PDA

View Full Version : Centraal Krantentopic 2009/2010

Joep Meijsen
27 augustus 2009, 13:02
Uit: Brabants Dagblad

Teambuilding is de sleutel tot succes voor Pederson

door Pim Dikkers

TURNHOUT - De website van Destil Trappers had er de afgelopen maanden zomaar een aantal hits uit Canada bij. Mark Pederson, de nieuwe coach van de Tilburgers, maakte er namelijk een heuse studie van om de pasfoto's van zijn toekomstige spelers grondig in zich op te nemen. Zodoende had hij tenminste nog enig idee wie er afgelopen maandag - tijdens de eerste kennismaking - voor hem stonden.

De Canadees verkeerde namelijk niet in de luxe om al ruim vóór de start van het ijshockeyseizoen voet op Nederlandse bodem te zetten. Een bodem die hem overigens niet helemaal vreemd is. Pederson speelde jarenlang in het Duitse Krefeld, net over de grens bij Venlo. "Ik had daar een Nederlandse buurman", zegt de 41-jarige coach over zijn enige 'connectie' met Nederland. "In het ijshockey is het normaal dat je op totaal onbekende plaatsen terecht komt. In Nederland is het wat dat betreft gemakkelijk werken, omdat iedereen er Engels spreekt. Van Tilburg had ik tot drie maanden geleden nog nooit gehoord. Gelukkig heb ik veel met Dave Bonk (oud-speler van de Tilburgers, red.) gesproken. Hij heeft me verteld over de stad en de club. Ik weet nu al wel dat ze hier een winning tradition hebben."

Hét fundament om die traditie ook dit seizoen gestalte te geven, wordt volgens de Canadees dit weekeinde gelegd. Trappers gaat dan namelijk naar Engeland voor een korte oefenstage. De Tilburgers spelen tegen twee gerenommeerde teams en dat lijkt nog te hoog gegrepen voor een ploeg die amper twee dagen in training is. Pederson: "De wedstrijden zijn dan ook van ondergeschikt belang. Het wordt vooral belangrijk voor de teambuilding. De spelers, maar ook de staf, zullen elkaar veel beter leren kennen dan in die paar uur dat ze samen op het ijs staan." Ondanks zijn geringe ervaring als (hoofd)coach ziet Pederson daarin de sleutel tot succes. "Ik ben een spelerscoach", zegt hij dan ook wanneer er naar zijn werkwijze wordt gevraagd. "Ze moeten me aardig vinden en voor mij en voor elkaar willen werken. Ik zal niet vaak kwaad worden, dat is niet mijn stijl. Maar als ik me dan toch nog eens kwaad moet maken, zal ik er voor zorgen dat ze het niet snel zullen vergeten."

Gisteravond stonden de Tilburgers voor het eerst met hun nieuwe trainer op het ijs. Nog niet in het Tilburgse IJssportcentrum - simpelweg omdat er nog geen ijs ligt - maar in Turnhout. Pederson zag er het gros van zijn spelers voor het eerst op schaatsen staan. Een bijzondere gewaarwording, zo'n drie maanden na het signeren van zijn verbintenis. Pederson: "Ik heb vooral dankzij Nick Rhode (zijn Nederlandse assistent voor het komende seizoen, red.) mijn huiswerk goed kunnen doen. Toch is het wel spannend om ze voor het eerst op het ijs te zien staan. Ik ga ze in de komende dagen nog niet vermoeien met systemen en tactische instructies. Dat komt allemaal nog wel. Ik wil eerst een goede atmosfeer creëren in 'de kleedkamer'. Dat is zeker net zo belangrijk als de prestaties op het ijs."

Joep Meijsen
27 augustus 2009, 13:04
Uit: Brabants Dagblad

Trappers haalt de verkeerde Josh op

TILBURG - Een voor een zetten de buitenlanders van Trappers deze dagen voet op Europese bodem. Uiteraard worden de nieuwe trainer en importspelers door de Tilburgse club opgepikt vanaf de luchthaven, maar het herkennen van de nieuwe gezichten valt niet altijd mee. Zo stond de nieuwe materiaalman Jan Willem Kok zaterdag in Brussel te wachten op Josh Liebenow, die met een vertraging van twee uur uit Newark aankwam. Een met sporttassen bepakte Amerikaan werd aangesproken. "Bent u Josh", vroeg het zoontje van Kok. "Ja", antwoordde de twee meter lange sporter, die later onderweg in de auto naar de bestemming vroeg. "Tilburg", luidde het antwoord. Tot grote schrik van Josh die geen ijshockeyer, maar een basketballer bleek te zijn en naar Frankfurt moest. Rechtsomkeert dus. De 'echte' Josh stond inmiddels al een halfuur te wachten op het vliegveld...

Rob Verschuuren
27 augustus 2009, 13:50
mooie artikelen, was gisteren best druk in Turnhout. Ik schat dat er rond de 100 fans van Tilburg waren komen kijken & dat is best veel.

Piet de Kort
27 augustus 2009, 14:02
mooie artikelen, was gisteren best druk in Turnhout. Ik schat dat er rond de 100 fans van Tilburg waren komen kijken & dat is best veel.

Er was nog genoeg plaats rondom de boarding, Rob. Jammer dat de nostalgie van de ijsbaan in Turnhout verdwenen is, boarding zonder plexiglas had toch ook wel iets!!! :goodman:

Paul van Heertum
27 augustus 2009, 18:45
Grappig verhaal over de namaak Josh

Joep Meijsen
2 september 2009, 11:36
Uit: AD/Haagsche Courant

NHL-ster naar HYS - Haagse club strikt Rus Alexander Selivanov

ERIK VAN LEEUWEN

DEN HAAG

Toen René van der Kooij twee maanden geleden door een spelersagent werd benaderd met de mededeling dat Alexander Selivanov beschikbaar was, dacht de HYS-manager eerst aan een grap.

Normaal gesproken is een speler van dit kaliber onhaalbaar,'' aldus Van der Kooij, die gisteren tijdens een officiële persconferentie kon melden dat de Haagse landskampioen de Russische aanvaller voor een jaar heeft vastgelegd. Vorig seizoen waren we al trots dat we Jozef Cierny - met één NHL-wedstrijd achter zijn naam - hadden. Nou, Selivanov heeft er ietsje meer.''

De in Moskou geboren speler kwam ruim vijf seizoenen uit in de sterkste competitie ter wereld. Hij speelde voor Tampa Lightning, Edmonton Oilers en de Columbus Blue Jackets. In 459 wedstrijden in de NHL was hij goed voor 235 punten. In totaal heeft Selivanov 1030 professionele wedstrijden achter zijn naam.

Vanaf 2001 speelde hij voornamelijk in de DEL, de sterke Duitse competitie. In het afgelopen seizoen scoorde hij in 47 duels voor Duisburg Füchse, dat op de laatste plaats eindigde, achttien doelpunten. Ondanks zijn 38 jaar is Selivanov nog niet uitgerangeerd, verzekerde Van der Kooij. Hij is nog superfit. Door omstandigheden konden wij hem contracteren.''

Klopt,'' reageerde Selivanov, die gisteren met HYS de drukbezochte eerste training afwerkte. Er zijn drie redenen waarom ik voor HYS heb gekozen. De eerste is dat ik ijshockey leuk vind en dat het spelletje overal hetzelfde is. Daarnaast wilde ik niet verhuizen. Ik heb drie kinderen en die zitten al zes jaar op dezelfde school. De afstand tussen Krefeld en Den Haag bedraagt 200 kilometer. Dat is dichterbij dan dat ik voor een Duitse club had gekozen. Bovendien is de Nederlandse competitie de laatste jaren aan het groeien, die in Duitsland wordt daarentegen minder.''

De twee andere aankopen die HYS presenteerden vielen bij de toptransfer van Selivanov in het niet, maar ook de verdedigers Carl-Johan Johansson en Victor Ignatjev kunnen goede statistieken weerleggen. Niet iedereen kan zeggen dat hij elf wedstrijden in de NHL heeft gespeeld,'' zei Van der Kooij over Ignatjev. De 39-jarige Let stond in het seizoen 1998-1999 onder contract bij de Pittsburgh Pengu?ns. Daarnaast was hij actief in de Russische hoogste divisie, de Duitse DEL en de IHL. Het afgelopen seizoen speelde hij voor twee clubs: het Oostenrijkse Vienna en het Italiaanse Bolzano, waarmee hij kampioen werd. Bij die laatste club was hij ploeggenoot van Carl-Johan Johansson (32). De Zweed was voornamelijk in de tweede Bundesliga actief.

We hebben geen duurder, maar wel een beter team,'' maakte Van der Kooij de vergelijking met vorig seizoen toen HYS de landstitel veroverde. Maar goede spelers zijn geen garantie voor prijzen. Onze coach Brian de Bruyn moet er eerst een team van maken. Uiteraard hopen we op een prijs, maar de concurrentie, met Tilburg, Eindhoven, Nijmegen en Geleen, heeft ook niet stilgezeten.'' De eerste prijs kan HYS al op vrijdag 18 september ophalen. Dan is in Nijmegen de Ron Berteling Schaal, de strijd tussen de bekerwinnaar (Nijmegen) en de landskampioen. Voor die tijd oefenen de Hagenaars nog thuis tegen Herentals (zaterdag 12 september) en Duisburg (woensdag 15 september).

Joep Meijsen
2 september 2009, 11:38
Uit: De Gelderlander

IJshockeyers beginnen aan nieuw seizoen - Alleen een stick is slachtoffer training

De ijshockeyers van Nijmegen Devils trainden gisteren voor het eerst op ijs. In Eindhoven begon daarmee het seizoen, een maand voor de start van de competitie.

door Jacques Schmoller

Al voor de training goed en wel begonnen is, meldt Kevin Bruijsten zich bij de materiaalmannen van Romijnders Devils Nijmegen. Zijn stick is gebroken. De houten resten van het speeltuig worden bij elkaar gesprokkeld.

De stick is het enige slachtoffer tijdens de eerste ijstraining van ijshockeyclub Devils in Eindhoven. Al laat de van Tilburg Trappers overgekomen verdediger Max van Lieshout zijn genuttigde ontbijt op de vloer van de spelerbank achter en grapt aanvaller Marco Postma een conditionele inzinking weg na een overschatting van zijn eigen vermogen op de maandagochtend. Phil Aucoin moet even het ijs af, zijn schaats is beschadigd, maar de Amerikaanse sterspeler kan even later al weer een jonge teamgenoot helpen.

De nieuwe coach Chris Eimers blijft anderhalf uur rustig, toont zich een geduldig docent. De oud-international legt op een bord de oefeningen uit aan de twintig ijshockeyers en gaat het niet meteen goed, dan onderbreekt hij de drill voor nadere uitleg. "We doen het vandaag nog rustig aan", zegt Eimers. "De spelers moesten vanochtend om zeven uur op. We trainen in Eindhoven omdat er in Nijmegen nog geen ijs ligt. Volgende week trainen we wel op eigen ijs, dan twee keer per dag. Deze eerste week wil ik ze vooral kennis laten maken met mijn visie op ijshockey, hoe ik graag wil dat het spel gespeeld wordt. En dan zie ik liever dat ze het op 80 procent doen en het idee achter de oefeningen begrijpen, dan dat ze het snel even afwerken. En de conditie krijgen ze toch wel. We hebben anderhalf uur lang in een hoog tempo getraind, ik wil het accent vooral op de spelvormen leggen. En we missen nog drie spelers, dus iedereen komt vaker aan de beurt."

Jeff Smith wordt vandaag (dinsdag, red.) pas verwacht, Doug Orr komt zaterdag en Bradley Smulders arriveert na een wereldreis vanuit Australië via Canada op 12 september in Nijmegen.
Wel zijn er drie spelers op proef. Eimers weet al wat hij aan de potentiële derde goalie Julien Hernandez uit de Verenigde Staten heeft. "Hij is van hetzelfde niveau als onze tweede goalie Tomislav Hrelja. Voor verdediger Jildert Okkema is de stap van de tweede divisie naar de eredivisie mogelijk te groot. En Roy Dräger ziet moeilijk met zijn werk en de trainingstijden. Daarom is hij er nu ook niet bij. We zullen wel zien, zolang ze de trainingen niet ophouden."

Veel conclusies uit een eerste training kunnen natuurlijk niet getrokken worden. Wel valt eerste goalie Christian Boucher op dankzij een zekere vanghand waar de puck opvallend vaak in verdwijnt.
Ook de 30-jarige Canadees Nick Deschenes (spreek uit: De-sjeen), nieuw bij Devils, wil nog niet te snel oordelen. "Bij een eerste training let je nou niet direct op hoe je teamgenoten zijn. Vraag me dat over twee weken nog eens. Ik heb anderhalf jaar niet gespeeld, alleen Europa was nog van mij een optie om te ijshockeyen. Ik heb mailtjes naar clubs gestuurd en Devils reageerde daarop. Ik verheug me op een seizoen in Nederland, hoorde goed nieuws over de club en de stad van Jeff Smith, die hier vorig seizoen ook speelde."

Eimers heeft zijn eerste doel van het seizoen al bepaald: de strijd om de Ron Berteling-schaal op 18 september. "Hoe de oefenduels eindigen, maken me niet zoveel uit. Maar dat is de eerste prijs die ik wil pakken."

Andy Clifton
2 september 2009, 12:24
Uit: De Gelderlander

De ijshockeyers van Nijmegen Devils trainden gisteren voor het eerst op ijs. In Eindhoven begon daarmee het seizoen, een maand voor de start van de competitie.

."

Betekend dit dat de competitie weer begint in het weekend van 2 oktober.Of beginnen ze het weekend daarvoor er al mee? (dus een week na de Ron Berteling Schaal?)

Iemand een idee?

Paul van Heertum
2 september 2009, 15:59
Ik vind het wel verrassend dat Selivanov in Nederland komt spelen en misschien aanbiedingen liet lopen van de 2e bundesliga, terwijl verschillende imports de oberliga verkiezen boven Nederland. Het lijkt me dat je juist met zo´n spelers best kansen hebt want in Nederland zijn de reistijden nu eenmaal beperkter dan in Duitsland

Verder ook verrassend dat Vd Kooy zegt ze het budget niet verhoogd hebben, kan het me eigenlijk nauwelijks voorstellen

Michael Schoenmakers
4 september 2009, 08:14
Helaas was volgend artikel niet digitaal dus dan maar zo:
bron: Tilburgse Sportkrant nummer 1 September 2009
http://i533.photobucket.com/albums/ee337/playersnation/1950_001.jpg

Theo Appelhof
9 september 2009, 12:53
Intervieuw Alec Andjelic vandaag in de Gelderlander.

http://www.gelderlander.nl/sport/ijshockey/article5488521.ece

Groetjes Theo.

Michael Schoenmakers
9 september 2009, 13:18
Intervieuw Alec Andjelic vandaag in de Gelderlander.

http://www.gelderlander.nl/sport/ijshockey/article5488521.ece

Groetjes Theo.

Mooi stuk.

Roy Derkse
9 september 2009, 19:18
Was leuk geweest als er wat meer Bijzondere uitspraken van hem hadden ingestaan ::censor::
verder goed stuk! :)

Joep Meijsen
16 september 2009, 09:46
Uit: AD/Utrechts Nieuwsblad

Emoties en de waan van de dag

Volgens John Gerritsen speelt Utrecht volgend seizoen weer in eredivisie

UTRECHT - Emoties en de waan van de dag. Ook, of misschien wel juist, in de ijshockeywereld een combinatie die veelal met elkaar verbonden is. Dan wordt er nog wel eens rooskleuriger beeld geschetst dan de werkelijkheid. Niet gebaseerd op ratio maar op hoop.

BAS HOEDEMAKERS

Begrotingen lijken sluitend te zijn maar 'ineens' is er na een paar maanden toch een tekort. Op het hoogste niveau van de ijshockeycompetitie zijn er legio voorbeelden. Vorig seizoen ging het Utrechtse Hoek Dragons bijna aan die hoop ten onder. Vanwege een gat in de begroting wilde het nieuwe bestuur dat risico juist niet nemen en werd besloten zich niet in te schrijven voor de eredivisie.

Fatsoen en ijshockey. Dat zijn twee woorden die je niet zo snel in een zin zult aantreffen. Toch neemt John Gerritsen de woorden zonder gene in de mond. De voorzitter van de Stichting Eredivisie IJshockey Utrecht kan dan ook iedereen recht in de ogen kijken: ,,En dat wil ik ook graag zo houden.''
Gerritsen werd begin december 2008 voorzitter van de nieuwe stichting. De vorige stichting was in financieel zwaar weer gekomen en wilde het team terugtrekken uit de eredivisie: ,,We hebben toen in tien dagen 85.000 euro opgehaald zodat we het seizoen af konden maken. Dat hebben we gedaan onder een nieuwe stichting. We hadden de keuze om verder te gaan met de oude stichting of helemaal schoon schip te maken met een nieuwe stichting.'' Om financiële verrassingen en tegenvallers te voorkomen koos Gerritsen c.s. voor het laatste. Overigens staat de vorige stichting onder curatele en is die nog niet failliet verklaard.

Om een herhaling van dat debacle te voorkomen ging de stichting na afloop van de competitie in februari meteen aan het werk voor het komende seizoen: ,,We hebben wel honderd bedrijven aangeschreven. Sommige reageerden, maar veel ook niet. Bedrijven wilden niet meedoen uit angst voor de economische crisis.'' De bedoeling was in eerste instantie om met een begroting van tussen de 350 en 400.000 euro te gaan werken. Een flinke verhoging ten opzichte van de 170.000 euro van het vorige seizoen.

Gaandeweg de zomer werd het doel bijgesteld naar 250.000 euro. Ook dat bedrag kreeg de stichting niet bijeen. Bij het verstrijken van de deadline van de Nederlandse IJshockeybond (NIJB) bleef er een gat van 90.000 euro: ,,Achteraf kun je stellen dat we de tijd tegen hebben gehad. Letterlijk en figuurlijk. Door de onzekerheid rondom de doorstart van De Vechtsebanen was het lang onzeker of we wel ijs in Utrecht zouden hebben. Je hebt te maken met de economische crisis en de erfenis van het vorige seizoen. We hadden de stap kunnen wagen in de hoop nog extra geld van sponsoren en uit recettes binnen te halen. Maar met een gat van bijna een ton kan ik dat met goed fatsoen niet verdedigen. Daarmee maak je ijshockey in Utrecht kapot. En dat is wel het laatste wat we willen.'' Ter vergelijking: De vorige stichting ging de competitie in met een gat van bijna 200.000 euro op een begroting van 230.000 euro.

Zelfs met hulp van voorzitter René van der Kooij van landskampioen Den Haag slaagde Dragons er niet in voldoende geld bijeen te schrapen: ,,Van der Kooij heeft heel veel voor ons gedaan. Zij stonden er drie jaar geleden net zo voor als wij nu. De eredivisie is nu eenmaal interessanter met negen in plaats van acht clubs. Maar ook de hoofdsponsor van Tilburg, tv-commentator Leo Oldenburger en Eric Schreutelkamp hebben ons geprobeerd te helpen.'' Ondanks de tegenvaller is Gerritsen ervan overtuigd dat Utrecht volgend seizoen weer met een team in de eredivisie speelt: ,,We hebben nu genoeg tijd om alles fatsoenlijk te regelen. Gelukkig heeft de ijshockeyclub uiteindelijk een team in de eerste divisie ingeschreven. Dat is ook belangrijk voor ons. Zo blijft er toch ijshockey in de stad.''

Piet de Kort
16 september 2009, 09:47
Trappers speelt thuis niet meer op zondag

woensdag 16 september 2009 | 00:18 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 16 september 2009 | 00:34 Bron: Brabants Dagblad

TILBURG - Supporters van Destil Trappers kunnen de komende maanden hun zondagavond anders dan vorig seizoen gaan invullen.
Zes thuiswedstrijden van de Tilburgse club in de bekercompetitie worden namelijk gespeeld op vrijdagavond, eentje zelfs op dinsdagavond. Dat blijkt uit het programma dat de Nederlandse IJshockeybond (NIJB) dinsdagavond naar buiten heeft gebracht. Vrijdag 25 september opent Trappers de nieuwe jaargang thuis tegen Eaters Geleen.

P.s. Onze vertrouwde zondagavond zal anders ingevuld gaan worden. Kunnen we weer lekker Studio Sport kijken op de zondag en/of gezinsuitjes plannen!!!!!
Zal toch wel even wennen zijn!
Op vrijdag dus ook geen Gooische vrouwen meer kijken, dat is erg jammer!! ::wavetowel::

Michael Schoenmakers
16 september 2009, 18:16
Trappers speelt thuis niet meer op zondag

woensdag 16 september 2009 | 00:18 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 16 september 2009 | 00:34 Bron: Brabants Dagblad

TILBURG - Supporters van Destil Trappers kunnen de komende maanden hun zondagavond anders dan vorig seizoen gaan invullen.
Zes thuiswedstrijden van de Tilburgse club in de bekercompetitie worden namelijk gespeeld op vrijdagavond, eentje zelfs op dinsdagavond. Dat blijkt uit het programma dat de Nederlandse IJshockeybond (NIJB) dinsdagavond naar buiten heeft gebracht. Vrijdag 25 september opent Trappers de nieuwe jaargang thuis tegen Eaters Geleen.

P.s. Onze vertrouwde zondagavond zal anders ingevuld gaan worden. Kunnen we weer lekker Studio Sport kijken op de zondag en/of gezinsuitjes plannen!!!!!
Zal toch wel even wennen zijn!
Op vrijdag dus ook geen Gooische vrouwen meer kijken, dat is erg jammer!! ::wavetowel::

nee maar zondag om 19.00 uur wel met bord op schoot studio sport :D

Paul van Heertum
16 september 2009, 18:39
Lijkt me ook makkelijk voor mensen die naar de Trappers en Willem II gaan

Piet de Kort
16 september 2009, 18:46
Lijkt me ook makkelijk voor mensen die naar de Trappers en Willem II gaan

Hoezo? Willem II speelt zijn thuiswedstrijden op zaterdagavond, zelden op zondagmiddag en anders begint het om 12.30 of 14.30 uur.
Dus leg dat maar eens uit! :Bonk3:

Paul van Heertum
16 september 2009, 19:30
Misschien dat jij liever op een dag naar de Trappers en Willem II gaat maar de meeste mensen hebben dat liever op 2 verschillende dagen

Abe Brouwer
16 september 2009, 19:37
Trappers en Willem II spelen toch nooit tegelijkertijd thuis? Of je moet net die ene vrijdagavond hebben dat Willem II thuis speelt.

Paul van Heertum
16 september 2009, 20:49
Vorige seizoenen wel, nu niet denk ik. Voor iemand die van zowel Trappers als Willem II houdt is het een voordeel

Ivo Willems
18 september 2009, 14:34
Artikel uit de Gelderlander van vandaag; interview / artikel over Chris Eimers

http://www.gelderlander.nl/sport/ijshockey/5531438/Chris-Eimers-is-met-zijn-op-een-na-leukste-hobby-bezig.ece

Theo Appelhof
19 september 2009, 12:53
Verslag omtrent de wedstrijd Ron Berteling schaal.

Bron De Gelderlander.

http://www.gelderlander.nl/sport/ijshockey/5537302/Devils-kan-nog-maar-twee-prijzen-winnen.ece

Groetjes Theo.

Theo Appelhof
26 september 2009, 10:53
Kort verslag van de eerste beker wedstrijd DH-Devils.

Bron De Gelderlander.

http://www.gelderlander.nl/sport/ijshockey/article5570391.ece

Groetjes Theo.

Jasper Lesterhuis
26 september 2009, 13:06
Stukje over de nieuwe Tsjech bij de Kemphanen, Robin Kovar, in het Eindhovens Dagblad
klik (http://www.ed.nl/sport/5564313/Kovar-is-wel-degelijk-hard-genoeg.ece)

Gerard van der Heide
6 oktober 2009, 21:04
Nijmegen Devils nog lang niet in balans tegen Eaters

maandag 05 oktober 2009 | 06:42 | Laatst bijgewerkt op: maandag 05 oktober 2009 | 10:33
Tekstgrootte http://www.gelderlander.nl/gelderlander.nl/images/tekstgrootteMin.gif (http://www.ijshockeyforum.com/n/#)http://www.gelderlander.nl/gelderlander.nl/images/tekstgroottePlus.gif (http://www.ijshockeyforum.com/n/#)

GELEEN - Voor het 6-5 verlies na penalty-shots bij Eaters Geleen had Chris Eimers, coach van ijshockeyclub Romijnders Devils Nijmegen, gisteravond een verkapte verklaring. "Twee perioden lang was de lijn met Levi Houkes, Timothy Gerritsen en Jurryt Smid onze beste aanvalslijn", zei Eimers.

"Niets ten nadele van deze jonge Nederlandse spelers, het zijn echte talenten en ze hebben goed gespeeld, maar hiermee is wel alles gezegd."
Devils speelde zonder Marty Mjelleli (liesblessure), Remo Speijers (hersenschudding) en Max van Lieshout (nek- en schouderblessure) en zag Rick Wijnen in Geleen geblessered het iijs verlaten, maar de vooral mentale afwezigheid op het ijs van spelers die wel op het wedstrijdformulier stonden, baarde de coach zorgen. Na een 3-0 achterstand kwam Devils in de Geleense ijshal Glanerbrook nog wel terug tot 3-2 in de tweede periode.
Eimers: "We hebben de hele wedstrijd catch-up-hockey gespeeld, achter de feiten aan gehobbeld." Devils maakte in de derde periode een achterstand van één doelpunt steeds goed, liet een lange tijd met een man meer op het ijs ongebruikt, kwam ongeschonden door de verlenging, maar moest in de aansluitende serie van penalty-shots zijn hoofd buigen voor de Limburgers. Houkes maakte het einde van de wedstrijd niet meer mee, de jonge aanvaller kreeg een game-misconduct penalty.

"Toch is Geleen een ploeg van een ander kaliber dan Groningen waa we vrijdag met 4-1 van wonnen", zei Eimers. "Er was beleving in de ploeg, dat ontbrak vrijdag. Toen was het ronduit blamerend. Geleen heeft een redelijk team, maar ik vind wel dat we hier punten hebben laten liggen. Al is het natuurlijk niet zo dat we hier even de punten kwamen ophalen."

Bij de coach van Devils is het probleem van zijn ploeg al langer bekend. Na de seizoensvoorbereiding zei Eimers dat zijn ploeg niet in balans was. Dat vindt hij nog steeds. "Het gevaar bij ons zit maar in één lijn (de aanvalslijn met Phil Aucoin, Nick Deschenes en Doug Orr, red.). Als het daar niet loopt dan heb je als team een groot probleem. Nee, ik ga niet met mijn lijnen schuiven, want dan haal je uit die lijn met Aucoin het gevaar weg. De jongens moeten maar eens bij zichzelf te rade gaan waarom het niet loopt. Als we een compleet fitte selectie - die nu wel erg dun is - hebben, kan dat wel eens konsekwenties voor bepaalde spelers hebben."

Devils speelt morgenavond opnieuw, dan een uitduel bij Tilburg Trappers. Eimers: " Doordeweekse wedstrijden in het Nederlandse ijshockey zijn belachelijk. Incidenteel kan het wel, maar we spelen bijna het hele seizoen doordeweeks. Dat kan niet met semi-profs en deels amateurs. Onze spelers gaan naar school, hebben een baan. Het Nederlandse ijshockey wordt met doordeweekse duels niet geholpen." ----------

Vreemd bericht als je het mij vraagt.

Als eerste: Bij de coach van Devils is het probleem van zijn ploeg al langer bekend. Na de seizoensvoorbereiding zei Eimers dat zijn ploeg niet in balans was. Dat vindt hij nog steeds.

Als tweede:De jongens moeten maar eens bij zichzelf te rade gaan waarom het niet loopt. Als we een compleet fitte selectie - die nu wel erg dun is - hebben, kan dat wel eens konsekwenties voor bepaalde spelers hebben."

Wie moet nu bij zichzelf te rade gaan? Als het probleem in de voorbereiding al bekend was dat lijkt mij het antwoord op de vraag vrij duidelijk.....................

Theo Appelhof
10 oktober 2009, 19:47
Verslag van de wedstrijd Devils-Kemphanen.

Bron De Gelderlander.

http://www.gelderlander.nl/sport/ijshockey/5638833/Slappe-hap-Devils-wordt-stevige-kost.ece

Groetjes Theo.

Auke de Vries
26 oktober 2009, 19:01
Hajé Flyers kan de play-offs om de beker helemaal vergeten. De Heerenveense ijshockeyers wonnen vrijdagavond thuis weliswaar van Eindhoven, maar daarop volgde zaterdagavond een nederlaag tegen hekkensluiter Amsterdam. ,,Ik weet zelf eigenlijk ook niet hoe het heeft kunnen gebeuren?, vertelde Hans Kroon van de Flyers. ,,We hebben elkaar vooraf herhaaldelijk gewaarschuwd voor Amsterdam. Dat ze op jacht zijn naar hun eerste punten en dat we gewoon ons niveau moeten zien te halen. Toch gaat het mis, terwijl het vrijdag zo goed ging.?
Want vrijdag in Thialf tegen de Eindhoven Kemphanen leek Flyers alle schroom van zich af te spelen door de Brabanders met 4-0 te verslaan. En dat terwijl er eerder nog met 5-1 van dezelfde Kemphanen werd verloren. Al snel nam Flyers een 2-0 voorsprong via Paul Vincent en Hans Kroon. Jamie Visser en wederom Vincent breidden de score in de tweede- en derde periode uit tot een 4-0 overwinning. Doelman Stepháne Cesar vertolkte een hoofdrol in die wedstrijd door zijn doel meerdere malen op fraaie wijze schoon te houden. Daardoor hield de ploeg uit Heerenveen nog zicht op de halve finale van het bekertoernooi, maar dat werd zaterdag dus teniet gedaan.
Na een minuut in overtime scoorde de oud-speler van de Flyers Brent Janssen een dag later de beslissende 3-2. Daarvoor verliep de wedstrijd alles al niet zoals gewenst in de Jaap Edenhal in Amsterdam. De Friezen - onder leiding van coach Dave Hyrsky - speelden goed, waren op het oog veel beter dan de Amsterdamse gastheer, maar kregen de puck niet tegen de touwen. ,,We hadden moeite met scoren en hun keeper wilde ook niet echt meewerken?, aldus Kroon.
Doelman Casper Swart van de Amstel Tijgers was een flink obstakel voor de ijshockeyers uit Heerenveen. Het was dan ook de verdienste van de Amsterdamse goalie dat er na twee periodes nog niet was gescoord. Na bijna drie kwartier opende Marcel Kars de score voor de thuisploeg. Alexander Hult bezorgde de bal van achter het doel van Stephane Cesar bij Kars, die wel raad wist met dit buitenkansje.
,,Dat is die bekende regel die dan in werking treedt?, concludeerde Kroon. ,,Als je hem zelf niet maakt, dan doet de tegenstander het wel.? Het noodlot leek helemaal toe te slaan toen twee minuten later diezelfde Kars wederom doel trof.
Toch rechtte Flyers de rug. Jamie Visser schoot vijf minuten na de 2-0 de aansluitingstreffer binnen. Op dat moment speelden de Amsterdammers zonder hun doelpuntenmaker. Hij moest wegens een grove fout op de strafbank.
De Friezen profiteerden optimaal, want John Gorden schoot drie minuten later de verdiende gelijkmaker binnen. In de slotminuten redde ?man-of-the-match? Casper Swart van Amsterdam nog een paar keer goed, waarna Brent Janssen in de verlenging de beslissing bracht.

Dubbel gevoel
Kroon: ,,We moeten de schuld allereerst bij onszelf zoeken. We creëren veel kansen, maar misschien toch niet genoeg om een wedstrijd als deze te beslissen. Ook misten we zaterdag het nodige geluk op een goede afloop. Zulke dagen heb je er wel eens bij?
Van de goede wedstrijd tegen Eindhoven met daarbij het fraaie eindresultaat, naar het verlies tegen een ploeg dat nog geen punt had gepakt. Het was een weekeinde van uitersten voor de Flyers.
,,Het is jammer dat we het zaterdag zo verspelen, maar toch heb ik ook in die wedstrijd positieve dingen gezien. Maar aan het weekend houd ik een dubbel gevoel over.?

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=47211

Harry Koenen
26 oktober 2009, 19:17
Mooi bal-verslag. Tjonge.....

Kazs Krikke
26 oktober 2009, 19:45
Misschien eens een stapel pucks die kant op doen? Wel weer ruim aandacht, goed staaltje pr van Heerenveen

Gerard van der Heide
26 oktober 2009, 20:31
Alleen jammer van die bal. Zeikerd ben ik he,haha

Gerard van der Heide
23 november 2009, 12:30
Belangrijkste spelers Devils niet bij de les

door Jacques Schmoller. maandag 23 november 2009 | 09:51
Tekstgrootte

GELEEN - De ijshockeyers van Romijnders Devils Nijmegen krijgen niet de gelegenheid om de vorig seizoen gewonnen beker te verdedigen. De ploeg verloor gisteravond in een met bijna 1700 toeschouwers kolkende ijshal Glanerbrook met 4-1 van Eaters Geleen.

Het was een verdiende nederlaag voor de gasten in de derde en allesbeslissende wedstrijd van de halve finaleserie. Dat zag ook Devils-coach Chris Eimers. "Bij ons nemen ze niet de verantwoordelijkheid in de belangrijke wedstrijden", aldus de teleurgestelde coach. "Over welke spelers ik het dan heb? De belangrijkste spelers. Zij zouden toch moeten weten waar het in zo'n wedstrijd om gaat. Ze waren er mentaal niet klaar voor. Dit was dé gelegenheid om je voor een belangrijke wedstrijd te plaatsen."

Het is voor het team van Eimers niet voor het eerst dit seizoen dat ze de nederlaag aan zichzelf kunnen wijten wegens een gebrek een beleving. Eimers: "Ik snap er niks van. De hele voorbereiding is hetzelfde, de spelers zijn hetzelfde en de coach is hetzelfde. Maar toch slagen ze er binnen 48 uur in om qua beleving een van de beste wedstrijden van het seizoen (Devils won vrijdag het tweede duel met 8-2 van Eaters, red.) daarna misschien wel allerslechtste wedstrijd te spelen. Waarom kunnen ze 'uit' niet wat ze 'thuis' in het Triavium wel kunnen? Eaters kon wel die mentale inspanning leveren die nodig was."

De sportieve en financiële belangen van deelname aan de bekerfinale beseffend, begonnen de Limburgers nerveus aan de wedstrijd. Devils wekte geen moment de indruk daarvan te kunnen profiteren. Na de 2-0 vond alleen Brad Smulders een gaatje naast de goede doelman Sami Heinonen. Alle doelpunten werden gemaakt met één of twee man meer op het ijs.

"Er waren veel straffen", aldus ook Eimers, "maar ik ga geen oordeel vellen over zaken waar ik geen controle over heb. Ik neem wel mijn eindverantwoordelijkheid. Iedereen mag nu naar mij wijzen. Maar er moeten wel aanvullingen, dan wel veranderingen in het team worden doorgevoerd. Daar dring ik bij het bestuur al langer op aan. Op 1 december sluit de transfertermijn, we hebben dus nog maar een week. En voor de landstitel zullen we toch thuisvoordeel moeten zien af te dwingen..."

In de andere halve finalereeks won HIJS Den Haag in drie duels van Tilburg Trappers. Daarmee gaat de eindstrijd op 20 januari in Eindhoven tussen Eaters Geleen en HIJS Den Haag.

Geleen - Nijmegen 4-1

(2-0, 1-1, 1-0) 9.59 1-0 L. van Sloun (Svete)+2; 19.55 2-0 Suoraniemi (Forgie, Gouvreau) PP; 28.43 2-1 Smulders (Postma, Smith)+2; 39.24 3-1 Svete (Suoraniemi)PP; 50.03 4-1 Wilson (Ten Bokkel)PP. Strafmin.: Geleen 28, Nijmegen 40. Toesch.: 1683.