PDA

View Full Version : De eerste ....................

Auke de Vries
31 augustus 2009, 16:47
trainer van het seizoen 2009/2010 is al ontslagen.

sc Heerenveen en Trond Sollied uit elkaar.

31 augustus 2009

sc Heerenveen en trainer Trond Sollied hebben tijdens een vandaag gehouden evaluatiegesprek besloten hun samenwerking met onmiddellijke ingang te beëindigen. Beide partijen kwamen tot de conclusie dat de samenwerking momenteel niet datgene brengt at zij ervan verwacht hadden.

http://www.sc-heerenveen.nl/upload/207009_806_1251724842845-trond200.jpg Trond Sollied vertrekt bij sc Heerenveen.

De directie van Heerenveen betreurt de uitkomst maar acht deze ook onvermijdelijk. Zij wijt het uiteengaan aan cultuurverschillen tussen club en trainer.

De club is Trond Sollied veel dank verschuldigd voor wat hij heeft gedaan. Hij is en blijft de eerste trainer die in de geschiedenis van sc Heerenveen een prijs heeft behaald in de vorm van de KNVB beker.

In het kielzog van trainer Sollied vertrekt ook zijn assistent Chris van Puyvelde, die al jaren lang een vast duo met Sollied vormt. De andere assistent, Henk Herder, gaat een andere functie binnen de technische staf van sc Heerenveen bekleden.

De training van het eerste elftal wordt voorlopig waargenomen door hoofd Opleidingen Jan de Jonge en beloftentrainer Johnny Jansen. Het ligt in de bedoeling dat De Jonge als interim trainer zal fungeren.

Over de exacte invulling van de technische staf hoopt de directie van de club spoedig nadere mededelingen te kunnen doen. Wel staat vast dat senior coach Foppe de Haan beschikbaar is om de nieuwe technische staf terzijde te staan.

Wie moet de nieuwe trainer worden.........

Ik zeg: Co Adriaanse.

Dennis de Wit
31 augustus 2009, 16:50
Wie moet de nieuwe trainer worden.........

Jan de Jonge...
En een aanvallende middenvelder op de flank erbij!

Auke de Vries
31 augustus 2009, 17:45
Jan de Jonge...

De training van het eerste elftal wordt voorlopig waargenomen door hoofd Opleidingen Jan de Jonge en beloftentrainer Johnny Jansen. Het ligt in de bedoeling dat De Jonge als interim trainer zal fungeren.

Jan de Jonge zal volgens persbericht niet de zaak overnemen

Jelmer Landman
31 augustus 2009, 19:26
das wel grappig want johny jansen is de zoon van mijn keeper trainer

Jelmer Landman
31 augustus 2009, 19:27
en voetbalt ook nog eens bij mijn voetbal club in het eerste

Dennis de Wit
1 september 2009, 11:31
Jan de Jonge zal volgens persbericht niet de zaak overnemen

Ja volgens persbericht...
Volgens mij wel :)

Geert van der Meulen
1 september 2009, 12:18
Ja volgens persbericht...
Volgens mij wel :)

En als ie het goed doet, lekker laten zitten!

Mensen als Co Adriaanse en Aad de Mos (die zijn geld alleen verdient met afkoopsommen) passen net zo min bij Heerenveen als Sollied.

Joep Meijsen
1 september 2009, 12:23
En als ie het goed doet, lekker laten zitten!

Mensen als Co Adriaanse en Aad de Mos (die zijn geld alleen verdient met afkoopsommen) passen net zo min bij Heerenveen als Sollied.

Precies, je zult maar een coach binnenhalen die prijzen wint. :Bonk3:

Geert van der Meulen
1 september 2009, 12:29
Precies, je zult maar een coach binnenhalen die prijzen wint. :Bonk3:

Met Aad de Mos? Die strijkt wel altijd de eerste prijs op (voor hemzelf natuurlijk!)

Patrick van de Wijgert
1 september 2009, 13:40
Jan de Jonge...

Jan de Jong?

Jordy Rutten
1 september 2009, 15:14
Ik snap de vreugde in Heerenveen niet zo.
Een trainer met zijn kwaliteiten heb je niet makkelijk.

Geert van der Meulen
1 september 2009, 15:32

Vreugde? Daar heb ik niets van gemerkt!

Auke de Vries
1 september 2009, 16:00
Jordy....., deze mijnheer Sollied was NIET de juiste man voor Heerenveen.
De bekerwinst heeft veel kunnen verbloemen voor de buitenwereld, want de spelers waren het niet altijd eens met zijn tactiek en speelwijze. Waarom iedere week andere spelers opstellen als iedereen wel gewoon fit is......, automatismen ontbraken en ontbreken nog steeds.
Had Fc Twente de beker gewonnen dan had je misschien de ellende al eerder op straat gehad en had Sollied niet kunnen beginnen aan dit seizoen.
Deze man heeft overal wel een tastbare prijs gepakt, ook een kunst opzich, maar qua spelvreugde en spelopvatting stond het haaks op de Heerenveense voetbal-visie.

Van Gaal had en heeft ook vele kwaliteiten, maar hierdoor liep Nederland een WK mis......., dus alles is mogelijk.

Dennis de Wit
1 september 2009, 16:35

Zie het meer als lachen als een boer met kiespijn...

Paul van Heertum
1 september 2009, 17:42
Heerenveen heeft gewoon een zaad selectie

Jordy Rutten
1 september 2009, 18:18
Jordy....., deze mijnheer Sollied was NIET de juiste man voor Heerenveen.
De bekerwinst heeft veel kunnen verbloemen voor de buitenwereld, want de spelers waren het niet altijd eens met zijn tactiek en speelwijze. Waarom iedere week andere spelers opstellen als iedereen wel gewoon fit is......, automatismen ontbraken en ontbreken nog steeds.
Had Fc Twente de beker gewonnen dan had je misschien de ellende al eerder op straat gehad en had Sollied niet kunnen beginnen aan dit seizoen.
Deze man heeft overal wel een tastbare prijs gepakt, ook een kunst opzich, maar qua spelvreugde en spelopvatting stond het haaks op de Heerenveense voetbal-visie.

Van Gaal had en heeft ook vele kwaliteiten, maar hierdoor liep Nederland een WK mis......., dus alles is mogelijk.

Ik ben ervan overtuigd dat er genoeg grondig mis was tussen Heerenveen en Sollied. Ik ga hier ook geen enkele Heerenveen supporter tegenspreken.
Ik vraag me alleen af hoeveel coaches er wél bij Heerenveen passen. Ik heb er nooit iets van begrepen waarom Verbeek bij Heerenveen weggestuurd is. Sindsdien is het, normal zo stabiele, Heerenveen lang zo rustig niet meer.

Ik hoop wel van harte dat het gauw genoeg weer goed komt met Heerenveen. Dat is toch altijd een erg mooie club in de subtop.

Auke de Vries
1 september 2009, 18:45
Ik ben ervan overtuigd dat er genoeg grondig mis was tussen Heerenveen en Sollied. Ik ga hier ook geen enkele Heerenveen supporter tegenspreken.
Ik vraag me alleen af hoeveel coaches er wél bij Heerenveen passen. Ik heb er nooit iets van begrepen waarom Verbeek bij Heerenveen weggestuurd is. Sindsdien is het, normal zo stabiele, Heerenveen lang zo rustig niet meer.

Ik hoop wel van harte dat het gauw genoeg weer goed komt met Heerenveen. Dat is toch altijd een erg mooie club in de subtop.

Er zijn voldoende coaches die bij Heerenveen passen, type Jans, Maaskant, Jol, de "doe maar gewoon" types.
Nu ze Jan de Jonge als hoofdverantwoordelijke voor het eredivisie team hebben aangesteld tot aan de winterstop, dat ze in de winterstop een geschikte trainer gaan benaderen.
Heerenveen staat er wel om bekend dat ze geen overhaaste beslissing gaan nemen en het is ook wel duidelijk zo lijkt het mij dat ze ook GEEN opvolger achter de hand hebben.
Verbeek zijn contract werd na 4 jaar HOOFDTRAINER te zijn geweest niet verlengt, de club wilde eens iemand van "buitenaf" aan het roer hebben, de keus viel op TROND SOLLIED.
Achteraf geen gelukkig keus geweest, ondanks het winnen van de KNVB-beker.

Rene Kropholler
1 september 2009, 19:17
Heerenveen heeft gewoon een zaad selectie

Een wat voor selectie ??

Abe Brouwer
1 september 2009, 19:22
Het was ook wennen de losse aanpak van Trond Sollied. Foppe de Haan en Gertjan Verbeek regeerden de spelersgroep met straffe hand.

Auke de Vries
1 september 2009, 20:08
Het was ook wennen de losse aanpak van Trond Sollied. Foppe de Haan en Gertjan Verbeek regeerden de spelersgroep met straffe hand.Jahhhhhh het was erg wennen.......... spelers verstonden hem ook nauwelijks. :Bonk3:
Sollied had gewoon zijn eigen ideeën en dat waren niet de club ideeën.
Sollied is een MAN opzichzelf, alles om hem heen boeide hem totaal niet.
Waarom iedere week andere spelers opstellen......???????

Ongelukkige samenwerkingen:

Sollied - Heerenveen
Verbeek - Feyenoord
Van Basten - Ajax
Stevens - PSV
Atteveld - Roda JC

en zo zal ik nog wel enkelen zijn vergeten van de afgelopen 2 jaren.........

Jordy Rutten
2 september 2009, 10:48
Er zijn voldoende coaches die bij Heerenveen passen, type Jans, Maaskant, Jol, de "doe maar gewoon" types.
Nu ze Jan de Jonge als hoofdverantwoordelijke voor het eredivisie team hebben aangesteld tot aan de winterstop, dat ze in de winterstop een geschikte trainer gaan benaderen.
Heerenveen staat er wel om bekend dat ze geen overhaaste beslissing gaan nemen en het is ook wel duidelijk zo lijkt het mij dat ze ook GEEN opvolger achter de hand hebben.
Verbeek zijn contract werd na 4 jaar HOOFDTRAINER te zijn geweest niet verlengt, de club wilde eens iemand van "buitenaf" aan het roer hebben, de keus viel op TROND SOLLIED.
Achteraf geen gelukkig keus geweest, ondanks het winnen van de KNVB-beker.

Kijk. En daar zit hem het probleem. Ik snap niet waarom Heerenveen nu zo nodig iemand van buitenaf wilde. Verbeek paste bij Heerenveen en was niet geheel onsuccesvol.
Het is niet des Heerenveens om dan aan een compleet nieuw avontuur te beginnen door iemand van buitenaf te halen.

Het is wel gebleken dat de man niet veel met de club Heerenveen op had, maar ik denk dat hij prijzen had kunnen pakken. Ik hoop nu maar dat Heerenveen het seizoen op een rustige manier uitzingt om volgend seizoen weer op te bouwen.

Dennis de Wit
2 september 2009, 11:33
Jan de Jonge...

Nou het is een aanvaller geworden: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/sport/scheerenveen/article5095459.ece/Heerenveen+haalt+Heerkes+en+Assaidi