PDA

View Full Version : IJshockey.com: Patrick Kane gearresteerd

Redactie IJshockey.com
10 augustus 2009, 09:30
Chicago Blackhawks speler Patrick Kane is zondagmorgen samen met zijn neef gearresteerd door de locale autoriteiten in Buffalo, New York. De Amerikaanse ster is aangeklaagd voor onder meer beroving en hangt een fikse straf boven het hoofd.

> Lees het volledige artikel op IJshockey.com (http://www.ijshockey.com/200809/item.asp?ID=2919)

Joep Meijsen
10 augustus 2009, 09:32
Ook opmerkelijk is dat de bars in Buffalo alleen toegankelijk zijn voor 21 jaar en ouder. Als er alcohol in het spel is, kunnen Kane en de bar waar hij geweest is, nog meer moeilijkheden krijgen.

Michael Schoenmakers
10 augustus 2009, 09:56
Ook opmerkelijk is dat de bars in Buffalo alleen toegankelijk zijn voor 21 jaar en ouder. Als er alcohol in het spel is, kunnen Kane en de bar waar hij geweest is, nog meer moeilijkheden krijgen.

Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo veel van.
voor nog geen 2 dollar ga je een taxi chauffeur molesteren als miljonair zijnde?
Eerder het idee dat de taxi chauffeur uit is op sensatie ofzo.

Maar goed ik kan het ook totaal mis hebben.

Ivo Willems
10 augustus 2009, 10:18
Patrick Kane is in ieder geval goed als hij een man meer situatie uit moet spelen ;)
Geloof er echter vrij weinig van, typisch geval van Amerikaans sensatie zoeken.

Bas-Jan van Roekel
10 augustus 2009, 13:51
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo veel van.
voor nog geen 2 dollar ga je een taxi chauffeur molesteren als miljonair zijnde?
Eerder het idee dat de taxi chauffeur uit is op sensatie ofzo.

Maar goed ik kan het ook totaal mis hebben.

Ook als je geen miljonair bent doe je dat niet!
Chauffeur was een oude man, op de foto had hij een paar kleine schrammetjes op zijn wang van de bril welke hij drong. en het was een beetje blauw geworden.

Erg jammer dat hij de fout in gaat..

Van de andere kant zijn we niet allemaal jong geweest, welke "doerak" heeft niets uitgespookt op die leeftijd.
Je kunt het nooit goed praten maar we maken allemaal fouten zeker als je jong bent.
Hij zal waarschijnlijk zijn excuses aanbieden, een leuke boete krijgen, een voorwaardelijke status en een aantal wedstrijden schorsing van de NHL. En als extraatje zal hij ook nog zijn positie als cover-boy bij EA Sports gaan verliezen.
Erg zuur voor hem dus..

Bram Hendriks
10 augustus 2009, 15:52
Chauffeur was een oude man, op de foto had hij een paar kleine schrammetjes op zijn wang van de bril welke hij drong. en het was een beetje blauw geworden.

Van de andere kant zijn we niet allemaal jong geweest, welke "doerak" heeft niets uitgespookt op die leeftijd.
Je kunt het nooit goed praten maar we maken allemaal fouten zeker als je jong bent.
Hij zal waarschijnlijk zijn excuses aanbieden, een leuke boete krijgen, een voorwaardelijke status en een aantal wedstrijden schorsing van de NHL. En als extraatje zal hij ook nog zijn positie als cover-boy bij EA Sports gaan verliezen.
Erg zuur voor hem dus..

Schijnbaar heb je hem al veroordeeld. Naar wat ik heb gelezen, is het onderzoek nog steeds gaande. Innocent until proven guilty.

Michael Schoenmakers
10 augustus 2009, 15:53

Erg zuur voor hem dus..

Nee idd ondanks wel of geen miljoenen op de bank hoor je dit niet te doen.

Moet eerlijk bekennen op die leeftijd deed ik dat niet maar goed dat zegt meer over mij dan over een ander.
Zijn advocaat zegt dat Kane onschuldig is. Dus waarom excuses voor iets wat je niet hebt gedaan.
En de NHL heeft vind ik geen recht om hem te straffen.
Zijn club wel hij is natuurlijk iemand die in de schijnwerpers staat en alles wat hij doet wordt groots uit gemeten in de kranten. Dus de club kan hem straffen met als reden de club in een kwaad daglicht stellen zeker als sterspeler.

Anthony Schoenmakers
10 augustus 2009, 17:40

Een paar schrammetjes, en een blauw plekje pffff....
Is maar goed dat hij geen taxi chauffeur op het Leidseplein is!! :goodman:
Geloof er niet erg veel van, maargoed het is Amerika he!! Het land van de absurde miljoenen claims!!

Bas-Jan van Roekel
10 augustus 2009, 17:48
Innocent until proven guilty.

Das de gedachte van een Nederlander en volgens het Nederlands strafrecht heb je denk ik gelijk.
In America liggen dit soort dingen net even iets anders.. (denk ik)

Als ik me goed kan herinneren zijn de regels aan die kant: "Bewijs eerst maar eens het tegendeel" voordat je onschuldig bent.

Het gaat allemaal nergens om,
een uit de hand gelopen ruzie om letterlijk een paar centen.

http://i29.tinypic.com/2qmgneo.jpg

Michael Schoenmakers
10 augustus 2009, 19:46
[b]

Das de gedachte van een Nederlander en volgens het Nederlands strafrecht heb je denk ik gelijk.
In America liggen dit soort dingen net even iets anders.. (denk ik)

Als ik me goed kan herinneren zijn de regels aan die kant: "Bewijs eerst maar eens het tegendeel" voordat je onschuldig bent.

Het gaat allemaal nergens om,
een uit de hand gelopen ruzie om letterlijk een paar centen.

http://i29.tinypic.com/2qmgneo.jpg

Tja niets ten nadele van deze man hoor maar waar is hij nou geraakt in zijn gezicht?
:goodman:

Bram Hendriks
10 augustus 2009, 20:31

Ik moet toegeven dat ik ook niet zeker wist hoe dit in de USA gaat. Een bezoekje aan [Wikipedia - Presumption of Innocence (http://en.wikipedia.org/wiki/Presumption_of_innocence)] heeft me wat wijzer gemaakt.

Een quote uit het artikel: "Although the Constitution of the United States does not cite it explicitly, presumption of innocence is widely held to follow from the 5th, 6th and 14th amendments."
Je moet wat verder lezen en wat links aanklikken, maar ik haal er uit dat 'Innocent until proven guilty' wel degelijk bestaat in de US.

De reden waarom ik eigenlijk reageerde op de reply van Bas-Jan is omdat deze oordelen zijn gebaseerd op vage roddels die in de media verschijnen. Vaak zijn deze ergens vaag op gebaseerd en meestal toch vooral opgeblazen. 'Waar rook is, is vuur' he. En ik erger me er soms wel eens aan.

Misschien zijn er wel degelijk rake klappen gevallen tussen Kane en die taxichauffeur, maar er kan net zo goed helemaal niks zijn gebeurd. Die foto zegt mij in ieder geval helemaal niks. Ik wacht in ieder geval rustig af op de uitspraak. Pas dan oordeel ik.