo_53611.jpg
Paul van Heertum
4 september 2009, 13:58
Als je potten houdt dan ongetwijfeld
Remco Bambacht
4 september 2009, 13:59
Tsja, het is ongeorganiseerd en chaotisch voetbal. Ik vond het veel weg hebben van pupillenvoetbal. Zelfde als met de vrouwelijke keepers. De meeste kunnen niet bij de lat komen dus hoge ballen zijn vaak automatisch een doelpunt.
Paul van Heertum
4 september 2009, 14:00
C1 van Ajax maakt dat team in
Michael Schoenmakers
4 september 2009, 14:37
C1 van Ajax maakt dat team in
Je zou toch eens wat meer respect kunnen tonen voor de vrouwen!!!
of hou je meer van mannen.
Vrouwen ijshockey kan ook leuk zijn om naar te kijken.
Jordy Rutten
4 september 2009, 14:54
7 Eredivisieclubs hebben allen een vrouwenteam.
Als VVV daarmee begint, lever in mijn clubcard in.
En dat nationale team. Heel leuk, maar er hangt me een iets te feministisch sfeertje omheen.
Paul van Heertum
4 september 2009, 15:06
Leuk dat ze graag willen sporten maar pleur er geen gemeensschapsgeld bij. Topsport moet je overlaten aan mannen
Jasper Maassen
4 september 2009, 16:31
Leuk dat ze graag willen sporten maar pleur er geen gemeensschapsgeld bij. Topsport moet je overlaten aan mannen
Pardon? Dus Anky van Grunsven, de estafettezwemsters en de waterpolosters moeten dus maar stoppen? Walgelijke opmerking van je.
Geert van der Meulen
4 september 2009, 16:32
Pardon? Dus Anky van Grunsven, de estafettezwemsters en de waterpolosters moeten dus maar stoppen? Walgelijke opmerking van je.
Trap je er nou weer in? :)
Jasper Maassen
4 september 2009, 16:37
Trap je er nou weer in? :)
Was het maar een grap, want volgens mij is het dat niet. Ik zou Paul graag in actie zien tegen alle vrouwen die hij geen topsporters vindt in hun tak van sport. Daar zou ik grif voor betalen.
Geert van der Meulen
4 september 2009, 16:37
Was het maar een grap, want volgens mij is het dat niet. Ik zou Paul graag in actie zien tegen alle vrouwen die hij geen topsporters vindt in hun tak van sport. Daar zou ik grif voor betalen.
Ik doe mee!
Paul van Heertum
4 september 2009, 16:46
Ik pretendeer ook geen topsporter te zijn
Jasper Maassen
4 september 2009, 16:48
Ik pretendeer ook geen topsporter te zijn
En in tegenstelling tot de vrouwen die die status wel hebben, ben je dat dan ook niet. Die vrouwen wel. Of neem jij strafcorners net zo goed als Maartje Paumen?
Annet Boers
4 september 2009, 17:24
hahahahaahhahahahahahahahahhhahaahahahahahahahahha hhahaahhaha... vandaar dat jij alleen achter je computertje mee zit te praten over sport.... je bedoelt namelijk echte mannen!
Paul van Heertum
4 september 2009, 17:40
En in tegenstelling tot de vrouwen die die status wel hebben, ben je dat dan ook niet. Die vrouwen wel. Of neem jij strafcorners net zo goed als Maartje Paumen?
Die vrouwen sporten maar spelen geen topsport
Jasper Maassen
4 september 2009, 17:42
En waarom is het dan geen topsport?
Paul van Heertum
4 september 2009, 17:49
Omdat ze op sportgebied niet kunnen tippen aan wat mannen kunnen
Jasper Maassen
4 september 2009, 17:51
Omdat ze op sportgebied niet kunnen tippen aan wat mannen kunnen
Vandaar dat er ook verschillende categorieën zijn: mannen en vrouwen. Wellicht lastig te begrijpen, maar mannen en vrouwen zitten nu eenmaal anders in elkaar. Omdat vrouwen in sommige dingen inderdaad onder doen voor mannen hebben ze dus aparte groepen ervoor gemaakt. Dat wil echter nog niet zeggen dat vrouwen daarom geen topsporters zijn. Ze vegen, in hun tak van sport, met het gros hier op het forum namelijk de vloer aan.
Geert van der Meulen
4 september 2009, 17:55
hij heeft je, je kunt het niet loslaten, laat gaan die internet troll
Abe Brouwer
4 september 2009, 18:06
Dat Mederlandse team, is dat een team van Medelanders?? Allemaal allochtonen??
Ik was blijkbaar nog niet helemaal wakker. Ik heb het al verbeterd.
Het niveau was natuurlijk heel laag. Het is ook geen wonder dat er amper publiek in de stadions zit. Maar de penaltyreeks was zeer spannend. En het is een mooie prestatie, maar het zal in tegenstelling tot het nationale mannenteam geen gekte doen ontstaan in Nederland. Ik heb tenminste niet de indruk dat heel Nederland zondagavond voor de buis zit bij de halve finalewedstrijd.
Dan nog een vraag: wat zouden de nationale ijshockeyheren nou moeten presteren om ook de A-status te krijgen? Ik had bijvoorbeeld begrepen dat de NIJB ervan uitging dat ze de A-status zouden krijgen als ze destijds Turijn gehaald hadden.
Michael Schoenmakers
4 september 2009, 18:33
Ok wat is jou beleving van Top sport?
Want ik weet niet in welk wereld jij leeft maar schijnbaar in de jaar voordat de jaartelling begonnen is.
Jou vrouw heeft zeker 1 recht............:Bonk3:
Michael Schoenmakers
4 september 2009, 18:35
Het niveau was natuurlijk heel laag. Het is ook geen wonder dat er amper publiek in de stadions zit. Maar de penaltyreeks was zeer spannend. En het is een mooie prestatie, maar het zal in tegenstelling tot het nationale mannenteam geen gekte doen ontstaan in Nederland. Ik heb tenminste niet de indruk dat heel Nederland zondagavond voor de buis zit bij de halve finalewedstrijd.
Dan nog een vraag: wat zouden de nationale ijshockeyheren nou moeten presteren om ook de A-status te krijgen? Ik had bijvoorbeeld begrepen dat de NIJB ervan uitging dat ze de A-status zouden krijgen als ze destijds Turijn gehaald hadden.
Ja duh dan hadden ze zeker de A status aangezien alle olympische sporters dat krijgen.
Als je een vw polo ziet rijden met aan de zijkant een sticker van het NOC NSF dan weet je dat daar een top sporter rijd met de A status.
Paul van Heertum
4 september 2009, 19:20
Vandaar dat er ook verschillende categorieën zijn: mannen en vrouwen. Wellicht lastig te begrijpen, maar mannen en vrouwen zitten nu eenmaal anders in elkaar. Omdat vrouwen in sommige dingen inderdaad onder doen voor mannen hebben ze dus aparte groepen ervoor gemaakt. Dat wil echter nog niet zeggen dat vrouwen daarom geen topsporters zijn. Ze vegen, in hun tak van sport, met het gros hier op het forum namelijk de vloer aan.
En een pubillen team weer met hun en daar zitten ook geen duizenden mensen voor op de tribune
Paul van Heertum
4 september 2009, 19:21
Ik denk dat ze moeten promoveren
Gerard Eisma
5 september 2009, 00:00
hahahahaahhahahahahahahahahhhahaahahahahahahahahha hhahaahhaha... vandaar dat jij alleen achter je computertje mee zit te praten over sport.... je bedoelt namelijk echte mannen!
toen ik mijn zus(je) jaren geleden vroeg, waarom ze mee ging naar ijshockey wedstrijden (met mij en mijn vrienden), gaf ze als reaktie dat ze op het ijs tenminste ECHTE mannen zag........
Geert van der Meulen
5 september 2009, 00:02
toen ik mijn zus(je) jaren geleden vroeg, waarom ze mee ging naar ijshockey wedstrijden (met mij en mijn vrienden), gaf ze als reaktie dat ze op het ijs tenminste ECHTE mannen zag........
Ze ging met mee met jou en je vrienden...
en ze zag op het ijs de echte mannen?
Hoe is het nou met jou en je vrienden?:Bonk3:
Ro Herregraven
5 september 2009, 02:25
Investeren in Nederlands herenijshockey ook, maar toch ben ik blij dat 't gebeurt!
Jasper Maassen
5 september 2009, 09:41
En een pubillen team weer met hun en daar zitten ook geen duizenden mensen voor op de tribune
Tuurlijk Paul. Je bent een kortzichtig mannetje, dat bewijs je keer op keer. Ik stop hier nu mee.
Paul van Heertum
5 september 2009, 10:50
Investeren in Nederlands herenijshockey ook, maar toch ben ik blij dat 't gebeurt!
Door de staat?
Paul van Heertum
5 september 2009, 10:50
Tuurlijk Paul. Je bent een kortzichtig mannetje, dat bewijs je keer op keer. Ik stop hier nu mee.
Je moet iets als je uitgeluld bent
Jasper Maassen
5 september 2009, 10:57
Je moet iets als je uitgeluld bent
Kerel, ik moest je zin over "pubillen" 3x lezen voor ik hem überhaupt begreep, en dat ligt niet aan mijn leeskunsten. Iemand die serieus beweert dat een pupillenteam het nationale vrouwenteam in hun eigen tak van sport kan verslaan heeft mijns inziens geen verstand van zaken. Maar goed, dat is mijn mening.
Paul van Heertum
5 september 2009, 11:00
Kerel, ik moest je zin over "pubillen" 3x lezen voor ik hem überhaupt begreep, en dat ligt niet aan mijn leeskunsten. Iemand die serieus beweert dat een pupillenteam het nationale vrouwenteam in hun eigen tak van sport kan verslaan heeft mijns inziens geen verstand van zaken. Maar goed, dat is mijn mening.
Jij denkt dat de onder 17 van de Trappers het nationale dames hockey team niet inmaakt of dat de C1 van FC Utrecht niet van het dames elftal wint?
Jasper Maassen
5 september 2009, 11:10
Jij denkt dat de onder 17 van de Trappers het nationale dames hockey team niet inmaakt of dat de C1 van FC Utrecht niet van het dames elftal wint?
Jij hebt het over Pupillen, dat zijn jonge kinderen van een jaar of 6.
Paul van Heertum
5 september 2009, 11:14
De ijshockeyforum taalpurist weer in de bocht
Jasper Maassen
5 september 2009, 11:36
De ijshockeyforum taalpurist weer in de bocht
Dus jij verstaat onder pupillen jongeren van 14 tot 17 jaar? Dat heeft niks met taalpurisme te maken, dat heeft te maken met woorden gebruiken met hun correcte betekenis.
Wellicht kan deze hele uitweiding van het originele onderwerp verwijderd worden, want het gaat compleet niet meer over de topprestatie van de Nederlandse vrouwenploeg.
Abe Brouwer
5 september 2009, 11:48
Wat denken we? Maakt Oranje morgenavond een kans tegen Engeland?
De wedstrijd begint om 18.00 en is live op NOS en eurosport.
Paul van Heertum
5 september 2009, 12:01
Hopelijk niet. Gaat daar overigens echt iemand naar kijken?
Jasper Maassen
5 september 2009, 12:02
Waarom niet? Met een goed tactisch plan konden ook Frankrijk en Finland verslagen worden. Er zijn altijd mogelijkheden, hoewel Engeland hoger aangeslagen moet worden.
Perry van Winden
5 september 2009, 12:03
@Jasper APPLAUS , laat je niet opnaaien door Paul .
@ Paul::frusty:: en overige "negatievelingen :
He tis idd een topprestatie van de Oranje leeuwinnen.
heb zelf regelmatig damesvoetbal gezien( zondag 1e klasse), omdat mijn dochter dat spelletje speelt. weet dat veel topteams bij de dames beter kunnen voetballen dan sommige herenteams, en dan bedoel ik geen C teams , veteranen- bier -teams die alleen voor de derde helft naar hun club komen. Wedstrijd tegen Frankrijk was niet de mooiste om te zien, andere wedstrijden waren beter. ga daar zelf maar eens staan naast je studie/baan . sommige hebben zelfs onbetaald verlof moeten opnemen om mee te kunnen , omdat ze geselecteerd zijn om ons land te vertegenwoordigen. wees blij dat Nederland voor opkomende (top) sport(sters) nog iets kan en wil betekenen in deze moeilijke economische tijden.
Door deze prestatie en aandacht krijgt het vrouwenvoetbal alleen maar een extra impuls en daardoor nieuwe leden , brede draagvlak , was dat maar voor meer sporten zo. ( kijk maar naar het effect van de SBS6 uitzendingen voor ijshockey, langzamerhand komen er meer mensen kijken en wordne jonkies enthousiast om dit ook te gaan doen.
Jasper Maassen
5 september 2009, 12:05
Hopelijk niet. Gaat daar overigens echt iemand naar kijken?
Ja...
Paul van Heertum
5 september 2009, 12:06
Jij liever dan ik
Ik ga wel Argentinie - Brazilie in de kroeg of in het stadion kijken
Jasper Maassen
5 september 2009, 12:09
Jij liever dan ik
Ik ga wel Argentinie - Brazilie in de kroeg of in het stadion kijken
Prima, veel plezier ermee.
Perry van Winden
5 september 2009, 12:11
Laat die wedstrijd er nou niet zijn, maa rals die dames teams tegen elkaar zouden spelen kijken er miljoenen
Uiteraard gaan we kijken en ze aanmoedigen voor d ebuis.
(denk dat er meer mensen( zowel mannen als vrouwen ) kijken dan je denkt Paul, misschien wel meer naar deze wedsrrijd dan naar Nedrland -Japan en morgen naar de hele studio "sport/voetbal"uitzending ....
Paul van Heertum
5 september 2009, 12:15
Jij denkt dat er miljoenen mensen voor de buis gaan zitten in Nederland voor Nederland - Engeland?
Perry van Winden
5 september 2009, 12:21
elke sport en dus voetballiefhebber wil een halve finale van een EK live zien
Paul van Heertum
5 september 2009, 12:24
Net alsof iedere voetballiefhebber interesse heeft in damesvoetbal
P.S. Ga je nog mijn vraag beantwoorden?
Perry van Winden
5 september 2009, 12:32
.
P.S. Ga je nog mijn vraag beantwoorden?[/QUOTE]
Jazeker, ik weet niet waar je de kijkcijfers kan opvragen.
Jordy Rutten
5 september 2009, 14:28
Ik ben weliswaar niet zo ongefundeerd bezig als Paul, maar ik kan me wel in zijn mening vinden.
Het is maar net welke definitie je hebt van het woord 'Topsport'. Ik vind dat alleen de beoefening van de sport op het hoogste niveau de term 'topsport' mag krijgen. En vrouwenvoetbal is niet het hoogste niveau voetbal, zo simpel is het.
Het is heel erg knap wat ze doen, maar de term topsport mag het niet dragen.
Voorbeeld: Over het algemeen zijn Afrikanen (of mensen met voorouders daar) veel atletischer dan blanken. Kijk maar een naar hordelopen of een marathon. Het overgrote deel van de winnaars heeft een kleur.
Dat betekent dat blanken dus een natuurlijke achterstand hebben op dit gebied. Als er nu atletiekwedstrijden gehouden zouden worden voor alleen blanken, zou dit ook geen topsport genoemd mogen worden. Aangezien topsport alleen de uitvoering van de sport is op zijn hoogste niveau. En zo sluit je het hoogste niveau (in dit geval de zwarte sporters) buiten.
Zo geldt dat ook voor vrouwenvoetbal. Het is heel erg mooi dat het er is en het is logisch dat het op een ander niveau gaat. Maar daarmee is ook duidelijk dat het de term topsport niet mag dragen.
Ik ben persoonlijk geen fan van het vrouwenvoetbal, maar veel plezier aan eenieder die het wel graag kijkt.
.
Jazeker, ik weet niet waar je de kijkcijfers kan opvragen.
http://www.kijkonderzoek.nl/ :)
Gerwin van Boxtel
5 september 2009, 15:27
ik hoop dat ze morgen winnen zou goed zijn voor de nederlandse sport
Paul van Heertum
5 september 2009, 20:44
Ik ben weliswaar niet zo ongefundeerd bezig als Paul, maar ik kan me wel in zijn mening vinden.
Het is maar net welke definitie je hebt van het woord 'Topsport'. Ik vind dat alleen de beoefening van de sport op het hoogste niveau de term 'topsport' mag krijgen. En vrouwenvoetbal is niet het hoogste niveau voetbal, zo simpel is het.
Voorbeeld: Over het algemeen zijn Afrikanen (of mensen met voorouders daar) veel atletischer dan blanken. Kijk maar een naar hordelopen of een marathon. Het overgrote deel van de winnaars heeft een kleur.
Dat betekent dat blanken dus een natuurlijke achterstand hebben op dit gebied. Als er nu atletiekwedstrijden gehouden zouden worden voor alleen blanken, zou dit ook geen topsport genoemd mogen worden. Aangezien topsport alleen de uitvoering van de sport is op zijn hoogste niveau. En zo sluit je het hoogste niveau (in dit geval de zwarte sporters) buiten.
Zo geldt dat ook voor vrouwenvoetbal. Het is heel erg mooi dat het er is en het is logisch dat het op een ander niveau gaat. Maar daarmee is ook duidelijk dat het de term topsport niet mag dragen.
Ik ben persoonlijk geen fan van het vrouwenvoetbal, maar veel plezier aan eenieder die het wel graag kijkt.
Vrouwen hebben gewoon een grote achterstand qua sport op mannen dus als je het over sport hebt. Daarom beoefen vrouwen ook geen topsport, hooguit vrouweijke topsport en die is op een enkele uitzondering(een lekkere chick bij het tennis of hockey) na gewoon niet interessant
Vind iemand ook dat tennis vrouwen het zelfde moeten verdienen als mannen?
Paul van Heertum
5 september 2009, 20:45
Hulde overigens voor het Cubaanse IOC :)
Mike Norman
5 september 2009, 21:36
Vrouwen hebben gewoon een grote achterstand qua sport op mannen dus als je het over sport hebt. Daarom beoefen vrouwen ook geen topsport, hooguit vrouweijke topsport en die is op een enkele uitzondering(een lekkere chick bij het tennis of hockey) na gewoon niet interessant
Vind iemand ook dat tennis vrouwen het zelfde moeten verdienen als mannen?
De voorbeelden die je noemt vind ik bij de vrouwen (en nee niet om het uiterlijk) leuker om naar te kijken. Zwemmen maakt bijv geen verschil.
Paul van Heertum
5 september 2009, 22:12
Vrouwen zwemmen harder dan mannen?
Mike Norman
5 september 2009, 22:21
Vrouwen zwemmen harder dan mannen?
In theorie...
Paul van Heertum
5 september 2009, 22:27
In de praktijk niet in elk geval
Michael Schoenmakers
6 september 2009, 09:58
Vraagje jij doet toch een vecht sport?
welke gewichtsklasse ow wacht dat is niet nodig want een top sporter moet het op het hoogste nivo beoefenen ongeacht klasse.
das wil je werledkampioen judo worden moet je dus gewoon van iedereen winnen ook al weeg jij 50kg en je tegenstander 100.
Dat jij dames voetvbal nog niet kunt warderen is misschien omdat het nivo een stuk lager ligt dit kan natuurlijk te maken hebben dat ze het nog niet zolang beoefenen als mannen.
Jordy Rutten
6 september 2009, 13:08
Vraagje jij doet toch een vecht sport?
welke gewichtsklasse ow wacht dat is niet nodig want een top sporter moet het op het hoogste nivo beoefenen ongeacht klasse.
das wil je werledkampioen judo worden moet je dus gewoon van iedereen winnen ook al weeg jij 50kg en je tegenstander 100.
Je kan best wereldkampioen worden in je gewichtsklasse. Dat doet niks af aan de prestatie, begrijp me goed. Ik heb respect voor de prestaties van het vrouwenteam.
Maar het is geen uitvoering van de sport op het hoogste niveau. Ik vind de vergelijking met gewichtsklasse's daarom wel goed gevonden. Als je kampioen wordt in de categorie lichtgewicht boksen, beoefen je sport op een erg hoog niveau, maar niet het hoogste. Zo geldt dat ook voor vrouwenvoetbal.
Paul van Heertum
6 september 2009, 13:12
Wat ik me afvraag zou het dameselftal winnen van het G elftal?
Michael Schoenmakers
6 september 2009, 13:27
Je kan best wereldkampioen worden in je gewichtsklasse. Dat doet niks af aan de prestatie, begrijp me goed. Ik heb respect voor de prestaties van het vrouwenteam.
Maar het is geen uitvoering van de sport op het hoogste niveau. Ik vind de vergelijking met gewichtsklasse's daarom wel goed gevonden. Als je kampioen wordt in de categorie lichtgewicht boksen, beoefen je sport op een erg hoog niveau, maar niet het hoogste. Zo geldt dat ook voor vrouwenvoetbal.
Kijk dan is het dus wel een vorm van top sport maar niet op hoogste nivo :)
Het nadeel voor de dames is wel dat ze nooit tegen de mannen zullen voetballen
op een eind toernooi zolang de Fifa de regels niet aan past.
Even terug komend op ijshockey, dames ijshockey is ook anders dan de mannen geen fysiek contact is een belangrijke regel die het verschil aan duidt tussen de heren en de dames. En daarom ook niet echt te vergelijken zo ook met honkbal en softbal.
Paul van Heertum
6 september 2009, 13:30
Als je de de onder 14 zonder fysieke contact laat spelen tegen de vrouwen worden ze ook ingemaakt
Jordy Rutten
6 september 2009, 16:10
Kijk dan is het dus wel een vorm van top sport maar niet op hoogste nivo :)
Dat is een contradictio in terminis.
Als sport niet meer op het hoogste niveau wordt uitgeoefend, is het namelijk geen topsport meer.
Volgens de Van Dale (http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=topsport) is topsport namelijk:
top?sport de; v(m) sport op het hoogste niveau
Het nadeel voor de dames is wel dat ze nooit tegen de mannen zullen voetballen
op een eind toernooi zolang de Fifa de regels niet aan past.
Even terug komend op ijshockey, dames ijshockey is ook anders dan de mannen geen fysiek contact is een belangrijke regel die het verschil aan duidt tussen de heren en de dames. En daarom ook niet echt te vergelijken zo ook met honkbal en softbal.
Topsport is beoefening van sport op het hoogste niveau, ongeacht welk ras, geslacht of leeftijd. Ik heb wel degelijk respect voor degenen die het beoefenen, maar het is geen topsport.
Geert van der Meulen
6 september 2009, 16:20
top?sport de; v(m) sport op het hoogste niveau
Waar staat dat v(m) eigenlijk voor?
Abe Brouwer
6 september 2009, 18:21
Toch vallen wel wat dingen op. Zo is er amper publiek in het stadion. Van een voetbalgekte zoals met het nationale herenteam tijdens grote toernooien is geen sprake. En er zullen vast geen 100.000 Oranjefans in Tampere zijn zoals vorig jaar in Basel bij het heren-EK. Overigens is het nog 0-0 na ruim 20 minuten spelen.
Michael Schoenmakers
6 september 2009, 19:14
Dat is een contradictio in terminis.
Als sport niet meer op het hoogste niveau wordt uitgeoefend, is het namelijk geen topsport meer.
Volgens de Van Dale (http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=topsport) is topsport namelijk:
Topsport is beoefening van sport op het hoogste niveau, ongeacht welk ras, geslacht of leeftijd. Ik heb wel degelijk respect voor degenen die het beoefenen, maar het is geen topsport.
Ok wanner beoefen je je een sport op het hoogste nivo?
das op het moment dat je in je klasse de sport beoefent zonder dat je hoger kunt.
er is geen gemengd voetbal dus de dames spelen op het hoogste nivo wat ze KUNNEN halen. dus TOPSPORT.
Rene Kropholler
6 september 2009, 19:41
Zou het G team winnen van 11 Paul Heertum,s ??
Abe Brouwer
6 september 2009, 19:50
1-1 na 90 minuten, verlenging!
Paul van Heertum
6 september 2009, 20:02
Nee......
Auke de Vries
6 september 2009, 20:32
Als je de de onder 14 zonder fysieke contact laat spelen tegen de vrouwen worden ze ook ingemaakt
Respectloze vraagstellingen zijn dit.
Je zou je moeten schamen zoals jij dit durft neer te zetten, een ieder beleeft zijn/haar sport op zijn/haar eigen manier en verdient daarvoor respect.
Heb diverse jaren meegewerkt aan voetbalkampen voor G-voetbal. Ook daarbij zaten diverse meiden die leuk tegen een bal aan konden trappen en DOL gelukkig waren dat ze konden sporten.
Patrick van de Wijgert
6 september 2009, 20:46
Dus alle vrouwen mogen niet sporten, met uitzondering van ritmische gymnastiek en gemengd korfbal en synchroonzwemmen.
Toch gooien vrouwen de discus verder als mannen... ;-)
Trowuens heel het ijshockey in NL afschaffen, NHL is te hoog gegrepen voor de sporters hier.
Rare verhoudingen...
Paul van Heertum
6 september 2009, 20:50
Respectloze vraagstellingen zijn dit.
Je zou je moeten schamen zoals jij dit durft neer te zetten, een ieder beleeft zijn/haar sport op zijn/haar eigen manier en verdient daarvoor respect.
Heb diverse jaren meegewerkt aan voetbalkampen voor G-voetbal. Ook daarbij zaten diverse meiden die leuk tegen een bal aan konden trappen en DOL gelukkig waren dat ze konden sporten.
Waar zeg ik dat ze niet mogen sporten?
Geert van der Meulen
6 september 2009, 21:11
Wie gaat er nou kijken naar een team van 11 Paul van Heertum's?
Michael Schoenmakers
6 september 2009, 21:13
Wie gaat er nou kijken naar een team van 11 Paul van Heertum's?
Ligt aan de tegenstander heheh
Abe Brouwer
6 september 2009, 21:18
O ja, de dames van Oranje verloren in de verlenging met 2-1 van Engeland. Jammer, maar halve finale was meer dan men gehoopt had. De A-status hebben ze al binnen in ieder geval.
Jordy Rutten
7 september 2009, 15:42
Ok wanner beoefen je je een sport op het hoogste nivo?
das op het moment dat je in je klasse de sport beoefent zonder dat je hoger kunt.
er is geen gemengd voetbal dus de dames spelen op het hoogste nivo wat ze KUNNEN halen. dus TOPSPORT.
Ik zie geen vrouwen voetballen in het 1e elftal van Chelsea, Barcelona of Bayern München.
Daarbij is het ook een kwestie van interpretatie. Ik neem de term 'topsport' erg letterlijk, jij voegt eraan toe dat het moet gaan over het hoogst haalbare.
Zou je mijn interpretatie van het woord volgen, heb ik gelijk.
Zouden we jouw interpretatie volgen, heb jij weer gelijk.
Dan komen we namelijk op een compleet verschillende discussie uit.
Dus alle vrouwen mogen niet sporten, met uitzondering van ritmische gymnastiek en gemengd korfbal en synchroonzwemmen.
Toch gooien vrouwen de discus verder als mannen... ;-)
Trowuens heel het ijshockey in NL afschaffen, NHL is te hoog gegrepen voor de sporters hier.
Rare verhoudingen...
Je verdraait mijn woorden compleet. Ik heb nergens gepleit voor het afschaffen van welke instantie of sport dan ook. Ik heb alleen gesteld dat topsport de absolute top is, dus in veel gevallen wordt er over topsport gesproken, terwijl daar geen sprake van is.
Patrick van de Wijgert
7 september 2009, 15:49
Zijn 2 individuele aparte groepen. Lichaamsbouw etc. spelen hier in mee.
Hoogst haalbare voor vrouwen is ook topsport.
Dat je niet gewend bent dat vrouwen in bepaalde takken van sport uitermate goed presteren neemt niet weg dat het geen topsport is.
Dat je mannen en vrouwen als totaal ziet en dus de beste ongeachte de sexe beoordeelt zal wel goed liggen bij alle feministen ;-)
We zeggen dus hetzelfde alleen andere uitleg
Michael Schoenmakers
7 september 2009, 15:51
Dat je niet gewend bent dat vrouwen in bepaalde takken van sport uitermate goed presteren neemt niet weg dat het geen topsport is.
Dat je mannen en vrouwen als totaal ziet en dus de beste ongeachte de sexe beoordeelt zal wel goed liggen bij alle feministen ;-)
Anders zouden bv puma's ook mee mogen lopen in de 100 meter sprint idd.
Al sla ik nu door denk ik.........
Jordy Rutten
7 september 2009, 15:59
Precies. :)
Dat schreef ik ook al.
In feite liggen de mening van jou, Michael en mij helemaal niet ver van elkaar af.
We vatten het woord 'topsport' alleen anders op.
Joeri Loonen
7 september 2009, 18:27
Ik zie geen vrouwen voetballen in het 1e elftal van Chelsea, Barcelona of Bayern München.
Volgens mij spelen de dames van Chelsea gewoon in de Ladies Premier League, in het eerste elftal nota bene.
Nog even afgezien van de vraag of ze het kwalitatief zouden kunnen, mogen ze niet bij de mannen voetballen vanwege regelgeving. Dit is al door verschillende clubs geprobeerd en destijds afgewezen.
_j-
Joeri Loonen
7 september 2009, 18:49
Jij denkt dat er miljoenen mensen voor de buis gaan zitten in Nederland voor Nederland - Engeland?
Gemiddeld 1,6 miljoen kijkers.
_j-
Paul van Heertum
7 september 2009, 19:20
Dan moet je echt een saai leven hebben
Joeri Loonen
7 september 2009, 19:41
Tsja..en anderen zeggen dat weer over mensen die meer dan 4.000 berichten op een forum achterlaten.
We zullen iedereen maar gewoon in zijn/haar waarde laten.
_j-
Paul van Heertum
7 september 2009, 20:03
Ik geef slechts mijn mening, gelukkig mag dat
Paul van Heertum
7 september 2009, 22:57
Ze spelen oefenwedstrijden tegen B-junioren.
Zo wordt de A-status wel erg gedevalueerd
Ludo van Vliet
8 september 2009, 10:46
Daar hou jij ook het meest van zeker?? Hou je niet van vrouwen?? Lijkt me begrijpelijk gezien deze reactie.
Ludo van Vliet
8 september 2009, 10:48
Dan moet je echt een saai leven hebben
Bijna net zo saai om bij voortduring suffe opmerkingen hier te plaatsen. Is je vriendje bij zijn eigen vrouw??
Ludo van Vliet
8 september 2009, 10:49
Nee......
Je kan beter een team van de gay Pride sturen. dan issie zo afgeleid, geheid een zege.
Paul van Heertum
9 september 2009, 23:38
http://voetwerk.blogspot.com/
Annet Boers
10 september 2009, 00:47
is het paul aka sjaak van heertum? of heb je hiervoor de hele dag het internet afgestruind om dit te vinden?
Jasper Maassen
10 september 2009, 00:56
http://voetwerk.blogspot.com/
Ga je nou iedereen met dezelfde mening als de jouwe aanhalen? Tuurlijk zijn dat er een boel. Wil niet zeggen dat alle andere mensen het daarom mis hebben. Die hebben namelijk ook een mening. En een mening is geen feit. Een feit is namelijk iets dat je met bewijs kan staven, of niet (zoals opmerkingen over belastinggeld...)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.