PDA

View Full Version : Groeneveld "retired"???

Ro Herregraven
21 juli 2009, 22:18
Wat lees ik nou?

http://forums.internationalhockey.net/showpost.php?p=154587&postcount=21

En hier:

http://forums.internationalhockey.net/showpost.php?p=153499&postcount=3

Kazs Krikke
21 juli 2009, 22:25
hoop dat mijn engels erg slecht is en ik het bericht verkeerd begrijp. Phil kunnen we niet missen!

Ferdinand van Berlo
21 juli 2009, 22:38
Wat lees ik nou?

En hier:

ja en nou.......................................?

ps alvast een schot voor de boeg; wie z'n billen brand moet op de blaren zitten.

Ro Herregraven
21 juli 2009, 23:27
wie z'n billen brand moet op de blaren zitten.

Wat jij op Roze Maandag allemaal hebt uitgespookt hoef ik niet te weten...

Abe Brouwer
22 juli 2009, 05:06
Dus geen Phil Groeneveld volgend jaar op het WK in Tilburg?

Wie wordt dan de starting goalie van Oranje?

Levi de Beer
22 juli 2009, 07:24

Zou het komen omdat het toernooi in Tilburg is? lol

Patrick van de Wijgert
22 juli 2009, 09:02
hoop dat mijn engels erg slecht is en ik het bericht verkeerd begrijp. Phil kunnen we niet missen!

Jawel hoor, zelfs Trappers met een Groeneveld die er tussen uit kneep werd kampioen.

Remco Bambacht
22 juli 2009, 09:35

Snik, dit is dan een hele droevige dag. Vind het wel vreemd want in Polen liet Groeneveld aan mij weten dat hij nog lang niet klaar was met ijshockey en met Oranje. Voornamelijk omdat hij nog zoveel plezier beleefde aan de WK's.

Mocht het waar zijn, dan is het wel het afscheid van een icoon en een ontzettend aardige kerel.

Rob Verschuuren
22 juli 2009, 09:51
[quote=Ferdinand van Berlo;140427]ja en nou.......................................?

ps alvast een schot voor de boeg; wie z'n billen brand moet op de blaren zitten.

Casper gaat 1e goalie worden in Amsterdam en Ian heeft meer ijstijd tot en met december. Verder kunnen de goalies in Heerenveen ook doorgroeien.

Ze zullen het niveau van Phil niet halen, maar kunnen het gewoon goed gaan doen.

Als de goalie van een ander niveau is, moet de defence maar anders gaan spelen.

Iedere speler en/of goalie stopt een keer, het is niet anders. Beter dat ze het nu weten, dan vlak voor het WK.

Paul van Heertum
22 juli 2009, 10:19
Hopelijk blijft hij gewoon hockeyen in een beetje fatsoenlijke recreantenleague en pakt hij in april 3 weken vrij

Piet de Kort
22 juli 2009, 10:57
Casper gaat 1e goalie worden in Amsterdam en Ian heeft meer ijstijd tot en met december. Verder kunnen de goalies in Heerenveen ook doorgroeien.

Ze zullen het niveau van Phil niet halen, maar kunnen het gewoon goed gaan doen.

Iedere speler en/of goalie stopt een keer, het is niet anders. Beter dat ze het nu weten, dan vlak voor het WK.

Helemaal mee eens, Rob. Eens zou hij toch stoppen dan nu maar!
De nieuwe goalies kunnen een heel jaar naar het WK toewerken. De beste Nederlandse goalie van het nieuwe seizoen moet in de goal.

P.s. In vergelijking met voetbal: vd Sar is ook gestopt met Ned. team!

Ferdinand van Berlo
22 juli 2009, 11:34
[quote=Ferdinand van Berlo;140427]ja en nou.......................................?

zo zal het ook wel gaan denk ik. feit is wel dat geen van de nederlandse goalie's, buiten die van heerenveen om starters waren afgelopen seizoen.

dat we in nederland topgoalie's in potentie hebben is me ook wel duidelijk. maar geef ze dan godnondeju een keer de kans.

Rob Verschuuren
22 juli 2009, 12:15
[quote=Rob Verschuuren;140435]

zo zal het ook wel gaan denk ik. feit is wel dat geen van de nederlandse goalie's, buiten die van heerenveen om starters waren afgelopen seizoen.

dat we in nederland topgoalie's in potentie hebben is me ook wel duidelijk. maar geef ze dan godnondeju een keer de kans.

Casper en de goalies in Heerenveen krijgen een eerlijke kans. Ian moet in mijn ogen boven zichzelf uitstijgen en de japanse goalie zwaar tegenvallen wil hij de eerste goalie gaan worden.

Laten we eerlijk blijven, de nieuwe coach neemt hem niet voor niets mee naar Tilburg.

Als Casper zijn oude niveau gaat halen, maakt hij in mijn ogen de beste kans om starting goalie van het Nederlands team te gaan worden.

We zullen de ontwikkelingen gewoon moeten blijven volgen en misschien komt Phil wel op zijn besluit terug. Wie zal het zeggen.

Remco Bambacht
22 juli 2009, 12:17
[quote=Ferdinand van Berlo;140438]
Als Casper zijn oude niveau gaat halen, maakt hij in mijn ogen de beste kans om starting goalie van het Nederlands team te gaan worden.

Het zal tussen Casper en Ian gaan. De rest van de Nederlandse goalies zijn niet goed genoeg voor Division I. Je kunt er lang om heen breien, maar het is wel de realiteit.

Marco Spelten
22 juli 2009, 15:40
Keept Diehle nog? :-)

Danny Jurgens
23 juli 2009, 08:57
Jaaaa en nu .Dit probleem zag ik al aan komen , maar niemand van jullie geloofde het toch .
Dus nu maar wel ineens de nederlandse goalie,s meer ijstijd geven zoals ik verder lees op het form. Een gewaarschuwd mens telt voor ........Maar geen nood hoor we hebben Casper , Ian , Martijn , Sjoerd waar ik wel het vertouwen in heb .Wat lees ik nou?

En hier:

Remco Bambacht
23 juli 2009, 09:16
Jaaaa en nu .Dit probleem zag ik al aan komen , maar niemand van jullie geloofde het toch .

Hoezo geloven? Iedereen weet ook wel dat Groeneveld niet het eeuwige ijshockeyleven heeft.

Mijn mening is dat we jarenlang hebben MOGEN genieten van een absolute topgoalie.

Trouwens, we zullen nog wel eens zien of hij echt stopt. Ik hoop dat hij een leuke semi-professionele liga vind die te combineren is met zijn nieuwe maatschappelijke carriere. Dan drie weekjes vrij in april en huppakee!

Danny Jurgens
23 juli 2009, 09:22
Tuurlijk was Phil een topper en die zullen we zeker gaan missen dat zou ik ook nooit ontkennen . Maar ooit hangt een goelie zijn stick in de wilgen en dat blijkt hij nu te hebben gedaan . Maar wat nu , ga je hopen dat Phil misschien toch nog mee gaat naar het WK of ga je zoeken naar een andetre Ned Canadees of ga je nu kei hart aan de slag met de Nederlandse goalie,s en stoom ze klaar voor het WK . Hoezo geloven? Iedereen weet ook wel dat Groeneveld niet het eeuwige ijshockeyleven heeft.

Mijn mening is dat we jarenlang hebben MOGEN genieten van een absolute topgoalie.

Trouwens, we zullen nog wel eens zien of hij echt stopt. Ik hoop dat hij een leuke semi-professionele liga vind die te combineren is met zijn nieuwe maatschappelijke carriere. Dan drie weekjes vrij in april en huppakee!

Edwin van Os
25 juli 2009, 10:49
Een goede goallie komt niet zomaar. De nederlandse jongens hebben nu niet de kwaliteit van Phil daar zijn we het over eens. Tuurlijk moeten de ned jongens ijstijd gaan krijgen en zich verder kunnen ontwikkelen. Of ze dan het niveau van Phil halen is nog de vraag maar dit terzijde.

Mocht zich zo kans weer voordoen zoals Phil moet je die zeker grijpen, maar ijstijd voor de ned jongens ben ik helemaal voor

Mijn voorstel is dat de ned jongens gewoon de helft van de tijd moeten spelen!!!!!

Remco Bambacht
25 juli 2009, 11:39
Goed nieuws. Philou heeft laten weten dat hij blijft uitkomen voor Oranje. Het artikel staat nu op ijshockey.com